Ik had het topic wel gelezen hoor, grappig dat in je hele opsomming geen enkel steekhoudend argument staatquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:36 schreef Diabox het volgende:
[..]
Vooruit dan, omdat je het topic niet hebt doorgelezen en ik (in tegenstelling tot jou) wel degelijk argumenten heb gegeven.
Heel verhaal
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik had het topic wel gelezen hoor, grappig dat in je hele opsomming geen enkel steekhoudend argument staatMaar bedankt dat je de moeite hebt genomen om het te plaatsen.
quote:
Ik drink melk voor de eiwitten verdomme en de koolhydraten, calcium kan me gestolen worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef FANN het volgende:
[..]
![]()
Deze informatie dient niet als aanbeveling geen melk te drinken.
Melk moet je niet drinken om aan je calcium te komen,
melk kun je drinken omdat je het lekker vindt.
http://www.combivitaal.nl/?mod=71
"Wanneer je het risico op een botbreuk wil verlagen, is mijn advies geen melk te drinken, maar de koe mee uit wandelen te nemen".quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik drink melk voor de eiwitten verdomme en de koolhydraten, calcium kan me gestolen worden.
Heb nog nooit ook maar 1 botje in m'n leven gebroken of gescheurd. Ik zal binnenkort wel eens mijn botdichtheid testen, dit kan gewoon bij de huisarts aangevraagd worden of...? Ik vrees voor de anti-melk fans dat mijn botdichtheid nog wel eens boven het gemiddelde zal liggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:47 schreef FANN het volgende:
[..]
"Wanneer je het risico op een botbreuk wil verlagen, is mijn advies geen melk te drinken, maar de koe mee uit wandelen te nemen".
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Heb nog nooit ook maar 1 botje in m'n leven gebroken of gescheurd. Ik zal binnenkort wel eens mijn botdichtheid testen, dit kan gewoon bij de huisarts aangevraagd worden of...? Ik vrees voor de anti-melk fans dat mijn botdichtheid nog wel eens boven het gemiddelde zal liggen.
En wel eens bij een ander.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:53 schreef FANN het volgende:
[..]
geen flauw idee...
ik heb ook nog nooit iets gebroken![]()
behalve bij het afwassen dan ....
Als je toch zo ongelooflijk zeker bent dat het allemaal goed voor je is, waarom blijf je dan inhaken op de discussie? Dan is het voor jou toch een uitgemaakte zaak? Dat brengt me tot de conclusie dat je toch twijfelt....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Heb nog nooit ook maar 1 botje in m'n leven gebroken of gescheurd. Ik zal binnenkort wel eens mijn botdichtheid testen, dit kan gewoon bij de huisarts aangevraagd worden of...? Ik vrees voor de anti-melk fans dat mijn botdichtheid nog wel eens boven het gemiddelde zal liggen.
Ik twijfel totaal niet zelfs.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:59 schreef Samson het volgende:
[..]
Als je toch zo ongelooflijk zeker bent dat het allemaal goed voor je is, waarom blijf je dan inhaken op de discussie? Dan is het voor jou toch een uitgemaakte zaak? Dat brengt me tot de conclusie dat je toch twijfelt....
OK dan, het lijkt me echter beter te twijfelen zolang je niet zeker bent van alle feiten, maar die zijn jou blijkbaar allemaal duidelijk. Mij niet, vandaar mijn twijfel en wantrouwen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:03 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik twijfel totaal niet zelfs.Snap niet hoe jij zo'n vreemde conclusie kan trekken daaruit?
Om die hele tekst er nog even bij te pakken:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:47 schreef FANN het volgende:
[..]
"Wanneer je het risico op een botbreuk wil verlagen, is mijn advies geen melk te drinken, maar de koe mee uit wandelen te nemen".
![]()
![]()
Het is niet zo dat melk nog onomstotelijk bewezen heel goed voor je is. Mar wat er daar dus staat: matig. Dat geldt voor alles. Als je het matig gebruikt pluk je er de vruchten van en verklein je de risico'S die aan iets klevenquote:Melk goed voor elk?
Jarenlang werd er campagne gevoerd voor de dagelijkse portie melk. Melk is goed voor elk, zo luidde de bekende slogan. Het voedingscentrum dat namens de overheid de bevolking adviseert over voeding, hanteert ook vandaag de dag nog het advies van 2-3 glazen melk per dag. Toch gaan er steeds meer geluiden op dat melk slecht zou zijn voor de gezondheid. Wetenschappers, onderzoekers en deskundigen trekken meer en meer in twijfel of zuivel wel zo goed voor ons is als altijd werd aangenomen.
Wie kent de reclamespotjes van vroeger niet? Onder het motto 'Melk, de witte motor' en 'Melk is goed voor elk' werd er bij jong en oud op aangedrongen genoeg melk te drinken omdat het een gezonde dorstlesser zou zijn. Dat wordt inmiddels in twijfel getrokken door verschillende medici. Het concumentenprogramma TrosRadar besteedde in april 2005 een groot deel van de uitzending aan melk. In het programma kwamen onderzoekers tot opzienbarende conclusies. Een van de onderzoekers is Colin Campbell, biochemicus aan de Cornell University. Hij drinkt uit principe helemaal geen melk meer omdat hij overtuigd is van de schadelijke gevolgen van het drinken van melk op volwassen leeftijd. "Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat wij melk zijn blijven drinken na de zoogtijd. Kinderen krijgen tot hun eerste, tweede, misschien derde levensjaar moedermelk om te groeien. Maar wij zijn ook na die tijd melk blijven drinken en dan ook nog eens melk van een andere soort. Heel eigenaardig en onnatuurlijk."
Campbell doet zijn hele leven al onderzoek naar de effecten van melk op de gezondheid. In zijn belangrijkste studie, de China Study, concludeert hij dat dat mensen die een dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, tot zeventien keer meer kans hebben op bepaalde vormen van kanker. De studie heeft deze naam gekregen omdat uit een vergelijking van zuivelconsumptie wereldwijd bleek dat onder Chinezen - die vooral groente en fruit eten - minder hart- en vaatziekten voorkwamen en ook waren er veel minder botbreuken door botontkalking in China.
Jarenlang is gewezen op de positieve eigenschappen van melk. Het zou veel calcium bevatten dat botontkalking tegengaat, het bevat veel vitamine D en ook de eiwitten zouden nuttig zijn voor ons lichaam. Prof. Walter Willet ontkent echter in de Radaruitzending dat we de calcium en de eiwitten perse uit melk moeten halen. "Natuurlijk is calcium een belangrijke voedingsstof die we nodig hebben. Maar het lijkt erop dat we genoeg binnen krijgen middels ons normale dieet, uit kleine hoeveelheden zuivelproducten. We hebben geen grote hoeveelheden zuivel nodig om het risico op botfracturen laag te houden. Wat we wel vonden is dat regelmatige fysieke inspanning heel belangrijk is om het risico op botfracturen te verkleinen. Wanneer je het risico op een botbreuk wilt verlagen is mijn advies: drink geen melk, maar neem de koe uit wandelen." Ook Willet denkt dat melkconsumptie het risico op bepaalde vormen van kanker verhoogt. "We hebben sterke aanwijzingen dat een hoge consumptie van zuivelproducten verband houdt met een verhoogd risico op het krijgen van prostaatkanker. Het verband tussen melkconsumptie en kanker is niet onomstotelijk bewezen, het is niet absoluut zeker en we begrijpen niet helemaal wat de redenen zijn waarom er een verhoogd risico op prostaatkanker en mogelijk andere soorten kanker bestaat."
Er zijn ook andere geluiden. Prof. M.B Katan, hoogleraar voedingsleer Wageningen Centre of Food Sciences, is niet overtuigd van de schadelijke invloed van melk op het menselijk lichaam. Zeker als het gaat om de relatie tussen melk en kanker, gaat hij twijfelen: "Er zijn inderdaad veel theorieën er is veel gespeculeerd maar er zijn maar heel weinig harde bewijzen", zo stelt hij. Wel geeft hij toe dat het vet in melk beter te vermijden is. Melk is heel rijk aan verzadigde vetzuren. Die verhogen je cholesterolgehalte en dat leidt tot aderverkalking en tot hartinfarcten. Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom volgens Katan mooie producten.
Er moet nog veel meer onderzoek gedaan worden voordat er met zekerheid vast te stellen is of melk een gevaar is voor de gezondheid. Tot die tijd kan het nooit kwaad eens kritisch te kijken naar je eigen zuivelconsumptie en die waar nodig aan te passen.
Meer informatie:
# Bekijk de uitzending van Radar over melk op www.uitzendinggemist.nl.
# Op de site van Tros Radar vind je een artikel en interviews met deskundigen over melk en de gevaren ervan. www.trosradar.nl
# Kijk op de site van het Voedingscentrum voor voedingsadvies<.
Dat hele onderzoek van die Campbell rammelt aan alle kanten, lees hem maar eens door en trek je conclusies.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Om die hele tekst er nog even bij te pakken:
[..]
Het is niet zo dat melk nog onomstotelijk bewezen heel goed voor je is. Mar wat er daar dus staat: matig. Dat geldt voor alles. Als je het matig gebruikt pluk je er de vruchten van en verklein je de risico'S die aan iets kleven
Dus magere melk wel.quote:Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom volgens Katan mooie producten.
Niet anders gewend bent? Leg uit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:28 schreef wallofdolls het volgende:
Omdat jij niets anders gewend bent rammelt het aan alle kanten waarschijnlijk? Ik sta uiteraard open voor een logische uitleg (of een verwijzing naar waar je die uitleg in dit topic geeft uiteraard, als ik het zelf al niet tegenkom)
Het is sowieso al vrij onlogisch dat je nog iets drinkt wat je normaliter alleen in je vroegste jeugd drinkt. Dat i zeg maar zoiets onnatuurlijks als dat je als man een andere man in zn poepgaatje neemt.
Omdat het jou aangeleerd is om veel melk te drinken kijk je misschien wat meer pro-melk naar de wereld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:31 schreef Diabox het volgende:
[..]
Niet anders gewend bent? Leg uit.
Ik lees een onderzoek en zie dat sommige dingen niet helemaal juist zijn, dan kan dat toch?
En hoezo is het al vrij onlogisch? Een koe bakt zijn biefstuk ook niet hoor... Kan je dat netzo goed vrij onlogisch noemen. En een koe drinkt uit de sloot, wij uit de kraan, /care?
Je lichaam heeft nauwelijks moeite met het verteren van gekookt/gebakken vlees, rauw vlees daarentegen wel. Ik ben veel bezig met voeding aangezien dit benodigd is met krachttraining, ik weet waar ik goede resultaten mee haal en dat is vis, vlees, zuivel en natuurlijk ook groente hoor. En natuurlijk zijn de onderzoeken die ik goed vind niet daadwerkelijk goed. Dat mag je allemaal zelf natuurlijk beslissen. En mij is trouwens niet aangeleerd om veel melk te drinken, toen ik kind was dronk ik liever cola enzoquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Omdat het jou aangeleerd is om veel melk te drinken kijk je misschien wat meer pro-melk naar de wereld.
Wie zegt er dat de onderzoeken die jij goed vindt daadwerkelijk goed zijn? Dat er ergens veel bouwstoffen in zitten zegt niet dat wij als mens in staat zijn dit goed te verwerken. Het is net als vlees. Wij mensen hebben geen vlees-gestel, maar beweren wel dat vlees heel gezond is. Kan allemaal wel zo zijn, maar buiten die goede stoffen die het bevat heeft je lichaam wel heel veel moeite om het te verwerken
We zijn omnivoren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:43 schreef wallofdolls het volgende:
Het is net als vlees. Wij mensen hebben geen vlees-gestel, maar beweren wel dat vlees heel gezond is. Kan allemaal wel zo zijn, maar buiten die goede stoffen die het bevat heeft je lichaam wel heel veel moeite om het te verwerken
Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:50 schreef waht het volgende:
[..]
We zijn omnivoren.
Het ongezonde aan vlees is de vele calorieën dat het bevat (en eventuele middelen die de boer aan z'n koeien heeft gegeven). Het enige wat je kans op kanker (met een zeer kleine kans) kan verlagen is het beperken van de calorie-inname. Dan kan je dus makkelijk aan het vegetarische voedsel gaan wat veelal niet zo calorierijk is (afgezien van noten).
Maar daarnaast past vlees prima in een gezond voedingsschema. Mits je niet 100x per dag vlees eet, en dit combineert met roken, drugs, alcohol en ladingen frisdrank. En mits je het wél combineert met vis, goede vetten en ladingen groenten.
Dus jij eet geen vlees/vis? (Serieuze vraag, ben gewoon benieuwd of je dit doet, staat los van de discussie omnivoor of niet).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.
Ik vond bijvoorbeeld dit schema
http://www.sailsarana.com/whocares%20files/anatomy.pdf
Doe je ook aan sport? Sporters hebben eenmaal nogal wat vlees nodig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:45 schreef wallofdolls het volgende:
Dat is weer n andere vraag.
Ik at verschrikkelijk veel vlees en vis. En melk. Toen kreeg ik een vegetarische vriendin. Toen ben ik heel erg gaan minderen, omdat ik me er toch wat in ging verdiepen. 't Is niet zo dat ik helemaal gestopt ben maar ik drink geen 1 of 2 liter melk meer op n dag. Noch eet ik de 3 á 4 stuks vlees per dag (kroketje, hamburgertje bij t avondeten, ossenworst op brood). Dat heb ik verminderd tot 4 stuks per week.
Gewoon gematigder.
Dat kwam zeker beter uit aangezien vlees veel meer bouwstoffen bevat dan bessen en frambozen. Voorts kan ons lichaam het prima aan. Het kan zich aanpassen aan een strict veganistisch dieet, maar ook aan een dieet met zeer veel vlees en dierlijk vet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, maar what about die theorie in dat PDF'je? Als je eens voorbij dat kijkt wat we doen maar alleen kijkt naar hoe we gebouwd zijn?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:34 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kwam zeker beter uit aangezien vlees veel meer bouwstoffen bevat dan bessen en frambozen. Voorts kan ons lichaam het prima aan. Het kan zich aanpassen aan een strict veganistisch dieet, maar ook aan een dieet met zeer veel vlees en dierlijk vet.
Wat is het beste? Voor het gros van de bevolking doet dat er niet toe. Schadelijker dan welk voedsel dan ook is roken, te veel drugs/alcohol/stress etc. Vanzelfsprekend is een McDonalds dieet ook niet heel gezond, maar dat komt echt niet alleen door het vlees, integendeel: het zijn de ladingen suikers en slechte behandeling van het vlees die het ongezond maken.
Ik hoef écht niet voor de gezondheidsvoordelen een vegetarisch dieet. Dat is net zo goed mogelijk met een gevarieerd omnivorisch dieet waarbij zowel rood als wit vlees en vis bij hoort. En (magere) melk, natuurlijk.
Dat PDFje presenteert het wel alsof we herbivoren zijn ja. Maar klaarblijkelijk doet dat er niet toe aangezien oud worden niet iets is wat exclusief behoort tot vegetariërs of veganisten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ok, maar what about die theorie in dat PDF'je? Als je eens voorbij dat kijkt wat we doen maar alleen kijkt naar hoe we gebouwd zijn?
Die échte BB'ers gebruiken wel hormonen om een hogere proteinesynthese en dus grotere gains te verkrijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:46 schreef Diabox het volgende:
@TechXP
In de je eerste 2 "weerleggingen" heb je het over caseine alsof het iets slechts is... Wtf is er mis met caseine? Ik eet juist iedere dag 'n halve kilo kwark omdat hier caseine eiwitten inzitten, deze worden langzaam opgenomen door het lichaam en dus perfect voor het slapen gaan. Verder wordt er dus wel degelijk calcium opgenomen uit de melk, ook al is dit niet een volledige opname van 100%, dus wat is hier mis mee? (Al zou ik calcium moeten inwisselen voor de opgenomen eiwitten dan zou ik dit nog steeds doen!) En ja tuurlijk kan je vitamine b12 ook ergens anders uit krijgen, dus..? Wat is dat voor non-argument. Het omega verhaaltje ben ik helaas niet thuis in dus ik zal daar maar geen uitspraken over doen, misschien heb je daar wel gewoon gelijk in, maar dan vind ik dat alsnog dat de voordelen ver boven de nadelen uitsteken. Heel ver. Verder lees ik niet veel tegenspreek tegen melk zelf in je reactie. En niks te osteoporose en mijn cholesterol is zelfs laag. (Heb ik van m'n moeder in mei moeten testen, omdat ik iedere dag 4 eieren + dooier at).
En over dat veganbodybuilding, komop zeg, als dat het "topniveau" is onder de veganbodybuilders vind ik dat ZEER teleurstellend. De winnaar van dat kampioenschap:
[ afbeelding ]
En dan nu de échte bodybuilders die wel gewoon veel melk drinken, eieren, kwark en kipfilet eten;
[ afbeelding ]
Gaat er niet om of je het mooi vindt, maar kijk wat een gigantisch verschil tussen beiden, op het niveau van die "veganbodybuilders" zit ik binnen een paar jaar zelfs (is waarschijnlijk binnen één jaar nog te doen).
Oh ja en nog iets; alle dierlijke eiwitten bevatten alle aminozuren die benodigd zijn voor spiergroei. Vegetariers daarentegen moeten zeer veel verschillende soorten groenten eten om alle benodigde aminozuren binnen te krijgen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die échte BB'ers gebruiken wel hormonen om een hogere proteinesynthese en dus grotere gains te verkrijgen.
Voor een natural BB is het nog steeds de vraag of het ook maar enige zin heeft om dik boven de 150 gram proteine te gaan zitten. Bij mijn weten is er niets dat er op wijst dat je meer dan dat kunt omzetten naar bruikbare bouwstenen zonder een beetje extra hulp.
Had dit nou niet gedaan, gaat de onzinnige discussie weer verderquote:Op woensdag 30 september 2009 18:47 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Melk is goed voor je botten
Bron? Heb ik zelf geen last van, de eiwitten worden bij mij goed opgenomen, idem voor alle andere voedingsstoffen in de melk die ik drink.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
Jajajajajajaja.
Waar ik dus op blijf hameren is dat het verteringssysteem het niet aankan. Daar hoor je niemand over.
Kut bump. En het is niet noodzakelijk goed voor je botten aangezien het verwerken van de dierlijke eiwitten calcium vereist, hoeveel er van de calcium in melk overblijft weet ik niet precies, maar het is niet super veelquote:Op woensdag 30 september 2009 18:47 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Melk is goed voor je botten
Inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Had dit nou niet gedaan, gaat de onzinnige discussie weer verder
Als melk echt slecht voor je is is dit toch geen onzinnig topic?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Had dit nou niet gedaan, gaat de onzinnige discussie weer verder
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:50 schreef Enfermera het volgende:
'Te veel' is nooit goed. En in melk zit alleen calcium, je hebt meer bouwstoffen nodig voor de aanmaak van botten, waaronder magnesium. Dus als je echt last hebt van je botten oid, moet je ook meer magnesium tot je nemen, in verhouding met de calciuminname
Gewoon goed voor spierbehoud/aanmaak en goed in het voorzien van koolhydraten.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:56 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Zie je wel, goed voor je botten
Het verteringssysteem kan het wel aan. Vlees kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit vlees kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
Jajajajajajaja.
Waar ik dus op blijf hameren is dat het verteringssysteem het niet aankan. Daar hoor je niemand over.
De beste meneer heeft het over melk. Dus ik heb je post even gefixed, zodat het alsnog klopt.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het verteringssysteem kan het wel aan. Melk kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit melk kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het drinken van melk wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om melk te drinken en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen melkdrinkende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
quote:Op woensdag 30 september 2009 21:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het verteringssysteem kan het wel aan. Vlees kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit vlees kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het eten van vlees wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om vlees te eten en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen vleesetende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
Ik vind de redenatie: iedereen eet toch vlees dus is het goed voor je niet echt sluitend. Net alsof je zou zeggen: iedereen kijkt tv dus het is goed voor je. Idem voor melkquote:Op woensdag 30 september 2009 20:21 schreef Diabox het volgende:
[..]
Bron? Heb ik zelf geen last van, de eiwitten worden bij mij goed opgenomen, idem voor alle andere voedingsstoffen in de melk die ik drink.
quote:Op woensdag 30 september 2009 21:02 schreef waht het volgende:
[..]
Het verteringssysteem kan het wel aan. Vlees kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit vlees kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het eten van vlees wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om vlees te eten en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.
Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen vleesetende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
Dat is geen bron, een website van een osteopaat op Texel.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Ik vind de redenatie: iedereen eet toch vlees dus is het goed voor je niet echt sluitend. Net alsof je zou zeggen: iedereen kijkt tv dus het is goed voor je. Idem voor melk
Verder euh, ja... even googlen doet wonderen:
http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm
Ik denk dat als ik me daar aan hou dat ik al mijn spiermassa binnen no-time kwijt ben. Kom alsjeblieft met een wetenschappelijk onderzoek en niet een site met beweringen zonder onderbouwing.quote:Daarbij zou een mens ruim voldoende hebben aan 100 gram vlees per week.
Ik zeg niet dat het per definitie goed is, wel dat het klaarblijkelijk geen schade kan. Je moet niet zwart-wit denken als in een dieet met alleen maar vlees en een dieet zonder vlees. Er zijn gradaties, zowel in de hoeveelheid en frequentie waarmee je vlees eet en wélk soort vlees je eet. Hetzelfde kan gezegd worden over melk. Het blijft nog steeds zo dat miljoenen mensen die vlees eten en/of melk drinken ook oud en gezond kunnen worden. Indien blijkt dat ouderen tegen hun 60ste al met talloze kwalen rondlopen is dit vrijwel altijd toe te schrijven aan meerdere schadelijke factoren en is het geenszins enkel toe te schrijven aan het consumeren van rood vlees of melk.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Ik vind de redenatie: iedereen eet toch vlees dus is het goed voor je niet echt sluitend. Net alsof je zou zeggen: iedereen kijkt tv dus het is goed voor je. Idem voor melk
Verder euh, ja... even googlen doet wonderen:
http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm
Te veel melk is ongezondquote:Op woensdag 30 september 2009 21:41 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Lol geef eens een link naar het topic waar je dacht te zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |