abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71758691
Ik begin trouwens lichtelijk neurotisch te worden over de mexicaanse griep. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf en er is nog helemaal geen policy over uitgestuurd. Iedereen gaat overal naartoe op vakantie en wat als ze straks niezend en proestend terugkomen? Vooral mijn Japanse collega's hebben de gewoonte om naar kantoor te blijven komen tot ze er echt bij neervallen. Vind het echt niet leuk. Normaal maak ik me niet snel zorgen over dit soort dingen, maar voor zwangeren is het nog veel gevaarlijker dan voor anderen. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: zodra er eentje loopt te niezen of hoesten ga ik naar huis en ga ik de deur niet meer uit
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:26:35 #177
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71758698
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:18 schreef Xenia het volgende:

ElisabethR!
Xenia!

Ik had je een topic of tig geleden nog gefeliciteerd met je zwangerschap, maar die topics gaan zo snel hier. Zo bijzonder dat twee van mijn favo-Foksters (Duchess en jijzelf) allertijden nu beiden in verwachting zijn!!

Ik lees alles mee hoor! Geniet van je laatste twee maandjes
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:27:59 #178
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71758740
Inderdaad zeg, waar blijft BE?
Kon ze zich nou toch niet inhouden vannacht???
.... met gevoel voor drama....
pi_71758759
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:01 schreef leonieke het volgende:

@Stiemie: ik heb er net even het boekje bijgenomen dat ik van het ziekenhuis heb gekregen.
"De normale verblijfsduur op de kraamafdeling is 5 dagen voor een gewone bevalling en 6 dagen bij een keizersnede, de dag van de bevalling steeds inbegrepen". Dan volgt de planning voor de 5 dagen in het boekje en verder staat er nog te lezen over kort verblijf:
"nochtans moet vroegtijdig ontslag goed overwogen en voorbereid worden want een geboorte zorgt enerzijds voor veel vreugde, maar anderzijds vraagt het ook een grote aanpassing."
Op dag 3 van de kraamperiode zullen ze zelfs afraden om je naar huis te laten gaan.

Het is dus niet van 'moeten' maar ik had uit het boekje toch begrepen dat ze die 5 dagen wel verkiezen (zoals alle ziekenhuis eigenlijk doen bij ons, toch diegene waarvan ik weet dat er iemand bevallen is).
Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:28:36 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_71758761
BE wel op andere manieren gesignaleerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71758841
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef Xenia het volgende:
Ik begin trouwens lichtelijk neurotisch te worden over de mexicaanse griep. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf en er is nog helemaal geen policy over uitgestuurd. Iedereen gaat overal naartoe op vakantie en wat als ze straks niezend en proestend terugkomen? Vooral mijn Japanse collega's hebben de gewoonte om naar kantoor te blijven komen tot ze er echt bij neervallen. Vind het echt niet leuk. Normaal maak ik me niet snel zorgen over dit soort dingen, maar voor zwangeren is het nog veel gevaarlijker dan voor anderen. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: zodra er eentje loopt te niezen of hoesten ga ik naar huis en ga ik de deur niet meer uit
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.
pi_71758892
Faja, groot gelijk ik zou ook effe afwachten tot je meer weet over wel of niet griep. Niet dat je er dan nog veel aan kan doen, maar toch. En sucses met je bekken!
En thuis of in het ziekenhuis, ieder zijn keuze. Al sluit ik me wel aan bij Vlindur, ik hoop echt op een natuurlijke bevalling en geen keizersnede (ik heb helemaal geen reden o die te verwachten hoor, tis gewoon een gevoel).
Over positiemode/kleding: ik stapte in de eerste broeken rond week 13 en daarna heb ik mijn eigen broeken niet meer aangehad. Rokjes en jurkjes heb nog steeds van mezelf aan, lang leven elastiek.

En inderdaad, waar is BE?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:35:37 #183
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71758979
Ik geloof niet dat iemand hier het thuis-vs-ziekenhuis debat aanvallend opvat, maar het is gewoon interessant om te zien hoe anderen tot hun afweging zijn gekomen.

@ Leo, bestaat er bij jullie wel zoiets als kraamzorg? Want dat maakt natuurlijk wel een verschil in het in het ziekenhuis blijven of naar huis gaan. Wij krijgen onze prive-verpleegster mee naar huis om ons te vertroetelen zeg maar Standaard geloof ik 8 dagen.
Zo'n kraamverzorgster helpt je bij je eigen herstel, de verzorging van de baby en doet wat licht huishoudelijk werk waar mogelijk (afwasje, wasje in de machine, evt voorbereiden avondeten) zodat de papa ook de tijd heeft om bij mama en kind te zijn.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71759013
Inderdaad, BE
Waar ben je.
pi_71759037
hmm thuisbevallen ziekenhuisbevallen; ieder moet het voor zich weten.
Er wordt altijd gezegd dat je moet doen waar je je het prettigst en het meest op je gemak voelt en ik voel me juist meer op mn gemak in het ziekenhuis dan hier thuis. Gewoon persoonlijk. En afgezien daarvan is het hier ook een practisch gehannes met een bed beneden enzo als ik thuis zou willen bevallen dus ik vind het wel best.

-edit-
oh en BE doet pas aan melden na de 40 weken geloof ik, dus no worries
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71759131
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
Xenia!

Ik had je een topic of tig geleden nog gefeliciteerd met je zwangerschap, maar die topics gaan zo snel hier. Zo bijzonder dat twee van mijn favo-Foksters (Duchess en jijzelf) allertijden nu beiden in verwachting zijn!!

Ik lees alles mee hoor! Geniet van je laatste twee maandjes
Wat lief (En het favo-Foksters is wederzijds!)
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Daarom ben ik ook blij dat mijn bazin zich daar voor mij ook druk om maakt. Ze waarschuwt me zelfs dat ik op de creche, basisschool van mijn zoon en dochter ook voor op moet passen. Dus dat doen we ook wel. Maar ik snap je angst maar moet je eens kijken hoeveel mensen die gewoon ergens shoppen, zoals bij de H&M laatst, en staan te kuchen zonder hun hand voor hun mond te houden maar wel zo ongeveer boven op je lip in het zelfde rek kleding staat te kijken.
Dat ook inderdaad. Ik ga momenteel zelfs zo ver dat ik alle drukbezochte plekken probeer te vermijden. En ik heb net unicura gekocht voor in de pantry op mijn werk. Zit er zelfs over te denken om er een A4 bij te leggen met de tekst "Remember to wash your hands!" Ben ik te neurotisch nu?
Super dat jouw bazin het wel echt serieus neemt.
Volgende week gaat mijn vriend naar een drukbezocht dorpsfeest/kermis. Vind ik echt helemaal niks, lijkt me echt zo'n plek waar je griep oppikt
Jeetje wat een neuroot word ik opeens, zo ken ik mezelf helemaal niet.
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:46:05 #187
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71759379
Als ik alleen naar mezelf zou kijken dan zou ik het wel thuis willen proberen. Ook omdat we zo dicht bij het ziekenhuis wonen. Maar als ik mijn man meereken dan heb ik wel een voorkeur voor het ziekenhuis. Zeker ook als ik bedenk hoe hij toch wel aangedaan was toen ik na die flauwval-actie met de ambulance naar het ziekenhuis werd gereden. Dat heeft mijn besluit alleen maar vaster gemaakt.

Vroeger woonde ik in een dorp waar het zeker 20-25 minuten was naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, dan had ik het denk ik ook alweer minder aangedurfd om thuis te bevallen. Stel dat er dan wat is, dan duurt het wel erg lang voordat je geholpen kunt worden. Maarja, zo zie je dat er veel dingen meewegen in zo'n beslissing.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71759483
Ik was mijn handen altijd netjes na toiletbezoek maar ik heb op mijn bureau zelfs een flesje met van dat handenalcohol gelachtig spul staan (als je begrijpt wat ik bedoel) aangezien jje nog de deurklink van het toilet zelf, de deur van het toiletgedeelte, de deur van ons kantoor aan moet raken en ik nou ook niet zit te wachten op zo een mexicaans griepje of andere bacterieen die mensen verspreiden als ze hun hand niet wassen.
pi_71759487
BE! Waar blijf je? Ben je gewoon bezig?

al gesignaleerd in het engeltjes topic...

[ Bericht 11% gewijzigd door mijsje op 10-08-2009 13:58:07 ]
pi_71759515
Dames die zich zorgen maken over de griep, kijk even bij het RIVMhttp://www.rivm.nl daar staat allerlei duidelijke uitleg. Wat in ieder geval wel vaststaat: ben je korter dan 6 maanden zwanger en denken ze dat je de griep hebt, krijg je geen tamiflu maar moet je gewoon uitzieken. Die tamiflu schijnt namelijk ook niet alles te zijn en je krijgt over het algemeen een normale griep, dus niks engs aan.
Ik vind het veel enger als onze ukken het straks zou krijgen, maar ja, die krijgen dan weer wel tamiflu en als ze jonger zijn dan 3 maanden worden ze gewoon standaard opgenomen in het ziekenhuis. Je kan jezelf er helemaal druk om gaan maken, maar volgens mij is de stress dan erger dan de kwaal. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat je er anders over denkt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_71759558
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:48 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik was mijn handen altijd netjes na toiletbezoek maar ik heb op mijn bureau zelfs een flesje met van dat handenalcohol gelachtig spul staan (als je begrijpt wat ik bedoel) aangezien jje nog de deurklink van het toilet zelf, de deur van het toiletgedeelte, de deur van ons kantoor aan moet raken en ik nou ook niet zit te wachten op zo een mexicaans griepje of andere bacterieen die mensen verspreiden als ze hun hand niet wassen.
Goed idee, ga ik zo ook even kopen
pi_71759608
ik wou van de eerste thuis bevallen maar doordat wij tijdelijk bij mijn ouders inwoonden hadden die het liever dat de bevalling in het ziekenhuis zou plaats vinden en maar goed ook want ze had haar navelstreng om haar nek en was net zo blauw als een smurf. Bij de 2e wou ik perse thuis bevallen en dat heb ik ook mee gemaakt. Maar ook hij had de navelstreng om zijn nek, had het even erg moeilijk in het begin en na 3 dagen als nog opgenomen worden vanwege vermoeden van infectie. De 3e zal echt in het ziekenhuis geboren worden, ik ben bang voor weer een navelstreng om de nek en moeilijke eerste momenten. En die keuze zal niet zo snel veranderen tenzij ik binnen een half uur na begin weeen een kind op de wereld lanceer.
pi_71759644
Inne, wat een poepie is willow
Fake it till you make it...
pi_71759872
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:50 schreef mefke79 het volgende:
Dames die zich zorgen maken over de griep, kijk even bij het RIVMhttp://www.rivm.nl daar staat allerlei duidelijke uitleg. Wat in ieder geval wel vaststaat: ben je korter dan 6 maanden zwanger en denken ze dat je de griep hebt, krijg je geen tamiflu maar moet je gewoon uitzieken. Die tamiflu schijnt namelijk ook niet alles te zijn en je krijgt over het algemeen een normale griep, dus niks engs aan.
Ik vind het veel enger als onze ukken het straks zou krijgen, maar ja, die krijgen dan weer wel tamiflu en als ze jonger zijn dan 3 maanden worden ze gewoon standaard opgenomen in het ziekenhuis. Je kan jezelf er helemaal druk om gaan maken, maar volgens mij is de stress dan erger dan de kwaal. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat je er anders over denkt...
Bedankt Mefke. Je hebt gelijk hoor, ik moet me er niet zo druk om maken. Maar gek genoeg kan ik het niet echt loslaten. Maar die link helpt wel, thanks.
pi_71760030
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

Is dat verschil er ook niet omdat wij thuis kraamzorg hebben? Ik weet niet of dat überhaupt in België bestaat?
Het bestaat wel, maar (nog) veel minder ingeburgerd dan bij jullie.
Ik had ook al van iemand gehoord dat ze een aantal dienstencheques hadden gekregen van een ziekenfonds ofzo die je dan kan gebruiken om je huis te laten poetsen of de strijk te laten doen. Wel een fijn cadeautje lijkt me dat
Maar kraamzorg kan via het ziekenfonds besteld worden.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:22:20 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71760590
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:25 schreef Ca.ra het volgende:
*tralalalalaaaa*
Ik loog niet hoor! ik heb alleen de 'maar' weggelaten.
Het is echt leuk als je de kleine begint te voelen. Dan is het allemaal zo 'echt' dat er een kindje in je buik groeit, niet alleen wanneer je bij de verloskundige naar het hartje mag luisteren of op de echo kijkt.
MAAR als die kleine eenmaal groot genoeg is om flinke ninjamoves uit te halen, en altijd precies belsuit om dat te doen als je wilt gaan slapen is het ineens een stukje minder grappig. Vooral niet als hij je maag uitzoekt als favoriete punchbag, wat in combo met juist het platliggen als je gaat slapen minder geniaal is.
altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef leonieke het volgende:
En van dat vol zitten? Dat is zo raar. De ene dag kan ik veel makkelijker eten dan de andere dag. Alhoewel, het gaat meestal wel goed als ik rijst eet. Misschien ligt het eerder daaraan ipv goeie en slechte dagen. Maar vroeger kon ik bv 2 borden spaghetti eten. Tegenwoordig moet ik al steken om mijn eerste bord leeg te krijgen. En dan bekijkt mijn man mij alsof ik het niet wil eten (omdat hij weet dat ik schrik heb van bij te komen) maar het is echt van niet kunnen (je kan toch geen spaghetti laten staan hé? ).
Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...
Wel heb ik dan 's avonds nog een keer honger (dat heb ik normaal niet).

Ik kan ook al 2 weken niet meer in mijn eigen broeken en heb meteen positiekleding gehaald. Ik vind het vele malen lekkerder zitten nu. Ik heb ook al behoorlijk wat buik voor mijn nog geen 13 weken...

Ow en thuis of in het ziekenhuis: ik wilde altijd thuis en als controlfreak wilde ziekenhuis. Maar na uitleg van de VK staat wel open voor thuisbevalling (en ik voor ziekenhuis).
Dus nu moet ik maar eens gaan informeren naar alle mogelijkheden.

Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
pi_71760648
Na de verhalen over de mexicaanse griep hier Ben ik beneden grondig gaan schoonmaken.
En bedacht me later, waarom Naja, is het weer lekker schoon.

Maar ook ik heb van dat antibactirele cremé in mijn tas zitten. Vooral bij openbare toiletten let ik erg op.
Maar dat deed ik altijd al
pi_71760855
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

altijd fijn als mensen de 'maar' weglaten...
[..]

Hier idem: voorheen makkelijk 2 borden warm eten en nu met moeite een portie...
Wel heb ik dan 's avonds nog een keer honger (dat heb ik normaal niet).

Ik kan ook al 2 weken niet meer in mijn eigen broeken en heb meteen positiekleding gehaald. Ik vind het vele malen lekkerder zitten nu. Ik heb ook al behoorlijk wat buik voor mijn nog geen 13 weken...

Ow en thuis of in het ziekenhuis: ik wilde altijd thuis en als controlfreak wilde ziekenhuis. Maar na uitleg van de VK staat wel open voor thuisbevalling (en ik voor ziekenhuis).
Dus nu moet ik maar eens gaan informeren naar alle mogelijkheden.

Ca.ra, weet jij of ze in Sittard kraamsuites hebben? In Maastricht en Heerlen wel namelijk...
Ik kon eerder ook veel meer eten.
Gisteren zijn we spariribs wezen eten.
En ik heb maar een kinderportie besteld, en dat ging nog met moeite allemaal naar binnen

Asyniur: Heb jij trouwens al een foto geplaats van je buik? In het daarvoor bestemde topic?
Ben wel benieuwd namelijk.
pi_71760903
's Avonds nog eens honger? Idd... zo vreselijk ambetant eigenlijk want als het fruit en de yoghurt op is, eet ik niets meer. En dan lig ik daar in mijn bed met een buik dat zit te grommen van de honger

Ik zal eigenlijk eens moeten kijken waar je positiekleding kunt kopen. Maar momenteel is het nog niet nodig Mijn broeken spannen nog niet rond mijn buik, maar ik ben dan ook nog maar 11 weken

En vandaag nog een brief gekregen van het CRG waarin ze vragen om gegevens rond de echo's op te sturen voor hun onderzoeken. Geen probleem natuurlijk, al vind ik het wel raar dat ze de gegevens van week 7 niet zelf hebben ingevuld want zij hebben die echo uitgevoerd. Ik zal denk ik invullen wat ik kan en er dan gewoon een briefje aan toevoegen dat ik sommige informatie niet heb. Zal wel geen probleem zijn, hoop ik.

En wat goed om hier te lezen dat ik niet de enige ben die eigenlijk gewoon niet meer kan eten. Ik zal mijn even naar hier sturen als hij weer eens twijfelt aan mijn geloofwaardigheid
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:35:53 #200
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71761006
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:22 schreef Asyniur het volgende:
Nee weet ik ook nog niet zeker. Ik heb toevallig net vanochtend gemaild met mijn vk of zij iets weten van voorlichtingsmiddagen/avonden bij Orbis, omdat ik op de website niks kon vinden. Daarna op haar advies gebeld met de verloskamers, maar echt iets georganiseerds hebben ze niet. Ik kon later terugbellen als ik zelf tijd had en als het dan rustig was kon ik komen voor een rondleiding. Maar momenteel was het druk dus ze had ook geen tijd voor een lang telefoongesprek kreeg ik het gevoel, dus ik heb verder maar niks gevraagd.

Ik laat je wel wat weten als ik geweest ben, ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')