En die FUP is een gemiddelde van alle gebruikers geloof ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is uiteraard allemaal gewoon onder de vlag van de FUP, dus onbeperkt is een zeer relatief begrip ja
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Helaas alles op telecomgebied wat draadloos en mobiel wert kost gewoon (erg) duur, da's de prijs die je betalen moet als je hip wilt zijn.![]()
Er gaat ondanks dat steeds meer apparaten draadloos werken toch niks boven een vaste internet en telefoonaansluiting.
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.
Ja, dat zal het wel zijnquote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.
Hoax, iPhone = 10 euro per maand voor onbeperkt dataverkeer binnen NL. Terug naar de schoolbanken knul.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Helaas alles op telecomgebied wat draadloos en mobiel wert kost gewoon (erg) duur, da's de prijs die je betalen moet als je hip wilt zijn.![]()
Kost duur, jazeker. Hardtstikke duurquote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Sprak opaquote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Er gaat ondanks dat steeds meer apparaten draadloos werken toch niks boven een vaste internet en telefoonaansluiting.
Als het goed is kun je ook de ENG versie installeren. Zitten ook Engelstalige handleidingen op de Dongel. Denk dus niet dat die vlieger op gaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of misschien is het tooltje alleen in het nederlands en snapten de buitenlandse collegas dit niet, dan had te kpn ook maar een engelse versie mee moeten geven.
We starten een groep..quote:Op maandag 27 juli 2009 16:43 schreef nachtdier3 het volgende:
Ohoh...
Ik heb ee Vodafone dongle een maandje op proef. Internet tegen een vast laag bedrag per maand en heb ook al mn limiet overschreden.. Nu ga ik toch een beetje vrezen geloof ik.
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef jagga het volgende:
Lullig, maar erg herkenbaar voor mij.
In de tijd dat ik in een inrichting zat, wegens psychische problemen, kreeg ik na verloop van tijd een laptop met jawel, internet.
Hoeveel ranzigheid ik daar wel niet vanaf geplukt hebt (daar werd ik rustig van) maar wat achteraf bleek, het waren allemaal van die per minuut betaalsites
Dit is inmiddels 3 jaar geleden en ik ben nog bezig terug te betalen voor die tijd. Met de uitkering die ik nu krijg + wat ik erbij beun, heb ik uitgerekend dat dit tot volgend jaar februari duurt.
Veel sterkte!
daarom, dus niet zeiken en betalen. En gauwquote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze geven het toch gewoon duidelijk aan dat er betaald moet worden als je over die limiet gaat?
Mag niet als er geen afspraken over gemaakt zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Lekker betalen en de kosten gewoon inhouden op het salaris van de werknemers.
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mag niet als er geen afspraken over gemaakt zijn.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.
Ja hoor, amateurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.
Daar heb ik het helemaal niet over, lezen is ook een vak..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je kan NIET NOOIT NEVER 92 gig 'onbewust' downloaden door beetje te surfen
Ik vermoed dat er verder helemaal geen afspraken over zijn gemaakt, als ik alles zo lees. Als ze de moeite al niet nemen om het contract van het abonnement goed door te nemen, betwijfel ik of ze wat over het gebruik door werknemers op schrift hebben staan...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef fruityloop het volgende:
Hier hebben we ooit es het thuis IP adres van een collega geblokkeerd, die zat met een webcam zijn kanariepietjes in de gaten te houden.
En het erge is dat dat papiertje maar een paar opsommingen zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:15 schreef Hardrebel het volgende:
Bij grote bedrijven worden die dingen gewoon besteld bij bijv een telecom afdeling. Als je die binnenkrijgt zit er een voorwaarden papiertje bij die de medewerkers toch niet lezen omdat ze te gretig willen beginnen met internetten. *ervaring als in gebruiker![]()
Voor alleen mail en surfen zie ik niet in dat je daarmee 94 GB kan downloaden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:16 schreef LeNick het volgende:
[..]
En het erge is dat dat papiertje maar een paar opsommingen zijn
daarop staat vermeld dat het alleen voor mail en surfen is, en niet downloaden..
althans dat is bij mij dus zo
Vonden wij van niet, en onze netwerkjongens hadden ook al snel door dat zijn router nog het default admin password gebruikte..quote:
Ik krijg op de zaak zeker 250MB aan emails per dag, met uitschieters tot 500MB.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Voor alleen mail en surfen zie ik niet in dat je daarmee 94 GB kan downloaden.
Als je dit zo stellig beweert heb je daar vast wel een bron voor toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
extreme overschrijding van de bel/data bundel moeten hun gewoon tijdig toelichten.
Nee, heb ik nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:53 schreef RTB het volgende:
[..]
Als je dit zo stellig beweert heb je daar vast wel een bron voor toch?
Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:57 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet![]()
Maar als je dit voordraagt aan de rechter met een goeie advocaat, zal er hoogstwaarschijnlijk met een veel lager bedrag afgerekend kunnen worden.
Het lijkt me dat je dan eerst moet weten wat een normaal gebruik is voor iemand. Dat verschilt per persoon. Sommige mensen bellen heel weinig, anderen heel veel. Dat heb je ook met datagebruik.quote:Heb bij t-mobile en vodafone gewerkt en bij beide bedrijven werd je abonnement geblokkeerd als er in een korte periode extreem veel gebruik werd gemaakt.
denk aan diefstal of verlies van je gsm.
94 gig aan data op een mobiel abo, dát slaat nergens op.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
wat een onzin.
niet betalen!! kom met een voorstel dat je 10% wilt betalen en anders per direct weg gaat bij KPN en nooit meer zal terugkomen.
sleep ze desnoods voor de rechter.
extreme overschrijding van de bel/data bundel moeten hun gewoon tijdig toelichten.
10.000 euro in 1 maand aan data kosten slaat gewoon helemaal fucking nergens op.
KPN![]()
Ben je trouwens geen zakelijke klant, want dan moeten ze je echt wel matsen!
Dat dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 07:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
94 gig aan data op een mobiel abo, dát slaat nergens op.
TS zal gewoon iig een groot deel van het bedrag moeten aftikken.
Uhuh, dreigen met weggaan... als jij een klein bedrijfje bent zeggen ze je gewoon vriendelijk gedag en krijg je een brief mee dat het incassobureau het verder afhandelt voor KPN.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
wat een onzin.
niet betalen!! kom met een voorstel dat je 10% wilt betalen en anders per direct weg gaat bij KPN en nooit meer zal terugkomen.
sleep ze desnoods voor de rechter.
10.000 euro in 1 maand aan data kosten slaat gewoon helemaal fucking nergens op.
KPN![]()
Ben je trouwens geen zakelijke klant, want dan moeten ze je echt wel matsen!
Ontslagenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:20 schreef RemcoDelft het volgende:
TS is angstig stil...
Bij de dongle van kpn kan je precies zien hoeveel je verbruikt hebt tijdens je huidige sessie of tijdens een etmaal, week, lopende maand, maand of totaal.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:38 schreef Velocitas het volgende:
Ja, hadden het kunnen weten.
Weet jij hoeveel data je binnenhaalt bij elke website? Staat er: "Voor het fok-forum WGR wordt 200K binnengehaald. Doorgaan ja/nee?".
Staat er potjandorie een datacounter links onderin je scherm??
En zie je ook wanneer dit overschreden wordt? Krijg je die waarschuwing? Nee. Gewoon maar doorcashen met die hap.
Ah dus 50% overschrijd iedere maand de FUPquote:Op maandag 27 juli 2009 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
En die FUP is een gemiddelde van alle gebruikers geloof ik.
BIj Vodafone is wat ze onder 'Faire Use' verstaan, het gemiddelde gebruik, maal 10. Volgens mij deed KPN iets soortgelijks.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
En die FUP is een gemiddelde van alle gebruikers geloof ik.
Het lijkt me inmiddels redelijk duidelijk dat het bedrijf van TS niet zo goed is afspraken maken, of contracten doorlezen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:35 schreef _Flash_ het volgende:
Heeft je bedrijf geen policy voor dit soort dingen? Net als voor mobiele telefonie dat je niet teveel prive of naar het buitenland belt.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:53 schreef Space-Chinees het volgende:
Wellicht heeft hij met deze vrouw gechat.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:18 schreef UncleSam het volgende:
Gsm-chat kost vrouw 10.000 euro
TS is toevallig een Belgische vrouw en was op vakantie in Frankrijk?
Met z'n 3500 per maand moet het in een half jaartje te doen zijnquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja die heeft 3 bijbaantjes om die rekening te kunnen betalen
en dat is drie maalquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:15 schreef Hardrebel het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)met_gsm_9800_eu.html
3GB per dag is geen absurd gebruik. Elke dag een dvdtje binnenhalen en je zit er al overheen.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:45 schreef Velocitas het volgende:
Dat zegt de rekening ja; iets van 90 GB. Dat is elke dag meer dan 3GB. Het ding heeft dag en nacht weet ik het veel wat gedaan; we zijn er zelf nog niet uit. Vraag me ook ten zeerste af of het dan ook wel klopt.
Maar ik vraag me sowieso af waarom KPN dit zo maar door laat gaan. Alsof iemand echt van plan is 10K per maand te gaan zitten internetten.
Nee, dan sturen ze de politie langs, om je plantjes mee te nemen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:32 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Alsof het energiebedrijf je belt als je twee weken lang stroom slurpt.
Nederlands en wiskunde zijn zeker niet je sterkste punten?quote:Ah dus 50% overschrijd iedere maand de FUP
Hou toch op zeg, eigenverantwoordelijkheid. Ken je dat woord? Of moet werkelijkwaar ieder bedrijf / instelling je handje vasthouden.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:02 schreef Velocitas het volgende:
[..]
Die keuze is er dus niet geboden. Medewerker ging naar KPN met de vraag naar mobiel internet voor e-maildoeleinden, en toen werd een dongel overhandigd. Er is niet gewezen op de mogelijkheid van internet af te knijpen na overschrijding datalimiet - ikzelf wist niet beter dan dat we die mogelijkheid sowieso hadden, blijkbaar niet dus.
Dan heeft ze zeker voor snelheid gekozen en niet voor Zeker?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:53 schreef LastRequest het volgende:
Zelfs mijn moeder die voor dr werk een dongel (of soortgelijk iets van Vodafone geloof ik) meegekregen heeft om op vakantie te kunnen werken, heeft van tevoren uitgezocht hoeveel het ging kosten...
Ze schrok daar (terecht) zo enorm van dat ze 'em alleen gebruikt wanneer écht nodig.
Ze heeft niet zelf gekozen, ze kreeg hem van het bedrijfquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:35 schreef LeNick het volgende:
[..]
Dan heeft ze zeker voor snelheid gekozen en niet voor Zeker?
Als de FUP het gemiddelde was, en niet x keer het gemiddelde, dan zou inderdaad een groot deel van de gebruikers deze overschrijden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:37 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Nederlands en wiskunde zijn zeker niet je sterkste punten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |