Heel erg vind ik het niet, aangezien de hond het niet leuk vindquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Party_P het volgende:
[..]
haha trekt langs n-w en z-o langs tilburg, pech voor jouw
Als hij het blijft doen, dan zit er een hoop onweer/regen bij. Het lijkt hier wel kermis met dat weerlicht xDquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:46 schreef i2Them2 het volgende:
Wel een opvallende bui. Veel meer is er eigenlijk niet over te zeggen. Maar ik hoop dat het nog een beetje actief blijft.
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld. De 'hook' ontstaat omdat de neerslag zich om de updraft krult.quote:
Ahh okee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld.
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:48 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat is 'Hook Echo' eigenlijk?
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheidquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ahh okee.
Wel jammer dat het donker is, want volgens mij zat er aan de voorzijde van die bui een shelf of rolwolk.
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheid.
Het zou best wel eens kunnen. Maar dat is moeilijk in te schatten 'snachts....quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.
Ik zit ook nog even te wachtenquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:00 schreef -skippybal- het volgende:
Boh, het komt recht op Arnhem af
Toch nog maar niet gaan slapen
Zo'n radarbeeld zou een mooie toevoeging zijn voor de Venlose mesocyclone die ik de 21ste heb gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.
[ afbeelding ]
Daar is wat duidelijker te zien
zie je dat dan buiten (in het licht van de stad of in het licht van de flitsen), of bedoel je dat je dat ergens op een wolkenradar-site of zo gezien hebt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Sj0rSz het volgende:
HIer lijkt de rust weergekeerd te zijn. Ik ga zo m'n bed opzoeken
[..]
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.
Ik heb ook maar een lekker onheilspellend muziekje opgezetquote:
is hier net overgekomenquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:03 schreef SiGNe het volgende:
In Zeist begint het ook steeds meer te rommelen..
Stelde niet veel voor idd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:52 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag pas op het laatste moment iets over komen wat leek op een shelfcloud.
Daarnet ff flink wat regen en wind... het onweer zit helaasch te ver weg.
Deze bui haalt het iig niet bij die van vorige week dinsdag.
He, da's Go van Moby, maar dan uitgekleed!quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb ook maar een lekker onheilspellend muziekje opgezet
http://rutube.ru/tracks/952660.html
Moby heeft dat uiteraard gejatquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:11 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
He, da's Go van Moby, maar dan uitgekleed!
Hier lijkt het anders wel een tropische regenbui, de rode vlek gaat precies over zeist heen.. alleen zit het onweer inderdaad te ver weg..quote:
oh ja joh???????quote:
Cloud to ground. Bliksems die dus de grond inslaan.quote:
Echt gayquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:45 schreef -skippybal- het volgende:
Een beetje inkakken en langszij trekkenWannebe supercell.
of wij hebben hier niets gehad, of ik ben er doorheen geslapenquote:Op donderdag 30 juli 2009 07:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is die bui van gisteravond hier bij Brussel toch nog tot wat leuks voor NL uitgegroeid.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
of wij hebben hier niets gehad, of ik ben er doorheen geslapen
Hier in het centrum van Groningen zat het ook vlakbij. Slechts 5 seconden ofzo.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
In Noord-Friesland heeft het vannacht rond drieën keihard geonweerd met hele harde klappen. Het zat hier rechtboven, het was echt flits-bám!
ik werd wel wakker, voor niets eigenlijk want het gerommel bleek maar een klein staartje te zijn van het onweersgebied dat al ergens in het noorden was, en dat staartje zelf was ook zo goed als gepasseerd toen ik vol verwachting op buienradar keekquote:
I know, ik zat in een tentje op de camping...quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
In Noord-Friesland heeft het vannacht rond drieën keihard geonweerd met hele harde klappen. Het zat hier rechtboven, het was echt flits-bám!
Niet nat geregendquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
I know, ik zat in een tentje op de camping...
Zo te zien is dat die bui die mij een tijdje terug trofquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:40 schreef Againzender het volgende:
Het wordt donker in Amsterdam Slotervaart, verwacht er niet veel van.
Zo zag ik ooit eens dat het in de straat aan het stortregenen was en achter het huis was het gewoon droog, vaag is zoietsquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
Dat had ik met die windvlagen bij die storm, in mei. Ik zag het in de verte waaien, maar hier was het windstil. En even later begon het hier ook te waaien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
k heb niks gemerkt in rdam zuid. k sliep dan ook heel diep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef nokwanda het volgende:
Gisteravond om een uur of 0.30 een heel raar iets. Wij wonen in Sciedam en kijken uit op Rotterdam-zuid. Vanaf ons balkon was te zien dat in de richting van de Euromast lichtflitsen waren. Maar laag bij de grond en felle oplichtingen, zonder echt bliksemflitsen te zien en zonder dat wij de donder konden horen. Dat kan natuurlijk van een afstand. Tegelijk waren er achter de wolken heen en weer schietende groenige vlekken te zien. Wij dachten aan een lasershow, maar die was er niet, voor zover wij konden zien. Bovendien leek het ook te regenen daar, maar dat weten we niet zeker. Ik vroeg me af of een van jullie hier het ook gezien heeft en eventueel weet wat dit was.
weet iemand hier meer van?quote:Windhoos richt schade aan in Dalfsen
Een windhoos heeft vandaag aan het begin van de avond veel schade aangericht in de gemeente Dalfsen (Overijssel). Niemand raakte gewond. Dat heeft de politie gemeld.
In het buitengebied van de gemeente vielen tientallen bomen om en liepen enkele woningen flinke schade op. Van een woning waaiden alle pannen van het dak. Het naast de woning gelegen garagebedrijf liep forse schade op.
De brandweer van Dalfsen en omliggende gemeenten ging na de windhoos aan de slag om de wegen vrij te maken.
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.quote:
Woonhuis in Dalfsen na de windhoos
Ik zat gisteren in de trein langs dalfsen, en heb de windhoos gezien. De lucht was inderdaad echt heel apart. De weg die naast parallel het spoor loopt. Daar stonden al een paar auto's achterstevoren op de weg...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.
Dat ziet er echt freaky uitquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Geen Windhoos. Maar erg lage convectie/condensering onder de Warme roterende updraft van een Supercell. Dit creërt een Wallcloud en in dit filmpje een Tailcloud. Tevens gezien in West van Apeldoorn die dag, echter sterfde deze cel zich.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Jaaaa, dat is mij ook eens overkomen. Erg vaag, maar wel tof!quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zo zag ik ooit eens dat het in de straat aan het stortregenen was en achter het huis was het gewoon droog, vaag is zoiets
Doe maar welquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:52 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij hoef ik niets te zeggen:
[ afbeelding ]
www.meteobelgie.be ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik gooi 'm er hier maar even in: Voor de Belgen onder ons: welke website geeft een betrouwbaar advies betreffende de weersverwachting voor de vlaamse kust? Mijn favoriet - Meteox - geef een dermate afwijkend weerbeeld dat ik begin te twijfelen (meteox zegt regen als alle andere websites het over mooi weer hebben en andersom)
Nee, dat de temperatuur midden volgende week gaat stijgen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:54 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Doe maar welJe bedoeld dat het zondag gaat regenen?
Hmm.. verdomd.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:55 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nee, dat de temperatuur midden volgende week gaat stijgen.
Knmi:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:03 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Hmm.. verdomd.![]()
Mooi![]()
Normaal heb ik er een hekel aan, maar nu heb ik er wel zin in
quote:Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
donderdag 06 augustus tot en met zondag 09 augustus 2009
Waarschijnlijk blijft het meest droog, is er ook geregeld zon en stijgt de temperatuur naar waarden tussen de 25 en 30 graden.
Ik weet even begod niet waar je het over hebt. WD/WDL en VP2?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Cumulus wordt steeds leuker dan WD/WDL en het is allemaal nog gratis ook!
Real time is ook echt real time
Met vertraging van 2 seconden van de console af...actueler kan het gewoon niet![]()
Vooral voor de mensen die VP2 hebben kan dit wel eens een hele mooie uitbreiding worden.
Je moet 't er maar voor over hebbenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is leuk maar ook vrij duur, dit weerstation heeft me alleen al 600 euro gekost, komt nog een datalogger bij 170 euro en een transmitterkit van 140 euro, tel het maar op![]()
P.S dan het software Weather Display Live en Virtual VP nog niet eens mee gerekend.
Dat ziet er goed uit ^^quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:52 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij hoef ik niets te zeggen:
[ afbeelding ]
Wat studeer je eigenlijk als je er veel van wil leren? Gewoon meteorologie? En kan je er veel mee verdienen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inddals weerammateur heb je dat ook wel
Hier nog niet. Regent hier in Maastricht nog ff goed door. Maar op de buienradar lijkt 't einde in zicht.quote:
zoals het er naar uit ziet wel, maar ja, die lange termijnverwachting.... voor hetzelfde geld staan ze over 24 uur allemaal weer op 25+ Blijft afwachten voorlopig.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:24 schreef Frutsel het volgende:
Tot vrijdag dus heet weer
daarna neemt het weer af richting 20-25 graden?
ziet er voorlopig niet gunstig uit voor komend weekeinde. Maar he, het is pas zondagavond nu.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat het nou eens een keer zo zijn dat als ik vrij ben deze zomer ook eens een mooie dag heb met warm weer. Ik heb tot nu toe alleen maar pech gehad! Aankomend weekend heb ik vrij dan wil ik kunnen bakken op het strand ! ! !
en wat zegt die pluim ?quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
zoals het er naar uit ziet wel, maar ja, die lange termijnverwachting.... voor hetzelfde geld staan ze over 24 uur allemaal weer op 25+ Blijft afwachten voorlopig.
Aan het einde van de avond staat er weer een nieuwe pluim op de KNMI site, eens kijken hoe het er dan voor staat
Lijkt op een downburst en geen tornado? Ik vond het aardig hard waaien, maar geen onweer en ook geen heftige regenval. Helaas was het 's nachts en heb ik geen foto's kunnen maken...quote:Bureau of Meteorology senior forecaster Scott Williams said a cold front moved across the Melbourne metropolitan area between 1am and 2am, bringing showers and some reports of thunderstorms.
The whole weather system moved rapidly across the city at 100km/h with a maximum wind speed of 120km/h reported at Point Wilson, on the western side of Port Phillip Bay, at 12.55am.
It moved through the eastern side of the bay off Sandringham at 109km/h at 1.20am and hit St Kilda Marina, closer to the city at 94km/h seven minutes later.
"Practically every place in Melbourne recorded gusts of 90km/h," Mr Williams said.
"Certainly there were some very strong down drafts that occurred out of those showers and storms.
"It was very short-lived, it was only very windy for a period of about 15 minutes," he said.
Prachtige woonomgeving zeg.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:16 schreef Fredo55 het volgende:
Vorige week gefotografeerd door mijn broer, redelijk lage regenboog.
Hij was natuurlijk te bedonderd om naar buiten te lopen, dus vandaar maar voor het raam gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik hoop eigenlijk dat vrijdagnacht de hel losbarst..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:18 schreef marcel-o het volgende:
gezien de erg hoge temps aankomende week, kunnen we weer speculeren over welk level er zaterdag en zondag op Estofex komen staan
Gefeliciteerd Speedyquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een prachtige verjaardag heeft mijn dochter vandaag![]()
Inderdaad, proficiatquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat hoop ik ook, aangezien ik de ochtend daarop vertrek naar vianden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:58 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat vrijdagnacht de hel losbarst..
Feli Speedy met je dochter , maak er een leuke dag vanquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dankquote:
Dankquote:
Komt wel goed alleen voor de komende dagen iig niks helaas.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:07 schreef Stephan1237 het volgende:
Gefeliciteerd
Laat de regen aub in de nacht vallen
HVH is vooral met deze dagen het warmst door zandgrond...zo kan ik ook wel metenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:39 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, aangezien ik de ochtend daarop vertrek naar vianden.
Ik keek net op het knmi temperatuur kaartje (actueel) en HvH was gewoon het warmst.![]()
Gefeli Speedy.
Dat zal wel goed komen....wel wat te warm hier voor huis met amper wind en 22 graden bij een brandende zon....het zou zowat 30 graden zijn hierquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:04 schreef MassimO het volgende:
[..]
Feli Speedy met je dochter , maak er een leuke dag van![]()
Klopt, hier is het inmiddels al bewolkt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:25 schreef Drasss het volgende:
Zie ik het nu goed en is het in Vlissingen aan het regenen?
Niet meer wassen en je kan morgen weer lekker liggen :pquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:50 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Klopt, hier is het inmiddels al bewolkt.
Ik had me net ingesmeerd.
Aardige stofstorm. Gelukkig niet in Nederland, dan had die gast met z'n auto achteruit in op een akker minimaal 4 sloten gescheptquote:
Ja, opmerkelijk. In Amsterdam ook een klein buitje gehad. Zo zie je maar weer dat de modellen niet alles oppikkenquote:
Moeilijk te zeggen denk ik op dit moment.. is nog zo ver weg, en kan op de grens van Nederland ook nog inkakken (als het daar al komt) zoals zovaakquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef Againzender het volgende:
Er is een flink onweerscomplex aan het ontstaan in spanje / zw frankrijk. zou dat de komende dagen nog invloed op ons knnen krijgen
Het zit iig aan de goede kant van de Pyreneeën... maar het haalt ons land niet hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef Againzender het volgende:
Er is een flink onweerscomplex aan het ontstaan in spanje / zw frankrijk. zou dat de komende dagen nog invloed op ons knnen krijgen
Inderdaad, viel me ook al op.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 01:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Mooi lichtschijnsel van de maan op de wolken momenteel:
[ afbeelding ]
Ja, binnen 10min sta ik op het strand.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:16 schreef Adelante het volgende:
Files naar de stranden
Wanneer komt de verkoeling weer: morgen of zaterdag?
quote:Vrijdagochtend betrekt het in het (zuid)westen van het land en kan er wat regen vallen. Onweer is ook mogelijk. In de middag ontstaan in de oostelijke helft van het land enkele onweersbuien, lokaal mogelijk met hagel. In het oosten wordt het nog 30 graden, terwijl in het westen de temperatuur amper de 25 graden haalt en aan zee de temperatuur ongeveer 20 graden wordt.
De 30 is gehaald in de Hoek.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:02 schreef Stephan1237 het volgende:
Kom op we moeten overal de 30 halen
Edit : Lekker druk op het strand
[ afbeelding ]
Hier is het gewoon nog twee graden koelerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:16 schreef badwurm het volgende:
[..]
De 30 is gehaald in de Hoek.
[ afbeelding ]
Zijn die ondertussen niet compleet uitgestorven in NL?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:20 schreef Againzender het volgende:
Misschien inderdaad wel de warmste dag tot nu toe, maar het is nou niet dat je zegt dat de mussen van het dak vallen.
Klopt, vorig jaar was HvH ook een paar keer zo opvallend warm. geen idee hoe dat zo komt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:09 schreef badwurm het volgende:
31,3 volgens het knmi:
http://i32.tinypic.com/334krqh.jpg
Kennelijk is hoek van holland toch de plek in nederland met de extreemste hoge temperatuur in ieder geval kan ik me dat ook van het vorige jaar herinneren.
Dan kan het vriezen of dooien.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:54 schreef Stephan1237 het volgende:
En als je in het midden van nederland zit?
Ligt aan het bier, drink dan ook gewoon heinekenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:43 schreef Againzender het volgende:
Ik zie als ik de laatste satellietbeelden zie een pre-frontale lijn ontstaan voor d ZW kust, maar dat kan ook aan het bier liggen
Nou ik denk dat het een lastige zaak wordt gezien het in de middag al tot onweer kan komen, je mag super mzzl hebben heb je een bliksem op de foto bij daglicht maar die kans zal best klein zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:33 schreef sander-3 het volgende:
Ik ook. Ik zal zorgen dat mijn camera opgeladen is.. want als er onweer is, zal ik het op de foto krijgen ook. Dit keer ontkomt het me nietAlleen jammer dat het uit het zuiden lijkt te komen, want daar heb ik geen goed uitzicht op..
Hmm.. dat is kut ja.. ik dacht dat het 's avonds was.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het een lastige zaak wordt gezien het in de middag al tot onweer kan komen, je mag super mzzl hebben heb je een bliksem op de foto bij daglicht maar die kans zal best klein zijn.
Ik hoop echt dat het tot savonds komt.. Anders zou t zo zonde zijnquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ik denk dat het een lastige zaak wordt gezien het in de middag al tot onweer kan komen, je mag super mzzl hebben heb je een bliksem op de foto bij daglicht maar die kans zal best klein zijn.
Dat is een goede ja, het is dan vaak nog niet zo donker, dus lange sluitertijden zijn dan niet goed mogelijk, zelfs niet met een "dicht" diafragma.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:04 schreef marcel-o het volgende:
hoe maakt men bliksemfoto's overdag trouwens?
Je hebt 2 manieren:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:04 schreef marcel-o het volgende:
hoe maakt men bliksemfoto's overdag trouwens?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt 2 3 manieren:
1: Meerdere frames per seconden. Casio maakt hi speed camera's, beetje geluk pik je er 1 uit.
1: HD Video, met beetje voldoende pixels zou je zo een capture eruit kunnen halen tot een foto3/4mp zou al voldoende kunnen zijn.
Onweer overdag of in de nacht het is en blijft altijd leuk.
Overdag zie je juist de wolken/randverschijnselen, in de nacht kun je indien vel genoeg (onweer) ook de randverschijnselen zien + onweer
Surequote:
ik kan 720p/30fps filmen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt 2 manieren:
1: Meerdere frames per seconden. Casio maakt hi speed camera's, beetje geluk pik je er 1 uit.
1: HD Video, met beetje voldoende pixels zou je zo een capture eruit kunnen halen tot een foto3/4mp zou al voldoende kunnen zijn.
Onweer overdag of in de nacht het is en blijft altijd leuk.
Overdag zie je juist de wolken/randverschijnselen, in de nacht kun je indien vel genoeg (onweer) ook de randverschijnselen zien + onweer
Lijkt er vooralsnog op dat het niet naar hier komt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:45 schreef marcel-o het volgende:
In Frankrijk is nu n behoorlijk complex.
da's bijna even groot als Nederland
Conclusie: hoe warmer, hoe meer kans op 'zware buien'. (hagel,onweer)quote:Knmi guidance
Neerslag:
Progtemps zijn ook nogal droog, daardoor is er ook kans op hagel. Onweerskans in INDECS 1521 is nu 50-80%, realistisch. Buien zullen verspreid voorkomen, niet grootschalig. Buien gaan in de avond door. Zaterdag relatief veel buiigheid in de uitvoer. Hangt samen met de hoogtetrog.
Temperatuur:
Vrijdag Tx aan de zuidwestkust rond 23 graden, landinwaarts en vooral in het oosten rond 30 graden. KTG en HIRLAM komen hier goed overeen. Komende nacht rond 17 graden. KTG duidelijk kouder dan HIRLAM, we gaan ertussen in zitten. Zaterdag nogal afhankelijk van bewolking en buiigheid. Tx rond 23 graden.
Wind:
Uitschieters bij buien vrijdag maximaal 35 kt, nauwelijks relevant dus. Ivens komt nog steeds niet verder dan 30 kt en dat lijkt reëel. Daar waar de hoogste temperaturen worden verwacht en in potentie de zwaarste buien kunnen voorkomen is er relatief weinig schering in de onderste niveaus.
Morgen voor 2 weken luxemburg, daar is zondag kans op een onweersbui.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Nee, ik ga deze week op vakantie dus moet droog blijven
Beter dat het vanavond weer droog is. Dan wil ik kroegenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:26 schreef marcel-o het volgende:
Accuweather geeft idd in een timeline weer dat er om 3 uur en 21 uur gaat onweren
ben benieuwd
Ik wou eig hetzelfde zeggen, er is echt nog helemaal niks te zien van wat we vnv op ons dak zouden mogen krijgenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Duhh this nog maar begin van de middag, einde van de middag en avond begint het werkal moet je er dan ook niet veel op rekenen, je moet dus maar net geluk hebben
Nou, gisteren en eergisteren was de zuidwestkust toch echt het warmst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:02 schreef Xebber het volgende:
Het valt me de laatste dagen ook op dat het rond Lelystad gemiddeld ook warmer is dan in de rest van Nederland.
Op dit moment is het in NO-Limburg en ZO-Groningen na in Lelystad 't warmst met 27,7 graden.
Kan zomaar ontstaan hequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:42 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik wou eig hetzelfde zeggen, er is echt nog helemaal niks te zien van wat we vnv op ons dak zouden mogen krijgen
Indd, heb zelf geen airco maar als ik even in de winkel ben is het wel lekker maar 1maal buiten krijg je gewoon een schok door je heen als of je omver wordt geblazenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
vanavond weer onweer als 't meezit
maar het is idd echt... debiel benauwd
'gelukkig' hebben we hier airco, maar die muur waar je tegenop loopt als je naar buiten gaat
W/NW dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:19 schreef marcel-o het volgende:
de wind is gedraaid en waait harder.
huis lucht lekker door
Breda idem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:04 schreef Gummibeer79 het volgende:
Eindhoven droog.... zonnig, plakkerig...
OHNOES zometeen 28,2 denk ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idem hier, 28.8 graden, 0.1 graad minder dan gister.
Ook de wind smeert em direct naar W/NW hoek en neemt fors toedaling is nu fors ingezet!
28.6 graden ..
ooh nu 28.5 graden
What the fuck, 28.3 graden!!
omgquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:13 schreef Logician het volgende:
33graden in Enschede...echt niet te houden..
Gaat hard zeg -o- 27.6 graden met om de 30seconden 0.1 graad erafquote:
20km Noordoost van Eindhoven.quote:
oeh, dat kleine vlekje lijkt ook precies over Nijmegen te gaan straksquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:24 schreef Drasss het volgende:
Als het goed is gaat het nu recht over helmond heen. Rode stippen iig op de radar al
Bij mij in de buurt waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:20 schreef Drasss het volgende:
[..]
20km Noordoost van Eindhoven.
Edit: En het blijft maar bezig dus zit wat kracht in dit buitje.. Verder is het hier nog droog trouwens het lijkt me net te schampen.
Kan wel kloppen ja, als ik de radar zo ziequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:19 schreef JDude het volgende:
Op de A67 tussen Venlo en Eindhoven hevige regenval, waardoor het verkeer slechts ca. 20 km/u rijdt, aldus de verkeersinformatie daarnet.
Zon, warmte, benauwd, zweten, klam...quote:
Ik ook niet, maar het is al vijf graden afgekoeld hier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |