Heel erg vind ik het niet, aangezien de hond het niet leuk vindquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:42 schreef Party_P het volgende:
[..]
haha trekt langs n-w en z-o langs tilburg, pech voor jouw
Als hij het blijft doen, dan zit er een hoop onweer/regen bij. Het lijkt hier wel kermis met dat weerlicht xDquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:46 schreef i2Them2 het volgende:
Wel een opvallende bui. Veel meer is er eigenlijk niet over te zeggen. Maar ik hoop dat het nog een beetje actief blijft.
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld. De 'hook' ontstaat omdat de neerslag zich om de updraft krult.quote:
Ahh okee.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Een kenmerk van een supercell op een radarbeeld.
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:48 schreef Sj0rSz het volgende:
Wat is 'Hook Echo' eigenlijk?
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheidquote:Op donderdag 30 juli 2009 00:49 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ahh okee.
Wel jammer dat het donker is, want volgens mij zat er aan de voorzijde van die bui een shelf of rolwolk.
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien ook wel een wallcloud. Als jij je aan de west-kant van die bui bevond, is dat ook een mogelijkheid.
Het zou best wel eens kunnen. Maar dat is moeilijk in te schatten 'snachts....quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.
Ik zit ook nog even te wachtenquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:00 schreef -skippybal- het volgende:
Boh, het komt recht op Arnhem af
Toch nog maar niet gaan slapen
Zo'n radarbeeld zou een mooie toevoeging zijn voor de Venlose mesocyclone die ik de 21ste heb gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:51 schreef Party_P het volgende:
[..]
een hook echo duid op een roterende bui, hierbij zijn tornado's (windhozen in NL) mogelijk, omdat er een sterke inflow is bij dat soort buien.
[ afbeelding ]
Daar is wat duidelijker te zien
zie je dat dan buiten (in het licht van de stad of in het licht van de flitsen), of bedoel je dat je dat ergens op een wolkenradar-site of zo gezien hebt?quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:53 schreef Sj0rSz het volgende:
HIer lijkt de rust weergekeerd te zijn. Ik ga zo m'n bed opzoeken
[..]
Ik woon aan de rechterkant van Tilburg, dus weet niet of ik hem gezien zou hebben. Precies boven Tilburg brak dat ding in twee stukken.
Ik heb ook maar een lekker onheilspellend muziekje opgezetquote:
is hier net overgekomenquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:03 schreef SiGNe het volgende:
In Zeist begint het ook steeds meer te rommelen..
Stelde niet veel voor idd.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:52 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag pas op het laatste moment iets over komen wat leek op een shelfcloud.
Daarnet ff flink wat regen en wind... het onweer zit helaasch te ver weg.
Deze bui haalt het iig niet bij die van vorige week dinsdag.
He, da's Go van Moby, maar dan uitgekleed!quote:Op donderdag 30 juli 2009 01:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik heb ook maar een lekker onheilspellend muziekje opgezet
http://rutube.ru/tracks/952660.html
Moby heeft dat uiteraard gejatquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:11 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
He, da's Go van Moby, maar dan uitgekleed!
Hier lijkt het anders wel een tropische regenbui, de rode vlek gaat precies over zeist heen.. alleen zit het onweer inderdaad te ver weg..quote:
oh ja joh???????quote:
Cloud to ground. Bliksems die dus de grond inslaan.quote:
Echt gayquote:Op donderdag 30 juli 2009 01:45 schreef -skippybal- het volgende:
Een beetje inkakken en langszij trekkenWannebe supercell.
of wij hebben hier niets gehad, of ik ben er doorheen geslapenquote:Op donderdag 30 juli 2009 07:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is die bui van gisteravond hier bij Brussel toch nog tot wat leuks voor NL uitgegroeid.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 07:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
of wij hebben hier niets gehad, of ik ben er doorheen geslapen
Hier in het centrum van Groningen zat het ook vlakbij. Slechts 5 seconden ofzo.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
In Noord-Friesland heeft het vannacht rond drieën keihard geonweerd met hele harde klappen. Het zat hier rechtboven, het was echt flits-bám!
ik werd wel wakker, voor niets eigenlijk want het gerommel bleek maar een klein staartje te zijn van het onweersgebied dat al ergens in het noorden was, en dat staartje zelf was ook zo goed als gepasseerd toen ik vol verwachting op buienradar keekquote:
I know, ik zat in een tentje op de camping...quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:16 schreef _Floddertje_ het volgende:
In Noord-Friesland heeft het vannacht rond drieën keihard geonweerd met hele harde klappen. Het zat hier rechtboven, het was echt flits-bám!
Niet nat geregendquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
I know, ik zat in een tentje op de camping...
Zo te zien is dat die bui die mij een tijdje terug trofquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:40 schreef Againzender het volgende:
Het wordt donker in Amsterdam Slotervaart, verwacht er niet veel van.
Zo zag ik ooit eens dat het in de straat aan het stortregenen was en achter het huis was het gewoon droog, vaag is zoietsquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
Dat had ik met die windvlagen bij die storm, in mei. Ik zag het in de verte waaien, maar hier was het windstil. En even later begon het hier ook te waaien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
k heb niks gemerkt in rdam zuid. k sliep dan ook heel diep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef nokwanda het volgende:
Gisteravond om een uur of 0.30 een heel raar iets. Wij wonen in Sciedam en kijken uit op Rotterdam-zuid. Vanaf ons balkon was te zien dat in de richting van de Euromast lichtflitsen waren. Maar laag bij de grond en felle oplichtingen, zonder echt bliksemflitsen te zien en zonder dat wij de donder konden horen. Dat kan natuurlijk van een afstand. Tegelijk waren er achter de wolken heen en weer schietende groenige vlekken te zien. Wij dachten aan een lasershow, maar die was er niet, voor zover wij konden zien. Bovendien leek het ook te regenen daar, maar dat weten we niet zeker. Ik vroeg me af of een van jullie hier het ook gezien heeft en eventueel weet wat dit was.
weet iemand hier meer van?quote:Windhoos richt schade aan in Dalfsen
Een windhoos heeft vandaag aan het begin van de avond veel schade aangericht in de gemeente Dalfsen (Overijssel). Niemand raakte gewond. Dat heeft de politie gemeld.
In het buitengebied van de gemeente vielen tientallen bomen om en liepen enkele woningen flinke schade op. Van een woning waaiden alle pannen van het dak. Het naast de woning gelegen garagebedrijf liep forse schade op.
De brandweer van Dalfsen en omliggende gemeenten ging na de windhoos aan de slag om de wegen vrij te maken.
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.quote:
Woonhuis in Dalfsen na de windhoos
Ik zat gisteren in de trein langs dalfsen, en heb de windhoos gezien. De lucht was inderdaad echt heel apart. De weg die naast parallel het spoor loopt. Daar stonden al een paar auto's achterstevoren op de weg...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.
Dat ziet er echt freaky uitquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Geen Windhoos. Maar erg lage convectie/condensering onder de Warme roterende updraft van een Supercell. Dit creërt een Wallcloud en in dit filmpje een Tailcloud. Tevens gezien in West van Apeldoorn die dag, echter sterfde deze cel zich.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Jaaaa, dat is mij ook eens overkomen. Erg vaag, maar wel tof!quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:13 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zo zag ik ooit eens dat het in de straat aan het stortregenen was en achter het huis was het gewoon droog, vaag is zoiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |