ik ben benieuwd. Heb gehoord dat er erg stijle stukken inzitten en dat het niet iets is voor beginners. Maar dan moet het maar op karakterquote:Op maandag 20 juli 2009 11:46 schreef Superher0 het volgende:
[..]
GrossGlokner!! In Juni nog beklommen. Vanaf Bruck an die GrosGlocknerstrasse. 25km omhoog. Er lag nog sneeuw, flink hoog ook. Was wel afzien. En als je toch boven bent doe dan meteen even de Edelweisspsitse erbij. Hopelijk heb je beter uitzicht dan ik. Vanwege het slechte weer was er bijna niets te zien.
Als je hem op tijd rijdt dan schijn je pas moeten beginnen met de meting op het moment dat je door de tol poortjes rijdt. Neem een stuk papier mee, er is daar een stempel automaat, ook op de top. Weet je hoe lang je erover gedaan hebt. Ik kwam op 1 uur en 20 minuten uit.
En er trekken idioot agressieve buien overquote:Op maandag 20 juli 2009 12:22 schreef Yankee het volgende:
Tvp. Zo maar even fietsen, staat alleen idioot veel wind
Ja, maar waarschijnlijk is dit duurder dan als je alles in een keer koopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft het zin om een Sora group in stukjes om te bouwen naar een 105? Bijvoorbeeld eerst de achterderaileur, en dan in stappen de rest?
quote:Op maandag 20 juli 2009 11:54 schreef toma het volgende:
[..]
ik ben benieuwd. Heb gehoord dat er erg stijle stukken inzitten en dat het niet iets is voor beginners. Maar dan moet het maar op karakter
Gewoon linkeballen, wieltjeszuigenquote:Op maandag 20 juli 2009 16:18 schreef thettes het volgende:
Vanavond fietsen met een collega waar ik nog nooit mee heb gefietst, en een maat van me die 1 keer per jaar fietst ongeveer
wordt leuk met de wind
Als ik er een "benzinestation nippel" erop zet dat werkt dat enigzins maar de lucht loopt er langzaam uit.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:27 schreef thettes het volgende:
Gewoon je ventiel opendraaien, pomp erop, dan dat zwarte hendeltje omzetten (zodat ie in een hoek van 90 graden t.o.v. de slang staat). Dan maar pompen tot ca. 7 bar
zo iets heb ik ook, je moet wel je ventiel helemaal opendraaien!quote:Op maandag 20 juli 2009 17:58 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Als ik er een "benzinestation nippel" erop zet dat werkt dat enigzins maar de lucht loopt er langzaam uit.
Er zitten ook 2 gaatjes waar een ventiel in kan maar in geen van beide kan het normale ventieltje.
Doe ik maar dat ene gat is veel te groot en het andere te klein(als ik het erin prop gaat al het luch uit de band.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:06 schreef fetss het volgende:
[..]
zo iets heb ik ook, je moet wel je ventiel helemaal opendraaien!
tvp
Het lukt mij echt wel hoor, met vrijwel dezelfde pomp. Je moet hem er vrij ver overheenduwen en dan dat hendeltje dus omhoog doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:58 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Als ik er een "benzinestation nippel" erop zet dat werkt dat enigzins maar de lucht loopt er langzaam uit.
Er zitten ook 2 gaatjes waar een ventiel in kan maar in geen van beide kan het normale ventieltje.
Maar gebruik je het grote of het kleine gat.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:05 schreef thettes het volgende:
[..]
Het lukt mij echt wel hoor, met vrijwel dezelfde pomp. Je moet hem er vrij ver overheenduwen en dan dat hendeltje dus omhoog doen.
Het grote gat meen ik, iig die zonder iets erin.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:30 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar gebruik je het grote of het kleine gat.
En zonder verloopnippel toch?
Gewoon alleen het presta ventiel?
Altijd interessant die acties bij de LIDL...quote:Op maandag 20 juli 2009 22:53 schreef jakkop het volgende:
Fietsaanbiedingen bij Lidl dus, maar zit niet heel erg veel tofs tussen. Die montagestandaard is misschien wel handig, ben alleen bang voor de stabiliteit. En zou die trainer wat zijn, in vergelijking met tacx bijvoorbeeld?
http://www.zitvlees.nl/quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:48 schreef el_salvador het volgende:
kater redelijk voorbij, tour voorbij, regen begint hier uiteraard net
* el_salvador zoekt nog steeds train advies, de beste krijgt een tekening
voorlopig 1e plaatsquote:
Dit soort (onweers-)buien kunnen ook ineens ontstaan en zie je dan niet aankomen op de radarquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:19 schreef marcodej het volgende:
Pfff, er is nu echt een vertrouwensbreuk ontstaan tussen Buienradar en mij. Het zou hier droog blijven, maar na een kwartiertje rijden kwamen we in een verschrikkelijke regen- c.q. hagelbui terecht... Op een gegeven moment kon je niet verder dan 100m vooruit kijken liep het water in stroompjes de weg af, sommige wegen liepen zelfs onder. En wij maar doorrijden... Stapvoets door de bochten e.d. Ben echt tot mn enkels doorweekt en het zand zit echt overal. Mn benen zijn helemaal zwart.
Laatste half uur toch nog redelijk droog kunnen rijden, maar door al het opspattende water werd je niet echt droog... Het was gelukkig niet koud, dus op zich ging het wel. Op een gegeven moment vond ik het ook wel leuk: stoempen door de regen heeft wel wat.
Uiteindelijk een rondje gemaakt van tegen de 50km met een, door het slechte weer, relatief laag gemiddelde van tegen de 30...
die computer, is die ook met nieuwe knopjes?quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:00 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb deze besteld!
http://www.futurumshop.nl(...)master-blaster.phtml
Zou het wat zijn?
en twee nieuwe bidons en een nieuwe fietscomputer, met trapfrequentie. als je dan toch bezig bent
Ik heb hem. Klein maar fijn en voor onderweg is het prima ding om er een bar of 6 mee in te krijgen...quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:00 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb deze besteld!
http://www.futurumshop.nl(...)master-blaster.phtml
Zou het wat zijn?
Voorlopig ziet zondag er pas als eerste dag echt droog uit.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hopen maar dat zondag het weer meevalt, heb gepland om mee te doen aan de 100km van de tourclub Weesp. Ze noemen het een heuveltocht, zal dus wel richting Utrechtse heuvelrug gaan.
wat voor fietscomputer heb je gekocht? en isdie n beetje fijn?;)quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:35 schreef cyclechick het volgende:
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
Gewoon een doek gebruiken. Ik gebruik oude t-shirts ervoor. Wrijf je hem schoon. Doek om de ketting in je vuist en dan met de pedalen de ketting in beweging zetten en net zolang totdat de ketting weer zijn originele kleur heeft. De hoek van het doek varieren, dus boven, zijkant en onderkant van de ketting. Echt schoon krijg je hem toch nauwelijks. Hierna eventjes in de olie en dan als je later vertrekt even met een doek de overtollige olieresten eraf halen. Olie trekt namelijk vuil aan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:20 schreef Goldmund het volgende:
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.
Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
vouwbaar of niet maakt niet zoveel uit. Wat belangrijker is voor banden is onder andere de rolweerstand. Dit bepaalt hoeveel kracht je verliest. Ook niet onbelangrijk is de lekweerstand. Hoe moeilijk rijdt deze lek. Kijk eens hier: http://www.fiets.nl/downloads/fietsbanden%20test%20compleet.pdfquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
Leuk computertje.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef el_salvador het volgende:
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer
scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef el_salvador het volgende:
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?
mooie link superher0 tnx
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk!
Als je een tacx koopt, koop dan speciale bandjes ervoor. Je slijtage is enorm namelijk op die dingen. De speciale bandjes van tacx zijn hiervoor speciaal voor ontwikkeld. Ook geeft dit minder rommel op je band en tacx.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise, en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.
Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...
En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
ehehe. Ik heb hetzelfde. Mijn achterband is echt vierkant!! En ik blokkeer wat vaker nu bij het remmen. Remweg voelt wat langer. Ik heb rode, passen mooi bij mij Cube Agree GTC, en bij mijn rode stuurlint. Nooit gedacht dat ik een modepopje zou worden!quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:54 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
Rolweerstand en de 4000S zijn echte race bandjes, niet echt voor trainingen. Slijten sneller. Maar dat is wat ik weet. Sowieso nooit - als het moet dan moet het natuurlijk - hard remmen en blokkeren. Een keer gedaanin een afdaling en daarna nog 80km met een niet meer rond achterband gefietst. Niet prettig!quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
Groep is remmen, kabels, schakelmechaniek, voor- en achterderailleur, cassete, ketting, trapas, bladen voor, crankstel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:
Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Naah. 100km is nog best wat. Je moet het nog steeds doen. Ik zat zelf eerder tegen de 180 te denkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De wielerclub Weesp organiseert Zondag een 100 en 130 (geloof ik) waarbij ze richting Soest gaan, ze noemen het een Heuveltochtt. Ik ben de 100km aan het overwegen...maar volgens mij hebben wij nogal een nivo verschil, qua snelheid en klimmen... ik ben van plan de eerste 50 km behoorlijk behoudend te rijden, beviel me in de Boretti ook uitstekend. Ik ging daar achter een group 50tigers hangen tot op 1/3 van de tocht en begon daarna pas een beetje serieus te trappen. Uiteindelijk 100 km in 4 uur gedaan...niet spectaculair op dit forum.
Ik scheer mijn benen ook niet. Vind ik net te ver gaan. En dan is de vraag waar moet ik ophouden met scheren. Zou waarschijnlijk wel mooier staan maar gezien ik niet zo vaak gemasseerd wordt laat ik mijn benen voor wat ze zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik koos een groep met ongeschoren benen. Vijftigers met geschoren benen en carbon fietsjes laat ik links liggen....ik bedoel zij laten mij rechts achter in de berm...nou ja...die probeer ik dus niet te volgen![]()
Het zou zondag niet meer regenen...hoop het maar...
ja ik ga deze zomer denk ik m'n trainingen tracken met de iphone in m'n achterzak, met gps en runkeeper, leuke app. maar heb jij ervaring met dat ding?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef ursel het volgende:
[..]
Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
ik ga in spanje fietsen. daar regent het nooit, en in de bergen ligt wat troep op de weg, hoop stof, slecht asfalt enzo. ik rij er vaker lek dan hier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?
De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.
Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.
Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.
Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.quote:
Ow dat is een goede. Niet eens aangedacht. De conti's zitten erg strak om het wiel, moet ik best wel moeite voor doen om deze weer goed op het wiel te leggen. Ik heb het resultaat gezien van een band die van een velg was afgelopen. Het wiel kon weggegooid worden. Gelukkig alleen het wiel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom ook ff binnenwaaien. Vorige week een weekje met de club heel rustig gereden in Oost-Duitsland. Veel rustiger dan het aanpalende grensgebied. Morgenmiddag dan naar London om daar zondagmiddag te starten bij LEL
[..]
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.
Het is inderdaad proberen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zie je dat, als ik bijvoorbeeld deze band zou nemen, hoe zie ik of hij strak om de velg ligt? Of is dat een kwestie van proberen enzien welk merk goed bij je fiets past?
Ik ook vanavond, de lucht ziet er uitnodigend uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:51 schreef ursel het volgende:
Strakke blauw lucht..
Deze jongen gaat ff peddelen..
Oh, ok, dank je.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:03 schreef el_salvador het volgende:
maar een triple is natuurlijk voor lui die de herenliefde bedrijven
Ik rijd ook triple. Heb overwogen om compact te gaan maar dan staat de ketting vaak te schuin als ik met de club fiets. Koerssnelheid is dan 32/33 en ik heb een hoog beentempo. Ik rijd met gemak 37km/u op mijn 39'er. Als ik groot op de 52 zou rijden zou ik in korte tijd de hele meute aan gort rijden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, ok, dank je.
Die discussie (triple vs compact) heb ik nooit begrepen eigenlijk. Ik heb nooit gesnapt waarom de compact-adepten zoveel moeite hebben met een triple.
"Het staat mooier" vind ik altijd een kulargument eigenlijk. Ik zie zelfs alleen maar praktische voordelen om met triple te rijden tov compact...
* marcodej heeft zelf een triple terwijl ik alleen nog maar in Nederland fiets(toen ik hem kocht had ik er de ballen verstand van). Die triple zit er dus voor de sier voorlopig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |