abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71686827
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:53 schreef Morrigan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is.
Is het ook zeker niet op topniveau. Maar wat ik wil aanwijzen is dat veganisten het zeker niet ver zullen schoppen .
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:00:54 #77
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71688340
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 01:02 schreef Diabox het volgende:
<Kritiek op de column van SunChaser>
Helemaal mee eens. Sterk en genuanceerd verhaal. Complimenten hiervoor.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef TechXP het volgende:
<studie dat melk kanker veroorzaakt>
Je roept dat het komt door de eiwitten, terwijl je abstract duidelijk zegt dat het om de vetten gaat. Let wel, als je iedere dag een liter volle melk drinkt krijg je 35 gram vet binnen, dat is vrij veel. Met halfvolle melk is het 15 gram en met magere melk 0 gram. En weg is het probleem van teveel vetten. En wie weet is biologische magere melk nog gezonder (hoewel ik alleen weet dat ik het een stuk beter vind smaken).
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:03:30 #78
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_71688396
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:46 schreef Diabox het volgende:
In de je eerste 2 "weerleggingen" heb je het over caseine alsof het iets slechts is... Wtf is er mis met caseine? Ik eet juist iedere dag 'n halve kilo kwark omdat hier caseine eiwitten inzitten, deze worden langzaam opgenomen door het lichaam en dus perfect voor het slapen gaan.
Caseine is erg slecht. Omdat het slecht verteerbaar is. Wordt gelinkt met darmkanker e.d.
Daarnaast als dit afgebroken wordt, dan komen er opiaten vrij. Dit zijn verslavende stoffen. In kaas en kwark is dat niveau hoog. Kortom is het verslavend en verdovend.
quote:
Verder wordt er dus wel degelijk calcium opgenomen uit de melk, ook al is dit niet een volledige opname van 100%, dus wat is hier mis mee?
De vraag is, of er genoeg calcium opgenomen wordt tegenover het calcium wat onttrokken wordt uit het lichaam om de zure eiwitten (dierlijke) te neutraliseren.
quote:
En ja tuurlijk kan je vitamine b12 ook ergens anders uit krijgen, dus..? Wat is dat voor non-argument.
Nou, omdat je zuivel nu brengt als een promopraatje van de industrie. Omdat er zoveel voedingsstoffen inzitten is het direct goed.. maar dat is niet kloppend, omdat het beste is om juist gevarieerder dieet te hebben, dan dat je heel eentonig een product als grote bron neemt van allerlei stoffen. Je gaat er nl. erg van uit dat alles goed opgenomen wordt, maar dat is niet het geval.
quote:
Verder lees ik niet veel tegenspreek tegen melk zelf in je reactie.
Wat moet ik tegen spreken? De feiten liggen er over de linken tussen zuivel en allerlei ziekten. Leuk de onderzoeken van de zuivelindustrie zelf, maar helaas geeft zelfs de WHO aan dat zuivelpromotie lijdt tot doden. En ik ben niet eens zo te spreken over het WHO in de zin van objectief. Dus vind het ook wel gedurfd dat ze dat zeggen. Maar daarnaast zie je ook in onderzoeken rondom zuivel de wetenschappers vaak al zeggen dat er controverse is rondom zuivel en er steeds meer aanwijzingen komen dat dierlijke proteinen diverse ziekten bevorderen e.d.
quote:
En niks te osteoporose en mijn cholesterol is zelfs laag. (Heb ik van m'n moeder in mei moeten testen, omdat ik iedere dag 4 eieren + dooier at).
Dat is dan heel apart. Ik kan natuurlijk verder niet geheel over oordelen, want ik ken je dag/week menu niet wat betreft eten. Maar 4 eieren + dooier klinkt me niet heel gezond in de oren. Hoewel eieren behalve de cholestrol zover ik weet niet zo ter discussie staat wat betreft gezondheid of niet (itt zuivel). Maar in een gemiddeld dieet zou het wel lijden tot een verhoogde cholesterol.

De osteoporose is iets wat later komt. Maar check gerust ook ooit eens je botdichtheid enzo.
quote:
En over dat veganbodybuilding, komop zeg, als dat het "topniveau" is onder de veganbodybuilders vind ik dat ZEER teleurstellend. De winnaar van dat kampioenschap:
Dat is een niveau he.. dat plaatje wat jij laat zien is zo te zien weer een andere klasse ofzo.
Dat plaatje van vegan body builders gaat over een winnaar van een wereldkampioenschap. Waar dus ook die mensen op de foto staan van zelfde niveau die vlees eten e.d. en die hebben die wedstrijd niet gewonnen. Er zijn overigens een aantal bekende in de top

Dat plaatje van jou met 'echte bodybuilders'.... persoonlijk vind ik dat er echt niet gezond uit zien overigens. Zal wel een hoop hormonen ingevoerd zijn...

Niet dat die vegan bodybuilders er nou allemaal zo goed uit zien.. erg lelijk vind ik het hoe al die aders bijna uit het lijf springen.
quote:
Gaat er niet om of je het mooi vindt, maar kijk wat een gigantisch verschil tussen beiden, op het niveau van die "veganbodybuilders" zit ik binnen een paar jaar zelfs (is waarschijnlijk binnen één jaar nog te doen).
Even nog ter duidelijkheid.. dat is van een bepaald niveau en de winnaar was een vegan body builder. De rest zijn de dierlijke eiwiteters.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:06:03 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_71688455
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:58 schreef TNA het volgende:
Ik vind bodybuilders afzichtelijk, maar die veganbodybuilders hebben echt nauwelijks spieren ! Maar goed, veganisten mogen natuurlijk wel heel weinig. Een vegetariër kan het gebrek aan vlees wel opvangen met alternatieve burgers.
Waarom denk je dat veganisten maar heel weinig mogen? Als ik zo kijk naar wat de veganisten die ik ken eten en een gemiddelde vleeseter, dan eet een veganist veel gevarieerder en nieuwe (andere) dingen dan de ander. Dus ik durf wel te stellen dat een veganist meer verschillende producten eet dan een gemiddelde vleeseter. Puur omdat vleeseters erg 'traditie-eters' zijn. Niet iets anders durven te proberen e.d.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:06:21 #80
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71688463
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:36 schreef cerror het volgende:
En van veel aardappelen eten krijg je kanker in je keelzak. Man, tegenwoordig krijg je overal wel een ziekte van.
From feudal serf to spender.
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:07:14 #81
230491 Zith
pls tip
pi_71688498
Melk drinken 'omdat het gezond is' is naief, melk niet drinken 'omdat het ongezond is' is voor mietjes. melk drinken alsof het cola of sap is, is goed.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:12:17 #82
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_71688620
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:00 schreef TNA het volgende:
Je roept dat het komt door de eiwitten, terwijl je abstract duidelijk zegt dat het om de vetten gaat. Let wel, als je iedere dag een liter volle melk drinkt krijg je 35 gram vet binnen, dat is vrij veel. Met halfvolle melk is het 15 gram en met magere melk 0 gram. En weg is het probleem van teveel vetten. En wie weet is biologische magere melk nog gezonder (hoewel ik alleen weet dat ik het een stuk beter vind smaken).
Meestal schrijf ik eigenlijk over dierlijke eiwitten en vetten. Die aangehaalde studie is alleen ter verduidelijking van dat er dus een hoop kritiek is op zuivel. Vetten verzorgen vaak de linken met hart- en vaatziekten. Maar ook kanker.

Zie ook: http://www.medindia.net/news/view_news_main.asp?x=12180
pi_71689118
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:35 schreef Ad_rem het volgende:
14.gif
Nu moet ik het toch eens vragen: waar slaat dit op?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:31:05 #84
230491 Zith
pls tip
pi_71689158
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:34:57 #85
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71689284
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Meestal schrijf ik eigenlijk over dierlijke eiwitten en vetten. Die aangehaalde studie is alleen ter verduidelijking van dat er dus een hoop kritiek is op zuivel. Vetten verzorgen vaak de linken met hart- en vaatziekten. Maar ook kanker.

Zie ook: http://www.medindia.net/news/view_news_main.asp?x=12180
Nietszeggend onderzoek. Ten eerste vermeldt men niet hoeveel procent je risico op kanker toeneemt, ten tweede is het verklaren van de hoeveelheid kanker in Amerika en China aan de hand van eiwitten een enorm long shot. Het kan, maar andere factoren zijn veel aannemelijker en beter bewezen.
pi_71689401
Ik drink sinds de geboorte van mijn zoontje samen met hem de twee melkfabriekjes van mijn vriendin leeg. 3 keer per dag, al een jaar lang.
pi_71689519
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:31 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, dank.
pi_71690947
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Caseine is erg slecht. Omdat het slecht verteerbaar is. Wordt gelinkt met darmkanker e.d.
Daarnaast als dit afgebroken wordt, dan komen er opiaten vrij. Dit zijn verslavende stoffen. In kaas en kwark is dat niveau hoog. Kortom is het verslavend en verdovend.
Slecht verteerbaar? Mja, eerder langzaam verteerbaar eigenlijk. Verder wordt kraanwater ook gelinkt met darmkanker e.d.
En ik wou dat ik wat verslavende stoffen uit m'n kwark kreeg, want godverdomme wat is dat smerig spul
quote:
[..]

De vraag is, of er genoeg calcium opgenomen wordt tegenover het calcium wat onttrokken wordt uit het lichaam om de zure eiwitten (dierlijke) te neutraliseren.
Met een goed dieet met voldoende vitamine D en genoeg zonlicht is de opname van calcium goed genoeg hoor.
quote:
[..]

Nou, omdat je zuivel nu brengt als een promopraatje van de industrie. Omdat er zoveel voedingsstoffen inzitten is het direct goed.. maar dat is niet kloppend, omdat het beste is om juist gevarieerder dieet te hebben, dan dat je heel eentonig een product als grote bron neemt van allerlei stoffen. Je gaat er nl. erg van uit dat alles goed opgenomen wordt, maar dat is niet het geval.
Er wordt genoeg opgenomen en daar ben ik heel blij mee, natuurlijk drink ik niet alleen melk! Melk is een (goede) aanvulling op mijn dieet bestaande uit kwark,eieren,brinta,brood,kipfilet (beleg),aardappelen,groente,fruit,noten, vlees en vis.
quote:
[..]

Wat moet ik tegen spreken? De feiten liggen er over de linken tussen zuivel en allerlei ziekten. Leuk de onderzoeken van de zuivelindustrie zelf, maar helaas geeft zelfs de WHO aan dat zuivelpromotie lijdt tot doden. En ik ben niet eens zo te spreken over het WHO in de zin van objectief. Dus vind het ook wel gedurfd dat ze dat zeggen. Maar daarnaast zie je ook in onderzoeken rondom zuivel de wetenschappers vaak al zeggen dat er controverse is rondom zuivel en er steeds meer aanwijzingen komen dat dierlijke proteinen diverse ziekten bevorderen e.d.
Over de link tussen zuivel producten en ziekten heb ik zo mijn twijfels, en als dit al zo is, ben ik wel benieuwd hoeveel ziekten etc. worden voorkomen door de mooie aanvulling van zuivel op je dagelijkse voeding. Als de kans op kanker met 5% stijgt en de kans op weetikveel weer met 20% daalt is dat natuurlijk ook wel belangrijk.
quote:
[..]

Dat is dan heel apart. Ik kan natuurlijk verder niet geheel over oordelen, want ik ken je dag/week menu niet wat betreft eten. Maar 4 eieren + dooier klinkt me niet heel gezond in de oren. Hoewel eieren behalve de cholestrol zover ik weet niet zo ter discussie staat wat betreft gezondheid of niet (itt zuivel). Maar in een gemiddeld dieet zou het wel lijden tot een verhoogde cholesterol.
Ik wist dat je o.a. zou toehappen op m'n eieren en cholesterol . Eieren veroorzaken geen hoger cholesterol gehalte, hoogstwaarschijnlijk zelfs een lager. Ja het is waar dat er heel veel cholesterol in het eigeel zit, maar cholesterol opname in de maag is echt nihil, verder zitten er stoffen in een ei die cholesterol verlagend zijn. Vandaar dat je dus gewoon 4 eieren per dag kunt eten hoor, ken er zelfs die er 10 per dag eten incl. dooier en die zijn kerngezond. Genoeg recente onderzoeken die dit bevestigen (daar heb ik het ook van), voornamelijk de oude onderzoeken beweren dat eieren je cholesterol verhogen, maar dit is achterhaalt. (veel van die "anti"-melkonderzoeken zijn ook oud, recente onderzoeken geven meestal heel andere resultaten die wonder boven wonder aantonen dat melk voor het grootste gedeelte gewoon goed is).
quote:
De osteoporose is iets wat later komt. Maar check gerust ook ooit eens je botdichtheid enzo.
Ik ga pas mijn botdichtheid laten meten wanneer ik eens een keer wat breek in mijn leven. Heb nog nóóit wat gebroken, ondanks dat ik vaak genoeg ben gevallen en dergelijke.
quote:
[..]

Dat is een niveau he.. dat plaatje wat jij laat zien is zo te zien weer een andere klasse ofzo.
Dat plaatje van vegan body builders gaat over een winnaar van een wereldkampioenschap. Waar dus ook die mensen op de foto staan van zelfde niveau die vlees eten e.d. en die hebben die wedstrijd niet gewonnen. Er zijn overigens een aantal bekende in de top
Ik ben wel benieuwd naar de namen van die bekenden in de top. Ik denk dat ze in het niet vallen bij Dorian Yates, Jay Cutler en Ronnie Coleman. (Vleeseters en zuivelgebruikers )
quote:
Dat plaatje van jou met 'echte bodybuilders'.... persoonlijk vind ik dat er echt niet gezond uit zien overigens. Zal wel een hoop hormonen ingevoerd zijn...
Op topniveau is bodybuilding ook ongezond, daar ben ik het totaal met je over eens, maar op normaal niveau is het in mijn ogen een hele gezonde sport, aangezien een goed voedingsschema zelfs belangrijker is dan de trainingen zelf. Je houdt er dus een goede leefgewoonte aan over.
quote:
Niet dat die vegan bodybuilders er nou allemaal zo goed uit zien.. erg lelijk vind ik het hoe al die aders bijna uit het lijf springen.
Komt door het lage vetpercentage, meestal staan ze met 3,5% op het podium, met 8% vet zien deze bodybuilders er een stuk beter/gezonder uit kan ik je garanderen.
quote:
[..]

Even nog ter duidelijkheid.. dat is van een bepaald niveau en de winnaar was een vegan body builder. De rest zijn de dierlijke eiwiteters.
Laag niveau dus, ik wil graag een vegan body builder zien die in de buurt komt bij de pro's op hoog niveau. Zie ik nog niet zo snel gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diabox op 07-08-2009 19:43:45 ]
pi_71699693
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:41 schreef Morrigan het volgende:
quote:
Er zijn ook westerse mensen die niet tegen melk kunnen.
Ja? Dan blijft het argument nog steeds gelden. Daarnaast is een lactase-deficientie niet altijd aangeboren. Het kan ook verworven zijn zoals je bijvoorbeeld kan zien na een darminfectie. Er zijn ook mensen overgevoelig voor gluten. Zijn gluten dan opeens slecht?
quote:
Mensen zijn ook niet in staat om non-stop melk te kunnen geven. Tenslotte drinken de meeste mensen koeienmelk. En het is natuurlijk onzin om er vanuit te gaan dat die koeien altijd maar melk kunnen geven. Daarvoor moeten ze natuurlijk eerst bevallen van kalfjes.Het enige verschil is das dat wij van die koeien een soort van machines hebben gemaakt.
Nee dat zijn ze niet. Maar dat bedoel ik juist. Je zegt nu het zelfde als ik. Je kan het fenomeen in de natuur ook niet aantreffen omdat dieren en mensen normaliter niet 24 uur per dag, en dat elke dag, melk kunnen geven. Wij manipuleren koeien. Koeien worden geinsemineerd of behandeld met hormonen waardoor ze blijven lacteren. Daarom kan een koe dat wel. Dus weg met dat argument "mensen zijn de enige zoogdieren...." Ja omdat wij manupuleren. En manupuleren is niet per definitie slecht. Kijk maar naar het ontwikkelen van antibiotica of het koken en bakken van etenswaren. Doen dieren ook niet in de natuur.
quote:
In melk schijnt ook groeihormonen te zitten voor de kalfjes. Lijkt mij dat volwassenen zo iets niet meer nodig hebben. je kunt natuurlijk ook voor een alternatief gaan zoals rijstemelk of sojamelk.
Kan.
quote:
Maar goed, als mensen graag melk drinken moeten ze dat vooral doen.
Inderdaad!
pi_71705497
Ik kan uberhaupt niet tegen melk ivm lactose intolerantie, hetgeen heel veel mensen hebben. Ik vind het nogal dom om te denken dat iets wat jarenlang zo is gepromoot om te drinken daarom ook wel goed zal zijn geweest. Het is een goede zaak dat mensen zich steeds meer bewust worden van wat ze eten en drinken, en de gevolgen daarvan. Als je gewoon logisch nadenkt is het idd nogal vreemd om als volwassene melk te drinken. De voedingsstoffen in melk haal je ook makkelijk uit andere producten en dierlijke vetten die in melk zitten zijn zowiezo niet bepaald gezond. Wel hilarisch dat hierboven hardcore bodybuilders aangehaald worden als bewijs dat melk iets goeds voor je is. Het moet niet gekker worden
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_71706463
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:46 schreef Diabox het volgende:
En over dat veganbodybuilding, komop zeg, als dat het "topniveau" is onder de veganbodybuilders vind ik dat ZEER teleurstellend. De winnaar van dat kampioenschap:
[ afbeelding ]

En dan nu de échte bodybuilders die wel gewoon veel melk drinken, eieren, kwark en kipfilet eten;
[ afbeelding ]
Side-note: die échte bodybuilders gebruiken zonder uitzondering anabolen.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:25 schreef Samson het volgende:
Ik kan uberhaupt niet tegen melk ivm lactose intolerantie, hetgeen heel veel mensen hebben. Ik vind het nogal dom om te denken dat iets wat jarenlang zo is gepromoot om te drinken daarom ook wel goed zal zijn geweest. Het is een goede zaak dat mensen zich steeds meer bewust worden van wat ze eten en drinken, en de gevolgen daarvan. Als je gewoon logisch nadenkt is het idd nogal vreemd om als volwassene melk te drinken. De voedingsstoffen in melk haal je ook makkelijk uit andere producten en dierlijke vetten die in melk zitten zijn zowiezo niet bepaald gezond. Wel hilarisch dat hierboven hardcore bodybuilders aangehaald worden als bewijs dat melk iets goeds voor je is. Het moet niet gekker worden
Net zo hilarisch als dat een lactose intolerantie van veel mensen aantoont dat melk slecht is. Je zegt notabene zélf dat men zich meer bewust moet worden van wat ze eten en drinken. Ga dan niet blind af op wat anderen zeggen over melk.

Melk is niet per definitie ongezond. Net zoals cholesterol uit voeding. Net zoals verzadigd (dierlijk) vet. Het is niet allemaal per definitie slecht.
pi_71706853
quote:
Dus omdat jij en vele anderen niet tegen melk kunnen, is het per definitie ongezond? Je kunt het ook zo zien: mensen die niet lactose intolerant zijn, hebben een voordeel ten opzichte tegenover mensen die dat wel zijn. Natuurlijke selectie heet dat
Shine bright like a diamond.
pi_71707018
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

Side-note: die échte bodybuilders gebruiken zonder uitzondering anabolen.
[..]

Net zo hilarisch als dat een lactose intolerantie van veel mensen aantoont dat melk slecht is. Je zegt notabene zélf dat men zich meer bewust moet worden van wat ze eten en drinken. Ga dan niet blind af op wat anderen zeggen over melk.

Melk is niet per definitie ongezond. Net zoals cholesterol uit voeding. Net zoals verzadigd (dierlijk) vet. Het is niet allemaal per definitie slecht.
Ik ging aan de haal met Jay Cutler, omdat hij begon dat je van melk slappe botten kreeg. Aangezien Jay Cutler nogal redelijk veel melk binnenkrijgt en toch zeer sterke botten heeft, vind ik hem een goed tegenvoorbeeld. En ja, die échte bodybuilders gebruiken zonder uitzondering anabolen, so what, dat maakt de sport des te extremer op topniveau.
quote:
Als je nóg logischer nadenkt moeten we ook met z'n allen stoppen met ons voedsel koken/bakken etc. want dat doet een koe ook niet. Je hebt mij nieuw inzicht gegeven in voedsel, ik eet vanaf nu voortaan alles rauw! En mijn buurman heeft een zonneallergie, nu is de zon ook als je logisch nadenkt best slechtt. Ik blijf uit de zon!
pi_71709072
Jeez, wat reageren mensen hier toch aanvallend. Ik zeg enkel hoe ik ertegenaan kijk. Blijkbaar bevordert melk drinken niet bepaald een relaxte houding. Ga vooral gewoon door met melk drinken hoor. Ik word er niet minder van en als je ervan overtuigd bent dat het goed is, gewoon doen. Aan de andere kant zou je ook eens stil kunnen staan bij de feiten en overwegen of je het nodig hebt en of je er nadelen van kunt ondervinden. Zoiets heet openstaan voor nieuwe inzichten. Dat zouden sommigen eens moeten proberen. Het kan heel verhelderend werken.
pi_71709382
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Samson het volgende:
Blijkbaar bevordert melk drinken niet bepaald een relaxte houding.
quote:
Aan de andere kant zou je ook eens stil kunnen staan bij de feiten en overwegen of je het nodig hebt en of je er nadelen van kunt ondervinden. Zoiets heet openstaan voor nieuwe inzichten. Dat zouden sommigen eens moeten proberen. Het kan heel verhelderend werken.
Goed advies. Misschien heb je er zelf wat aan.
pi_71709748
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Samson het volgende:
Jeez, wat reageren mensen hier toch aanvallend. Ik zeg enkel hoe ik ertegenaan kijk. Blijkbaar bevordert melk drinken niet bepaald een relaxte houding. Ga vooral gewoon door met melk drinken hoor. Ik word er niet minder van en als je ervan overtuigd bent dat het goed is, gewoon doen. Aan de andere kant zou je ook eens stil kunnen staan bij de feiten en overwegen of je het nodig hebt en of je er nadelen van kunt ondervinden. Zoiets heet openstaan voor nieuwe inzichten. Dat zouden sommigen eens moeten proberen. Het kan heel verhelderend werken.
En het niet-drinken van melk bevordert blijkbaar niet het geven van goede argumenten.

"ja man als je logisch nadenkt jwz dan denk je van, ey, yo, mannn, volwassen dieren drinken ook geen melk meer, ey weet je swa, das gewoon logisch, dus man... melk is ongezond! *steekt nog 'n jointje op*, weet je ik ben gewoon kkr slim jwz"
pi_71710119
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:11 schreef Diabox het volgende:

[..]

En het niet-drinken van melk bevordert blijkbaar niet het geven van goede argumenten.

"ja man als je logisch nadenkt jwz dan denk je van, ey, yo, mannn, volwassen dieren drinken ook geen melk meer, ey weet je swa, das gewoon logisch, dus man... melk is ongezond! *steekt nog 'n jointje op*, weet je ik ben gewoon kkr slim jwz"
Pff, leven jullie onder een steen of zo? Er is zat gefundeerd onderzoek gedaan over het al dan niet gezond zijn van melk. Onderzoek dat is gebasseerd op feiten. Hoezo lul je dan over het gebrek aan argumenten? Geef jij maar ns eens argumenten om het wel te drinken en argumenten dat je niet op een logischer manier dezelfde voedingsstoffen binnen kunt krijgen O ja, ik lust op zich ook best melk en gebruik wel andere melkproducten waar ik geen last van krijg. Maar daar gaat de discussie niet over.
pi_71710208
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:31 schreef Samson het volgende:

[..]

Pff, leven jullie onder een steen of zo? Er is zat gefundeerd onderzoek gedaan over het al dan niet gezond zijn van melk. Onderzoek dat is gebasseerd op feiten. Hoezo lul je dan over het gebrek aan argumenten? Geef jij maar ns eens argumenten om het wel te drinken en argumenten dat je niet op een logischer manier dezelfde voedingsstoffen binnen kunt krijgen O ja, ik lust op zich ook best melk en gebruik wel andere melkproducten waar ik geen last van krijg. Maar daar gaat de discussie niet over.
Vooruit dan, omdat je het topic niet hebt doorgelezen en ik (in tegenstelling tot jou) wel degelijk argumenten heb gegeven. En nee, ik leef niet onder een steen, ik bekijk gewoon kritisch naar de (oude) onderzoeken van vroegah en baseer mijn mening op nieuwere onderzoeken en onderzoeken die niet rammelen aan alle kanten.

Nog één keertje dan;
http://forum.fok.nl/fok/post_reply/1324137/3/25/71666026

Even 'n column lekprikken;
quote:
"Melk is goed voor elk! Melk, de witte motor. Melk moet! Met melk meer mans. Melk is goed voor je botten. Met drie glazen melk per dag word je een grote jongen. Melk is gezond… Melk is gezond? Ja, dat doet de melkmaffia ons geloven."
Melk IS gezond, kijk eens naar de ingrediënten;
eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamine B12, omega-3, natrium en calcium. Bouwstoffen voor ons lichaam. Dé ideale drank als het ware.
quote:
"Maar melk en melkproducten zoals kaas en slagroom zijn helemaal niet gezond."
Pardon, aan iedere liter slagroom worden acht á tien eetlepels suiker toegevoegd. Als jij tien eetlepels suiker op iedere boterham die je eet gooit is ie ook niet meer zo gezond, non-argument dus. En dan even over de kaas, zo ongezond is kaas niet hoor! En ook aan kaas worden bepaalde dingen toegevoegd die het iets minder gezond maken, maar met name magere kaas is zeker wel goed broodbeleg!
quote:
"Sterker nog, ze veroorzaken talloze ziektes, zoals diabetes en kanker. Wist je niet, hè? Tuurlijk niet, want dan zou de economie instorten. Maar als je echt gezond wilt leven schaf je het eten en drinken van melk vandaag nog af. "
Veroorzaken ze diabetes en kanker? Wil ik wel eens 'n paar onderzoeken van zien, weet er namelijk genoeg te vinden die dát tegenspreken!
quote:
"Het is bizar hoe de melkmaffia ons heeft doen laten geloven dat melk goed is, gezond voor lijf en leden, dat je botten er sterker door worden en dat je er oud mee kunt worden. Maar de enige reden dat wij melk drinken is om de economie op te krikken. Even terug naar begin jaren dertig. Er was een enorm melkoverschot en het ging slecht met de economie. Dus werd besloten deze twee feiten samen te brengen: wat als er meer melk gedronken zou worden, dan zou én het overschot worden opgeheven én het zou beter gaan met de economie. Dus werd het Zuivelbureau opgericht, een zogenaamd onafhankelijke instantie die melk bij ons moest promoten. Het zat het Zuivelbureau mee, de kids in de jaren dertig waren mager en schraal en melk maakte hen dikker. Een welkom wapen voor het bureau dus. De jeugd werd de doelgroep: ‘Melk moet’, ‘Joris Driepinter’ en de ‘M-brigade’ brachten de kinderen aan de melk. Maar wat niemand door had was dat het Zuivelbureau geen overheidsinstantie was, maar werd gefinancierd door de industrie zelf. Belangenverstrengeling dus, een bedenksel van de Melkmaffia. Drie glazen melk per dag was het devies. En waarom denk je? Juist, om melk te verkopen."
Goh, ze zullen gaan zeggen; KOOP ONS PRODUCT NIET, tuurlijk doen ze hun best om melk te verkopen. Als red bull gezond was zouden ze ook gewoon adverteren dat het gezond was en dat men minstens 3 blikjes op 'n dag zou moeten drinken, aangezien dit niet voor red bull geldt, maar wel degelijk voor melk, waarom zouden ze er dan niet mee mogen adverteren? Of wacht, volgens sommigen idioten is melk ongezond. Zit een volledig complot achter, melkmaffia enzo jwz.
quote:
"Melk is niet gezond en nooit gezond geweest. In feite is een half glas melk net zo ongezond als twee speklapjes."
Ik drink 2 liter melk ongeveer per dag, ervan uitgaande dat je 4 glazen haalt uit een liter, en dus 8 uit 2 liter, en 'n half glas is net zo ongezond als twee speklapjes, krijg ik iedere dag "ongezondheid" gelijk aan 16 speklapjes per dag binnen. Het is een waar WONDER dat ik nog leef, gezond ben, en zelfs op hoog niveau kan sporten.
quote:
"Melk bevat dierlijke vetten en eiwitten."
Mede daarom drink ik het, ga verder.
quote:
"En waarom drinken wij het eigenlijk?"
Omdat het een makkelijk weg te drinken bron van eiwitten, koolhydraten en vetten is. Verder kost het een drol en smaakt het ook nog eens lekker (persoonlijke mening )
quote:
"Melk is zuigelingenvoeding, om te zorgen dat een kalf in twee jaar tijd een grote, dikke vette koe wordt. Dat betekent dat hij van 2 kilo ruim 2000 kilo gaat wegen. In twee jaar tijd!"
Nog een wonder dat ik nog geen 2000 kilo ben, maar in 18 jaar tijd nog maar 86 kilo. Ga je nu 'n koe vergelijken met het lichaam van een mens? Een koe zou onmogelijk kunnen overleven met de normale vetpercentages (<10%) van een mens, bad vergelijking. Een gorilla (biologisch gezien dicht bij de mens) verschilt zelfs al in zoverre met de mens dat zij zelfs met een slecht dieet sterker zijn dan de topatleten op deze aarde. Als wij hetzelfde gaan eten als gorilla's betekent toch ook niet dat wij binnen no-time "beest" worden? Vergelijk verdomme geen dierlijke systemen met elkaar qua voeding.
quote:
"De mens is bovendien het enige zoogdier dat melk van een ander zoogdier drinkt. Zelfs gorilla’s - mensapen- drinken geen melk."
En wij zijn ook het enige zoogdier dat schoon drinkwater drinkt, ons vlees kookt, naar school gaat etc... what the fuck is je point?
quote:
"Maar je hebt kalk nodig voor je botten, hoor ik jullie denken. Nou, die kalk hoef je niet uit melk te halen. In bladgroente zit bijvoorbeeld meer dan voldoende kalk."
Hoeft niet, mag wel, en verder mis je nog wat informatie om melk de grond in te boren:P, veel van het calcium in de melk wordt gebruikt voor het opnemen van de dierlijke eiwitten in melk. Neemt niet weg dat er calcium overblijft. En dat die eiwitten uiteraard ten goede komen voor de spiertjes.
quote:
"Bovendien krijg je van melk geen stevigere botten, onderzoek wees namelijk uit dat melk botbreuken bevordert. Wie teveel eiwitten binnenkrijgt veroorzaakt namelijk verlies van kalk via de nieren! "
Dus Jay Cutler heeft zwakke botten aangezien hij 500gr eiwitten op een dag binnenkrijgt? Ik betwijfel het, uit ongeveer ieder onderzoek blijkt dat krachttraining de dichtheid (en dus stevigheid) van botten verstevigt, en laten nu net de mensen die krachttraining beoefenen veel eiwitten binnen krijgen per dag en met name uit melk.
quote:
"De Harvard Universiteit deed onderzoek bij 120.000 verpleegsters. Gedurende twaalf jaar werd hun melkconsumptie en hun lichamelijke conditie bijgehouden. Vrouwen die twee of meer glazen melk per dag dronken hadden 45% meer kans op een botbreuk, dan vrouwen die één glas of minder dronken. En deze onderzoeken zijn in meer landen gedaan, allemaal met dezelfde conclusies: melk maakt je botten zwakker."
Ik weet niet waar jij die 45% vandaan haalt, maar ik kan niks anders vinden dan de tekst "slightly higher rate" (correct me if I'm wrong), dus zeker geen 45%. Verder wil ik ook wel eens weten wat de levenswijze was van de melkdrinkers, misschien waren zij wel veel actiever (Verhoogt de kans op botbreuken, en vandaar ook dat ze veel melk dronken, ze leiden een actief leven . Om maar een voorbeeldje te noemen.
quote:
"Het ergste is dat de melkmaffia kinderen aanzet tot het drinken van melk. Alsof je kinderen op het schoolplein een zakje cocaïne toestopt of paar XTC-pillen."
Ga je nu cocaine en XTC-pillen vergelijken met melk? Come on! Dat is wel erg zwakzinnig hoor... Leuke one-liner joh..
quote:
"Terwijl het fenomeen schoolmelk niet is weg te denken van het schoolplein. Vreemd, omdat melk een kind kapot maakt. Want melk bevordert onder meer migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, diaree, hartproblemen, chronische verkoudheid, allergieën en artritis. Sterker nog, je hebt meer kans om kanker of diabetes te krijgen als je melk drinkt."
Het is nog een wonder dat ik leef zo te horen! Gelieve 'n bron, heb ik 1000 bronnen terug die dit alles keihard tegenspreken.
quote:
"Deze ziektes zijn niet alleen een gevaar voor kinderen, ook voor volwassenen is het funest. Misschien heb je wel een van bovenstaande klachten en drink je veel melk of eet je veel melkproducten. Je zou het in ieder geval kunnen proberen het te laten staan."
Sorry, geen van bovenstaande problemen, alleen migraine, maar daar heb ik al ruim een jaar geen last meer van, ook toevallig dat ik wat langer dan 'n jaar geleden m'n melkinname heb verhoogd Ik ben het levende bewijs dat melk de kans op een migraine-aanval verkleind! (Nee geintje, ik schrijf dit totaal niet toe aan m'n verhoogde melkinnname, eerder verandering van m'n hormoonhuishouding, omdat ik nog jong ben en dit dus sterk verandert), maar als ik opeens meer last ervan zou krijgen, zou de schrijver van deze column er heilig van overtuigd zijn dat het door die bloody milk komt. )
quote:
"Gek he, dat er miljoenen worden gepompt in campagnes om ons te laten stoppen met roken, drinken en ongezond eten en dat er geen een Postbus 51-spotje is dat ons waarschuwt voor melk."
Vind je dat gek? Waarom moeten ze ons waarschuwen over iets dat niet juist is? Ik verwacht trouwens wel binnenkort een Postbus 51-spotje betreffende de gevaren van het lezen van onjuiste columns, je kan er door onjuiste informatie van gaan stoppen met melk drinken, om maar zomaar iets te noemen.
quote:
"Maar intussen kost het miljarden om aandoeningen door het drinken van melk te bestrijden."
Ha-ha, bron?
quote:
"Behalve melk om te drinken hebben we ook melk om te eten: kaas, toetjes, yoghurt, slagroom, ijs. Het is allemaal net zo slecht."
Aan de toetjes, slagroom en ijs worden veel stoffen toegevoegd, waaronder 'n paar kilo suiker, over het hoofd gezien zeker? Verder is (magere) kaas helemaal niet ongezond, weet niet waar je dat vandaan haalt? (waarschijnlijk van dezelfde gekke hersenkamer waar je vandaan haalt dat melk ongezond is). En about the yoghurt, die is zelfs gezonder dan melk. (En dan heb ik het niet over die yoghurttoetjes hè, maar over doodnormale yoghurt zonder toegevoegde troep).
quote:
"Maar het is soms zo lekker, zul je zeggen. Dat klopt."
Je kan je beter focussen op cola-bashen oid. Dat is daadwerkelijk ongezond en is inderdaad ook "soms zo lekker".
quote:
"Ik ben zelf overgevoelig voor melk(producten) maar ik houd van kaas en slagroom."
Dat is niet zo leuk.
quote:
"En ik eet het ook wel eens. Kijk, ik vertel jou niet dat je moet stoppen met het innemen van melkproducten. Mag je helemaal zelf weten. Net zoals jij zelf mag weten of je rookt, blowt, drinkt, slikt of elke dag fastfood eet. "
Als dat zo is wil ik wel graag weten waarom jij zoveel onjuiste informatie over melk in een column dumpt, in mijn ogen lijkt het wel alsof je mensen aandringt om te stoppen met het innemen van melkproducten.
quote:
"Maar je zou op zijn minst een keer kunnen Googlen om te kijken of melk misschien niet zo goed is als jij dacht."
Dan kom ik nog meer onjuiste informatie tegen, nee dank je, ik weet precies wat er in melk zit en wat het doet, veel meer dan biologie en 'n beetje rondneuzen in 'n encyclopedie heb ik daar niet voor nodig.
quote:
"Je hoeft mij en de duizenden onderzoeken die het tegendeel bewijzen echt niet klakkeloos te geloven. Zolang je de Melkmaffia ook maar niet klakkeloos gelooft. "
Ik heb al tijden geen reclame meer van melk gezien, dus ik heb geen idee wat ze er allemaal over lullen, maar ik bekijk ook met een kritische houding de uitspraken van melkproducenten hoor. Als ze beweren dat je er 'n 30 centimeter lange lul van krijgt en geen kans meer op kanker, etc. dan geloof ik er geen snars van tot dat ik degelijke uitgebreide onderzoeken vind die dit bevestigen.
quote:
Proost!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:38:07 #100
208890 June.
Seriously?
pi_71710244
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')