abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71408433
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
Peper en zout.

Kan op gehalveerde avocado; uitlepelen, voor iedere hap peper & zout aanvullen.
Je kan ook plakjes snijden, maar dat is lastiger omdat de avocado dan precies de juiste textuur moet hebben, en dan plakjes bestooien met peper & zout. Direct opeten (het verkleurt zo snel lelijk).

Verder altijd lekker door salade, ook door fruitsalade.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:15:40 #252
229513 Blurred86
Live Positive
pi_71408619
dit wil ik trouwens ook al heel lang een keer maken (roquamole ) is alleen niet zo slank-verantwoord denk ik
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:29:05 #253
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71409130
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ineens in m'n hoofd gekregen dat ik volgende week een paar daagjes naar een hotelletje wil, ergens in Nederland. Voor het vakantiegevoel, zeg maar, lekker saampjes. Dus ik een leuk hotel zoeken, iets gevonden in Rotterdam, aan m'n vriend laten zien: "Ja, leuk. Maar dan kunnen we toch ook bij m'n broer logeren?"

Ja, dat is inderdaad nèt zo romantisch. .

Sometimes... They just don't get it

Watermeloen toegevoegd aan lijstje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71409291
Zo. Ik heb bedacht dat ik morgen wel kan gaan buiten-yoga'en. Mijn instructeur van maandag geeft af en toe bij mooi weer buitenlessen op een pracht-locatie Kan m'n eten er wel omheen plannen (later beginnen met werken, op het werk een kliekje uit de diepvries magnetronnen). Enige probleem: het is in het park waar ik ben, straks kunnen allerlei collega's me zien

Plus dat ik mezelf natuurlijk voor eeuwig tot zweefteefschap veroordeel; buitenyoga is wel echt heel erg zennerig

Hmm, nog eens over nadenken
pi_71409305
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
ze zijn wel heel vet hoor

maar wel lekker ik zag vandaag ook avocado's liggen, dus nu gaan we volgende week nacho's con todos eten
Ja doei.
pi_71409340
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sometimes... They just don't get it

Watermeloen toegevoegd aan lijstje
Ah, mannen

Ik heb nog aan mijn lijst toe te voegen (ipv nootjes): water met een uitgeperste citroen, straks nog een white wine spritzer en wat kalamata-olijven
pi_71409372
Lijstje:

Vandaag:
O: gekookt eitje, 4 plakjes rosbief
L: rauwkostsalade met tonijn en mayo bakje jumbogarnalen met limoenmayo
T: half bakje Griekse yoghurt met zoetstof
T:klein stukje ossenworst
T: thee met een blokje pure choco
T: wodka met gemengde noten (licht gezouten)
D:rundergehaktballetjes (met groenten, ui en verse kruiden er in) met 2 witlofbootjes met eiersalade en een grote bak sla met rauwkost, ui en cherrytomaatjes. Dressing van rode balasamico, dijonmosterd, zoetstof en zonnebloemolie.
En dan vanavond nog een stukje ossenworst of wat olijven of zo.

CF: qua calorieen zit ik denk ik rond de 1500 zo'n beetje. Soms iets meer als ik bv een vette vleessoort eet. Soms iets minder, maar iets in die richting zal het zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door conleche op 28-07-2009 21:41:47 ]
pi_71409424
Avocado is zo lekker met tabasco!!!!
En dan op brood, die je eerst besmeert met aioli.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:40:15 #259
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71409506
Cootje!
Is dat nou een voorbeeld van gezond low carb? Ik begrijp dat als je low carb eet, je dan wel een shitload aan vlees, ei en kaas mag?
Of moet je daar dan ook erg mee oppassen?
pi_71409529
Ik vind avocado's ook heel lekker met zure mayo en een heeeeeel fijn gesnipperd uitje. En flink peper.

Of wat ook lekker is: een bord maken met plakjes avocado, met daarop een gepocheerd eitje, op een bergje sla met wat fijngesneden uienringetjes. + Peper en zout.
pi_71409531
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gezonde vetten FTW En allerlei vitamines en mineralen.
Er zitten idd (relatief) veel kcal in. Maar dat vind ik vaak juist handig, om je eetlijst even een stevige, gezonde aanvulling te geven.

Lekker: wrap met avocado, veldsla, gegrillde kip en uitgebakken bacon. Of een salade met lollo rosso oid, gerookte kip, avocado, munt, granaatappelpitten ( ) en een citrusdressing. Of als soep, met spinazie. Of in een salade met tomaat, ui en koriander. Of gehalveerd, met in de holletjes een prutje van fijngesneden ui, tomaat, peterselie, paprika en vinaigrette.

Ik heb nog ergens een heel boekje vol avocadorecepten Ook lekker met limabonen of blauwschimmel- of geitenkaas.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:42:12 #262
229513 Blurred86
Live Positive
pi_71409592
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar wel lekker ik zag vandaag ook avocado's liggen, dus nu gaan we volgende week nacho's con todos eten
nacho's con todos; dat is pas vet
pi_71409608
Ben ik nou de enige die niets aan avocado vindt? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71409633
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef conleche het volgende:

CF: qua calorieen zit ik denk ik rond de 1500 zo'n beetje. Soms iets meer als ik bv een vette vleessoort eet. Soms iets minder, maar iets in die richting zal het zijn.
Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?

Lijst ziet er niet onplezierig uit! Hou je 't nog een beetje vol?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:44:00 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71409662
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

Maar we houden nog wel van je hoor

*doet een-boot-een-boot-een-boot-een-boot met een hapje avocadoprut *
pi_71409730
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cootje!
Is dat nou een voorbeeld van gezond low carb? Ik begrijp dat als je low carb eet, je dan wel een shitload aan vlees, ei en kaas mag?
Of moet je daar dan ook erg mee oppassen?
Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.

Het kan wel veel gezonder nog hoor. Eigenlijk wil ik bij de lunch ook altijd iets van groenten of rauwkost eten, maar dat kwam er vandaag niet van.
pi_71409734
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ze zijn in NL zelden echt rijp&romig, dus wat dat betreft geef ik je gelijk. Flauw natuurlijk, maar: in ZA zijn ze veeeel lekkerder (en ik ken daar een meisje dat boterhammen met avocado en suiker eet ).
pi_71409782
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:46 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.

Het kan wel veel gezonder nog hoor. Eigenlijk wil ik bij de lunch ook altijd iets van groenten of rauwkost eten, maar dat kwam er vandaag niet van.
En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb is
pi_71409844
Maria. .
pi_71409857
Ik krijg de nieuwe supersonische tv niet aan.

Maar ik denk dat ik maar even naar DIG moet gaan
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:51:03 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71409911
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Maar we houden nog wel van je hoor

*doet een-boot-een-boot-een-boot-een-boot met een hapje avocadoprut *
.

Ik heb nog nooit avocado gehad, dus ik kan er nog niet over mee praten. Die van laatst vergat ik steeds, dus die waren op het laatst bedorven .
Niet meer actief op Fok!
pi_71409966
Ik voel me nu zoooo vrouwelijk. De wasmachine, droger, tuinslang en stofzuiger heb ik vandaag wel aangekregen. Maar de tv niet Zelfs de xbox krijgt geen beeld.

Zucht. Ik hou van simpele apparaten.
pi_71409990
Is aubergine+mozerella+tomaat low carb? Dan heb ik nog wel een lekker recept!
pi_71410003
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?

Lijst ziet er niet onplezierig uit! Hou je 't nog een beetje vol?
Het is ook makkelijk om er wat boven te gaan zitten. Doe een extra ei door de sla en je bent weer 80 cals verder. Of wat uitgebakken spekjes. Of wat schimmelkaas......heel makkelijk op te voeren.

Ja hoor. In het begin gaat het vrij makkelijk. Want je mag natuurlijk best lekkere dingen en de keuze is ook heel groot. Vandaag had ik iemand te eten en die geef ik er dan wat rostirondjes bij en dan is het ook goed. Dus het past zich vrij makkelijk aan aan "normaal" eten. Pastasaus is bv ook echt lekker over een berg sperzieboontjes. Of een bak sla!

Wat ik na een paar weken irritant ga vinden is dat ik werkelijk nergens meer echt zin in heb. Dus dan eet je echt alleen omdat dat nu eenmaal moet. Maar goed, ik moet er nu maar 2 kilo af, dus dat ga ik wel redden!

En de grootste valkuil is zondigen. Want dan is het ineens een superslecht dieet. Zowel qua gezond, als qua afvallen/aankomen.
pi_71410104
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb is
Ja je mag ook kaas!! Bijna alle soorten. Er zitten wel wat carbs in, maar met mate mag je dat gewoon. Ook een fijn dessert voor als je uit eten gaat. Wel het brood laten staan though.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:56:23 #276
229513 Blurred86
Live Positive
pi_71410106
lol @ PF

ik ga nog een glaasje rose drinken en the L word kijken.. fijne avond nog!
pi_71410166
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef P.F het volgende:
Is aubergine+mozerella+tomaat low carb? Dan heb ik nog wel een lekker recept!
Ja!! Kum maar up met dat recept!!
pi_71410223
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:52 schreef P.F het volgende:
Ik voel me nu zoooo vrouwelijk. De wasmachine, droger, tuinslang en stofzuiger heb ik vandaag wel aangekregen. Maar de tv niet Zelfs de xbox krijgt geen beeld.

Zucht. Ik hou van simpele apparaten.
Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?

Hebben jullie soms digitale TV? Want dan heb je nog een afstandsbediening nodig voor dat kastje.........
pi_71410246
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef conleche het volgende:

En de grootste valkuil is zondigen. Want dan is het ineens een superslecht dieet. Zowel qua gezond, als qua afvallen/aankomen.
Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?
pi_71410371
Iets van 4-5-6 van die bakjes tros tomaten van de AH
in heet water leggen tot ze rimpelen
pellen, in stukjes snijden, in een pan met kruiden (italiaanse, bijv. basilicum liefst vers), peper, zout.
in laten koken tot je een dikke niet te natte saus hebt

veel aubergines, 6 of 10 oid.
in dunne plakken snijden (dus in de lengte)
grote pan + kopje zout water, in leggen met een pan/gewicht er op.
als je saus bijna klaar is de plakjes afspoelen onder de kraan en beetje droog laten worden
dan in een grill pan aan iedere kant 2x bakken tot ze lekker bruin en smakelijk zijn

dan pak je een ovenschaal
snij 6 bolletjes mozzie in zo dun mogelijke plakjes

laagje aubergine, laagje saus, laagje mozzie.
herhaal dit een aantal keer.

dan 20 minuten in de oven tot de mozzie bruin is
en klaar
pi_71410407
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?
Je kan het proberen. Om te kijken of het werkt. Maar mijn ervaring is dat het een paar nadelen heeft. Ten eerste komt de trek naar carbs dan ook snel terug en moet je daar weer tegen vechten en ten tweed ehou je door de carbs direct weer wat vocht vast en dat werkt demotiverend, omdat je dan soms het resultaat van een hele week te niet doet. Dit gezegd hebbende: zo werkte het bij mij. Het kan best zijn dat jouw tolerantie voor carbs veel hoger is. Dus probeer het een paar x en als je merkt dat je niet afvalt dan zou ik het laten.
pi_71410420
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?

Hebben jullie soms digitale TV? Want dan heb je nog een afstandsbediening nodig voor dat kastje.........
Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.

En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.

Terwijl het wel prima werkt. Ik begrijp het gewoon niet
pi_71410447
PF, dat is dus melanzane alla parmigiana, maar dan zonder de extra parmezaan En die zorgt er nou net voor dat het niet te flauw wordt.
pi_71410464
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef P.F het volgende:
Iets van 4-5-6 van die bakjes tros tomaten van de AH
in heet water leggen tot ze rimpelen
pellen, in stukjes snijden, in een pan met kruiden (italiaanse, bijv. basilicum liefst vers), peper, zout.
in laten koken tot je een dikke niet te natte saus hebt

veel aubergines, 6 of 10 oid.
in dunne plakken snijden (dus in de lengte)
grote pan + kopje zout water, in leggen met een pan/gewicht er op.
als je saus bijna klaar is de plakjes afspoelen onder de kraan en beetje droog laten worden
dan in een grill pan aan iedere kant 2x bakken tot ze lekker bruin en smakelijk zijn

dan pak je een ovenschaal
snij 6 bolletjes mozzie in zo dun mogelijke plakjes

laagje aubergine, laagje saus, laagje mozzie.
herhaal dit een aantal keer.

dan 20 minuten in de oven tot de mozzie bruin is
en klaar
Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!
pi_71410485
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:06 schreef ColdFeet het volgende:
PF, dat is dus melanzane alla parmigiana, maar dan zonder de extra parmezaan En die zorgt er nou net voor dat het niet te flauw wordt.
Oké. Ik heb het recept nooit gezien hoor, heb het zaterdag gemaakt. En het is helemaal niet flauw, eigenlijk !
pi_71410494
Ik zou m'n Brinta echt niet kunnen missen, dus low carben is niets voor mij, denk ik. Het was ook echt ráár dat ik vanochtend met iets anders moest ontbijten!
pi_71410510
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!

Ja je moet van alles een beetje veel hebben, want anders kom je misschien niet zo goed uit
Want de aubergine zijn nu de lasagna bladeren geworden!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:08:19 #288
236335 neen
schone schijn
pi_71410515
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.

En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.

Digitale tv is waarschijnlijk via HDMI aangesloten. Als die amplifier een receiver is zal de digitale tv daar ook wel langsgaan gok ik. Dus alles aan

Zoiets is het hier
het lijkt niet wat het is
pi_71410540
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Misschien was er een scart te weinig en heeft de xbox speler (lees pretkroket??) de scart van het decodeerkastje naar de xbox verplaatst?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:14:16 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71410727
Hmmm voor de grap eens bedenken wat ik op een low carb dag zou kunnen eten...

O: eigengebakken low carb brood (gevonden via google! ) met kaas / vleeswaar of een smoothie van yoghurt met fruit
T: bakje kwark
L: twee gekookte eitjes / eiersalade / tonijnsalade / salade (laatste drie zijn lastig ivm werk ), evt low carb brood? Als ik thuis ben soepje...
T: een avocado, of een stukje ossenworst, of wat rosbief... stuk komkommer... fruit...
D: vlees / kaas met veggies! Low carb lasagne, ovenschotels met courgette, etc.
T: iets zuiveligs of een waterijsje

Zou kunnen al blijft lunch / ontbijt lastig (okee, weinig óf lastig )
Ik las ergens dat Special K er ook in een low carb variant is! Da's dan zeker niet dat standaard spul
pi_71410884
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou m'n Brinta echt niet kunnen missen, dus low carben is niets voor mij, denk ik. Het was ook echt ráár dat ik vanochtend met iets anders moest ontbijten!
Oh, en m'n vriend komt er net achter dat het pak verse melk dat we vandaag gekocht hebben, bedorven is. THT 31-07, maar één en al vlokken!
pi_71410948
Hoe low carb is low carb brood, Maria?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:25:48 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71411087
Ik vond ze hiero!
http://lowcarbdiets.about(...)bohydrate_Breads.htm

Daar staat o.a. een soort focaccia op basis van flax seed meal en een cranberry-nut bread op basis van amandel-meel. O.a. ook muffins enzo.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe low carb die soorten meel zijn
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:26:56 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71411113
Als die low carb broden écht low carb zijn, zou het low carben voor yours truly al een stúk makkelijker zijn! En brood wou ik toch al eens leren bakken
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:29:55 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71411177
3 op een rij, maar soit: het is nuttig misschien

Op deze site staan ook twee low carb broodrecepten: http://www.lowcarbrecepten.nl/overig.html
pi_71411288
Lekker zwaar brood dan, met amandelmeel Hou me op de hoogte van je experimenten
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:37:20 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71411423
Lijkt me best een leuk experiment ja!

Want je kan toch ook gewoon minderen qua carbs? Stel ik zou low carb brood eten en verder gewoon mn normale 'ik doe gezond'-ritme aanhouden (dus het eigengebakken brood beleggen met mager beleg, tussendoortjes van kwark of yoghurt of fruit of knackebrot, avondeten enigszins gezond, soms low carb, soms gewoon carbs, zoals nu dus) is dat dan 'zondigen'; heb je er dan wel iets aan?
Mij lijkt namelijk dat je met dat low carb brood iig wel aan je kcals komt, zonder dat je bovenmatig vlees/ei/kaas hoeft te bunkeren
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:40:23 #298
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71411529
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vond ze hiero!
http://lowcarbdiets.about(...)bohydrate_Breads.htm

Daar staat o.a. een soort focaccia op basis van flax seed meal (lijnzaad dus!) en een cranberry-nut bread op basis van amandel-meel. O.a. ook muffins enzo.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe low carb die soorten meel zijn
Damn it, dat was dus quote ipv edit

flax seed is dus lijnzaad
pi_71411693
Ja ik denk dat dat wel werkt. Er zijn ook bakkers die KH-arm brood verkopen. In een streng Low carb dieet past het niet, omdat er toch redelijk wat KH's inzitten.

Als je geen last hebt van een suiker/KH verslaving kan je best gewoon minder carbs eten en ze niet helemaal laten staan. Dus dan eet je wel brood bij ontbijt en lunch. Maar geen carbs bij het avondeten. Wel moet je echt alle suiker en andere slechte KH's mijden, zoals koekjes en chips en dat soort ongein.
pi_71411958
Het lukt nog steeds niet met de tv, maar bedankt voor de hulp!

Hoe blij ende verrast zou jij zijn -als ouders van een uitwonende dochter met een voortreffelijke smaak- als je bij thuiskomst van een welverdiende vakantie, er achterkwam dat jouw (koop) huis een make-over heeft gekregen?

Heel blij ?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')