Peper en zout.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ineens in m'n hoofd gekregen dat ik volgende week een paar daagjes naar een hotelletje wil, ergens in Nederland. Voor het vakantiegevoel, zeg maar, lekker saampjes. Dus ik een leuk hotel zoeken, iets gevonden in Rotterdam, aan m'n vriend laten zien: "Ja, leuk. Maar dan kunnen we toch ook bij m'n broer logeren?"
Ja, dat is inderdaad nèt zo romantisch..
ze zijn wel heel vet hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:39 schreef Belana het volgende:
heej, avocado's zijn vast heel goed toch? ik vind ze lekker, maar wat zijn nou leuke recepten? iemand ideeen?
Ah, mannenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sometimes... They just don't get it![]()
Watermeloen toegevoegd aan lijstje
Gezonde vetten FTWquote:
nacho's con todos; dat is pas vetquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze zijn wel heel vet hoor![]()
![]()
maar wel lekkerik zag vandaag ook avocado's liggen, dus nu gaan we volgende week nacho's con todos eten
Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:36 schreef conleche het volgende:
CF: qua calorieen zit ik denk ik rond de 1500 zo'n beetje. Soms iets meer als ik bv een vette vleessoort eet. Soms iets minder, maar iets in die richting zal het zijn.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben ik nou de enige die niets aan avocado vindt?.
Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cootje!![]()
Is dat nou een voorbeeld van gezond low carb? Ik begrijp dat als je low carb eet, je dan wel een shitload aan vlees, ei en kaas mag?
Of moet je daar dan ook erg mee oppassen?
Ze zijn in NL zelden echt rijp&romig, dus wat dat betreft geef ik je gelijk. Flauw natuurlijk, maar: in ZA zijn ze veeeel lekkerderquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ben ik nou de enige die niets aan avocado vindt?.
En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb isquote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, je mag inderdaad veel vlees/vis en eieren. Het kan ook wel met minder, maar dan eet je al snel te weinig calorieen. Omdat je op een gegeven moment geen trek meer hebt, los ik dat op door een wat vettere vleessoort te kiezen. Of juist wel het knapperige korstje van de kip op te eten.
Het kan wel veel gezonder nog hoor. Eigenlijk wil ik bij de lunch ook altijd iets van groenten of rauwkost eten, maar dat kwam er vandaag niet van.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Maar we houden nog wel van je hoor![]()
*doet een-boot-een-boot-een-boot-een-boot met een hapje avocadoprut![]()
*
Het is ook makkelijk om er wat boven te gaan zitten. Doe een extra ei door de sla en je bent weer 80 cals verder. Of wat uitgebakken spekjes. Of wat schimmelkaas......heel makkelijk op te voeren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah, OK. Ik denk dat ik daar wel iets boven zou moeten gaan zitten, want ik ben groter en zwaarder dan jij en eet normaal ook veel meer. Toch?
Lijst ziet er niet onplezierig uit! Hou je 't nog een beetje vol?
Ja je mag ook kaas!! Bijna alle soorten. Er zitten wel wat carbs in, maar met mate mag je dat gewoon. Ook een fijn dessert voor als je uit eten gaat. Wel het brood laten staan though.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En hier en daar wat kaas inpassen, is dat OK? Ik had al bedacht daat melanzane alla parmigiana ook low-carb is
Ja!! Kum maar up met dat recept!!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef P.F het volgende:
Is aubergine+mozerella+tomaat low carb? Dan heb ik nog wel een lekker recept!
Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:52 schreef P.F het volgende:
Ik voel me nu zoooo vrouwelijk. De wasmachine, droger, tuinslang en stofzuiger heb ik vandaag wel aangekregen. Maar de tv nietZelfs de xbox krijgt geen beeld.
Zucht. Ik hou van simpele apparaten.
Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:53 schreef conleche het volgende:
En de grootste valkuil is zondigen. Want dan is het ineens een superslecht dieet. Zowel qua gezond, als qua afvallen/aankomen.
Je kan het proberen. Om te kijken of het werkt. Maar mijn ervaring is dat het een paar nadelen heeft. Ten eerste komt de trek naar carbs dan ook snel terug en moet je daar weer tegen vechten en ten tweed ehou je door de carbs direct weer wat vocht vast en dat werkt demotiverend, omdat je dan soms het resultaat van een hele week te niet doet. Dit gezegd hebbende: zo werkte het bij mij. Het kan best zijn dat jouw tolerantie voor carbs veel hoger is. Dus probeer het een paar x en als je merkt dat je niet afvalt dan zou ik het laten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hmm. En tussendoor eens in de week/anderhalve week een carb-dag? Is dat ook slecht?
Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Hoe bedoel je niet aan. Krijg je geen beeld of is er zelfs geen stroom?
Hebben jullie soms digitale TV? Want dan heb je nog een afstandsbediening nodig voor dat kastje.........
Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef P.F het volgende:
Iets van 4-5-6 van die bakjes tros tomaten van de AH
in heet water leggen tot ze rimpelen
pellen, in stukjes snijden, in een pan met kruiden (italiaanse, bijv. basilicum liefst vers), peper, zout.
in laten koken tot je een dikke niet te natte saus hebt
veel aubergines, 6 of 10 oid.
in dunne plakken snijden (dus in de lengte)
grote pan + kopje zout water, in leggen met een pan/gewicht er op.
als je saus bijna klaar is de plakjes afspoelen onder de kraan en beetje droog laten worden
dan in een grill pan aan iedere kant 2x bakken tot ze lekker bruin en smakelijk zijn
dan pak je een ovenschaal
snij 6 bolletjes mozzie in zo dun mogelijke plakjes
laagje aubergine, laagje saus, laagje mozzie.
herhaal dit een aantal keer.
dan 20 minuten in de oven tot de mozzie bruin is
en klaar![]()
Oké. Ik heb het recept nooit gezien hoor, heb het zaterdag gemaakt. En het is helemaal niet flauw, eigenlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:06 schreef ColdFeet het volgende:
PF, dat is dus melanzane alla parmigiana, maar dan zonder de extra parmezaanEn die zorgt er nou net voor dat het niet te flauw wordt.
Ja je moet van alles een beetje veel hebben, want anders kom je misschien niet zo goed uitquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Het klinkt best lekker, Pief, maar het is goddomme wel voor een heel weeshuis!!!! Ik denk dat het met 1 aubergine en 1 bol mozzarella ook best lekker is!!![]()
Digitale tv is waarschijnlijk via HDMI aangesloten. Als die amplifier een receiver is zal de digitale tv daar ook wel langsgaan gok ik. Dus alles aanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.
En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.
Terwijl het wel prima werkt. Ik begrijp het gewoon niet
Misschien was er een scart te weinig en heeft de xbox speler (lees pretkroket??) de scart van het decodeerkastje naar de xbox verplaatst?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou.. Er is een amplifier, een decoder en een blu-ray speler en nu tijdelijk een xbox.
En ik kan kiezen uit av1 t/m 6 oid, hdmi 1t/m4, usb, etc. Ik snap het gewoon niet zo goed.. Hij werkt wel gewoon hoor, maar er is 1 afstandbediening voor alles en op de een of andere manier lukt het mij niet om het beeld van de tv van de decoder (dus de kanalen) te laten komen.
Terwijl het wel prima werkt. Ik begrijp het gewoon niet
Oh, en m'n vriend komt er net achter dat het pak verse melk dat we vandaag gekocht hebben, bedorven is. THT 31-07, maar één en al vlokken!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou m'n Brinta echt niet kunnen missen, dus low carben is niets voor mij, denk ik. Het was ook echt ráár dat ik vanochtend met iets anders moest ontbijten!
Damn it, dat was dus quote ipv editquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vond ze hiero!
http://lowcarbdiets.about(...)bohydrate_Breads.htm
Daar staat o.a. een soort focaccia op basis van flax seed meal (lijnzaad dus!) en een cranberry-nut bread op basis van amandel-meel. O.a. ook muffins enzo.
Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe low carb die soorten meel zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |