abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71710258
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:36 schreef Diabox het volgende:

[..]

Vooruit dan, omdat je het topic niet hebt doorgelezen en ik (in tegenstelling tot jou) wel degelijk argumenten heb gegeven.

Heel verhaal

Ik had het topic wel gelezen hoor, grappig dat in je hele opsomming geen enkel steekhoudend argument staat Maar bedankt dat je de moeite hebt genomen om het te plaatsen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:42:38 #102
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71710312
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:12 schreef Anywhere het volgende:
kut, dan heb ik teelbalkanker
Misschien heb je wel talent om 3 weken lang bergen op te fietsen
pi_71710318
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:39 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik had het topic wel gelezen hoor, grappig dat in je hele opsomming geen enkel steekhoudend argument staat Maar bedankt dat je de moeite hebt genomen om het te plaatsen.
pi_71710350
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:38 schreef June. het volgende:

[..]

Ehm, hier is maar 1 antwoord op:

Deze informatie dient niet als aanbeveling geen melk te drinken.
Melk moet je niet drinken om aan je calcium te komen,
melk kun je drinken omdat je het lekker vindt.

http://www.combivitaal.nl/?mod=71
pi_71710359
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Deze informatie dient niet als aanbeveling geen melk te drinken.
Melk moet je niet drinken om aan je calcium te komen,
melk kun je drinken omdat je het lekker vindt.

http://www.combivitaal.nl/?mod=71
Ik drink melk voor de eiwitten verdomme en de koolhydraten, calcium kan me gestolen worden.
pi_71710379
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:45 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik drink melk voor de eiwitten verdomme en de koolhydraten, calcium kan me gestolen worden.
"Wanneer je het risico op een botbreuk wil verlagen, is mijn advies geen melk te drinken, maar de koe mee uit wandelen te nemen".

pi_71710434
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:47 schreef FANN het volgende:

[..]

"Wanneer je het risico op een botbreuk wil verlagen, is mijn advies geen melk te drinken, maar de koe mee uit wandelen te nemen".

Heb nog nooit ook maar 1 botje in m'n leven gebroken of gescheurd. Ik zal binnenkort wel eens mijn botdichtheid testen, dit kan gewoon bij de huisarts aangevraagd worden of...? Ik vrees voor de anti-melk fans dat mijn botdichtheid nog wel eens boven het gemiddelde zal liggen.
pi_71710471
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:51 schreef Diabox het volgende:

[..]

Heb nog nooit ook maar 1 botje in m'n leven gebroken of gescheurd. Ik zal binnenkort wel eens mijn botdichtheid testen, dit kan gewoon bij de huisarts aangevraagd worden of...? Ik vrees voor de anti-melk fans dat mijn botdichtheid nog wel eens boven het gemiddelde zal liggen.

geen flauw idee...

ik heb ook nog nooit iets gebroken

behalve bij het afwassen dan ....
pi_71710509
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:53 schreef FANN het volgende:

[..]

geen flauw idee...

ik heb ook nog nooit iets gebroken

behalve bij het afwassen dan ....
En wel eens bij een ander.
pi_71710563
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:51 schreef Diabox het volgende:

[..]

Als je toch zo ongelooflijk zeker bent dat het allemaal goed voor je is, waarom blijf je dan inhaken op de discussie? Dan is het voor jou toch een uitgemaakte zaak? Dat brengt me tot de conclusie dat je toch twijfelt....
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:00:50 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71710585
Te veel melk is net zo ongezond als net zo te veel sinaasappelsap . Alles waar te voor staat is slecht.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_71710627
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:59 schreef Samson het volgende:

[..]

Als je toch zo ongelooflijk zeker bent dat het allemaal goed voor je is, waarom blijf je dan inhaken op de discussie? Dan is het voor jou toch een uitgemaakte zaak? Dat brengt me tot de conclusie dat je toch twijfelt....
Ik twijfel totaal niet zelfs. Snap niet hoe jij zo'n vreemde conclusie kan trekken daaruit?
pi_71711035
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:03 schreef Diabox het volgende:

[..]

Ik twijfel totaal niet zelfs. Snap niet hoe jij zo'n vreemde conclusie kan trekken daaruit?
OK dan, het lijkt me echter beter te twijfelen zolang je niet zeker bent van alle feiten, maar die zijn jou blijkbaar allemaal duidelijk. Mij niet, vandaar mijn twijfel en wantrouwen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:18:13 #114
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71711980
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Om die hele tekst er nog even bij te pakken:
quote:
Melk goed voor elk?

Jarenlang werd er campagne gevoerd voor de dagelijkse portie melk. Melk is goed voor elk, zo luidde de bekende slogan. Het voedingscentrum dat namens de overheid de bevolking adviseert over voeding, hanteert ook vandaag de dag nog het advies van 2-3 glazen melk per dag. Toch gaan er steeds meer geluiden op dat melk slecht zou zijn voor de gezondheid. Wetenschappers, onderzoekers en deskundigen trekken meer en meer in twijfel of zuivel wel zo goed voor ons is als altijd werd aangenomen.

Wie kent de reclamespotjes van vroeger niet? Onder het motto 'Melk, de witte motor' en 'Melk is goed voor elk' werd er bij jong en oud op aangedrongen genoeg melk te drinken omdat het een gezonde dorstlesser zou zijn. Dat wordt inmiddels in twijfel getrokken door verschillende medici. Het concumentenprogramma TrosRadar besteedde in april 2005 een groot deel van de uitzending aan melk. In het programma kwamen onderzoekers tot opzienbarende conclusies. Een van de onderzoekers is Colin Campbell, biochemicus aan de Cornell University. Hij drinkt uit principe helemaal geen melk meer omdat hij overtuigd is van de schadelijke gevolgen van het drinken van melk op volwassen leeftijd. "Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat wij melk zijn blijven drinken na de zoogtijd. Kinderen krijgen tot hun eerste, tweede, misschien derde levensjaar moedermelk om te groeien. Maar wij zijn ook na die tijd melk blijven drinken en dan ook nog eens melk van een andere soort. Heel eigenaardig en onnatuurlijk."

Campbell doet zijn hele leven al onderzoek naar de effecten van melk op de gezondheid. In zijn belangrijkste studie, de China Study, concludeert hij dat dat mensen die een dierlijk en eiwitrijk dieet volgen, tot zeventien keer meer kans hebben op bepaalde vormen van kanker. De studie heeft deze naam gekregen omdat uit een vergelijking van zuivelconsumptie wereldwijd bleek dat onder Chinezen - die vooral groente en fruit eten - minder hart- en vaatziekten voorkwamen en ook waren er veel minder botbreuken door botontkalking in China.

Jarenlang is gewezen op de positieve eigenschappen van melk. Het zou veel calcium bevatten dat botontkalking tegengaat, het bevat veel vitamine D en ook de eiwitten zouden nuttig zijn voor ons lichaam. Prof. Walter Willet ontkent echter in de Radaruitzending dat we de calcium en de eiwitten perse uit melk moeten halen. "Natuurlijk is calcium een belangrijke voedingsstof die we nodig hebben. Maar het lijkt erop dat we genoeg binnen krijgen middels ons normale dieet, uit kleine hoeveelheden zuivelproducten. We hebben geen grote hoeveelheden zuivel nodig om het risico op botfracturen laag te houden. Wat we wel vonden is dat regelmatige fysieke inspanning heel belangrijk is om het risico op botfracturen te verkleinen. Wanneer je het risico op een botbreuk wilt verlagen is mijn advies: drink geen melk, maar neem de koe uit wandelen." Ook Willet denkt dat melkconsumptie het risico op bepaalde vormen van kanker verhoogt. "We hebben sterke aanwijzingen dat een hoge consumptie van zuivelproducten verband houdt met een verhoogd risico op het krijgen van prostaatkanker. Het verband tussen melkconsumptie en kanker is niet onomstotelijk bewezen, het is niet absoluut zeker en we begrijpen niet helemaal wat de redenen zijn waarom er een verhoogd risico op prostaatkanker en mogelijk andere soorten kanker bestaat."

Er zijn ook andere geluiden. Prof. M.B Katan, hoogleraar voedingsleer Wageningen Centre of Food Sciences, is niet overtuigd van de schadelijke invloed van melk op het menselijk lichaam. Zeker als het gaat om de relatie tussen melk en kanker, gaat hij twijfelen: "Er zijn inderdaad veel theorieën er is veel gespeculeerd maar er zijn maar heel weinig harde bewijzen", zo stelt hij. Wel geeft hij toe dat het vet in melk beter te vermijden is. Melk is heel rijk aan verzadigde vetzuren. Die verhogen je cholesterolgehalte en dat leidt tot aderverkalking en tot hartinfarcten. Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom volgens Katan mooie producten.

Er moet nog veel meer onderzoek gedaan worden voordat er met zekerheid vast te stellen is of melk een gevaar is voor de gezondheid. Tot die tijd kan het nooit kwaad eens kritisch te kijken naar je eigen zuivelconsumptie en die waar nodig aan te passen.

Meer informatie:

# Bekijk de uitzending van Radar over melk op www.uitzendinggemist.nl.
# Op de site van Tros Radar vind je een artikel en interviews met deskundigen over melk en de gevaren ervan. www.trosradar.nl
# Kijk op de site van het Voedingscentrum voor voedingsadvies<.
Het is niet zo dat melk nog onomstotelijk bewezen heel goed voor je is. Mar wat er daar dus staat: matig. Dat geldt voor alles. Als je het matig gebruikt pluk je er de vruchten van en verklein je de risico'S die aan iets kleven
pi_71712004
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:18 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Om die hele tekst er nog even bij te pakken:
[..]

Het is niet zo dat melk nog onomstotelijk bewezen heel goed voor je is. Mar wat er daar dus staat: matig. Dat geldt voor alles. Als je het matig gebruikt pluk je er de vruchten van en verklein je de risico'S die aan iets kleven
Dat hele onderzoek van die Campbell rammelt aan alle kanten, lees hem maar eens door en trek je conclusies.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:28:59 #116
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71712185
Omdat jij niets anders gewend bent rammelt het aan alle kanten waarschijnlijk? Ik sta uiteraard open voor een logische uitleg (of een verwijzing naar waar je die uitleg in dit topic geeft uiteraard, als ik het zelf al niet tegenkom)

Het is sowieso al vrij onlogisch dat je nog iets drinkt wat je normaliter alleen in je vroegste jeugd drinkt. Dat i zeg maar zoiets onnatuurlijks als dat je als man een andere man in zn poepgaatje neemt.
pi_71712217
quote:
Magere melk, magere yoghurt en karnemelk zijn daarom volgens Katan mooie producten.
Dus magere melk wel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71712239
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:28 schreef wallofdolls het volgende:
Omdat jij niets anders gewend bent rammelt het aan alle kanten waarschijnlijk? Ik sta uiteraard open voor een logische uitleg (of een verwijzing naar waar je die uitleg in dit topic geeft uiteraard, als ik het zelf al niet tegenkom)

Het is sowieso al vrij onlogisch dat je nog iets drinkt wat je normaliter alleen in je vroegste jeugd drinkt. Dat i zeg maar zoiets onnatuurlijks als dat je als man een andere man in zn poepgaatje neemt.
Niet anders gewend bent? Leg uit.
Ik lees een onderzoek en zie dat sommige dingen niet helemaal juist zijn, dan kan dat toch?

En hoezo is het al vrij onlogisch? Een koe bakt zijn biefstuk ook niet hoor... Kan je dat netzo goed vrij onlogisch noemen. En een koe drinkt uit de sloot, wij uit de kraan, /care?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:43:07 #121
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71712453
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:31 schreef Diabox het volgende:

[..]

Niet anders gewend bent? Leg uit.
Ik lees een onderzoek en zie dat sommige dingen niet helemaal juist zijn, dan kan dat toch?

En hoezo is het al vrij onlogisch? Een koe bakt zijn biefstuk ook niet hoor... Kan je dat netzo goed vrij onlogisch noemen. En een koe drinkt uit de sloot, wij uit de kraan, /care?
Omdat het jou aangeleerd is om veel melk te drinken kijk je misschien wat meer pro-melk naar de wereld.

Wie zegt er dat de onderzoeken die jij goed vindt daadwerkelijk goed zijn? Dat er ergens veel bouwstoffen in zitten zegt niet dat wij als mens in staat zijn dit goed te verwerken. Het is net als vlees. Wij mensen hebben geen vlees-gestel, maar beweren wel dat vlees heel gezond is. Kan allemaal wel zo zijn, maar buiten die goede stoffen die het bevat heeft je lichaam wel heel veel moeite om het te verwerken
pi_71712548
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:43 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Omdat het jou aangeleerd is om veel melk te drinken kijk je misschien wat meer pro-melk naar de wereld.

Wie zegt er dat de onderzoeken die jij goed vindt daadwerkelijk goed zijn? Dat er ergens veel bouwstoffen in zitten zegt niet dat wij als mens in staat zijn dit goed te verwerken. Het is net als vlees. Wij mensen hebben geen vlees-gestel, maar beweren wel dat vlees heel gezond is. Kan allemaal wel zo zijn, maar buiten die goede stoffen die het bevat heeft je lichaam wel heel veel moeite om het te verwerken
Je lichaam heeft nauwelijks moeite met het verteren van gekookt/gebakken vlees, rauw vlees daarentegen wel. Ik ben veel bezig met voeding aangezien dit benodigd is met krachttraining, ik weet waar ik goede resultaten mee haal en dat is vis, vlees, zuivel en natuurlijk ook groente hoor. En natuurlijk zijn de onderzoeken die ik goed vind niet daadwerkelijk goed. Dat mag je allemaal zelf natuurlijk beslissen. En mij is trouwens niet aangeleerd om veel melk te drinken, toen ik kind was dronk ik liever cola enzo . Ben pas sinds 1+ jaar écht veel melk gaan drinken (2 liter per dag) en ik ben er niet slechter op geworden.
pi_71712628
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:43 schreef wallofdolls het volgende:
Het is net als vlees. Wij mensen hebben geen vlees-gestel, maar beweren wel dat vlees heel gezond is. Kan allemaal wel zo zijn, maar buiten die goede stoffen die het bevat heeft je lichaam wel heel veel moeite om het te verwerken
We zijn omnivoren.

Het ongezonde aan vlees is de vele calorieën dat het bevat (en eventuele middelen die de boer aan z'n koeien heeft gegeven). Het enige wat je kans op kanker (met een zeer kleine kans) kan verlagen is het beperken van de calorie-inname. Dan kan je dus makkelijk aan het vegetarische voedsel gaan wat veelal niet zo calorierijk is (afgezien van noten).

Maar daarnaast past vlees prima in een gezond voedingsschema. Mits je niet 100x per dag vlees eet, en dit combineert met roken, drugs, alcohol en ladingen frisdrank. En mits je het wél combineert met vis, goede vetten en ladingen groenten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:13:00 #124
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71713183
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:50 schreef waht het volgende:

[..]

We zijn omnivoren.

Het ongezonde aan vlees is de vele calorieën dat het bevat (en eventuele middelen die de boer aan z'n koeien heeft gegeven). Het enige wat je kans op kanker (met een zeer kleine kans) kan verlagen is het beperken van de calorie-inname. Dan kan je dus makkelijk aan het vegetarische voedsel gaan wat veelal niet zo calorierijk is (afgezien van noten).

Maar daarnaast past vlees prima in een gezond voedingsschema. Mits je niet 100x per dag vlees eet, en dit combineert met roken, drugs, alcohol en ladingen frisdrank. En mits je het wél combineert met vis, goede vetten en ladingen groenten.
Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.

Ik vond bijvoorbeeld dit schema

http://www.sailsarana.com/whocares%20files/anatomy.pdf
pi_71713362
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.

Ik vond bijvoorbeeld dit schema

http://www.sailsarana.com/whocares%20files/anatomy.pdf
Dus jij eet geen vlees/vis? (Serieuze vraag, ben gewoon benieuwd of je dit doet, staat los van de discussie omnivoor of niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')