Zo te zien is dat die bui die mij een tijdje terug trofquote:Op donderdag 30 juli 2009 16:40 schreef Againzender het volgende:
Het wordt donker in Amsterdam Slotervaart, verwacht er niet veel van.
Zo zag ik ooit eens dat het in de straat aan het stortregenen was en achter het huis was het gewoon droog, vaag is zoietsquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
Dat had ik met die windvlagen bij die storm, in mei. Ik zag het in de verte waaien, maar hier was het windstil. En even later begon het hier ook te waaien.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:29 schreef TommyGun het volgende:
Aparte ervaring zojuist. Ik zie 't 50 meter voor me hard regenen, terwijl waar ik stond nog geen enkele druppel viel. Toen ineens begon 't ook, maar zo snel als 't begon was 't ook weer over. Nog geen 10 seconden denk ik. Zeer klein buitje dat zich zeer snel voort bewoog denk ik. Gaaf
k heb niks gemerkt in rdam zuid. k sliep dan ook heel diep.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef nokwanda het volgende:
Gisteravond om een uur of 0.30 een heel raar iets. Wij wonen in Sciedam en kijken uit op Rotterdam-zuid. Vanaf ons balkon was te zien dat in de richting van de Euromast lichtflitsen waren. Maar laag bij de grond en felle oplichtingen, zonder echt bliksemflitsen te zien en zonder dat wij de donder konden horen. Dat kan natuurlijk van een afstand. Tegelijk waren er achter de wolken heen en weer schietende groenige vlekken te zien. Wij dachten aan een lasershow, maar die was er niet, voor zover wij konden zien. Bovendien leek het ook te regenen daar, maar dat weten we niet zeker. Ik vroeg me af of een van jullie hier het ook gezien heeft en eventueel weet wat dit was.
weet iemand hier meer van?quote:Windhoos richt schade aan in Dalfsen
Een windhoos heeft vandaag aan het begin van de avond veel schade aangericht in de gemeente Dalfsen (Overijssel). Niemand raakte gewond. Dat heeft de politie gemeld.
In het buitengebied van de gemeente vielen tientallen bomen om en liepen enkele woningen flinke schade op. Van een woning waaiden alle pannen van het dak. Het naast de woning gelegen garagebedrijf liep forse schade op.
De brandweer van Dalfsen en omliggende gemeenten ging na de windhoos aan de slag om de wegen vrij te maken.
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.quote:
Woonhuis in Dalfsen na de windhoos
Ik zat gisteren in de trein langs dalfsen, en heb de windhoos gezien. De lucht was inderdaad echt heel apart. De weg die naast parallel het spoor loopt. Daar stonden al een paar auto's achterstevoren op de weg...quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gisteravond trokken er 'rare' wolken over Twente... gewoon een zware laaghangende onweersbui. Heb d'r met mijn mobieltje wat foto's van gemaakt. Licht en blauw erom heen maar snel drijvende onweerswolk, soms met rare kleurtjes trok erover heen. Es kijken of ik ze van de week online kan krijgne.
Dat ziet er echt freaky uitquote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Geen Windhoos. Maar erg lage convectie/condensering onder de Warme roterende updraft van een Supercell. Dit creërt een Wallcloud en in dit filmpje een Tailcloud. Tevens gezien in West van Apeldoorn die dag, echter sterfde deze cel zich.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit is dat ding wat ik vorige week dinsdag bij Sittard/Geleen zag. Bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |