Eens met jouquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Niet één pot nat vind ik hoor!
Trekpleister is vooral heel goedkoop. En Kruidvat vind ik ronduit slecht, ik ga altijd naar Etos. De winkel is veel mooier en netter, en het personeel weet ook echt iets - bij Kruidvat krijg je alleen een chagrijnige blik als je iets vraagt en weten ze nooit het antwoord.
+ het huismerk van Etos is supergoed, ze hebben echt heerlijke bodyspullies!
Ben je mentor?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
over anderhalve week ben ik 2 weken achtereen druk bezig met de introductieweek hier in Nijmegen en zou er dus weer een gat vallen.. dus dan liever met ingang van september weer regelmaat vinden en doorgaan
mentorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:13 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ben je mentor?
Leuk.![]()
Wat ging je nu aankomend jaar doen eigenlijk? Ik weet het niet meer of heb het gemist.
Dus komend jaar ga ik in plaats van 'voor de zekerheid', gewoon Engelse Taal en Cultuur studeren. Dat heb ik altijd leuk gevonden, vlak voor ik ging werken fulltime nog een meeloopdag gedaan bij deze studie, en die beviel erg goed (naast het feit dat ik dus even niet meer wilde studeren). Dus ik heb goede hoop..quote:ik ga het waarschijnlijk niet doen.. de politie
Het beroep, de opleiding en alles lijken me geweldig, alle voor- en nadelen erbij genomen, maar de onregelmatigheid heeft me teveel nadelen om door voordelen te worden goedgemaakt...
Heb er lang over nagedacht, ook tijdens de vakantie en er met René over gesproken, maar het niet meer regelmatig thuis zijn, geen gezamelijke weekends hebben, pas om 24.00uur thuiskomen en naast René in bed duiken als hij er om 7 uur weer uit moet...
We zijn (samen) tot de conclusie gekomen dat ik het niet op die manier zo graag wil, dat ik dit aan kan en hij zou het ook niet leuk vinden, heeft hij eerlijk gezegd..
We gaan trouwen volgend jaar en ik kies dus ook voor hem, en als we elkaar meer niet dan wel zien en mislopen, is dat niet de manier waarop we graag ons huwelijk willen beginnen, zeg maar...moeilijke beslissing, vooral om het het werk an sich me helemaal op 't lijf geschreven is, maar tijds-technisch gezien enzo is het gewoon niet goed om het te doen.. wie weet later, als ik ouder ben en we jaren getrouwd zijn, maar niet nu..
Heb wat roosters bekeken van mensen in opleiding, mijn neef is ook agent en ziet zijn vriendin nagenoeg nooit...nee
Naast het droppen van informatiekunde de moeilijkste beslissing deze zomer, aangezien ik me er al helemaal op verheugd had.... maar als we eenmaal gesetteld zijn en beide werken en afgestudeerd zijn en het wellicht wel een optie lijkt om onregelmatiger te gaan werken, dat ik het dan alsnog probeer, maar dan wel voor een hogere instroomfunctie..
Het vreetbui-dieet!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zou er een variant mogelijk zijn waarbij je gewoon chips en koekjes blijft eten dan?
Goed dat je de knoop hebt doogehakt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:17 schreef motorbloempje het volgende:
Dus komend jaar ga ik in plaats van 'voor de zekerheid', gewoon Engelse Taal en Cultuur studeren. Dat heb ik altijd leuk gevonden, vlak voor ik ging werken fulltime nog een meeloopdag gedaan bij deze studie, en die beviel erg goed (naast het feit dat ik dus even niet meer wilde studeren). Dus ik heb goede hoop..
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Eens met jouEtos is een hele mooie nette winkel
Ga straks maar even naar Etos dan in het winkelcentrum hier. Grom
.
Ik heb dat 1x gedaan met mijn reisfoto's maar terug laten sturen: ze waren hartstikke donker gewordenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
![]()
Ik laat overigens wel altijd foto's afdrukken bij Kruidvat, ook fotoalbums.
Dat dusquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, en jammer moblo, want de politie zag je toch wel erg zitten geloof ik! Lijkt me een moeilijke beslissing, maar knap dat je dat zo kunt.
Volgens mij wil je wat zeggen!quote:
Goed!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:40 schreef kwakveense het volgende:
vanavond uitdaging 1: een bestuursfuctie opzeggen omdat IK wil stoppen. brrrr. maar ik ga t wel doen, want het gaat me heel veel stress schelen...
Succes.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef Californium het volgende:
Aan verslag werkeneven 2,5 week hard eraan trekken
en dan inleveren en dan direct door naar de introductie van de Uni
Heb nu al 4 weken ofzo vakantie gevierd dus weer iets moeten doen word moeilijk
Dankje...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Succes.![]()
PS. Laat even je verslag nakijken op dt-fouten.![]()
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:35 schreef Californium het volgende:
Dankje...en geen zorgen... Hij is in het engels.... Dat gaat iets beter dan in het nederlands
Ja sorry ik was in de buurtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben lekker vandaag 4 x nagefloten *egoboost*
sluit ik me bij aan!quote:
Erg is dat hequote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:14 schreef cyclechick het volgende:
OMG mijn (academische) engels is echt een stuk slechter dan ik van mezelf had ingeschat. in ieder geval op schrift is het vrij bedroevend
quote:The Academic Phrasebank is a general resource for academic writers. It aims to provide you with some of the phraseological "nuts and bolts" of writing under the headings to the left. It was designed primarily with international students whose first language is not English in mind. However, if you are a native speaker writer, you may still find parts of the material helpful.
The phrases can be used simply to assist you in thinking about your writing, or they can be pasted into your own work where this is appropriate. In most cases a certain amount of creativity will be necessary when you do this. It is also possible to transfer some of the words used in particular phrases to others. The phrases are content neutral and generic in nature; in using them, therefore, you are not stealing other people's ideas and this does not constitute plagiarism.
Users will need to be aware that Phrasebank is not discipline specific, and it does not claim to be comprehensive.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef cyclechick het volgende:
[..]
sluit ik me bij aan!
nou ja, plus t dan![]()
Daar kan ook nog wel wat honing bijquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef kwakveense het volgende:
ik zou lam zelf eerder doen met citroen, knoflook en tijm/provencaalse kruiden...
Dat kan nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
zow
het gros van de boodschappen is binnen!
Heb bij de turkse slager lamsribjes gehaald, voor 't eerst.
Nu wilde ik deze hetzelfde marineren als de varkensribjes: ketjap, honing en sambal (en nog wat andere meuk erdoorheen)..
iemand die zegt: dat kán niet?
Sounds nice!quote:
nuttig!! Thank youquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:31 schreef kwakveense het volgende:
kennen jullie deze al? heel handig!
http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/
een academic phrasebank!
[..]
dat heb ik ook in huis..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef conleche het volgende:
honing-knoflook-mosterd is ook lekker bij lam!
Pasta, en dan maak je in een apart pannetje saus met c12 hampignons en half blok gorgonzolaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sounds nice!. Hoe maak je dat? (en dan niet 'beetje van dit en dat naar smaak
'
).
Ik heb m'n nasi al op. Vanavond maar brood eten dus.
c12 champignonsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Pasta, en dan maak je in een apart pannetje saus met c12 hampignons en half blok gorgonzola
dat was ik net aan t editen toen mn internet eruit vloog!quote:
Ah kroepoek heb ik ook nog! Vergeten bij m'n nasi!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:46 schreef Ek-Mei het volgende:
@ moblo: wat jammer dat je het politie gebeuren toch niet doet! Maar de reden kan ik inkomen..
Even eerlijk mn lijstje aanpassen
O: bifidus, yoghurt, allbran
S: 20 min fiets, 10 min crosstrainer, beetje spieroefeningen
T: banaan
L: 2 boterhammen kipfilet/komkommer, cracker jam, beker optimel
T: daim reepje, veeeel jelly beans, zeker 100 gram denk ik![]()
D: nasi, gebakken ei, kroepoek, atjar
misschien probeer ik mn T nog wat te compenseren bij mn D en neem ik geen ei en kroepoek
varken ookquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat was ik net aan t editen toen mn internet eruit vloog!
@ moblo: kip is denk ik heel erg lekker met die marinade die jij noemde!
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:48 schreef Phaidra het volgende:
Vik, ik gebruik idd een bakje champignons, ca. 5 min. bakken in een beetje olie in een pannetje (tot ze wat bruinig worden en slinken). Overtollig vocht even afgieten en dan een klein cupje creme fraiche erbij (125 ml) en als dat warm is beetje bij beetje gorgonzola toevoegen (wij gebruiken meestal 4/5 van zo'n voorverpakt stuk van AH) tot alles gesmolten is. Zout & peper naar smaak.
ohw, die c was een foutje, en ik word een beetje flauw van al dat scriptieen..quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Syrena het volgende:
Lekkere lijsten!![]()
Hier alweer een raadsel opgelost. Mijn mams net heel trots dat ze nu de pasta afweegt. Dus ik kijk, staat er 375 gram afgewogen. Dus ik gooi er nog een handvol uit, zodat we 100 gram pp. over hebben. Wordt ze kwaadZe had dus die 375 afgewogen voor drie personen en wil niet van me aannemen dat 100 gram de man al veel is.
"IK WEEG ALTIJD DAT AF!" Dus ik prik in haar buikrol en zeg: "Ja, dat zie ik..." En toen was ze pas echt boos en ik ga vannacht maar in mijn eigen huisje slapen geloof ikKom ik morgen wel terug
Doe je beter dan ik. Hier ligt wel een Milka-reep in de fridge. Tezamen met een bak aardbeien, dat dan weer welquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
wij gingen nog even de laatste boodschapjes doen (Italiaanse kruiden gehaald voor bij de lamsribjes) en toen zag ik aardbeitjes staan
en die heb ik ook nog meegescooped
wel staan kwijlen bij de mega-milka-repen en de chocokoekjes (weet niet waarom?) maar uiteindelijk alleen met de aardbeitjes extra naar huis gegaan
Nou, dat gemeente-verhaal duurde langer dan ik dachtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben vanmiddag vrij
Zometeen naar de gemeente om even een inschrijving in orde te maken en daarna ga ik shoppen
Ik duim voor je.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe je beter dan ik. Hier ligt wel een Milka-reep in de fridge. Tezamen met een bak aardbeien, dat dan weer wel. Ik wil even mail terug over de kamers! Eentje is hier vlakbij en per direct beschikbaar, dus ik wil dat ze me gauw uitnodigen om langs te komen
.
Maar wel heel lekker!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Mijn moeder wordt ook pissig als ik kritiek lever op haar manier van koken: "Ik heb het altijd al zo gedaan" Ja dat wil niet zeggen dat het dan goed is. Ik heb stokbrood met kruidenboter in de oven zitten
(van dat kruidenboter dat er al in zit). En ja, ik weet wel dat dat niet gezond is
.
Thanksquote:
Dank je !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje geeft Ewelina een aardbeitje![]()
[ afbeelding ]
Hadden ze er wel genoeg postzegels op geplakt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:30 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nou, dat gemeente-verhaal duurde langer dan ik dacht
Stadsdeelkantoor tegenover mijn huis bleek dicht, toen werd ik naar een ander kantoor verstuurd, mét verkeerd adres + dito routebeschrijving. Na een uur zoeken eindelijk gevonden, bleek dat mijn inschrijving wel goed stond en dat de trien van de belastingdienst fout zatDus nu mag ik weer gaan bellen met de belastingtelefoon .
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Second that. Zou wel veel geld schelen, thoughquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
ik houd zielsveel van mn ouders, maar thuis wonen, nope, nooit meer...
Er verscheen zowaar een glimlach op mijn gezichtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hadden ze er wel genoeg postzegels op geplakt?.
Sorry, flauw. Irritant gedoe ja.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hadden ze er wel genoeg postzegels op geplakt?.
Sorry, flauw. Irritant gedoe ja.
Ik heb inderdaad wel goed kunnen sparen toen ik nog thuiswoondequote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Second that. Zou wel veel geld schelen, though.
Ja maar er is verschil tussen gekookt en ongekookt. Ongekookt was het 125 gram pp. volgens een site, en ik doe altijd 80 gram ongekookt. Geen idee hoeveel dat gekookt oplevert? Misschien kom je dan wel aan die 180 gram!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 18:23 schreef P.F het volgende:
Syrena
VSE's:
Macaroni, per aardappellepel, 45 gram
spaghetti, per tang, 90 gram.
En normaal voor aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten) voor mensen tussen de 20 en 70 oid zijn 4 opscheplepels.
Dus 180 gram macaroni zou dat zijn maar dat geloof ik niet
(VSE≠portie. 4xVSE is bijv 1 portie)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |