De 'Chef' die de leiding had over dat gebeuren vertelde dat het vroeger (WO II, toen tanks voor het eerst bij OVG ingezet werden) gebruikelijk was dat infanteristen met een plakbom of brandbom vijandelijke tanks probeerden uit te schakelen. Om gewend te raken aan het optreden dicht bij/op/onder tanks werden zulke drills regelmatig beoefend. Tegenwoordig is het inderdaad vooral een GVA-achtige oefening.quote:Op maandag 9 november 2009 13:31 schreef thesystem het volgende:
Grensverleggende activiteiten mijn vriend.....
en dik wordenquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Gefeliciteerd
Nu mag je jezelf oprecht een "Tanker" noemen.
Staat de blauwe maffia al op 24/7 standby?quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:17 schreef cw2cu het volgende:
Nog 2 weken en mijn 4 maanden ttw in de west (curacao) zitten erop!!
Doe Kim en Hans de groeten, pleisterplakkers(sld en kpl) bij die tankmaffia daar in t zuidenquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:36 schreef Pumatje het volgende:
Dik worden ben ik mee bezigbedankt jongens.
ik zat inderdaad op de KMS fathank, nu niet meer dus
waar ik geplaatsd wordt, laat ik zeggen dat ik in het zuiden blijfweet je genoeg
.
afgelopen weken enkel onderhoud gehad, mijn Eskadron zit nog in Afghanistan. En als ze terugkomen moeten alle tanks 100% inzetbaar zijn.
iets van 7 hebben nieuwe tracks&loopwielen, etc etc etc. gehad ofzo... zwaar klusje, en van nr. 21 is zo'n beetje alles kapot heb ik begrepen, maar heeft ook nieuwe tracks gekregen. de rest is volgens mij helemaal in orde nu.
en tussendoor.. iedereen weet wel dat het Belgische leger zo'n beetje gaat ophouden te bestaan met die laatste bezuinigingen van ze.. nou ik kwam dit tegen op internet en vond ik wel zo cool.
1 para wordt gesloten ( onderdeel van Belgische SF ) soort luchtmobielers.
Heeeel veel mensen zijn er tegen en er is veel protest en er worden nogal wat petities getekend
nu bij het laatste protest, waren deze politie mannen bereid te tekenen.. en hoe., moet je kijken
[ afbeelding ]
toch erg gaaf
promotie van het boek van een of andere embedded journalist waarin 'de normale soldaat' aan het woord komt..quote:Op woensdag 25 november 2009 12:38 schreef Bouke-p het volgende:
@Rave
Nee, niet gezien. Dr kwamen militairen aan het woord geloof ik?
30kb verbinding hierquote:Op donderdag 26 november 2009 21:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
promotie van het boek van een of andere embedded journalist waarin 'de normale soldaat' aan het woord komt..
Kijk maar of je het fragment nog terug kan vinden op uitzendgemist.nl
quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:45 schreef Halvor het volgende:
'De normale soldaat' en dan een kolonel en een kapitein aan het woord laten. Is nou niet echt mij interpretatie van een normale soldaat. Ik heb niks tegen officieren overigens...
Ze zullen wel een voorgekauwd praatje hebben gegevenquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:45 schreef Halvor het volgende:
'De normale soldaat' en dan een kolonel en een kapitein aan het woord laten. Is nou niet echt mij interpretatie van een normale soldaat. Ik heb niks tegen officieren overigens...
Stukjes voorgelezen uit wat zij geschreven hebben voor het boek. Ik heb nu het meeste van het boek gelezen en hoewel sommige verhalen vrij indrukwekkend zijn zitten er maar bijzonder weinig stukken tussen van mensen met een rang lager dan Eerste Luitenant en sommige dingen zijn echt tenenkrommend betekenisloos (zoals het eerste verhaal van die vrouwelijke luchtmachtofficier waarin ze vertelt wat ze op een normale dag doet op ISAF HQ...).quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:22 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ze zullen wel een voorgekauwd praatje hebben gegeven
Helemaal mee eensquote:Op maandag 7 december 2009 00:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Stukjes voorgelezen uit wat zij geschreven hebben voor het boek. Ik heb nu het meeste van het boek gelezen en hoewel sommige verhalen vrij indrukwekkend zijn zitten er maar bijzonder weinig stukken tussen van mensen met een rang lager dan Eerste Luitenant en sommige dingen zijn echt tenenkrommend betekenisloos (zoals het eerste verhaal van die vrouwelijke luchtmachtofficier waarin ze vertelt wat ze op een normale dag doet op ISAF HQ...).
Volgens mij 1 van de L-fregatten, Witte de With (F813) of de van Heemskerck (F812).quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:17 schreef RonaldV het volgende:
OK, kom maar op: welke boot?
[ afbeelding ]
+1!quote:Op zondag 13 december 2009 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
Kan iemand de vijand even laten weten dat ze nou niet hoeven aan te vallen?
Heb namelijk al winterverlof..
Lekker vroegquote:Op zondag 13 december 2009 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
+1, lekker 3 weken verlof en 80 uur over voor volgend jaarquote:Op zondag 13 december 2009 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
Het Belgische leger heeft ter besparing op de kosten (slijtage en brandstoffen!) deze winter alleen maar 3 miliciens op wachtdienst in 1 kamer in 1 gebouw per kazernes, dan hoeven ze ook niet zo veel te stoken. Hun moeders mogen ze 2maal daags een paar sandwiches komen brengen.quote:Op zondag 13 december 2009 19:32 schreef Rave_NL het volgende:
Dat liedje op het eind...quote:Op donderdag 17 december 2009 17:08 schreef Bob-B het volgende:
attentie: Koninklijke Landmacht Jaarfilm 2009
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |