Xenia!quote:
Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef leonieke het volgende:
@Stiemie: ik heb er net even het boekje bijgenomen dat ik van het ziekenhuis heb gekregen.
"De normale verblijfsduur op de kraamafdeling is 5 dagen voor een gewone bevalling en 6 dagen bij een keizersnede, de dag van de bevalling steeds inbegrepen". Dan volgt de planning voor de 5 dagen in het boekje en verder staat er nog te lezen over kort verblijf:
"nochtans moet vroegtijdig ontslag goed overwogen en voorbereid worden want een geboorte zorgt enerzijds voor veel vreugde, maar anderzijds vraagt het ook een grote aanpassing."
Op dag 3 van de kraamperiode zullen ze zelfs afraden om je naar huis te laten gaan.
Het is dus niet van 'moeten' maar ik had uit het boekje toch begrepen dat ze die 5 dagen wel verkiezen(zoals alle ziekenhuis eigenlijk doen bij ons, toch diegene waarvan ik weet dat er iemand bevallen is).
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef Xenia het volgende:
Ik begin trouwens lichtelijk neurotisch te worden over de mexicaanse griep. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf en er is nog helemaal geen policy over uitgestuurd. Iedereen gaat overal naartoe op vakantie en wat als ze straks niezend en proestend terugkomen? Vooral mijn Japanse collega's hebben de gewoonte om naar kantoor te blijven komen tot ze er echt bij neervallen. Vind het echt niet leuk. Normaal maak ik me niet snel zorgen over dit soort dingen, maar voor zwangeren is het nog veel gevaarlijker dan voor anderen. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: zodra er eentje loopt te niezen of hoesten ga ik naar huis en ga ik de deur niet meer uit
Wat liefquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
Xenia!
Ik had je een topic of tig geleden nog gefeliciteerd met je zwangerschap, maar die topics gaan zo snel hier. Zo bijzonder dat twee van mijn favo-Foksters (Duchess en jijzelf) allertijden nu beiden in verwachting zijn!!
Ik lees alles mee hoor! Geniet van je laatste twee maandjes
Dat ook inderdaad. Ik ga momenteel zelfs zo ver dat ik alle drukbezochte plekken probeer te vermijden. En ik heb net unicura gekocht voor in de pantry op mijn werk. Zit er zelfs over te denken om er een A4 bij te leggen met de tekst "Remember to wash your hands!"quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.
Goed idee, ga ik zo ook even kopenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik was mijn handen altijd netjes na toiletbezoek maar ik heb op mijn bureau zelfs een flesje met van dat handenalcohol gelachtig spul staan (als je begrijpt wat ik bedoel) aangezien jje nog de deurklink van het toilet zelf, de deur van het toiletgedeelte, de deur van ons kantoor aan moet raken en ik nou ook niet zit te wachten op zo een mexicaans griepje of andere bacterieen die mensen verspreiden als ze hun hand niet wassen.
Bedankt Mefke. Je hebt gelijk hoor, ik moet me er niet zo druk om maken. Maar gek genoeg kan ik het niet echt loslaten. Maar die link helpt wel, thanks.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Dames die zich zorgen maken over de griep, kijk even bij het RIVMhttp://www.rivm.nl daar staat allerlei duidelijke uitleg. Wat in ieder geval wel vaststaat: ben je korter dan 6 maanden zwanger en denken ze dat je de griep hebt, krijg je geen tamiflu maar moet je gewoon uitzieken. Die tamiflu schijnt namelijk ook niet alles te zijn en je krijgt over het algemeen een normale griep, dus niks engs aan.
Ik vind het veel enger als onze ukken het straks zou krijgen, maar ja, die krijgen dan weer wel tamiflu en als ze jonger zijn dan 3 maanden worden ze gewoon standaard opgenomen in het ziekenhuis. Je kan jezelf er helemaal druk om gaan maken, maar volgens mij is de stress dan erger dan de kwaal. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat je er anders over denkt...
Het bestaat wel, maar (nog) veel minder ingeburgerd dan bij jullie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef WupWup het volgende:
[..]
Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?
altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:25 schreef Ca.ra het volgende:
*tralalalalaaaa*
Ik loog niet hoor! ik heb alleen de 'maar' weggelaten.
Het is echt leuk als je de kleine begint te voelen. Dan is het allemaal zo 'echt' dat er een kindje in je buik groeit, niet alleen wanneer je bij de verloskundige naar het hartje mag luisteren of op de echo kijkt.
MAAR als die kleine eenmaal groot genoeg is om flinke ninjamoves uit te halen, en altijd precies belsuit om dat te doen als je wilt gaan slapen is het ineens een stukje minder grappig. Vooral niet als hij je maag uitzoekt als favoriete punchbag, wat in combo met juist het platliggen als je gaat slapen minder geniaal is.
Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef leonieke het volgende:
En van dat vol zitten? Dat is zo raar. De ene dag kan ik veel makkelijker eten dan de andere dag. Alhoewel, het gaat meestal wel goed als ik rijst eet. Misschien ligt het eerder daaraan ipv goeie en slechte dagen. Maar vroeger kon ik bv 2 borden spaghetti eten. Tegenwoordig moet ik al steken om mijn eerste bord leeg te krijgen. En dan bekijkt mijn man mij alsof ik het niet wil eten (omdat hij weet dat ik schrik heb van bij te komen) maar het is echt van niet kunnen (je kan toch geen spaghetti laten staan hé?).
Ik kon eerder ook veel meer eten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...![]()
[..]
Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...
Wel heb ik dan 's avonds nog een keer honger (dat heb ik normaal niet).
Ik kan ook al 2 weken niet meer in mijn eigen broeken en heb meteen positiekleding gehaald. Ik vind het vele malen lekkerder zitten nu. Ik heb ook al behoorlijk wat buik voor mijn nog geen 13 weken...
Ow en thuis of in het ziekenhuis: ik wilde altijd thuis enals controlfreak wilde ziekenhuis. Maar na uitleg van de VK staat
wel open voor thuisbevalling (en ik voor ziekenhuis).
Dus nu moet ik maar eens gaan informeren naar alle mogelijkheden.
Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
Nee weet ik ook nog niet zeker. Ik heb toevallig net vanochtend gemaild met mijn vk of zij iets weten van voorlichtingsmiddagen/avonden bij Orbis, omdat ik op de website niks kon vinden. Daarna op haar advies gebeld met de verloskamers, maar echt iets georganiseerds hebben ze niet. Ik kon later terugbellen als ik zelf tijd had en als het dan rustig was kon ik komen voor een rondleiding. Maar momenteel was het druk dus ze had ook geen tijd voor een lang telefoongesprek kreeg ik het gevoel, dus ik heb verder maar niks gevraagd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:
Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |