abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74118671
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:16 schreef RonaldV het volgende:
Er zijn wel meer functies bij defensie zonder burger evenknie. Dat kan nooit het excuus zijn.

Waar het om gaat is dat Defensie met tekorten zit. Defensie is een leuke werkgever, maar niet zo leuk dat sollicitanten maar twee of drie maanden moeten wachten voor ze eindelijjk uitsluitsel hebben over hun aanname, en daarna nog eens moeten wachten tot hun eerste opkomst, die soms ook weer maanden verder ligt! Ze hebben de kans om het nu goed in te richten, zodat ze de komende jaren (ook als de burger-personeelsmarkt wer aantrekt) maar weinig tekorten kennen. Versnel je procedures. Als je door werkzoekenden als 'normaal bedrijf' gezien wilt worden, dan moet je je ook als een normaal bedrijf op de markt begeven.
Ik wist van tevoren dat het lang zou gaan duren, omdat ik informatie had verzameld. Dat heel defensie verder een traag log bedrijf is, kon ik eigenlijk al van de selecties afleiden.
quote:
Als je je voorstelt als bedrijf met procedures voor aanname van 3-4 maanden, hoe moet dat dan als je eenmaal binnen bent? Kun je je voorstellen wat voor indruk dat geeft? Komt je salaris wel op tijd, of duurt dat ook maar? Hoe zit dat met beloftes voor studie tijdens mijn diensttijd? Hoe gaat dat met andere regelingen?
Wat dat betreft geven de selecties dus een realistisch beeld van dat alles
quote:
Ik zei al: het is neit alleen een kennismaking van defensie met jou, maar ook andersom. En Defensie heeft maar één kans op een eerste indruk. Jij mag tenminste een paar jaar later nog eens opnieuw solliciteren.
Voor sommige functies mag je maar 1x solliciteren. En die eerste indruk van Defensie was allesbehalve negatief, ik wist zelf al precies dat het allemaal maanden lang zou gaan duren en dat er slechts 3x per jaar een lichting op komt. Daarom bleef ik gewoon lekker doorwerken bij het bedrijf waar ik al zat en eventueel focussen op een vervolgstudie, mocht het Defensie verhaal niet door gaan.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:19:53 #177
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74119251
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:36 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Denk je niet achteraf dat je een beetje onverstandig bent bezig geweest? Alles alvast opgeven voor je toekomstige baan terwijl je nog niet eens zeker weet of je aangenomen word? Krijg hier een beetje het roulette gevoel bij "ik zet alles op rood want daar valt het toch wel op" niet door hebben (of niet willen weten) dat er ook nog een zwarte kleur is. Kijk ik snap best dat je graag bij Defensie wilt werken en dat dat je droom baan lijkt/is (heb hier wel een beetje hetzelfde gevoel) Maar je kan volgens mij ook iets te hard van stapel lopen.

Daar ben jij trouwens niet de enige in hoor, ken wel meer mensen die dit doen, maar blijf het zelf erg onverstandig vinden.

was door alle keuringen heen, alles was vrijwel zeker.
kwam allemaal achteraf deze informatie.

het was het 1e jaar van mijn nieuwe studie, en had er al wat achter de rug, en kon mij zo inschrijven voor een andere studie, het was tenslotte Februari.. dus dat was geen probleem. redelijk safe gespeeld, maargoed, het is allemaal goed gegaan.. en ben nu al een tijdje werkzaam bij def
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:06:31 #178
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74121590
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Nee, die stond al op het punt te verlopen dus ik moest een tweede veiligheidsonderzoek doen. Moet elke 5 jaar toch?
De werkgever verlengt deze automatisch, hooguit dat je een keer op een onverwacht moment een krabbeltje hebt moeten zetten.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74127328
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 19:06 schreef Esses het volgende:

[..]

De werkgever verlengt deze automatisch, hooguit dat je een keer op een onverwacht moment een krabbeltje hebt moeten zetten.
Ik moest toch echt een heel nieuw veiligheidsonderzoek formulier invullen, evenals mijn collega's.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:06:37 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74127743
Luchtmacht he, niet te vertrouwen die lui

dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:17:25 #181
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74128299
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik wist van tevoren dat het lang zou gaan duren, omdat ik informatie had verzameld. Dat heel defensie verder een traag log bedrijf is, kon ik eigenlijk al van de selecties afleiden.
[..]

Wat dat betreft geven de selecties dus een realistisch beeld van dat alles
[..]

Voor sommige functies mag je maar 1x solliciteren. En die eerste indruk van Defensie was allesbehalve negatief, ik wist zelf al precies dat het allemaal maanden lang zou gaan duren en dat er slechts 3x per jaar een lichting op komt. Daarom bleef ik gewoon lekker doorwerken bij het bedrijf waar ik al zat en eventueel focussen op een vervolgstudie, mocht het Defensie verhaal niet door gaan.
Het gaat er niet om dat JIJ alles al wist, maar om het feit dat Defensie 1000en goede kanditaten laat lopen doordat ze hun procedure 15 jaar na het afschaffen van de dienstplicht nog steeds niet op niveau hebben gebracht. Vroeger was er een redelijke instroom van ex-dienstplichtigen, maar die bron is drooggevallen. Ze moeten het nu 100% van de arbeidsmarkt hebben, en ze willen als 'gewoon bedrijf' behandeld worden. Sollicitanten doen precies dat: als de procedure te traag verloopt, dan gaan ze ergens anders heen.

Maar ondertussen klaagt men op de staven wel over hoge werkdruk voor het personeel door onderbezetting.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74129332
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat JIJ alles al wist, maar om het feit dat Defensie 1000en goede kanditaten laat lopen doordat ze hun procedure 15 jaar na het afschaffen van de dienstplicht nog steeds niet op niveau hebben gebracht. Vroeger was er een redelijke instroom van ex-dienstplichtigen, maar die bron is drooggevallen. Ze moeten het nu 100% van de arbeidsmarkt hebben, en ze willen als 'gewoon bedrijf' behandeld worden. Sollicitanten doen precies dat: als de procedure te traag verloopt, dan gaan ze ergens anders heen.

Maar ondertussen klaagt men op de staven wel over hoge werkdruk voor het personeel door onderbezetting.
Op deze manier filter je wel heel goed de ongemotiveerde mensen eruit. Ik denk dat het probleem van onderbezetting meer bij bezuinigingen ligt. De KLu is op dit moment zeer goed gevuld volgens eigen zeggen. Gestreefd wordt naar een vullingspercentage van 93% (of 95%, weet ik effe niet meer zeker) en die is nu bereikt en wordt gehandhaafd.
pi_74129574
Filter je de ongemotiveerde mensen eruit?

Toen ik voor het eerst gekeurd werd, werd ik medisch aangehouden, er zat een piek in mijn ECG. Ik moest twee weken wachten tot ik wat zou horen van het CMH.
3 weken later heb ik zelf maar even gebeld en werd me vertelt dat het niet nodig was, ik zou wederom binnen twee weken gebeld worden om een afspraak te maken om mijn keuring voort te zetten.
Wederom 3 weken later heb ik zelf maar gebeld.

Dit is niet de ongemotiveerde mensen eruit filteren, dit is gewoon nalaten je werk te doen
pi_74129750
Ja, ik zeg ook niet dat de KLu alles goed geregeld heeft. Ik loop zelf ook vrijwel dagelijks tegen allerlei 'ondersteunende' instanties aan die niet bepaald ondersteunen of hun werk niet snel of zelfs niet uitvoeren. Maar toch filtert het ongemotiveerde mensen. Alleen mensen die doorzetten en erachteraan gaan bellen bijvoorbeeld komen er in.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:51:03 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74129817
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:39 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Op deze manier filter je wel heel goed de ongemotiveerde mensen eruit. Ik denk dat het probleem van onderbezetting meer bij bezuinigingen ligt. De KLu is op dit moment zeer goed gevuld volgens eigen zeggen. Gestreefd wordt naar een vullingspercentage van 93% (of 95%, weet ik effe niet meer zeker) en die is nu bereikt en wordt gehandhaafd.
Nee, je haalt alleen degenen binnen die al supergemotiveerd zijn om door te zetten. Maar met supergemotiveerd ben je er niet. Het gros van de spotters aan de kop van de baan was ooit ook supergemotiveerd. Juist de talenten die nog niet weten of Defensie iets voor ze is gaan hiermee vrijwel zeker niet binnenkomen, terwijl je die juist wel wilt hebben.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74130934
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, je haalt alleen degenen binnen die al supergemotiveerd zijn om door te zetten. Maar met supergemotiveerd ben je er niet. Het gros van de spotters aan de kop van de baan was ooit ook supergemotiveerd. Juist de talenten die nog niet weten of Defensie iets voor ze is gaan hiermee vrijwel zeker niet binnenkomen, terwijl je die juist wel wilt hebben.
Ik zie het gros van de spotters nou niet echt als militair als ik eerlijk ben... Er zullen vast wel uitzonderingen zijn... hoop ik.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:18:18 #187
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74131057
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik zie het gros van de spotters nou niet echt als militair als ik eerlijk ben... Er zullen vast wel uitzonderingen zijn... hoop ik.
Ik zei ook niet dat ze het zijn, of zijn geweest. Ik zei dat ze bijna allemaal ooit een poging hebben ondernomen om er één te worden. Als je het aan ze vraagt ontkennen ze het natuurlijk, maar er is er niet één bij die nooit gefantaseerd heeft om zelf eens zo'n bak te mogen besturen, en dus heeft hij ooit een poging ondernomen om er bij te mogen. Mensen met een lichamelijke handicap uitgezonderd uiteraard.
- Privacy Matters
pi_74133440
Haha, zie zonet mezelf terug in een youtube filmpje van drie jaar geleden.
De 'verpletteringspiste' in Arlon. Mooie oefening was dat.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 00:54:22 #189
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74136335
pfff die leo1a5's van ze...damn nog ouder dan onze leopard1v's in het museum
pi_74182821
Zo... lekker genieten van een lang weekend
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:20:36 #191
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74195894
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:37 schreef Remco026 het volgende:
Zo... lekker genieten van een lang weekend
²

Vanmiddag te horen gekregen dat ik al mn vrije uren op moet maken voor het einde van het jaar..

Als ik het daadwerkelijk zou doen zou ik begin november al mn kerstpakket moeten ophalen...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_74196205
Dat zou wel soepel zijn, maar dat lijkt me niet iets voor een marinier Zou je commandant er blij mee zijn?

Ik heb in totaal nog 120 uren staan, daar moet alleen de week tussen kerst en oud en nieuw nog af en dan neem ik denk ik 80 uur mee naar volgend jaar.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:48:57 #193
168777 Rave_NL
pi_74196757
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef Remco026 het volgende:
Dat zou wel soepel zijn, maar dat lijkt me niet iets voor een marinier Zou je commandant er blij mee zijn?

Ik heb in totaal nog 120 uren staan, daar moet alleen de week tussen kerst en oud en nieuw nog af en dan neem ik denk ik 80 uur mee naar volgend jaar.
Uit mn hoofd nog zo'n 210 uur staan, met uitzondering van ZZF-uren die ik nog tegoed krijg.
Maar neem iig 80 uur winterverlof plus 16 uur snip mee, en van de rest neem ik een dikke maand vrij

Waarvan 2 weken naar zwitserland naar een maatje van me die daar studeerd om mn ski-skills weer even bij te schaven voor de komende wintertraining!

(ben inmiddels zo verpest door de baas dat ik met zulke dingen bezig ben ja )
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:53:57 #194
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74196911
Aha!!!!!!

Hierop kan Eimert van Middelkoop dus prima bezuinigen
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74197558
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:48 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Uit mn hoofd nog zo'n 210 uur staan, met uitzondering van ZZF-uren die ik nog tegoed krijg.
Maar neem iig 80 uur winterverlof plus 16 uur snip mee, en van de rest neem ik een dikke maand vrij

Waarvan 2 weken naar zwitserland naar een maatje van me die daar studeerd om mn ski-skills weer even bij te schaven voor de komende wintertraining!

(ben inmiddels zo verpest door de baas dat ik met zulke dingen bezig ben ja )
Jij hebt echt veel over voor de baas he
Eerst ga je vrijwillig undercover het strand van curacao onder waarneming houden en zoeken naar mijnen in de oceaan en nu lever je je zuurverdiende uren in om je ski skills bij te werken

Ze zouden je op moeten geven voor een medaille Rave
  donderdag 29 oktober 2009 @ 19:18:22 #196
168777 Rave_NL
pi_74197744
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:12 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Jij hebt echt veel over voor de baas he
Eerst ga je vrijwillig undercover het strand van curacao onder waarneming houden en zoeken naar mijnen in de oceaan en nu lever je je zuurverdiende uren in om je ski skills bij te werken

Ze zouden je op moeten geven voor een medaille Rave
Ach, ik troost me met de gedachte dat de wereld ietsjes veiliger geworden is dankzij mij...
Zonnesteek of geen zonnesteek...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:16:37 #197
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74231227
Als ik terug kom van mijn volgende missie kan ik bijna een jaar vrij nemen
pi_74233281
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:06 schreef Pumatje het volgende:
Luchtmacht he, niet te vertrouwen die lui
Ik heb een jaar geleden ook een nieuw veiligheidsonderzoek moeten tekenen/aanvragen, voor mn huidige functie word je wat beter gecheckt. (Ivm oa crypto en titaan dingen)

[/quote]
pi_74234226
+1

Bij het Colua moet je ook weer opnieuw gescreend worden ivm crypto en andere dingen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:03:59 #200
168777 Rave_NL
pi_74234520
colua?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')