Er goed over nadenken wil niet zeggen dat je je relatie als eindig ziet. het getuigd van gezond verstand.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:52 schreef MarMar het volgende:
Verstandig om zo te denken, maar ik krijg er wel heel erg het gevoel bij dat je je relatie bij voorbaat al als eindig ziet
En dus stip je de rest wat feller aanquote:Op maandag 18 mei 2009 11:57 schreef Velocitas het volgende:
Wel, ik las ergens: motorrijden zonder helm is erg fijn met de wind in je haren en zo. Maar als je dan een keer valt, ben je zo ontzettend blij dat je er 1 hebt...
Dus ik ga idd even van het erge uit, hier.
En je stipt iets interessants aan: het lijkt idd of je de relatie als eindig beschouwt. Wordt leuk om dat aan mijn vriendin te melden, want die gaat natuurlijk hetzelfde zeggen
Geef haar een spaarrekening. In de huidige tijd is het niet zo dat je met een huis echt iets opbouwt. De kans dat je bij moet leggen als je verkoopt is groter dan ooit.... Iets opbouwen mag ze op de spaarrekening doen en bijdragen kan ze dan in het huishouden en interieur etc..quote:Op maandag 18 mei 2009 11:57 schreef Velocitas het volgende:
Wel, ik las ergens: motorrijden zonder helm is erg fijn met de wind in je haren en zo. Maar als je dan een keer valt, ben je zo ontzettend blij dat je er 1 hebt...
Dus ik ga idd even van het erge uit, hier.
En je stipt iets interessants aan: het lijkt idd of je de relatie als eindig beschouwt. Wordt leuk om dat aan mijn vriendin te melden, want die gaat natuurlijk hetzelfde zeggen
Ze kan wel aanspraak maken op de helft, maar die aanspraak heeft ze niet. Tenzij TS gaat trouwen in gemeenschap van goederen.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:58 schreef devl1nsect het volgende:
Never nooit niet dat huis kopen samen met vriendin. Zij brengt te weinig in en mocht je uit elkaar gaan, maakt zij aanspraak op de helft van het huis. En dit bedrag heeft ze bij lange na niet in gebracht.
Laat zij zorgen voor het betalen van andere lasten. Mocht zij later die vaste fulltime baan hebben, dan pas zou ik overwegen om het op naam van beide te zetten.
En dat heeft niets te maken met het vertrouwen of liefde voor elkaar. Face it, jij brengt 70.000 euro in plus een gedeelte van je maandsalaris. Zij kan maar 350 euro in brengen. Dan lijkt het mij niet reeel om samen dat huis te kopen.
Ik zie te veel stellen om mij heen uit elkaar gaan met grote problemen van dien, omdat alles samen is gekocht terwijl de een veel meer heeft ingebracht. Idem als jou verhaal.
De relatie is eindig. Op wat voor manier dan ook.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:52 schreef MarMar het volgende:
Verstandig om zo te denken, maar ik krijg er wel heel erg het gevoel bij dat je je relatie bij voorbaat al als eindig ziet
De vriendin heeft idd niets in te brengen, dus laat haar lekker die 350 euro houden en zorgen dat ze haar studie goed afrond. Het huis is van jou, jij betaald ervoor. Tegen de tijd dat zij iets gaat verdienen kun je weer uitkijken naar iets anders leuks, of je hypotheek om laten zetten, of een samenlevingscontract aan gaanquote:Ik denk dat het voor je vriendin niet realistisch is om nu al financieel iets te willen opbouwen, dat komt als ze afgestudeerd is en een echt inkomen heeft wel aan bod, dan zou je alsnog naar de notaris kunnen toch?
Wat een ge-wel-dig gevoel zal de vriendin van TS hiervan krijgen. Ze gaan toch sámen een huis kopen? Het huis is toch ook van haar? Je legt alleen vast wat er gebeurt als één van de twee overlijdt, of wat als ze uit elkaar besluiten te gaan.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:09 schreef daNpy het volgende:
De vriendin heeft idd niets in te brengen, dus laat haar lekker die 350 euro houden en zorgen dat ze haar studie goed afrond. Het huis is van jou, jij betaald ervoor.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kan wel aanspraak maken op de helft, maar die aanspraak heeft ze niet. Tenzij TS gaat trouwen in gemeenschap van goederen.
Ga eens langs de notaris, want die kan je vertellen hoe je alles kunt vastleggen.
Nee, ze gaan niet samen een huis kopen.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:13 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wat een ge-wel-dig gevoel zal de vriendin van TS hiervan krijgen. Ze gaan toch sámen een huis kopen? Het huis is toch ook van haar? Je legt alleen vast wat er gebeurt als één van de twee overlijdt, of wat als ze uit elkaar besluiten te gaan.
Samenlevingscontract is helemaal niet zo duur, hoor.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, ze gaan niet samen een huis kopen.
HIJ gaat een huis kopen, ZIJ gaat erbij wonen.
Of je het nu zo afspreekt, of een duur samenlevingscontract laat opstellen waarin precies hetzelfde staat, het gevoel bij die vriendin zal niet veel veranderen denk je wel?
Zij brengt 350 euro in, of ze dat nou in de hypotheek stopt, boodschappen van doet of van op stap gaat, hetgeen ze te kort komt betaald de TS toch wel. Dus het maakt niet uit of ze feitelijk mee betaald of niet, het geld komt hoe dan ook van TS af.
Dat klopt inderdaadquote:Op maandag 18 mei 2009 12:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Samenlevingscontract is helemaal niet zo duur, hoor.
Nogmaals, TS moet zich ook bedenken wat hij wil dat met het huis gebeurt als hij overlijdt. Als hij wil dat zijn vriendin in het huis kan blijven, dan moet hij dat wel regelen bij de notaris. 'Afspreken' is dan echt niet genoeg.
quote:Op maandag 18 mei 2009 12:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
En dus stip je de rest wat feller aandat je als jullie er aantoe zijn om je relatie "vast te leggen" het huis automatisch ook op haar naam komt.
Vriendin blij, want jij suggereert de relatie in de toekomst vast te willen leggen, jij blij want jij hebt in eerste instantie gewoon je zin
TADAAAAAAAAAA
you can thank me later
Volgens mij bedoelt lezzer wat anders met samen kopen, al kan ze dat natuurlijk het beste zelf uitleggen.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad
Maar het gaat mij een beetje om het "samen kopen" wat in mijn ogen dus alles behalve samen is zolang een van de twee niet mee kán betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |