Het is dan ook niet buitensporig.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:21 schreef Velocitas het volgende:
B) geen actie ondernomen hebben op het buitensporige vermeende internet gebruik
Ik denk niet dat zijn buitenlandse collega's in het buitenland zaken, maar hier in NL op bezoek waren. Hij heeft het namelijk over hun appartementen.quote:
Volgens mij ging het om buitenlandse medewerkers die in Nederland in een tijdelijk appartement wonen. Voor dat doeleind kan mobiel internet een oplossing zijn, maar dan moet je natuurlijk wel het juiste abonnement kiezen. En niet 24/7 torrents gaan leechen nadat de datalimiet is bereikt.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:26 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je vergeet dat het in het buitenland heeft plaatsgevonden.
Daar betaal je per MB extra (ongeacht je abbonement)
Bij Vodafone rekenen ze gelukkig een maximaal bedrag van 20 euro (ongeveer) per dag bovenop je bundel.
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef jagga het volgende:
Lullig, maar erg herkenbaar voor mij.
In de tijd dat ik in een inrichting zat, wegens psychische problemen, kreeg ik na verloop van tijd een laptop met jawel, internet.
Hoeveel ranzigheid ik daar wel niet vanaf geplukt hebt (daar werd ik rustig van) maar wat achteraf bleek, het waren allemaal van die per minuut betaalsites
Dit is inmiddels 3 jaar geleden en ik ben nog bezig terug te betalen voor die tijd. Met de uitkering die ik nu krijg + wat ik erbij beun, heb ik uitgerekend dat dit tot volgend jaar februari duurt.
Veel sterkte!
Volgens mij ook, misschien wil TS nog wat meer duidelijkheid scheppen.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee toch ?
Het waren toch buitenlandse collega's die hier internet in hun (tijdelijke) appartement wilden ?
Ah klopt. Dan had hij inderaad wel goedkopere abonnementen kunnen vinden ja.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zijn buitenlandse collega's in het buitenland zaken, maar hier in NL op bezoek waren. Hij heeft het namelijk over hun appartementen.
Misschien weet je tante het?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Volgens mij ook, misschien wil TS nog wat meer duidelijkheid scheppen.
Of moeten we maar ergens vanuit gaan?
En dan sluiten jullie een abonnement voor een jaar af, als jullie het een maand nodig hebben?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:32 schreef Velocitas het volgende:
Het waren buitenlandse collega's die indd hier een maand op een appartementje kwamen te zitten.
| 1 |
Afgaande op de prijs van 16 euro is het hoogstwaarschijnlijk een zakelijk contract, en dan ook nog eens de goedkoopste variant met een datalimiet van 400Mb, voor alles boven die limiet betaal je 10 cent per Mb.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:27 schreef Scorpie het volgende:
Nou TS, even wat vraagjes:
Wat staat er precies in je contract?
Heb je een zakelijk of een consumenten contract?
Heb jij zelf het abbo afgesloten of een 'medewerker' van jouw bedrijf?
Indien een medewerker, heb je hem expliciet gemeld dat het om een e-mail abbo ging?
Dat is zeker wel relevant, aangezien dat de oorzaak van de problemen is, nl. het ge/misbruik van die verbinding, die was in ieder geval wel fors meer dan vooraf ingeschat. Of dat komt door de feitelijke werkzaamheden van die collega's, waardoor het de schuld van het bedrijf is, of doordat de werknemers de tour de France online aan het volgen waren, wat dus betekend dat ze zich niet aan de afspraken hebben gehouden omtrent privé gebruik, is voor KPN niet echt relevant. Als het gebruik rechtmatig was, en dat kan gezien het aantal GB's best als je bijvoorbeeld een applicatie hebt die databases X keer per uur wil syncen, dit icm met het elkaar wat toemailen van forse handleidingen, en surfen op "zware" sites.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:21 schreef Velocitas het volgende:
Even wat rechtzetten hier:
Of de collega's nu hebben zitten intermeppen, porno kijken of niet - dat is irrelevant, of anders gewoon de verantwoordelijkheid van ons management - we hebben niet duidelijk geinstrueerd dat ze dat niet mochten doen. Dus er valt de internettende collega's niets te verwijten hier.
We gingen er namelijk van uit dat dat afgedekt was door een datalimiet. Ik vind het wel degelijk een haperende service van KPN dat ze
A) ons niet goed hebben voorgelicht
B) geen actie ondernomen hebben op het buitensporige vermeende internet gebruik
Puntje A): okay, dat kan je zelf ook doen, weet ik allemaal wel. We doen al jaren zaken met KPN, tot op heden zonder probleem. Dus ja.
Puntje B) doen ze naar verluid wel als de load op hun mobiele netwerk te hoog wordt, dat staat in hun fair use policy. Maar niet als er een rekening richting de 10K loopt.
Ik hoop toch zo dat zakelijke klanten ook bij deze uitzonderingen horenquote:Op maandag 27 juli 2009 13:36 schreef mjh487 het volgende:
Bij KPN is het gebruikelijk om 50% te crediteren uit coulance, en 50% wordt door de klant zelf betaald, met nog wat kleine uitzonderingen (wel/geen buitenland)
Ook bij zakelijke contracten?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:36 schreef mjh487 het volgende:
Bij KPN is het gebruikelijk om 50% te crediteren uit coulance, en 50% wordt door de klant zelf betaald, met nog wat kleine uitzonderingen (wel/geen buitenland)
Inderdaad, je kunt KPN wel beschuldigen van vanalles, maar als er goede afspraken waren gemaakt tussen het bedrijf en de buitenlandse collega's was die hele rekening niet gekomen.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is zeker wel relevant, aangezien dat de oorzaak van de problemen is, nl. het ge/misbruik van die verbinding, die was in ieder geval wel fors meer dan vooraf ingeschat.
KPN verkoopt iets. Voor de rest zal het hun een biet zijn hoe de koper het gebruikt. Wat heeft KPN in vredesnaam te maken met hoe jij als bedrijf je dongle gebruikt?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:45 schreef Velocitas het volgende:
Maar ik vraag me sowieso af waarom KPN dit zo maar door laat gaan. Alsof iemand echt van plan is 10K per maand te gaan zitten internetten.
Er is een verschil tussen een particulier en een zakelijke klant.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:54 schreef Velocitas het volgende:
KPN is blijkbaar een allerminst liefdadige instelling - maar, ze konden wel mijn tante waarschuwen toen die lekker te keer ging met haar mobiel. Dus waarom dan niet voor de dongle?
T-mobile en Vodafone kunnen wel vriendelijk en behulpzaam zijn richting hun klanten; en ja, we zullen de volgende keer een datametertje installeren. Nocens docens, dan maar.
Maar als we naar de KPN shop gaan, en zeggen "we hebben een dongeltje nodig" - dan is het wel netjes als er expliciet bijgezegd wordt: "pas op, als u dit overschrijdt kost het u zo en zoveel."
Ik vind het erg buitensporig allemaal.
Nogmaals, er is niemand met zijn gezonde verstand bewust van zin om 10K per maand te gaan zitten internetten. Het is *potjandorie* nog langzaam internet ook.
Ach, ergens kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat TS het vervelend vind dat KPN niet waarschuwt voor excessieve rekeningen. Maargoed, als hij zelf beter had opgelet of het bedrijf betere afspraken had gemaakt was het probleem er sowieso niet geweest natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
De kern van het probleem :
Er is meer afgenomen en er moet dus logischerwijs ook voor meer betaald worden dan verwacht.
De oorzaak : een gebruiker die zich niet goed geinformeerd had / 'per ongeluk' de verbinding open heeft laten staan.
Waarom zou KPN daarvoor op moeten draaien ?
Met dit soort vergelijkingen moet je altijd oppassen, want ze komen nooit helemaal overeen. Bij dit voorbeeld heb je fysiek voor 10.000 euro aan taarten in handen. Bij de situatie van TS sluit je een dienst af die 1, 10 of 10.000 euro kan kosten, en op het moment dat je het afsluit weet je niet wat de kosten gaan zijn (wat je bij 10.000 euro aan taarten wel hebt.)quote:Als een klant bij jouw bedrijf voor 10000 euro taarten bestelt, en opeet, en vervolgens roept "Och jee ik wou er maar voor 100 euro hebben !", vind jij het dan schappelijk dat jouw bedrijf dan zegt dat zij wel opdraaien voor de andere 9900 euro ?
Offline, internet werd te duur.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waar is TS gebleven?
Maar je weet wel dat een taart een X bedrag kost, en dat is hetzelfde bij internet; 1 MB kost X bedrag. Hoe meer je afneemt -> hogere rekening. Dat staat allemaal in het contract van de TS, wat hij niet wil inlezen.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ach, ergens kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat TS het vervelend vind dat KPN niet waarschuwt voor excessieve rekeningen. Maargoed, als hij zelf beter had opgelet of het bedrijf betere afspraken had gemaakt was het probleem er sowieso niet geweest natuurlijk.
[..]
Met dit soort vergelijkingen moet je altijd oppassen, want ze komen nooit helemaal overeen. Bij dit voorbeeld heb je fysiek voor 10.000 euro aan taarten in handen. Bij de situatie van TS sluit je een dienst af die 1, 10 of 10.000 euro kan kosten, en op het moment dat je het afsluit weet je niet wat de kosten gaan zijn (wat je bij 10.000 euro aan taarten wel hebt.)
Vergelijkingen
Zou kunnen als ze per minuut zouden dokken ofzo, maar hier betaal je voor je data, en met een transfer van 94gig is er weinig 'per ongeluk' meer aanquote:Op maandag 27 juli 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
De oorzaak : een gebruiker die zich niet goed geinformeerd had / 'per ongeluk' de verbinding open heeft laten staan.
Maar TS is de afnemer en iemand anders de gebruiker. TS sloot dan eerder een 'taart eten abonnement' af voor een andere persoon, waarbij bij dat abonnement gold dat je 30 taarten per week mocht eten en daarna meer dan normaal moest bijbetalen voor een taart. Of zo iets.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je weet wel dat een taart een X bedrag kost, en dat is hetzelfde bij internet; 1 MB kost X bedrag. Hoe meer je afneemt -> hogere rekening. Dat staat allemaal in het contract van de TS, wat hij niet wil inlezen.
Het hele verhaal valt of staat natuurlijk met wát er met die dongle gedaan is die maand, ergo wat de collega's er mee deden, als de TS dat helder heeft kan er indien nodig gewezen worden naar KPN. Hier moest netwerkbeheer trouwens de sites waar de tour de France live te volgen was blokkeren, iedereen zat te kijken, waardoor onze verbindingen wel erg traag werden.. 2 postmasters rond gestuurd, en daar was niks van te zien in het dataverkeer, dan maar de boel dichttimmeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt KPN wel beschuldigen van vanalles, maar als er goede afspraken waren gemaakt tussen het bedrijf en de buitenlandse collega's was die hele rekening niet gekomen.
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).quote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze geven het toch gewoon duidelijk aan dat er betaald moet worden als je over die limiet gaat?
Dan was het niet onbeperkt, maar had je een FUP.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).
Bij KPN?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).
Het is uiteraard allemaal gewoon onder de vlag van de FUP, dus onbeperkt is een zeer relatief begrip jaquote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef Steeven het volgende:
Ik heb ook een abo met KPN Dongel met 1GB datalimiet per maand, maar via het tooltje waarmee je inlogt kun je perfect bijhouden hoeveel dataverkeer je verbruikt hebt. Of dachten ze dat dat programma enkel voor de sier was.
Dan kan je nog kinderlijk simpel checken hoeveel dataverkeer je hebt, bij eigenschappen van je netwerkverbinding, in taakbeheer, met allerhande freeware tooltjes, met Vista sidebar-crapquote:Op maandag 27 juli 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?
Jamaar jamaar dat zou betekenen dat je als gebruiker ook een zekere verantwoordelijkheid draagt, maar dat kan niet want KPN moet de rekening gewoon kwijtschelden..quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan kan je nog kinderlijk simpel checken hoeveel dataverkeer je hebt, bij eigenschappen van je netwerkverbinding, in taakbeheer, met allerhande freeware tooltjes, met Vista sidebar-crap
Of misschien is het tooltje alleen in het nederlands en snapten de buitenlandse collegas dit niet, dan had te kpn ook maar een engelse versie mee moeten geven.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?
In principe niet.... Er wordt gekeken naar het betaalgedrag van de klant(consument of bedrijf), betaald de klant op tijd, dan is er meer coulance. Als het bedrijf overigens met goede beargumentatie kan uitleggen waarom het bedrijf niks zou hoeven betalen, heb je een grote kans dat alles wordt gecrediteerdquote:Op maandag 27 juli 2009 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo dat zakelijke klanten ook bij deze uitzonderingen horen
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef mjh487 het volgende:
[..]
In principe niet.... Er wordt gekeken naar het betaalgedrag van de klant(consument of bedrijf), betaald de klant op tijd, dan is er meer coulance. Als het bedrijf overigens met goede beargumentatie kan uitleggen waarom het bedrijf niks zou hoeven betalen, heb je een grote kans dat alles wordt gecrediteerd
Maar de onderbouwing die ik tot nu toe heb gelezen van TS is slechts "ik dacht dat blablabla" en "ik ging er van uit dat blablabla".quote:Op maandag 27 juli 2009 14:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.
Als die senior inkoper van Philips komt klagen dan heeft die waarschijnlijk wel een goede reden. De leest namelijk wel eerst de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.
Dat is al niet zo sinds het begin van de internets 15 jaar geleden. Tijd om te gaan kruipen bij KPN dus.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:10 schreef Velocitas het volgende:
Ik ging er - net als bij beltegoed - van uit dat de verbinding staakt als je over je limiet heen bent. Niet dus. KPN tikt lekker door. Verdienen jongens!
En die FUP is een gemiddelde van alle gebruikers geloof ik.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is uiteraard allemaal gewoon onder de vlag van de FUP, dus onbeperkt is een zeer relatief begrip ja
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Helaas alles op telecomgebied wat draadloos en mobiel wert kost gewoon (erg) duur, da's de prijs die je betalen moet als je hip wilt zijn.![]()
Er gaat ondanks dat steeds meer apparaten draadloos werken toch niks boven een vaste internet en telefoonaansluiting.
quote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.
Ja, dat zal het wel zijnquote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.
Hoax, iPhone = 10 euro per maand voor onbeperkt dataverkeer binnen NL. Terug naar de schoolbanken knul.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Helaas alles op telecomgebied wat draadloos en mobiel wert kost gewoon (erg) duur, da's de prijs die je betalen moet als je hip wilt zijn.![]()
Kost duur, jazeker. Hardtstikke duurquote:Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ja, alles kost hardtstikke duur tegenwoordig! Allemaal de schuldt van de Euro trouwes.
Sprak opaquote:Op maandag 27 juli 2009 14:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Helaas alles op telecomgebied wat draadloos en mobiel wert kost gewoon (erg) duur, da's de prijs die je betalen moet als je hip wilt zijn.![]()
Er gaat ondanks dat steeds meer apparaten draadloos werken toch niks boven een vaste internet en telefoonaansluiting.
Als het goed is kun je ook de ENG versie installeren. Zitten ook Engelstalige handleidingen op de Dongel. Denk dus niet dat die vlieger op gaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of misschien is het tooltje alleen in het nederlands en snapten de buitenlandse collegas dit niet, dan had te kpn ook maar een engelse versie mee moeten geven.
We starten een groep..quote:Op maandag 27 juli 2009 16:43 schreef nachtdier3 het volgende:
Ohoh...
Ik heb ee Vodafone dongle een maandje op proef. Internet tegen een vast laag bedrag per maand en heb ook al mn limiet overschreden.. Nu ga ik toch een beetje vrezen geloof ik.
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:29 schreef jagga het volgende:
Lullig, maar erg herkenbaar voor mij.
In de tijd dat ik in een inrichting zat, wegens psychische problemen, kreeg ik na verloop van tijd een laptop met jawel, internet.
Hoeveel ranzigheid ik daar wel niet vanaf geplukt hebt (daar werd ik rustig van) maar wat achteraf bleek, het waren allemaal van die per minuut betaalsites
Dit is inmiddels 3 jaar geleden en ik ben nog bezig terug te betalen voor die tijd. Met de uitkering die ik nu krijg + wat ik erbij beun, heb ik uitgerekend dat dit tot volgend jaar februari duurt.
Veel sterkte!
daarom, dus niet zeiken en betalen. En gauwquote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze geven het toch gewoon duidelijk aan dat er betaald moet worden als je over die limiet gaat?
Mag niet als er geen afspraken over gemaakt zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:11 schreef Rosbief het volgende:
Lekker betalen en de kosten gewoon inhouden op het salaris van de werknemers.
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mag niet als er geen afspraken over gemaakt zijn.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.
Ja hoor, amateurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.
Daar heb ik het helemaal niet over, lezen is ook een vak..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je kan NIET NOOIT NEVER 92 gig 'onbewust' downloaden door beetje te surfen
Ik vermoed dat er verder helemaal geen afspraken over zijn gemaakt, als ik alles zo lees. Als ze de moeite al niet nemen om het contract van het abonnement goed door te nemen, betwijfel ik of ze wat over het gebruik door werknemers op schrift hebben staan...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En weer wel als de medewerkers stiekum/onbewust zich er niet aan houden. Leuke data slurpers zijn bijvoorbeeld die video reclame popups op sites van oa het AD, die doen ~200 KB/sec, dus voor een reclamefilmpje zit je al op 30(sec)x200(kb/sec) = ~6MB. Of even op autoweek de spionage filmpjes van de nieuwe ferrari bekijken etc. Feit is dat zowel zakelijk als privé die hoeveelheid data niet onmogelijk is in een maand.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:37 schreef fruityloop het volgende:
Hier hebben we ooit es het thuis IP adres van een collega geblokkeerd, die zat met een webcam zijn kanariepietjes in de gaten te houden.
En het erge is dat dat papiertje maar een paar opsommingen zijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:15 schreef Hardrebel het volgende:
Bij grote bedrijven worden die dingen gewoon besteld bij bijv een telecom afdeling. Als je die binnenkrijgt zit er een voorwaarden papiertje bij die de medewerkers toch niet lezen omdat ze te gretig willen beginnen met internetten. *ervaring als in gebruiker![]()
Voor alleen mail en surfen zie ik niet in dat je daarmee 94 GB kan downloaden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:16 schreef LeNick het volgende:
[..]
En het erge is dat dat papiertje maar een paar opsommingen zijn
daarop staat vermeld dat het alleen voor mail en surfen is, en niet downloaden..
althans dat is bij mij dus zo
Vonden wij van niet, en onze netwerkjongens hadden ook al snel door dat zijn router nog het default admin password gebruikte..quote:
Ik krijg op de zaak zeker 250MB aan emails per dag, met uitschieters tot 500MB.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Voor alleen mail en surfen zie ik niet in dat je daarmee 94 GB kan downloaden.
Als je dit zo stellig beweert heb je daar vast wel een bron voor toch?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
extreme overschrijding van de bel/data bundel moeten hun gewoon tijdig toelichten.
Nee, heb ik nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:53 schreef RTB het volgende:
[..]
Als je dit zo stellig beweert heb je daar vast wel een bron voor toch?
Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:57 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Nee, heb ik niet![]()
Maar als je dit voordraagt aan de rechter met een goeie advocaat, zal er hoogstwaarschijnlijk met een veel lager bedrag afgerekend kunnen worden.
Het lijkt me dat je dan eerst moet weten wat een normaal gebruik is voor iemand. Dat verschilt per persoon. Sommige mensen bellen heel weinig, anderen heel veel. Dat heb je ook met datagebruik.quote:Heb bij t-mobile en vodafone gewerkt en bij beide bedrijven werd je abonnement geblokkeerd als er in een korte periode extreem veel gebruik werd gemaakt.
denk aan diefstal of verlies van je gsm.
94 gig aan data op een mobiel abo, dát slaat nergens op.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
wat een onzin.
niet betalen!! kom met een voorstel dat je 10% wilt betalen en anders per direct weg gaat bij KPN en nooit meer zal terugkomen.
sleep ze desnoods voor de rechter.
extreme overschrijding van de bel/data bundel moeten hun gewoon tijdig toelichten.
10.000 euro in 1 maand aan data kosten slaat gewoon helemaal fucking nergens op.
KPN![]()
Ben je trouwens geen zakelijke klant, want dan moeten ze je echt wel matsen!
Dat dusquote:Op woensdag 29 juli 2009 07:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
94 gig aan data op een mobiel abo, dát slaat nergens op.
TS zal gewoon iig een groot deel van het bedrag moeten aftikken.
Uhuh, dreigen met weggaan... als jij een klein bedrijfje bent zeggen ze je gewoon vriendelijk gedag en krijg je een brief mee dat het incassobureau het verder afhandelt voor KPN.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:47 schreef RijstNatie het volgende:
wat een onzin.
niet betalen!! kom met een voorstel dat je 10% wilt betalen en anders per direct weg gaat bij KPN en nooit meer zal terugkomen.
sleep ze desnoods voor de rechter.
extreme overschrijding van de bel/data bundel moeten hun gewoon tijdig toelichten.
10.000 euro in 1 maand aan data kosten slaat gewoon helemaal fucking nergens op.
KPN![]()
Ben je trouwens geen zakelijke klant, want dan moeten ze je echt wel matsen!
Ontslagenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:20 schreef RemcoDelft het volgende:
TS is angstig stil...
Bij de dongle van kpn kan je precies zien hoeveel je verbruikt hebt tijdens je huidige sessie of tijdens een etmaal, week, lopende maand, maand of totaal.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:38 schreef Velocitas het volgende:
Ja, hadden het kunnen weten.
Weet jij hoeveel data je binnenhaalt bij elke website? Staat er: "Voor het fok-forum WGR wordt 200K binnengehaald. Doorgaan ja/nee?".
Staat er potjandorie een datacounter links onderin je scherm??
En zie je ook wanneer dit overschreden wordt? Krijg je die waarschuwing? Nee. Gewoon maar doorcashen met die hap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |