die neem je over als je de OP van het vorige topic eerst quote, en daaruit dan het hele bericht kopieert en plakt in het nieuwe topic. maar wel even [quote en [/quote weghalen met wie het geschreven heeft, anders krijg je een quote OP...quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Morretje het volgende:
Maar voor alle tikkers en dergelijke dan?
gewoon een berichtje plaatsen in het topic met je verzoekje erin is over het algemeen voldoende.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Morretje het volgende:
Maar voor alle tikkers en dergelijke dan?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:47 schreef mijsje het volgende:voor je stiefzusje, dat kan ze dan vast wel gebruiken...
Ik ben inderdaad in ons eigen bad bevallen omdat ik er gewoonweg niet meer op tijd uit kon komen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:13 schreef mijsje het volgende:
Nijna was volgens mij ook in haar eigen bad bevallen, maar volgens mij was dat per ongeluk, en haalde ze haar bed niet meer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bevalbad lijkt me handiger dus.
Huup bovenaan, staat je goed hoor!
Ben benieuwd naar Willow
Fake it till you make it...
1. Vaak wel, maar niet altijd. Volgens mij zou de tweeling van Silk rond 4 augustus geboren worden (en er dus al zijn!).quote:Op zondag 9 augustus 2009 13:15 schreef leonieke het volgende:
En nu tijd voor een aantal onnozele vragen:
- beval je van een tweeling niet altijd vroeger dan gepland? Maw, Silktie zal zeker voor nog voorkruipen?
- wanneer moet je eigenlijk beginnen met het inwrijven van buik tegen de striemen? Is dat als je begint bij te komen of moet je dat al vroeger doen? Ik heb nu zo'n tube gekocht in het Kruidvat, maar het lijkt me zo onnozel om dat nu al te gebruiken.
- Klopt het dat je dat ook op je billen moet wrijven of heeft iemand mij iets proberen wijs te maken?
wij nietquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:52 schreef WupWup het volgende:
Ennnnn.... we zijn uit over de naam![]()
Maar nu heb ik een vraagje voor de mensen die het geslacht al weten of wisten: hebben jullie ook een backupnaam gekozen voor het geval de echoscopiste het fout had?
Wij hadden een backupnaam en een backupkaartje, maar geen backupkleertjesquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:52 schreef WupWup het volgende:
Maar nu heb ik een vraagje voor de mensen die het geslacht al weten of wisten: hebben jullie ook een backupnaam gekozen voor het geval de echoscopiste het fout had?
Mag ik vragen welke site dat dan is en wat jullie kaartje per stuk kost? Want ik heb een offerte gekregen voor 50 kaartjes van ¤ 1,48/stuk en dat komt gedrukt neer op zo'n ¤170,-. Of is dat kaartje wat we nu hebben gekozen dan zo belachelijk duur?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:30 schreef het-is-mij het volgende:
@ Wupwup, ik vond de kaartjes ook zo duur.
Heb er best wat voor over maar geen honderden euro's eerlijk gezegd, tenminste als ik naga hoe het bij ons met de kaartjes gaat.
Wij hebben bij een site 100 kaarten voor 149 euro incl. enveloppen, drukkosten etc. en je krijgt er zelfs nog 2 sleutelhangers bij met in het miniatuur het kaartje![]()
@ mezelf
is de box in elkaar aan het zetten.
Vorige week nog heel stoer dat ie eerst nog uit elkaar boven kwam te staan haha, heeft vlgs mij ook last van nesteldrang.
Zal vandaag ff buikfoto's laten maken en van het kamertje in wording.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:36 schreef Kersjes het volgende:
Incantrix, wat erg voor je vriendin![]()
Leonieke, ik heb me de vorige keer rot gesmeerd hoewel ik wist aanleg te hebben voor het krijgen van striae (vanuit post-puberteit uitdijen). Het was voor mij net als Huup zegt spelen met de kleine, en de strak staande huid ontspanning geven. Ik zit dan ook werkelijk onder de striae: buik, billen en dijen![]()
En hoewel ik dit keer een grotere buik heb dan de vorige keer heb ik er volgens mij geen nieuwe strepen bij gekregen! En nul komma nul keer gesmeerd, geen behoefte aan gehad![]()
Back-up namen doen we niet aan, we krijgen 100% zeker een zoon. En als ik een dochter krijg dan ehhh.... vreet ik de placenta wel op ofzo![]()
Hehe,ik was het me ook aan het visualiseren, in sommige landen is het een delicatesse toch?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
![]()
Vind je het heel erg dat ik nu stiekem hoop dat je een dochter krijgt?
*meerdere quotes in 1 post lukt me niet dus ff apart*quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke site dat dan is en wat jullie kaartje per stuk kost? Want ik heb een offerte gekregen voor 50 kaartjes van ¤ 1,48/stuk en dat komt gedrukt neer op zo'n ¤170,-. Of is dat kaartje wat we nu hebben gekozen dan zo belachelijk duur?
Nee, wij hebben gewoon in beide gevallen al voordat we het geslacht wisten zitten brainstormen over beide namen, zodat we er toch 2 hadden zeg maarquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:52 schreef WupWup het volgende:
Het ligt ook aan hoeveel kleuren je gebruikt, of het op een kaartje kan of dat je ook een inlegvel hebt, of er stansdingen inzitten en dergelijke. Wij hebben een relatief duur kaartje, maar ach, het is de laatste keer, dus ook deze mag wat mooisquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke site dat dan is en wat jullie kaartje per stuk kost? Want ik heb een offerte gekregen voor 50 kaartjes van ¤ 1,48/stuk en dat komt gedrukt neer op zo'n ¤170,-. Of is dat kaartje wat we nu hebben gekozen dan zo belachelijk duur?
Nee dat weet ik nog niet zeker. Maar ik kan in elk geval eens informeren in het ziekenhuis of ze daar een bevalbad hebben...quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:49 schreef Incantrix het volgende:
Asy, je moet echt eenbad huren omdat een gewoon bad niet geschikt is/te klein is om in te bevallen.. Ik wilde eigenlijk ook in bad bevallen, maar omdat mijn VK dat niet doet gaat dat niet (en ik wil liever geen andere omdat deze mij fijn begeleid met mijn angst voor de bevalling). Ik mag wel totaan het persen in bad blijven, dus dat wil ik heel graag, en bij het persen wil ik denk ik op de baarkruk. In het ziekenhuis waar ik wil bevallen hebben ze ook een speciaal bevalbad en er zijn meer ziekenhuizen die dat hebben, ik weet niet of je al zeker bent dat je thuis wil blijven?
Hmm, ik zal eens gaan kijken op die sites.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:54 schreef Ssserpente het volgende:
Een gewoon bad mag idd niet, Asy. Da's te krap. Ik vind dit een fijne site met een hoop goede info. Ook geven ze gratis infobijeenkomsten. En hier kun je een een overzichtelijke brochure uitprinten (voor).
Wij hadden al namen voordat we het geslacht wisten dus dat is voor ons niet aan de orde geweest. Als ons meisje toch een jongetje zou blijken te zijn dan wordt het dus gewoon de naam die we voor een eventuele zoon in gedachten hadden. (overigens is bij ons door eh, even tellen, 5 verschillende echoscopisten afzonderlijk van elkaar verteld dat we een meisje zouden krijgen en we hebben het zelf in 3d mogen aanschouwen dus we zijn vrij zekerquote:Op zondag 9 augustus 2009 14:52 schreef WupWup het volgende:
Innepin van harte gefeliciteerd met je dochter!
Bar wat een prachtig mannetje heb je gebakken! Leuk om te zien ook met de eerste echo erbij!
We zijn hier druk met geboortekaartjes uitzoeken, maar pfoe wat een prijzen. En tussen drukkerij en internet zit ook al geen klap verschil. Ik zit er over na te denken om ongedrukte kaarten te bestellen en dan zelf het inlegvel te printen. Het is minder mooi dan gedrukt, maar het scheelt wel bijna ¤100,-...
Ook hebben we gisteren even wat ideeën opgedaan voor de gordijnen, dus daar zit ook al schot in de zaak.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en normaal hou ik het hier ook niet dagelijks bij hoor, maar ergens moet ik nog mezelf lachen ook, dat ik er toch in trap, dat het toch nóg een keertje wil proberen, want 'je weet maar nooit'.
En om nou te zeggen dat de romantiek van de muren af spat?We hebben nog net geen takel nodig maar verder lijkt het verdacht veel op bejaarden- of gehandicaptenseks.
![]()
![]()
Zo... en nu hou ik erover op.
![]()
Alsof jij weet hoe dat gaat...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en normaal hou ik het hier ook niet dagelijks bij hoor, maar ergens moet ik nog mezelf lachen ook, dat ik er toch in trap, dat het toch nóg een keertje wil proberen, want 'je weet maar nooit'.
En om nou te zeggen dat de romantiek van de muren af spat?We hebben nog net geen takel nodig maar verder lijkt het verdacht veel op bejaarden- of gehandicaptenseks.
![]()
![]()
Zo... en nu hou ik erover op.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, in deze tijd waarin zo ongeveer alles wel een keer gereality-soapt of gedocu't is heb ik iig wel eens zo´n takel voorbij zien komen om 2 spastische mensen de kans te geven hun huweljik te consumeren.quote:
Ik heb altijd gedacht dat het niet om de sex zelf (penetratie) ging maar alleen om het klaarkomen? Dat juist het klaarkomen samentrekkingen van je baarmoeder veroorzaakt dat misschien wel eens tot weeen zou kunnen leiden?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:15 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, het is het sperma van de man wat het werk doet. Daarin zit een stofje (prostaglandine oid) dat kan helpen de (toch al) verweerkte baarmoedermond nog verder te doen rijpen en de boel zo op te wekken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:56 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het niet om de sex zelf (penetratie) ging maar alleen om het klaarkomen? Dat juist het klaarkomen samentrekkingen van je baarmoeder veroorzaakt dat misschien wel eens tot weeen zou kunnen leiden?
Checkquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef Ca.ra het volgende:
Op de een of andere manier begint buikbaby hier altijd aan een ontzettend stampfestijn net als ik naar bed wil gaan. Hebben jullie dat nou ook?
Dat heb ik geprobeerd, maar maakt niks uit. Vanaf een uur of 11 wordt ze wakker. Dus tegenwoordig wacht ik tot Lief thuiskomt uit zn werk, rond een uur of 1, dan kan ik rustig slapen, in plaats van een half uur wakker liggen van schopjes die dan helemaal niet schattig meer zijn, maar eerder vervelend en pijnlijkquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:46 schreef Ca.ra het volgende:
Ah joepie... jij ook al?
Ik heb dan iedere keer zoiets van waarom ben ik nou niet een kwartier geleden naar bed gegaan? Maarja. Nog een maand of anderhalf
Meis hier is een stuk gezakt. Buik hangt ook beduidend lager en dus ook geen maagzuur meer *afkloppen*. Waggel nu wel veel meer als daarvoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 01:08 schreef Ca.ra het volgende:
Duch, lekker spuien hier hoor, dat lucht toch wel op.
Het stomme bij mij is, ik zit op de bank, *niksaandehand niksaandehand* nog niet moe, en dan net als ik moe begin te worden en naar bed wil: *toinketoink bounce bounce* en dan ook lekker in mijn maag stampen zodat ik maagzuur krijg enzo. Heel gemmeen! Maar goed, ik ga maar weer eens een rennie pakken en het er op wagen nu.
Ik zal het eens uitzoeken inderdaad, ik had me juist voorgesteld dat in ziekenhuizen niet veel kan omdat ze alles goed willen kunnen zien, dus dat klinkt goedquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
er zijn ook ziekenhuizen en kraamhotels waar badbevallingen een optie zijn he... ik weet niet hoe wijdverspreid die zijn want ik heb me er niet in verdiept verdermaar ook in een ziekenhuis kan vaak best wel redelijk veel.
Misschien de moeite waard om dat uit te zoeken
*tralalalalaaaa*quote:Op maandag 10 augustus 2009 07:47 schreef Asyniur het volgende:
Ca.ra!van de week zei je nog: wacht maar tot je de kleine voelt, dan wordt het leuk
Damn, dat wil ik ookquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:47 schreef Vlindur het volgende:
Oh Innepin, wat is ze mooi!![]()
Leonieke, ik kon ook amper eten, zat zo vol! Met een week of 15 zwanger werd het pas beter! Ik vond het niet zo erg. Ik kwam dus ook niet aanIk ben nu 19.5 weken zwanger en zit nog steeds onder mn start gewicht
Wat wil hij precies bij de hand hebben in dat ziekenhuis dan? Je mag alleen thuisbevallen als zowel jij en de baby gezond zijn gebleken in de zwangerschap en de baby ook nog uit zichzelf op tijd wil komen. Niet lullig bedoeld, maar wat voor medische apparatuur denkt hij dus nodig te hebben?quote:Op maandag 10 augustus 2009 08:58 schreef Twinkly het volgende:
Oh en ik wil die tips over hoete overtuigen thuis te bevallen ook wel horen, dat het thuis net zo veilig is weet hij al. Belangrijkste reden dat ik misschien in het ziekenhuis wil bevallen is dat mijn lief dat veel fijner vindt omdat alles bij de hand is. Ik reageer heel sterk op zijn emoties dus wanneer hij dik in de stress zit tijdens de bevalling ben ik bang dat dat ook invloed heeft op mijn stressniveau.
Nou, ik was 87 kilo toen ik zwanger werd, toen ben ik afgevallen door het niet/amper/slecht eten naar 85 en inmiddels ben ik 86.5 kilo. Maar ik 'snoep' nog steeds niet. Heb helemaal niks waar ik echt trek in heb of zo van 'dat moet ik hebben' helemaal niet. Ik ben ook best wel bang voor het aankomen. Niet dat ik daarom niet eet, maar kan wel zeggen dat ik blij ben dat er nog niks aanzitquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Damn, dat wil ik ook![]()
![]()
Ik heb zo'n schrik voor dat bijkomen. Alhoewel, niet voor het bijkomen, maar eerder: hoe ga ik die kilo's weer kwijtraken? (dat is hier altijd al een probleem geweest)
Mijn man vindt dat ik me druk maak om niets (het hoort erbij).
Ah, ik probeer goed op te letten, probeer gezond te eten en niet te veel te snoepen (al glipt er af en toe wel eens iets tussen). En dan maar hopen dat er niet te veel kilo's blijven hangen![]()
Maar zag je zo rond 11 weken al iets van de zwangerschap of merkte je daar nog niets van omdat je totaal niet bijkwam?
Dit staat in de weekmail die ik elke week krijg van toddler.nl. 9 pond! dat is 4.5 kiloquote:Je lichaam deze week
De bovenkant van je baarmoeder ligt nu ter hoogte van je navel en je bent waarschijnlijk ongeveer 9 pond aangekomen. Vanaf nu kan je een gemiddelde gewichtstoename van ongeveer een pond per week verwachten.
Ik kon met 9 weken mijn eigen kleding (broeken) niet meer aan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Damn, dat wil ik ook![]()
![]()
Ik heb zo'n schrik voor dat bijkomen. Alhoewel, niet voor het bijkomen, maar eerder: hoe ga ik die kilo's weer kwijtraken? (dat is hier altijd al een probleem geweest)
Mijn man vindt dat ik me druk maak om niets (het hoort erbij).
Ah, ik probeer goed op te letten, probeer gezond te eten en niet te veel te snoepen (al glipt er af en toe wel eens iets tussen). En dan maar hopen dat er niet te veel kilo's blijven hangen![]()
Maar zag je zo rond 11 weken al iets van de zwangerschap of merkte je daar nog niets van omdat je totaal niet bijkwam?
Zo'n goestinkjes heb ik ook niet (als in: dit moet ik echt hebbenquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nou, ik was 87 kilo toen ik zwanger werd, toen ben ik afgevallen door het niet/amper/slecht eten naar 85 en inmiddels ben ik 86.5 kilo. Maar ik 'snoep' nog steeds niet. Heb helemaal niks waar ik echt trek in heb of zo van 'dat moet ik hebben' helemaal niet. Ik ben ook best wel bang voor het aankomen. Niet dat ik daarom niet eet, maar kan wel zeggen dat ik blij ben dat er nog niks aanzit
[..]
Dit staat in de weekmail die ik elke week krijg van toddler.nl. 9 pond! dat is 4.5 kiloDan zou ik nu dus al over de 90 kilo zijn! Ben ik blij dat ik dat niet heb
![]()
En nee, bij 11 weken zag je dus nog niks, alleen mijn eigen vetjesBij mij begon je pas iets te zien met 13 weken. En nu met 19 heb ik al een echte buik
Shit.... ik moet toch eens gaan opletten of mijn stiefdochter wel uitlogtquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:09 schreef RockabeIIa het volgende:
oh chocoladevla, dat is sorbootje toch he?
Ah, die broeken lukken nog bij mij. Al zouden ze tegen 's avonds wel eens durven spannen. Zo raar trouwens, maar ik voel me 's avonds dikker dan 's ochtends.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:18 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik kon met 9 weken mijn eigen kleding (broeken) niet meer aan.
En heb nu met 13+ al een flinke buik.
Met mij zijn er 11 bekende zwanger, en bij de één zie je nog niets en bij de ander al wel.
Heel verschillend per persoon dus.
Ik heb meteen positie broeken gekocht. Gewoon omdat het niet fijn meer zat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, die broeken lukken nog bij mij. Al zouden ze tegen 's avonds wel eens durven spannen. Zo raar trouwens, maar ik voel me 's avonds dikker dan 's ochtends.
Ben je dan eigenlijk onmiddellijk zwangerschapskledij gaan kopen of toch nog een beetje 'afzien'?
11 bekende zwanger?wow, als jullie eens allemaal geen afspreken, dan denk ik niet dat de mannen er willen bij zijn
![]()
Ik weet niet wie jou probeert op te dringen om thuis te bevallen, maar die mag je inderdaad een draai om de oren geven. Het is ieders eigen keuze en je moet absoluut bevallen op de plek die jij zelf als prettigst en veiligst ervaart. Mijn eerdere posts zijn míjn mening over míjn situatie. De reden dat het alleen in Nederland 'gepromoot' wordt, is omdat het alleen in Nederland nog goed mogelijk is onder leiding van goed opgeleide vakmensen. Tuurlijk, ook in België en in Amerika (en andere landen) is het mogelijk om thuis te bevallen, maar volgens mij moet je dan ten eerste de grootste moeite doen om een professional te vinden die je wil begeleiden en dan moet je ook nog wel geluk hebben als diegene ook nog eens binnen 10 minuten na je telefoontje bij je op de stoep kan staan (correct me if i'm wrong).quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:31 schreef Stiemie het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom iedereen in Nederland altijd zo aandringt op thuis bevallen... Volgens mij is Nederland het enige land waar dat nog zo 'gepromoot' wordt. Ik was het weekend in Belgie en het begon wat te rommelen. Maar echt niet dat ik daar dan thuis zou kunnen bevallen hoor. Gewoon naar het ziekenhuis!
Medicamenteuze pijnbestrijding is thuis inderdaad niet mogelijk (op paracetamol na dan, maar dat heeft ook weinig nut tijdens een bevallingquote:Bovendien weet je helemaal niet of je de pijn wel aan kunt. Pijnbestrijding is thuis een stuk moeilijker.
De andere helft van de vrouwen mag in hun eigen omgeving blijven. Daar heb ik wel zin in, ja...quote:En bij een eerste bevalling moet bijna de helft van de vrouwen alsnog (met fllinke spoed of op hun gemakkie) naar het ziekenhuis. Het is maar waar je zin in hebt....
Fijn dat het zo goed geregeld was!quote:Bij mijn vorige bevalling heb ik in het ziekenhuis trouwens niks gemerkt van moeten wachten op de gyneacoloog. Toen het na 2 dagen erg gerommel echt begon en ik na 10 uur nog Linde er niet uit had gekregen, was er al een seintje gegeven aan de artsen en die stonden al klaar. Tijdens de vacuumverlossing werd voor de zekerheid ook alles al gereed gemaakt voor een spoedkeizersnee. Dat liep allemaal prima zo.
Hey Leoniekequote:Op maandag 10 augustus 2009 12:36 schreef leonieke het volgende:
Het is natuurlijk wat je zelf verkiest, maar ik vind het vaak wel vreemd dat het bij jullie zo ingeburgerd is om thuis te bevallen.
Hehe, het liefst nog niet, hoor. Ik zou het het liefst eerst vertellen tegen de mensen ipv dat ze het onmiddellijk zien. Maar ah, lukt het niet, dan lukt het niet. Maar het lijkt me naar mijn baas toe zo onbeleefd om het niet te kunnen zeggen voor hij het merkt. (maar let maar niet op mij, ik ben gewoon een raar mens, zoals mijn ventje onlangs nog zeiquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:48 schreef Vlindur het volgende:
En dat je wil dat mensen het zien snap ik welHet is wel heel speciaal, als je buikje eindelijk een echt huisje wordt
Ik kan er nog steeds niet vanaf blijven
![]()
En nu zal ik eens even een buik foto maken. Want dat zou ik al 2 weken
Hartstikke goede reden toch Ca.ra! Nogmaals, ik gaf mijn mening over m'n eigen situatiequote:Op maandag 10 augustus 2009 12:33 schreef Ca.ra het volgende:
Wup, bij ons is er ook gekozen voor bevallen in het ziekenhuis. We zijn hier ook binnen 10 minuten in het ziekenhuis, maar wij willen absoluut niet in stress naar het ziekenhuis. Mijn man heeft epilepsie (al jaren aanvalsvrij) en stress is een aanwakkerende factor voor hem. Hoewel hij dan geen aanval krijgt kan hij zich er wel naar van gaan voelen.
Het idee dat we in stress naar het ziekenhuis zouden moeten (bijv als er in het vruchtwater is gepoept, of hulp nodig is dmv vacuumpomp) en wat dat voor mijn man met zich meebrengt is voor mij reden genoeg om (poliklinisch) in het ziekenhuis een heel geruststellend idee te vinden.
Oh maar Leonieke, ik veroordeel je niet ofzo, omdat je het ziekenhuis verkiest, zeker in Belgie niet, je kunt niet anders. Ik gaf alleen, of probeerde dat althans, een antwoord op je vraag dat je niet snapte dat het in Nederland doodgewoon is om thuis te bevallen en dat dat zelfs gepromoot wordt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef leonieke het volgende:
@ElisabethR: als ik naar mezelf kijk, zie ik het waarschijnlijk te veel als een medisch gebeuren. Ik ben iemand die overal complicaties ziet en voor mij zou het dus echt een te grote stressfactor zijn als ik niet in het ziekenhuis zou kunnen bevallen. En die stress zou er al héél lang van te voren aanwezig zijn.
Zoals iemand anders hier ook zei: bij jullie zijn er heel veel mensen die jullie thuis kunnen begeleiden. Ik vermoed echt niet dat ze in België zo talrijk aanwezig zijn. Maar ik kan er helemaal naast zitten, hoor.
Bij ons is het gewoon standaard om in het ziekenhuis te bevallen en moet je het echt aanvragen om thuis te mogen bevallen.
Oh, zo had ik het ook niet geïnterpreteerd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh maar Leonieke, ik veroordeel je niet ofzo, omdat je het ziekenhuis verkiest, zeker in Belgie niet, je kunt niet anders. Ik gaf alleen, of probeerde dat althans, een antwoord op je vraag dat je niet snapte dat het in Nederland doodgewoon is om thuis te bevallen en dat dat zelfs gepromoot wordt.
Vooralsnog moet iedereen vooral bevallen waar ze dat zelf het prettigste vinden. Ik vind het alleen jammer dat ook in Nederland het steeds meer blijkt ook de richting in te gaan om een zwangerschap als een medisch iets te beschouwen. Net alsof een zwangere vrouw een of andere vreselijke conditie onder de leden heeft, in plaats van eenvoudig zwanger te zijn.
Xenia!quote:
Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef leonieke het volgende:
@Stiemie: ik heb er net even het boekje bijgenomen dat ik van het ziekenhuis heb gekregen.
"De normale verblijfsduur op de kraamafdeling is 5 dagen voor een gewone bevalling en 6 dagen bij een keizersnede, de dag van de bevalling steeds inbegrepen". Dan volgt de planning voor de 5 dagen in het boekje en verder staat er nog te lezen over kort verblijf:
"nochtans moet vroegtijdig ontslag goed overwogen en voorbereid worden want een geboorte zorgt enerzijds voor veel vreugde, maar anderzijds vraagt het ook een grote aanpassing."
Op dag 3 van de kraamperiode zullen ze zelfs afraden om je naar huis te laten gaan.
Het is dus niet van 'moeten' maar ik had uit het boekje toch begrepen dat ze die 5 dagen wel verkiezen(zoals alle ziekenhuis eigenlijk doen bij ons, toch diegene waarvan ik weet dat er iemand bevallen is).
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef Xenia het volgende:
Ik begin trouwens lichtelijk neurotisch te worden over de mexicaanse griep. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf en er is nog helemaal geen policy over uitgestuurd. Iedereen gaat overal naartoe op vakantie en wat als ze straks niezend en proestend terugkomen? Vooral mijn Japanse collega's hebben de gewoonte om naar kantoor te blijven komen tot ze er echt bij neervallen. Vind het echt niet leuk. Normaal maak ik me niet snel zorgen over dit soort dingen, maar voor zwangeren is het nog veel gevaarlijker dan voor anderen. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: zodra er eentje loopt te niezen of hoesten ga ik naar huis en ga ik de deur niet meer uit
Wat liefquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
Xenia!
Ik had je een topic of tig geleden nog gefeliciteerd met je zwangerschap, maar die topics gaan zo snel hier. Zo bijzonder dat twee van mijn favo-Foksters (Duchess en jijzelf) allertijden nu beiden in verwachting zijn!!
Ik lees alles mee hoor! Geniet van je laatste twee maandjes
Dat ook inderdaad. Ik ga momenteel zelfs zo ver dat ik alle drukbezochte plekken probeer te vermijden. En ik heb net unicura gekocht voor in de pantry op mijn werk. Zit er zelfs over te denken om er een A4 bij te leggen met de tekst "Remember to wash your hands!"quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.
Goed idee, ga ik zo ook even kopenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik was mijn handen altijd netjes na toiletbezoek maar ik heb op mijn bureau zelfs een flesje met van dat handenalcohol gelachtig spul staan (als je begrijpt wat ik bedoel) aangezien jje nog de deurklink van het toilet zelf, de deur van het toiletgedeelte, de deur van ons kantoor aan moet raken en ik nou ook niet zit te wachten op zo een mexicaans griepje of andere bacterieen die mensen verspreiden als ze hun hand niet wassen.
Bedankt Mefke. Je hebt gelijk hoor, ik moet me er niet zo druk om maken. Maar gek genoeg kan ik het niet echt loslaten. Maar die link helpt wel, thanks.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Dames die zich zorgen maken over de griep, kijk even bij het RIVMhttp://www.rivm.nl daar staat allerlei duidelijke uitleg. Wat in ieder geval wel vaststaat: ben je korter dan 6 maanden zwanger en denken ze dat je de griep hebt, krijg je geen tamiflu maar moet je gewoon uitzieken. Die tamiflu schijnt namelijk ook niet alles te zijn en je krijgt over het algemeen een normale griep, dus niks engs aan.
Ik vind het veel enger als onze ukken het straks zou krijgen, maar ja, die krijgen dan weer wel tamiflu en als ze jonger zijn dan 3 maanden worden ze gewoon standaard opgenomen in het ziekenhuis. Je kan jezelf er helemaal druk om gaan maken, maar volgens mij is de stress dan erger dan de kwaal. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat je er anders over denkt...
Het bestaat wel, maar (nog) veel minder ingeburgerd dan bij jullie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef WupWup het volgende:
[..]
Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?
altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:25 schreef Ca.ra het volgende:
*tralalalalaaaa*
Ik loog niet hoor! ik heb alleen de 'maar' weggelaten.
Het is echt leuk als je de kleine begint te voelen. Dan is het allemaal zo 'echt' dat er een kindje in je buik groeit, niet alleen wanneer je bij de verloskundige naar het hartje mag luisteren of op de echo kijkt.
MAAR als die kleine eenmaal groot genoeg is om flinke ninjamoves uit te halen, en altijd precies belsuit om dat te doen als je wilt gaan slapen is het ineens een stukje minder grappig. Vooral niet als hij je maag uitzoekt als favoriete punchbag, wat in combo met juist het platliggen als je gaat slapen minder geniaal is.
Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef leonieke het volgende:
En van dat vol zitten? Dat is zo raar. De ene dag kan ik veel makkelijker eten dan de andere dag. Alhoewel, het gaat meestal wel goed als ik rijst eet. Misschien ligt het eerder daaraan ipv goeie en slechte dagen. Maar vroeger kon ik bv 2 borden spaghetti eten. Tegenwoordig moet ik al steken om mijn eerste bord leeg te krijgen. En dan bekijkt mijn man mij alsof ik het niet wil eten (omdat hij weet dat ik schrik heb van bij te komen) maar het is echt van niet kunnen (je kan toch geen spaghetti laten staan hé?).
Ik kon eerder ook veel meer eten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...![]()
[..]
Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...
Wel heb ik dan 's avonds nog een keer honger (dat heb ik normaal niet).
Ik kan ook al 2 weken niet meer in mijn eigen broeken en heb meteen positiekleding gehaald. Ik vind het vele malen lekkerder zitten nu. Ik heb ook al behoorlijk wat buik voor mijn nog geen 13 weken...
Ow en thuis of in het ziekenhuis: ik wilde altijd thuis enals controlfreak wilde ziekenhuis. Maar na uitleg van de VK staat
wel open voor thuisbevalling (en ik voor ziekenhuis).
Dus nu moet ik maar eens gaan informeren naar alle mogelijkheden.
Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
Nee weet ik ook nog niet zeker. Ik heb toevallig net vanochtend gemaild met mijn vk of zij iets weten van voorlichtingsmiddagen/avonden bij Orbis, omdat ik op de website niks kon vinden. Daarna op haar advies gebeld met de verloskamers, maar echt iets georganiseerds hebben ze niet. Ik kon later terugbellen als ik zelf tijd had en als het dan rustig was kon ik komen voor een rondleiding. Maar momenteel was het druk dus ze had ook geen tijd voor een lang telefoongesprek kreeg ik het gevoel, dus ik heb verder maar niks gevraagd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:
Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:24 schreef innepin het volgende:
Hoi
Ik heb een baggerinternetconnectie maar ik wilde toch even hoi zeggen met een fotootje erbij van mijn meisje met haar bolle toetje en hele hoop haar![]()
[ afbeelding ]
Ze is nog een beetje misselijk van het groene vruchtwater dat ze op heeft gegeten, en heeft veel last van krampjes, maar verder doet ze het heel goed. Ik neem even afscheid van dit topic (maar blijf natuurlijk wel lurken voor de volgende baby's!)
Oh en Bar, wat een mooi ventje heb je gebakken!
p.s. ik moet eerlijk toegeven dat ik de naam oorspronkelijk ook uit buffy ken![]()
En Rika is naar beide oma's vernoemd - Hendrika en Andrika
![]()
Aw Elies...dat vind ik hartstikke lief, wordt er zelfs beetjequote:Op maandag 10 augustus 2009 12:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En ik kwam eigenlijk alleen maar kijken voor Duch....
Hou je taai meissieNog effies.
Och meid ik ben zó blij dat ik me weer in een good mood bevindquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:13 schreef mijsje het volgende:Duch! Fijn dat je weer wat blijer bent vandaag!
Ja heb ik al eens gedaan (onder een linkje). Maar ik moet nog een nieuwe maken maar dat vergeten we steedsquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:30 schreef ymme het volgende:
Asyniur: Heb jij trouwens al een foto geplaats van je buik? In het daarvoor bestemde topic?
Ben wel benieuwd namelijk.
Dat zou fijn zijn!quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:35 schreef Ca.ra het volgende:
Nee weet ik ook nog niet zeker. Ik heb toevallig net vanochtend gemaild met mijn vk of zij iets weten van voorlichtingsmiddagen/avonden bij Orbis, omdat ik op de website niks kon vinden. Daarna op haar advies gebeld met de verloskamers, maar echt iets georganiseerds hebben ze niet. Ik kon later terugbellen als ik zelf tijd had en als het dan rustig was kon ik komen voor een rondleiding. Maar momenteel was het druk dus ze had ook geen tijd voor een lang telefoongesprek kreeg ik het gevoel, dus ik heb verder maar niks gevraagd.
Ik laat je wel wat weten als ik geweest ben, ok?
Omdat je in het ziekenhuis alles bij de hand hebt qua medische apparatuur en personeel, mocht dat nodig zijn. Ik weet niet waar hij precies aan denkt maar ik kan me zo voorstellen: een kind dat niet wil ademen en zuurstofgebrek heeft, een kind dat vastzit, totaal ruptuur, etc.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:04 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat wil hij precies bij de hand hebben in dat ziekenhuis dan? Je mag alleen thuisbevallen als zowel jij en de baby gezond zijn gebleken in de zwangerschap en de baby ook nog uit zichzelf op tijd wil komen. Niet lullig bedoeld, maar wat voor medische apparatuur denkt hij dus nodig te hebben?
Ja! Vervelend hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:04 schreef ymme het volgende:
Ik heb hele erge AUW aan mijn rug![]()
Is dat een zwangerschapskwaal?
Als het niet over gaat, maar eens langs de HA of direct naar fisio.
*zeurmodus weer uit*
Jawel hoor! Gewoon buiten komen spelen!quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:56 schreef huuphuup het volgende:
meisje ligt heel diep ingedaald, verder dan dit kon ze nie volgens vk.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:10 schreef oeke het volgende:
[..]
Jawel hoor! Gewoon buiten komen spelen!![]()
ja nou... weet je... mn lief is bezig met een offensief om dr naar buiten te krijgenquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:10 schreef oeke het volgende:
[..]
Jawel hoor! Gewoon buiten komen spelen!![]()
Fijn dat alles goed was verder.
Haha, ik zei het zo voor me!quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nou... weet je... mn lief is bezig met een offensief om dr naar buiten te krijgenhij s het wachten zat (hij wel
) en hij praat nu dagelijks tegen mn schaambeen ongeveer aan van jaaa nu naar buiten komen hoor, follow zeh voice! joehoe hierheen!!
en nu denkt ie dat het werktdus als ik weinig post komende dagen dan word k als echoput gebruikt...
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja nou... weet je... mn lief is bezig met een offensief om dr naar buiten te krijgenhij s het wachten zat (hij wel
) en hij praat nu dagelijks tegen mn schaambeen ongeveer aan van jaaa nu naar buiten komen hoor, follow zeh voice! joehoe hierheen!!
en nu denkt ie dat het werktdus als ik weinig post komende dagen dan word k als echoput gebruikt...
ik denk dat het nog wel ff duurtquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:20 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Haha, ik zei het zo voor me!
Maar ik vind dat ze ook buiten mag komen spelen hoor
Eenschquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:20 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Haha, ik zei het zo voor me!
Maar ik vind dat ze ook buiten mag komen spelen hoor
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja je hoela, dat redt mn bed nietquote:Op maandag 10 augustus 2009 18:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Eensch
Er zijn wel betere dingen die hij kan doen als hij haar naar buiten wil hebben
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:47 schreef Bucko het volgende:
net terug van de verloskundige......we zijn een beetje in de war
Alles was gelukkig goed, bloeddruk, hoogte baarmoeder, gewicht en de hartslag! Maar wat zegt die verloskundige ineens....weten jullie wat het geslacht gaat worden?? wij zo van ja? nou volgens haar werd het ..... en wij verschrikt, nee het wordt een......
ow ze meende het te merken aan de hartslag, dus snelle of trage hartslag
Nu zijn we helemaal aan het twijfelen en hopen dat de echoscopiste het gewoon goed had, dat denken we ook, maar toch hebben we nu in ons achterhoofd stel.....
we wilden geen pretecho laten maken, maar nu twijfelen om toch een extra gewone echo te laten maken...
echt irritant dit allemaal...
Leo, ik zat hetzelfde te denken. Maar meestal komen er gedurende de maanden nog wel een aantal zwangeren bij. Het lijstje onderons blijft nog wel kortquote:Op maandag 10 augustus 2009 15:16 schreef leonieke het volgende:
Ligt dat nu eigenlijk aan mij of komen er gewoon heel weinig mensen bij? Ik heb zo een beetje de indruk dat maart een saaie maand zal worden volgend jaarTerwijl februari best een spannende F5-maand zal zijn.
Eigenlijk is elke echo die niet medisch noodzakelijk is, een 'pretecho'. Maar Babyview bijvoorbeeld doet ook 2d echo's, en ik denk dat je dat bedoelt?quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:31 schreef Bucko het volgende:
ik denk idd dat ik morgen even bel voor een extra echo...en dan geen pretecho maar een gewone.
anders blijven we in onzekerheid..
ja ik bedoel idd 3D! Dan wil ik ook het kindje echt zien zeg maarquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:05 schreef RockabeIIa het volgende:
Mogge![]()
morretje das lekker vlot al!
Kersjes
bucko doen! Het is zo leuk! Of bedoel je niet 3D?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:23 schreef lily het volgende:Wat leuk !!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zat net ook helemaalquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:55 schreef Kersjes het volgende:
Oooohhh, Devin zit het Zandkasteel te kijken en het gaat vandaag over baby's
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Davinia, het is niet eens een echte trein![]()
Maar we hebben nu wel een briljant kado dat Devin van de baby gaat krijgen, dat is wel weer heel speciaal..... met gevoel voor drama....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Davinia thnx voor je bloeddruk uitleg!wissiknie!
Mn bloeddruk schommelt heel erg, er zitten best wel wat verschillen tussen. De bovendruk schommelt tussen de 100 en de 140en de onderdruk zit volgens mn kaart anywhere tussen de 55 en de 95. Handig! Meestal slingert ie tussen de 60 en de 80, vorige week was het nog 140/80 ofzo of 85, vandaar dat ik verbaasd was over de daling weer. Geen idee waar het aan ligt en zolang het niet als zorgwekkend bestempeld wordt vind ik het wel best
![]()
Ik krijg een extra echo met 32 weken maar bij de eerste lag ik met 30 weken al in het ziekenhuis wegens flinke bloedingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:23 schreef DaviniaHR het volgende:
lil, fijn dat alles goed is met je baby!![]()
had je bij de eerste ook een voorliggende placenta? moet je nou vaker op controle, om te kijken hoe en of het verschuift?
Ik zit vandaag op 23 weken al, ik heb met 18 weken de 20 weken echo gehad. En het geslacht hebben we op dvd. Gisteren nog even nagekeken en volgens mij is het gewoon wta de echoscopiste zei. De verloskudige krabbelde ook direct terug toen we er wat van zeiden. Ik vind gewoon dat ze niet zulke uitspraken moet doen...beetje een raar mens...verheug me nu al als ik haar bij de bevalling heb...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:23 schreef DaviniaHR het volgende:
twinkly, de vlos heeft altijd een flesje zuurstof bij zich voor als het kind ademhalingsmoeilijkheden heeft. een totaalruptuur moet idd in het zkh gehecht worden.
en daarbij, in alle gevallen begin je thuis. op dat moment zelf kan je ook nog beslissen wat je wil doen.
ymme, je kan altijd een keer bij de fysio laten checken of je echt helemaal vast zit, en wat zij vinden. pijn is pas fijn tijdens de bevalling, niet ervoor
huup, wat een lage bloeddruk! netjes! dan ga je vast de komende dagen nog niet werpen
(tenminste, dat was de indicator bij mij. bij de eerste controle had ik een onderdruk van 45, daarne steeds tussen de 55 en 60, en bij 40w6d controle onderdruk van 75. met 41w is eli geboren. Als een kind bijna geboren wordt, gaat hij/zij adrenaline aanmaken om de bevalling door te komen. dit komt ook in jouw bloed, waardoor je bloeddruk wat stijgt. Das de logica)
bucko, hebben jullie het niet gezien tijdens de 20-wk echo? of ben je nog niet zover?
was die hartslag niet ook een bakerpraatje?
maar een keer extra gluren is natuurlij altijd leuk
kan je niet de vlos nog even bellen? het geeft wel veel onrust zo!
mefke, dat klinkt echt naar! is driekus dan aan het indalen of zo? dat-ie zich lekker tegen een zenuw aannestelt? brrr!
ah, ja dus! irritant, zeg! balen van je inwensige blauwe plekken!
incantrixo.b.v. ons denkbeeldig advies meteen de vlos gebeld!
als je nog zo kort moet tot je verlof, is het dan niet juist prettiger om dat nog even met halve dagen te doen? als je zo'n last hebt van je rug en zo? En nu dus ook andere dingen in je omgeving. gun jezelf lekker even wat rust!
Of kan je mss een paar halve dagen vakantie opnemen als je geen ziekverlof wil nemen?
en voor deze vergadering was de hele dag ingepland. we moesten een presentatie voor de klant afmaken, en dan heb je gewoon veel te bespreken.normaal duurt een vergadering gewoon een uurtje of misschien twee
al heb ik vandaag dus wel weer meer lastbaggerzooi...
kersjes, dat zou nog wat zijn! wodr je s ochtends wakker, heee, mn buik is leeg! waar is de baby dan? goh, hij ligt al helemaal aangekleed braaf te pitten in zn bedje!
heb je devin eigenljk al uitgelegd dat dat ene treintje de leukste en de stoerste van allemaal is?
lil, fijn dat alles goed is met je baby!![]()
had je bij de eerste ook een voorliggende placenta? moet je nou vaker op controle, om te kijken hoe en of het verschuift?
hebben jullie ook wel dat het jeukt als je kindje trappelt? ik heb op een gegeven moment maar teruggeduwd, want ik werd echt gekieteld!zo raar! inwendig gekieteld worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |