Voorlopig ziet zondag er pas als eerste dag echt droog uit.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hopen maar dat zondag het weer meevalt, heb gepland om mee te doen aan de 100km van de tourclub Weesp. Ze noemen het een heuveltocht, zal dus wel richting Utrechtse heuvelrug gaan.
wat voor fietscomputer heb je gekocht? en isdie n beetje fijn?;)quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:35 schreef cyclechick het volgende:
Dreigende wolken? stralende zon! ik prop er nog wat eten in en dan ga ik ook even
Gewoon een doek gebruiken. Ik gebruik oude t-shirts ervoor. Wrijf je hem schoon. Doek om de ketting in je vuist en dan met de pedalen de ketting in beweging zetten en net zolang totdat de ketting weer zijn originele kleur heeft. De hoek van het doek varieren, dus boven, zijkant en onderkant van de ketting. Echt schoon krijg je hem toch nauwelijks. Hierna eventjes in de olie en dan als je later vertrekt even met een doek de overtollige olieresten eraf halen. Olie trekt namelijk vuil aan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:20 schreef Goldmund het volgende:
Ook klein rondje gemaakt vanavond, 30 kilometer. Warm en een zonnetje. Wil in mijn vakantie eigenlijk eens van Groningen naar Zwolle rijden, zo'n LF route. Is iets van 120 km. En dan niet op de toerfiets, maar op de racefiets. Ben dit seizoen alleen nog niet verder gekomen dan 60 km.
Heeft iemand ook tips hoe ik makkelijk en goed mijn ketting en tandwielen schoon kan maken? Gewoon met een staalborsteltje ofzo?
vouwbaar of niet maakt niet zoveel uit. Wat belangrijker is voor banden is onder andere de rolweerstand. Dit bepaalt hoeveel kracht je verliest. Ook niet onbelangrijk is de lekweerstand. Hoe moeilijk rijdt deze lek. Kijk eens hier: http://www.fiets.nl/downloads/fietsbanden%20test%20compleet.pdfquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zit trouwens aan nieuwe banden te denken...maar...je hebt opvouwbare en normale banden. Ik dacht dat opvouwbare een noodvoorziening waren die je er omlegt als bij een lang tocht je 'echte ' band stuk ging. Maar als ik de beschrijvingen van de vouwband als deze lees op Futurumshop
Michelin Speedium 700X23C Vouwband (6071-0003-F0610)
dan lijkt ie gewoon voor permanent gebruik te zijn. Maar wat is nou het grote verschil met deze band:
Vredestein : Fiammante Buitenband Race 700x23c (6204-0002-N0905)
(afgezien van dat het geen vouwbare is, duh....)
Wijsheid iemand?
Leuk computertje.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:18 schreef el_salvador het volgende:
dit lijkt me trouwens wel een leuke vervanger: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090727.p.Fietscomputer
scheelt ook weer spullen aan m'n stuur. maar ik kan niet goed zien welk merk het is?
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:00 schreef el_salvador het volgende:
ik ga denk ik de michelin lithion race halen, maar is dat een beetje te doen in een stoffig gebied? oja en ik moet een nieuw velglint, voor het eerst ooit, nog tips daarover?
mooie link superher0 tnx
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk!
Als je een tacx koopt, koop dan speciale bandjes ervoor. Je slijtage is enorm namelijk op die dingen. De speciale bandjes van tacx zijn hiervoor speciaal voor ontwikkeld. Ook geeft dit minder rommel op je band en tacx.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:53 schreef marcodej het volgende:
Handige link Superher0! Ik ben van plan van de winter nieuwe bandjes erom te leggen. Heb nu budgetbandjes, maar merk nu dat het loopvlak achter wat begint af te vlakken (voor nog nergens last van) en de rolweerstand is vrij hoog volgens mij. Wel redelijk lekbestendig (in 1 jaar 1 keer voor, door een punaise , en 1 keer achter), dus dat lijkt me redelijk.
Zat te denken aan de Continental Grand Prix 4000's of de Michelin's Pro Race2/Race3/Grip...
En als ik van de winter een Tacx koop, dan kan ik daar mn oude bandjes voor gebruiken.
ehehe. Ik heb hetzelfde. Mijn achterband is echt vierkant!! En ik blokkeer wat vaker nu bij het remmen. Remweg voelt wat langer. Ik heb rode, passen mooi bij mij Cube Agree GTC, en bij mijn rode stuurlint. Nooit gedacht dat ik een modepopje zou worden!quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:54 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Ondertussen al 5500 km met een setje Conti's 4000s.
De achterband is wel aan vervanging toe, is vierkant aan het worden.
Hoop voor de vakantie nog een setje witte Conti's te scoren, passen mooi bij de fiets
Rolweerstand en de 4000S zijn echte race bandjes, niet echt voor trainingen. Slijten sneller. Maar dat is wat ik weet. Sowieso nooit - als het moet dan moet het natuurlijk - hard remmen en blokkeren. Een keer gedaanin een afdaling en daarna nog 80km met een niet meer rond achterband gefietst. Niet prettig!quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef marcodej het volgende:
Is er nog verschil tussen de Continental GP4000s en de Continental Grand Prix 4000?
Groep is remmen, kabels, schakelmechaniek, voor- en achterderailleur, cassete, ketting, trapas, bladen voor, crankstel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even terug te komen op m'n vraag betreffend upgraden naar een 105 group:
Wat bedoelen we eigenlijk, als we zeggen een groep? Is dat de deraileurs en de cassette? Of is de ketting voor een Sora group ook heel anders dan voor een 105? En de schakelaparaten ook?
Mooet je perse in 1 keer alles vervangen, of kun je ook bv een Sora cassette combineren met een 105 voor en achterderaileur??? Zodat ik het in financieel fijnere brokken kan opsplitsen?
Naah. 100km is nog best wat. Je moet het nog steeds doen. Ik zat zelf eerder tegen de 180 te denken Zaterdag rijdt de club altijd een tocht van 100. Maar dat vind ik te weinig. Is niet eens 4 uur fietsen. En die heuvels van Weesp, die liggen in mijn achtertuin. En ik heb al genoeg bergen en heuvels gezien de laatste tijd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De wielerclub Weesp organiseert Zondag een 100 en 130 (geloof ik) waarbij ze richting Soest gaan, ze noemen het een Heuveltocht t. Ik ben de 100km aan het overwegen...maar volgens mij hebben wij nogal een nivo verschil, qua snelheid en klimmen... ik ben van plan de eerste 50 km behoorlijk behoudend te rijden, beviel me in de Boretti ook uitstekend. Ik ging daar achter een group 50tigers hangen tot op 1/3 van de tocht en begon daarna pas een beetje serieus te trappen. Uiteindelijk 100 km in 4 uur gedaan...niet spectaculair op dit forum.
Ik scheer mijn benen ook niet. Vind ik net te ver gaan. En dan is de vraag waar moet ik ophouden met scheren. Zou waarschijnlijk wel mooier staan maar gezien ik niet zo vaak gemasseerd wordt laat ik mijn benen voor wat ze zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik koos een groep met ongeschoren benen. Vijftigers met geschoren benen en carbon fietsjes laat ik links liggen....ik bedoel zij laten mij rechts achter in de berm...nou ja...die probeer ik dus niet te volgen
Het zou zondag niet meer regenen...hoop het maar...
ja ik ga deze zomer denk ik m'n trainingen tracken met de iphone in m'n achterzak, met gps en runkeeper, leuke app. maar heb jij ervaring met dat ding?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:38 schreef ursel het volgende:
[..]
Leuk computertje.
Alleen die hoogtemeter is alles behalve nauwkeurig..
ik ga in spanje fietsen. daar regent het nooit, en in de bergen ligt wat troep op de weg, hoop stof, slecht asfalt enzo. ik rij er vaker lek dan hier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met stoffig? Ga je op zandpaden rijden ofzo?
De meeste banden hebben geen profiel. Dit betekent dat wanneer je over gruis, stof, zand, grint, of nat wegdek rijdt je heel snel kunt slippen, glijden of vallen. Zie Menchov bijvoorbeeld. Je verliest heel erg veel grip. Als je vaak op dit soort wegen rijdt kun je beter een band nemen met wat meer profiel.
Uiteindelijk is het gewoon proberen. Ik bijvoorbeeld zweer bij Continental Grand Prix 4000. 25 euro per stuk en ik doe er maar 4000km mee, en dan heb ik al veel geluk! Maar met deze banden kan ik snel bochtenwerk doen en heb ik, zo voelt het, genoeg grip. Uiteraard bij regen en ondergrond houd je al rekening hiermee en reduceer je je snelheid. Waar je anders gewoon doorzou blijven trappen of met +30 door de bocht gaat rijd je nu maar 25.
Wat betreft velglint. Koop een goede. Als je velglint kapot gaat kun je je binnenband opgeven. En dan valt er niet zoveel meer te plakken. Je blijft bezig.
Voor wat betreft een fietscomputertje. Wat wil je ermee? Alleen snelheid? dan is zo'n Lidl ding uitstekend. Maar wil je trainingen gaan doen, verschillende hartslagzones, storingsvrij ontvangen dan loont het om wat meer uit te geven.
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.quote:
Ow dat is een goede. Niet eens aangedacht. De conti's zitten erg strak om het wiel, moet ik best wel moeite voor doen om deze weer goed op het wiel te leggen. Ik heb het resultaat gezien van een band die van een velg was afgelopen. Het wiel kon weggegooid worden. Gelukkig alleen het wiel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom ook ff binnenwaaien. Vorige week een weekje met de club heel rustig gereden in Oost-Duitsland. Veel rustiger dan het aanpalende grensgebied. Morgenmiddag dan naar London om daar zondagmiddag te starten bij LEL
[..]
Bij vouwbanden moet je letten op de tolerantieverschillen met je velg. Een wat krappe velg met een wat ruime vouwband opleveren is makkelijk metm onteren maar bij een lekke band kan dan ook heel snel je band eraf lopen. Zeker in een afdaling erg onprettig. Je vouwband moet dus behoorlijk strak om de velg passen.
Het is inderdaad proberen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe zie je dat, als ik bijvoorbeeld deze band zou nemen, hoe zie ik of hij strak om de velg ligt? Of is dat een kwestie van proberen enzien welk merk goed bij je fiets past?
Ik ook vanavond, de lucht ziet er uitnodigend uit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:51 schreef ursel het volgende:
Strakke blauw lucht..
Deze jongen gaat ff peddelen..
Oh, ok, dank je.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:03 schreef el_salvador het volgende:
maar een triple is natuurlijk voor lui die de herenliefde bedrijven
Ik rijd ook triple. Heb overwogen om compact te gaan maar dan staat de ketting vaak te schuin als ik met de club fiets. Koerssnelheid is dan 32/33 en ik heb een hoog beentempo. Ik rijd met gemak 37km/u op mijn 39'er. Als ik groot op de 52 zou rijden zou ik in korte tijd de hele meute aan gort rijden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Oh, ok, dank je.
Die discussie (triple vs compact) heb ik nooit begrepen eigenlijk. Ik heb nooit gesnapt waarom de compact-adepten zoveel moeite hebben met een triple.
"Het staat mooier" vind ik altijd een kulargument eigenlijk. Ik zie zelfs alleen maar praktische voordelen om met triple te rijden tov compact...
* marcodej heeft zelf een triple terwijl ik alleen nog maar in Nederland fiets (toen ik hem kocht had ik er de ballen verstand van). Die triple zit er dus voor de sier voorlopig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |