abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71400525
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:42 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Mijn kindjes zijn heeeeel speciaal, maar dat bedoel je vast niet!
Nope
En daarbij ga ik niet naar mensen toe, de hummels komen hier.
Anders vind ik dat het grootste voordeel van gastouder worden weg is

Vanaf 2010 mogen gastouders trouwens ook nog maar één opvangadres hebben. Dus of bij de gastouder thuis óf bij de kindjes, maar dan mag ze maar één adres hebben
pi_71401333
Ik heb met de nacontrole geen inwendig onderzoek gehad hoor mikoxx. De gyn gaf toen aan dat ze dat alleen deden als er reden voor was. Maar een spiraal is natuurlijk wel weer een goede reden misschien
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:12:50 #53
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71401405
Mikoxx succes bij de nacontrole

Een gastouder valt onder de regeling alpha-hulp. Dit houdt in dat zij niet in dienst zijn van een organisatie maar gekoppeld zijn aan een organisatie. Ziekte/vakantie-geld zit hier dus niet bij inbegrepen. Vandaar dat ze dus 6 weken aangeven. Maar, ik vind persoonlijk 6 weken wel erg lang. Maar ik denk dat dit de periode is die geld voor ziekte voordat je bij een gemeente aan mag kloppen als alpha-hulp voor speciale bijstand (maar dit laatste weet ik niet zeker). Misschien is het beter om dit in het topic gastouder-opvang te gooien, voordat we off-topic gaan.
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:07:59 #54
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71431763
Nacontrole was prima en het zetten van een spiraal is me 100% meegevallen! Gelukkig maar!
pi_71437359
Mikox, fijn dat de nacontrole goed was en dat het zetten van een spiraal prima ging.

Hier was ik best chagerijnig omdat ik niets meer van de verloskundigenpraktijk hoorde. Of moesten jullie ook zelf bellen voor de nacontrole? Volgens mij ben ik vergeten vanwege de invalster. Nouja, ik heb maandag een afspraak. Dan is Kobus al 8 weken, maar goed. Ik wil het wel graag afronden.

Vandaag post-zwangerschaps-gym en dat viel me toch vies tegen. Je lichaam is echt wel uit zijn loodje door alles zeg.
Laten we hopen dat het nog goed komt...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 19:37:46 #56
5428 crew  miss_sly
pi_71437478
Fijn dat het meeviel en dat het spiraaltje gezet is, mikoxx!

oeke, mij werd dus inderdaad verteld afgelopen maandag dat ik zelf een afspraak moet maken als ik nacontrole wil. Het is niet verplciht, dus je kunt ervoor kiezen en zo ja, dan even een afspraak maken.

Ik kan me bij gym uberhaupt nog niets voorstellen Ook niet bij het verhaal van iemand die ik vorige week sprak dat ze na 5 dagen alweer op de fiets zat. Ik moet er werkelijk nog niet aan denken mijn beurse kruis op een fietszadel te zetten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71437676
Okay, dan zal ik het maar niet bij hen leggen. Het voelde gewoon zo raar.

En op een fiets, ik heb er eerlijk gezegd nog steeds geen zin in. En ik ben al net meer beurs hoor!

Heb je vandaag ook gewandeld? Bizar is dat he? Dat een straat in Amsterdam de hoofdstraat van Bombay lijkt, zo druk en herrie en stinkend.
Je raakt gewoon in een verstilde toestand met je nieuwe kleine gezinnetje.
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 20:01:46 #58
5428 crew  miss_sly
pi_71438231
Hoe herkenbaar, oeke
Zoveel herrie, drukte, stank...en dan ben je daar met zo'n klein mensje, dat nog kleiner lijkt in die grote wereld. Terwijl Senna er niets om geeft en gewoon doorslaapt
pi_71438284

En dan loop je daar voor het eerst of voor één van de eerste keren met zo'n hummel buiten en dan draait de rest van de wereld gewoon door
Dat gevoel vergeet ik niet meer
  Moderator woensdag 29 juli 2009 @ 20:05:35 #60
5428 crew  miss_sly
pi_71438344
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren

Dus hier draaide de wereld neit helemaal gewoon door
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:06:03 #61
45621 Suzanna
Mama van...
pi_71438359
Ik kan me herinneren dat ik drie weken na de geboorte van Noa pas weer 'op mijn beide benen' kon staan (erg zware bevalling en nasleep) en toen naar de stad ging met klein meisje in draagzak... wow... dat had ik niet moeten doen! Ik was de hele dag nog aan het nashaken. Heel bizar!
En dat kwam eigenlijk niet door het lopen, dat had ik wel geoefend, maar vooral de indrukken, de drukte...
pi_71438452
Ja, bijzonder moment was dat, en dat je ook nog zo verwonderd bent over dat nieuwe leventje, maar dat de wereld gewoon doordraait en er ook niet om maalt, net zo min als dat kleintje erom geeft inderdaad.

Ik was trouwens vandaag zo trots! Echt moedertrots
De gymjuf vond Kobus zo'n sociaal jongetje, hij zocht echt contact met zijn ogen en zijn stem en zijn motoriek was al zo goed en binnenkort zou hij wel gaan rollen en en en!
Ze was helemaal weg van hem en ik was heul apetrots!
pi_71438555
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nou, was wel grappig hier, want wij wonen dus in een winkelstraat, en er waren allerlei winkeliers die ons feliciteerden. Toen mijn vader bij de kaaswinkel broodjes ging halen, kreeg hij zomaar een flink stuk oude kaas mee, om te feliciteren

Wat lief! Dat kwam bij ons pas later. Heel bijzonder is dat he, de bakker en de snackbarman enzo die je kindje willen bewonderen.

Wat heftig Suzanna, ik kan me voorstellen dat dat intens moet zijn geweest na 3 weken!
pi_71438713
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:

Wat lief!
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:02:05 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71439938
Wat leuk miss sly. Echt een mooi welkom voor Senna

Ik weet nog dat ik de eerste keer dat we met Linde buiten gingen wandelen steeds dat polsbandje van de bugaboo om mijn pols deed omdat ik bang was dat iemand haar zou pikken Moest echt weer even wennen aan die grote boze buitenwereld...
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:27:53 #66
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71440650
Dat gevoel als je voor het eerst met je kindje buiten loopt is idd heel speciaal ja!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71444532
Miss Sly, dat klinkt echt heel lief.
Oeke, wat leuk dat de gymjuf Kobus zo leuk vond, kan me voorstellen dat je daar heel trots van werd!
Ik ben ook wel benieuwd naar die nagym.. zie er wel tegenop, als het echt met oefeningen is enzo Maar de keer dat alle baby´s mee mogen lijkt me weer heel leuk! Er zijn nog 2 meiden van ons clubje niet bevallen, zijn wel allebei al overtijd, ben toch wel heel benieuwd. (en de nagym begint al 15 aug )

Ik heb vanavond voor het eerst Graeme echt helemaal alleen in bad gedaan. Vond het wel spannend, omdat hij eerder het echt niet leuk vond in het badje, en we daarom maar steeds met hem gingen douchen. Maar het ging heel goed, en hij lijkt het nu ook echt wel leuk te vinden. Ben echt blij dat het zo goed ging. Ik merk toch dat ik wel onzeker ben met heel veel dingen, of ik het wel kan. Mijn man heeft ook vakantie, en bij hem lijkt alles zo automatisch te gaan, en dan heb ik helemaal het gevoel dat ´de moeder´ het toch beter moet doen/kunnen dan de vader, maar da t is hier dus helemaal niet zo.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71444996
Tessie, ik zou niet weten waarom je het als moeder beter zou moeten kunnen dan als vader. Het is voor jullie beiden toch een nieuwe situatie?
Daar moet je nog aan wennen. Heel normaal!

En mannen zijn toch vaak wat nuchterder, die doen gewoon.

Maar goed dat je zelf met Graeme hebt gebadderd, en heel fijn dat het zo goed ging. Hopelijk geeft jou dat ook een goeie boost in je zelfvertrouwen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71445036
Heb je veel gym keren? Wij wel 5 keer. Het is vooral heel leuk om al die babietjes te zien
Vandaag moesten we voor het eerst oefeningen doen en Kobus en een ander jongetje lagen midden tussen ons in op zo'n gymmat met elkaar te kletsen

En die oefeningen zijn wel pittig, maar ook wel fijn voor je bekkenbodem. Denk ik. En ze geeft veel tips voor de verzorging enzo, dat vind ik wel fijn.maar ik ben wel uitgepoept nu

Goed dat je Graeme in bad hebt gedaan! En dat hij het leuk begint te vinden.
Wees niet bang dat dingen niet altijd soepel gaan, ik vind echt een ontdekkingsreis samen met partner en kindje. En als het hem makkelijk afgaat is dat alleen maar fijn toch? Lekker van genieten en afkijken. Volgens mij ben je een hele lieve mama en moet je gewoon je gevoel en intuitie volgen.
pi_71445270
Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik vind dat ik het als moeder beter zou moeten doen.. maar het voelt wel zo.. beetje suf. Ik word er gewoon nog meer onzeker van denk ik, dat bij hem alles zo makkelijk lijkt te gaan.
Maar ik ben echt blij dat het badderen zo goed ging. En daarna heb ik hem ook in bed gelegd (we zijn net begonnen met hem ook alleen in bed te leggen ipv steeds beneden te laten slapen als wij nog op zijn) en dat ging eerder steeds niet goed omdat hij dan steeds ging huilen. Maar ik ben nu gewoon boven blijven zitten, en elke keer als hij ging huilen eventjes zijn kamer in, speentje weer terug doen, aai over zn bol en dan weer weg. En na een uur is hij toch echt gaan slapen. Weer iets wat goed ging dus!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71446828
Poeh ik heb ff geen puf om overal op te reageren wilde alleen even laten weten dat ik momenteel nogal druk ben met Ties, hij overstrekt zich is nog steeds super gespannen en krijgt vanaf vandaag voeding voor kinderen met een koe melk allergie hij bleef namelijk steeds krijsen na iedere voeding en dat uren aan 1 stuk.
Ben bezig met naast de osteopathie ook kinderfysio te regelen en inbakeren mag misschien pas na 3 augustus omdat we dan pas de echo voor zijn heupen hebben.

Ik zat er vandaag dus echt doorheen na weken sukkelen, en gelukkig prikte het CB daar meteen doorheen en heeft meteen met het ziekenhuis gebeld om te regelen dat als de echo duidelijk is we meteen de uitslag mee krijgen ipv ruim 1 week later. Te zorgen dat we via hun een verklaring krijgen zodat voeding vergoed gaat worden enz enz.
Hier gaat het dus niet zo best. En hoewel ik super veel van Ties houd kan ik hem af en toe achter het behang plakken en weet ik af en toe niet hoe ik er mee om moet gaan.
(ben overigens niet bang dat ik flip ofzo, ik trek het nog wel maar gewoon dat gevoel dat je je kind niet kan troosten is niet te verkroppen)
Mama van Isa en Ties
  donderdag 30 juli 2009 @ 06:58:44 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71448782
Marlieske, wat rot! Kan me je frustratie en onmacht goed indenken. Ik hoop van harte dat het vele huilen snel stopt door de nieuwe voeding en eventueel het inbakeren. Of dat ostheopaat/fysio iets simpels vindt waarmee Ties nu worstelt. He, bah zeg, wat naar voor jullie allemaal.
Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_71448987
Marlieske
pi_71449061
Marlieske ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je je kind niet kan troosten, ik kan er helaas over meepraten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 08:17:07 #75
5428 crew  miss_sly
pi_71449074
marlieske, wat rot dat het zo loopt. Niet te streng voor jezelf, natuurlijk is het zwaar op deze manier
Ik hoop dat de nieuwe voeding en inbakeren snel een positief effect hebben!

tessie, wat kunnen je gevoelens als nieuwe moeder lastig zijn he? Eigenlijk wil je alles perfect doen, zeker als moeder (hoe discutabel ook), en je weet dat dat niet gaat lukken. Maar wat ik zo lees, doe je het hartstikke goed en gaat het heel goed met Graeme. Fijn dat het badderen zo fijn ging. En verder genieten van de dingen die je man wat beter af lijken te gaan. Is soms ook wel eens fijn, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')