quote:De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?
Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.
We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heb je wel eens bloed laten prikken? lijkt me toch ergens vanaf te moeten komen dat je weinig energie hebt dat je zelfs s'middags even een uurtje moet gaan liggen?
Er is niks lichamelijks met me aan de hand, heb wel eens bloed laten prikken. Toen ik daar bij de huisarts zat had ik zelf al zoiets van "ik denk dat er toch niks geks uit komt" en de huisarts dacht hetzelfde. Ik gok het op maandenlang 3x per nacht je bed uit, terwijl je dat niet gewend bent. En het weer doorslapen tegen de tijd dat je uit jezelf 's nachts wakker word en dan vervolgens weer 's nachts wakker worden als je weer een paar weken hele nachten geslapen hebt.quote:
Ik had 'm gemist. Fijn dat je er naar vraagt, want ik wil best wat vertellen maar wist even niet meer waar dat te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:00 schreef Brighteyes het volgende:
Macka, ik bedacht me ineens vanmiddag... hoe is het met jou eigenlijk?
Merk je al verbetering? Er staat me iets bij van medicijnen, maar ik twijfel een beetje aan mijn geheugen.
Ik moest vanmiddag aan je denken omdat ik mezelf bedacht dat de zomer wellicht wel een van mijn minder favoriete seizoenen is, die warmte enzo hoeft van mij niet. En toen dacht ik weer dat het voor anderen juist DE tijd is vanwege het licht enzo. En toen dacht ik aan jou.
Als gastouder verdien je echt heel weinig, dus dan moet je al meerdere kinderen opvangen wil je er wat aan hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef owlet het volgende:
Jelief, is het geen optie voor jou om geregistreerd gastouder te worden? Je bent daar neem ik aan goed voor gekwalificeerd, jullie hebben nu de ruimte en je kan Ruben dan bij je houden.
Macka, wat ontzettend fijn om te lezen!
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik merk dat als ik meedraai bij mijn gastouder (omdat we dat allebei gezellig vinden), ik het reuze naar mijn zin heb. Ik vraag me alleen af of ik het dag in dag uit zou kunnen doen. Dus als antwoord op je vraag. Ik denk niet dat ik het echt ooit zal gaan uitoefenen, alleen al vanwege het feit dat ik weet dat mijn gemoedstoestand niet 100% betrouwbaar is. En dat vind ik wel belangrijk als je met kleine kinderen omgaat (die van mezelf niet meegerekend, die hebben gewoon de pech dat ze mij als moeder hebben). Dat ze weten waar ze aan toe zijn. En het niet de ene keer wel mag en de andere keer ze een veeg uit de pan krijgen. Maar, het doet niet af aan het feit dat ik het super vind om met kinderen om te gaan. Ik heb tenslotte ooit de wens uitgesproken om remidial-teacher te worden. Dat heb ik alleen nooit gedaan. Maar zeg nooit nooit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:12 schreef bixister het volgende:
chaca, zou je daar zin in hebben dan? ik vind 't niet echt iets voor jou op een of andere manier.
klinkt heerlijk igraine! enjoy!
De bijdragen aan de ouders gaan omlaag, maar de ouders die ik nu heb laten mijn salaris wel vaststaan. Ze vinden dat ze het niet kunnen maken om mijn salaris omlaag te schroeven omdat zij minder terugkrijgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:26 schreef LovelyLady het volgende:
@ freecell, blijf jij evengoed als gastouder werken in 2010 als de bedragen zo omlaag gaan?
Ik vind zelf een baan vinden maar mooi *piep* en ik zou best wel willen. (maar ik heb geen gerichte opleiding)
Mijn kindjes zijn heeeeel speciaal, maar dat bedoel je vast niet!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook wel leuk om gastouder te worden van 'speciale' kinderen
Nopequote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:42 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Mijn kindjes zijn heeeeel speciaal, maar dat bedoel je vast niet!![]()
Wat lief! Dat kwam bij ons pas later. Heel bijzonder is dat he, de bakker en de snackbarman enzo die je kindje willen bewonderen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren
Dus hier draaide de wereld neit helemaal gewoon door
Wat lief!quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren
Dus hier draaide de wereld neit helemaal gewoon door
Huh nu al? Ik heb nacontrole ook gehad met 6 7 weken maar spiraal krijg ik pas als de jongens 3 maanden zijn. De gyn vond het nog veels te vroeg na een tweeling zwangerschap. Moet dus nog even geduld hebben tot eind van de maand.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:07 schreef mikoxx het volgende:
Nacontrole was prima en het zetten van een spiraal is me 100% meegevallen! Gelukkig maar!
een beetje late reactie, maar ik loop achterquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:02 schreef Stiemie het volgende:
Wat leuk miss sly. Echt een mooi welkom voor Senna![]()
Ik weet nog dat ik de eerste keer dat we met Linde buiten gingen wandelen steeds dat polsbandje van de bugaboo om mijn pols deed omdat ik bang was dat iemand haar zou pikken![]()
Moest echt weer even wennen aan die grote boze buitenwereld...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef poemojn het volgende:
[..]
een beetje late reactie, maar ik loop achter
Bij Myrthe deed ik dat ook altijd, en 't is ook een keer heel nuttig gebleken. Ik voelde ineens een ruk, draaide me om, en zag dat een vrouw probeerde de kinderwagen de winkel uit te rijden (!). Ze zei dat ze de baby graag beter wilde bekijken.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef poemojn het volgende:
[..]
Bij Myrthe deed ik dat ook altijd, en 't is ook een keer heel nuttig gebleken. Ik voelde ineens een ruk, draaide me om, en zag dat een vrouw probeerde de kinderwagen de winkel uit te rijden (!). Ze zei dat ze de baby graag beter wilde bekijken.
What the?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat scheeltquote:Op maandag 3 augustus 2009 11:10 schreef Saffier het volgende:
Beterschap Troel! Fijn dat Ruben in zulke goede handen is!
Kleurdoos mijn vk vertelde dat je cyclus weer regelmatig moet zijn 6 maanden ná het stoppen met de bv, als je pech hebt duurt het dus nog wel ff![]()
Marlieske sterkte!
Ik heb hier blijkbaar minder verteld dan ik dachtquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:20 schreef poemojn het volgende:
Misschien heb ik 't toen wel uitgebreider beschreven hier, dat weet ik niet meer.
Leander leren dat ie moet spugen naar vreemdenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:06 schreef freecell het volgende:
Ik denk er meestal wel goed om dat ik hem bij me houd, maar van dit soort verhalen word ik wel voorzichtiger!
Heel goed Marlieske. En erg fijn dat het met Ties nu beter gaat.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:54 schreef marlieske het volgende:
Ik ben blij dat ik door het CB serieuzer werd genomen als door de huisarts en ben ook blij dat ik eerlijk mijn gevoelens heb geuit tegenover hun, al vond ik het wel lastig om te laten zien dat ik het echt niet meer wist wat ik ermee aan moest, ik kan veel zeggen maar niet dat ze niet geholpen hebben.
Ja, is gezet en echt geen centje pijn, gelukkig maar! Hier alles goed hoor, de jongens eten, slapen, poepen en plassen. Oh ja, en lachenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:51 schreef MamaNik het volgende:
[..]
Huh nu al? Ik heb nacontrole ook gehad met 6 7 weken maar spiraal krijg ik pas als de jongens 3 maanden zijn. De gyn vond het nog veels te vroeg na een tweeling zwangerschap. Moet dus nog even geduld hebben tot eind van de maand.
Hoe is het verders met je jongens?
Troeleke gaat morgen het kereltje ophalen, want het gemis begint nu wel groot te wordenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heel goed Marlieske. En erg fijn dat het met Ties nu beter gaat.
Goed dat je zo'n meelevende familie hebt. Ik dacht later ook nog, ik zou zelf mijn pasgeborene (en later ook niet denk ik...) eigenlijk niet zo maar meegeven met iemand die ik nog nooit heb ontmoet.![]()
Maar ik vond het zó naar voor je.
Hoe is het met ons Troeleke?
de ene keer vindt ze het fijn, de andere keer niet. Ben nu aab de wandel naar m@x. Had nog wat van dr liggenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:28 schreef livelink het volgende:
Is ze in de doek rustig, Vicky? Een vriendin van mij heeft maandenlang bijna de hele dag met haar huilbaby in een doek gelopen. Dat was de enige plek waar ze niet huilde. Sterkte!
wandelen was geen succes.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:47 schreef Ynske het volgende:
Vicky,ontzettend moeilijk. hoop dat ze een beetje rustig word van t wandelen...
hoe reageert Amber eigenlijk op het huilen van Tess?
opname zou idd ook een rustmoment/bijtankmoment voor ons kunnen zijn. Ik wil eerst weten wat ze precies doet bij zo'n opname voordat we het doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:18 schreef Lishe het volgende:
Vicky, wat moeilijk en zwaar. Het is nig niet aan de orde maar een opname zou ook zorgen voor bijtankmoment voor jullie. Ik wou dat ik wat voor je kon doen, die onmacht lijkt me vreselijk.
Niet doen! Ook zonder twijfels hebben jullie het al zwaar genoeg. Fijn dat je bij de SPV'er terecht kunt. En veel sterkte met de evt keuze om Tess naar het zkh te brenegn.quote:
Och jeetje Vicky, zo snel dan ook meteen.quote:
we konden kiezen. Of zo snel mogelijk of maandag. Maae dan ga je uitstellen en dan zit je er alleen maar tegenaan te hikken.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Och jeetje Vicky, zo snel dan ook meteen.
Een enorm dappere en sterke beslissing hoor!Je doet niet zomaar even je kindje weg uiteraard!
Heel veel sterkte, ik hoop at het jullie wat lucht, maar uiteindelijk ook zeker een oplossing geeft.
Ja, dat is idd ook wel zo.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
we konden kiezen. Of zo snel mogelijk of maandag. Maae dan ga je uitstellen en dan zit je er alleen maar tegenaan te hikken.
amber heeft niet de aandacht gekregen die ze verdiend en dat gaan we nu even goed inhalen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Vickyik hoop dat het allemaal positief gaat uitpakken voor tess en jullie ook, en ook fijn misschien om weer eventjes een op een met amber te hebben misschien en even bij te tanken.
ik ga zo eerst even lekker mijn haar laten knippen en als ik thuis kom ga ik lekker slapen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:02 schreef m@x het volgende:
Lekker tegelijk met Amber naar bed gaan en proberen de spanning uit je lijf te slapen!
Veel sterkte Vicky. Een dappere beslissing van jullie, die hopelijk leidt tot een rustiger Tess en daarmee een gelukkiger gezinnetje. Lekker bijslapen nu!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ga zo eerst even lekker mijn haar laten knippen en als ik thuis kom ga ik lekker slapen.
Morgen om 13.00 uur moeten we weer in het zh zijn voor verdere uitleg over het programma.
Amber vindt het maar raar dat Tess er niet is.
Wat fijn om dit te lezen marlieske!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 01:16 schreef marlieske het volgende:.
Het moge duidelijk zijn dat het met mij ook een stuk beter gaat, ik heb er weer vertrouwen in en ben spontaan weer opnieuw verliefd op ons kleine menneke. Ben blij dat die gevoelens van mij alleen te wijten waren aan het gehuil van Ties en dat er verder niets aan de hand is.
misschien is boos niet helemaal juist.. meer teleurgesteld in mezelf dat wij Tess niet in slaap enzo kregen...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
vicky, waarom zou je boos op jezelf moeten zijn? omdat je het beste voor je kind doet? het is juist heel knap dat je die stap durft en kunt zetten! ik wens jullie allemaal heel veel kracht de komende tijd, en hopelijk kunnen ze in het zkh de vinger op de pijnlijke plek leggen!
Oh, Julian is wel wat ouder. Vandaag precies 4 maanden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:24 schreef DaviniaHR het volgende:
nummer_zoveel, bizar he? eerst ben je je hele leven gewend om zonder baby te zijn, nu heb je pas 10 wk een baby, en dan is het raar dat hij niet thuis is!ook heel herkenbaar!
Pff, dat is herkenbaar zeg. Nu T. 8 maanden is, begin ik pas een beetje te beseffen dat hij echt mijn zoon is, en echt hier bij ons blijft...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:56 schreef miss_sly het volgende:
Chan, heftig he?
Ik denk dat de mama's hier het allemaal wel min of meer herkennen.
Ik heb zelf nog wel momenten, vooral tijdens het voeden, dat ik naar haar zit te kijken en ineens denk: ow jee, straks komen ze haar vast weer weghalen, dan heb ik lang genoeg moedertje mogen spelen.
Maar dat doen ze niet, Senna blijft lekker bij ons
Ach meisje toch...quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:15 schreef Vicky het volgende:
Vandaag doen we niet zoveel, zijn thuis en ineens mis ik Tess verschrikkelijk...
Op 1 augustusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:30 schreef Pandora73 het volgende:
Chan, gefeliciteerd! Wanneer ben je bevallen?
En je hebt het zo mooi omschreven dat het me rechtstreeks naar de keel greep.
Vicky, hoe is het met jullie?
Och lieve Bar, wat moet het dubbel voor je zijn!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:50 schreef _Bar_ het volgende:
Vicky
Hier sinds gisteravond, de kraamtranen, en dat in de combinatie met het gemis rondom m'n andere mannetje.
Aan de ene kant loop ik overvol met liefde, en aan de andere kant word ik heen en weer geslingerd in het verdriet.
Vandaag ook eindelijk de kaarten binnen gekregen, en dan valt het nog een keer zo hard...
hopelijk morgen een wat betere dag.
Goed gedaan meissiequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:25 schreef innepin het volgende:
...en alweer weg, gelukkig. Pffooooeehhhh hee. *ademt uit*
Het zit even heel hoog zegTranen zijn denk ik vooral van de zenuwen nu.
Hebben we dat ook weer overleefd....
Hoeveel is ze in totaal afgevallen ongeveer?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:28 schreef YPPY het volgende:
Wat ontzettend stoer van je innepin! Mijn vader ziet Anna een paar keer per jaar, dat vind ik genoeg, maar ze leert nu wel haar opa kennen, dat is (merk ik) totaal anders dan het zijn van een vader. Echt goed dat je hem hebt laten komen.
Kleurdoos: een vriendin van me 'moest' na 9 maanden stoppen omdat ze veel was afgevallen. D'r complete omgeving was aan het pushen, behalve ik, maar ik gaf ook bv, dus ik telde niet.![]()
Ze is gestopt, nog 4 kilo afgevallen in de maanden na het stoppen en heeft er gigantisch veel spijt van gehad. Bij d'r tweede hetzelfde gezeur, maar inmiddels heeft hij z'n eerste verjaardag gevierd en ze heeft voor zichzelf en kind2 gekozen.
![]()
D'r gewicht blijft hetzelfde als het uiteindelijk na kind1 werd.
Maar weten ze dan zeker dat het door de BV komt? Kan het niet zijn dat er iets anders is waardoor je zoveel afvalt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:30 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Hoeveel is ze in totaal afgevallen ongeveer?
Want ik zou het echt heel jammer vinden als ik zou moeten stoppen maar ik weet eerlijk gezegd niet wanneer het echt ongezond wordt om door te gaan.
Nee dat weten ze niet zeker.. wel dat mijn stofwisseling op hol is geslagen tijdens/ na de zwangerschap..ik neem aan na want ik las in t verslagje van de vk dat ik 24.5 kilo aan was gekomenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:42 schreef Fuente het volgende:
[..]
Maar weten ze dan zeker dat het door de BV komt? Kan het niet zijn dat er iets anders is waardoor je zoveel afvalt?
Kan me indenken dat je echt nog niet wil stoppen, zeker als het verder gewoon nog zo lekker gaat!
Elin krijgt nu 7.5 mnd bv en groeit ontzettend goed..met stijgende lijn zelfs! Dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Ik weeg nu 51.6 kg bij 1.80m dus ik begin nu ook echt magertjes te worden.. ik denk dat ik idd maar een dietiste ga raadplegenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:59 schreef Saffier het volgende:
Kleurdoos ben je al eens gaan praten met een dietiste? Misschien kan zij je wel heel gericht vertellen wat je kan doen. (ik loop zelf bij een dietiste om aan te komen), ik viel ook (te?) veel af tijdens de bv en Tobias groeide op het eind te weinig vonden ze. De bekende 4maandendip werd geen rekening mee gehouden helaas en aankomen na het stoppen deed ik ook niet. Lichamelijk voelde ik me uiteindelijk wel beter maar hier ook spijt van het vroege stoppen (4.5 maand). Voor mijn lijf was het echt wel beter, ik zat ruim onder de 50 kilo.
Ja dat bedoel ik ook. Dat het zo wisselend is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:05 schreef freecell het volgende:
Mja, het is ook per persoon heel verschillend Asy, ik eet nu net zoveel als voor ik zwanger werd, geef nog steeds BV en ben in de BV periode bijna 3 kilo aangekomen. En ik weet écht niet waarom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |