abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:16:46 #51
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71205264
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hopen maar dat zondag het weer meevalt, heb gepland om mee te doen aan de 100km van de tourclub Weesp. Ze noemen het een heuveltocht, zal dus wel richting Utrechtse heuvelrug gaan.
Voorlopig ziet zondag er pas als eerste dag echt droog uit.
Ga zelf van Den Haag naar Geldrop fietsen..
pi_71212123
Hmmm, ik dacht dat ik gister mn fietsje al aardig schoon gemaakt had, maar er komt echt overal zand tevoorschijn. Vanmiddag maar ff mn fietsje helemaal goed afspuiten... Dat is wel het nadeel van regenrijden: dat je langer bezig bent om je fiets schoon te krijgen dan dat je daadwerkelijk hebt gefietst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:46:30 #53
130803 Gripper
Get a grip
pi_71219921
Ondanks de dreigende wolken toch vanavond maar even proberen. Het schijnt pas later in de avond te gaan plenzen.
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71221601
registreer om deze reclame te verbergen
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71221716
Ik wilde vanavond gaan fietsen, maar ben vanochtend ziek naar huis gegaan vanaf m'n werk.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71221808
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:35 schreef cyclechick het volgende:
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
wat voor fietscomputer heb je gekocht? en isdie n beetje fijn?;)
pi_71224723
registreer om deze reclame te verbergen
Eentje die iemand hier had gepost, van cyclosport, ik heb de betaling vandaag (net) pas kunnen doen, dus hopelijk komen de nieuwe spulletjes vrijdag binnen! ik zal wel even laten weten hoe hij bevalt.

net terug van een klein rondje, onderweg zag ik al dat het geplande rondje niet droog zou gaan lukken,. nou vind ik het niet zo erg om nat te worden, maar ik was bang dat het wellicht ook zou gaan onweren en dat vind ik wel eng, zeker in mijn eentje, dus toch vroegtijdig omgekeerd (Jammer wel, want het ging eindeiljk weer eens superlekker!). net toen ik mijn straat in reed begon het te regenen Timing is everything.
En ik twijfel of ik nu nog even richting sportschool ga voor een uurtje bodypump of iets in die geest..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71231426
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.

Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:14:57 #59
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71236151
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:20 schreef Goldmund het volgende:
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.

Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
Gewoon een doek gebruiken. Ik gebruik oude t-shirts ervoor. Wrijf je hem schoon. Doek om de ketting in je vuist en dan met de pedalen de ketting in beweging zetten en net zolang totdat de ketting weer zijn originele kleur heeft. De hoek van het doek varieren, dus boven, zijkant en onderkant van de ketting. Echt schoon krijg je hem toch nauwelijks. Hierna eventjes in de olie en dan als je later vertrekt even met een doek de overtollige olieresten eraf halen. Olie trekt namelijk vuil aan.
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:10:01 #60
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71240547
Zometeen even naar de FM...deraileur laten afstellen voor zondag...gedoe ook.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:24 #61
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71245975
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:42:13 #62
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71246880
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
vouwbaar of niet maakt niet zoveel uit. Wat belangrijker is voor banden is onder andere de rolweerstand. Dit bepaalt hoeveel kracht je verliest. Ook niet onbelangrijk is de lekweerstand. Hoe moeilijk rijdt deze lek. Kijk eens hier: http://www.fiets.nl/downloads/fietsbanden%20test%20compleet.pdf
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:41:47 #63
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71249026
Ik zag hier eerder een link voorbij komen van die futurum-shop. Zijn er nog meer van dergelijke online shops? Ben benieuwd gezien het me wel makkelijk lijkt in de toekomst wat dingen online te bestellen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:51:18 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71249362
Je hebt bv ook www.featherbikes.nl. Heb daar zelf mijn zadel gekocht. Futurum berekent geen leveringskosten, dat kan schelen bij sommige dingen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:00:43 #65
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71249667
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?

mooie link superher0 tnx
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:18:00 #66
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71250201
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer

scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:38:46 #67
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71250891
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef el_salvador het volgende:
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer

scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:48:17 #68
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251207
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef el_salvador het volgende:
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?

mooie link superher0 tnx
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?

De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.

Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.

Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.

Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
Superhero to the rescue!
pi_71251367
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise , en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.

Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...

En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71251428
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk!
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
pi_71251516
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:58:35 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71251584
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:

Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:59:20 #73
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251625
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise , en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.

Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...

En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
Als je een tacx koopt, koop dan speciale bandjes ervoor. Je slijtage is enorm namelijk op die dingen. De speciale bandjes van tacx zijn hiervoor speciaal voor ontwikkeld. Ook geeft dit minder rommel op je band en tacx.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:54 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
ehehe. Ik heb hetzelfde. Mijn achterband is echt vierkant!! En ik blokkeer wat vaker nu bij het remmen. Remweg voelt wat langer. Ik heb rode, passen mooi bij mij Cube Agree GTC, en bij mijn rode stuurlint. Nooit gedacht dat ik een modepopje zou worden!

Over buienradar gesproken.het regent nu pijpestelen en volgens de radar zou er geen wolkje aan de hemel moeten zijn!

Weet iemand nog of er dit weekend grote tochten gepland zijn? Of heeft iemand zin om een lange tocht te maken?
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:01:44 #74
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251705
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
Rolweerstand en de 4000S zijn echte race bandjes, niet echt voor trainingen. Slijten sneller. Maar dat is wat ik weet. Sowieso nooit - als het moet dan moet het natuurlijk - hard remmen en blokkeren. Een keer gedaanin een afdaling en daarna nog 80km met een niet meer rond achterband gefietst. Niet prettig!
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:03:58 #75
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251780
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:

Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Groep is remmen, kabels, schakelmechaniek, voor- en achterderailleur, cassete, ketting, trapas, bladen voor, crankstel.

Je kunt best wel veel combineren. Moet er alleen voor zorgen dat je je speed gelijk houdt. Geen 9-speed met een 10-speed combineren (hoeveelheid kransjes achter). Kijk eens naar SRAM, goed spul en helemaal niet duur.
Superhero to the rescue!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')