Offline, internet werd te duur.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef jitzzzze het volgende:
Maar waar is TS gebleven?
Maar je weet wel dat een taart een X bedrag kost, en dat is hetzelfde bij internet; 1 MB kost X bedrag. Hoe meer je afneemt -> hogere rekening. Dat staat allemaal in het contract van de TS, wat hij niet wil inlezen.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ach, ergens kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat TS het vervelend vind dat KPN niet waarschuwt voor excessieve rekeningen. Maargoed, als hij zelf beter had opgelet of het bedrijf betere afspraken had gemaakt was het probleem er sowieso niet geweest natuurlijk.
[..]
Met dit soort vergelijkingen moet je altijd oppassen, want ze komen nooit helemaal overeen. Bij dit voorbeeld heb je fysiek voor 10.000 euro aan taarten in handen. Bij de situatie van TS sluit je een dienst af die 1, 10 of 10.000 euro kan kosten, en op het moment dat je het afsluit weet je niet wat de kosten gaan zijn (wat je bij 10.000 euro aan taarten wel hebt.)
Vergelijkingen
Zou kunnen als ze per minuut zouden dokken ofzo, maar hier betaal je voor je data, en met een transfer van 94gig is er weinig 'per ongeluk' meer aanquote:Op maandag 27 juli 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
De oorzaak : een gebruiker die zich niet goed geinformeerd had / 'per ongeluk' de verbinding open heeft laten staan.
Maar TS is de afnemer en iemand anders de gebruiker. TS sloot dan eerder een 'taart eten abonnement' af voor een andere persoon, waarbij bij dat abonnement gold dat je 30 taarten per week mocht eten en daarna meer dan normaal moest bijbetalen voor een taart. Of zo iets.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar je weet wel dat een taart een X bedrag kost, en dat is hetzelfde bij internet; 1 MB kost X bedrag. Hoe meer je afneemt -> hogere rekening. Dat staat allemaal in het contract van de TS, wat hij niet wil inlezen.
Het hele verhaal valt of staat natuurlijk met wát er met die dongle gedaan is die maand, ergo wat de collega's er mee deden, als de TS dat helder heeft kan er indien nodig gewezen worden naar KPN. Hier moest netwerkbeheer trouwens de sites waar de tour de France live te volgen was blokkeren, iedereen zat te kijken, waardoor onze verbindingen wel erg traag werden.. 2 postmasters rond gestuurd, en daar was niks van te zien in het dataverkeer, dan maar de boel dichttimmeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt KPN wel beschuldigen van vanalles, maar als er goede afspraken waren gemaakt tussen het bedrijf en de buitenlandse collega's was die hele rekening niet gekomen.
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).quote:Op maandag 27 juli 2009 12:14 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ze geven het toch gewoon duidelijk aan dat er betaald moet worden als je over die limiet gaat?
Dan was het niet onbeperkt, maar had je een FUP.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).
Bij KPN?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Onbeperkt is +/- 2 gig en ga nu niet vertellen dat het onbeperkt is want ik ken mensen die zijn afgesloten en extra rekeningen kregen (ikzelf dus).
Het is uiteraard allemaal gewoon onder de vlag van de FUP, dus onbeperkt is een zeer relatief begrip jaquote:Op maandag 27 juli 2009 14:07 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef Steeven het volgende:
Ik heb ook een abo met KPN Dongel met 1GB datalimiet per maand, maar via het tooltje waarmee je inlogt kun je perfect bijhouden hoeveel dataverkeer je verbruikt hebt. Of dachten ze dat dat programma enkel voor de sier was.
Dan kan je nog kinderlijk simpel checken hoeveel dataverkeer je hebt, bij eigenschappen van je netwerkverbinding, in taakbeheer, met allerhande freeware tooltjes, met Vista sidebar-crapquote:Op maandag 27 juli 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?
Jamaar jamaar dat zou betekenen dat je als gebruiker ook een zekere verantwoordelijkheid draagt, maar dat kan niet want KPN moet de rekening gewoon kwijtschelden..quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dan kan je nog kinderlijk simpel checken hoeveel dataverkeer je hebt, bij eigenschappen van je netwerkverbinding, in taakbeheer, met allerhande freeware tooltjes, met Vista sidebar-crap
Of misschien is het tooltje alleen in het nederlands en snapten de buitenlandse collegas dit niet, dan had te kpn ook maar een engelse versie mee moeten geven.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mogelijk heeft een zakelijk abbo dat tooltje niet?
In principe niet.... Er wordt gekeken naar het betaalgedrag van de klant(consument of bedrijf), betaald de klant op tijd, dan is er meer coulance. Als het bedrijf overigens met goede beargumentatie kan uitleggen waarom het bedrijf niks zou hoeven betalen, heb je een grote kans dat alles wordt gecrediteerdquote:Op maandag 27 juli 2009 13:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo dat zakelijke klanten ook bij deze uitzonderingen horen
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef mjh487 het volgende:
[..]
In principe niet.... Er wordt gekeken naar het betaalgedrag van de klant(consument of bedrijf), betaald de klant op tijd, dan is er meer coulance. Als het bedrijf overigens met goede beargumentatie kan uitleggen waarom het bedrijf niks zou hoeven betalen, heb je een grote kans dat alles wordt gecrediteerd
Maar de onderbouwing die ik tot nu toe heb gelezen van TS is slechts "ik dacht dat blablabla" en "ik ging er van uit dat blablabla".quote:Op maandag 27 juli 2009 14:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.
Als die senior inkoper van Philips komt klagen dan heeft die waarschijnlijk wel een goede reden. De leest namelijk wel eerst de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er ook wel weer van af of de senior inkoper van zeg een Philips even zijn beklag komt doen, of een lokale zzp-er, die eerste zullen ze wat liever houden als klant denk ik. (en serieuzer nemen in de meeste gevallen) Maar goed, je kan inderdaad een eind komen bij ze, als je eea goed kan onderbouwen etc.
Dat is al niet zo sinds het begin van de internets 15 jaar geleden. Tijd om te gaan kruipen bij KPN dus.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:10 schreef Velocitas het volgende:
Ik ging er - net als bij beltegoed - van uit dat de verbinding staakt als je over je limiet heen bent. Niet dus. KPN tikt lekker door. Verdienen jongens!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |