abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71365713
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders # 80
quote:
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_71365739
Ik sloot hem met
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

heb je wel eens bloed laten prikken? lijkt me toch ergens vanaf te moeten komen dat je weinig energie hebt dat je zelfs s'middags even een uurtje moet gaan liggen?
pi_71365794
Misschien een tekort aan ijzer ofzo??
  maandag 27 juli 2009 @ 14:48:05 #4
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71365872
Dat hoeft niet hoor Bla_Bla_Bla. Ook hier na de zwangerschappen vermoeidheid. En nu durf ik zelfs wel zo af toe het chronisch te noemen, maar hier geen aanwijsbare reden behalve dan het moederschap icm werk. Het is gewoon niet altijd even makkelijk en zeker met verstoorde nachten komt je lichaam niet volledig tot rust. Zelfs nu 2,5 jaar de geboorte van Maud ga ik het liefs 's middags nog even rusten. Dat kan natuurlijk alleen als ik thuis ben en Fleur ook iets voor zichzelf kan/wil doen, maar mijn lichaam vind het geen overbodige luxe. Er zijn avonden dat ik echt na de kinderen om half negen in bed lig zodat ik echt kan bijtanken.
pi_71366031
Ik ben vanmorgen inderdaad nog maar naar bed gegaan en heb nog bijna 2 uur kunnen slapen, dat scheelde wel heel veel gelukkig
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 14:56:46 #6
5428 crew  miss_sly
pi_71366183
Fijn, mrien.

Vermoeidheid kan van veel dingen komen, natuurlijk, en kan ook een lichamelijke oorzaak hebben. Ik hoop dat me zulke vermoeidheid bespaard blijft.

Van wandelen zal niet veel komen. Senna heeft me de hele tijd beziggehouden met voedingen, dus ik heb nog niet eens kunnen douchen Ze ligt nu eindelijk even te slapen, dus ik denk dat ik nu maar even snel douche, heb ik dat iig gehad!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 juli 2009 @ 15:07:52 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71366543
Dat hoop ik ook voor je Miss_Sly. Ja, die kleintje kunnen je plannign aardig door elkaar husselen. Maar soms ook op een hele leuke manier.

Fijn mrien. Doet een mens goed wat extra slaap.
pi_71366666
Wat lekker dat je nog een paar uurtjes slaap hebt kunnen pakken mrien. Zulke nachten zijn idd zwaar.

miss sly je zit nog maar in je kraamweek, en wandelen kan morgen ook nog wel Dat is het mooie van je kraamweek/verlof. Je kan lekker de tijd nemen.

Bij Koen was het ook pas de 9e dag ongeveer dat we echt naar buiten gingen om te wandelen (maar dat kwam ook mede doordat hij de eerste 5 dagen in het ziekenhuis lag) Ik voelde me eigenlijk best goed toen.
pi_71367620
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:39 schreef Moonah het volgende:
En even een voor Sombie.
Dank je.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:11:48 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71368412
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik sloot hem met
[..]
Er is niks lichamelijks met me aan de hand, heb wel eens bloed laten prikken. Toen ik daar bij de huisarts zat had ik zelf al zoiets van "ik denk dat er toch niks geks uit komt" en de huisarts dacht hetzelfde. Ik gok het op maandenlang 3x per nacht je bed uit, terwijl je dat niet gewend bent. En het weer doorslapen tegen de tijd dat je uit jezelf 's nachts wakker word en dan vervolgens weer 's nachts wakker worden als je weer een paar weken hele nachten geslapen hebt.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_71369318
Ik heb ooit eens ergens een t-shirt gezien met de tekst "Sleep is overrated!"
Maar ik denk dat ze degenen die zo'n shirt dragen, eens met een verse baby moeten confronteren. Kijken of ze na drie maanden nog steeds er zo over denken...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 27 juli 2009 @ 16:59:13 #12
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71369790
Oh, was het geen mama-shirt?
ik wil er iig wel 1!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71370484
voor rocka:
  maandag 27 juli 2009 @ 17:29:38 #14
190853 RockabeIIa
pi_71370669
Ah, nou voor een koffiewebsite leuk bedacht
pi_71370975
Geen slecht idee zo'n shirt
pi_71371940
Grappig shirt.

Hier gaat het goed. Scheelt dat beide kinders zo als weer normaal (door) slapen. Ben minder moe. Djeez heeft nu 1,5 week vakantie. Is fijn, kan hij helpen. Bv vanmiddag ging hij afdrogen, scheelt toch weer. En lekker met de kinderen spelen. Kan ik met pootjes omhoog
  † In Memoriam † maandag 27 juli 2009 @ 20:59:46 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71376717
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Macka, ik bedacht me ineens vanmiddag... hoe is het met jou eigenlijk?
Merk je al verbetering? Er staat me iets bij van medicijnen, maar ik twijfel een beetje aan mijn geheugen.
Ik moest vanmiddag aan je denken omdat ik mezelf bedacht dat de zomer wellicht wel een van mijn minder favoriete seizoenen is, die warmte enzo hoeft van mij niet. En toen dacht ik weer dat het voor anderen juist DE tijd is vanwege het licht enzo. En toen dacht ik aan jou.
Ik had 'm gemist. Fijn dat je er naar vraagt, want ik wil best wat vertellen maar wist even niet meer waar dat te doen.

Het gaat niet meer alleen over seizoensgebonden depressie bij mij, maar vooral over een waarschijnlijk chronisch neurologisch defect.De anti-depressiva werken na een vervelende wenperiode inmiddels goed. Niet dat het hele leven nu een feest is, maar het is veel behapbaarder. Af en toe een off day ipv heftige schommelingen gedurende de dag.

Voor de kinderen is het heel goed, want ik ben veel steviger aanwezig als moeder. Omdat ik meer kan (opruimen en in de gaten houden) kunnen en mogen zij ook meer (kliederen en grenzen aftasten). De dames bevinden zich daar erg wel bij en dat maakt mij ook weer blijer.

Voor mijzelf is het erg wennen. Ik was gewend om dagelijks door taaie stroop te waden, en nu blijkt het ook anders te kunnen. Aan de ene kant wordt het leven lichter. Maar ik merk nu ik meer kan ontspannen wel hoe moe ik ben en wat ik fysiek en hormonaal te verduren heb gehad in de afgelopen vier jaar door zwangerschappen en geboortes. (Ik was amper ontzwangerd na de geboorte van Lucie of ik was alweer zwanger van Maja.)

Nu ik eindelijk echt ontzwangerd ben verandert er weer iets in mij. Een paar dingen van hoe ik vroeger was - van voor de kinderen - komen gelukkig terug, en daar word ik weer leuker van. Ook zichtbaar blijkbaar. Lucie vind me in ieder geval prachtig sinds ik me af en toe weer opmaak en sieraden draag. Ze komt daar ook mee aanzetten en dan gaat ze schilderijen maken met als titel 'Mama met oorbellen' Ik pik ook weer wat oude interesses op, al ontbreken tijd en concentratiespan nog. Maar ik ben op de goede weg. Nu nog een portie energie zien te krijgen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71376813
Macka, depressies zijn vreselijk, sterkte ermee!
Ben blij voor je dat je je al wat beter voelt in ieder geval...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Moderator maandag 27 juli 2009 @ 21:07:29 #19
5428 crew  miss_sly
pi_71376954
Macka, jeetje, dat wist ik allemaal niet. Goed dat de AD goed aanslaan en je je beter gaat voelen. Fijn dat je meiden dat ook zo oppikken en er goed op reageren.
pi_71382115
macka, ik ben ook blij te lezen dat de medicijnen nu helpen om alles weer iets minder zwaar te ervaren. je klinkt heel goed! en wat lief, zo'n schilderij van lucie...
pi_71385396
Macka,
Miss, bij Amber ging ik op dat 5 een rondje wandelen met M. Amber ging op dag 8 naar buiten
Met Tess ging ik op dag 4 volgens mij een rondje naar buiten en Tess ging op dag 6 mee.

Gisteravond mijn zusje gebeld of ze deze week nog kan helpen en ze komt donderdagochtend. Mijn schoonmoeder neemt Amber vanmiddag weer mee zodat ik weer ff wat lucht ehb.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71385612
Macka, dat klinkt alsof het voor jou de goede kant op gaat en voor de kinderen ook Mooi!
pi_71385709
Macka, dat klinkt zeker een stuk beter dan een tijdje terug, en als het met jou wat beter gaat zie dat ook weer in je kinderen terug. (en misschien ook wel in je husband-to-be )

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 08:26:21 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:31:47 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71385786
Macka, wat fijn te lezen dat het nu zo'n stuk beter met je gaat en dat je allerlei dingetjes bij jezelf terug-ontdekt.
Ik weet er zelf niks van, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat sommige mensen AD gewoon nodig hebben zoals anderen medicijnen voor een hoge bloeddruk hebben.

Lief ook wat je schrijft over die tekening van Lucie.

He, dit vond ik nou echt fijn om te lezen.
pi_71388164
Macka, wat goed dat de AD werkt! Inderdaad heerlijk om te lezen dat het de goede kant op gaat, dat je wereld weer meer open gaat en dat je meisjes daar ook blij van worden. Wat fijn voor jullie alle vier!

Vicky
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:10:15 #26
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71388829
Macka klinkt goed!

Vicky fijn dat je hulp krijgt.

Ik ben vandaag afgewezen voor de sollicitatie bij een kdv. Ik moet mij nu even bezinnen of ik dan toch doorga bij het kdv waar ik een 0-uren contract heb en hoop dat ik daar vast kan gaan werken of dat ik ga solliciteren bij de AH op de hoek. Probleem dan is de opvang van voornamelijk Ruben, Emma gaat straks naar school en ik zou kunnen werken op tijden dat zij op school is. Gats wat vind ik dat een gedoe Een extra inkomen hebben we gewoon wel nodig hoewel ik liever nog thuis blijf tot Ruben wat ouder is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:17:52 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71389075
Was dat die bij jullie om de hoek Jelief? Wat balen joh!
Moeilijk lijkt me dat. Wel moeten werken, maar ook opvang moeten regelen dan.
Je komt dan bijna uit op een situatie waarin je moet gaan bereken wat meer kost of oplevert enzo...
pi_71389155
Jelief, is het geen optie voor jou om geregistreerd gastouder te worden? Je bent daar neem ik aan goed voor gekwalificeerd, jullie hebben nu de ruimte en je kan Ruben dan bij je houden.

Macka, wat ontzettend fijn om te lezen!
pi_71389273
werken weegt qua kosten al snel op hoor, doordat je een groot deel van de kosten voor opvang terugkrijgt van de belastingdienst. maar het is vooral vaak lastig om en werk te vinden (dat je leuk vindt, liefst), en dan precies voor die tijden ook meteen maar even opvang te hebben. ik vind dat zelf wel een belemmering, ben er gewoon een stuk minder flexibel door en daardoor minder makkelijk inzetbaar voor nieuwe taken die me anders heel leuk hadden geleken. maar ja, een BSO-plek voor een andere dag heb je niet zomaar.
bovendien is dat geregel (van opvang) wel erg vaak de taak van de moeder, heb ik de indruk.

balen dat je 't niet geworden bent voor die baan, jelief!! succes met de beslissingen die je nu moet nemen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:25:04 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71389334
Wat jammer Jelief! Het zou handig zijn geweest.

Macka, wat fijn dat de medicatie lijkt aan te slaan!

Vicky, goed dat je hulp inschakelt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71389676
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef owlet het volgende:
Jelief, is het geen optie voor jou om geregistreerd gastouder te worden? Je bent daar neem ik aan goed voor gekwalificeerd, jullie hebben nu de ruimte en je kan Ruben dan bij je houden.

Macka, wat ontzettend fijn om te lezen!
Als gastouder verdien je echt heel weinig, dus dan moet je al meerdere kinderen opvangen wil je er wat aan hebben.

Balen Jelief!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:36:48 #32
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71389740
Macka wat fijn dat de AD hun werk doen en het allemaal weer wat beter gaat! En ook fijn om dat in je kinderen terug te zien!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:51:02 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71390284
Toevallig zijn wij nu net ook daarmee bezig Bix. Mijn baas zou graag zien dat ik ietsje meer ging werken en zelf zou ik een half dagje erbij idd ook niet erg vinden. Evt. zou F. dan een hele dag minder kunnen gaan werken want mijn stukje salaris erbij, en het niet hebben van kdv kosten op die dag wegen heel netjes op tegen het verlies van 1 dag salaris van hem en we hoeven geen extra opvang te regelen zeg maar voor die extra halve dag van mij.
Maar het is wel een hoop gedoe idd.

Hopelijk lukt het wel om ergens een gulden middenweg te vinden Jelief.
Is er niet iemand in de buurt die op zou kunnen passen ipv een kdv of creche?
pi_71390321
Jelief, wat een geregel en gedoe. Succes ermee.

Macka, fijn te horen dat het goed gaat.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:15:26 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71391112
Wat goed om te lezen Macka. Super!

Dat is jammer Jelief. Je 'moet' allemaal maar gaan werken, maar er komt altijd zoveel geregel bij kijken. Financieel is het vaak wel positief, ik hoop dat je snel wat leuks vindt.

Dadelijk verjaardagscadeautjes inpakken, dat is leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71391419
is anna alweer bijna jarig, yppy? (ik had \t gevoel dat dat pas veel verderop in augustus is). of is 't voor een andere jarige?

oh sorry voor 't offtopic gaan...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:27:27 #37
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71391511
Het is voor Anna al, maar dan is het niet meer zo erg als ze stiekem op zolder binnenloopt. Over 3 weken is het al, wat gaat dat snel. Ben je ineens mama van een bijna 3-jarige die al zoveel kan en zoveel doet en weet en denkt en zo zichzelf en een eigen mensje is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_71392886
mijn meoder heeft aangegeven dat, alsik weer ga werken, ze een dag minder wil gaan werken om op Tess te passen!! Scheelt weer 1 dag kdv
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:20:59 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71393146
Macka, fijn om te lezen dat je nu niet meer door stroop heen waadt. En vooral ook dat je aan jezelf en de meiden merkt dat het beter met je gaat.

Jelief, lijkt me heel moeilijk. Het geschipper met kinderen tussen je eigen werk en de opvang. Altijd een moeilijke keuze.

Freecel, afhankelijk van hoe je rekent. Als gastouder kun je toch een redelijke salaris verdienen. Maar, je moet wel flexibel zijn en inderdaad meer dan 1 kind opvangen. De precieze regels gaan per 2010 veranderen. Heb daar een mail over (dus mocht iemand daar iets meer over willen weten dan kunnen ze pm-en)

Yppy, je meisje al weer bijna jarig... (goed dat je het zegt....dan ga ik zeker nog iets kleins kopen)

BE, wat goed dat jullie dat allemaal zo afwegen. Plezier in je werk is immers net zo belangrijk als het gevoel dat je weet dat je kinderen goed worden opgevangen.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 14:26:05 #40
5428 crew  miss_sly
pi_71395599
Jelief, wat jammer van je sollicitatie. En lastig hoe nu een en ander te regelen. Succes!

Vicky, wat fijn is dat!

Wij hebben net een rondje gewandeld. Het was echt een ieniemienie rondje, maar het is een begin en ik kwam buiten adem alweer boven (oeke, hier ook 3 steile trappen). En wat is de wereld groot en lawaaierig was me nooit eerder opgevallen Maar Senna sliep mooi door alle herrie (brommers metkapotte uitlaten, ambulance met sirene) heen en ligt nu in de box gewoon verder te slapen
pi_71395638
Lekker Miss!
Jelief, balen zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71396046
Ik weet het Chaca, ik ben zelf gastouder Maar het minimum gaat zelfs nog omlaag en geloof me, het is niet heel veel per kind. En ik heb er hier regelmatig 2 tegelijk, maar dan heb ik hier dus 3 kinderen van 11 tot 18maanden en dat is wel hectisch Dat zou ik niet elke dag kunnen zeg maar. Zeker niet als ik er straks nog één bij heb.
pi_71396863
Kan me voorstellen dat het hectisch is, ik zou het niet kunnen denk ik, gastouder zijn. Respect!

Ik heb lekker 6 weken vrij, dit is mijn tweede week. Vandaag een dagje met de kinderen op het KDV, dus lekker een dag voor mezelf. Net bericht gekregen dat we de dagen op het KDV om kunnen zetten per half augustus, dus dat komt helemaal goed uit. L. werkt 32 uur en werkt dan dus drie dagen korter, zodat hij straks op tijd thuis is om de oudste uit school te halen. De andere twee dagen ben ik gewoon thuis. Zo hoeft ze niet naar de BSO en dat wilden we ook voor nu. Nu nog even mijn dagen op m'n werk omzetten, maar dat moet geen probleem zijn. En dan volgende week lekker op vakantie.

Ik kan weer helemaal even resetten. Lekker hoor.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:07:27 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71397245
Dat is super Igraine.

En zelf gastouder zijn. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar dan inderdaad zou ik het pas doen als Maud op school zit. Dat scheelt overdag in ruimte qua aandacht voor de kinderen. Als ik naar mijn eigen gastouder kijk, kan ik alleen maar respect voor haar hebben. Ze doet het toch elke dag maar weer. Tussen half zeven en half acht de eeste kinderen ontvangen en de laastse pas om kwart over zes weer aan de ouders meegeven. Maar gezellig is het daar altijd wel. Er staat dan ook niet voor niets 'de soete inval' boven de deur.
pi_71397408
chaca, zou je daar zin in hebben dan? ik vind 't niet echt iets voor jou op een of andere manier.

klinkt heerlijk igraine! enjoy!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:25:15 #46
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71397860
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:12 schreef bixister het volgende:
chaca, zou je daar zin in hebben dan? ik vind 't niet echt iets voor jou op een of andere manier.

klinkt heerlijk igraine! enjoy!
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik merk dat als ik meedraai bij mijn gastouder (omdat we dat allebei gezellig vinden), ik het reuze naar mijn zin heb. Ik vraag me alleen af of ik het dag in dag uit zou kunnen doen. Dus als antwoord op je vraag. Ik denk niet dat ik het echt ooit zal gaan uitoefenen, alleen al vanwege het feit dat ik weet dat mijn gemoedstoestand niet 100% betrouwbaar is. En dat vind ik wel belangrijk als je met kleine kinderen omgaat (die van mezelf niet meegerekend, die hebben gewoon de pech dat ze mij als moeder hebben). Dat ze weten waar ze aan toe zijn. En het niet de ene keer wel mag en de andere keer ze een veeg uit de pan krijgen. Maar, het doet niet af aan het feit dat ik het super vind om met kinderen om te gaan. Ik heb tenslotte ooit de wens uitgesproken om remidial-teacher te worden. Dat heb ik alleen nooit gedaan. Maar zeg nooit nooit.
pi_71397897
@ freecell, blijf jij evengoed als gastouder werken in 2010 als de bedragen zo omlaag gaan?
Ik vind zelf een baan vinden maar mooi *piep* en ik zou best wel willen. (maar ik heb geen gerichte opleiding)
pi_71400359
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef LovelyLady het volgende:
@ freecell, blijf jij evengoed als gastouder werken in 2010 als de bedragen zo omlaag gaan?
Ik vind zelf een baan vinden maar mooi *piep* en ik zou best wel willen. (maar ik heb geen gerichte opleiding)
De bijdragen aan de ouders gaan omlaag, maar de ouders die ik nu heb laten mijn salaris wel vaststaan. Ze vinden dat ze het niet kunnen maken om mijn salaris omlaag te schroeven omdat zij minder terugkrijgen.
En daar ben ik het mee eens

Overigens komen er meer nieuwe regels en ik heb net mazzel met mijn opleiding enzo dat ik er precies tussendoor zeil.
Ik was net een beetje aan het uitkijken naar iets anders aan thuiswerk op termijn, meer richting mijn opleiding zeg maar. Iets van gezinsbegeleider/helping hands oid, maar toen werd ik weer zwanger. Dus ik wacht nog zeker een jaartje met switchen

Het lijkt mij ook wel leuk om gastouder te worden van 'speciale' kinderen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:41:39 #49
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71400453
Wij zijn nog op zoek naar een gastouder voor bij ons thuis... in de regels van de organisatie staat dat WIJ de gastouder in geval van ziekte 6 weken door moeten betalen. Ik vind dat zo gek, omdat wij juist voor een gastouder die in dienst in van een kinderopvangorganisatie kiezen, zou je denken dat die dat soort dingen moeten opvangen. Iemand ervaring?
Morgen nacontrole, vind t toch wel spannend. Krijg ws ook een inwendig onderzoek (of doen ze dat niet altijd?) en laat ik daar nu geen zin in hebben.... dat gefeest daar ben ik wel een beetje zat! Ze gaan ook een spiraal zetten, dus tja, aan 'feest' ontkom ik morgen niet helemaal. Hoop dat t niet al te veel pijn gaat doen.... brrr!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:42:44 #50
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71400492
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook wel leuk om gastouder te worden van 'speciale' kinderen
Mijn kindjes zijn heeeeel speciaal, maar dat bedoel je vast niet!
pi_71400525
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:42 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Mijn kindjes zijn heeeeel speciaal, maar dat bedoel je vast niet!
Nope
En daarbij ga ik niet naar mensen toe, de hummels komen hier.
Anders vind ik dat het grootste voordeel van gastouder worden weg is

Vanaf 2010 mogen gastouders trouwens ook nog maar één opvangadres hebben. Dus of bij de gastouder thuis óf bij de kindjes, maar dan mag ze maar één adres hebben
pi_71401333
Ik heb met de nacontrole geen inwendig onderzoek gehad hoor mikoxx. De gyn gaf toen aan dat ze dat alleen deden als er reden voor was. Maar een spiraal is natuurlijk wel weer een goede reden misschien
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:12:50 #53
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71401405
Mikoxx succes bij de nacontrole

Een gastouder valt onder de regeling alpha-hulp. Dit houdt in dat zij niet in dienst zijn van een organisatie maar gekoppeld zijn aan een organisatie. Ziekte/vakantie-geld zit hier dus niet bij inbegrepen. Vandaar dat ze dus 6 weken aangeven. Maar, ik vind persoonlijk 6 weken wel erg lang. Maar ik denk dat dit de periode is die geld voor ziekte voordat je bij een gemeente aan mag kloppen als alpha-hulp voor speciale bijstand (maar dit laatste weet ik niet zeker). Misschien is het beter om dit in het topic gastouder-opvang te gooien, voordat we off-topic gaan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:07:59 #54
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71431763
Nacontrole was prima en het zetten van een spiraal is me 100% meegevallen! Gelukkig maar!
pi_71437359
Mikox, fijn dat de nacontrole goed was en dat het zetten van een spiraal prima ging.

Hier was ik best chagerijnig omdat ik niets meer van de verloskundigenpraktijk hoorde. Of moesten jullie ook zelf bellen voor de nacontrole? Volgens mij ben ik vergeten vanwege de invalster. Nouja, ik heb maandag een afspraak. Dan is Kobus al 8 weken, maar goed. Ik wil het wel graag afronden.

Vandaag post-zwangerschaps-gym en dat viel me toch vies tegen. Je lichaam is echt wel uit zijn loodje door alles zeg.
Laten we hopen dat het nog goed komt...
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 19:37:46 #56
5428 crew  miss_sly
pi_71437478
Fijn dat het meeviel en dat het spiraaltje gezet is, mikoxx!

oeke, mij werd dus inderdaad verteld afgelopen maandag dat ik zelf een afspraak moet maken als ik nacontrole wil. Het is niet verplciht, dus je kunt ervoor kiezen en zo ja, dan even een afspraak maken.

Ik kan me bij gym uberhaupt nog niets voorstellen Ook niet bij het verhaal van iemand die ik vorige week sprak dat ze na 5 dagen alweer op de fiets zat. Ik moet er werkelijk nog niet aan denken mijn beurse kruis op een fietszadel te zetten
pi_71437676
Okay, dan zal ik het maar niet bij hen leggen. Het voelde gewoon zo raar.

En op een fiets, ik heb er eerlijk gezegd nog steeds geen zin in. En ik ben al net meer beurs hoor!

Heb je vandaag ook gewandeld? Bizar is dat he? Dat een straat in Amsterdam de hoofdstraat van Bombay lijkt, zo druk en herrie en stinkend.
Je raakt gewoon in een verstilde toestand met je nieuwe kleine gezinnetje.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 20:01:46 #58
5428 crew  miss_sly
pi_71438231
Hoe herkenbaar, oeke
Zoveel herrie, drukte, stank...en dan ben je daar met zo'n klein mensje, dat nog kleiner lijkt in die grote wereld. Terwijl Senna er niets om geeft en gewoon doorslaapt
pi_71438284

En dan loop je daar voor het eerst of voor één van de eerste keren met zo'n hummel buiten en dan draait de rest van de wereld gewoon door
Dat gevoel vergeet ik niet meer
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 20:05:35 #60
5428 crew  miss_sly
pi_71438344
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren

Dus hier draaide de wereld neit helemaal gewoon door
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:06:03 #61
45621 Suzanna
Mama van...
pi_71438359
Ik kan me herinneren dat ik drie weken na de geboorte van Noa pas weer 'op mijn beide benen' kon staan (erg zware bevalling en nasleep) en toen naar de stad ging met klein meisje in draagzak... wow... dat had ik niet moeten doen! Ik was de hele dag nog aan het nashaken. Heel bizar!
En dat kwam eigenlijk niet door het lopen, dat had ik wel geoefend, maar vooral de indrukken, de drukte...
pi_71438452
Ja, bijzonder moment was dat, en dat je ook nog zo verwonderd bent over dat nieuwe leventje, maar dat de wereld gewoon doordraait en er ook niet om maalt, net zo min als dat kleintje erom geeft inderdaad.

Ik was trouwens vandaag zo trots! Echt moedertrots
De gymjuf vond Kobus zo'n sociaal jongetje, hij zocht echt contact met zijn ogen en zijn stem en zijn motoriek was al zo goed en binnenkort zou hij wel gaan rollen en en en!
Ze was helemaal weg van hem en ik was heul apetrots!
pi_71438555
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren

Wat lief! Dat kwam bij ons pas later. Heel bijzonder is dat he, de bakker en de snackbarman enzo die je kindje willen bewonderen.

Wat heftig Suzanna, ik kan me voorstellen dat dat intens moet zijn geweest na 3 weken!
pi_71438713
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:

Wat lief!
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:02:05 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71439938
Wat leuk miss sly. Echt een mooi welkom voor Senna

Ik weet nog dat ik de eerste keer dat we met Linde buiten gingen wandelen steeds dat polsbandje van de bugaboo om mijn pols deed omdat ik bang was dat iemand haar zou pikken Moest echt weer even wennen aan die grote boze buitenwereld...
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:27:53 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71440650
Dat gevoel als je voor het eerst met je kindje buiten loopt is idd heel speciaal ja!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71444532
Miss Sly, dat klinkt echt heel lief.
Oeke, wat leuk dat de gymjuf Kobus zo leuk vond, kan me voorstellen dat je daar heel trots van werd!
Ik ben ook wel benieuwd naar die nagym.. zie er wel tegenop, als het echt met oefeningen is enzo Maar de keer dat alle baby´s mee mogen lijkt me weer heel leuk! Er zijn nog 2 meiden van ons clubje niet bevallen, zijn wel allebei al overtijd, ben toch wel heel benieuwd. (en de nagym begint al 15 aug )

Ik heb vanavond voor het eerst Graeme echt helemaal alleen in bad gedaan. Vond het wel spannend, omdat hij eerder het echt niet leuk vond in het badje, en we daarom maar steeds met hem gingen douchen. Maar het ging heel goed, en hij lijkt het nu ook echt wel leuk te vinden. Ben echt blij dat het zo goed ging. Ik merk toch dat ik wel onzeker ben met heel veel dingen, of ik het wel kan. Mijn man heeft ook vakantie, en bij hem lijkt alles zo automatisch te gaan, en dan heb ik helemaal het gevoel dat ´de moeder´ het toch beter moet doen/kunnen dan de vader, maar da t is hier dus helemaal niet zo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71444996
Tessie, ik zou niet weten waarom je het als moeder beter zou moeten kunnen dan als vader. Het is voor jullie beiden toch een nieuwe situatie?
Daar moet je nog aan wennen. Heel normaal!

En mannen zijn toch vaak wat nuchterder, die doen gewoon.

Maar goed dat je zelf met Graeme hebt gebadderd, en heel fijn dat het zo goed ging. Hopelijk geeft jou dat ook een goeie boost in je zelfvertrouwen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71445036
Heb je veel gym keren? Wij wel 5 keer. Het is vooral heel leuk om al die babietjes te zien
Vandaag moesten we voor het eerst oefeningen doen en Kobus en een ander jongetje lagen midden tussen ons in op zo'n gymmat met elkaar te kletsen

En die oefeningen zijn wel pittig, maar ook wel fijn voor je bekkenbodem. Denk ik. En ze geeft veel tips voor de verzorging enzo, dat vind ik wel fijn.maar ik ben wel uitgepoept nu

Goed dat je Graeme in bad hebt gedaan! En dat hij het leuk begint te vinden.
Wees niet bang dat dingen niet altijd soepel gaan, ik vind echt een ontdekkingsreis samen met partner en kindje. En als het hem makkelijk afgaat is dat alleen maar fijn toch? Lekker van genieten en afkijken. Volgens mij ben je een hele lieve mama en moet je gewoon je gevoel en intuitie volgen.
pi_71445270
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik vind dat ik het als moeder beter zou moeten doen.. maar het voelt wel zo.. beetje suf. Ik word er gewoon nog meer onzeker van denk ik, dat bij hem alles zo makkelijk lijkt te gaan.
Maar ik ben echt blij dat het badderen zo goed ging. En daarna heb ik hem ook in bed gelegd (we zijn net begonnen met hem ook alleen in bed te leggen ipv steeds beneden te laten slapen als wij nog op zijn) en dat ging eerder steeds niet goed omdat hij dan steeds ging huilen. Maar ik ben nu gewoon boven blijven zitten, en elke keer als hij ging huilen eventjes zijn kamer in, speentje weer terug doen, aai over zn bol en dan weer weg. En na een uur is hij toch echt gaan slapen. Weer iets wat goed ging dus!
pi_71446828
Poeh ik heb ff geen puf om overal op te reageren wilde alleen even laten weten dat ik momenteel nogal druk ben met Ties, hij overstrekt zich is nog steeds super gespannen en krijgt vanaf vandaag voeding voor kinderen met een koe melk allergie hij bleef namelijk steeds krijsen na iedere voeding en dat uren aan 1 stuk.
Ben bezig met naast de osteopathie ook kinderfysio te regelen en inbakeren mag misschien pas na 3 augustus omdat we dan pas de echo voor zijn heupen hebben.

Ik zat er vandaag dus echt doorheen na weken sukkelen, en gelukkig prikte het CB daar meteen doorheen en heeft meteen met het ziekenhuis gebeld om te regelen dat als de echo duidelijk is we meteen de uitslag mee krijgen ipv ruim 1 week later. Te zorgen dat we via hun een verklaring krijgen zodat voeding vergoed gaat worden enz enz.
Hier gaat het dus niet zo best. En hoewel ik super veel van Ties houd kan ik hem af en toe achter het behang plakken en weet ik af en toe niet hoe ik er mee om moet gaan.
(ben overigens niet bang dat ik flip ofzo, ik trek het nog wel maar gewoon dat gevoel dat je je kind niet kan troosten is niet te verkroppen)
Mama van Isa en Ties
  donderdag 30 juli 2009 @ 06:58:44 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71448782
Marlieske, wat rot! Kan me je frustratie en onmacht goed indenken. Ik hoop van harte dat het vele huilen snel stopt door de nieuwe voeding en eventueel het inbakeren. Of dat ostheopaat/fysio iets simpels vindt waarmee Ties nu worstelt. He, bah zeg, wat naar voor jullie allemaal.
Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71448987
Marlieske
pi_71449061
Marlieske ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je je kind niet kan troosten, ik kan er helaas over meepraten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 08:17:07 #75
5428 crew  miss_sly
pi_71449074
marlieske, wat rot dat het zo loopt. Niet te streng voor jezelf, natuurlijk is het zwaar op deze manier
Ik hoop dat de nieuwe voeding en inbakeren snel een positief effect hebben!

tessie, wat kunnen je gevoelens als nieuwe moeder lastig zijn he? Eigenlijk wil je alles perfect doen, zeker als moeder (hoe discutabel ook), en je weet dat dat niet gaat lukken. Maar wat ik zo lees, doe je het hartstikke goed en gaat het heel goed met Graeme. Fijn dat het badderen zo fijn ging. En verder genieten van de dingen die je man wat beter af lijken te gaan. Is soms ook wel eens fijn, toch?
pi_71449094
Marlieske, Guus heeft ook een echo gehad van zijn heupen.
Daar heeft die dokter ons gelijk gezegd of er iets aan de hand was ipv een week wachten

Tis moeilijk om er achter te komen wat hem nu precies dwars zit.
En verandering van voeding merk je eigenlijk ook vaak pas na een week ofzo (tenminste bij ons).

Veel succes ermee!
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:39:36 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71451887
Marlieske Ik hoop dat er snel iets uitkomt. De onmacht kan ik me nog goed herrineren van zowel Fleur als Maud. Bij Fleur was het de voorkeurshouding die we na 3 weken met hulp van fysio snel onder de knie hadden en een ander kindje terug hadden. Bij Maud deed de KMA-aanpak wonderen. Geen gekrijs, gehuil en onmacht meer. Zo'n groot verschil. Ik gun jou dit ook!
pi_71453143
Marlieske, wat moeilijk allemaal en hartverscheurend om je kind maar niet te kunnen troosten.
Alle woorden die ik schrijf zijn betekenisloos. Ik wens jullie snel betere tijden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:25:42 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_71455077
Ik voel me een ontaarde moeder. Ruben had vanochtend een innige omhelsing met de tafel en we konden dus weer zijn kin laten plakken. Aan de ene kant was ik blij dat het dit keer gewoon thuis gebeurde en niet op de opvang en dat ik er dus bij was, maar aan de andere kant voel ik me heel vervelend dat we hem wel naar de opvang hebben gebracht. Het gaat natuurlijk wel weer met hem, hij vindt het er hartstikke leuk (gelukkig!) en ik zou op dit moment echt niet hem de hele dag bezig kunnen houden, want ik loop al een tijdje op mijn tandvlees omdat ik veel te veel gedaan heb de laatste tijd, maar ik voel me toch best schuldig. Dat zal er ongetwijfeld bij horen, maar ik vind het wel heel moeilijk. Het liefst zou ik de hele dag met hem knuffelen, maar die energie heb ik niet. Nou heb ik de afgelopen dagen wel ontzettend veel tijd met hem doorgebracht, lekker alleen op de camping en hoef ik van het weekend de boel niet in te pakken omdat we daarvoor gelukkig hulp hebben, maar ergens steekt het toch wel

En ik weet dat ik niet de enige ben en dat iedereen wel van die gevoelens heeft, ben je wel een goede moeder (scroll maar naar boven ), maar toch.

(En ik onthoud me dus maar even van commentaar op de andere dames, aangezien ik geen tips heb en geen oplossing, maar ik weet hoe jullie je voelen (tenminste, niet precies natuurlijk, maar jullie nsappen wel wat ik bedoel. Het is in ieder geen onwil dat ik even niet reageer )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:28:56 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71455178
troel kan weinig zinnigs zeggen maar
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:44:47 #81
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71455612
over het "de grote wereld draait door-gevoel" kan ik niet echt meepraten. nooit echt zo gevoeld, maar wat tessie beschrijft, herken ik wel heel erg! ik ben toch de mama? de de moeder-kind-band en als het kind huilt, MOET ik als mama direct aanvoelen wat er is, want tja, die moeder-kind-band, en waarom kan PR hem nou beter troosten dan ik, want we moeten toch zo'n band hebben, etc.

gelukkig is dat redelijk gesleten. en merk ik toch wel dat ik wel weet wat er is, terwijl PR echt nog geen idee heeft. en soms, tja, dan weten we het niet. boeiend. na 5 minuten is het toch weer klaar

marlieske hopelijk wordt het snel beter!
troel, je bent echt geen ontaarde moeder. kinderen vallen, dat hoort erbij. je moet nu voor jezelf en je eigen lichaam kiezen, anders eindig je weer in het zkh. dat lijkt me ook niet de bedioeling...
sterkte iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71455639
Ik denk dat we ons daar allemaal wel in herkennen en het ook snappen!
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:56:34 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71455931
Troel Zorg in elk geval dat je je rust neemt. En uiteraard weet je diep van binnen dat Ruben het goed heeft op het kdv. Dus dat schuldgevoel berust eigenlijk alleen maar op jouw gevoel en met name nu de vermoeiheid. Je wilt het wel heel graag, maar het lukt nu even niet. Kijk dus niet naar wat niet kan, maar probeer even de postitieve dingen voor jezelf naar voren te halen.

Ben zelf ook moe en voel me zo af en toe ook behoorlijk schuldig naar de meiden toe. Maar ik ben wel gisteren met Fleur naar Mega Mindy geweest. Dat was zo super fijn, dat ik dan vervolgens mezelf ook realiseer dat het niet erg is als ik dan 's avonds zeg dat ik te moe ben om een spelletje te doen, maar wel even een boekje wil lezen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:20:47 #84
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71456575
Marlieske, wat rot. En wat jammer.
Als je het fijn vindt om een middagje lucht te hebben, wil ik best een paar uurtjes met Ties (en evt Isa) gaan wandelen hoor. Ik kan morgen, maar volgende week zou het ook kunnen. Laat maar weten als je er gebruik van wil maken. En zo niet, ook prima.
Sterkte.

Troel, gekske. Die ongelukjes zijn een fase. Thies heeft ook een poos gehad dat ik bang was dat mensen zouden denken dat we hem wat aandeden, zo vol zat hij met schrammen en schaafwonden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71477661
Marlieske en Troel

Hier gaat het een stuk beter. Heb gelukkig goed kunnen praten met mn Lief over hoe ik me voelde, zoat hij er ook wat meer rekening mee kan houden enzo. En Graeme is de afgelopen paar dagen na de fles van 9 uur gewoon lekker in zn eigen bedje gegaan, wat ook wel fijn is, zodat we nog een beetje avond voor ons zelf hebben ook.

En ik geloof dat ik nu alweer ongesteld aan het worden ben Had ik nog niet echt op gerekend, aangezien ik altijd al zo´n lange cyclus had enzo... Net nu we morgen een dagje sauna geplanned hebben
  Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 16:31:20 #86
5428 crew  miss_sly
pi_71493614
Vraagje: hoe lang kun je de pijn tussen je benen blijven houden? En dan heb ik het niet over de hechtingen ofzo, daar voel ik al bijna niets meer van. Ik heb meer pijn in mijn liezen. 's Ochtends bij het opstaan voel ik me eigenlijk best prima, maar in de loop van de middag gaat het echt steeds meer pijn doen, tot ik echt paracetamol nodig heb om me weer een beetje ok te voelen. Verder voel ik me hartstikke fijn en fit, dus dat die pijn maar niet weggaat vind ik reuze irritant.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:37:02 #87
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71493755
Miss-S precies weet ik het niet meer maar ik heb dat best een tijdje gehad eigenlijk...
Super dat je je verder zo goed voelt en dat het zo fijn gaat met Senna!
pi_71495898
Als je echt een paracetamol nodig hebt om je weer ok te voelen, vind ik dat best heftig hoor. Ik heb zelf ook nog wel last van vanalles downunder, maar lang niet zo erg om een pijnstiller nodig te hebben....
Misschien voor de zekerheid toch nog ff met je vk bellen?

Wij zijn vandaag heerlijk naar de sauna geweest. Was echt wel ff lekker, en ook wel nodig om ook gewoon ff lekker met zn tweetjes te zijn en ook vanalles te bespreken met elkaar enzo. Mn mams heeft opgepast, en dat ging ook helemaal goed.
pi_71497430
Het klinkt voor mij helemáál niet bekend miss-sly? Dus als het aanhoudt toch even bellen misschien
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:46:45 #90
94046 PM-girl
pi_71501685
Miss_sly, ik heb wel vrij lang een flink beurs geval gehad, een enorme druk op mijn bekken. Wanneer ik ging lopen had ik er last van, nog maandenlang.
Maar dat zat niet specifiek in mijn liezen, meer op mijn schaambeen en bekken.

Ik zou het voor de zekerheid even vragen!
*
pi_71509110
Bedankt voor de antwoorden.
Ik kijk het nog even aan iig tot na het weekend. Kijken of het toch vanzelf wat minder wordt, misschien, als ik ook wat beter uitrust.

Gisteren zei ik tegen schaap dat het voordeel van borstvoeding geven is, dat ik Senna zo vaak mag pakken en vasthouden en knuffelen. En toen zei hij: maar dat mag je sowieso, ze is namelijk van ons.

Ow ja
pi_71509176
Toen de kraamverzorgster binnenkwam (bijna een uur na de bevalling, haha) zei ik: Kijk nou wat ik gevonden heb En we mogen hem houden!
pi_71549830
even een egopostje

de alweer ongesteld verse moeders..
was jullie cyclus gelijk weer regelmatig?

ik ben 10 juni aan t bloeden geweest, toen weer op 20 juni dat voelde aan als echte ongesteldheid. maar nu ben ik 2 weken 'overtijd' ik heb na 8 dagen overtijd een zw. test gedaan, negatief (gelukkig ) maar ik ben t dus nog steeds niet.

komt dit vaker voor?
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:07:47 #94
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_71549917
Hier voor het eerst weer ongesteld na 6 weken (ondanks volledige borstvoeding), toen weer na 6 weken en vervolgens weer netjes om de 4,5 week.
pi_71549972
ik dus na 5.5 maand 2 dagen bloeden, 10 dagen later weer maar dan 4 dagen. en nu dus al een tijd niets
mijn cyclus was altijd al wel belachelijk lang maar zo lang en normaal was ik 9-11 dagen ongesteld misschien wordt dat nu wel anders hoop ik hoop ik HOOP IK
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:12:52 #96
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_71550054
Whehe, dat hoop ik dan ook voor jou .
pi_71553194
Allemaal bedankt voor de lieve woorden en Moonah superlief van je aanbod maar gelukkig heb en had ik hulp genoeg. Familie kent het probleem en springt daar goed op in (lucky me).

Kinderfysio komt morgen voor Ties aan huis dat is dus geregeld, voeding krijgen we nu via de apotheek en daar gaat het 200% beter door Nutramigen heeft Ties nu en het gegil en overstrekken na de voeding was meteen over wij zijn, en vooral Ties natuurlijk daar super blij mee. Hij slaapt tussendoor nu ook wat vaker en is veel relaxter als van de week.
Ik ben blij dat ik door het CB serieuzer werd genomen als door de huisarts en ben ook blij dat ik eerlijk mijn gevoelens heb geuit tegenover hun, al vond ik het wel lastig om te laten zien dat ik het echt niet meer wist wat ik ermee aan moest, ik kan veel zeggen maar niet dat ze niet geholpen hebben.
Mama van Isa en Ties
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:49:47 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_71557170
Hier gaat het inmiddels ook weer beter. We hebben voor dit seizoen de camping verlaten en Ruben logeert sinds zaterdagavond bij mijn ouders, om even rust in de tent te brengen. Het opklappen en opruimen van de vakantiespullen was behoorlijk heftig en alles behalve rustgevend en ik zat er echt even doorheen. Ruben geniet echt van de aandacht die hij bij mijn ouders krijgt en het was heerlijk om hem net even op de webcam te zien en aan te telefoon te hebben. Ik mis hem wel, maar de rust doet me op dit moment ook erg veel goed. Blijkbaar is een zieke Bert in combinatie met zo'n heel drukke week toch echt veel te druk voor me geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:10:03 #99
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71558895
Beterschap Troel! Fijn dat Ruben in zulke goede handen is!

Kleurdoos mijn vk vertelde dat je cyclus weer regelmatig moet zijn 6 maanden ná het stoppen met de bv, als je pech hebt duurt het dus nog wel ff

Marlieske sterkte!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:19:23 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71563959
Troel, goed dat je nu even je rust neemt.

Kleurdoos, helaas geen ervaring mee, maar succes

Marlieske, wat fijn dat ties het goed doet op de nutrimigen. Zal al enorm schelen voor hem en voor jullie. En wat super dat je zo'n goed vangnet hebt. en sterkte voor de komende tijd.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:51:58 #101
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_71576645
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:07 schreef mikoxx het volgende:
Nacontrole was prima en het zetten van een spiraal is me 100% meegevallen! Gelukkig maar!
Huh nu al? Ik heb nacontrole ook gehad met 6 7 weken maar spiraal krijg ik pas als de jongens 3 maanden zijn. De gyn vond het nog veels te vroeg na een tweeling zwangerschap. Moet dus nog even geduld hebben tot eind van de maand.

Hoe is het verders met je jongens?
pi_71577400
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:02 schreef Stiemie het volgende:
Wat leuk miss sly. Echt een mooi welkom voor Senna

Ik weet nog dat ik de eerste keer dat we met Linde buiten gingen wandelen steeds dat polsbandje van de bugaboo om mijn pols deed omdat ik bang was dat iemand haar zou pikken Moest echt weer even wennen aan die grote boze buitenwereld...
een beetje late reactie, maar ik loop achter
Bij Myrthe deed ik dat ook altijd, en 't is ook een keer heel nuttig gebleken. Ik voelde ineens een ruk, draaide me om, en zag dat een vrouw probeerde de kinderwagen de winkel uit te rijden (!). Ze zei dat ze de baby graag beter wilde bekijken.
pi_71577490
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef poemojn het volgende:

[..]

Bij Myrthe deed ik dat ook altijd, en 't is ook een keer heel nuttig gebleken. Ik voelde ineens een ruk, draaide me om, en zag dat een vrouw probeerde de kinderwagen de winkel uit te rijden (!). Ze zei dat ze de baby graag beter wilde bekijken.

wat een raar wijf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71577579
quote:

[..]

Nou keten ik de kinderwagen straks helemaal aan me vast
pi_71577597
quote:

[..]

What the?
En hoe reageerde jij toen? Ik was haar aangevlogen denk ik!
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:18:48 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71577623
Die had met mij idd ook een probleem gehad!
pi_71577704
Ik was heel erg verbaasd, de cassiere ook (ik was aan 't afrekenen). En de vrouw schaamde zich en ging ervandoor. Het is niet echt iets dat je verwacht.
Misschien heb ik 't toen wel uitgebreider beschreven hier, dat weet ik niet meer. Het is me verder ook nooit meer overkomen maar ik heb niet vaak snel de kinderwagen ergens neergezet om een boodschap te halen een eindje verderop oid, zoals je veel moeders wel ziet doen. Hoewel ik daar met Juliette wel wat makkelijker mee was.. maar die had meestal Myrthe er dan nog naast staan.
pi_71577771
Bij mij kwam de angst vooral door een verhaal dat mijn moeder me vertelde. Ik was een paar weken oud en lag in de kinderwagen toen mijn moeder op de Albert Cuijpmarkt liep. Mijn tante en neefje waren ook mee.
Mijn moeder keek met mijn tante bij een kraampje toen ze iemand aan mijn neefje hoorde vragen of ik zijn zusje was. Mijn neefje was 3 ofzo en had dus totaal geen interesse in babiues. Dus toen hij ontkennend antwoordde, zei de vrouw iets van "Oh dan mag ik haar wel hebben?" Mijn moeder dacht nog dat ze gewoon een beetje een praatje met mijn neefje aan het houden was, maar toen ze omkeek zag ze dat die vrouw me uit de wagen aan het halen was
pi_71577859
Wat eng zeg. Nu ga ik nog beter opletten. Ik vind het al eng als Kim haar wagentje terugzet als ik aan het afrekenen ben.
  maandag 3 augustus 2009 @ 22:40:28 #110
108648 cattie
lieve moeder
pi_71578389
Ik was laatst bij de kinderboerderij waar ze zo'n "geitensluis"hebben. Daar kun je je wandelwagen neerzetten. er stond er 1, met de baby er in! En geen moeder of vader in de buurt! Baby was max een paar maand oud.

Sorry voor de offtopic, maar dit moest ik even kwijt toen ik dit las.
pi_71578856
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:10 schreef Saffier het volgende:
Beterschap Troel! Fijn dat Ruben in zulke goede handen is!

Kleurdoos mijn vk vertelde dat je cyclus weer regelmatig moet zijn 6 maanden ná het stoppen met de bv, als je pech hebt duurt het dus nog wel ff

Marlieske sterkte!
dat scheelt (me 20 zw. testen )
pi_71578919
Ik verlies elin trouwens echt nog geen seconde uit t oog.. ik heb r dan ook nooit in een kinderwagen gehad, altijd draagdoek.

Ik heb er nog steeds moeite mee om haar bij een ander op schoot te zien (op oma en vriendlief na )
pi_71582748
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:20 schreef poemojn het volgende:
Misschien heb ik 't toen wel uitgebreider beschreven hier, dat weet ik niet meer.
Ik heb hier blijkbaar minder verteld dan ik dacht Heb alle topics tot oktober doorgelezen maar 't staat er niet bij. Wel veel lieve verhalen over de baby's toen die nu kleuters zijn
pi_71584799
Ik denk er meestal wel goed om dat ik hem bij me houd, maar van dit soort verhalen word ik wel voorzichtiger!
pi_71586057
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 08:06 schreef freecell het volgende:
Ik denk er meestal wel goed om dat ik hem bij me houd, maar van dit soort verhalen word ik wel voorzichtiger!
Leander leren dat ie moet spugen naar vreemden

pfrrrrrt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:25:21 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71595471
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:54 schreef marlieske het volgende:
Ik ben blij dat ik door het CB serieuzer werd genomen als door de huisarts en ben ook blij dat ik eerlijk mijn gevoelens heb geuit tegenover hun, al vond ik het wel lastig om te laten zien dat ik het echt niet meer wist wat ik ermee aan moest, ik kan veel zeggen maar niet dat ze niet geholpen hebben.
Heel goed Marlieske. En erg fijn dat het met Ties nu beter gaat.
Goed dat je zo'n meelevende familie hebt. Ik dacht later ook nog, ik zou zelf mijn pasgeborene (en later ook niet denk ik...) eigenlijk niet zo maar meegeven met iemand die ik nog nooit heb ontmoet. Maar ik vond het zó naar voor je.

Hoe is het met ons Troeleke?
pi_71595533
Moonah ik dacht dat jij en Marlieske elkaar kennen omdat je dat zo spontaan aanbood. Nu ik lees dat dat dus niet zo is, vind ik het helemaal een superlief aanbod zeg
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:25:23 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71597311
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:51 schreef MamaNik het volgende:

[..]

Huh nu al? Ik heb nacontrole ook gehad met 6 7 weken maar spiraal krijg ik pas als de jongens 3 maanden zijn. De gyn vond het nog veels te vroeg na een tweeling zwangerschap. Moet dus nog even geduld hebben tot eind van de maand.

Hoe is het verders met je jongens?
Ja, is gezet en echt geen centje pijn, gelukkig maar! Hier alles goed hoor, de jongens eten, slapen, poepen en plassen. Oh ja, en lachen *smelt* haha!
pi_71604016
Ik kan er ff niet meer tegen geloof ik... De hele dag dat gehuil. Het is een half uurtje slapen en dan is het weer huilen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:24:09 #120
5428 crew  miss_sly
pi_71604074
Vicky, is M niet thuis, zodat je even kunt wandelen dan ofzo? Even eruit om het niet te hoeven horen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:24:13 #121
190853 RockabeIIa
pi_71604079
Heb je niemand die even op kan passen zodat je effe een frisse neus kunt halen, Vicky?
pi_71604144
Benvanmiddag al weggeweest met Amber. Denk dar ik Tess maar ff in de doek ga gooien en een rondje wandel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:28:10 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71604226
Is ze in de doek rustig, Vicky? Een vriendin van mij heeft maandenlang bijna de hele dag met haar huilbaby in een doek gelopen. Dat was de enige plek waar ze niet huilde. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:29:23 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_71604267
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heel goed Marlieske. En erg fijn dat het met Ties nu beter gaat.
Goed dat je zo'n meelevende familie hebt. Ik dacht later ook nog, ik zou zelf mijn pasgeborene (en later ook niet denk ik...) eigenlijk niet zo maar meegeven met iemand die ik nog nooit heb ontmoet. Maar ik vond het zó naar voor je.

Hoe is het met ons Troeleke?
Troeleke gaat morgen het kereltje ophalen, want het gemis begint nu wel groot te worden Toch was het wel even goed om even echt rust te hebben, een aantal nachten echt goed door te kunnen slapen en ook voor mijn relatie was het wel even lekker om gewoon tijd voor zijn tweeën te hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71604437
Vicky sterkte ermee
pi_71604679
Mijn zus was een 'huilbaby' (dus zeg maar zonder medische aanleiding veel huilen, dag in dag uit) De vk zei toen tegen mijn moeder: ze moet nog wennen aan het leven op aarde, buiten de veilige baarmoeder die ze gewend was. Dit lost je probleem natuurlijk niet op, en helpt haar ook niet troosten, maar het kan voor jezelf misschien een verklaring zijn. Succes in elk geval!
pi_71604836
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:28 schreef livelink het volgende:
Is ze in de doek rustig, Vicky? Een vriendin van mij heeft maandenlang bijna de hele dag met haar huilbaby in een doek gelopen. Dat was de enige plek waar ze niet huilde. Sterkte!
de ene keer vindt ze het fijn, de andere keer niet. Ben nu aab de wandel naar m@x. Had nog wat van dr liggen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:47:45 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71604949
Vicky, ontzettend moeilijk. hoop dat ze een beetje rustig word van t wandelen...

hoe reageert Amber eigenlijk op het huilen van Tess?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:39:42 #129
94046 PM-girl
pi_71606610
Vicky, het lijkt me erg zwaar zeg! Sterkte!
*
pi_71606615
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:47 schreef Ynske het volgende:
Vicky, ontzettend moeilijk. hoop dat ze een beetje rustig word van t wandelen...

hoe reageert Amber eigenlijk op het huilen van Tess?
wandelen was geen succes.

Amber roept alleen: mama, pruttel huilt weer! Of mama, mijn zusje/Tess is weer aan het huilen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:43:10 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71606725
Och Vicky, wat lijkt me dat naar.
Als ik bij je in de buurt woonde zou ik jou ook aanbieden een middagje voor Tess te zorgen. Veel sterkte zeg.
pi_71607399
Vicky, sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71607579
Vicky
pi_71608298
Wat verschrikkelijk Vicky, zoveel huilen. Dat is zo zwaar. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, zo ga je er zelf ook nog aan onderdoor.
*OUD heilige*
pi_71608527
Zo lief.
De afgelopen paar dagen was ik zo moe dat ik er voor mijn gevoel niet helemaal bij was voor Kobus.
En vandaag was Kobus zo ongedurig, hij wilde niet slapen, alleen maar bij mij zijn en drinken en knuffelen. Dus aan toe gegeven (met groot schuldgevoel) tot ik zag dat hij echt heel moe was.
In bed gelegd en hij moest nog een klein beetje pruttelen en sippen.
Ik had mijn shirt bij hem gelegd voor vertrouwde mama geur, loop ik net langs zijn bedje, is hij in zijn Puckababy helemaal opgeschoven om met zijn koppie op dat shirt te liggen!
Mijn lieve jongetje!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:36:20 #136
94046 PM-girl
pi_71608661
Oo, oeke, wat lief!
Kobus is dol op zijn (m)oeke!
*
pi_71613371
Oooh Vicky wat rot dat het bij jullie ook geen fijne start is
Helaas kan ik er nu over mee praten en herken ik het gevoel van je wel, knettergek word je ervan en vooral en niet te vergeten wanhopig want niets zo vervelend als je kind niet kunnen troosten.
En een ander kind hebben dat ook de aandacht van je wil hebben wat je soms niet zal lukken omdat Tess dan huilt.

Ik zal heel eerlijk toegeven dat ik op een gegeven moment het gewoon niet meer wist of ik er wel goed aan had gedaan om een 2de kindje te willen dit was toch niet eerlijk tegenover Isa.
(en tuurlijk ben ik blij met Ties maar op dat moment was ik gewoon ff helemaal op en het gehuil beu, schuldgevoelens komen daar dan later nog bij omdat je zulke gedachten hebt je zit dan dus in een vervelende cirkel)
Ik kan je alleen maar aanraden naar de huisarts te gaan, het CB wie dan ook en daar flink aan de bel te rammelen, andere voeding?? fysiotherapie, kinderarts? maakt niet uit wat maar dat er iig iets word gedaan wat mogelijk kan helpen. Hopelijk vinden jullie ook snel de oorzaak
Mama van Isa en Ties
pi_71613431
En gatver helemaal niet leuk om na zulke posts zelf te moeten vertellen dat het hier wel goed lijkt te gaan, Ties is een ander kind ik ken hem niet meer terug nu hij aan de nutramigen zit hij heeft zelfs vandaag heerlijk met me op de bank liggen slapen, totaal ontspannen.
Verzekering heeft nu de papieren op hun bureau liggen en de machtiging is dus bijna rond (hoop ik)
heb voorlopig nog voeding staan dus de komende week moeten we redden hoe dan ook ik ga niet meer terug naar waar we vandaan komen, of we het vergoed krijgen of niet dat is geen optie.

Het moge duidelijk zijn dat het met mij ook een stuk beter gaat, ik heb er weer vertrouwen in en ben spontaan weer opnieuw verliefd op ons kleine menneke. Ben blij dat die gevoelens van mij alleen te wijten waren aan het gehuil van Ties en dat er verder niets aan de hand is.
Mama van Isa en Ties
pi_71614608
Ik heb vandaag zelf een afspraak bij de ha en een telefosche afspraak met de kinderpsych.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 08:13:21 #140
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71614824
goedzo Vicky. Trek maar aan de bel.

En dat verhaal marlieske.... oei zo herkenbaar. Heb ik er wel goed aan gedaan. Wat heb ik - in mijn geval - Fleur aangedaan met zo'n moeilijke zus. Maar, goed ook hier is het uiteindelijk goed gekomen en kunnen ze niet meer zonder elkaar.

Vicky, nogmaals zo heel veel sterkte.

Troel, wat goed om te lezen dat de 'rust' zoveel heeft kunnen doen voor je. Nu lekker weer volop gaan genieten van Ruben.
pi_71615729
Vicky heel veel succes bij de ha en de psych, ik hoop dat ze je kunnen helpen.

Chacama ik ben blij dat iemand de gevoelens herkent, heb af en toe het idee dat er een taboe op rust omdat je vaak te horen krijgt: "ja maar jullie wilde een tweede kindje bladiebladiebla enz.
Het viel me dus best zwaar om open en eerlijk te zijn vorige week.
Mama van Isa en Ties
pi_71618151
Net bij de ha geweest, verhaal gedaan met hoop tranen en ik ga weer praten met de spv-er. Niet persee op advies van de ha, maar omdat ik dat zelf ook graag wil.

Kinderpsych gaat zo bellen hoop ik..
We zitten hier heel erg in tweestrijd... wel of geen geplande opname voor Tess. Aan de ene kant zeg ik keihard NEE.. je doet je kind niet zomaar naar het ziekenhuis zonder medische redenen, maar aan de andere kant zeggen we ja, afhankelijk wat ze gaan doen in het zh. Laat ze maar eens kijken of ze een duidelijke oorzaak kunnen vinden voor het gehuil/gekrijs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:18:26 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71618270
Vicky, wat moeilijk en zwaar. Het is nig niet aan de orde maar een opname zou ook zorgen voor bijtankmoment voor jullie. Ik wou dat ik wat voor je kon doen, die onmacht lijkt me vreselijk.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_71618339
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:18 schreef Lishe het volgende:
Vicky, wat moeilijk en zwaar. Het is nig niet aan de orde maar een opname zou ook zorgen voor bijtankmoment voor jullie. Ik wou dat ik wat voor je kon doen, die onmacht lijkt me vreselijk.
opname zou idd ook een rustmoment/bijtankmoment voor ons kunnen zijn. Ik wil eerst weten wat ze precies doet bij zo'n opname voordat we het doen.

Die onmacht vreet aan me. We hebben ondertussen alles geprobeerd wat binnen onze macht ligt om het Tess zo aangenaam mogelijk te maken.. en toch lijkt het niet te lukken.
Dan ga ik twijfelen aan mezelf...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71618829
Vicky, een vriendin van mij is arts en toen ze co-schappen liep hadden ze bijna altijd wel een huilbaby op de afdeling Ook op indicatie van de ouders.
Natúúrlijk doe je het niet zomaar, maar je zou ook zeker niet de enige zijn!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:13:59 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71621284
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:21 schreef Vicky het volgende:

Dan ga ik twijfelen aan mezelf...
Niet doen! Ook zonder twijfels hebben jullie het al zwaar genoeg. Fijn dat je bij de SPV'er terecht kunt. En veel sterkte met de evt keuze om Tess naar het zkh te brenegn.
pi_71621415
Tess wordt vandaag opgenomen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 13:20:19 #148
43556 miss_dynastie
pi_71621485
Lijkt me een goede beslissing vicky. Sterkte, ik hoop dat ze er achter kunnen komen wat er met je meiske aan de hand is
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:20:28 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71621488
Sterkte dame.
Hopelijk biedt de rust jullie wat lucht. En wat zul je haar aan de andere kant ook missen.... Maar voel je níet schuldig als je ook wel een beetje blij bent dat ze wordt opgenomen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:22:26 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71621530
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef Vicky het volgende:
Och jeetje Vicky, zo snel dan ook meteen.
Een enorm dappere en sterke beslissing hoor! Je doet niet zomaar even je kindje weg uiteraard!
Heel veel sterkte, ik hoop at het jullie wat lucht, maar uiteindelijk ook zeker een oplossing geeft.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:23:52 #151
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71621570
Vicky zoals ik net ook op het bankje zei: Je doet dit echt in het belang van Tess, vergeet dat niet.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar kan het misschien zijn dat ze een werveltje scheef heeft zitten bijv.?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_71621586
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Och jeetje Vicky, zo snel dan ook meteen.
Een enorm dappere en sterke beslissing hoor! Je doet niet zomaar even je kindje weg uiteraard!
Heel veel sterkte, ik hoop at het jullie wat lucht, maar uiteindelijk ook zeker een oplossing geeft.
we konden kiezen. Of zo snel mogelijk of maandag. Maae dan ga je uitstellen en dan zit je er alleen maar tegenaan te hikken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71621600
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef Vicky het volgende:
Ik twijfel tussen 'wat fijn' en 'wat vervelend'
Maar ik meen het allebei wel
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:27:20 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71621644
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

we konden kiezen. Of zo snel mogelijk of maandag. Maae dan ga je uitstellen en dan zit je er alleen maar tegenaan te hikken.
Ja, dat is idd ook wel zo.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:36:18 #155
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71621877
Vicky ik hoop dat het allemaal positief gaat uitpakken voor tess en jullie ook, en ook fijn misschien om weer eventjes een op een met amber te hebben misschien en even bij te tanken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71621998
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Vicky ik hoop dat het allemaal positief gaat uitpakken voor tess en jullie ook, en ook fijn misschien om weer eventjes een op een met amber te hebben misschien en even bij te tanken.
amber heeft niet de aandacht gekregen die ze verdiend en dat gaan we nu even goed inhalen.

Dutch, we zijn al bij de osteopaat geweest.

En nu moet ik spulletjes inpakken... Ik heb geen flauw idee wat ik mee moet nemen en in welke hoeveelheid..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:00:00 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71622533
Vicky, wat fijn en vervelend tegelijker tijd. Ben blij voor je dat je naar de spv-er kan en ook dat Tess nu onderzocht gaat worden. Want zoals je zelf aan aangaf, jullie hebben alles gedaan wat je kon verzinnen. Ik hoop zo ontzettend dat ze wat vinden dat jullie gewoon iets kunnen krijgen of ze Tess kunnen geven zodat ze een vrolijke kindje mag worden.

En dat wat Moonah zegt! Zorg voor jezelf en vertroetel Amber maar even lekker.

En qua spullen.... ach in het ziekenhuis hebben ze zoveeeeeeel. Zou wel een shirt of zo van jezelf of man meegeven. Gewoon voor het geurtje. Of de slaapzak waar ze nu in ligt. Niet een schone. Daar is alles al zo schoon en steriel. Een knuffel uit d'r bed, d'r muziekdoosje (als ze die heeft). D'r eigen fles en verder wat luiers en kleren. Voeding hebben ze in het ziekenhuis staan en ook als de luiers op zijn is er altijd reserve aanwezig.

Heel heel veel sterkte en ga je niet schuldig lopen voelen, want je doet dit voor Tess. En dat jij je daar even opgelucht bij voelt omdat je even adem kunt halen en Amber extra aandacht kunt geven, is een bijkomstigheid en niet meer dan dat!
pi_71622809
Vicky heel veel sterkte!
Fijn dat Tess nu eens helemaal goed onderzocht word en ik hoop dat jullie dr heel snel weer mee naar huis mogen nemen en dat ze dan vrolijker en rustiger is

Ze hebben in zo'n ziekenhuis echt bijna alles dus wat kleertjes een knuffeltje en evt een flesje is meer dan voldoende
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:27:26 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71623344
Vicky, ik vind het heel wijs van jullie. En fijn eigenlijk dat het meteen kan, dan kun je je ook niet te druk maken vooraf. Ik hoop dat de verpleegkundigen jullie een fijn gevoel geven, dat neemt de druk misschien ook wat weg. En buiten dat is het natuurlijk heel tegennatuurlijk. Je kindje niet thuis. Veel sterkte en succes!

Ik weet niet of je eraan gedacht hebt iets met je eigen geur mee te geven? Een hydrofiel bij je dragen en die onder Tess hoofdje leggen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:27:30 #160
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71623346
Vicky, wat een dappere beslissing. Heel veel succes en ik hoop dat ze nu echt wat kunnen vinden.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71623514
M zijn tshirt dat ie vandaag aan had zit in de tas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71623701
Jeetje Vicky, wat moeilijk zeg.
Ik hoop dat ze kunnen vinden waarom Tess zo moet huilen en dat er rust in jullie gezin komt.
Ik wens jullie vieren veel sterkte en liefde toe!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:45:41 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71623817
Lieve Vick heel veel sterkte, onthoud; je doet het vóór Tess en hopelijk kan je zelf dan ook bijtanken
Ylana
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 15:42:54 #164
5428 crew  miss_sly
pi_71625266
Ow, Vicky, wat vind ik het rot voor jullie en ontzettend knap van jullie. Wat lijkt me dit een moeilijke beslissing, maar je kunt niet anders. Heel veel sterkte de komende dagen, en hopelijk snel een vrolijke Tess weer thuis bij uitgeruste en gelukkige ouders en zusje
pi_71625654
Vicky, ik heb af en toe stukjes gelezen over jullie.. Wat een lastige keuze, maar je moet toch wat..
Hopelijk helpt dit iets doorbreken, en krijgen jullie een happy Tess mee naar huis!!
Al een idee hoelang ze zou moeten/kunnen blijven?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 17:41:37 #166
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71628220
Lieve Vicky, twijfel alsjeblieft niet aan jezelf. Ik ben blij dat jullie deze keuzen hebben kunnen maken. Je zag er gisteravond zo moe uit en Tess' huiltje is volgens mij ook geen normaal jengel-huiltje ofzo. Hopelijk komen ze er op deze manier achter wat er aan de hand is en krijgen jullie heel snel een blije baby mee naar huis. Sterkte (ook voor M. natuurlijk). En mocht ik iets kunnen doen, je weet me te vinden!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71628594
Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Tess is in het zh in goede handen. Morgen gaan we weer naar haar toe.
Ik heb koppijn en ben even helemaal leeg. 3 uur in het zh gezeten en 3x hetzelfde verhaal moeten doen. Tis ff zwaar maar we weten waar we het voor doen.

In principe moet ze 7 dagen blijven om d'r te
observeren en d'r in een strakker ritme te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:02:37 #168
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71628709
Lekker tegelijk met Amber naar bed gaan en proberen de spanning uit je lijf te slapen!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:05:12 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71628769
Vicky
Hopelijk lukt het ook om de komende dagen idd even lekker leuke dingen te doen met Amber ipv alleen in het ziekehuis zijn. Mss lekker een paar uurtjes naar het strand of het zwembad ofzo.

Hopelijk voel je je iig na een nachtje slapen wat ontspannener hoewel ik me kan voorstellen dat je dat nu nog even onvoorstelbaar vindt.
  Jubileum moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 18:05:51 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71628791
Huil maar even flink Vick, je bent heel sterk geweest
lekker slapen vanavond en dan ziet het er morgen weer een stukje minder hopeloos uit!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:14:53 #171
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_71630428
Vicky, ik moet gewoon huilen van je laatste berichtje. De ontlading is bijna voelbaar. Jullie doen echt echt wat het best is voor nu. Ik wens dat ze een oplosding kunnen vinden en dat jullie als gezin weer allemaal op kunnen laden. Slaap lekker straks.
pi_71630550
Vicky, dikke
pi_71631032
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:02 schreef m@x het volgende:
Lekker tegelijk met Amber naar bed gaan en proberen de spanning uit je lijf te slapen!
ik ga zo eerst even lekker mijn haar laten knippen en als ik thuis kom ga ik lekker slapen.
Morgen om 13.00 uur moeten we weer in het zh zijn voor verdere uitleg over het programma.
Amber vindt het maar raar dat Tess er niet is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:06:34 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_71631860
Vicky, hele dikke kus!!
pi_71631930
Vicky wat naar dat Tess niet zo lekker gaat... Ik hoop dat ze in het zh gauw iets meer weten. Het is wel prettig dat ze goed naar haar kijken.
pi_71632384
Vicky
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:38:54 #177
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71632682
Vicky een hele dikke kus en knuffel van deze kant! Wat moet dit zwaar zijn voor jullie Ik hoop dat het zh dé oplossing is/heeft voor jullie allevier. Lekker huilen, alle spanning eruit, douchen en slapen slapen slapen
Ylana
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:45:12 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_71632839
Vicky
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71633486
Och Vicky wat naar! Alles is eigenlijk wel gezegd hierboven maar ook ik wil jullie sterkte wensen!
Lekker bijtanken dan kunnen jullie er straks weer tegenaan en er nog beter zijn voor jullie meiden!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:17:48 #180
190853 RockabeIIa
pi_71633742
Vickers
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:25:07 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71633976
Vicky, wat een moeilijke keuze voor jullie. Ik hoop echt dat jullie deze week zelf ook kunnen gebruiken om een beetje bij te tanken en natuurlijk om Tess de kans te geven om in een goed ritme te komen. Of wellicht komen ze er wel achter waarom ze zoveel huilt. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 5 augustus 2009 @ 21:32:21 #182
95752 crew  Chell
Kluns
pi_71634243
Vicky, sterkte! Ik duim dat het wat op gaat leveren allemaal!

woensdag 5 augustus 2009 @ 21:46:25 #183
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71634699
Vicky, zoals de dames hierboven ook al zeggen, heel veel sterkte, en hopelijk vinden ze in het zkh het wondermiddel voor tess!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:01:07 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71635153
Morgen ziet de wereld er weer veel helderder uit Vicky. Lekker slapen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:09:03 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71635402
Vicky, ik hoop dat je nu al lekker ligt te slapen. Veel sterkte de komende dagen.
pi_71635641
Vicky, ik moet steeds zo aan je denken en hoe verdrietig en hoe moeilijk dit voor je moet zijn. Houd goed voor ogen dat je het doet voor Tess haar geluk en welzijn. Hopelijk kun je vannacht even lekker slapen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:29:21 #187
94046 PM-girl
pi_71636013
Lieve vicky, heel veel sterkte! Een heel dappere maar moeilijke keuze. Hopelijk is dit een keerpunt!
*
pi_71636121
Vicky dikke knuffel en veel sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71636715
oh Vicks wat moeilijk! Ik hoop heel hard dat Tess er baat bij heeft en dat jullie straks twee gezellige stralende meisjes in huis hebben. Heel veel sterkte de komende week.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:57:10 #190
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_71636828
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:37 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ga zo eerst even lekker mijn haar laten knippen en als ik thuis kom ga ik lekker slapen.
Morgen om 13.00 uur moeten we weer in het zh zijn voor verdere uitleg over het programma.
Amber vindt het maar raar dat Tess er niet is.
Veel sterkte Vicky. Een dappere beslissing van jullie, die hopelijk leidt tot een rustiger Tess en daarmee een gelukkiger gezinnetje. Lekker bijslapen nu!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 23:17:37 #191
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71637541
Ach Vicky wat rot dat het gaat zoals het gaat... Natuurlijk doe je niet zomaar je kindje naar het ziekenhuis. Maar als je al alles hebt geprobeerd, is dat misschien beter dan zelf te blijven 'aanmodderen'. Ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden die makkelijk op te lossen is. En dat jullie in de tussentijd misschien wat kunnen bijtanken is dan mooi meegenomen. Sterkte!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71639628
Vicky en M sterkte
pi_71641806
Oh Vicky, wat moet dit moeilijk voor jullie zijn...
Hopelijk lig je nu lekker te slapen en kun je morgen uitgerust en wel bij je kleinste knuffeltje langs. En wie weet, misschien dat Tess nu ook heerlijk en ontspannen ligt te slapen, gewoon doordat ze in een andere omgeving zit en het vaste patroon doorbroken is.
voor jullie allemaal in deze moeilijke tijd.
En hopelijk snel verbetering!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 6 augustus 2009 @ 06:46:20 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_71641911
Ach lieve Vicky, wat een rottige situatie. Ik wens jullie veel sterkte en ik hoop echt dat jullie gauw kunnen gaan genieten samen.
pi_71641918
Vicky,
Sterkte, en hopelijk kunnen jullie ook even bijtanken zo!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:27:39 #196
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71642044
Vicky, ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten
pi_71642162
Vicky toch, wat moeilijk om zoiets te moeten beslissen, maar wel heel dapper dat jullie dat hebben gedaan. Ga nu maar veel uitrusten tussen de ritjes door naar het ziekenhuis en hopelijk ontdekken ze daar snel dat Tess iets heeft dat je makkelijk op kunt lossen.
*OUD heilige*
pi_71642185
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 01:16 schreef marlieske het volgende:.

Het moge duidelijk zijn dat het met mij ook een stuk beter gaat, ik heb er weer vertrouwen in en ben spontaan weer opnieuw verliefd op ons kleine menneke. Ben blij dat die gevoelens van mij alleen te wijten waren aan het gehuil van Ties en dat er verder niets aan de hand is.
Wat fijn om dit te lezen marlieske!
*OUD heilige*
pi_71643082
Vicky, wat ontzettend moeilijk en heel veel sterkte. En wat BE zegt een moeilijke maar dappere beslissing...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:08:27 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71646089
Het eerste waar ik aan moest denken toen ik hier kwam vanmorgen was hoe het met Vicky was. Ik hoop dat je goed uitgeslapen hebt/aan het uitslapen bent en dat je weer energie hebt om vandaag te zien hoe het met Tess gaat.

Madelieve, ik zag in het fototopic goed nieuws. Wat vreselijk fijn voor jullie!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 13:11:30 #201
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71649502
Vicky, je bent nu bij Tess in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie goed geslapen hebben en dat er na een nacht observatie al iets bekend is over Tess.
pi_71650798
Vicky, heel veel sterkte!!
Hopelijk gaan ze nu de oorzaak van het huilen vinden. Houdt moed!!
pi_71655079
Zo ik kom even binnenvallen in dit topic. Wat een achtbaan van emoties is dat zeg, moeder worden. Ik had me er van alles bij voorgesteld, maar dit kon ik echt niet bedenken. Aan de ene kant is het té zwaar, maar aan de andere kant ook té fijn. 's Nachts niet kunnen slapen omdat hij aan het brullen is van de darmkrampjes, en als die dan over zijn niet kunnen slapen omdat je je ogen niet van hem af kunt houden.. Aan de ene kant kijk ik uit naar het moment waarop het allemaal wat gewend is en meer vanzelf gaat, maar aan de andere kant wil ik juist helemaal niet dat het vanzelf gaat, ik wil dat elke dag zo speciaal blijft..

Pff, zo.. sorry, ik moest het even kwijt..
  donderdag 6 augustus 2009 @ 16:48:33 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71655354
geen sorry Chan, gewoon genieten van elke dag met al zijn plussen en minnen.
pi_71655586
Chan, heftig he?
Ik denk dat de mama's hier het allemaal wel min of meer herkennen.

Ik heb zelf nog wel momenten, vooral tijdens het voeden, dat ik naar haar zit te kijken en ineens denk: ow jee, straks komen ze haar vast weer weghalen, dan heb ik lang genoeg moedertje mogen spelen.

Maar dat doen ze niet, Senna blijft lekker bij ons
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:31:58 #206
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71657969
Chan, wat mooi omschreven!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:55:37 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71658577
Chan! Mooi he!
pi_71659319
Oh Chan Wat heerlijk herkenbaar. Nieuw (en oud) moederschap is zo bijzonder!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 08:07:24 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71672487
Vicky, hoe gaat het met je? En met Tess?

Moest vannacht aan je denken....
pi_71673531
Chan, gefeliciteerd! Wanneer ben je bevallen?
En je hebt het zo mooi omschreven dat het me rechtstreeks naar de keel greep.

Vicky, hoe is het met jullie?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71675331
Mooi he Chan. En heftig en zo ontroerend.

Ik zette gister wat muziek op van vroeger en ik deed een dansje met Kobus en ik moest echt een beetje huilen dat ik dat nu met mijn kindje kan delen en dat ik dat zo bijzonder vond! Pft sowieso de halve tijd moet ik brokken van ontroering wegslikken. Dat lachje van hem alleen al

Vicky, hoe is het met je?
pi_71677562
Lief Chacama!

Tja hoe isset met ons... nog steeds heel dubbel. Aan de ene kant vind ik het vreselijk dat Tess niet thuis is, aan de andere kant geeft het even wat rust al heb ik vannacht barweinig geslapen..
Ik voel me leeg, moe, verdrietig, boos op mezelf

Chan
Oeke, wat heerlijk dat dansen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:04:39 #213
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_71677807
Vicky heel veel sterkte in deze moeilijke tijden!! Snap dat het heel dubbel voor jullie is, maar wat je schrijft hopelijk kunnen ze er in het ziekenhuis in een goed ritme krijgen en vinden ze iets waardoor ze zo huilt.
Zal voor Amber inderdaad ook wel heel raar zijn!
Ik duim voor je.
pi_71678164
Ik wil je ook nog even heel veel sterkte wensen Vicky. Logisch dat het zo ontzettend dubbel voelt, maar je hoeft je echt niet te schamen over dat je zegt dat je nu wat rust hebt hoor. Het is harstikke zwaar lijkt me, een baby die steeds zoveel huilt. Dit is toch ook voor jullie goed, dat jullie zo een beetje uit kunnen rusten. En hopelijk vinden ze in het ziekenhuis uit wat er met Tess is en kunnen ze het snel verhelpen. Ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:48:42 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71679000
Vicky, meisje toch. Boos op jezelf. Kan wel zeggen dat je dat niet moet doen, maar dat zal weinig helpen. Kan het me wel voorstellen. Een stukje schuldgevoel misschien dat aan je vreet en dat terwijl je diep van binnen weet dat je dit voor Tess doet en dat je er alles aan doet om haar te geven wat ze nodig heeft.

Probeer die boosheid een plekje te geven, want Tess heeft meer aan een mama die fit is en uitgeslapen, dan aan een oververmoeide mama die boos op zichzelf is.

En ter afsuiting want die kun je zeker wel gebruiken.
pi_71679198
Heel veel sterkte Vicky. Lijkt me heel moeilijk opeens gescheiden te zijn van je kindje, maar jullie zijn ten einde raad en misschien komen ze er nu achter wat er met Tess aan de hand is.
En het zal echt niet aan jou liggen dat ze veel huilt, er moet een achterliggende oorzaak zijn.

Vandaag is Julian naar de kinderopvang. Voor het eerst een hele dag. Ik voel me heel raar, ik heb hem gisteren naar bedje gebracht, en vandaag nog niet gezien.
Ik zie 'm straks pas om 18.00. Een heel vreemd gevoel.
Vanmorgen nog gewerkt, nu s middags vrij. Ik ga eerst de boel poetsen en dan even een uurtje op bed. Sinds ik werk is Julian onrustiger met slapen.
Maar het is zó raar, geen baby in huis.
pi_71679806
Vicky, wat k*te allemaal. Ik kan me indenken dat je boos bent, alleen wees niet boos op jezelf! Echt, je doet zo goed je best en je vecht zo hard voor Tess haar welzijn. Dit is allemaal in haar belang, maar ook in jullie belang.

Maar als ik Kobus dan op ons bed zie liggen, zo klein en maar 1 dag ouder dan Tess, dan vind ik het zo verdrietig voor jullie. Ik hoop dat ze Tess kunnen helpen in het ziekenhuis en dat je dan ook snel met haar kan dansen door de kamer.
zit hier echt te zoeken naar woorden...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:24:59 #218
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71684073
Chan! Wat heb je dat prachtig omschreven!

nummer_zoveel, bizar he? eerst ben je je hele leven gewend om zonder baby te zijn, nu heb je pas 10 wk een baby, en dan is het raar dat hij niet thuis is! ook heel herkenbaar!

vicky, waarom zou je boos op jezelf moeten zijn? omdat je het beste voor je kind doet? het is juist heel knap dat je die stap durft en kunt zetten! ik wens jullie allemaal heel veel kracht de komende tijd, en hopelijk kunnen ze in het zkh de vinger op de pijnlijke plek leggen!
pi_71694038
Oooh Vicky wat een moedig besluit van jullie en ik begrijp je tegenstrijdige gevoelens maar al te goed.
Aan de ene kant mis je Tess enorm en aan de andere kant ben je blij dat je even geen gehuil en gekrijs meer hoort en eventjes de tijd hebt om Amber de broodnodige aandacht te kunnen geven en zelf even op adem te komen.
Ook het gevoel van jezelf schuldig en boos voelen herken ik wel en je koopt er niets voor maar je hebt ze toch, en ze uitzetten dat lukt niet, je doet gewoon wat het beste is voor Tess en daar hoef je je echt niet boos of schuldig over te voelen. Enige wat bij mij hielp was eens een lekker potje janken en een goed gesprek met manlief. Ik vind je heel dapper dat je dit besluit zo snel hebt genomen en ik hoop echt dat ook bij Tess snel de oorzaak gevonden word en dat je straks een kindje thuis krijgt dat lekker in haar velletje zit

Hier de laatste dagen bezig geweest om de juiste papieren te regelen voor de vergoeding van de voeding voor Ties, verzekering en apotheek en arts werden het uiteindelijk eens over wat er nou nodig was aan verklaringen enz enz. Fijne is wel dat de huisarts er zo moe van werd dat we nu niet eerst 3 weken nutramigen hoeven te geven en dan weer een week de oude voeding, we mogen nu meteen definitief over op nutramigen zonder provocaties er komt dus definitief rust in de tent.
Moet zeggen dat ik er behoorlijk frusti van werd dat heen en weer gejojo van de verzekering over welke verklaring er moest komen.
Mama van Isa en Ties
pi_71694114
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:

vicky, waarom zou je boos op jezelf moeten zijn? omdat je het beste voor je kind doet? het is juist heel knap dat je die stap durft en kunt zetten! ik wens jullie allemaal heel veel kracht de komende tijd, en hopelijk kunnen ze in het zkh de vinger op de pijnlijke plek leggen!
misschien is boos niet helemaal juist.. meer teleurgesteld in mezelf dat wij Tess niet in slaap enzo kregen...
in het zh. blijkt dat dus wel te lukken... althans, tot nu toe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71697329
Maar Vicky toch, dat lijkt nu misschien maar zo dat Tess het daar wel allemaal oke doet, maar Ties lachte ook altijd naar mijn moeder dat waren echt moment opnames, mijn moeder woont wat verder weg en die zagen we wat minder 2x in de week ofzo.
Maar mijn schoonmoeder woont om de hoek en die heeft Ties ook op zijn minder fraaie momenten mee gemaakt en kon hem ook niet troosten die voelde de spanning ook in zijn lijfje.
Ik denk dat het juist daarom erg goed is dat Tess een week in de gaten gehouden word, zo krijgen ze een goed beeld van Tess en niet alleen de fraaie momenten te zien.
Echt niet teleurgesteld in jezelf zijn je bent ook maar gewoon een moeder!
Mama van Isa en Ties
pi_71706631
Vicky
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:09:47 #223
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71707536
He Anitra, hoe gaat het met jou inmiddels?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:14:02 #224
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71707602
Vicky dat wat Marlieske zegt. Het is een logisch moeder gevoel, maar je moet je echt niet 'slecht' voelen, omdat het nu in het ziekenhuis wel goed gaat. Het is een andere omgeving, andere prikkels, andere mensen die voor haar zorgen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:55:58 #225
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71717187
Vandaag een nieuwe ervaring voor het moederhart..
Saskia was in de vakantie echt oprecht verliefd, zoals een 5-jarige dat kan zijn. Compleet met liefdesbrieven en kusjes willen geven Echt alles er op en er aan. De liefde was niet helemaal wederzijds, maar hij vond Saskia wel leuk om mee te spelen enzo (en ook om met haar kleine zusje te wandelen enzo.. echt een geweldig joch ). Maar vandaag gingen we naar huis en moest ze dus afscheid nemen.. en dat was toch wel heel erg moeilijk
Ze had zo'n oprecht verdriet, ze moest echt huilen en mijn hart huilde een beetje met haar mee.
Zo sneu, dat kleine meisje met liefdeverdriet

Kleine meisjes worden groot en dit zal nog wel vaker gaan gebeuren, maar zo'n eerste keer is wel heel speciaal en verdrietig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:58:01 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71717229
Och E.T. dat moet heel moeilijk zijn, maar ok zo heel bijzonder tegelijk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71724595
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
nummer_zoveel, bizar he? eerst ben je je hele leven gewend om zonder baby te zijn, nu heb je pas 10 wk een baby, en dan is het raar dat hij niet thuis is! ook heel herkenbaar!
Oh, Julian is wel wat ouder. Vandaag precies 4 maanden.
pi_71724786
Vicky, voel je geen slechte moeder... Tess is in een heel andere omgeving, misschien was dat net de ene prikkel die er nu voor zorgt dat ze slaapt. Het lijkt me heel erg moeilijk en ik kan me voorstellen dat het voor jou als haar moeder je hart breekt, maar jij hebt zo hard je best gedaan, ik denk dat dit voor nu de beste beslissing was voor Tess, maar ook voor jullie

ET, ach gos daar zou ik ook van meehuilen
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:43:31 #229
5428 crew  miss_sly
pi_71725149
ET, wat wordt ze groot he? Liefdesverdriet, je grote meid, wat naar
pi_71726684
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 16:56 schreef miss_sly het volgende:
Chan, heftig he?
Ik denk dat de mama's hier het allemaal wel min of meer herkennen.

Ik heb zelf nog wel momenten, vooral tijdens het voeden, dat ik naar haar zit te kijken en ineens denk: ow jee, straks komen ze haar vast weer weghalen, dan heb ik lang genoeg moedertje mogen spelen.

Maar dat doen ze niet, Senna blijft lekker bij ons
Pff, dat is herkenbaar zeg. Nu T. 8 maanden is, begin ik pas een beetje te beseffen dat hij echt mijn zoon is, en echt hier bij ons blijft...

Vicky, het meeste is al gezegd, dus alleen even een dikke kus!

ET (in de niet-sarcastische betekenis!)
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71734912
Vandaag doen we niet zoveel, zijn thuis en ineens mis ik Tess verschrikkelijk...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71735484
Kan ik me goed voorstellen Vicky.
pi_71737790
Vicky, dit is ook niet makkelijk voor je, af en toe lekker erom huilen kan enorm opluchen...
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:10:37 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71737938
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:15 schreef Vicky het volgende:
Vandaag doen we niet zoveel, zijn thuis en ineens mis ik Tess verschrikkelijk...
Ach meisje toch...
pi_71738077
Ah Vicky Het is ook allemaal harstikke moeilijk en zwaar. Ga je vanavond weer naar Tess toe?
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:49:53 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71740496
voor Vicky... sterkte meid. Het blijft vechten met je gevoelens.
pi_71740876
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:30 schreef Pandora73 het volgende:
Chan, gefeliciteerd! Wanneer ben je bevallen?
En je hebt het zo mooi omschreven dat het me rechtstreeks naar de keel greep.

Vicky, hoe is het met jullie?
Op 1 augustus

Vicky wat zwaar zeg
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:24:56 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71741459
Vicky

ET, wat vreselijk aandoenlijk.
pi_71794416
Hallo!
Vicky
ET wat lief!

Ik geloofde niet zo in het cliché van de roze wolk... ik heb mijn zwangerschap ook best nuchter beleefd eigenlijk. Maar ik ben er nou echt met een noodgang tegenaan geslingerd Zoveel emoties... poehhhh..
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:18:35 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71794457
Innepin. Welkom hier.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:50:31 #241
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71796540
Vicky

Hier sinds gisteravond, de kraamtranen, en dat in de combinatie met het gemis rondom m'n andere mannetje.
Aan de ene kant loop ik overvol met liefde, en aan de andere kant word ik heen en weer geslingerd in het verdriet.
Vandaag ook eindelijk de kaarten binnen gekregen, en dan valt het nog een keer zo hard...
hopelijk morgen een wat betere dag.
pi_71796621
Bar, dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71796712
Ach Bar, dat zijn ook bijna teveel emoties voor één persoon! De kraamweek en een nieuwe baby alleen al is genoeg voor kraamtranen, laat staan zo'n manneke dat er eigenlijk bij had moeten zijn.
Dikke knuffel!
pi_71797618
Bar
pi_71797641
Ach Bar, wat moet het verdrietig zijn. Knuffel Roy maar goed en fluister hem verhalen over zijn grote broer in zijn oortje.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 03:57:31 #246
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_71809017
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:50 schreef _Bar_ het volgende:
Vicky

Hier sinds gisteravond, de kraamtranen, en dat in de combinatie met het gemis rondom m'n andere mannetje.
Aan de ene kant loop ik overvol met liefde, en aan de andere kant word ik heen en weer geslingerd in het verdriet.
Vandaag ook eindelijk de kaarten binnen gekregen, en dan valt het nog een keer zo hard...
hopelijk morgen een wat betere dag.
Och lieve Bar, wat moet het dubbel voor je zijn! Die kleine Roy in je armen, en Thijsje ondertussen zo ver weg van je. Kon je hem maar gewoon even vasthouden, en hem z'n kleine broertje laten zien. Wat zou ie trots zijn Bar! En wat zou het heerlijk zijn om Thijs even te kunnen zien als grote broer. Poeh... Wat zou ik het je gunnen, om ze heel even samen in je armen te kunnen houden meid!!!

En wat Oeke zegt; fluister Roy maar alle verhalen over zijn mooie grote broer in zijn oren.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 07:56:23 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71809431
Bar. Heb er even geen woorden voor....
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:16:29 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  woensdag 12 augustus 2009 @ 08:53:14 #249
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71810066
Bar wat moeilijk, zo dubbel
Rens ik moest een paar tranen wegvegen van jouw woorden, zo raak geschreven
Ylana
pi_71812402
Bar, ik weet niet wat te zeggen. Wat moet dit moeilijk en dubbel zijn. Maar idd vertel Roy mar veel over zijn grote broer Thijs zodat hij er ook bij blijft horen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:24:14 #251
190853 RockabeIIa
pi_71813294
Bar
Het is ook geen vervanging, zo'n vreselijk mooi nieuw manneke. Hij is een toevoeging. Thijs zijn broer. Ik vind het echt niet meer dan normaal dat je je nu ook verdrietig voelt.
pi_71817914
Och Bar
pi_71819969
Bar, heel veel sterkte!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71823893
Bar
pi_71824680
vandaag het aangegeven bij de ha, en zodra ik maar iets aan zorgen heb, gelijk bellen
morgen of overmorgen willen we met Roy naar het grafje toe.
pi_71824879
Pfff Bar, ik ken je helemaal niet, en heb nog nooit zelf een kindje gehad, laat staan verloren, maar ik zit hier letterlijk tranen weg te pinken om jullie. Hele dikke knuffel, veel sterkte, maar vooral heeeeeel veel geluk voor de toekomst gewenst!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71824919
Och Bar, een van hier, het lijkt me heel moeilijk!
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:15:41 #258
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71828444
Bar
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:08:30 #259
94046 PM-girl
pi_71830188
Pfoeh Bar, dat lijkt me inderdaad een ontzettend verdriet, naast dat prachtige geluk!
*
pi_71830915
Wat moeilijk bar. Misschien zeg ik iets stoms, maar misschien kan iemand een foto van beide fotoshoppen, zodat je ze toch 'samen' hebt en ze ook op 'papier' echte broers van elkaar zijn?
*OUD heilige*
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:59:27 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71832230
Bar
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:23:29 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71833066
Bar
pi_71849169
Bar, wat dubbel allemaal..
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:24:28 #264
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71863179
Bar.
Je moederhart loopt nu vast over van liefde voor dat kleine baby'tje, maar laat tegelijkertijd misschien ook dat grote andere gevoel echt binnen? Ik kan me zo voorstellen dat het ene pure gevoel het andere net zo pure gevoel er als vanzelf 'bij schreeuwt'.
Konden ze maar gewoon samen bij jou zijn...

Ik hoop met heel m'n hart dat je je vlug wat minder verdrietig voelt en dat je vooral kunt genieten van je tweede kindje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71878341
Is het al gelukt om met Roy naar Thijs zijn grafje te gaan Bar?

Hier gaat het erg goed. Ik ben weer beter en vandaag zijn we even naar wat winkels geweest, heerlijk is dat, gewoon weer even de deur uit. Ik ben gewoon zó gelukkig en blij met mijn kleine lieve kindje. En ik begin eindelijk een klein beetje minder onzeker te worden, wat een rust geeft dat.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:42:31 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71882319
@Chan nee het is nog niet gelukt, komt ook mede doordat ik niet echt niet lekker in m'n vel zit.
pi_71882976
Och Bar, wat lijkt me dat moeilijk.

Chan, jij ook al zo verliefd

Wij zijn vandaag een blokje om geweest... Willow heeft er niets van meegekregen, ik was helemaal kapot toen we weer thuis waren
En het slaat nergens op, maar ik ben best trots: ik ben van de 7,5 kilo die ik was aangekomen in de zwangerschap, al krap 7 kilo kwijt

En ik weet niet of dit hier hoort, maar goed... ik ben stikzenuwachtig. D. is nu mijn vader van het station halen, die op kraamvisite komt. Ik heb het zelf gewild, zelf een kaartje gestuurd, zelf de afspraak gemaakt, maar toch, ik heb 'm 1x gezien in de afgelopen drie jaar, ben in therapie geweest en alles. Hoewel ik bedacht had dat het fijn zou zijn om het gewoon maar achter de rug te hebben, ben ik wel heel nerveus nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door innepin op 14-08-2009 19:32:32 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:20:45 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_71883008
succes Innepin zometeen, komt vast goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Jubileum moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:47:33 #269
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71883658
Hou je taai Innepin
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:50:34 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_71883727
Succes vanavond Innepin... kan me voorstellen dat je er een beetje een dubbel gevoel bij hebt....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:56:10 #271
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_71883865
Innepin, wat een moedige stap! Als het niet goed gaat zal Willow je in ieder geval nooit kunnen verwijten dat je haar opa geen kans hebt gegeven. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel goed gaat
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_71884631
...en alweer weg, gelukkig. Pffooooeehhhh hee. *ademt uit*
Het zit even heel hoog zeg Tranen zijn denk ik vooral van de zenuwen nu.
Hebben we dat ook weer overleefd....
pi_71884742
Wat ontzettend dapper, innepin!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:29:39 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71884753
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:25 schreef innepin het volgende:
...en alweer weg, gelukkig. Pffooooeehhhh hee. *ademt uit*
Het zit even heel hoog zeg Tranen zijn denk ik vooral van de zenuwen nu.
Hebben we dat ook weer overleefd....
Goed gedaan meissie
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:38:32 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71884996
Innepin, dappere dame! De eer aan jezelf gehouden idd.
pi_71885057
Innie, goed gedaan meid!! En nu ff goed die spanning eruit gooien!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:43:13 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71885134
Innepin wat enorm knap van je! En nu alle spanning er ff uitgooien hoor, is heel begrijpelijk
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71885162
Wat goed Innepin! Viel het mee achteraf?
Ik heb ook haast geen contact met mijn vader. Hij is hier 1x geweest toen Graeme net geboren was, en sindsdien ook niks meer van hem gehoord... Beetje jammer, ik dacht dat zijn eerste kleinkind toch wel speciaal zou zijn, maar valt nogal tegen...
  Jubileum moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:44:37 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71885167
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:57:07 #280
190853 RockabeIIa
pi_71885464
Innepin, wauw, wel heftig zeg! Ging het een beetje losjes? Of heel gespannen?
pi_71885663
Bar

En Innepin wat dapper, en wat goed dat je het gedaan hebt. Nu even ontladen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:06:19 #282
5428 crew  miss_sly
pi_71885691
Bar Ik weet niet wat te zeggen, alleen dikke

innepin, dapper gedaan
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:20:25 #283
5428 crew  miss_sly
pi_71886051
Hier gaat het erg goed. Ik voel me goed, zit al 2 kilo onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap, Senna is een hele lieve baby, ik krijg genoeg slaap (relatief gezien dan he ) en geniet met volle teugen van het moederschap.
Nee, het is niet alleen maar gemakkelijk, zeker niet als ze weer eens aan het clusteren is en ik uren aan een stuk op bed allerlei slechte series aan het kijken ben, maar het is ook nooit moeilijk. Een blik op haar mooie, lieve, nu al zo ontzettende bekende snoetje, en ik loop weer over van liefde

En hoe graag ik dit ook al jaren wilde, hoe zeer ik ook dacht dat ik voorbereid was, het is nog overweldigender en mooier en moeilijker en enger en liefdevoller dan ik ooit had kunnen bedenken.
pi_71886063
Pff Innepin..ik weet helemaal hoe je je voelt! Knap dat je toch een eerste stap hebt gezet

Zelf baal ik ontzettend..ik hoopte dat ik aangekomen zou zijn (ik dacht het ook echt!) Ik heb taart koek, snoep, brinta en 5 keer per dag gegeten! Ben ik 3 kilo lichter Ik snap er echt geen hol meer van maar stoppen met bv wil ik gewoon nog niet..toch raden de artsen het me wel aan. zucht
pi_71886291
Wat ontzettend stoer van je innepin! Mijn vader ziet Anna een paar keer per jaar, dat vind ik genoeg, maar ze leert nu wel haar opa kennen, dat is (merk ik) totaal anders dan het zijn van een vader. Echt goed dat je hem hebt laten komen.

Kleurdoos: een vriendin van me 'moest' na 9 maanden stoppen omdat ze veel was afgevallen. D'r complete omgeving was aan het pushen, behalve ik, maar ik gaf ook bv, dus ik telde niet. Ze is gestopt, nog 4 kilo afgevallen in de maanden na het stoppen en heeft er gigantisch veel spijt van gehad. Bij d'r tweede hetzelfde gezeur, maar inmiddels heeft hij z'n eerste verjaardag gevierd en ze heeft voor zichzelf en kind2 gekozen. D'r gewicht blijft hetzelfde als het uiteindelijk na kind1 werd.
*OUD heilige*
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:29:51 #286
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_71886320
Lieve Bar, met de komst van kleine Roy, voel je ineens weer wat je hebt moeten missen de afgelopen jaren. Ik geloof je onmiddellijk als je aangeeft dat dat moeilijk en confronterend voor je is. De rouw en verdriet om Thijs zal met horten en stoten gaan. De kunst is het om het toe te laten. De liefde die je voelt voor Roy verandert daar niets aan of door.
pi_71886349
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:28 schreef YPPY het volgende:
Wat ontzettend stoer van je innepin! Mijn vader ziet Anna een paar keer per jaar, dat vind ik genoeg, maar ze leert nu wel haar opa kennen, dat is (merk ik) totaal anders dan het zijn van een vader. Echt goed dat je hem hebt laten komen.

Kleurdoos: een vriendin van me 'moest' na 9 maanden stoppen omdat ze veel was afgevallen. D'r complete omgeving was aan het pushen, behalve ik, maar ik gaf ook bv, dus ik telde niet. Ze is gestopt, nog 4 kilo afgevallen in de maanden na het stoppen en heeft er gigantisch veel spijt van gehad. Bij d'r tweede hetzelfde gezeur, maar inmiddels heeft hij z'n eerste verjaardag gevierd en ze heeft voor zichzelf en kind2 gekozen. D'r gewicht blijft hetzelfde als het uiteindelijk na kind1 werd.
Hoeveel is ze in totaal afgevallen ongeveer?
Want ik zou het echt heel jammer vinden als ik zou moeten stoppen maar ik weet eerlijk gezegd niet wanneer het echt ongezond wordt om door te gaan.
pi_71886691
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:30 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hoeveel is ze in totaal afgevallen ongeveer?
Want ik zou het echt heel jammer vinden als ik zou moeten stoppen maar ik weet eerlijk gezegd niet wanneer het echt ongezond wordt om door te gaan.
Maar weten ze dan zeker dat het door de BV komt? Kan het niet zijn dat er iets anders is waardoor je zoveel afvalt?
Kan me indenken dat je echt nog niet wil stoppen, zeker als het verder gewoon nog zo lekker gaat!
Sara
Merel
Ukje
pi_71886842
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Maar weten ze dan zeker dat het door de BV komt? Kan het niet zijn dat er iets anders is waardoor je zoveel afvalt?
Kan me indenken dat je echt nog niet wil stoppen, zeker als het verder gewoon nog zo lekker gaat!
Nee dat weten ze niet zeker.. wel dat mijn stofwisseling op hol is geslagen tijdens/ na de zwangerschap..ik neem aan na want ik las in t verslagje van de vk dat ik 24.5 kilo aan was gekomen (ik dacht 15 ..wilde de uitslag op de weegschaal niet zien

en nu ben ik 13 kilo lichter dan voor de zwangerschap! Kan je dus nagaan wat voor klap mijn lichaam heeft gekregen binnen die 7 maanden na de bevalling. Ik voel me wel vaak slapjes en duizelig terwijl ik zo veel eet maar ze kunnen verder niets vinden in mijn bloed.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:59:12 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_71889182
Kleurdoos ben je al eens gaan praten met een dietiste? Misschien kan zij je wel heel gericht vertellen wat je kan doen. (ik loop zelf bij een dietiste om aan te komen), ik viel ook (te?) veel af tijdens de bv en Tobias groeide op het eind te weinig vonden ze. De bekende 4maandendip werd geen rekening mee gehouden helaas en aankomen na het stoppen deed ik ook niet. Lichamelijk voelde ik me uiteindelijk wel beter maar hier ook spijt van het vroege stoppen (4.5 maand). Voor mijn lijf was het echt wel beter, ik zat ruim onder de 50 kilo.

Bar, lieve schat, hou jezelf in de gaten hoor! Je gaat door zoveel emoties nu. Hele dikke knuffel
Innepin goed gedaan zeg! Die stap heb je maar mooi gezet! Kan je het een beetje loslaten nu? En wat een mooie naam hebben jullie uitgezocht voor Willow
Miss_Sly volgens mij ben je een top_mama. Je klinkt zo goed, heerlijk! En je gaat steeds een beetje meer slapen, komt goed hoor
Ylana
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:03:16 #291
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71889307
Innepin wat dapper en lekker dat je alweer bijna op je gewicht bent

Miss_sly gewoon omdat je zo geniet .
Kleurdoos, dat je maar de juiste keuze kunt maken

@Smirre het is vooral nu de angst om dit ook kwijt te raken,
vanavond zat ik verliefd naar de box te kijken waar Roy heerlijk lag te slapen, toen vriend bij me kwam staan, en tegen me zei, leuk en bijzonder hè en zullen we er zo nog eentje maken.
waarom mijn reactie al gelijk was.
Nee eerst maar eens hoelang we van deze mogen genieten.
en daar moet ik gewoon even doorheen...

Voor de rest gaat het hier wel gewoon lekker, al kamp ik nogal met hoofdpijn, zo'n zeurderige pijn, vanmiddag voor het eerst een paracetamol ervoor ingenomen, wat niet echt hielp.
net vanavond is het opgehouden gelukkig, en hopelijk komt het dan ook niet meer terug.
en naast de hoofdpijn, ben ik gewoon erg moe nog steeds.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:17:03 #292
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_71889787
Ach lieve Bar, die angst die je omschrijft is zo invoelbaar. Maar weet je; je hebt met volle teugen van Thijs genoten en hij weer van het leven. Laat angst geen afstand creëren. Heb Roy lief, net zoveel als Thijs. Ik weet zeker dat je dat gaat doen. Er zullen zeker nog bange momenten komen, totdat Roy de leeftijd van Thijs voorbij gaat en ook dan heb je nog weer momenten van verdriet. Maar echt, vecht daar niet tegen. Dat kost zoveel energie. Je reaktie is een hele normale op een abnormale gebeurtenis. En je doet het zo goed!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:22:04 #293
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_71889949
mijn buik is ook al flink rond geworden

[ Bericht 15% gewijzigd door Acinonyx op 14-08-2009 23:29:08 ]
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_71890112
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:59 schreef Saffier het volgende:
Kleurdoos ben je al eens gaan praten met een dietiste? Misschien kan zij je wel heel gericht vertellen wat je kan doen. (ik loop zelf bij een dietiste om aan te komen), ik viel ook (te?) veel af tijdens de bv en Tobias groeide op het eind te weinig vonden ze. De bekende 4maandendip werd geen rekening mee gehouden helaas en aankomen na het stoppen deed ik ook niet. Lichamelijk voelde ik me uiteindelijk wel beter maar hier ook spijt van het vroege stoppen (4.5 maand). Voor mijn lijf was het echt wel beter, ik zat ruim onder de 50 kilo.

Elin krijgt nu 7.5 mnd bv en groeit ontzettend goed..met stijgende lijn zelfs! Dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Ik weeg nu 51.6 kg bij 1.80m dus ik begin nu ook echt magertjes te worden.. ik denk dat ik idd maar een dietiste ga raadplegen
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:30:58 #295
5428 crew  miss_sly
pi_71890270
ACh Bar, wat lijkt me dat moeilijk. Maar doe het stapje voor stapje, hou van Roy en vergeet Thijs niet. Jouw jongens, allebei!

Wat betreft de hoofdpijn: je geeft ook bv toch? Drink je voldoende? Zeker met deze warme dagen moet je echt heel veel dirnken als je bv geeft. Hoofdpijn kan een van de aanwijzingen zijn dat je niet voldoende vocht binnen krijgt.
pi_71891477
Bar sterkte met deze tegenstrijdige gevoelens en je liefde en verdriet voor Thijs blijft er altijd en dat is heel logisch dat is net zo goed je zoon als Roy nu is, hij is helaas niet bij je dikke kus het moet vast heel moeilijk zijn zeker met die verdomde kraamtranen erbij.

Innepin wat goed dat je vader na zo'n lange tijd toch wilde komen. Zeker bij zoiets geweldigs als een kleinkind ik vind het ook van hem heel dapper (helaas is mijn vader niet zo dapper bij beide kids niet komen kijken). En het is heel natuurlijk dat je na zo'n lange tijd zenuwen hebt, verliep het gesprek wel goed of was het stroefjes?
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:58:21 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71895589
Laatst werd me door een arts verteld dat borstvoeding (net als zwangerschap) veel vraagt van vrouwen. En sommigen lijden daar meer onder dan anderen...
vriendin van mij met ernstig overgewicht was al haar zwangerschapskilo's kwijt na de bevalling en inmiddels is ze al meer dan 20 kilo afgevallen door de BV (en nog steeds valt ze af).
Ik denk dat je ook voor jezelf goed moet bepalen waar je grens ligt. Als jij je erg slecht gaat voelen lichamelijk, dan is het misschien tijd om (ook) voor jezelf te kiezen. Maar zolang jij je nog goed voelt, 'moet' je denk ik gewoon doorgaan. En een bezoekje aan de dietist kan nooit kwaad.
Succes
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:02:08 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_71895611
Innepin Ik vind het echt ontzettend stoer van je!

Kleurdoos, ik kan me voorstellen dat je niet graag stopt met de borstvoeding, dus ik zou gewoon knokken om daarmee door te gaan. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat je te weinig binnenkrijgt in je gewone voedsel, dus ik zou zeker met een dietiste gaan praten, want er zijn echt gewoon goed eetbare extraatjes die er ook voor dit soort zaken zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71895630
Ik had me al op brinta en ander krachtvoer gezet omdat ik ooit 3 maanden lang alleen maar brinta (weetabix) als ontbijt had en toen groeide ik gestaag Maar dat helpt nu niet
Ik heb iig al het telefoonnummer van een dietiste kunnen scoren.. ik bel straks even
pi_71895633
Mja, het is ook per persoon heel verschillend Asy, ik eet nu net zoveel als voor ik zwanger werd, geef nog steeds BV en ben in de BV periode bijna 3 kilo aangekomen. En ik weet écht niet waarom
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:11:35 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71895666
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 09:05 schreef freecell het volgende:
Mja, het is ook per persoon heel verschillend Asy, ik eet nu net zoveel als voor ik zwanger werd, geef nog steeds BV en ben in de BV periode bijna 3 kilo aangekomen. En ik weet écht niet waarom
Ja dat bedoel ik ook. Dat het zo wisselend is.
Ik ben nu zo'n 2 kilo aangekomen, eet anders dan voor de zwangerschap en toch roepen mensen dat ik zo smal aan het worden ben in mijn gezicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')