abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:45:48 #126
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71713992
Dat is weer n andere vraag.

Ik at verschrikkelijk veel vlees en vis. En melk. Toen kreeg ik een vegetarische vriendin. Toen ben ik heel erg gaan minderen, omdat ik me er toch wat in ging verdiepen. 't Is niet zo dat ik helemaal gestopt ben maar ik drink geen 1 of 2 liter melk meer op n dag. Noch eet ik de 3 á 4 stuks vlees per dag (kroketje, hamburgertje bij t avondeten, ossenworst op brood). Dat heb ik verminderd tot 4 stuks per week.

Gewoon gematigder.
pi_71714200
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:45 schreef wallofdolls het volgende:
Dat is weer n andere vraag.

Ik at verschrikkelijk veel vlees en vis. En melk. Toen kreeg ik een vegetarische vriendin. Toen ben ik heel erg gaan minderen, omdat ik me er toch wat in ging verdiepen. 't Is niet zo dat ik helemaal gestopt ben maar ik drink geen 1 of 2 liter melk meer op n dag. Noch eet ik de 3 á 4 stuks vlees per dag (kroketje, hamburgertje bij t avondeten, ossenworst op brood). Dat heb ik verminderd tot 4 stuks per week.

Gewoon gematigder.
Doe je ook aan sport? Sporters hebben eenmaal nogal wat vlees nodig.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:12:55 #128
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71717548
Ik ben een gelegenheidssporter

soms 3 keer per week, soms 2 weken niet.

Maar i.i.g. ontopic: ik vind het verstandig genoeg van mezelf om gewoon 1,5 liter water en een glaasje melk op een dag te drinken ipv 2 liter melk. Iets zegt mij dat dat ook weer niet heel slecht is. Buiten die muffe putsmaak die je na en paar glazen in e mond krijgt.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:16:34 #129
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_71717629
ik krijg altijd schijterij van melk
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
pi_71718051
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:13 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Leg eens uit dat wij omnivoren zijn? We eten vlees. A la. Misschien komt dat omdat dat ons beter uitkwam omdat alle bessen en frambozen waren opgegeten.
Dat kwam zeker beter uit aangezien vlees veel meer bouwstoffen bevat dan bessen en frambozen. Voorts kan ons lichaam het prima aan. Het kan zich aanpassen aan een strict veganistisch dieet, maar ook aan een dieet met zeer veel vlees en dierlijk vet.

Wat is het beste? Voor het gros van de bevolking doet dat er niet toe. Schadelijker dan welk voedsel dan ook is roken, te veel drugs/alcohol/stress etc. Vanzelfsprekend is een McDonalds dieet ook niet heel gezond, maar dat komt echt niet alleen door het vlees, integendeel: het zijn de ladingen suikers en slechte behandeling van het vlees die het ongezond maken.

Ik hoef écht niet voor de gezondheidsvoordelen een vegetarisch dieet. Dat is net zo goed mogelijk met een gevarieerd omnivorisch dieet waarbij zowel rood als wit vlees en vis bij hoort. En (magere) melk, natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:58:07 #131
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_71721592
Moedermelk is het lekkerste..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 augustus 2009 @ 06:53:13 #132
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71724705
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:34 schreef waht het volgende:

[..]

Dat kwam zeker beter uit aangezien vlees veel meer bouwstoffen bevat dan bessen en frambozen. Voorts kan ons lichaam het prima aan. Het kan zich aanpassen aan een strict veganistisch dieet, maar ook aan een dieet met zeer veel vlees en dierlijk vet.

Wat is het beste? Voor het gros van de bevolking doet dat er niet toe. Schadelijker dan welk voedsel dan ook is roken, te veel drugs/alcohol/stress etc. Vanzelfsprekend is een McDonalds dieet ook niet heel gezond, maar dat komt echt niet alleen door het vlees, integendeel: het zijn de ladingen suikers en slechte behandeling van het vlees die het ongezond maken.

Ik hoef écht niet voor de gezondheidsvoordelen een vegetarisch dieet. Dat is net zo goed mogelijk met een gevarieerd omnivorisch dieet waarbij zowel rood als wit vlees en vis bij hoort. En (magere) melk, natuurlijk.
Ok, maar what about die theorie in dat PDF'je? Als je eens voorbij dat kijkt wat we doen maar alleen kijkt naar hoe we gebouwd zijn?
pi_71726258
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 06:53 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ok, maar what about die theorie in dat PDF'je? Als je eens voorbij dat kijkt wat we doen maar alleen kijkt naar hoe we gebouwd zijn?
Dat PDFje presenteert het wel alsof we herbivoren zijn ja. Maar klaarblijkelijk doet dat er niet toe aangezien oud worden niet iets is wat exclusief behoort tot vegetariërs of veganisten.

Gezondheidsproblemen met vlees eten worden vrijwel volledig toegeschreven aan vet rood vlees. Dit is het goedkoopste vlees en dus is het niet onredelijk om te denken dat personen die dát eten ook voor de rest van hun voeding minder goede keuzes maken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:29:39 #134
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71738395
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:46 schreef Diabox het volgende:
@TechXP
In de je eerste 2 "weerleggingen" heb je het over caseine alsof het iets slechts is... Wtf is er mis met caseine? Ik eet juist iedere dag 'n halve kilo kwark omdat hier caseine eiwitten inzitten, deze worden langzaam opgenomen door het lichaam en dus perfect voor het slapen gaan. Verder wordt er dus wel degelijk calcium opgenomen uit de melk, ook al is dit niet een volledige opname van 100%, dus wat is hier mis mee? (Al zou ik calcium moeten inwisselen voor de opgenomen eiwitten dan zou ik dit nog steeds doen!) En ja tuurlijk kan je vitamine b12 ook ergens anders uit krijgen, dus..? Wat is dat voor non-argument. Het omega verhaaltje ben ik helaas niet thuis in dus ik zal daar maar geen uitspraken over doen, misschien heb je daar wel gewoon gelijk in, maar dan vind ik dat alsnog dat de voordelen ver boven de nadelen uitsteken. Heel ver. Verder lees ik niet veel tegenspreek tegen melk zelf in je reactie. En niks te osteoporose en mijn cholesterol is zelfs laag. (Heb ik van m'n moeder in mei moeten testen, omdat ik iedere dag 4 eieren + dooier at).

En over dat veganbodybuilding, komop zeg, als dat het "topniveau" is onder de veganbodybuilders vind ik dat ZEER teleurstellend. De winnaar van dat kampioenschap:
[ afbeelding ]

En dan nu de échte bodybuilders die wel gewoon veel melk drinken, eieren, kwark en kipfilet eten;
[ afbeelding ]

Gaat er niet om of je het mooi vindt, maar kijk wat een gigantisch verschil tussen beiden, op het niveau van die "veganbodybuilders" zit ik binnen een paar jaar zelfs (is waarschijnlijk binnen één jaar nog te doen).
Die échte BB'ers gebruiken wel hormonen om een hogere proteinesynthese en dus grotere gains te verkrijgen.

Voor een natural BB is het nog steeds de vraag of het ook maar enige zin heeft om dik boven de 150 gram proteine te gaan zitten. Bij mijn weten is er niets dat er op wijst dat je meer dan dat kunt omzetten naar bruikbare bouwstenen zonder een beetje extra hulp.
Intelligent, but fucked up.
pi_71745186
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Die échte BB'ers gebruiken wel hormonen om een hogere proteinesynthese en dus grotere gains te verkrijgen.

Voor een natural BB is het nog steeds de vraag of het ook maar enige zin heeft om dik boven de 150 gram proteine te gaan zitten. Bij mijn weten is er niets dat er op wijst dat je meer dan dat kunt omzetten naar bruikbare bouwstenen zonder een beetje extra hulp.
Oh ja en nog iets; alle dierlijke eiwitten bevatten alle aminozuren die benodigd zijn voor spiergroei. Vegetariers daarentegen moeten zeer veel verschillende soorten groenten eten om alle benodigde aminozuren binnen te krijgen.
  woensdag 30 september 2009 @ 18:47:40 #136
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_73250938
Melk is goed voor je botten
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
pi_73251466
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:47 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Had dit nou niet gedaan, gaat de onzinnige discussie weer verder
  woensdag 30 september 2009 @ 19:34:10 #138
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73252490
Jajajajajajaja.

Waar ik dus op blijf hameren is dat het verteringssysteem het niet aankan. Daar hoor je niemand over.
pi_73254243
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
Jajajajajajaja.

Waar ik dus op blijf hameren is dat het verteringssysteem het niet aankan. Daar hoor je niemand over.
Bron? Heb ik zelf geen last van, de eiwitten worden bij mij goed opgenomen, idem voor alle andere voedingsstoffen in de melk die ik drink.
quote:
Op woensdag 30 september 2009 18:47 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Kut bump. En het is niet noodzakelijk goed voor je botten aangezien het verwerken van de dierlijke eiwitten calcium vereist, hoeveel er van de calcium in melk overblijft weet ik niet precies, maar het is niet super veel Voor de rest is het gewoon een goede bron van koolhydraten en eiwitten.
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:02 schreef McGilles het volgende:

[..]

Inderdaad.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:47:02 #140
's gewoon goeien handel
pi_73255232
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:02 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als melk echt slecht voor je is is dit toch geen onzinnig topic?
  woensdag 30 september 2009 @ 20:50:34 #141
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_73255377
'Te veel' is nooit goed. En in melk zit alleen calcium, je hebt meer bouwstoffen nodig voor de aanmaak van botten, waaronder magnesium. Dus als je echt last hebt van je botten oid, moet je ook meer magnesium tot je nemen, in verhouding met de calciuminname
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:56:29 #142
's gewoon goeien handel
pi_73255618
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:50 schreef Enfermera het volgende:
'Te veel' is nooit goed. En in melk zit alleen calcium, je hebt meer bouwstoffen nodig voor de aanmaak van botten, waaronder magnesium. Dus als je echt last hebt van je botten oid, moet je ook meer magnesium tot je nemen, in verhouding met de calciuminname

Zie je wel, goed voor je botten
pi_73255720
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:56 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Zie je wel, goed voor je botten
Gewoon goed voor spierbehoud/aanmaak en goed in het voorzien van koolhydraten.
pi_73255784
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:34 schreef wallofdolls het volgende:
Jajajajajajaja.

Het verteringssysteem kan het wel aan. Vlees kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit vlees kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het eten van vlees wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om vlees te eten en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen vleesetende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
pi_73255927
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:02 schreef waht het volgende:

[..]

Het verteringssysteem kan het wel aan. Melk kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit melk kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het drinken van melk wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om melk te drinken en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen melkdrinkende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
De beste meneer heeft het over melk. Dus ik heb je post even gefixed, zodat het alsnog klopt.
pi_73256537
Oh, dank.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:38:42 #147
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73257190
quote:

[..]

Het verteringssysteem kan het wel aan. Vlees kan gewoon verteerd worden en de aminozuren uit vlees kunnen worden opgenomen in ons bloed waar deze allerlei functies hebben.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon, zou iedereen na het eten van vlees wel uitkijken om dit nogmaals te doen. Echter, zoals ik al eerder zei, is het prima mogelijk om vlees te eten en geen negatieve gevolgen hiervan te ondervinden.

Als ons verteringssysteem het niet aan kon zouden we geen honderden miljoenen vleesetende mensen hebben. Het past prima in een gezond dieet.
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:21 schreef Diabox het volgende:

[..]

Bron? Heb ik zelf geen last van, de eiwitten worden bij mij goed opgenomen, idem voor alle andere voedingsstoffen in de melk die ik drink.

Ik vind de redenatie: iedereen eet toch vlees dus is het goed voor je niet echt sluitend. Net alsof je zou zeggen: iedereen kijkt tv dus het is goed voor je. Idem voor melk

Verder euh, ja... even googlen doet wonderen:

http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm

[ Bericht 17% gewijzigd door wallofdolls op 30-09-2009 21:44:45 ]
  woensdag 30 september 2009 @ 21:41:59 #148
's gewoon goeien handel
pi_73257319
quote:

[..]

Lol geef eens een link naar het topic waar je dacht te zijn
pi_73257846
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

[..]

Ik vind de redenatie: iedereen eet toch vlees dus is het goed voor je niet echt sluitend. Net alsof je zou zeggen: iedereen kijkt tv dus het is goed voor je. Idem voor melk

Dat is geen bron, een website van een osteopaat op Texel.

Van die site af:
quote:
Daarbij zou een mens ruim voldoende hebben aan 100 gram vlees per week.
Ik denk dat als ik me daar aan hou dat ik al mijn spiermassa binnen no-time kwijt ben. Kom alsjeblieft met een wetenschappelijk onderzoek en niet een site met beweringen zonder onderbouwing.
pi_73257925
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg niet dat het per definitie goed is, wel dat het klaarblijkelijk geen schade kan. Je moet niet zwart-wit denken als in een dieet met alleen maar vlees en een dieet zonder vlees. Er zijn gradaties, zowel in de hoeveelheid en frequentie waarmee je vlees eet en wélk soort vlees je eet. Hetzelfde kan gezegd worden over melk. Het blijft nog steeds zo dat miljoenen mensen die vlees eten en/of melk drinken ook oud en gezond kunnen worden. Indien blijkt dat ouderen tegen hun 60ste al met talloze kwalen rondlopen is dit vrijwel altijd toe te schrijven aan meerdere schadelijke factoren en is het geenszins enkel toe te schrijven aan het consumeren van rood vlees of melk.

Dergelijke websites hebben geen enkele waarde. Als je echt een punt wilt maken zul je met wetenschappelijke onderzoeken moeten komen. En niet met tabellen die aangeven dat ons verteringssysteem meer overeenkomsten heeft met herbivoren dan met omnivoren. Dit is geen direct bewijs dat vlees eten of melk drinken per definitie slecht is.
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:41 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Lol geef eens een link naar het topic waar je dacht te zijn
Te veel melk is ongezond
We hadden het eerder in dit topic al over vlees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')