abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2009 @ 21:00:08 #1
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71376726
Het vorige deel: Slank # 818 - Waar het prachtig weer is!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71376752
ah, hier dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71376773
hihi kwak het drankorgel, das weer eens een andere rol dan de zang in een koor
Zulke avonden zijn -mits niet te vaak- zeker hilarisch en geweldig

ik ga binnenkort yoga uitproberen en ik wil ook leren mediteren. en dan helemaal zen ende in balans raken
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:06:42 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_71376923
volgens de caloriechecker zit ik vandaag ruim op de 1600, is te veel voor mij als ik wil afvallen schijnt, nou ja, morgen weer anders, op zich ben ik heel tevreden

yoga en zen zijn
stormy waters...
sailin'
  maandag 27 juli 2009 @ 21:07:33 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71376958
Succes met je scriptie, Fieps! Zen worden klinkt goed

Ik ben stom Ik zou naar Zumba en ik WOU naar Zumba en had zin en driiiiive, en ik keek op de klok: 20:40. Awesome! 21.10 begint het, dan moet ik om 20:55 weg Nog een vriend uitzwaaien, wat dingetjes opruimen (hij was een aantal dagen logeren), relaxt weer even op de klok kijken... 20:58!?

Incluus aankleden e.d. ging ik dat dus NOOIT redden Faaaaal. Ik moest echt even rebooten, want ik was helemaal in de war en teleurgesteld Om het goed te maken ga ik nu met mn dvd aan de gang - but it's just not the saaame!

Oh oh en ook goed nieuws! Ik heb twee roborovski dwerghamsters! Foto's volgen, ze zijn nu aan het acclimatiseren in hun kick-ass hok met o.a. houten huisje, speelbuizen en loopradje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71376965
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ik ben stom Ik zou naar Zumba en ik WOU naar Zumba en had zin en driiiiive, en ik keek op de klok: 20:40. Awesome! 21.10 begint het, dan moet ik om 20:55 weg Nog een vriend uitzwaaien, wat dingetjes opruimen (hij was een aantal dagen logeren), relaxt weer even op de klok kijken... 20:58!?

Incluus aankleden e.d. ging ik dat dus NOOIT redden Faaaaal. Ik moest echt even rebooten, want ik was helemaal in de war en teleurgesteld Om het goed te maken ga ik nu met mn dvd aan de gang - but it's just not the saaame!

Oh oh en ook goed nieuws! Ik heb twee roborovski dwerghamsters! Foto's volgen, ze zijn nu aan het acclimatiseren in hun kick-ass hok met o.a. houten huisje, speelbuizen en loopradje
Werkt Zumba echt dan ?;o
Ik heb het gedownload Maar durf dr nog niet echt mee te beginnen ofzo ;o
pi_71377101
quote:

Thx lieve maria!
jij succes met je dvdtje, zonde dat je de les hebt gemist, maar misschien geniet je dan volgende x extra veel ervan

iemand trouwens die een goede yogaschool in of om Utrecht weet?
  maandag 27 juli 2009 @ 21:12:59 #8
236335 neen
schone schijn
pi_71377112
hoi
het lijkt niet wat het is
pi_71377132
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:06 schreef Belana het volgende:
volgens de caloriechecker zit ik vandaag ruim op de 1600, is te veel voor mij als ik wil afvallen schijnt, nou ja, morgen weer anders, op zich ben ik heel tevreden

yoga en zen zijn
Dat is prima hoor! Volgens mij het getal dat sommigen hier ook aanhouden. Nòg minder en je gaat in de spaarstand. 'Normaal' is rond de 1800 voor afvallen, 2000 voor onderhoud. En als je ook nog sport, moet je zeker niet te weinig gaan eten.
pi_71377567
Conleche,
kom eens met je muis over : RFR

Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71377979
wokken

en ook nog op fietsafstand! En ze hadden allemaal vers fruit, zoals verse ananas enzo

Lekker even gechilled met z'n tweetjes en lekker twee droge witte wijn op. Verder heel veel groente, wat witte rijst en alleen maar vis en wat garnalen. Oh, en 2 loempiaatjes en een gebakken banaan

cycle: ze is heul geen stom rotwief alleen hoe 't nu gaat is gewoon heel jammer maar ik ben weer een beetje zen inmiddels,en ga lekker zo met Mr. MoBlo een filmpje kijken, of anders nog even Fok!ken, omdat 't kan!

Verkansie!
Ja doei.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:45:36 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_71378084
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:13 schreef Laureline het volgende:

[..]

Dat is prima hoor! Volgens mij het getal dat sommigen hier ook aanhouden. Nòg minder en je gaat in de spaarstand. 'Normaal' is rond de 1800 voor afvallen, 2000 voor onderhoud. En als je ook nog sport, moet je zeker niet te weinig gaan eten.
goed nieuws dus thanks!

En Zumba is heerlijk
Ik ga morgenochtend eerst spinnen en daarna Zumba'en, tussendoor nog even de buikspieren trainen
stormy waters...
sailin'
pi_71378169
Er is overigens een plan geboren! Naast hardlopen gaan Mr.MoBlo en ik tennissen naar alle waarschijnlijkheid! Hij ging toch een sportkaart van het universitair sportcentrum aanvragen, en dan kun je banen reserveren hij heeft nog een racket, ik ook érgens.. vroeger 7 jaar getennist wat extra beweging! En hij gaat misschien op zoek, als hij werkt, naar een voetbalteam met een woensdagavondcompetitie ofzo

Mr.MoBlo into sporten!
Ja doei.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:00:36 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71378556
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:07 schreef Crientj het volgende:

[..]

Werkt Zumba echt dan ?;o
Ik heb het gedownload Maar durf dr nog niet echt mee te beginnen ofzo ;o
Of het werkt... Geen idee Ik ben tot nu toe geen gram afgevallen geloof ik, maar ik werk me wel iedere keer flink in het zweet en spierpijn kan je er soms ook van krijgen! En het is leuk

(al is de dvd vrij eng, want daar zijn allemaal te blije mensen in neonkleurige pakjes ) zo, net het advanced programma van de dvd geprobeerd en 40 minuten bezig geweest ongeveer! Beter dan niks en heb iig gezweet

Go Mr Moblo!
pi_71378622
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:00 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Of het werkt... Geen idee Ik ben tot nu toe geen gram afgevallen geloof ik, maar ik werk me wel iedere keer flink in het zweet en spierpijn kan je er soms ook van krijgen! En het is leuk

(al is de dvd vrij eng, want daar zijn allemaal te blije mensen in neonkleurige pakjes ) zo, net het advanced programma van de dvd geprobeerd en 40 minuten bezig geweest ongeveer! Beter dan niks en heb iig gezweet

Go Mr Moblo!
Ghehe, ik heb het een paar keer gezien bij die homeshopping meuk.
Uiteindelijk gedownload, maar nog nooit geprobeerd.
Toch maar een keertje proberen dan, lijkt me wel leuk ;o

xD voor de neonpakjes ;o
  maandag 27 juli 2009 @ 22:21:17 #16
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_71379220
Is er nog een bepaalde Zumba dvd waar jullie het over hebben? Het lijkt me wel eens leuk ter afwisseling van het hardlopen. Ik hou er wel van om me in het zweet te dansen, ben alleen niet zo goed in volgordes onthouden in het algemeen
Ze geven het ook in het sportcentrum na de vakantie, maar waarschijnlijk ben ik de avond dat het gegeven wordt te laat thuis.

Wat jammer van dat misverstand Moblo. Misschien dat ze gewoon wat gestresst reageert omdat ze binnenkort vertrekt
pi_71379322
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:21 schreef SiTu het volgende:
Is er nog een bepaalde Zumba dvd waar jullie het over hebben? Het lijkt me wel eens leuk ter afwisseling van het hardlopen. Ik hou er wel van om me in het zweet te dansen, ben alleen niet zo goed in volgordes onthouden in het algemeen
Ze geven het ook in het sportcentrum na de vakantie, maar waarschijnlijk ben ik de avond dat het gegeven wordt te laat thuis.

Wat jammer van dat misverstand Moblo. Misschien dat ze gewoon wat gestresst reageert omdat ze binnenkort vertrekt
Ik heb 4 dvd's ofzo op de pc staan. Helaas wel spaanse variant zonder subs oid. Moar anders even zoeken via torrent ofzo?
  maandag 27 juli 2009 @ 22:25:33 #18
252239 SiTu
Als je eens wist...
pi_71379360
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:24 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik heb 4 dvd's ofzo op de pc staan. Helaas wel spaanse variant zonder subs oid. Moar anders even zoeken via torrent ofzo?
Oh, er zijn er dus echt meer. Ik dacht dat ik misschien één specifieke dvd moest hebben ofzo.
Binnenkort maar eens kijken
pi_71379519
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:25 schreef SiTu het volgende:

[..]

Oh, er zijn er dus echt meer. Ik dacht dat ik misschien één specifieke dvd moest hebben ofzo.
Binnenkort maar eens kijken
Ik heb even gekeken in het mapje.
Deze heb ik;

Zumba Fitness Music
02 Zumba Basic Principiantes
03 Zumba Advanced
en
04 Zumba Abs, Buns ans Thinghs

Weet niet of ik er eentje mis, misschien iemand die dat wel weet?
  maandag 27 juli 2009 @ 22:30:54 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71379532
Ik had een torrent! Zumba Dance Work Out en Basic Rhythms geloof ik!

Die van mij is Spaans/Engels - als in: mr Beto Perez babbelt lustig in het Spaans, waarna zn hoogblonde sidekick hem bijvalt
Perez: "Vamos, vamos, izquierdaaaa, derechaaaaa "
Sidekick: "We go left, and then right, like this! "

Ik vind lessen wel fijner, ik heb het idee dat het dan wat makkelijker te volgen is hoe de pasjes in elkaar steken! Ik heb ook wel een fijne instructrice, duidelijk enzo. En met een dvd verandert soms het cameraperspectief en dan zie je de benen even niet meer terwijl je die juist nog niet snapte
pi_71379654
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik had een torrent! Zumba Dance Work Out en Basic Rhythms geloof ik!

Die van mij is Spaans/Engels - als in: mr Beto Perez babbelt lustig in het Spaans, waarna zn hoogblonde sidekick hem bijvalt
Perez: "Vamos, vamos, izquierdaaaa, derechaaaaa "
Sidekick: "We go left, and then right, like this! "

Ik vind lessen wel fijner, ik heb het idee dat het dan wat makkelijker te volgen is hoe de pasjes in elkaar steken! Ik heb ook wel een fijne instructrice, duidelijk enzo. En met een dvd verandert soms het cameraperspectief en dan zie je de benen even niet meer terwijl je die juist nog niet snapte
He verdorie, die van mij is alleen maar Spaans. Maar ag, het moet wel te begrijpen zijn denk ik ;o

Kijk nu naar de warming up, well dat moet wel lukken ;o

Edit: Ik denk alleen dat mn vriend mij dan heel raar aankijkt als ik zo meedoe xD
  maandag 27 juli 2009 @ 22:40:17 #22
331 Merel
Be here now.
pi_71379855
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben een typetype, geschreven lijk ik aardiger. Nee, dan bén ik aardiger.

Zat er nou nog ergens een meet in het vat? Ik heb alleen de 10-jaar-fok-meet op mijn agenda staan, komen daar slankies?
Wanneer is dat ook alweer? Ik was wel van plan om te gaan, als rasechte oldbie Maar misschien laat ik 't op 't laatste moment wel afweten

Kijk eens wat ik in m'n huiskamer heb staan:

25 rozen van 85 cm Slechte foto hoor, ze zijn echt móói!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71379887
Merel!

Jammer dat 't echt wel einde verhaal is bijna...
Ja doei.
pi_71379958
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:40 schreef Merel het volgende:

[..]

Wanneer is dat ook alweer? Ik was wel van plan om te gaan, als rasechte oldbie Maar misschien laat ik 't op 't laatste moment wel afweten

Kijk eens wat ik in m'n huiskamer heb staan:

[ afbeelding ]

25 rozen van 85 cm Slechte foto hoor, ze zijn echt móói!
Mooie rozen! =]
  maandag 27 juli 2009 @ 23:04:26 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71380656
Tof Merel!

Ik ga schlafen! Zit de hele tijd hamsternamen te bedenken

Trusten allemaal!
pi_71380690
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof Merel!

Ik ga schlafen! Zit de hele tijd hamsternamen te bedenken

Trusten allemaal!
krieltje!

friemeltje!

frupje!

mr. potatohead

dr. evil & mini-me

pinky en brain

Ja doei.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:06:20 #27
331 Merel
Be here now.
pi_71380719
Mijn hamsters heetten Kikker en Mus
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71381029
Merel, krijgen we ook een foto te zien van het kaartje?

Cycle, ik heb net weer geyogaad. Echt een aanrader hoor, juist op momenten dat je het heel druk hebt en gestresst bent. Met yoga haal je zooooveel winst uit een uurtje niet-werken!
pi_71381217

Ik heb vandaag gedanst op zo'n Wii-mat. Hilarisch
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 27 juli 2009 @ 23:41:25 #30
331 Merel
Be here now.
pi_71381736
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:17 schreef ColdFeet het volgende:
Merel, krijgen we ook een foto te zien van het kaartje?
Nee natuurlijk niet

Waarom kan ik nou nooit verliefd worden op een goeie vent zoals deze
pi_71382480
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:28 schreef sigme het volgende:
Conleche,
kom eens met je muis over : RFR

Ik heb m'n muis d'r heel hard overheengedaan. Doet niks!!??

RunForrestRun??
pi_71382771
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:41 schreef Merel het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet

Waarom kan ik nou nooit verliefd worden op een goeie vent zoals deze
O dat herken ik!! Ik zat laatst een oud dagboek door te lezen en toen had ik iets kortstondigs met een Engelse fotograaf, die de hele wereld overvloog om reclameshoots te doen, echt supertof. Hij zag er goed uit, hij was slim, hij had me mee willen nemen die hele wereld over.........maar ik was ook niet verliefd. In mijn dagboek staat echt precies jouw tekst zo'n beetje........

Wat mankeert er aan de jouwe??
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:23:47 #33
331 Merel
Be here now.
pi_71382940
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:17 schreef conleche het volgende:

Wat mankeert er aan de jouwe??
Geen idee, op papier is alles perfect, maar ik ben gewoon niet verliefd. En ik merk dat ik me aan kleine dingen enórm erger, dingen die ik zó zou pikken van iemand op wie ik helemaal gek zou zijn, maar van hem irriteert het me enorm omdat alle leuke dingen er blijkbaar niet tegen opwegen. Hij is denk ik te lief, te meegaand, wil het mij naar de zin maken, en daar kan ik niet tegen. Sukkel dat ik ben
pi_71385241
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:23 schreef Merel het volgende:

[..]

Geen idee, op papier is alles perfect, maar ik ben gewoon niet verliefd. En ik merk dat ik me aan kleine dingen enórm erger, dingen die ik zó zou pikken van iemand op wie ik helemaal gek zou zijn, maar van hem irriteert het me enorm omdat alle leuke dingen er blijkbaar niet tegen opwegen. Hij is denk ik te lief, te meegaand, wil het mij naar de zin maken, en daar kan ik niet tegen. Sukkel dat ik ben
Ik herken het ook wel een beetje... De mannen die ik uitkies zjin óf slecht voor me, óf ze vallen niet voor mij, en als er dan een echt goede kerel tussenzit die mij wel helemaal het einde vindt, voel ik niks of niet de juiste dingen voor zo'n man

CF: jaahh het is ook meer ter ontspanning enzo, ben mezelf een beetje aan het analyseren de laatste tijd en ik heb geconcludeerd dat ik teveel vluchtgedrag vertoon, dat uit zich in junkfood eten en in overvolle agenda's. Yoga moet de redding zijn heb al een school op het oog die me goed en leuk lijkt en krijg zelfs mijn zusje zo ver om iig 1 x mee te gaan
pi_71385251
Zo lijstje voor vandaag, dat gaan we ook weer oppakken

T: - glas water
S: naar mijn werk fietsen, 10 km op racefiets
O: yoghurt met kiwi, appel en abrikoos
T: amandelen
S: terugfietsen
L: thuis een omelet bakken
T: boterham met pindakaas
D: broccolitaart, (die is nog over van zondag, maar was wel mislukt, haha)
S: 2 uur spinning geven
T: ?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:05:36 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_71385527
Ik voel me ineens heel oud met dat soort relatie perikelen verhalen
(ben 37, bijna 38, getrouwd al 6 jaar en heb 2 kinderen... dat klinkt echt bejaard nu )

Zow, ontbijt van 2 boterhammen met pindakaas zit er in, zometeen hop! naar de sportschool
stormy waters...
sailin'
pi_71385554
Morge!

Resultaat gisteren:

O: bifidus, yoghurt, muesli
T: kiwi gold
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, kapje brood met vruchtenhagel, optimel
T: 1 sultana yoghurtding
T: banaan
T: 1 sultana yoghurtding
D: kipfilet, gekookte aardappels, speriebonen, appelmoes, mosterd
T: kwark met aardbeien
T: nog wat kwark met honing
T: paar dropjes

Planning vandaag:

O: bifidus, yoghurt, all bran
S: sportschool
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, optimel
D: nasi met kroepoek en atjar

nu me nog aan mn planning houden
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:05:51 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71386268
Goedemorgen .

Op zich wel lekker geslapen (waterbed), maar ik heb spierpijn. Maar dat had ik gisteren ook al. Onderin in m'n rug en nu ook in m'n schouders . M'n badavontuur duurde niet lang, ondanks een stapel Consumentengidsen. Als ik er vijf minuten in heb gezeten is het nog lang . Om een uur of 21 al gaan slapen . Ik ga straks even de stad in en vanmiddag ga ik lekker fietsen in de omgeving . Hopelijk blijft het droog. Het is echt mooi weer! Nu maar even buiten zitten met ontbijt en het AD. De decadentie .

En MoBlo: dat 'verkansie' van jou is ook heel irritant .
Niet meer actief op Fok!
pi_71386298
Goedemorgen.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: niets, voel me belabberd
T: yoghurt
L: salade caprese zonder basilicum
T: soepje
D: omelet met heel veel groente
T: stukje kaas of handje noten

Planning voor vandaag:
O: 2 gekookt ei
T: tomaat, mozarella en kliekje zeekraal
L: yoghurt
T: soepje
D: geroosterde groente met?
T: stukje kaas

Mag houmous bij lowcarb? Lijkt me wel lekker bij geroosterde groente.
pi_71386370
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:05 schreef Viking84 het volgende:
En MoBlo: dat 'verkansie' van jou is ook heel irritant .
Volgens mij is dat Nimwègs.
Ze praten daar echt zo.
Vriendlief werkt in Nijmegen maar zoekt nu werk in Arnhem want het Nijmeegs (en vooral het accent van de dorpjes daar omheen) trekt hij niet meer.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:14:16 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71386389
Hoi, hoi

Planning:
O: 1 snee met varkenshaas
T: appel
S: 2 uur wandelen
T: kom yoghurt met mandarijn
L: boterham varkenshaas
T: choco
D: Bloemkool met kipfilet en nog een andere groente, even kijken.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71386399
Ik zit noodgedwongen te ontbijten met kwark en een gekookt ei. M'n melk (voor Brinta) is op onverklaarbare wijze verdwenen! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71386860
Goedemorgenn!

Even een lijstje:

O: cruesli met vanilleyoghurt
L: bij mijn ouders, zal dus wel iets van pistoletje met kaas worden ofzo
D: tonijnsteak met citroen, gebakken aardappeltjes en geroerbakte paprika's (6!)
T: misschien wat popcorn, vriendin komt film kijken dus t staat iig op tafel

Haha, die relatieperikelen heb ik ook al een tijdje niet meer gehad, en ik ben pas 21 (wel bijna 22!). Ben heel gelukkig samenwonende.

En wat leuk van die hamsters! Ik zou ze twee namen geven die bij elkaar passen, dus jip&janneke, tarzan&jane, simba&nala ofzoiets!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:58:04 #44
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71387091
goodmeuning! heb even helemaal niks te melden, maar ik kwam even zwaaien *daaaaag*
pi_71387687
O Hai!

Ik kom ook maar weer eens even langs. Ik zie allemaal nieuwe namen in het lijstje, welkom en succes!
Dat heb ik zelf ook nodig, ben weer een aantal kilo´s aangekomen en weer helemaal terug bij af t.o.v. vorig jaar. Jank.
Nu ben ik van plan om twee weken 1200 kcals te gaan eten en daarna weer voorzichtig op te bouwen naar 1700 kcals per dag.
pi_71388011
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:05 schreef Belana het volgende:
Ik voel me ineens heel oud met dat soort relatie perikelen verhalen
(ben 37, bijna 38, getrouwd al 6 jaar en heb 2 kinderen... dat klinkt echt bejaard nu )

Zow, ontbijt van 2 boterhammen met pindakaas zit er in, zometeen hop! naar de sportschool
Uhm. Bij mij stond er oud dagboek hè!! Ik zeg altijd dat ik 18 ben, maar dat moet je met zoveel korrels zout nemen, dat je de Jozo fabrieken er mee kan bevoorraden voor een maand.

Maar then again: ik zit nog steeds in de relatieperikelen, dus leeftijd zegt niks!

O en ontopic: de 1e dag low carb: -700 gram!!
pi_71388270
Goedemorgen!

Balen kaneelmeisje! maar veel succes nu!!

Ik heb goddelijk geslapen vannacht na wat hulp en ga me vandaag lekker bezighouden met de boodschappen voor de barbecue van morgen zodat ik morgen de hele dag in de keuken kan staan

O: 3 knackebrodjes osseworst
L: kom yoghurt met cruesli
T: fruit!
D: couscoussalade met feta en gegrilde groenten enzo

en dan vroeg slapen
Ja doei.
pi_71388655
Moggels! (sorry Vik )
Ik heb 't ook wel gehad met de relatieperikelen, mensen die ineens niks meer zeggen Nou laat ook maar dan
Verder verveel ik me echt stierlijk, ik had gisteren het plan om na te vragen wanneer onze andere locaties open zijn om daar dan maar te gaan werken maar dat vond ik toch weer te sneu, dus nu ga ik mijn flat maar opknappen. Zometeen rolgordijnen scoren en de muren opmeten en behang uitzoeken.

En ik wilde naar een nieuwe kapper, maar die is met verkansie
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71388727
verkansie

oh, en dat is niet nijmeegs, maar gewoon verkansie, omdat dat leuk klinkt
Ja doei.
pi_71388828
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:24 schreef cinnamongirl het volgende:
O Hai!

Ik kom ook maar weer eens even langs. Ik zie allemaal nieuwe namen in het lijstje, welkom en succes!
Dat heb ik zelf ook nodig, ben weer een aantal kilo´s aangekomen en weer helemaal terug bij af t.o.v. vorig jaar. Jank.
Nu ben ik van plan om twee weken 1200 kcals te gaan eten en daarna weer voorzichtig op te bouwen naar 1700 kcals per dag.
WB Cinnamongirl!
Ben je niet bang dat alles er na die 2 weken weer aanvliegt? Soms is één verandering in je eetpatroon al genoeg om rustig af te vallen: gewoon erbij sporten, of veel boterhammen bij de lunch vervangen door groente, sla of soep, of 's avonds het snaaivoer laten staan. Maar je wil natuurlijk snel resultaat, in deze bikinitijd
pi_71388853
Mijn uiteindelijke lijstje van gisteren:
O: gekookt eitje, stukjes kip, beetje mayo
L: stukjes kip, beetje mayo
S: stephape/bodyshape
T: wodka, 7 olijven met piment erin.
D: gewokt rundergehakt met champignons, Chinese wokgroenten, sambal en een eitje.
T: half bakje Griekse yoghurt met zoetstof
T: thee met een blokje pure choco
T: 1 plakje ossenworst.
T: 2 plakjes rosbief

Vandaag:
O: gekookt eitje, 4 plakjes rosbief
L: rauwkostsalade met tonijn en mayo
D en T's: weet nog niet, ik ga maar weer eens boodschappen doen.
pi_71388863
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
verkansie

oh, en dat is niet nijmeegs, maar gewoon verkansie, omdat dat leuk klinkt
Het klinkt alleen maar leuk als je het hebt...
pi_71388879
Oh, kan het zijn dat je hoofdpijn krijgt van lowcarben?
pi_71388979
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:12 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Oh, kan het zijn dat je hoofdpijn krijgt van lowcarben?
Dan drink je niet genoeg water. In het begin werkt lowcarben vochtafdrijvend en als je dan te weinig drinkt, dan kan je koppijn krijgen. En die houmous: daar zitten veel KH's in. Maar goed een klein likje kan geen kwaad.
pi_71389015
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:11 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Het klinkt alleen maar leuk als je het hebt...
ook nog maar een weekje en daarna ben ik echt 3 maanden fulltime keihard bezig met vanalles voordat ik even naar Rome mag
Ja doei.
pi_71389264
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:53 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik lees echt eens in de zoveel weken dezelfde post van jou en wacht met smart op het moment dat je een sport ook daadwerkelijk volhoudt..

Dit klinkt heel onaardig, zo is het absoluut niet bedoeld trouwens. maar waarom kies je niet iets wat je LEUK vindt? dan hou je het vol en komen de voordelen vanzelf mee, bovendien heb je een supergoed figuur, perfect is toch niemand. neem je benen zoals ze zijn, en als je gewoon braaf en trouw iets aan sport gaat doen, gaan je benen vanzelf wel wat gespierder worden (tenzij je kiest voor schaken)
Ja ik weet het, ik weet het..

Ik vond kickboksen heel leuk, doordat het iets was wat ik noooit zou doen en doordat ik heel veel boosheid had dat graag op een goede manier weg moest. Hoe minder boos, hoe minder vaak ik ging trainen. Nu ben ik vaak heel vrolijk dus dan trekt het kickboksen toch minder. Plus, dat deed ik in de woonplaats van mijn ouders, maar die trainer is nu weg en ze zijn twee maanden op vakantie. En die trainer vond ik nog wel het allerleukste aan de hele training.

Hij heeft nu wel een sportschool in Haarlem, dat is 18 km vanaf mijn kamer dus op zich best wel te doen met de auto. Ik ben alleen bang voor de sfeer die er bij andere sportscholen hangt, ik vind dat stoere en agressieve een beetje eng.

Maaaar je hebt gelijk hoor. Alleen is het zo dat ik een sport pas leuk vind als ik in het ritme zit en beter ben dan andere .
pi_71389300
quote:

Ik zou gewoon gegaan zijn. Je kan heus wel wat later komen voor een keer

En de volgende keer toch iets ruimer de tijd nemen..
pi_71389341
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:15 schreef conleche het volgende:
Dan drink je niet genoeg water. In het begin werkt lowcarben vochtafdrijvend en als je dan te weinig drinkt, dan kan je koppijn krijgen. En die houmous: daar zitten veel KH's in. Maar goed een klein likje kan geen kwaad.
Ah, ik heb gelijk het flesje water uit mijn tas gevist.
Houmous laat ik nog maar even staan, eerst maar eens kijken of het lowcarben werkt voordat ik het weer ga saboteren.

Senk joe.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:25:45 #59
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71389353
WTF! Ik ben net in de stad geweest en ik zat me te bedenken dat Amersfoort zo'n geweldige stad is, maar een Trekpleister kon ik maar niet vinden. Kom ik er net achter dat ze die helemaal niet hebben... Tsk! Dat is toch wel een minpunt, hoor . Dus ik ga zo even met de trein naar Utrecht, speciaal voor de Trekpleister .
Niet meer actief op Fok!
pi_71389506
Lees ik iets over hamsters? Laat zien !

pi_71389521
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:10 schreef Laureline het volgende:

[..]

WB Cinnamongirl!
Ben je niet bang dat alles er na die 2 weken weer aanvliegt? Soms is één verandering in je eetpatroon al genoeg om rustig af te vallen: gewoon erbij sporten, of veel boterhammen bij de lunch vervangen door groente, sla of soep, of 's avonds het snaaivoer laten staan. Maar je wil natuurlijk snel resultaat, in deze bikinitijd
Ik weet eigenlijk heel goed wat ik moet doen
Ik ben sinds enkele maanden net Holle Bolle Gijs: ik schuif alle lekkers naarbinnen wat maar in mijn blikveld ligt. Dat in combinatie met het negeren van de weegschaal komt uit op +4 kilo!
Stoppen met snoep en alcohol zal al genoeg zijn, want qua ´gewoon´eten ben ik vrij matig.
Al zou ik wel wat kunnen minderen het koolhydraten, maar dat vind ik zo makkelijk!
Boterhammen zijn gewoon erg simpel om mee te nemen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:30:47 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_71389533
conleche, goeie score!
Ik heb net heerlijk gesport 1,5 uur
Daarna even 2 plakken ontbijtkoek verorberd.
zo eens kijken wat ik voor soepie kan maken
stormy waters...
sailin'
pi_71389588
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:25 schreef Viking84 het volgende:
WTF! Ik ben net in de stad geweest en ik zat me te bedenken dat Amersfoort zo'n geweldige stad is, maar een Trekpleister kon ik maar niet vinden. Kom ik er net achter dat ze die helemaal niet hebben... Tsk! Dat is toch wel een minpunt, hoor . Dus ik ga zo even met de trein naar Utrecht, speciaal voor de Trekpleister .
Seriously?
Wat hebben ze bij de Trekpleister wat de andere drogisten niet hebben?

WB Cinamongirl!
pi_71389608
Hallo, ik heet Jarno en ik ben een recidivist.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71389625
Hoi Jarno.

Jij was toch heel veel afgevallen?
pi_71389644
Trekpleister

da's een pot nat als Kruidvat, Etos en wat heb je nog meer?
Ja doei.
pi_71389648
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:
Afvallen is toch niet zo slecht Maar welkom terug dan!
pi_71389657
Trekpleister is toch precies hetzelfde als Kruidvat? Het enige verschil is het logo.
pi_71389662
quote:
J. in een wijventopique

welkom!
Ja doei.
pi_71389716
quote:
Hoi!
Dan ben ik een draaideurafvallert!
pi_71389723
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:34 schreef cinnamongirl het volgende:
Trekpleister is toch precies hetzelfde als Kruidvat? Het enige verschil is het logo.
Ze hebben volgens mij zelfs dezelfde tasjes.
pi_71389724
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:33 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi Jarno.

Jij was toch heel veel afgevallen?
Wás ja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71389739
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

J. in een wijventopique
a/s/l?
pi_71389753
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wás ja.

nou, kom dan maar hier posten. Wij schoppen je wel
Ja doei.
pi_71389824
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:25 schreef Viking84 het volgende:
echt waar hebben wij wel een trekpleister dan en waarom heb je die nodig?
Er bestaan toch meer dan genoeg etossen en kruidvats

Editl oh, ik was niet de eerste die dat opmerkte
pi_71389879
quote:
hoi Jarno!

ik ben geloof ik gewoon chronisch
pi_71389884
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, kom dan maar hier posten. Wij schoppen je wel
Ik wou maar weer beginnen met de SHE (mag die naam nog genoemd worden btw) methode, dat heeft de vorige keer echt goed geholpen. Maar dan deze keer wel weer goed afbouwen naar 'normaal' eten, dat heb ik een beetje gemist. .
pi_71389947
Oh en ik heb geen amandelen op, maar wel een boterham met tomaat, kip, mosterd en wat mayo.
En als lunch de geplande groenteomelet *burp*

nu als een gek naar de bieb om mijn scriptie af te maken!
pi_71389975
nou ja, het lijkt me dat je dan beter iets kunt zoeken wat je wel gewoon volhoudt. Dus gewoon compleet je levensstijl aanpassen naar iets dat je gewoon kunt blijven doen, en niet iets wat je, zoals de Sonja's, even doet, succes boekt, en zodra je stopt weer fout gaat...

niets mis denk ik met even wat 'rigoreuzer', maar zoals ik 't zélf gedaan heb vind ik ook fijn: compleet omgooien en dat volhouden...

en met mijn liefde voor eten gaat dat zelfs best goed
Ja doei.
pi_71390032
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, het lijkt me dat je dan beter iets kunt zoeken wat je wel gewoon volhoudt.
Mja. Kleine beetjes werken gewoon niet bij mij. Het moet bij mij echt type compleet-andere-boeg zijn en niet van een beetje van dit en soms dit en soms dat. Plus dat ik het fijn vind resultaat te zien anders haak ik na een week echt af.

I suck. .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:45:13 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71390065
Bij de Trekpleister hebben ze scheermesjes van eigen merk met een handvat. Die gebruik ik altijd. Kruidvat en Etos hebben wel losse scheermesjes, maar dan moet ik ook zo'n houder erbij kopen. En dat wil ik niet.
Maar goed, ik moet ook nog even naar de Mediamarkt en die hebben ze hier ook niet . Ik ga dodag wel naar Utrecht, maar ik wil morgen een rokje aan zónder behaarde poten .
Niet meer actief op Fok!
pi_71390152
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:45 schreef Viking84 het volgende:
Bij de Trekpleister hebben ze scheermesjes van eigen merk met een handvat. Die gebruik ik altijd. Kruidvat en Etos hebben wel losse scheermesjes, maar dan moet ik ook zo'n houder erbij kopen. En dat wil ik niet.
Maar goed, ik moet ook nog even naar de Mediamarkt en die hebben ze hier ook niet . Ik ga dodag wel naar Utrecht, maar ik wil morgen een rokje aan zónder behaarde poten .
Nou, misschien zie ik je nog wel lopen dan, ik ga nu met laptop en al naar de gemeentebieb, om daar te studeren

Shopze!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:49:24 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71390221
Nah, Utrecht heeft maar één trekpleister in Zuilen. Laat maar dan .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:13 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71390293
Ook weer een kamer in een woongroep gevonden in Amersfoort. Maar even mailen Maar ik laat me niet zo snel meer gek maken nu .
Niet meer actief op Fok!
pi_71390307
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja. Kleine beetjes werken gewoon niet bij mij. Het moet bij mij echt type compleet-andere-boeg zijn en niet van een beetje van dit en soms dit en soms dat. Plus dat ik het fijn vind resultaat te zien anders haak ik na een week echt af.

I suck. .
dat zeg ik juist: gewoon compleet de boel omgooien, maar dan naar iets wat je wél volhoudt, en da's voor iedereen anders
Ja doei.
pi_71390394
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat zeg ik juist: gewoon compleet de boel omgooien, maar dan naar iets wat je wél volhoudt, en da's voor iedereen anders
Zou er een variant mogelijk zijn waarbij je gewoon chips en koekjes blijft eten dan?
pi_71390418
ja hoor, want die eet ik ook nog steeds maar geen zak per dag
Ja doei.
pi_71390580
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
Zou er een variant mogelijk zijn waarbij je gewoon chips en koekjes blijft eten dan?
Ongezoete havermoutkoeken en ovengedroogde groentechips.
pi_71390671
een chipje per maand moet kunnen.. een kleintje, zonder zout..
Ja doei.
pi_71390677
Ik moet chips en koek echt mijden, want ik kan het niet laten bij een handje chips, of een koekje. De hele verpakking moet meteen op.
pi_71390789
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:02 schreef motorbloempje het volgende:
een chipje per maand moet kunnen.. een kleintje, zonder zout..
Een hele?

At Co niet dagelijks chips?
pi_71390828
wij hebben het gewoon nooit in huis..

en eens in het half jaar eten we een restant-zak chips die over is na een verjaardag ofzo
Ja doei.
pi_71390846
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
Trekpleister

da's een pot nat als Kruidvat, Etos en wat heb je nog meer?

Niet één pot nat vind ik hoor!

Trekpleister is vooral heel goedkoop . En Kruidvat vind ik ronduit slecht, ik ga altijd naar Etos. De winkel is veel mooier en netter, en het personeel weet ook echt iets - bij Kruidvat krijg je alleen een chagrijnige blik als je iets vraagt en weten ze nooit het antwoord.

+ het huismerk van Etos is supergoed, ze hebben echt heerlijke bodyspullies!
pi_71390847
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:55 schreef motorbloempje het volgende:
ja hoor, want die eet ik ook nog steeds maar geen zak per dag
Maar zei jij niet dat je er nu weer aan moest gaan trekken? Of ben ik helemaal in de war nu?
pi_71390853
hellow, ik is weer thuis
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71390863
dat lowcarben lijkt me wel wat voor mij om na mn vakantie mee te beginnen, snel ff een paar kilo's eraf werken en dan weer normaal eten
pi_71390869
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:07 schreef P.F het volgende:

[..]

Maar zei jij niet dat je er nu weer aan moest gaan trekken? Of ben ik helemaal in de war nu?
ja, maar dan kanik nog af en toe wel wat lekkers eten het moet wel leuk blijven
Ja doei.
pi_71390902
en chips hebben we hier altijd, meerdere zakken, smaken en soorten voor en ik lust het allemaal
pi_71390918
lowcarben, daar krijg ik mezelf en Mr.MoBlo écht niet aan gewoon weer regelmatig sporten en de kilo's zullen eraf vliegen, ik zweer 't je.. vanaf september heb ik weer regelmaat

we wilden eerst deze week weer beginnen met hardlopen, maar over anderhalve week ben ik 2 weken achtereen druk bezig met de introductieweek hier in Nijmegen en zou er dus weer een gat vallen.. dus dan liever met ingang van september weer regelmaat vinden en doorgaan
Ja doei.
pi_71391009
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, maar dan kanik nog af en toe wel wat lekkers eten het moet wel leuk blijven
Ja natuurlijk! Ik ben de laatste die je zult horen over koekjes
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:12:13 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71391017
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Niet één pot nat vind ik hoor!

Trekpleister is vooral heel goedkoop . En Kruidvat vind ik ronduit slecht, ik ga altijd naar Etos. De winkel is veel mooier en netter, en het personeel weet ook echt iets - bij Kruidvat krijg je alleen een chagrijnige blik als je iets vraagt en weten ze nooit het antwoord.

+ het huismerk van Etos is supergoed, ze hebben echt heerlijke bodyspullies!
Eens met jou Etos is een hele mooie nette winkel Ga straks maar even naar Etos dan in het winkelcentrum hier. Grom .
Niet meer actief op Fok!
pi_71391047
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
over anderhalve week ben ik 2 weken achtereen druk bezig met de introductieweek hier in Nijmegen en zou er dus weer een gat vallen.. dus dan liever met ingang van september weer regelmaat vinden en doorgaan
Ben je mentor?
Leuk.
Wat ging je nu aankomend jaar doen eigenlijk? Ik weet het niet meer of heb het gemist.
pi_71391186
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ben je mentor?
Leuk.
Wat ging je nu aankomend jaar doen eigenlijk? Ik weet het niet meer of heb het gemist.
mentor

En nou.. dan kan ik 't hier ook wel posten.... Had 't eerst naar CF gepmmed toen ze er naar vroeg, maar dan hier even de copy paste daarvan..:
quote:
ik ga het waarschijnlijk niet doen.. de politie

Het beroep, de opleiding en alles lijken me geweldig, alle voor- en nadelen erbij genomen, maar de onregelmatigheid heeft me teveel nadelen om door voordelen te worden goedgemaakt...
Heb er lang over nagedacht, ook tijdens de vakantie en er met René over gesproken, maar het niet meer regelmatig thuis zijn, geen gezamelijke weekends hebben, pas om 24.00uur thuiskomen en naast René in bed duiken als hij er om 7 uur weer uit moet...

We zijn (samen) tot de conclusie gekomen dat ik het niet op die manier zo graag wil, dat ik dit aan kan en hij zou het ook niet leuk vinden, heeft hij eerlijk gezegd..

We gaan trouwen volgend jaar en ik kies dus ook voor hem, en als we elkaar meer niet dan wel zien en mislopen, is dat niet de manier waarop we graag ons huwelijk willen beginnen, zeg maar... moeilijke beslissing, vooral om het het werk an sich me helemaal op 't lijf geschreven is, maar tijds-technisch gezien enzo is het gewoon niet goed om het te doen.. wie weet later, als ik ouder ben en we jaren getrouwd zijn, maar niet nu..

Heb wat roosters bekeken van mensen in opleiding, mijn neef is ook agent en ziet zijn vriendin nagenoeg nooit... nee

Naast het droppen van informatiekunde de moeilijkste beslissing deze zomer, aangezien ik me er al helemaal op verheugd had.... maar als we eenmaal gesetteld zijn en beide werken en afgestudeerd zijn en het wellicht wel een optie lijkt om onregelmatiger te gaan werken, dat ik het dan alsnog probeer, maar dan wel voor een hogere instroomfunctie..
Dus komend jaar ga ik in plaats van 'voor de zekerheid', gewoon Engelse Taal en Cultuur studeren. Dat heb ik altijd leuk gevonden, vlak voor ik ging werken fulltime nog een meeloopdag gedaan bij deze studie, en die beviel erg goed (naast het feit dat ik dus even niet meer wilde studeren). Dus ik heb goede hoop..

Hoop dat dit wel het laatste station is.. zeg maar...

Dus ook nog deels kindje bij Engels
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:19:16 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_71391229
hier staat een courgette soepie op, bijna klaar denk ik
Ik probeer ook eigenlijk meer mijn levensstijl om te gooien. Nu wel even extra streng om wat kilo's kwijt te raken, maar daarna wel doorgaan in dit patroon, maar dan met iets meer koekjes e.d.
gaat wel goedkomen denk ik.
Ik ben toch echt de eerste kilo al kwijt

Jarno succes!
stormy waters...
sailin'
pi_71391306
Mijn beste vriend is politie en zijn vader ook en ik zie ze veel te vaak.. En ja je hebt ochtenddienst en middagdienst en avonddienst. Maar, na 3 avonddiensten ben je wel weer verplicht een aantal dagen vrij!! Dit is alleen hoe ik het ervaar en hij heeft juist veel vrije tijd en kan vaak op doordeweekse dagen wat leuks doen.

(Geen aanval, gewoon een andere kijk er op. Kies wat jou het gelukkigst maakt.)
pi_71391348
ja, je bent 3 dagen vrij na 3 lange diensten, dat weet ik allemaal, maar ik heb graag dat mijn vrije dagen samenvallen met die van mijn verloofde, en niet dat ik op woensdag en donderdag vrij ben en hij gewoon op zaterdag en zondag

het gaat om het samen, niet om de hoeveelheid vrije dagen/momenten, want die zullen gelijk zijn.

Ik wil niet om half 12 in bed kruipen als hij er al in ligt omdat hij om half 7 op moet en dat meerdere dagen per week als 't tegenzit..

We hebben roosters bekeken van mensen in opleiding en toen ik mezelf en hem vroeg of we daar gelukkig van zouden worden hadden we beide zoiets van 'nee'. Dus dan is het nee.
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:30:02 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71391577
Ok. Ik heb op 2 kamers gereageerd. Eentje is hier vlakbij en vet goedkoop. Hopelijk kan ik deze week nog komen kijken. Scheelt weer reiskosten . Nu maar eens even beschuitjes met aardbeien eten .

Lijstje vandaag:

O: yoghurt met frambozen
T: rode besjes
L: twee volkoren beschuiten met aardbei
T: ijsje
D: nasi
T: halve meloen

Of zal ik nu m'n nasi opeten? *twijfel*
Niet meer actief op Fok!
pi_71391586
Knap dat je die keuze hebt gemaakt moblo, lijkt me niet makkelijk
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_71391615
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het vreetbui-dieet!
pi_71391745
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Dus komend jaar ga ik in plaats van 'voor de zekerheid', gewoon Engelse Taal en Cultuur studeren. Dat heb ik altijd leuk gevonden, vlak voor ik ging werken fulltime nog een meeloopdag gedaan bij deze studie, en die beviel erg goed (naast het feit dat ik dus even niet meer wilde studeren). Dus ik heb goede hoop..
Goed dat je de knoop hebt doogehakt.
Het is natuurlijk wel een heel ander soort studie, dus ik hoop heel hard dat dit meer wat voor je is.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:36:28 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71391768
Zo MoBlo, dat zijn ontwikkelingen! . Je hebt vast een goeie keuze gemaakt. Het werk kan nog zo leuk zijn, maar als je privéleven erbij inschiet... Nee... .
Niet meer actief op Fok!
pi_71391795
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens met jou Etos is een hele mooie nette winkel Ga straks maar even naar Etos dan in het winkelcentrum hier. Grom .

Ik laat overigens wel altijd foto's afdrukken bij Kruidvat, ook fotoalbums.
pi_71391812
Oh, en jammer moblo, want de politie zag je toch wel erg zitten geloof ik! Lijkt me een moeilijke beslissing, maar knap dat je dat zo kunt.
pi_71391822
Wat jammer dat je met je studie informatiekunde stopt, Moblo.
Ik hoop dat je je draai uiteindelijk gaat vinden en je je nieuwe studie Engels leuk vindt! Ik kan erover meepraten, ik ben nu immers als 31-jarige ook nog niet ´klaar´. Maar als het goed is ben ik over een jaar afgestudeerd als jurist en kan ik beginnen aan mijn nieuwe carriere.
pi_71391845
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik laat overigens wel altijd foto's afdrukken bij Kruidvat, ook fotoalbums.
Ik heb dat 1x gedaan met mijn reisfoto's maar terug laten sturen: ze waren hartstikke donker geworden
pi_71391851
Ik ga nu! Eerst even aan mijn cursus Italiaans, dan een paar uurtjes werken en daarna even hier winkelen, heb fantastische blauwe schoenen gezien die ik moet hebben.
pi_71391859
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, en jammer moblo, want de politie zag je toch wel erg zitten geloof ik! Lijkt me een moeilijke beslissing, maar knap dat je dat zo kunt.
Dat dus
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:40:31 #118
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71391902
zo... zeer verhelderende sessie gehad bij mijn mevrouw en goed huiswerk voor de volgende twee weken. ik heb er best wel vertrouwen in

vanavond uitdaging 1: een bestuursfuctie opzeggen omdat IK wil stoppen. brrrr. maar ik ga t wel doen, want het gaat me heel veel stress schelen...

lijstje:
brunch - crackers met rauwe ham, uitjes en augurkjes
t- makreelfilet
d- tartaartje met uien en wat krieltjes, rauwkostsalade
pi_71392022
Het was een héle moeilijke keuze, aangezien het werk zelf en de opleiding me echt geweldig lijken, alleen als we er beide niet 100% achter staan,en René heeft in deze ook iets te zeggen aangezien we voor elkáár gekozen hebben, is het einde verhaal voorlopig.

Als ik het 1000% zeker had geweten dat ik het had willen doen, dan had hij me onvoorwaardelijk gesteund, dat heeft hij gezegd en dat weet ik ook, maar als we beide denken dat we er niet gelukkiger op worden elkaar veel onregelmatiger te zien, dan ja... is de beslissing snel gemaakt, hoe moeilijk ook.

Had ik eindelijk iets gevonden wat ik opleidingstechnisch en werktechnisch geweldig vond, ga ik het nóg niet doen.. leek het eindelijk écht goed te komen met mijn besluiteloosheid maargoed..

Ik ben nog jong zeg ik dan maar.. René is ook bijna 28 en nog niet klaar
Ja doei.
pi_71392053
Kwak!!! Wat goed dat je daarmee gaat stoppen, daar heb je hier inderdaad ook zo vaak over gezenuwd en gestresst! Goed bezig zeg

MoBlo, gelukkig kan het op een later moment ook nog wel. Zie het als uitstel, niet per se afstel Hoe gaat het nu dan met jouw studie en met de wereldreis?
pi_71392127
In principe, mocht Engels de goede beslissing zijn, dan duurt dat maximaal 5 jaar (ik moet maar 's volwassen worden ) en dan komt de wereldreis totaal niet in gevaar..

er staat pas 1500 euro op de spaarrekening dus we moeten nog wel even
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:49:58 #122
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71392177
@ CF: een andere functie houd ik nog wel... ook voorzitter....en dat is soms ook stress maar vind ik wél leuk. dit is verworden tot alleen maar stress en negativiteit en blergh...
pi_71392245
Ohja, lijstjes:

O: volkoren boterham met 2 eitjes
T: vitelinea yoghurtje
L: 2 x volkoren boterham met pindakaas (en sambal! ) en een kerriesoepje

Straks nog wat nootjes en eind van de middag een boterham met chocopasta (bij gebrek aan appelstroop) en vanavond witte rijst met wokgroenten en een beetje tilapia.
pi_71392259
euh,..
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:54:06 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_71392285
moblo, das wel iets heel anders als politie dan zeg! moeilijk is dat he als je niet weet wat je precies wilt...
ik weet het nog steeds niet maar ik vind mijn werk wel leuk (effectenbank) dus we houden het nu maar zo.
stormy waters...
sailin'
pi_71392286
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
euh,..
Volgens mij wil je wat zeggen!
pi_71392302
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij wil je wat zeggen!
zat een lange reply in het verkeerde topic te tikken
Ja doei.
pi_71392318
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef kwakveense het volgende:
vanavond uitdaging 1: een bestuursfuctie opzeggen omdat IK wil stoppen. brrrr. maar ik ga t wel doen, want het gaat me heel veel stress schelen...
Goed!
pi_71392877
Oh ja, een lijst.

O: 2 eieren
T: paar dropjes
L: kleine pizza, salade met gegrillde aubergine, parmezaanse kaas en vinaigrette
T: fruit, appels ofzo
D: kikkererwtensoepje met koriander
S: pilates
T: wat nootjes
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:22:45 #130
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71393209
Valt allemaal niet mee he Moblo?
Zelf vind ik het lekker dat mijn vriend in ploegen zit (niet altijd natuurlijk) maar ik heb dan ook veel tijd alleen nodig

Ben lekker vandaag 4 x nagefloten *egoboost*

Lijkt mij een goede beslissing dan Kwak! Goed bezig
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71393317
Aan verslag werken even 2,5 week hard eraan trekken en dan inleveren en dan direct door naar de introductie van de Uni Heb nu al 4 weken ofzo vakantie gevierd dus weer iets moeten doen wordt moeilijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Californium op 28-07-2009 13:37:23 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_71393595
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef Californium het volgende:
Aan verslag werken even 2,5 week hard eraan trekken en dan inleveren en dan direct door naar de introductie van de Uni Heb nu al 4 weken ofzo vakantie gevierd dus weer iets moeten doen word moeilijk
Succes.

PS. Laat even je verslag nakijken op dt-fouten.
pi_71393628
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Succes.

PS. Laat even je verslag nakijken op dt-fouten.
Dankje... en geen zorgen... Hij is in het engels.... Dat gaat iets beter dan in het nederlands
pi_71393820
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:35 schreef Californium het volgende:
Dankje... en geen zorgen... Hij is in het engels.... Dat gaat iets beter dan in het nederlands

Werk ze.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:32:04 #135
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_71395803
Ik ben vanmiddag vrij

Zometeen naar de gemeente om even een inschrijving in orde te maken en daarna ga ik shoppen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:40:56 #136
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71396161
boehoe! het is nog steeds een tyfuszooi hier en ik krijg mezelf niet aan de gang vandaag.... ik heb voor t eerst een post-tournee gat. ik mis iedereen echt like crazy....ugh...wat sentimenteel!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:51:55 #137
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71396637
een harde werker (ahum) meld zich
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:52:26 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_71396660
lijstje

O: 2 boterhammen (volkoren) met pindakaas, mok bambu
S: spinning en zumba
T: 2 plakken ontbijtkoek met boter, water
L: zelfgemaakte courgettesoep met een volkoren boterham en meloen toe
T: handje amandelen
T: rijstwafel met yoghurtspul erop, water
D: hele Kipfilet met veel groenten, een bakje vruchten op siroop, aarbeien met yoghurt toe.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:04:07 #139
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71397100
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben lekker vandaag 4 x nagefloten *egoboost*
Ja sorry ik was in de buurt
pi_71397510
OMG mijn (academische) engels is echt een stuk slechter dan ik van mezelf had ingeschat. in ieder geval op schrift is het vrij bedroevend
pi_71397526
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:51 schreef TJDoornbos het volgende:
een harde werker (ahum) meld zich
sluit ik me bij aan!
nou ja, plus t dan
pi_71397874
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:14 schreef cyclechick het volgende:
OMG mijn (academische) engels is echt een stuk slechter dan ik van mezelf had ingeschat. in ieder geval op schrift is het vrij bedroevend
Erg is dat he Ik kan prima casual mailtjes sturen, maar echt serieuze verslagen of artikelen schrijven, dat is zooo lastig!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:31:54 #143
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71398072
kennen jullie deze al? heel handig!
http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/

een academic phrasebank!
quote:
The Academic Phrasebank is a general resource for academic writers. It aims to provide you with some of the phraseological "nuts and bolts" of writing under the headings to the left. It was designed primarily with international students whose first language is not English in mind. However, if you are a native speaker writer, you may still find parts of the material helpful.

The phrases can be used simply to assist you in thinking about your writing, or they can be pasted into your own work where this is appropriate. In most cases a certain amount of creativity will be necessary when you do this. It is also possible to transfer some of the words used in particular phrases to others. The phrases are content neutral and generic in nature; in using them, therefore, you are not stealing other people's ideas and this does not constitute plagiarism.

Users will need to be aware that Phrasebank is not discipline specific, and it does not claim to be comprehensive.
pi_71398099
zow

het gros van de boodschappen is binnen!

Heb bij de turkse slager lamsribjes gehaald, voor 't eerst.

Nu wilde ik deze hetzelfde marineren als de varkensribjes: ketjap, honing en sambal (en nog wat andere meuk erdoorheen)..

iemand die zegt: dat kán niet?
Ja doei.
pi_71398106
*bookmarkt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:33:32 #146
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71398130
ik zou lam zelf eerder doen met citroen, knoflook en tijm/provencaalse kruiden... en evt wat honing

[ Bericht 10% gewijzigd door kwakveense op 28-07-2009 15:46:43 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:33:57 #147
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71398141
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef cyclechick het volgende:

[..]

sluit ik me bij aan!
nou ja, plus t dan
pi_71398171
kan ook.. heb 't op de tijm na niet in huis (wel een gigantische bos munt en koriander voor de couscoussalade van morgen )

maar dan wil ik er nog wel iets anders bij doen (zondag) met de honing-marinade... ben altijd bang dat ik te weinig heb en vind die marinade zó lekker
Ja doei.
pi_71398250
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef kwakveense het volgende:
ik zou lam zelf eerder doen met citroen, knoflook en tijm/provencaalse kruiden...
Daar kan ook nog wel wat honing bij
pi_71398278
Handige site Kwak!

Even lijstjes droppen hoor , daarna moet ik weer hard aan 't werk...
gister
O: 1 cracker met nutella, kiwi gold
S: onkruid wieden
L: grote bak salade met groenten en feta
T: handje katjang-nootjes
T: bakje griekse yoghurt met aardbeitjes
D: wokgroenten met beefreepjes, beetje rijst en saus uit flesje
T: stroopwafel
T: handje katjang-nootjes

Vandaag
O: vanillekwark met muesli
T: 2 cappuccino
L: 1 dikke plak mueslibrood met boter (tijdens overleg dat duurde van 9.30-14.30)
T: Vifit drank (ca. 300 ml
T: hand cashewnootjes
D: pasta met gorgonzola-champignonsaus
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71398302
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
zow

het gros van de boodschappen is binnen!

Heb bij de turkse slager lamsribjes gehaald, voor 't eerst.

Nu wilde ik deze hetzelfde marineren als de varkensribjes: ketjap, honing en sambal (en nog wat andere meuk erdoorheen)..

iemand die zegt: dat kán niet?
Dat kan niet
pi_71398321
honing-knoflook-mosterd is ook lekker bij lam!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:39:42 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71398327
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:38 schreef Phaidra het volgende:
D: pasta met gorgonzola-champignonsaus
Sounds nice! . Hoe maak je dat? (en dan niet 'beetje van dit en dat naar smaak ' ).

Ik heb m'n nasi al op. Vanavond maar brood eten dus.
Niet meer actief op Fok!
pi_71398328
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:31 schreef kwakveense het volgende:
kennen jullie deze al? heel handig!
http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/

een academic phrasebank!
[..]

nuttig!! Thank you
pi_71398358
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef conleche het volgende:
honing-knoflook-mosterd is ook lekker bij lam!
dat heb ik ook in huis..

nou ik haal iig de provencaalse kruiden in huis, die probeer ik morgen en dan zondag bij de tweede BBQ doe ik die van jou
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:44:13 #156
236335 neen
schone schijn
pi_71398483
Ik heb een pizza gemaakt
pi_71398508
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Sounds nice! . Hoe maak je dat? (en dan niet 'beetje van dit en dat naar smaak ' ).

Ik heb m'n nasi al op. Vanavond maar brood eten dus.
Pasta, en dan maak je in een apart pannetje saus met c12 hampignons en half blok gorgonzola
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:45:59 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71398533
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:45 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Pasta, en dan maak je in een apart pannetje saus met c12 hampignons en half blok gorgonzola
c12 champignons .
Niet meer actief op Fok!
pi_71398542
@ moblo: wat jammer dat je het politie gebeuren toch niet doet! Maar de reden kan ik inkomen..

Even eerlijk mn lijstje aanpassen

O: bifidus, yoghurt, allbran
S: 20 min fiets, 10 min crosstrainer, beetje spieroefeningen
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, cracker jam, beker optimel
T: daim reepje, veeeel jelly beans, zeker 100 gram denk ik
D: nasi, gebakken ei, kroepoek, atjar

misschien probeer ik mn T nog wat te compenseren bij mn D en neem ik geen ei en kroepoek
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:47:39 #160
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71398584
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Daar kan ook nog wel wat honing bij
dat was ik net aan t editen toen mn internet eruit vloog!

@ moblo: kip is denk ik heel erg lekker met die marinade die jij noemde!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:47:52 #161
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71398594
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:46 schreef Ek-Mei het volgende:
@ moblo: wat jammer dat je het politie gebeuren toch niet doet! Maar de reden kan ik inkomen..

Even eerlijk mn lijstje aanpassen

O: bifidus, yoghurt, allbran
S: 20 min fiets, 10 min crosstrainer, beetje spieroefeningen
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, cracker jam, beker optimel
T: daim reepje, veeeel jelly beans, zeker 100 gram denk ik
D: nasi, gebakken ei, kroepoek, atjar

misschien probeer ik mn T nog wat te compenseren bij mn D en neem ik geen ei en kroepoek
Ah kroepoek heb ik ook nog! Vergeten bij m'n nasi!
*kroepoek pakt*.

Irritant weer hier: zon, wolken, zon, wolken en zonder zon is het best fris, maar elke keer als ik naar binnen ga komt de zon weer.
Niet meer actief op Fok!
pi_71398639
Vik, ik gebruik idd een bakje champignons, ca. 5 min. bakken in een beetje olie in een pannetje (tot ze wat bruinig worden en slinken). Overtollig vocht even afgieten en dan een klein cupje creme fraiche erbij (125 ml) en als dat warm is beetje bij beetje gorgonzola toevoegen (wij gebruiken meestal 4/5 van zo'n voorverpakt stuk van AH) tot alles gesmolten is. Zout & peper naar smaak.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71398653
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat was ik net aan t editen toen mn internet eruit vloog!

@ moblo: kip is denk ik heel erg lekker met die marinade die jij noemde!
varken ook dus ga ik denk ik dat doen. Want ik heb voor de kip al een andere marinade, ook met ketjap en sambal, maar zonder honing
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:50:14 #164
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71398687
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:48 schreef Phaidra het volgende:
Vik, ik gebruik idd een bakje champignons, ca. 5 min. bakken in een beetje olie in een pannetje (tot ze wat bruinig worden en slinken). Overtollig vocht even afgieten en dan een klein cupje creme fraiche erbij (125 ml) en als dat warm is beetje bij beetje gorgonzola toevoegen (wij gebruiken meestal 4/5 van zo'n voorverpakt stuk van AH) tot alles gesmolten is. Zout & peper naar smaak.
. Maar thanks! Klinkt lekker. Ga ik ook een keer maken deze week .
Niet meer actief op Fok!
pi_71398707
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

c12 champignons .
ohw, die c was een foutje, en ik word een beetje flauw van al dat scriptieen..

Kun je zeggen dat iets 'hand in hand' gaat? dat twee resultaten een soort van bij elkaar horen zegmaar?

resultaat 1 is dat mensen negatieve ervaringen hebben en resultaat 2 is dat ze distress hebben (maar dat is dus zeg maar vrij logisch dat dat samengaat )
pi_71398752
Ik weeg zout en peper nooit af... Wij hebben van die molens, gemiddeld zo'n 6-8x draaien?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71398777
zijn er mensen die voor 'naar smaak' zout en peper afwegen dan?
Ja doei.
pi_71398860
Misschien meer als '1 theelepel' ofzo? Maar ik gebruik eigenlijk heel weinig zout met koken en peper gebruik ik ook niet heel overvloedig. De meneer gooit wel altijd extra peper over z'n eten, ongeacht de hoeveelheid die ik er tijdens het koken bijdoe .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71398903
zout gebruik ik ook nooit, alleen soms op een gekookt eitje ofzo

ik heb net een kop tomatensoep op

Lijstje wordt daarmee:

O: 3 knackebrod ossenworst
T: -
L: kom tomatensoep
D: couscoussalade
T: 2 knackebrod ossenworst
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:58:39 #170
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71398987
dames ik krijg hier honger van..........en ik moet tot 21:00 snik snik
pi_71400722
Hallo,

ik heb afgelopen 2 weken bijna iedere dag minimaal 1 uur gesport, gezond gegeten, voel me lekker gezond. Nog niet echt afgevallen, maar ik schiet de laatste tijd niet naar boven (minder ver) in de avond.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:06:31 #172
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71401223
Zo, verjaardagsvisite is weer geweest.
Dat komt mijn lijstje dus niet ten goede

O: boterham met varkenshaas
T: appel
S: 2 uur wandelen
T: nectarine
L:boterham varkenshaas
T: blokje choco
T: 8 crackertjes met FA
T: handje stokjeschips (ow zoute sticks heten die dingen, nou die zijn nog steeds niet op )
T: Cola beerenburg x 5
D:gegrilde kipfilet met bloemkool.
pi_71401248
Lekkere lijsten!
Hier alweer een raadsel opgelost. Mijn mams net heel trots dat ze nu de pasta afweegt. Dus ik kijk, staat er 375 gram afgewogen. Dus ik gooi er nog een handvol uit, zodat we 100 gram pp. over hebben. Wordt ze kwaad Ze had dus die 375 afgewogen voor drie personen en wil niet van me aannemen dat 100 gram de man al veel is.

"IK WEEG ALTIJD DAT AF!" Dus ik prik in haar buikrol en zeg: "Ja, dat zie ik..." En toen was ze pas echt boos en ik ga vannacht maar in mijn eigen huisje slapen geloof ik Kom ik morgen wel terug
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71401328
Ga ik Googlen, is de eerste hit, 125 gram pp. Ik zeg lekker niks. Er zit heel veel kip, peultjes en meuk bij. En zo kunnen ze nog een ijsje na (doen ze na die 125 gram ook).
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:11:31 #175
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71401365
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Syrena het volgende:
Lekkere lijsten!
Hier alweer een raadsel opgelost. Mijn mams net heel trots dat ze nu de pasta afweegt. Dus ik kijk, staat er 375 gram afgewogen. Dus ik gooi er nog een handvol uit, zodat we 100 gram pp. over hebben. Wordt ze kwaad Ze had dus die 375 afgewogen voor drie personen en wil niet van me aannemen dat 100 gram de man al veel is.

"IK WEEG ALTIJD DAT AF!" Dus ik prik in haar buikrol en zeg: "Ja, dat zie ik..." En toen was ze pas echt boos en ik ga vannacht maar in mijn eigen huisje slapen geloof ik Kom ik morgen wel terug
pi_71401548
Het was toch 75-100 g. pasta pp? Ik weeg ongeveer 175 g af voor 2 personen, 100 voor de meneer, 75 voor mij .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71401608
ik 150gram voor 2 personen, meer dan genoeg
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:20:46 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71401636
Mijn moeder wordt ook pissig als ik kritiek lever op haar manier van koken: "Ik heb het altijd al zo gedaan" Ja dat wil niet zeggen dat het dan goed is . Ik heb stokbrood met kruidenboter in de oven zitten (van dat kruidenboter dat er al in zit). En ja, ik weet wel dat dat niet gezond is .
Niet meer actief op Fok!
pi_71401724
wij gingen nog even de laatste boodschapjes doen (Italiaanse kruiden gehaald voor bij de lamsribjes ) en toen zag ik aardbeitjes staan en die heb ik ook nog meegescooped

wel staan kwijlen bij de mega-milka-repen en de chocokoekjes (weet niet waarom?) maar uiteindelijk alleen met de aardbeitjes extra naar huis gegaan
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:25:32 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71401787
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
wij gingen nog even de laatste boodschapjes doen (Italiaanse kruiden gehaald voor bij de lamsribjes ) en toen zag ik aardbeitjes staan en die heb ik ook nog meegescooped

wel staan kwijlen bij de mega-milka-repen en de chocokoekjes (weet niet waarom?) maar uiteindelijk alleen met de aardbeitjes extra naar huis gegaan
Doe je beter dan ik. Hier ligt wel een Milka-reep in de fridge. Tezamen met een bak aardbeien, dat dan weer wel . Ik wil even mail terug over de kamers! Eentje is hier vlakbij en per direct beschikbaar, dus ik wil dat ze me gauw uitnodigen om langs te komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_71401833
oeh, stoer hoop dat je langs mag komen
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:30:20 #182
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_71401908
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben vanmiddag vrij

Zometeen naar de gemeente om even een inschrijving in orde te maken en daarna ga ik shoppen
Nou, dat gemeente-verhaal duurde langer dan ik dacht

Stadsdeelkantoor tegenover mijn huis bleek dicht, toen werd ik naar een ander kantoor gestuurd, mét verkeerd adres + dito routebeschrijving. Na een uur zoeken eindelijk gevonden, bleek dat mijn inschrijving wel goed stond en dat de trien van de belastingdienst fout zat Dus nu mag ik weer gaan bellen met de belastingtelefoon .

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 28-07-2009 17:35:52 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:31:00 #183
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_71401918
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe je beter dan ik. Hier ligt wel een Milka-reep in de fridge. Tezamen met een bak aardbeien, dat dan weer wel . Ik wil even mail terug over de kamers! Eentje is hier vlakbij en per direct beschikbaar, dus ik wil dat ze me gauw uitnodigen om langs te komen .
Ik duim voor je.
pi_71401922
* motorbloempje geeft Ewelina een aardbeitje

Ja doei.
pi_71401958
Als hoofdgerecht is het kennelijk 125 gram. Ik neem zelf altijd 80 gram.
Maar het is vooral het mekkeren over te dik en dan dat soort dingen doen.

Aniehoodle, net ook al de tweede chantageopmerking naar mijn hoofd gekregen. Ze willen naar mijn zus. Die zou eerst trouwens naar ons afreizen, maar ok. Mijn vader vraagt zaterdag, zondag of allebei de dagen waarop ik zeg dat ik maar 1 dag ga (ben pas nog een weekend geweest). Krijg ik meteen de hond in m'n maag gesplitst Ja doei, iedereen heeft vrij dit weekend, dus de kans dat ik wat met vriendinnen ga doen ga ik niet bij voorbaat al weggooien.

"Whuh, jij hebt helemaal niks dit weekend" En bedankt Denk dat ik morgen maar eens de hele dag in mijn eigen flat blijf. En echt no f*kking way dat ik ooit weer thuis zou gaan wonen. Never! Nog liever onder een brug in een doossie. Die van de TV heb ik nog wel staan
pi_71401965
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Mijn moeder wordt ook pissig als ik kritiek lever op haar manier van koken: "Ik heb het altijd al zo gedaan" Ja dat wil niet zeggen dat het dan goed is . Ik heb stokbrood met kruidenboter in de oven zitten (van dat kruidenboter dat er al in zit). En ja, ik weet wel dat dat niet gezond is .
Maar wel heel lekker!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:33:15 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71401981
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik duim voor je.
Thanks .

Ja het zou handig zijn als ik deze week een paar kamers kan bekijken. Scheelt weer reiskosten hè. Elke keer een retourtje van 25 euro (met 40 % korting dus nog) tikt aardig aan.
Niet meer actief op Fok!
pi_71401988
idem

ik houd zielsveel van mn ouders, maar thuis wonen, nope, nooit meer...
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:33:54 #189
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_71402001
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje geeft Ewelina een aardbeitje

[ afbeelding ]
Dank je ! Ik had het echt helemaal gehad. Mijn hele vrije middag is naar de knoppen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:34:06 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71402007
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:30 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nou, dat gemeente-verhaal duurde langer dan ik dacht

Stadsdeelkantoor tegenover mijn huis bleek dicht, toen werd ik naar een ander kantoor verstuurd, mét verkeerd adres + dito routebeschrijving. Na een uur zoeken eindelijk gevonden, bleek dat mijn inschrijving wel goed stond en dat de trien van de belastingdienst fout zat Dus nu mag ik weer gaan bellen met de belastingtelefoon .

Hadden ze er wel genoeg postzegels op geplakt? .

Sorry, flauw. Irritant gedoe ja .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:34:55 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71402027
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
ik houd zielsveel van mn ouders, maar thuis wonen, nope, nooit meer...
Second that. Zou wel veel geld schelen, though .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:35:35 #192
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_71402049
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er verscheen zowaar een glimlach op mijn gezicht
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:36:06 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71402061
quote:

[..]

pi_71402139
quote:

[..]

Second that. Zou wel veel geld schelen, though .
Ik heb inderdaad wel goed kunnen sparen toen ik nog thuiswoonde
Maar nu ik eenmaal weet hoe fijn een eigen onderkomen is Ga me nog eens heel hard bedenken of ik wel weer in m'n geboorteplaats wil wonen... ("Van wie was die rode auto voor je deur gisteravond om 11 uur?!?!?!?!?!)

Ik heb wel al de hele dag knetterende koppijn, dus ik ben ook niet echt gezellig
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:07:55 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_71402801
hier staat een SHE basis tomatensaus te pruttelen met een beetje eigen variatie, zodat we verse tomatensaus in de vriezer hebben ik ben goed bezig man!

Ik kan alleen echt al jullie gesprekken niet bijhouden
stormy waters...
sailin'
pi_71402935
ik haat Studielink
Ja doei.
pi_71403041
Ik vind het wel leuk om thuis te zijn Nu is het speciaal als ik er ben, dus doen ze voor hun doen extra lief!

Alleen zijn ze op vakantie en ik mag qua eten kopen wat ik wil (want m'n broertje is er ook nog en ik denk dat ze hopen dat hij zo nog iets voedzaam binnenkrijgt) als ik de bonnetjes maar bewaar. En ik krijg al geld van ze.

Dus het is hier wel rielekst want ik eet elke avond lekker uitgebreid
pi_71403157
Syrena

VSE's:
Macaroni, per aardappellepel, 45 gram
spaghetti, per tang, 90 gram.

En normaal voor aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten) voor mensen tussen de 20 en 70 oid zijn 4 opscheplepels.

Dus 180 gram macaroni zou dat zijn maar dat geloof ik niet

(VSE≠portie. 4xVSE is bijv 1 portie)
pi_71403257
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:23 schreef P.F het volgende:
Syrena

VSE's:
Macaroni, per aardappellepel, 45 gram
spaghetti, per tang, 90 gram.

En normaal voor aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten) voor mensen tussen de 20 en 70 oid zijn 4 opscheplepels.

Dus 180 gram macaroni zou dat zijn maar dat geloof ik niet

(VSE≠portie. 4xVSE is bijv 1 portie)
Ja maar er is verschil tussen gekookt en ongekookt. Ongekookt was het 125 gram pp. volgens een site, en ik doe altijd 80 gram ongekookt. Geen idee hoeveel dat gekookt oplevert? Misschien kom je dan wel aan die 180 gram!
pi_71403988
He Syrena, dat klinkt toch al heel anders dan "ik wil nooit ver van mijn geboortestad wonen".
Anders, beter. Prik die moeder van je nog maar eens in d'r rolletjes, weiger de hond, en ga lekker wat leuks doen dit weekend.
pi_71404119
Voor jezelf opkomen Syrena!
Ik ben het ook aan het leren!
pi_71404128
Een tijdje geleden aten wij standaard een heel pak pasta. Een pond ongekookt dus. Met z'n tweeën.
Tegenwoordig zo'n 2 ons.
Rijst meet ik secuur af, want dat gaat per kopje. Een kopje rijst is 90 gram, heb ik laatst gemeten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:59:54 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71404193
Poeh, mijn kipfilet kwam niet op, zo ook de bloemkool niet..
Dat wordt dus morgen kippensoep met groentes en een gegrilde entrecote en gegrilde groente (had ik al klaar maar dat was echt teveel), voor vriendlief maar weer wat gebakken krieltjes:')

Zo nog een online spelletje spelen en dan lekker slapen,morgen weer vroeg pissen...Ben nou 33 dus opstaan wordt nog moeilijker
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:03:38 #204
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71404300
Ik zal nooit meer bij mijn moeder gaan wonen.
Wij gaan goed met elkaar om hoor maar ik ben een nakomertje, ze zeggen, erg gewenst maar of dat zo is?
pi_71404477
Ik heb besloten ook een paar weekjes te gaan low-carben Ik sta zowat stil met afvallen, ik wil weer even een kickstart (proberen). Zal wel met af-en-toe een weekenddagje zondigen worden; als ik gasten krijg, bak ik taart! Enzo.

Vraagje aan de ervaren low-carbers: hoeveel kcal eet je ongeveer per dag? Net zoveel als normaal? Ik wil er wel bij blijven sporten, dat sowieso.

Ik begin overigens pas donderdag of vrijdag, er moeten eerst nog wat restjes op. Iets teveel geshopt deze maand, ik heb nog 11 euro te besteden maar ik krijg alweer bijna salaris en het leuke jurkje maat M is binnen
pi_71404577
Heeft er iemand interesse in een donkere, redelijk nieuwe g-star broek? Hij is niet laag en de broek is straight/flair. Misschien eerder nog flair. Maat 30-34.

Hij valt volgens mij best normaal/groot.
pi_71405059
Mijn lijstje:

-pakje Sultana
-2 boterhammen met hoummous
-stukje appelkruimeltaart
-pastasalade met avocado, tomaat en spekjes (dressing wijnazijn en knoflook)

Hm, toch confronterend als je het noteert. Dan zie je sneller wat eraan schort.
Ik eet veel te veel carbs!

En teveel vet en te weinig groente. Waardeloos.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:38:34 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71405278
Weet iemand hier hoe je 'in het kader van' (dus bijv 'in het kader van mijn studie') in het Engels zegt?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:39:02 #209
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71405290
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn lijstje:

-pakje Sultana
-2 boterhammen met hoummous
-stukje appelkruimeltaart
-pastasalade met avocado, tomaat en spekjes (dressing wijnazijn en knoflook)

Hm, toch confronterend als je het noteert. Dan zie je sneller wat eraan schort.
Ik eet veel te veel carbs!

En teveel vet en te weinig groente. Waardeloos.
Groentes en fruit zijn zo lekker! Echt doen hoor!
Ook weer niet teveel fruit (max 4.stuks) en Sultana??WTF dat maar schrappen, is nergens goed voor:)
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:42:31 #210
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71405380
Zo,nu nog een cola beerenburg en een klaverjasspel met vriend en dan slapen... saaie verjaardag zeg maar
pi_71405427
Cinnamon, wat was je ontbijt, dan?
Het lijkt me zo nog niet bepaald teveel, maar het kan inderdaad veel beter! Helpt het jou om vast een plan op te stellen voor morgen (en je daar dan aan te houden)?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:44:36 #212
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71405446
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo,nu nog een cola beerenburg en een klaverjasspel met vriend en dan slapen... saaie verjaardag zeg maar
je wacht niet eens tot ik vrij ben
pi_71405478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:38 schreef Viking84 het volgende:
Weet iemand hier hoe je 'in het kader van' (dus bijv 'in het kader van mijn studie') in het Engels zegt?
Ik zou zeggen:

within the framework/scope of my education / studies

of

as part of my education / studies
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:46:47 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71405532
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zou zeggen:

of

Thanks! .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:46:59 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71405536
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:45 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik zou zeggen:

of

Thanks .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:47:09 #216
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71405546
Uh .
Niet meer actief op Fok!
pi_71405550
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Thanks .
You're welcome .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:49:30 #218
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71405617
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:44 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

je wacht niet eens tot ik vrij ben
Jamaar jij hoeft niet om 4.45 op

En bedankt voor het fluiten
pi_71405690
Razz!
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:56:48 #220
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_71405882
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

En bedankt voor het fluiten
nee mag uitslapen tot 7.

Je weet toch, dat het je toekomt.

Trouwens heb ik je al gefeliciteerd??
pi_71406002
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Langslaper . En ik ben ouder, lekker puh

Gefelicidingest .
pi_71406013
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:51 schreef motorbloempje het volgende:
Razz!
Hi!

Mijn hele eetpatroon heeft op het moment echt niets te maken met Slank.. dus ik post hier maar even niet meer, ik stel mezelf toch steeds teleur dat het afvallen niet wil.

Ik geniet maar gewoon van zeven weken betaalde zomervakantie, en dan ga ik eind augstus weer aan het werk en weer op het eten letten .
pi_71406077
Gefeli Uniekhoorn!
pi_71406140
Ha Razz,

Is het pootje van vriendlief nu weer helemaal okay en loopt hij weer gewoon de marathon?
En ben je een beetje gewend aan je huisje?
pi_71406147
Nou, uniek, na al die hints kan ik het natuurlijk niet meer maken om je niet te feliciteren hè! .

Gefeliciteerd, meid. .
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:05:30 #226
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71406196
Gefeli Uniek .

En verder wat DaD zegt .
Niet meer actief op Fok!
pi_71406397
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:43 schreef ColdFeet het volgende:
Cinnamon, wat was je ontbijt, dan?
Het lijkt me zo nog niet bepaald teveel, maar het kan inderdaad veel beter! Helpt het jou om vast een plan op te stellen voor morgen (en je daar dan aan te houden)?
Mijn ontbijt was het pakje Sultana's! Eetplan maken zou mij enoooorm helpen. Meestal sta ik duf op en haast ik me naar mijn werk, waarbij ik vrijwel nooit de tijd neem om gezond eten van huis mee te nemen. Tussen de middag haal ik dan in de kantine een ongezond kant-en-klaarbroodje ofzo. Soms ook nog na mijn werk op het station iets lekkers (lees vet en/of zoet). En dan niet vanwege gierende honger maar echt púúr uit verveling. Ik haat wachten! Ben gewoon met vanalles bezig behalve gezond eten...

Feli Uniekhoorn!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:12:38 #228
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71406440
Uniek is jarig? Ik dacht dat ze de verjaardag van een ander iemand bedoelde

Gefeliciteerd joeniekhorrrrn!

Low carb... ik zou niet weten wat ik zou moeten eten op mn werk / in de trein (niet stinken, niet bedervelijk, wel vullend genoeg ) Maar het klinkt wel aanlokkelijk, zo'n kickstart.... Ik sta nog steeds stil Geloof ik (week geleden ongeveer gewogen).

O: kleine portie special k met melk (haast!)
T: snee brood met pindakaas
L: twee sneetjes brood met pindakaas
T: klein bakje kwark (bijna vergeten )
T: mueslibol met noten
T: ijsje met aardbeien
D: Spaanse omelet (chorizo, prei, ui, paprika) met twee geroosterde sneetjes brood
T: Glas limo
pi_71406457
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Mijn ontbijt was het pakje Sultana's! Eetplan maken zou mij enoooorm helpen. Meestal sta ik duf op en haast ik me naar mijn werk, waarbij ik vrijwel nooit de tijd neem om gezond eten van huis mee te nemen. Tussen de middag haal ik dan in de kantine een ongezond kant-en-klaarbroodje ofzo. Soms ook nog na mijn werk op het station iets lekkers (lees vet en/of zoet). En dan niet vanwege gierende honger maar echt púúr uit verveling. Ik haat wachten! Ben gewoon met vanalles bezig behalve gezond eten...

Feli Uniekhoorn!
s'avonds klaarmaken? deed ik altijd als ik geen tijd had
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:16:04 #230
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71406566
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Feli Uniekhoorn!
Het gemak zoeken helpt bij mij wel doordeweeks (dus niet low carb, apparently ) Ik vind special k heel fijn werken voor in de ochtend (al is muesli vast ook goed! cruesli niet). Je gooit het in een bakje, melk erbij en zelfs ík krijg het snel weg!
Ehm. Brood smeren de avond van tevoren en het in de koelkast leggen is ook handig. Dan hoef je geen kant en klaar broodje te halen. Ik neem ook vaak een 1-portie bakje kwark mee Ik gooi het in een plastic zakje met een lepeltje erbij en dan in mn tas, easy! Fruit kan ook mee.
Meestal neem ik 3 a 4 broodjes mee nu ik door heb dat ik 1500 kcal moet eten (:')), dus dan heb ik ook nauwelijks honger aan het eind van de dag
pi_71406570
Ik moet ook weer wat strenger doen... ik sport nu dan wel, maar dat is nog geen excuus om 8 bitterballen te eten op het terras natuurlijk. .

En deze vraag klinkt nu natuurlijk compleet misplaatst, met bovenstaande in het achterhoofd, maar weet iemand waar ik ijslollyvormen kan kopen? Gewoon bij de Blokker of zo?
pi_71406641
owh shit!

Uniekhoorn!

ik dacht er gisteravond nog aan toen je zei dat je morgen (vandaag dus) jarig was, dat ik het écht niet moest vergeten je te feliciteren, doe ik het toch

GEFELICITEERD!!!!!
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:20:42 #233
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71406741
Lief van jullie

Terusten allemaal !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:22:23 #234
236335 neen
schone schijn
pi_71406809
Idd! Gratuliere
pi_71406897
Trusten U'hoorn!

Ik heb die van mij bij de Xenos gehaald, DAD.

En ik had hetzelfde Moblo, schaam me nu ook.

Ik ga hangen!
Fijne avond allen.
pi_71407095
Lijst van een kantoordag, met de auto geweest dus geen poot verzet. Bijpassend saaie lijst.

• brinta
  • 2 boterhammen, 2 roggebrood pindakaas
  • stuk gerookte kipfilet
  • avondeten: 2 aardappeltjes, lading gekookte rode kool met appel, 2 gehakballetjes. Toe: Japanse wijnbessen met magere yoghurt

Ik heb voor de morgen-kantoordag 2 dikke wortels uit de tuin getrokken en in plakjes gesneden. Voor tussen de broodjes door .
  • ik moet verrassend weinig
    pi_71407143
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:24 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Trusten U'hoorn!

Ik heb die van mij bij de Xenos gehaald, DAD.

En ik had hetzelfde Moblo, schaam me nu ook.

Ik ga hangen!
    Fijne avond allen.
    Oh ja, Xenos! Ga ik daar even kijken, dank je!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:33:02 #238
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71407198
    Hey allemaal

Zit met het mooie weer en de vakantie niet zoveel achter de pc, dus loop een beetje achter..

Uniekhoorn gefeliciteerd in ieder geval!

mijn lijstje van vandaag (niet zo goed, I know.. )
    O: havermout met banaan, lijnzaad en pindakaas
    T: cup a soup tomaat
    L: tosti/panini dinges van de hema met ham en kaas en tomaat
    T: bakje aardbeien en een wallaby bar (yoghurt fruit and nut)
    D: tilapia met groente in tomatensaus
    T: as we speak een glas rose
    but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
    pi_71407239
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Uniek is jarig? Ik dacht dat ze de verjaardag van een ander iemand bedoelde

Ik ook Feli
    pi_71407341
    zal ik dan ook maar eens een lijstje doen

O: klein bakje cornflakes met melk
    L: 2 afbakbroodjes met boter en beetje halvajam
    T: 2 volkoren beschuitjes met halvajam
    D: Gebakken aardappeltjes met bruine bonen, uitje en een gekookt eitje
    T: 3 kleine bakjes cornflakes met melk (wou er eerst 1 maar de melk die was niet echt lekker meer dus maakte het maar op )
    T: cola light
    S: korte wandeling

dinsdag 28 juli 2009 @ 20:39:25 #241
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71407405
    heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:39:52 #242
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71407421
    weet iemand waar je chocolate chips kan kopen? (in eindhoven als het kan )
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:45:04 #243
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71407589
    Avocado's zijn inderdaad heel gezond, lekker veel goeie onverzadigde vetzuren
    Ik vind ze lekker in salades (evt in een wrap) met kip en mais en kerstomaatjes of in de guacamole uiteraard
    pi_71408039
    die wrap klinkt goed trouwens!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:58:23 #245
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71408054
    Avocado Geprakt met ui, zout, peper en een kleiiiin beetje citroensap. Nom. En dat dan op brood, of op een broodje hamburger (ipv saus e.d.), of op een hotdog (ook ipv saus ). Ik heb dat mengsel ook wel eens als voorgerecht gegeven, in een uitgeholde tomaat!

En idd in salades is het ook lekker En ik heb in één van mn kookboeken ook recepten voor soep met avocado erin geloof ik (maar dat heb ik nog nooit gemaakt )
    pi_71408263
    Waar is goodbye eigenlijk

En ik wou vragen welke E van wel seizoen deze afleveringen zijn
    http://www.tvgids.nl/artikel/31363/Dubbele_dosis_roddels/
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:05:43 #247
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71408280
    M'n zus zou morgen misschien komen met aanhang, maar ze zijn bekaf van een dagje Slagharen, dus dat gaat niet door. En de rest vd week zit ik al vol . Dus. Maar het komt me wel goed uit, want anders moet ik allemaal boodschappen halen en daar heb ik niet zoveel zin in. Nu kan ik morgen fijn gaan fietsen .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:01 #248
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71408285
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:05 schreef P.F het volgende:

Op 'verkansie' .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71408370
    Ik heb ineens in m'n hoofd gekregen dat ik volgende week een paar daagjes naar een hotelletje wil, ergens in Nederland. Voor het vakantiegevoel, zeg maar, lekker saampjes. Dus ik een leuk hotel zoeken, iets gevonden in Rotterdam, aan m'n vriend laten zien: "Ja, leuk. Maar dan kunnen we toch ook bij m'n broer logeren?"

Ja, dat is inderdaad nèt zo romantisch. .
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:10:06 #250
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71408422
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:05 schreef P.F het volgende:

En ik wou vragen welke E van wel seizoen deze afleveringen zijn
    http://www.tvgids.nl/artikel/31363/Dubbele_dosis_roddels/
    seizoen 2 ep 18 (age of dissonance) en 19 (the grandfather)
    pi_71408433
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
    heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
    Peper en zout.

Kan op gehalveerde avocado; uitlepelen, voor iedere hap peper & zout aanvullen.
    Je kan ook plakjes snijden, maar dat is lastiger omdat de avocado dan precies de juiste textuur moet hebben, en dan plakjes bestooien met peper & zout. Direct opeten (het verkleurt zo snel lelijk).

Verder altijd lekker door salade, ook door fruitsalade.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:15:40 #252
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71408619
    dit wil ik trouwens ook al heel lang een keer maken (roquamole ) is alleen niet zo slank-verantwoord denk ik
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:29:05 #253
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71409130
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik heb ineens in m'n hoofd gekregen dat ik volgende week een paar daagjes naar een hotelletje wil, ergens in Nederland. Voor het vakantiegevoel, zeg maar, lekker saampjes. Dus ik een leuk hotel zoeken, iets gevonden in Rotterdam, aan m'n vriend laten zien: "Ja, leuk. Maar dan kunnen we toch ook bij m'n broer logeren?"

Ja, dat is inderdaad nèt zo romantisch. .

Sometimes... They just don't get it

Watermeloen toegevoegd aan lijstje
    pi_71409291
    Zo. Ik heb bedacht dat ik morgen wel kan gaan buiten-yoga'en. Mijn instructeur van maandag geeft af en toe bij mooi weer buitenlessen op een pracht-locatie Kan m'n eten er wel omheen plannen (later beginnen met werken, op het werk een kliekje uit de diepvries magnetronnen). Enige probleem: het is in het park waar ik ben, straks kunnen allerlei collega's me zien

Plus dat ik mezelf natuurlijk voor eeuwig tot zweefteefschap veroordeel; buitenyoga is wel echt heel erg zennerig

Hmm, nog eens over nadenken
    pi_71409305
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
    ze zijn wel heel vet hoor

maar wel lekker ik zag vandaag ook avocado's liggen, dus nu gaan we volgende week nacho's con todos eten
    Ja doei.
    pi_71409340
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sometimes... They just don't get it

Watermeloen toegevoegd aan lijstje
    Ah, mannen

Ik heb nog aan mijn lijst toe te voegen (ipv nootjes): water met een uitgeperste citroen, straks nog een white wine spritzer en wat kalamata-olijven
    pi_71409372
    Lijstje:

Vandaag:
    O: gekookt eitje, 4 plakjes rosbief
    L: rauwkostsalade met tonijn en mayo bakje jumbogarnalen met limoenmayo
    T: half bakje Griekse yoghurt met zoetstof
    T:klein stukje ossenworst
    T: thee met een blokje pure choco
    T: wodka met gemengde noten (licht gezouten)
    D:rundergehaktballetjes (met groenten, ui en verse kruiden er in) met 2 witlofbootjes met eiersalade en een grote bak sla met rauwkost, ui en cherrytomaatjes. Dressing van rode balasamico, dijonmosterd, zoetstof en zonnebloemolie.
    En dan vanavond nog een stukje ossenworst of wat olijven of zo.

CF: qua calorieen zit ik denk ik rond de 1500 zo'n beetje. Soms iets meer als ik bv een vette vleessoort eet. Soms iets minder, maar iets in die richting zal het zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door conleche op 28-07-2009 21:41:47 ]
    pi_71409424
    Avocado is zo lekker met tabasco!!!!
    En dan op brood, die je eerst besmeert met aioli.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:40:15 #259
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71409506
    Cootje!
    Is dat nou een voorbeeld van gezond low carb? Ik begrijp dat als je low carb eet, je dan wel een shitload aan vlees, ei en kaas mag?
    Of moet je daar dan ook erg mee oppassen?
    pi_71409529
    Ik vind avocado's ook heel lekker met zure mayo en een heeeeeel fijn gesnipperd uitje. En flink peper.

Of wat ook lekker is: een bord maken met plakjes avocado, met daarop een gepocheerd eitje, op een bergje sla met wat fijngesneden uienringetjes. + Peper en zout.
    pi_71409531
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gezonde vetten FTW En allerlei vitamines en mineralen.
    Er zitten idd (relatief) veel kcal in. Maar dat vind ik vaak juist handig, om je eetlijst even een stevige, gezonde aanvulling te geven.

Lekker: wrap met avocado, veldsla, gegrillde kip en uitgebakken bacon. Of een salade met lollo rosso oid, gerookte kip, avocado, munt, granaatappelpitten ( ) en een citrusdressing. Of als soep, met spinazie. Of in een salade met tomaat, ui en koriander. Of gehalveerd, met in de holletjes een prutje van fijngesneden ui, tomaat, peterselie, paprika en vinaigrette.

Ik heb nog ergens een heel boekje vol avocadorecepten Ook lekker met limabonen of blauwschimmel- of geitenkaas.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:42:12 #262
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71409592
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar wel lekker ik zag vandaag ook avocado's liggen, dus nu gaan we volgende week nacho's con todos eten
    nacho's con todos; dat is pas vet
    pi_71409608
    Ben ik nou de enige die niets aan avocado vindt? .
    pi_71409633
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef conleche het volgende:

CF: qua calorieen zit ik denk ik rond de 1500 zo'n beetje. Soms iets meer als ik bv een vette vleessoort eet. Soms iets minder, maar iets in die richting zal het zijn.
    Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?

Lijst ziet er niet onplezierig uit! Hou je 't nog een beetje vol?
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:44:00 #265
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71409662
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

Maar we houden nog wel van je hoor

*doet een-boot-een-boot-een-boot-een-boot met een hapje avocadoprut *
    pi_71409730
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Cootje!
    Is dat nou een voorbeeld van gezond low carb? Ik begrijp dat als je low carb eet, je dan wel een shitload aan vlees, ei en kaas mag?
    Of moet je daar dan ook erg mee oppassen?
    Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.

Het kan wel veel gezonder nog hoor. Eigenlijk wil ik bij de lunch ook altijd iets van groenten of rauwkost eten, maar dat kwam er vandaag niet van.
    pi_71409734
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ze zijn in NL zelden echt rijp&romig, dus wat dat betreft geef ik je gelijk. Flauw natuurlijk, maar: in ZA zijn ze veeeel lekkerder (en ik ken daar een meisje dat boterhammen met avocado en suiker eet ).
    pi_71409782
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.

Het kan wel veel gezonder nog hoor. Eigenlijk wil ik bij de lunch ook altijd iets van groenten of rauwkost eten, maar dat kwam er vandaag niet van.
    En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb is
    pi_71409844
    Maria. .
    pi_71409857
    Ik krijg de nieuwe supersonische tv niet aan.

Maar ik denk dat ik maar even naar DIG moet gaan
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:51:03 #271
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71409911
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Maar we houden nog wel van je hoor

*doet een-boot-een-boot-een-boot-een-boot met een hapje avocadoprut *
    .

Ik heb nog nooit avocado gehad, dus ik kan er nog niet over mee praten. Die van laatst vergat ik steeds, dus die waren op het laatst bedorven .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71409966
    Ik voel me nu zoooo vrouwelijk. De wasmachine, droger, tuinslang en stofzuiger heb ik vandaag wel aangekregen. Maar de tv niet Zelfs de xbox krijgt geen beeld.

Zucht. Ik hou van simpele apparaten.
    pi_71409990
    Is aubergine+mozerella+tomaat low carb? Dan heb ik nog wel een lekker recept!
    pi_71410003
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?

Lijst ziet er niet onplezierig uit! Hou je 't nog een beetje vol?
    Het is ook makkelijk om er wat boven te gaan zitten. Doe een extra ei door de sla en je bent weer 80 cals verder. Of wat uitgebakken spekjes. Of wat schimmelkaas......heel makkelijk op te voeren.

Ja hoor. In het begin gaat het vrij makkelijk. Want je mag natuurlijk best lekkere dingen en de keuze is ook heel groot. Vandaag had ik iemand te eten en die geef ik er dan wat rostirondjes bij en dan is het ook goed. Dus het past zich vrij makkelijk aan aan "normaal" eten. Pastasaus is bv ook echt lekker over een berg sperzieboontjes. Of een bak sla!

Wat ik na een paar weken irritant ga vinden is dat ik werkelijk nergens meer echt zin in heb. Dus dan eet je echt alleen omdat dat nu eenmaal moet. Maar goed, ik moet er nu maar 2 kilo af, dus dat ga ik wel redden!

En de grootste valkuil is zondigen. Want dan is het ineens een superslecht dieet. Zowel qua gezond, als qua afvallen/aankomen.
    pi_71410104
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb is
    Ja je mag ook kaas!! Bijna alle soorten. Er zitten wel wat carbs in, maar met mate mag je dat gewoon. Ook een fijn dessert voor als je uit eten gaat. Wel het brood laten staan though.
      dinsdag 28 juli 2009 @ 21:56:23 #276
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_71410106
    lol @ PF

ik ga nog een glaasje rose drinken en the L word kijken.. fijne avond nog!
    pi_71410166
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef P.F het volgende:
    Is aubergine+mozerella+tomaat low carb? Dan heb ik nog wel een lekker recept!
    Ja!! Kum maar up met dat recept!!
    pi_71410223
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:52 schreef P.F het volgende:
    Ik voel me nu zoooo vrouwelijk. De wasmachine, droger, tuinslang en stofzuiger heb ik vandaag wel aangekregen. Maar de tv niet Zelfs de xbox krijgt geen beeld.

Zucht. Ik hou van simpele apparaten.
    Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?

Hebben jullie soms digitale TV? Want dan heb je nog een afstandsbediening nodig voor dat kastje.........
    pi_71410246
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef conleche het volgende:

En de grootste valkuil is zondigen. Want dan is het ineens een superslecht dieet. Zowel qua gezond, als qua afvallen/aankomen.
    Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?
    pi_71410371
    Iets van 4-5-6 van die bakjes tros tomaten van de AH
    in heet water leggen tot ze rimpelen
    pellen, in stukjes snijden, in een pan met kruiden (italiaanse, bijv. basilicum liefst vers), peper, zout.
    in laten koken tot je een dikke niet te natte saus hebt

veel aubergines, 6 of 10 oid.
    in dunne plakken snijden (dus in de lengte)
    grote pan + kopje zout water, in leggen met een pan/gewicht er op.
    als je saus bijna klaar is de plakjes afspoelen onder de kraan en beetje droog laten worden
    dan in een grill pan aan iedere kant 2x bakken tot ze lekker bruin en smakelijk zijn

dan pak je een ovenschaal
    snij 6 bolletjes mozzie in zo dun mogelijke plakjes

laagje aubergine, laagje saus, laagje mozzie.
    herhaal dit een aantal keer.

dan 20 minuten in de oven tot de mozzie bruin is
    en klaar
    pi_71410407
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?
    Je kan het proberen. Om te kijken of het werkt. Maar mijn ervaring is dat het een paar nadelen heeft. Ten eerste komt de trek naar carbs dan ook snel terug en moet je daar weer tegen vechten en ten tweed ehou je door de carbs direct weer wat vocht vast en dat werkt demotiverend, omdat je dan soms het resultaat van een hele week te niet doet. Dit gezegd hebbende: zo werkte het bij mij. Het kan best zijn dat jouw tolerantie voor carbs veel hoger is. Dus probeer het een paar x en als je merkt dat je niet afvalt dan zou ik het laten.
    pi_71410420
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?

Hebben jullie soms digitale TV? Want dan heb je nog een afstandsbediening nodig voor dat kastje.........
    Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.

En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.

Terwijl het wel prima werkt. Ik begrijp het gewoon niet
    pi_71410447
    PF, dat is dus melanzane alla parmigiana, maar dan zonder de extra parmezaan En die zorgt er nou net voor dat het niet te flauw wordt.
    pi_71410464
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef P.F het volgende:
    Iets van 4-5-6 van die bakjes tros tomaten van de AH
    in heet water leggen tot ze rimpelen
    pellen, in stukjes snijden, in een pan met kruiden (italiaanse, bijv. basilicum liefst vers), peper, zout.
    in laten koken tot je een dikke niet te natte saus hebt

veel aubergines, 6 of 10 oid.
    in dunne plakken snijden (dus in de lengte)
    grote pan + kopje zout water, in leggen met een pan/gewicht er op.
    als je saus bijna klaar is de plakjes afspoelen onder de kraan en beetje droog laten worden
    dan in een grill pan aan iedere kant 2x bakken tot ze lekker bruin en smakelijk zijn

dan pak je een ovenschaal
    snij 6 bolletjes mozzie in zo dun mogelijke plakjes

laagje aubergine, laagje saus, laagje mozzie.
    herhaal dit een aantal keer.

dan 20 minuten in de oven tot de mozzie bruin is
    en klaar
    Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!
    pi_71410485
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:06 schreef ColdFeet het volgende:
    PF, dat is dus melanzane alla parmigiana, maar dan zonder de extra parmezaan En die zorgt er nou net voor dat het niet te flauw wordt.
    Oké. Ik heb het recept nooit gezien hoor, heb het zaterdag gemaakt. En het is helemaal niet flauw, eigenlijk !
    pi_71410494
    Ik zou m'n Brinta echt niet kunnen missen, dus low carben is niets voor mij, denk ik. Het was ook echt ráár dat ik vanochtend met iets anders moest ontbijten!
    pi_71410510
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!

Ja je moet van alles een beetje veel hebben, want anders kom je misschien niet zo goed uit
    Want de aubergine zijn nu de lasagna bladeren geworden!
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:08:19 #288
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71410515
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.

En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.

Digitale tv is waarschijnlijk via HDMI aangesloten. Als die amplifier een receiver is zal de digitale tv daar ook wel langsgaan gok ik. Dus alles aan

Zoiets is het hier
    pi_71410540
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Misschien was er een scart te weinig en heeft de xbox speler (lees pretkroket??) de scart van het decodeerkastje naar de xbox verplaatst?
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:14:16 #290
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71410727
    Hmmm voor de grap eens bedenken wat ik op een low carb dag zou kunnen eten...

O: eigengebakken low carb brood (gevonden via google! ) met kaas / vleeswaar of een smoothie van yoghurt met fruit
    T: bakje kwark
    L: twee gekookte eitjes / eiersalade / tonijnsalade / salade (laatste drie zijn lastig ivm werk ), evt low carb brood? Als ik thuis ben soepje...
    T: een avocado, of een stukje ossenworst, of wat rosbief... stuk komkommer... fruit...
    D: vlees / kaas met veggies! Low carb lasagne, ovenschotels met courgette, etc.
    T: iets zuiveligs of een waterijsje

Zou kunnen al blijft lunch / ontbijt lastig (okee, weinig óf lastig )
    Ik las ergens dat Special K er ook in een low carb variant is! Da's dan zeker niet dat standaard spul
    pi_71410884
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik zou m'n Brinta echt niet kunnen missen, dus low carben is niets voor mij, denk ik. Het was ook echt ráár dat ik vanochtend met iets anders moest ontbijten!
    Oh, en m'n vriend komt er net achter dat het pak verse melk dat we vandaag gekocht hebben, bedorven is. THT 31-07, maar één en al vlokken!
    pi_71410948
    Hoe low carb is low carb brood, Maria?
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:25:48 #293
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71411087
    Ik vond ze hiero!
    http://lowcarbdiets.about(...)bohydrate_Breads.htm

Daar staat o.a. een soort focaccia op basis van flax seed meal en een cranberry-nut bread op basis van amandel-meel. O.a. ook muffins enzo.
    Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe low carb die soorten meel zijn
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:26:56 #294
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71411113
    Als die low carb broden écht low carb zijn, zou het low carben voor yours truly al een stúk makkelijker zijn! En brood wou ik toch al eens leren bakken
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:29:55 #295
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71411177
    3 op een rij, maar soit: het is nuttig misschien

Op deze site staan ook twee low carb broodrecepten: http://www.lowcarbrecepten.nl/overig.html
    pi_71411288
    Lekker zwaar brood dan, met amandelmeel Hou me op de hoogte van je experimenten
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:37:20 #297
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71411423
    Lijkt me best een leuk experiment ja!

Want je kan toch ook gewoon minderen qua carbs? Stel ik zou low carb brood eten en verder gewoon mn normale 'ik doe gezond'-ritme aanhouden (dus het eigengebakken brood beleggen met mager beleg, tussendoortjes van kwark of yoghurt of fruit of knackebrot, avondeten enigszins gezond, soms low carb, soms gewoon carbs, zoals nu dus) is dat dan 'zondigen'; heb je er dan wel iets aan?
    Mij lijkt namelijk dat je met dat low carb brood iig wel aan je kcals komt, zonder dat je bovenmatig vlees/ei/kaas hoeft te bunkeren
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:40:23 #298
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71411529
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ik vond ze hiero!
    http://lowcarbdiets.about(...)bohydrate_Breads.htm

Daar staat o.a. een soort focaccia op basis van flax seed meal (lijnzaad dus!) en een cranberry-nut bread op basis van amandel-meel. O.a. ook muffins enzo.
    Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe low carb die soorten meel zijn
    Damn it, dat was dus quote ipv edit

flax seed is dus lijnzaad
    pi_71411693
    Ja ik denk dat dat wel werkt. Er zijn ook bakkers die KH-arm brood verkopen. In een streng Low carb dieet past het niet, omdat er toch redelijk wat KH's inzitten.

Als je geen last hebt van een suiker/KH verslaving kan je best gewoon minder carbs eten en ze niet helemaal laten staan. Dus dan eet je wel brood bij ontbijt en lunch. Maar geen carbs bij het avondeten. Wel moet je echt alle suiker en andere slechte KH's mijden, zoals koekjes en chips en dat soort ongein.
    pi_71411958
    Het lukt nog steeds niet met de tv, maar bedankt voor de hulp!

Hoe blij ende verrast zou jij zijn -als ouders van een uitwonende dochter met een voortreffelijke smaak- als je bij thuiskomst van een welverdiende vakantie, er achterkwam dat jouw (koop) huis een make-over heeft gekregen?

Heel blij ?!
    pi_71412130
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')