Zo, ik ben er even voor gaan zitten, kan ik uitgebreid reageren:
Incantrix, wat afschuwelijk nieuws! En zeker als jullie alles tot nu toe samen beleefd hebben, komt het extra hard aan. Sterkte!
Sidney, 20 weken!
BJ, je wilde weten hoeveel je aankomt? Het gaat hier echt in golven. Er was een tijd (tussen de 19de en de 20ste week) dat ik in vier weken tijd ook dik vier kilo aankwam. Maar in totaal was het tot de 31ste week net ietsje minder dan 10 kilo. Dat was al met vochtpootjes. Nou wordt ik dinsdag gewogen en ik vermoed dat er wel wat bij is, maar niet zoveel. En dat het grootste gedeelte daarvan te wijten is aan vocht.
Huup, zomaar bovenaan! Raar zeg, voor mijn gevoel loop je weeeeeken voor op me, maar ik denk dat dat te wijten is aan mijn struisvogelmentaliteit. En na jouw ervaring zou ik ook maar geen pogingen meer ondernemen in bed. Misschien is de bank een idee?
Lijnloos, hopelijk heb je een leuke dag gehad.
Davina nog maar 145 dagen, dat is een echte huupmijlpaal, dus gewoon vieren!
Nijna, ieek...
Het-is-mij, hoe lastig ook, kiezen voor jezelf is wel het belangrijkste! Hoe lastig dat soms ook is.
Leonieke, lastig he, je mond dicht houden. Ik vind het wel erg leuk om te lezen dat je het lastig vind, want dat betekent volgens mij dat je gewoon aan het genieten bent. Fijn! Over het inwrijven, wij doen het al een tijdje (ik schat vanaf een week of 18, toen die groeispurt inzette) elke avond. Manlief doet het en het is echt ook zijn momentje van contact maken. Hoe laat of vroeg ik ook in bed kruip, Driekus reageert echt op dat smeren. Overigens eerst met zwitsal en nou met hemaspul, dat vind ik fijner. En op zich lijkt me dat van die billen nog niet zo raar. Ik heb nog geen nieuwe streepjes, maar mijn oude puberstreepjes zitten inderdaad op mijn dijen.
Poppedein, uitgesaust? En ik ken je gevoel, ben ook bang dat ik me ga vervelen...
Wupwup, fijn de naam definitief. En kaartjes blijven lastig. Ik heb me er bij neergelegd dat die van ons duur worden, had ik maar niet zo'n groot ontwerp moeten maken. Maar ja, het moest en zou bij de trouwkaart passen en die is nou eenmaal 21 cm breed en iets van 11 hoog.
Kersjes, lekker dutten! Nou kan je nog, straks met twee ukjes lijkt me dat lastiger. En nee, het ligt niet aan je hoogzwanger zijn joh, het is gewoon het weer ofzo...

Enne, al recept gezocht voor gebakken placenta? Giel Beelen heeft em vast nog.
Duchess, tuurlijk mag jij er ook een keer doorheen zitten

. Gaat ie al wat beter? En hoe is het met je rug?
BE, die info over bejaardenseks

...mijn sluitspier trekt dat maar net hoor.
Lily, ik geloof ook niet dat iemand precies weet wat prostaglandine voor effect heeft voordat ie hier komt posten. Was mij namelijk ook totaal onbekend een maand of 8 geleden.
Happy, alles oke daar?
Zoooo, alles weer op een rijtje (ook voor mezelf, dat is wel zo handig).
Effe een vraagje, ik heb twee plekjes op mijn buik waar je gewoonweg niet meer aan mag komen omdat ze zo'n pijn doen. Je ziet er vanbuiten niets aan, maar ze doen meer zeer dan een grote blauwe plek. Na enige voelwerk net denk ik dat daar de schoudertjes zitten. Kan daar nou echt zo'n last van hebben?
Ik heb trouwens mijn nesteldrang uitgeleefd op mijn auto, die ziet er als nieuw uit na de poetsbeurt waarbij ie handmatig helemaal in de was gezet is. En ondanks dat ik dat zittend op een stoel deed was het natuurlijk te veel. Ach ja, je moet er wat voor over hebben. Ben in ieder geval blij dat ik morgen niet hoef te werken, kijken hoe lang ik dat nog kan zeggen. Ik ben echt zo bang dat ik me ga vervelen, heb dus een lijst met klussen gemaakt waar je u tegen zegt...