abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:16:46 #51
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71205264
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hopen maar dat zondag het weer meevalt, heb gepland om mee te doen aan de 100km van de tourclub Weesp. Ze noemen het een heuveltocht, zal dus wel richting Utrechtse heuvelrug gaan.
Voorlopig ziet zondag er pas als eerste dag echt droog uit.
Ga zelf van Den Haag naar Geldrop fietsen..
pi_71212123
Hmmm, ik dacht dat ik gister mn fietsje al aardig schoon gemaakt had, maar er komt echt overal zand tevoorschijn. Vanmiddag maar ff mn fietsje helemaal goed afspuiten... Dat is wel het nadeel van regenrijden: dat je langer bezig bent om je fiets schoon te krijgen dan dat je daadwerkelijk hebt gefietst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:46:30 #53
130803 Gripper
Get a grip
pi_71219921
Ondanks de dreigende wolken toch vanavond maar even proberen. Het schijnt pas later in de avond te gaan plenzen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_71221601
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71221716
Ik wilde vanavond gaan fietsen, maar ben vanochtend ziek naar huis gegaan vanaf m'n werk.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71221808
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:35 schreef cyclechick het volgende:
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
wat voor fietscomputer heb je gekocht? en isdie n beetje fijn?;)
pi_71224723
Eentje die iemand hier had gepost, van cyclosport, ik heb de betaling vandaag (net) pas kunnen doen, dus hopelijk komen de nieuwe spulletjes vrijdag binnen! ik zal wel even laten weten hoe hij bevalt.

net terug van een klein rondje, onderweg zag ik al dat het geplande rondje niet droog zou gaan lukken,. nou vind ik het niet zo erg om nat te worden, maar ik was bang dat het wellicht ook zou gaan onweren en dat vind ik wel eng, zeker in mijn eentje, dus toch vroegtijdig omgekeerd (Jammer wel, want het ging eindeiljk weer eens superlekker!). net toen ik mijn straat in reed begon het te regenen Timing is everything.
En ik twijfel of ik nu nog even richting sportschool ga voor een uurtje bodypump of iets in die geest..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71231426
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.

Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:14:57 #59
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71236151
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:20 schreef Goldmund het volgende:
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.

Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
Gewoon een doek gebruiken. Ik gebruik oude t-shirts ervoor. Wrijf je hem schoon. Doek om de ketting in je vuist en dan met de pedalen de ketting in beweging zetten en net zolang totdat de ketting weer zijn originele kleur heeft. De hoek van het doek varieren, dus boven, zijkant en onderkant van de ketting. Echt schoon krijg je hem toch nauwelijks. Hierna eventjes in de olie en dan als je later vertrekt even met een doek de overtollige olieresten eraf halen. Olie trekt namelijk vuil aan.
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:10:01 #60
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71240547
Zometeen even naar de FM...deraileur laten afstellen voor zondag...gedoe ook.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:24 #61
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71245975
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:42:13 #62
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71246880
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
vouwbaar of niet maakt niet zoveel uit. Wat belangrijker is voor banden is onder andere de rolweerstand. Dit bepaalt hoeveel kracht je verliest. Ook niet onbelangrijk is de lekweerstand. Hoe moeilijk rijdt deze lek. Kijk eens hier: http://www.fiets.nl/downloads/fietsbanden%20test%20compleet.pdf
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:41:47 #63
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71249026
Ik zag hier eerder een link voorbij komen van die futurum-shop. Zijn er nog meer van dergelijke online shops? Ben benieuwd gezien het me wel makkelijk lijkt in de toekomst wat dingen online te bestellen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:51:18 #64
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71249362
Je hebt bv ook www.featherbikes.nl. Heb daar zelf mijn zadel gekocht. Futurum berekent geen leveringskosten, dat kan schelen bij sommige dingen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:00:43 #65
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71249667
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?

mooie link superher0 tnx
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:18:00 #66
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71250201
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer

scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:38:46 #67
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71250891
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef el_salvador het volgende:
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer

scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:48:17 #68
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251207
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef el_salvador het volgende:
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?

mooie link superher0 tnx
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?

De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.

Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.

Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.

Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
Superhero to the rescue!
pi_71251367
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise , en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.

Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...

En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71251428
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk!
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
pi_71251516
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:58:35 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71251584
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:

Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:59:20 #73
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251625
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise , en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.

Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...

En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
Als je een tacx koopt, koop dan speciale bandjes ervoor. Je slijtage is enorm namelijk op die dingen. De speciale bandjes van tacx zijn hiervoor speciaal voor ontwikkeld. Ook geeft dit minder rommel op je band en tacx.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:54 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
ehehe. Ik heb hetzelfde. Mijn achterband is echt vierkant!! En ik blokkeer wat vaker nu bij het remmen. Remweg voelt wat langer. Ik heb rode, passen mooi bij mij Cube Agree GTC, en bij mijn rode stuurlint. Nooit gedacht dat ik een modepopje zou worden!

Over buienradar gesproken.het regent nu pijpestelen en volgens de radar zou er geen wolkje aan de hemel moeten zijn!

Weet iemand nog of er dit weekend grote tochten gepland zijn? Of heeft iemand zin om een lange tocht te maken?
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:01:44 #74
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251705
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
Rolweerstand en de 4000S zijn echte race bandjes, niet echt voor trainingen. Slijten sneller. Maar dat is wat ik weet. Sowieso nooit - als het moet dan moet het natuurlijk - hard remmen en blokkeren. Een keer gedaanin een afdaling en daarna nog 80km met een niet meer rond achterband gefietst. Niet prettig!
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:03:58 #75
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71251780
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:

Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Groep is remmen, kabels, schakelmechaniek, voor- en achterderailleur, cassete, ketting, trapas, bladen voor, crankstel.

Je kunt best wel veel combineren. Moet er alleen voor zorgen dat je je speed gelijk houdt. Geen 9-speed met een 10-speed combineren (hoeveelheid kransjes achter). Kijk eens naar SRAM, goed spul en helemaal niet duur.
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:09:23 #76
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71251937
De wielerclub Weesp organiseert Zondag een 100 en 130 (geloof ik) waarbij ze richting Soest gaan, ze noemen het een Heuveltocht t. Ik ben de 100km aan het overwegen...maar volgens mij hebben wij nogal een nivo verschil, qua snelheid en klimmen... ik ben van plan de eerste 50 km behoorlijk behoudend te rijden, beviel me in de Boretti ook uitstekend. Ik ging daar achter een group 50tigers hangen tot op 1/3 van de tocht en begon daarna pas een beetje serieus te trappen. Uiteindelijk 100 km in 4 uur gedaan...niet spectaculair op dit forum.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:15:20 #77
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71252131
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De wielerclub Weesp organiseert Zondag een 100 en 130 (geloof ik) waarbij ze richting Soest gaan, ze noemen het een Heuveltocht t. Ik ben de 100km aan het overwegen...maar volgens mij hebben wij nogal een nivo verschil, qua snelheid en klimmen... ik ben van plan de eerste 50 km behoorlijk behoudend te rijden, beviel me in de Boretti ook uitstekend. Ik ging daar achter een group 50tigers hangen tot op 1/3 van de tocht en begon daarna pas een beetje serieus te trappen. Uiteindelijk 100 km in 4 uur gedaan...niet spectaculair op dit forum.
Naah. 100km is nog best wat. Je moet het nog steeds doen. Ik zat zelf eerder tegen de 180 te denken Zaterdag rijdt de club altijd een tocht van 100. Maar dat vind ik te weinig. Is niet eens 4 uur fietsen. En die heuvels van Weesp, die liggen in mijn achtertuin. En ik heb al genoeg bergen en heuvels gezien de laatste tijd.

Zoals jij van plan bent te rijden is uitstekend. Liften op anderen, af en toe zelf ook wat werk doen en dan hoe verder de tocht vordert je tempo opvoeren. Je ziet het vaak andersom, gasten rijden zich helemaal kapot. En dan kom jij voorbij met een frisse blik.

ow en laat je niet verrassen door leeftijd. Er zijn zat 50-igers die behoorlijk kunnen fietsen.
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:19:54 #78
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71252296
Ik koos een groep met ongeschoren benen. Vijftigers met geschoren benen en carbon fietsjes laat ik links liggen....ik bedoel zij laten mij rechts achter in de berm...nou ja...die probeer ik dus niet te volgen
Het zou zondag niet meer regenen...hoop het maar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:26:27 #79
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71252517
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik koos een groep met ongeschoren benen. Vijftigers met geschoren benen en carbon fietsjes laat ik links liggen....ik bedoel zij laten mij rechts achter in de berm...nou ja...die probeer ik dus niet te volgen
Het zou zondag niet meer regenen...hoop het maar...
Ik scheer mijn benen ook niet. Vind ik net te ver gaan. En dan is de vraag waar moet ik ophouden met scheren. Zou waarschijnlijk wel mooier staan maar gezien ik niet zo vaak gemasseerd wordt laat ik mijn benen voor wat ze zijn.
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 15:59:54 #80
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71253618
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef ursel het volgende:

[..]

Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
ja ik ga deze zomer denk ik m'n trainingen tracken met de iphone in m'n achterzak, met gps en runkeeper, leuke app. maar heb jij ervaring met dat ding?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:02:28 #81
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71253704
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?

De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.

Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.

Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.

Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
ik ga in spanje fietsen. daar regent het nooit, en in de bergen ligt wat troep op de weg, hoop stof, slecht asfalt enzo. ik rij er vaker lek dan hier.

ik heb daar wat oud materiaal, hartslagmeter heb ik ook al, maar om te vervangen leuk dit me wel geinig als die hoogtemeter redelijk is.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71253880
zooo, net eventjes het Caisse d'Epargne tenue gekocht en een nieuwe fietscomputer!
helaas is het geen mooi weer om alles uit te testen
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:19:52 #83
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71254244
zat net even op de site van Quickstep...2008 tenue XXL voor 25 euro! Wel de enige maat die ze nog hadden maar wel mijn maat...heb alleen niets met het team dat is jammer
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 23 juli 2009 @ 16:46:48 #84
73911 ultra_ivo
pi_71255135
Ik kom ook ff binnenwaaien. Vorige week een weekje met de club heel rustig gereden in Oost-Duitsland. Veel rustiger dan het aanpalende grensgebied. Morgenmiddag dan naar London om daar zondagmiddag te starten bij LEL
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wijsheid iemand?
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:49:46 #85
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71255238
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom ook ff binnenwaaien. Vorige week een weekje met de club heel rustig gereden in Oost-Duitsland. Veel rustiger dan het aanpalende grensgebied. Morgenmiddag dan naar London om daar zondagmiddag te starten bij LEL
[..]

Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.
Ow dat is een goede. Niet eens aangedacht. De conti's zitten erg strak om het wiel, moet ik best wel moeite voor doen om deze weer goed op het wiel te leggen. Ik heb het resultaat gezien van een band die van een velg was afgelopen. Het wiel kon weggegooid worden. Gelukkig alleen het wiel.

LEL = London - Edinborough - London?
Superhero to the rescue!
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:53:07 #86
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71255376
Hoe zie je dat, als ik bijvoorbeeld deze band zou nemen, hoe zie ik of hij strak om de velg ligt? Of is dat een kwestie van proberen enzien welk merk goed bij je fiets past?
Continental : Grand Prix 4000 Vouw 700 x 23c
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=9087025
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf donderdag 23 juli 2009 @ 17:44:35 #87
73911 ultra_ivo
pi_71257282
LEL is inderdaad London-Edinburg-London, 1400km in maximaal 116u40.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zie je dat, als ik bijvoorbeeld deze band zou nemen, hoe zie ik of hij strak om de velg ligt? Of is dat een kwestie van proberen enzien welk merk goed bij je fiets past?
Het is inderdaad proberen.
Het merk fiets boeit niet hierbij, alleen het merk/type velg.
  donderdag 23 juli 2009 @ 17:51:30 #88
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71257491
Strakke blauw lucht..
Deze jongen gaat ff peddelen..
pi_71257937
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:51 schreef ursel het volgende:
Strakke blauw lucht..
Deze jongen gaat ff peddelen..
Ik ook vanavond, de lucht ziet er uitnodigend uit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71258033
hier is het echt grijs en ik denk niet dat het lang droog zal blijven. maar ik moet toch spinningles geven, dus maakt niet uit
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:22:32 #91
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71259932
Ik ga ook even, proberen of mn enkel wil, gister heb ik me behoorlijk verstapt met een potje voetbal.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71260472
heb gvd heel mijn hakken kapot gelopen in Rome afgelopen week en kan al enkele dagen niet pijnvrij met schoenen aan lopen. gaat waarschijnlijk geen toertocht worden dit weekend .
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:47:20 #93
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71260689
Zo.. weer terug..
30 tegen wind, 35 terug, Ik vind ut best..
pi_71261008
Hmmm, ik laat het fietsen toch maar schieten vanavond... Laat gegeten en ik heb voor het eerst dit seizoen gewoon geen zin om de weg nog op te gaan. Hopen dat het weer morgen meevalt, dan maar weer met de club mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:23:11 #95
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71263651
net even 30km erop gezet, in de stad toch iets te druk. volgende keer even een goeie route bedenken.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:29:23 #96
203493 Haarklip
ágćtis byrjun
pi_71263859
Oké, ik heb even een serieuze vraag (A)

Net zoals velen denk ik, begint tijdens de Tour altijd de drang om te beginnen met wielrennen weer op te komen. Nou heb ik zelf niet zo heel veel verstand van racefietsen, maar zou iemand mij kunnen zeggen voor hoeveel je als beginner een leuk fietsje hebt?
ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun
pi_71264638
Voor een nieuwe fiets is 700,- wel ongeveer het minimum denk ik. Ik heb zelf voor die prijs een Batavus met de goedkoopste afmontage (Shimano Sora) kunnen kopen, wel met carbon voorvork. Voor een beginner (zoals ik) een prima fietsje en is de eerste 2-3 jaar prima fietsen. Later kun je alsnog upgraden. Heb je wat meer budget, en weet je zeker dat je het leuk vind en voor langere tijd gaat doen, dan kan je gelijk voor een betere (en dus ook duurdere) afmontage gaan...

Enkele tips:
- Bij Shimano heb je verschillende versnellingsgroepen: Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura-Ace (Oplopend in kwaliteit en dus ook in prijs). Voor de andere gangbare merken (Compagnolo, SRAM) weet ik het niet.
- Tiagra tot Ultegra komt het meest voor, maar met Sora is voor een beginner de eerste twee-drie jaar ook goed te fietsen. Je kan later altijd upgraden.
- Vraag bij de fietsenmaker naar overjarige modellen: dat zijn nieuwe fietsen, maar niet de nieuwste modellen. Scheelt in de prijs.
- Ga naar de fietsenmaker. Daar kan je je laten opmeten zodat je een goede framemaat hebt die bij je lengte past. Sowieso kan hij je goed adviseren.
- Vraag om een proefritje bij de FM. Koop ook niet via internet, maar bij de lokale FM ivm service
- Een triple (drie voorbladen) is in Nederland niet nodig, maar als je in de bergen gaat fietsen wel aan te raden. Je kan voor een dubbel kiezen (52/39 tandjes voor), maar ook voor een compact (twee kleinere voorbladen, kleinste blad meestal 34...)

Wat is je budget?


Lees anders onderstaande topics, die onlangs ook geopend zijn hierover, even door:
Racefiets kopen
Wielrenfiets kopen maar welke?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:03:24 #98
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71265171
top advies, maar een triple is natuurlijk voor lui die de herenliefde bedrijven
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71265779
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:03 schreef el_salvador het volgende:
maar een triple is natuurlijk voor lui die de herenliefde bedrijven
Oh, ok, dank je.

Die discussie (triple vs compact) heb ik nooit begrepen eigenlijk. Ik heb nooit gesnapt waarom de compact-adepten zoveel moeite hebben met een triple.
"Het staat mooier" vind ik altijd een kulargument eigenlijk. Ik zie zelfs alleen maar praktische voordelen om met triple te rijden tov compact...

* marcodej heeft zelf een triple terwijl ik alleen nog maar in Nederland fiets (toen ik hem kocht had ik er de ballen verstand van). Die triple zit er dus voor de sier voorlopig...

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 23-07-2009 22:37:21 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:12:16 #100
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71267957
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

Oh, ok, dank je.

Die discussie (triple vs compact) heb ik nooit begrepen eigenlijk. Ik heb nooit gesnapt waarom de compact-adepten zoveel moeite hebben met een triple.
"Het staat mooier" vind ik altijd een kulargument eigenlijk. Ik zie zelfs alleen maar praktische voordelen om met triple te rijden tov compact...

* marcodej heeft zelf een triple terwijl ik alleen nog maar in Nederland fiets (toen ik hem kocht had ik er de ballen verstand van). Die triple zit er dus voor de sier voorlopig...
Ik rijd ook triple. Heb overwogen om compact te gaan maar dan staat de ketting vaak te schuin als ik met de club fiets. Koerssnelheid is dan 32/33 en ik heb een hoog beentempo. Ik rijd met gemak 37km/u op mijn 39'er. Als ik groot op de 52 zou rijden zou ik in korte tijd de hele meute aan gort rijden.

In Nederland heb je niet zo veel aan triple, kleinste blad is misschien prettig in Limburg. Maar in de bergen zweer ik erbij, hoewel 34x28 zou ook voldoende moeten zijn. Doe het nu met 30x25.

Net lekker gereden. 92km met een gemiddelde van 31. Continue kopwerk en uiteraard eventjes de Amerongseberg overgeknald en een paar viaductjes. Ging niet zacht. Op de dijk gingen we echt rijden. Ik trok weg met 50 en toch wel lang volgehouden, maar ja als niemand overneemt, dan houdt het ook voor mij op! Eindsprint net verloren, moest te vroeg aanzetten en kwam niet verder dan 47
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')