abonnement Unibet Coolblue
pi_71078614


Vorige deel

Laatste posting:

----------
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:07 schreef Djaser het volgende:

Maar je moet doen wat je zelf prettig vind en kennelijk voel je je er prettig bij om af gezet te worden bij elke gelegenheid dat je je portemonnee moet trekken.
Nou, ik voel me echt afgezet ja als ik 20 cent "te veel" betaal voor een flesje drinken ja. Maar goed, ieder z'n ding hoor. Die flauwekul van overal geld/fooi voor geven doe ik niet aan mee, maar wat zal het mij nou worst wezen of ik 40 cent betaal voor een flesje drinken of 60 cent. Het is fakking 40+ graden, ik wil drinken - dan kan mij die 20 cent gestolen worden hoor
---------

Zo, nog 5 weken en dan vertrekken wij weer voor twee weken. Was het maar alvast zo ver
Bleuh.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 11:06:13 #2
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71089560
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:13 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]

Vorige deel

Laatste posting:

----------
[..]

Nou, ik voel me echt afgezet ja als ik 20 cent "te veel" betaal voor een flesje drinken ja.
Precies. Zoals ik in het vorige topic ook al probeerde aan te geven denk ik dat prijsverschillen in die categorie niets met afzetten te maken hebben. Een glas cola of een biertje kost hier ook niet overal evenveel tenslotte.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71089677
nou ja dan hier maar verder
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:06:20 #4
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71098780
Wat betreft mensen die me dingen aan willen smeren: 1x La, shukran en je bent ze kwijt.
Niks geouwehoer of om laten lullen. Maakt niet uit of je nou in Hurgahda, Sharm, Luxor of Cairo bent.
Ja als je ingaat op dat gelul dan ben je de zijne. En dat weten ze!

En als ik op mijn centen moet gaan letten als ik er eenmaal ben, dan word ik gek.
Dan wil ik een fles cola voor op mijn kamer en dan kan het mee geen bal schelen of ik voor die fles nou 1.50 of 2 euro moet betalen! Jeesz zeg, ik ben op vakantie; thuis doe ik wel weer de reclamefolders nalopen!
pi_71098830
La shukran, betekent ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71098871
"Nee, dank je" ofzo
Bleuh.
pi_71098953
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:10 schreef PimD het volgende:
"Nee, dank je" ofzo
Ik heb het even opgezocht

hier staat het inderdaad klikken !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:04:24 #8
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71100126
Het is ook een kwestie van geen oogcontact maken, niet reageren en als ze dan ja proberen vast te houden, dan op barse toon la shukran zeggen. Dan zijn ze zo pleite.
Het is hun cultuur en niet de onze en daarom maak ik me om al die dingen helemaal niet druk.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:15:10 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71104309
Het jammere van de houding dat het allemaal niet uit maakt wat je betaald is dat ik hemel en aarde moet bewegen om in taxi een beetje een fatsoenlijke prijs te betalen of moet ik ruzie maken met bewakers die 100 pond baksheesh willen hebben. Want die toeristen betalen toch wel.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:55:36 #10
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71106839
Iets anders dat ik heb begrepen van een Nederlandse meid die daar al jaren woont, is dat ze tegen een taxi chauffeur zegt waar ze heen wil en gelijk de prijs die ze betaalt.
Op het moment dat hij zegt dat dat niet genoeg is, zegt ze dat ze dan wel een andere neemt, en 9 van de 10 roepen dan dat die prijs goed is en stapt zij in.

Enne Djaser, volgens mij kom jij in een heel andere Egypte als de rest hoor!
  zondag 19 juli 2009 @ 00:00:06 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71106934
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:15 schreef Djaser het volgende:
Het jammere van de houding dat het allemaal niet uit maakt wat je betaald is dat ik hemel en aarde moet bewegen om in taxi een beetje een fatsoenlijke prijs te betalen of moet ik ruzie maken met bewakers die 100 pond baksheesh willen hebben. Want die toeristen betalen toch wel.
Dat zijn inderdaad dingen die ik totaal niet meegemaakt heb, ook niet bij de toeristische attracties. maar je bent het toch met me eens dat er verschil is tussen 100 pond fooi 'eisen' en 2 cent meer vragen voor een fles water?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71107333
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad dingen die ik totaal niet meegemaakt heb, ook niet bij de toeristische attracties. maar je bent het toch met me eens dat er verschil is tussen 100 pond fooi 'eisen' en 2 cent meer vragen voor een fles water?
Inderdaad, ik ben inmiddels een paar keer in Egypte geweest en nog nooit wat mee gemaakt. Ben in Luxor, Hurghada en Marsa Alam geweest en overal gewoon vriendelijke mensen. In het centrum van Hurghada heb je wat getrek en geduw bij de winkeltjes - maar ja, daar is het dan ook de meest commerciële plek van heel Egypte voor.

Wat Djaser zegt gebeurd volgens mij echt alleen maar bij van die naïeve toeristen die in hun korte broeken, petje op en camera in de hand door de winkelstraatjes in Hurghada schuifelen, bang om zich heen kijkend, met de hand op de portemonnee in het buideltasje en twee woorden Engels sprekend. Om daarna natuurlijk weer gauw terug naar het resort te gaan en bij te komen bij de all-inclusive bar waar vanaf half 9 's ochtends "gratis" bier gehaald kan worden.
Bleuh.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:47:40 #13
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71107869
En diezelfde mensen zijn dan de figuren die thuis op verjaardagen gaan lopen vertellen hoe vreselijk het allemaal niet was. En dat terwijl de Egyptenaar een heel vriendelijk en sociaal mens is!
Wij hebben een verkoper meegemaakt die ons ging rondleiden door het centrum van Hurghada heen, we hebben 2 dagen met hem opgetrokken en we hebben nog echt goedkoop spullen gekocht van hem.
De oom van de buschauffeur geloofde ons niet toen we vertelde wat we hadden gekocht tegen welke prijs. Begon me doodleuk voor leugenaar uit te maken! Hahahaha

Het is maar net hoeveel je je ergens van aantrekt als je in een heel ander land ergens in Afrika zit.
Kan je moeilijk verwachten dat het net zoals op de Albert Cuip gaat!
  zondag 19 juli 2009 @ 00:49:18 #14
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71107911
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad dingen die ik totaal niet meegemaakt heb, ook niet bij de toeristische attracties. maar je bent het toch met me eens dat er verschil is tussen 100 pond fooi 'eisen' en 2 cent meer vragen voor een fles water?
Oja, op het moment dat dit gebeurt hoef je alleen maar heel hard TOURIST POLICE! te brullen en weg zijn ze! Die gasten die dat soort gedrag vertonen worden werkelijk zo in de bak gesmeten!
  zondag 19 juli 2009 @ 13:40:07 #15
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71116452
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:21 schreef PimD het volgende:
Wat Djaser zegt gebeurd volgens mij echt alleen maar bij van die naïeve toeristen die in hun korte broeken, petje op en camera in de hand door de winkelstraatjes in Hurghada schuifelen, bang om zich heen kijkend, met de hand op de portemonnee in het buideltasje en twee woorden Engels sprekend. Om daarna natuurlijk weer gauw terug naar het resort te gaan en bij te komen bij de all-inclusive bar waar vanaf half 9 's ochtends "gratis" bier gehaald kan worden.
Mijn god, nog een indirecte belediging ook.
Het beeld wat je nu schets is werkelijk het tegenovergestelde van wat ik ben.

Maar goed jullie hebben je oordeel al weer heel snel klaar over mij, wees er trots op.
  zondag 19 juli 2009 @ 13:50:36 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71116796
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:40 schreef Djaser het volgende:

[..]

Maar goed jullie hebben je oordeel al weer heel snel klaar over mij, wees er trots op.
Dan moet je zelf ook niet iedereen over één kam scheren he Ik zeg alleen dat ik andere ervaringen heb, en dat ik een prijsverschil van een paar cent geen oplichterspraktijken vind (waarmee ik niet wil zeggen dat die praktijken daar niet voor kunnen komen!)

Verder erg vervelend voor je dat je daar zo'n nare ervaringen hebt gehad.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71117506
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:55 schreef tass het volgende:
Iets anders dat ik heb begrepen van een Nederlandse meid die daar al jaren woont, is dat ze tegen een taxi chauffeur zegt waar ze heen wil en gelijk de prijs die ze betaalt.
Op het moment dat hij zegt dat dat niet genoeg is, zegt ze dat ze dan wel een andere neemt, en 9 van de 10 roepen dan dat die prijs goed is en stapt zij in.
Taxi's had ik oha weinig problemen mee, de beste tip die ik heb gekregen was om gewoon in te stappen, niet onderhandelen, niet eens praten over de prijs. Aan het eind de gebruikelijke prijs (gepast) betalen, niet ruziemaken, gewoon uitstappen, wegwezen. In Cairo is het redelijk om voor een klein ritje 2-5 pond te betalen, tot aan 15-20 pond voor een rit dwars door de stad. Uitzonderingen zijn de echte attracties zoals de pyramides, en als je echt in de spits zit. Dan betaal je meer.

Nog een andere tip: zorg dat je goed het verschil kent tussen de briefjes van 50 pond en briefjes van 50 piastres.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:19:25 #18
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71117793
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dan moet je zelf ook niet iedereen over één kam scheren he
Ik scheer niemand over een kam. Ik probeer alleen aan te geven dat als je steeds toegeeft teveel te betalen dat je een verwachtingspatroon kweekt waar de volgende toeristen ook aan moeten voldoen. Verder betaal ik ook vaak wat teveel, bijvoorbeeld als ik niet helemaal goed op let maar ik probeer het wel tot een minimum te houden.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:11 schreef Farenji het volgende:

[..]

Taxi's had ik oha weinig problemen mee, de beste tip die ik heb gekregen was om gewoon in te stappen, niet onderhandelen, niet eens praten over de prijs. Aan het eind de gebruikelijke prijs (gepast) betalen, niet ruziemaken, gewoon uitstappen, wegwezen. In Cairo is het redelijk om voor een klein ritje 2-5 pond te betalen, tot aan 15-20 pond voor een rit dwars door de stad. Uitzonderingen zijn de echte attracties zoals de pyramides, en als je echt in de spits zit. Dan betaal je meer.
Dat is inderdaad de ideale manier die ik ook zoveel mogelijk toepas.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:21:57 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71117873
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:19 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik scheer niemand over een kam. Ik probeer alleen aan te geven dat als je steeds toegeeft teveel te betalen dat je een verwachtingspatroon kweekt waar de volgende toeristen ook aan moeten voldoen.
Je hebt het over 'jullie' Verder heb je wel gelijk, maar er zijn grenzen aan wat 'teveel' is. Tientallen euro's meer moeten betalen is inderdaad oplichterij, maar 20 of 40 cent voor een fles water, zelfs bij een aangrenzend kraampje maar zeker in een compleet andere stad, is dat niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71117968
Waar het op neerkomt is dat het een heel dunne, wankele grens is tussen de kwistig met geld smijtende toerist uithangen, en de kniepert die altijd het goedkoopste wil en overal keihard onderhandelt. Als je overal teveel betaalt, verpest je het voor de rest. Als je overal altijd krampachtig op koopjesjacht bent verpest je het voor jezelf en de eerlijke handelaar. Dat is een probleem dat je altijd in armere landen hebt, het blijft altijd zoeken naar het evenwicht en dat is soms best moeilijk.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:02:55 #21
62512 Smurfin
Curiositá
pi_71157097
tvp
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_71159949
We hebben een hotel uitgezocht
Schoonzusje gaat 'm deze week boeken
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71160028
Wat leuk wist niet dat er een Egypte topic was. Ben er al meerdere keren geweest. Vijf duikvakanties heb ik er al gedaan. Eerste keer was El Gouna, drie keer Sharm en een keer Hurghada. Nu nog een keer de piramides bekijken, wel in de winter
pi_71160907
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:50 schreef geelkuikentje het volgende:
Wat leuk wist niet dat er een Egypte topic was. Ben er al meerdere keren geweest. Vijf duikvakanties heb ik er al gedaan. Eerste keer was El Gouna, drie keer Sharm en een keer Hurghada. Nu nog een keer de piramides bekijken, wel in de winter
Wij gaan eind november. +- 30 graden dan, dus perfect weer dan !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71251907
2 dagen geleden teruggekomen van een vakantie naar Egypte. Het ging om een reis van 11 dagen met 2 vrienden naar Hurghada. We zaten in het Albatros Resort http://www.arke.nl/Zonvak(...)albatros-resort.aspx Het hotel was een prima keuze.

De kamers zagen er netjes uit. Niks bijzonders maar voldeden. De matrassen zijn tamelijk hard, keiheird maar ik vindt dat wel lekker slapen, dus geen probleem. Airco was goed, Nederlanders die wij leerden kennen hadden een probleem. Binnen 30 minuten stond er een monteur en was het opgelost. Bij ons ging het slot kapot, ik naar de receptie gelopen. Nog voordat ik terugwas, was de man al bezig de deur te fixen.

Het eten was voor mij voldoende divers en elke dag waren er nieuwe dingen. De hele dag was er eten beschikbaar:

07:00 - 10:00 ontbijt
10:00 - 10:30 laat ontbij
12:30 - 15:00 Lunch
18:30 - 22:00 Avondeten
23:00 - 24:00 Laat avondeten

Overdag is er de mogelijkheid om vlak bij het zwembad snacks te nuttigen (worstjes, patat, pizza).

Het drinken was goed, het lokale bier was prima te drinken. Sterkere dranken waren wel lokaal, echter niet geprobeerd. Qua frisdranken was er Coca-cola, sprite, Fanta, Soda en 3 verschillende soorten sappen. Coca-cola light werd geschonken aan de bar. Verschillende barren zijn over het park verspreid. Zeer nuttig was de aanwezigheid van gratis water, flessen van 0.75liter en netjes afgesloten met een plastic seal.

Het resort was bijzonder schoon en netjes. Je ziet daar echt geen vuiltje liggen en alles wordt elke avond schoon gemaakt. Insecten niet tot nauwelijks gezien, af en toe een vlieg.

Facileiten op het park waren netjes. De glijbanen waren leuk maar wel levensgevaarlijk als je zo hard mogelijk probeert te gaan (als volwassene). Soms vloog je bijna over de rand heen. Voor kinderen moet dit echter geen probleem zijn en is het hartstikke leuk.

Wij lagen bij dit hotel niet direct aan het strand. Hiervoor moest 500 meter gelopen worden of een gratis shuttlebus die direct naar het strand ging (vervoer elk half uur) Het strand bied genoeg ruimte om te liggen op bedden (in tegenstelling tot het resort). Op het strand is ook een All-in bar aanwezig voor gratis drinken en eten. De normale dingen kunnen daar gehuurd worden: snorkelsets, surfplanken, trapbootjes, soort motorbootjes met een glazenplaat om in het water te kijken. Verwacht daar niet teveel van, het koraal is grotendeels kapot. Je zal hiervoor een aparte snorkeltrip moeten doen en dieper de zee in gaan.

Verder mocht er ook gebruik worden gemaakt van het zwembad en de glijbanen bij dit resort (en nog wel meer dingen). Dus leuk voor de afwisseling, zeker met kinderen.

Onze dagenindeling:

Zaterdag: Aangekomen, nog snel wat gegeten bij het late avondeten
Zondag: Park verkend en een beetje geluierd
Maandag: Geluierd

Dinsdag: Massage!! gedaan, was zeer goed bevallen en best lekker. Ook bij de mensen die op de resorts dingen aanbieden afdingen.

Woensdag Quad-safari gedaan die we op maandag geboekt hebben. Zeer goed bevallen, eerst met Quads en buggy´s een beetje scheuren door het woestijnland. Daarna met een range rover (inclusief chauffeur) door de woestijn heen gecrosst. Daar aangekomen bij de boedeinen een kopje thee gedronken en gezien hoe het eten wordt klaar gemaakt. Daarna terug naar het kamp en kameel gereden, er was de mogelijkheid om paard te rijden maar de dieren waren uitgemergeld, dus niet gedaan. S´avonds een prima bbq gekregen en een avondshow. Deze show bestond uit verschillende delen met buikdanseressen, ratelslangen, normale dans, vuurspugers en spijkerbeddenshow. Ondertussen kon je waterpijp roken.

Donderdag: Onze eerste echte cultuurtrip. Een reis naar Luxor geboekt via Arke, we wilden de zekerheid van een nederlandse gids. Zeer interessante trip waar je zeer veel van opsteekt. Onze gids had Egyptelogie gestudeerd, dus kon ons extreem veel vertellen. Tempel van Karnak, Vallei der koningen, Tempel van hatsoepsoet (Hoe je het ook schrijft ) Imposante trip en zeker het geld waard. Niet voor mensen die van extreme hitte houden en busreizen.

Vrijdag en Zaterdag: Luierdag. Zaterdagavond nog wel uit geweest. De club was wel leuk maar voornamelijk R&B muziek, niks voor ons. De techno begint schijnbaar vanaf 2 uur. Echter hadden wij zondag een snorkeltrip gepland, dus eerder weg gegaan.

Zondag: Snorkelen op een boot, leuke trip. Heel mooi om te zien en ook verschillende keren dolfijnen gespot. Boek het Quatten en snorkelen overigens bij de stand op het aangrensende park (Aqua blue), stukken goedkoper dan bij de reisorganisatie. Alleen de trip naar Luxor geboekt bij Arke voor wat extra zekerheid van Nederlandse gids.

Maandag: Overdag op het strand gelegen. S´avonds naar Hurghada gegaan, pak de witte taxi´s aan de overkant van het hotel, hiermee kan je nog onderhandelen. Voor 6 euro een retourtje met 3 personen. Betaal overigens niet voorhand, maar tijdens de terugrit als je uitgestapt bent voor je hotel. Hurghada was leuk, maar in 2 en een half uur heb je het gezien. Vraag overigens of die je afzet in Hurghada centrum bij de macdonalds, lekker centraal en goed herkenningspunt.

Dinsdag: Onze laatste dag, op het strand gelegen. Uitchecken mag tot 12 uur s´middags, daarna kan je je hotelkamer niet meer in. Bij betaling van 15 euro is dit wel mogelijk . Er worden echter gratis doucheruimtes beschikbaar gesteld voor de mensen die de 15 euro niet willen betalen.

Zo dit is het einde van mij verhaal.
Foto´s volgen nog, zit hier weer op werk. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

[ Bericht 0% gewijzigd door milkINAbag op 23-07-2009 16:05:23 ]
pi_71252417
Leuk om te lezen Ik dacht, dit is een top hotel, tot ik dat las van het strand. Om die reden zou ik niet in zo'n hotel gaan maar dat is persoonlijk. Wij zijn ook op snorkeltrip geweest EN ook dolfijnen gespot, zwommen zelfs voor de boot uit. Was dit bij jullie ook het geval? En heb je er nog foto's van weten te maken

Dat tripje naar Luxor.. Hoelang heb je daar over gedaan? en wat kostte het
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71253031
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:23 schreef justmattie het volgende:
Leuk om te lezen Ik dacht, dit is een top hotel, tot ik dat las van het strand. Om die reden zou ik niet in zo'n hotel gaan maar dat is persoonlijk. Wij zijn ook op snorkeltrip geweest EN ook dolfijnen gespot, zwommen zelfs voor de boot uit. Was dit bij jullie ook het geval? En heb je er nog foto's van weten te maken

Dat tripje naar Luxor.. Hoelang heb je daar over gedaan? en wat kostte het
Nou ik heb persoonlijk niet echt last van het lopen naar het strand. Het hotel wat voor ons zat was meteen 200 euro duurder. Het heeft dus enkel en alleen 1 ster meer door het strand. Bovendien beetje beweging met al dat eten de hele dag kan geen kwaad.

Snorkelen kon ook voor de boot, er ging een mannetje mee die bij ons bleef. Maar wij zijn op een gegeven moment gewoon ergens anders heen gezwommen. Die man maakte een film onder water, dvd komt nog onze kant uit. Een heel aardig ouder stel zal de dvd´s voor ons kopieren en opstuuren. Ik zal nog foto´s posten van dolfijnen.

Trip naar Luxor was ehm kwart voor 5 vertrekken, 10 uur s´avonds terug. Echter zeer indrukwekkend. Kosten waren 89 euro PP. Dit kan stukken goedkoper overigens. Wij boekten bij Arke voor zekerheid van een Nederlandse gids.

Echter in Hurghada zelf kost het 50 Euro voor zo´n dag of 65 euro inclusief overnachting in een 4-sterren hotel. Bij arke kost inclusief overnachting 135 euro.
pi_71253158
Leuk reisverslag
Ik wil ook alles weten van de excursies, hoelang en hoe duur enz?
Ik twijfel nog tussen Hurghada en Sharm el Sheikh, Sharm lijkt me beter en mooier,
maar is dat niet te ver voor die bekende excursies?
Ik ga pas in het najaar, anders is het me te warm.
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_71253688
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:45 schreef Smurfin het volgende:
Leuk reisverslag
Ik wil ook alles weten van de excursies, hoelang en hoe duur enz?
Ik twijfel nog tussen Hurghada en Sharm el Sheikh, Sharm lijkt me beter en mooier,
maar is dat niet te ver voor die bekende excursies?
Ik ga pas in het najaar, anders is het me te warm.
Massage 1.5 uur
Quad-safari: van 14:30 tot 10 uur s´avonds. 35 euro, lokale stand
Luxor: kwart voor 5 s´ochtends tot 10 uur s´avonds. 89 euro bij arke, 50 euro bij lokale bevolking in hurghada
Snorkelen: van 8 uur s´ochtends tot 6 uur s´middags. 35 euro, lokale stand

wij wilden eventueel Sharm el Sheikh bezoeken vanaf Hurghada. Dit is wel degelijk mogelijk, er gaan namelijk boten die naar Sharm el Sheikh varen. Vanaf daar ga je met een bus naar de berg van Sinai (waar Mozes volgens het bijbelverhaal de 10 geboden heeft ontvangen) verder heb je daar nog een klooster. Wij als arme studenten hebben maar besloten dit niet te doen. De kosten van de andere trips vonden wij genoeg.
pi_71255751
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:02 schreef milkINAbag het volgende:

[..]

Massage 1.5 uur
Quad-safari: van 14:30 tot 10 uur s´avonds. 35 euro, lokale stand
Luxor: kwart voor 5 s´ochtends tot 10 uur s´avonds. 89 euro bij arke, 50 euro bij lokale bevolking in hurghada
Snorkelen: van 8 uur s´ochtends tot 6 uur s´middags. 35 euro, lokale stand

wij wilden eventueel Sharm el Sheikh bezoeken vanaf Hurghada. Dit is wel degelijk mogelijk, er gaan namelijk boten die naar Sharm el Sheikh varen. Vanaf daar ga je met een bus naar de berg van Sinai (waar Mozes volgens het bijbelverhaal de 10 geboden heeft ontvangen) verder heb je daar nog een klooster. Wij als arme studenten hebben maar besloten dit niet te doen. De kosten van de andere trips vonden wij genoeg.
Thanks
Ik bedoel eigenlijk meer als je in Sharm verblijft en vanuit daar op excursies wil, zijn die wel te doen?
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_71256701
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:02 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Thanks
Ik bedoel eigenlijk meer als je in Sharm verblijft en vanuit daar op excursies wil, zijn die wel te doen?
Het is wel te doen, maar het blijft dan bij cairo. Reken maar op een busreis van 8 uur of meer. Sharm zelf is geloof ik meer gericht op duiken en snorkelen. Culture bezienswaardigheden zijn daar vrij schaars. Vanuit Hurghada is in principe alles te bereiken. Met of zonder overnachting
pi_71257005
Op een quad door de woestijn is zoooo gaaf. Vorig jaar voor het eerst gedaan en reken maar dat ik dat dit jaar weer ga doen
Bleuh.
pi_71258077
Even een kick om het op de 2de pagina te krijgen.

bijgevoegd: foto's

Extra commentaar: Houd rekening met mensen die al zeer vroeg ligbedden reserveren. Wij vonden dit zwaar kut, daarom veel aan het strand gebleven. Voorbeeld: Op onze trip naar luxor om kwart voor 5 s'ochtends zag ik iemand lopen die handdoeken ging neerleggen voor het zwembad.

sigaretten zijn in egypte zeer goedkoop. Houd vast aan een prijs van 8 euro voor een slof (marlboro, LM, lucky strike). dat is om en nabij de 60 egyptische pond. Laat je niet afzetten en eis dit bedrag. Het helpt om te zeggen dat je van andere mensen weet dat ze zo duur zijn. Per persoon mag je 1 slof invoeren naar nederland (200 sigaretten) shag is daar niet te koop.

----------------------------

2 dagen geleden teruggekomen van een vakantie naar Egypte. Het ging om een reis van 11 dagen met 2 vrienden naar Hurghada. We zaten in het Albatros Resort http://www.arke.nl/Zonvak(...)albatros-resort.aspx Het hotel was een prima keuze.

Foto's resort:







De kamers zagen er netjes uit. Niks bijzonders maar voldeden. De matrassen zijn tamelijk hard, keiheird maar ik vindt dat wel lekker slapen, dus geen probleem. Airco was goed, Nederlanders die wij leerden kennen hadden een probleem. Binnen 30 minuten stond er een monteur en was het opgelost. Bij ons ging het slot kapot, ik naar de receptie gelopen. Nog voordat ik terugwas, was de man al bezig de deur te fixen.

foto's kamer:





Het eten was voor mij voldoende divers en elke dag waren er nieuwe dingen. De hele dag was er eten beschikbaar:

07:00 - 10:00 ontbijt
10:00 - 10:30 laat ontbij
12:30 - 15:00 Lunch
18:30 - 22:00 Avondeten
23:00 - 24:00 Laat avondeten

Overdag is er de mogelijkheid om vlak bij het zwembad snacks te nuttigen (worstjes, patat, pizza).

Het drinken was goed, het lokale bier was prima te drinken. Sterkere dranken waren wel lokaal, echter niet geprobeerd. Qua frisdranken was er Coca-cola, sprite, Fanta, Soda en 3 verschillende soorten sappen. Coca-cola light werd geschonken aan de bar. Verschillende barren zijn over het park verspreid. Zeer nuttig was de aanwezigheid van gratis water, flessen van 0.75liter en netjes afgesloten met een plastic seal.

Het resort was bijzonder schoon en netjes. Je ziet daar echt geen vuiltje liggen en alles wordt elke avond schoon gemaakt. Insecten niet tot nauwelijks gezien, af en toe een vlieg.

Facileiten op het park waren netjes. De glijbanen waren leuk maar wel levensgevaarlijk als je zo hard mogelijk probeert te gaan (als volwassene). Soms vloog je bijna over de rand heen. Voor kinderen moet dit echter geen probleem zijn en is het hartstikke leuk.

Wij lagen bij dit hotel niet direct aan het strand. Hiervoor moest 500 meter gelopen worden of een gratis shuttlebus die direct naar het strand ging (vervoer elk half uur) Het strand bied genoeg ruimte om te liggen op bedden (in tegenstelling tot het resort). Op het strand is ook een All-in bar aanwezig voor gratis drinken en eten. De normale dingen kunnen daar gehuurd worden: snorkelsets, surfplanken, trapbootjes, soort motorbootjes met een glazenplaat om in het water te kijken. Verwacht daar niet teveel van, het koraal is grotendeels kapot. Je zal hiervoor een aparte snorkeltrip moeten doen en dieper de zee in gaan.

Verder mocht er ook gebruik worden gemaakt van het zwembad en de glijbanen bij dit resort (en nog wel meer dingen). Dus leuk voor de afwisseling, zeker met kinderen.

Onze dagenindeling:

Zaterdag: Aangekomen, nog snel wat gegeten bij het late avondeten
Zondag: Park verkend en een beetje geluierd
Maandag: Geluierd

Dinsdag: Massage!! gedaan, was zeer goed bevallen en best lekker. Ook bij de mensen die op de resorts dingen aanbieden afdingen.

Woensdag Quad-safari gedaan die we op maandag geboekt hebben. Zeer goed bevallen, eerst met Quads en buggy´s een beetje scheuren door het woestijnland. Daarna met een range rover (inclusief chauffeur) door de woestijn heen gecrosst. Daar aangekomen bij de boedeinen een kopje thee gedronken en gezien hoe het eten wordt klaar gemaakt. Daarna terug naar het kamp en kameel gereden, er was de mogelijkheid om paard te rijden maar de dieren waren uitgemergeld, dus niet gedaan. S´avonds een prima bbq gekregen en een avondshow. Deze show bestond uit verschillende delen met buikdanseressen, ratelslangen, normale dans, vuurspugers en spijkerbeddenshow. Ondertussen kon je waterpijp roken.

foto's quadsafari:





Donderdag: Onze eerste echte cultuurtrip. Een reis naar Luxor geboekt via Arke, we wilden de zekerheid van een nederlandse gids. Zeer interessante trip waar je zeer veel van opsteekt. Onze gids had Egyptelogie gestudeerd, dus kon ons extreem veel vertellen. Tempel van Karnak, Vallei der koningen, Tempel van hatsoepsoet (Hoe je het ook schrijft ) Imposante trip en zeker het geld waard. Niet voor mensen die van extreme hitte houden en busreizen.

foto's van dingen die je bezoekt:













Vrijdag en Zaterdag: Luierdag. Zaterdagavond nog wel uit geweest. De club was wel leuk maar voornamelijk R&B muziek, niks voor ons. De techno begint schijnbaar vanaf 2 uur. Echter hadden wij zondag een snorkeltrip gepland, dus eerder weg gegaan.

Zondag: Snorkelen op een boot, leuke trip. Heel mooi om te zien en ook verschillende keren dolfijnen gespot. Boek het Quatten en snorkelen overigens bij de stand op het aangrensende park (Aqua blue), stukken goedkoper dan bij de reisorganisatie. Alleen de trip naar Luxor geboekt bij Arke voor wat extra zekerheid van Nederlandse gids.





Maandag: Overdag op het strand gelegen. S´avonds naar Hurghada gegaan, pak de witte taxi´s aan de overkant van het hotel, hiermee kan je nog onderhandelen. Voor 6 euro een retourtje met 3 personen. Betaal overigens niet voorhand, maar tijdens de terugrit als je uitgestapt bent voor je hotel. Hurghada was leuk, maar in 2 en een half uur heb je het gezien. Vraag overigens of die je afzet in Hurghada centrum bij de macdonalds, lekker centraal en goed herkenningspunt.



Dinsdag: Onze laatste dag, op het strand gelegen. Uitchecken mag tot 12 uur s´middags, daarna kan je je hotelkamer niet meer in. Bij betaling van 15 euro is dit wel mogelijk . Er worden echter gratis doucheruimtes beschikbaar gesteld voor de mensen die de 15 euro niet willen betalen.

Zo dit is het einde van mij verhaal.
Foto´s volgen nog, zit hier weer op werk. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

[ Bericht 5% gewijzigd door milkINAbag op 24-07-2009 18:41:31 ]
pi_71262402
Allereerst, ik ben jaloers op je foto's. Vorig jaar had ik foto's en filmpjes van dolfijnen met jongen die met onze boot mee zwommen. Echt aan de boeg. Helaas is m'n vriendin het toestel verloren/ of het is gejat op Schiphol.

Dat tripje naar Luxor, vind ik geen gekke prijs. M'n schoonzusje is vorig jaar ook naar Egypte geweest, (werkt op een reisbureau, dit was een ''studiereis'' dus die zien dan gelijk erg veel) en is volgens mij bij hetzelfde geweest. Of ze dat nu nog een keer wil weet ik niet. Maar m'n vriendin en ik willen dat wel graag. Morgen wordt de reis geboekt heb ik begrepen (*O*) en dan gaan we naar Makadi Bay. Zo'n 25 km van Hurghada af. Koraalriffen bij het hotel etc. (in goede kwaliteit lees ik in reviews) dus ben benieuwd

@ Smurfin, wanneer in het najaar ga je ongeveer?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71263429
Inderdaad, wat een schitterende foto's, fijn dat je ze hier wilt delen.

Het gaat me inderdaad niet zo zeer om de prijs van de excursies, die valt wel mee,
maar hoelang je onderweg bent eer je er bent, lijkt me een crime, maar ik zou
natuurlijk dan ook graag naar Luxor oid willen om wat te zien, en vanuit Sharm is dat dan
best lang en eigenlijk niet te doen.
Ik zal een keuze moeten maken in wat we willen gaan doen, willen we meerendeel duiken enzo,
dan is Sharm de beste optie, en willen we op excursies om wat te zien en te doen dan zit je
denk ik beter in Hurghada.
Ik weet nog niet precies wanneer, ergens in oktober ofzo, moet ook maar vrij van werk kunnen krijgen.
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_71263991
Luxor is dan wel 7 uur reizen met de bus, maar die tijd gaat snel zat hoor als je een boek of mp3speler hebt. Sowieso wordt je zo achterlijk vroeg opgehaald dat je altijd nog wel een paar uurtjes in de bus slaapt. En zodra je in de buurt van de Nijl komt wordt het allemaal een stuk leuker, met grote akkers, moskeeën e.d. Zeker geen spijt dat wij 3 jaar geleden vanuit Hurghada naar Luxor zijn gegaan
Bleuh.
pi_71264001
Vanaf Sharm is Luxor best een eind ja. Aangezien Sharm aan de overkant van de zee ligt. Cairo zou dan een beter alternatief zijn. Wij gaan eind november, dan is het er nog +- 30 graden. Heerlijk weer om wat dingen te ondernemen.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:00:06 #38
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71265054
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:33 schreef justmattie het volgende:
Vanaf Sharm is Luxor best een eind ja. Aangezien Sharm aan de overkant van de zee ligt. Cairo zou dan een beter alternatief zijn. Wij gaan eind november, dan is het er nog +- 30 graden. Heerlijk weer om wat dingen te ondernemen.
Wij vertrekken over 4 weken, en ik ben bijna 95% zeker dat ik met de bus naar Caïro ga!
je wordt net na middernacht opgehaald bij je hotel en je bent 's ochtends rond een uur of half 8.
De bus steekt bij het Suez kanaal dan over, en zo zie je ook nog eens wat!
Tis even slapen en verder muziek luisteren, maar ik zie er heel erg naar uit!!!!
pi_71265103
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:00 schreef tass het volgende:

[..]

Wij vertrekken over 4 weken, en ik ben bijna 95% zeker dat ik met de bus naar Caïro ga!
je wordt net na middernacht opgehaald bij je hotel en je bent 's ochtends rond een uur of half 8.
De bus steekt bij het Suez kanaal dan over, en zo zie je ook nog eens wat!
Tis even slapen en verder muziek luisteren, maar ik zie er heel erg naar uit!!!!
Gaaf ! Het is vanuit Hurghada ook +- 8 uren rijden dacht ik met de bus. Vliegtuig kan ook he
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71276145
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:42 schreef justmattie het volgende:
Allereerst, ik ben jaloers op je foto's. Vorig jaar had ik foto's en filmpjes van dolfijnen met jongen die met onze boot mee zwommen. Echt aan de boeg. Helaas is m'n vriendin het toestel verloren/ of het is gejat op Schiphol.

Dat tripje naar Luxor, vind ik geen gekke prijs. M'n schoonzusje is vorig jaar ook naar Egypte geweest, (werkt op een reisbureau, dit was een ''studiereis'' dus die zien dan gelijk erg veel) en is volgens mij bij hetzelfde geweest. Of ze dat nu nog een keer wil weet ik niet. Maar m'n vriendin en ik willen dat wel graag. Morgen wordt de reis geboekt heb ik begrepen (*O*) en dan gaan we naar Makadi Bay. Zo'n 25 km van Hurghada af. Koraalriffen bij het hotel etc. (in goede kwaliteit lees ik in reviews) dus ben benieuwd

@ Smurfin, wanneer in het najaar ga je ongeveer?
Filmpjes heb ik ook nog van de dolfijnen, vanmiddag als ik thuis ben zal ik ze allemaal ff snel in een compilatie zetten. Verder zal ik nog wat extra foto´s posten. Gisteren heb ik nog 1000 foto´s gekregen van mun reisgenoten.
pi_71276586
Bij deze nog wat informatie die ik heb meegenomen. Dit heb ik verzameld over alle 5 topics over egypte. Sommige dingen zijn voornamelijk gericht op Hurghada. Maar er zit ook wel genoeg algemene informatie in.

Algemeen

•Blijf vriendelijk tegen de winkeleigenaars, maar laat je niet overhalen om overal naar binnen te gaan of om iets te kopen.
•Maak geen foto's van de militairen, politie of het vliegveld (Het vliegveld is militair terrein).
•Zorg voor een pet, zonnebril en shirt met lange mouwen, om je tijdens excursies te beschermen tegen de zon.
•Smeer je steeds goed in met zonnebrandcrème.
•Drink minimaal 3 liter vocht per dag.
•Normale stopcontacten, soms erg weinig. Stekkerdoos kan handig zijn
•“La” betekent “nee” in het Egyptisch. Je kan ook “Later” zeggen (als in het Engelse woord) “Galas” betekent genoeg/rot op. La shukran (nee bedankt)
•Ook een goede tip: zeggen dat je student bent. Dan laten de verkopers je ook snel met rust.
Aangeven dat je getrouwd bent valt hier ook onder. Het respect neemt opeens 100x toe. Zeker als je jong bent doet dit goed voor de prijzen en gastvrijheid
•Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massatoerisme. Alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel Egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn
•volgens mij voor zonnesteek: In Hurghada kunt u in de drogist vragen naar het middel "Antinal", dit kost tussen de 4 en 10 LE. Dit is voor westerse begrippen echt een paardenmiddel maar werkt volgens veel mensen heel goed!

Belastingen voor invoeren goederen. Tot 430 euro gratis invoeren:
Voorbeeld 1
U koopt een horloge van ¤ 400. U betaalt hierover geen belasting.
Voorbeeld 2
U koopt een horloge van ¤ 400 en een vulpen van ¤ 55. U betaalt geen belasting over het horloge. Voor de vulpen betaalt u belasting over het hele bedrag van ¤ 55.
Voorbeeld 3
U koopt een camera van ¤ 500. U betaalt belasting over het hele bedrag.


Geld

•Zorg dat je altijd kleingeld bij je hebt ivm fooien. Dit kan met euro´s
•De Egyptische munteenheid is het pond. Een pond, in het Egyptisch 'ginih' genaamd, is verdeeld in 100 piasters (qirsh). Er zijn munten van 1,2,5,10,20 en 50 PT en van £E 1,5,10,20 en 50. De biljetten zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden, dus let op wat je weggeeft.
•1 euro = 7.8 Egypt pounds
•1 tot 5 egyptische pond voor een fooitje. 5 is vrij veel, aangezien een maandsalaris op ongeveer 150 tot 200 euro ligt. 1200 tot 1600 egyptische pond.
•Prijsjes staan soms op kaartjes. tekens in het egyptisch, je pakt de europese - arabisch/indische indeling

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Indische_cijfers

Excursies

•Pyramide ingaan = extra betalen (ramses VI de mooiste) bij onze trip zat het bezoeken van 3 graven inbegrepen. Ga niet naar het graf van Toetachammon, het is het bekendste graf maar absoluut niet de moeite waard.
Foto´s nemen in de graven is verboden, sommige bewakers zullen zeggen dat het wel mag als je ze geld geeft. Doe dit niet, vaak wordt je daarna opgenaaid. Ze vertellen het alsnog hun baas, jij bent je foto kwijt en je moet een fixxe boete extra betalen.
•Hieronder volgen een aantal safari's en excursies met bijbehorende prijzen:

Sunset quad-safari, 1 persoon per quad EUR 35,00 - 2 personen per quad EUR 45,00
Sunset Jeep-safari EURO 20,00 p.p.
Paard-safari, 2 uur EUR 30,00 p.p. 3 uur EUR 40,00 p.p.
Giftun- of Paradise Island EUR 25,00 p.p.
Luxor 1 dag EUR 50,00 p.p.

Je kan ter plaatse bij Mido boeken en gewoon in euro's betalen, maar met dollars of Egyptische ponden kan eventueel ook. Mido komt langs op het strand of anders kan je hem bezoeken in het kantoor van Pierre Bedoun Safari. Dit kantoor bevindt zich tussen de winkels naast het Hilton Hurghada Long Beach Resort.
Ik zou voor jullie vakantie zeker nog eens op onze website komen kijken, er komen binnenkort namelijk speciale online aanbiedingen! OUD, maar misschien bestaat het nog
•Luxor: met het Dal der Koningen: de graven van de farao's.
Bloedheet, kurkdroog (de relatieve vochtigheid is zo laag, dat je niet meer zweet, je droogt uit), midden in de woestijn, maar fascinerend. Is in een dag te doen.
•Er zit vis (o.a. tuna), ook dolfijn (maar niet om te vangen). Vissen is verboden, laat je niet verleiden om te gaan vissen, het mag toch niet en de hengels zijn niet aanwezig op een boot.
•Hurghada: Leukste is een quadsafari naar de woenstijn, gewoon te boeken bij je touroperator. Met zonsondergang, erg mooi. Aan duiken of snorkelen ontkom je niet, maar boek dat niet bij je touroperator en ook niet bij een Egyptenaar. Wat voorwerk kan geen kwaad. Blue Paradise, Voodood divers, emperor divers zijn aanraders.
Ik raad je Luxor aan. dichterbij en waarschijnlijk nog indrukwekkender. als je maar een week weg bent is Cairo wel heel ver weg.
Hurghada heeft 2 grote centra, Dahab en Sekalla. Probeer ze begin van de week allebei. Ze zijn heel anders en als je de een geweldig vindt, vind je de ander verschrikkelijk.
veel plezier!
•Ga niet per kameel de woestijn in. Na 15 km stap je af, en moet je het dubbele extra betalen om terug te komen. En 15 km woestijn is geen pretje.
•We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug.
•Sterrenkijken
's Nachts de woestijn in naar de Bedoeinen en daarna sterrenkijken in de woestijn. Met BBQ, thee, waterpijp voor iets van 35 Euro. Wat je daar aan steren gaat zien is ......
•Quadrijden
Als je een mooie zonsondergang in de woestijn mee wilt maken... DOEN!!
Als je denkt lekker door het zand te kunnne raggen...NIET DOEN!!

Wij hoorden van nederlanders dat bij vragen je alleen quadrijden kan doen in Hurghada dan. 3 uur lang voor dezelfde prijs maar je mist de grote groep en je kan flink doorgassen. De Quads waren bij onze trip in goede staat.

•Jeepsafari
Is leuk om te doen, heel eind door de woestijn rijden, WEER naar de nomaden/bedoeinen en een paar verschillende eigenschappen van de woestijn bekijken. Koop de video niet...
•Ik heb nog wel een tip voor mensen die naar Hurghada gaan; probeer een woestijnsafari te regelen bij een Duitse vrouw genaamt Monica, die daar al jaren woont! Ze heeft samen met haar man (een Egyptenaar) een dierenasiel.
•Naar de pyramides kun je met een bustocht. De meeste bustichten naar Cairo vertrekken rond 1/2 uur 's nachts en dan ben je rond 10/11 in Cairo. Daar vertrek je om 4 uur weer en 11 uur 's avonds word je in je hotel afgeleverd.
•Snorkelen bij hotel Arabia beach
Je betaalt daar 5 euro entree ofzo, daarna kan je via een pier een heel eind de zee inlopen, vanaf de pier stap je direct op een rif uit. Als je nog weinig gesnorkeld en gedoken hebt in die regio is dit een HELE goedkope manier om je over te halen om een duikcursus of snorkelexcursie te doen kopen....
•Ik ben ook net terug uit hurghada. Het was echt super. We zijn naar Cairo geweest. Das was ook indrukwekkend. We zijn 2 keer wezen snorkelen. De 2e keer hadden we een prive boot, en toen hebben we ook nog dolfijnen gezien. Dit kun je regelen bij de eigenaar van King Toet. Dit is een papyrus winkel in downtown. De eigenaar heet Amada. Verder hebben we een woestijnsafari gemaakt, dit is ook zeker aan te raden.

Opletten mensen, Papyrus is vrijwel altijd nep. ik (milkinabag) had op de trip naar luxor uitleg gehad. Onze gids vertelde dat vrijwel alle lokale winkeltjes neppe papyrus kopen. Als mensen papyrus opfrommelen en het daarna nog heel is, nep. Echte papyrus scheurt vrijwel meteen, maar lastig testen in een winkeltje. aangezien je hun spullen dan kapot maakt.

Vervoer

•Een gele cab, een zwart/witte en een private company taxi (weet het niet zeker over de laatste, die is anders wel beschikbaar in Alexandrie)

De eerste (Amerikaanse look) heeft vaste kosten en volgens mij ook een nummer om op te bellen. Hiermee zou je geen gedonder moeten hebben als het over prijzen gaat. Je kan deze taxi gewoon laten stoppen als je het op straat ziet volgens mij.

Zwart/witte taxi's (Cairo) Ligt aan de chauffeur natuurlijk, maar veel zullen je wel proberen op te lichten door veel meer geld te vragen dan normaal.

Private taxi's moet je opbellen om ergens naartoe te gaan en hebben fixed costs.

Micro/Mini bus: Goedkoopste vervoer, erg druk daarin en je moet weten waar de minibus naartoe gaat. (Moet je meestal gewoon aan de lokale mensen vragen.

Normale bus: Ook goedkoop alternatief, met duidelijke locaties en pas op voor je spullen zoals portemonnee en al.

Prijzen: Bus kost 0.50 pond per persoon voor een kort stukje (van ong. 2 minuten rijden), 1 pond voor een stuk van rond de 5-7 minuten en 2 pond voor lange stukken dus van een naar de andere kant van de stad. 1 busgastje gaat zeiken als je zelfs 2 pond geeft voor een kort stukje en andere neemt gewoon keurig 0.50 aan voor korte stukken. Zorg wel voor dat je gepast geld hebt, dus als je in winkels dingen koopt leg je wisselgeld apart, vooral 1 pond en 0.50 pond biljetten zijn handig voor busjes want je moet vaak zeiken om daar je wisselgeld terug te krijgen... je geeft m 5 en hij zegt itz ok.. je zegt nee ik wil 4 terug.. no, its ok zegt ie dan.. je moet flink boos worden wil je je 4 dan nog krijgen.. als je m gewoon 1 geeft is het 9 van de 10 keer gewoon alleen zo een blik van shit, dit toeristje is op de hoogte van de prijzen.

Opletten wat je aan je chauffeur geeft kan nooit kwaad. Het gebeurt inderdaad met regelmaat dat een chauffeur je briefje van 20 pond omruilt voor een van 25 piaster en dan zeer beledigd roept dat je hem verkeerd betaald hebt. Worden ze echt irritant, kun je altijd even aan hem vragen wat het nummer van zijn taxi is (staat op nummerbord en staat ook in de minibus) en dat je het anders wel voor wilt leggen aan de Tourist Police.
Oh ja, altijd pas betalen als je uitstapt! Verder: maak je niet druk.. de grootste schade die je waarschijnlijk lijden zult is 20 pond.. bijna 3 euro. Have fun!
pi_71277181
Kijk dat is een mooi lijstje Milk
Staan wel een paar handige dingen tussen. Overigens hebben wij vorig jaar via de touroperator in het hotel de snorkeltrip geboekt. We hadden toen een belgische gids/begeleider mee.
quote:
•Ook een goede tip: zeggen dat je student bent. Dan laten de verkopers je ook snel met rust.
Aangeven dat je getrouwd bent valt hier ook onder. Het respect neemt opeens 100x toe. Zeker als je jong bent doet dit goed voor de prijzen en gastvrijheid
Dat van die studenten kunnen we eens proberen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71279066
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:01 schreef justmattie het volgende:

[..]

Gaaf ! Het is vanuit Hurghada ook +- 8 uren rijden dacht ik met de bus. Vliegtuig kan ook he
Met de bus kost 55 euro, vliegtuig 210 ofzo. Als je meerdere dagen gaat (wat volgens mij sowieso wel aan te raden valt voor zo'n grote stad als Cairo) is het vliegtuig wel interessant - maar voor een dagtripje is het toch wel erg duur hoor
Bleuh.
pi_71279067
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef justmattie het volgende:
Kijk dat is een mooi lijstje Milk
Staan wel een paar handige dingen tussen. Overigens hebben wij vorig jaar via de touroperator in het hotel de snorkeltrip geboekt. We hadden toen een belgische gids/begeleider mee.
[..]

Dat van die studenten kunnen we eens proberen
Overigens op onze trip naar luxor vroeg die gast die het paard en wagen bestuurde of wij een ferrari hadden Zo denken die mensen dus echt overigens. We hebben het hun een paar keer proberen uit te leggen, dat deze reis voor ons als studenten veel geld kost. Het gaat er niet zo goed in.
pi_71286030
De reis is geboekt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71294134
Zie de lange post hierboven, nog wat extra foto's toegevoegd van het hotel, eten, quadsafari, de kamer
pi_71308442
Iemand een idee wat een interne vlucht kost van Hurghada naar Luxor? En is dat makkelijk vanuit het hotel te regelen? Ik zie wat op tegen een busreis van 7 uur in een hele warme bus... (is die 7 uur trouwens heen en terug of een enkele reis?)
pi_71309363
7 uur enkele reis. Ik denk dat je voor een vlucht gauw moet rekenen op een 175+ euro p.p.
Bleuh.
pi_71309383
Tnx. Is de vlucht dan retour? (wrs een erg naïeve vraag )
pi_71310295
Zo ver ik weet wel
Bleuh.
pi_71314770
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iemand een idee wat een interne vlucht kost van Hurghada naar Luxor? En is dat makkelijk vanuit het hotel te regelen? Ik zie wat op tegen een busreis van 7 uur in een hele warme bus... (is die 7 uur trouwens heen en terug of een enkele reis?)
alle bussen hebben airco,
pi_71317259
Als je maar een week gaat is een 7/8 uur heen en 7/8 uur terug te veel. Maar als je twee weken in het land bent is het echt wel de moeite waard om te doen, je stopt onderweg ook een paar keer dus je ziet ook nog eens wat van het land. Erg gaaf.
Bleuh.
pi_71317759
Wij gaan dus 8 dagen, maar toch willen we wel naar Luxor
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71319582
Acht dagen vind ik persoonlijk te weinig om dan ook nog een hele dag er op uit te trekken. Met aankomst- en vertrekdag houd je dan maar 4 dagen ofzo over om nog vakantie te houden. Gelukkig gaan wij dit jaar weer 15 dagen, na twee jaar maar 8 dagen te zijn gegaan
Bleuh.
pi_71319707
8 - 2 is 6 dagen hoor
1 dag voor de trip naar Luxor,
1 dag voor bv snorkelen op zee
1 (mid)dag voor quadrijden

en zo heb je nog 3 over om de gehele dag op het strand te liggen.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71319815
Je hebt ook veel nachtbussen, als je krap in je tijd zit en het niet erg vindt om wat minder/slechter te slapen (slapen doe je thuis maar!) is dat best ideaal. Ik ben van Luxor naar Dahab met de bus gegaan, dat was wel "iets" langer, 17 uur. Desondanks was dat best te doen, 5 uur 's middags vertrekken, 10 uur 's ochtends aankomst. En dan niet meteen op je bed neerploffen maar gewoon doorgaan natuurlijk.
pi_71320122
Je gaat gewoon overdag lekker je gangetje, savond drink je wat biertjes aan de bar, de bus komt s'nachts en je gaat er gelijk in. Lekker pitten en als je wakker wordt ben je in Luxor. De terugreis slaap je ook en anders maar niet, maar dat doe je dan wel weer als je op de kamer bent
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71334291
Kijk met een nachtbus wel uit met locale bussen (niet georganiseerde trips dus). Het verkeer is levensgevaarlijk daar in het donker. Ik heb de (local) nachtbus van Luxor naar Dahab ook genomen, maar was 's ochtends echt blij dat ik levend over was. Ik zat op rij 1, helemaal voorin, zonder gordel. Wat zoveel betekent dat je bij de minste rempoging bijna bij de chauffeur op schoot zit, en bij een noodrempoging vlieg je ongetwijfeld door de voorruit naar buiten. Ik heb doodsangsten uitgestaan 's nachts vanwege de rijstijl van de chauffeur. We gingen een aantal keer rakelings langs grote tankwagens en anders gevaarlijk vervoer op de weg. Gatver, nooit weer! En dan ben ik best wel wat gewend, maar dit was een 'een keer nooit weer' ervarong. Er was ook maar één chauffeur, die het hele eind alleen heeft gereden, van 4 uur 's middags tot 10.30h 's ochtends. Met twee keer een half uurtje pauze. Dat kan niet veilig zijn.
pi_71334512
Over dat soort dingen kun je maar beter niet al te veel nadenken. En je moet niet helemaal voorin gaan zitten. Ook niet helemaal achterin overigens want dan kom je geradbraakt aan.
Ik heb bijna alleen maar met openbare bussen gereden, ook wel met supergare rammeltaxi's. Die hadden er al zoveel kilometers opzitten, die paar kilometers met mij erin zou ook wel lukken.
In andere landen heb ik wel ergere busreizen meegemaakt. Midden in de nacht in een oud VW busje door woest gebergte met diepe ravijnen over een paadje vol losliggende rotsen, met keiharde muziek aan omdat de chauffeur anders in slaap zou vallen. Dat was best een interessante ervaring.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:30:36 #60
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_71334757
Via cheaplastminutes etc kan je begin december super goedkoop all-in hotels boeken ( 400-500 euro voor 8 dagen all in ).

Maar hoe is de temperatuur rond deze tijd in Egypte ? Sharm al Sheik bedoel ik dan, of ist daar dan rond de 20 graden dus eigenlijk te koud om te zwemmen ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_71334832
Wij hebben via thomas cook geboekt. 8 dagen all in 517 eurie geloof ik. Temperatuur ligt dan zo +- rond de 28 graden.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71334927
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:30 schreef Maikuuul het volgende:
Via cheaplastminutes etc kan je begin december super goedkoop all-in hotels boeken ( 400-500 euro voor 8 dagen all in ).

Maar hoe is de temperatuur rond deze tijd in Egypte ? Sharm al Sheik bedoel ik dan, of ist daar dan rond de 20 graden dus eigenlijk te koud om te zwemmen ?
Zo goedkoop vind ik dat niet voor het naseizoen. Als je bijv. bij SkyTours kijkt zie regelmatig all-in last-minutes naar Hurghada voorbij komen voor 249/299 voor een week. Sharm zit daar meestal een euro of 50 boven.
Bleuh.
pi_71334952
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:39 schreef PimD het volgende:

[..]

Zo goedkoop vind ik dat niet voor het naseizoen. Als je bijv. bij SkyTours kijkt zie regelmatig all-in last-minutes naar Hurghada voorbij komen voor 249/299 voor een week. Sharm zit daar meestal een euro of 50 boven.
In het hoogseizoen vorig jaar waren wij p.p 660 euro kwijt.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71335359
Voor een week? Wij gaan twee weken naar Sharm all-inclusive ***** voor 710 p.p.
Bleuh.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:15:03 #65
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_71335619
Das dan inderdaad niet zo goedkoop.

Waar boeken jullie die goedkope reisjes dan ?

Ik wil misschien in December 1 weekje gaan en wil tussen de 300-400 uitgeven voor hotel+vlucht moet toch wel kunnen dan ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_71335622
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:01 schreef PimD het volgende:
Voor een week? Wij gaan twee weken naar Sharm all-inclusive ***** voor 710 p.p.
Ja voor 8 dagen. In het hoogseizoen betaal je sowieso al veel meer uiteraard.
Bij welk reisbureau heb je geboekt dan?

[ Bericht 56% gewijzigd door justmattie op 26-07-2009 12:21:50 ]
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 26 juli 2009 @ 12:20:36 #67
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_71335729
Ik heb nog niks geboekt, kwil alleen even kijken

http://www.cheaplastminutes.nl/

Hierzo kun je boeken voor in december, maar dti-travel.com is ook wel een goedkope site.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_71335743
Vraag was voor PimD
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71336708
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:21 schreef justmattie het volgende:
Vraag was voor PimD
Via Vakantiekaart.nl/Neckermann. Daar krijg je sowieso 5% extra korting op de totale reis en je hebt laagste prijs garantie. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van dat soort reseller-achtige praktijken, maar zowel mijn ouders als mijn broer hadden daar hun reis geboekt en dat verliep allemaal prima. Zelfde reis die wij nu hebben geboekt was bij andere organisatie ruim 150 euro p.p. duurder!
Bleuh.
pi_71339140
Het hotel is dus aangesloten bij de Neckermann groep. Hier zit TC ook bij. Ik ga liever naar een erkend hotel dat bij zo'n groep zit, dan naar een hotelletje wat hier niet bij zit.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71339307
Thomas Cook is altijd goed. Wij zijn vorig jaar via TC naar Marsa Alam geweest. Perfecte vakantie gehad - heeeeerlijk rustig. Hotel lag in de middle of nowhere, aan een gigantisch koraalrif waar nog gewoon roggen rondzwommen en allerlei soorten vissen - heel wat anders dan het gemiddelde strand in Hurghada dus

Sowieso moet je gewoon een 4 of 5 sterrenhotel boeken als je op een 'relax-vakantie' gaat in Egypte of een ander ver land. Wij hebben een keer een 3 sterrenhotel gehad, maar dat was eens maar nooit meer - voor een weekje was het nog wel te doen, maar we hadden er echt geen dag langer moeten zitten
Bleuh.
pi_71339482
Wij hebben ook zitten kijken naar 2 hotels in Marsha Alam. Akassia Hotel, en Three Corners Fayrouz. 1 van deze 2 lag ook in bumble fuck nowhere, Akassia was dat dacht ik. Het hotel waar we nu heen gaan heeft nog intacte koraalriffen bij het strand (gelezen in reacties) dus we zijn benieuwd
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71340500
Wij zaten vorig jaar in het Tulip Resort. Geweldig, zou er zo terug heen willen - jammer genoeg waren de prijzen nogal wat gestegen het afgelopen jaar.
Bleuh.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:50:05 #74
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71386037
Vraagje...wij willen in oktober een weekje naar Egypte...nou ben ik ff aan het kijken welke plaats het leukst is voor een stelletje...tips ??
pi_71388054
Hangt er wel vanaf wat je wilt gaan doen in de vakantie
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:44:06 #76
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71388186
zon zee strand...zit te denken aan all inclusive...of bij een leuk dorpje/stadje zodat we sávonds een wandeling kunnen maken...winkelstraat etc.

Misschien een enkele excursie maar geen echte voorkeur voornamelijk RELAX !!
pi_71388223
Hoe het zit met de hotels in ''downtown'' weet ik niet. Maar de leuke plaatsen zijn Hurghada, Sharm El Sheik. Marsha Alam. Liggen allemaal aan zee, sommige hebben koraalriffen bij het strand, en er worden dagelijks tripjes georganiseerd.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:29:19 #78
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71626485
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:21:53 #79
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71753567
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:29 schreef TMoose het volgende:
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
Goed omschreven!
Nog 12 dagen dan zijn we weg hier
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:13:13 #80
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71758269
Nog 3 weken, en dan ga ik voor optie nummer 4:

Fantastisch duiken, en verder helemaal geen fuck te doen: Marsa Alam (of nog zuidelijker)
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_71829027
Nog 3 weken en wij gaan 22 daagjes We doen een rondreis en we komen eigenlijk overal waar ik heen zou willen (Pyramides, Oases, Aswan, Abu simbel, luxor, Boottocht, catharinaklooster.

Alleen als ik die temperaturen nu check wordt ik minder vrolijk... Daar hadden we natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden... Wat is het algemene gevoel over de temperatuur daar? Waait het een beetje? (zodat we toch iets van verkoeling hebben)
pi_71829240
Je moet gewoon wel er aan denken dat die hitte daar heeeel anders aanvoelt als hier. Hier is het meteen benauwd en klef, terwijl dat daar stukken minder is. Natuurlijk blijft het warm, maar het is naar mijn mening niet zo'n vies warm weer als hier.
Bleuh.
pi_71829511
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71829775
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:48 schreef justmattie het volgende:
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
Hopen dat die wind er ook in de woestijn is .. maarja, ook weer geen zandstorm anders wordt het zandhappen
pi_71837568
Mijn ervaring is dat het verkoelende briesje aan zee het net iets aangenamer maakt.

Zover je vrij bent in reisschema neem de eerste dagen tijd om aan klimaat te wennen. Probeer gewoon wat rond te hangen buiten de airco zones van vakantie land. In de schaduw net als lokale bevolking.

Kijk de kunst van leven in 40C af bij lokale bevolking; S ochtends vroeg (7 uur of eerder) een stevig ontbijt. Smiddags fruit, vruchtensap, thee en nog meer fruit en heel veel water. S'avonds een lichte avondmaal, afgerond met alweer fruit.
IJs, zoete limodade, alcohol maakt de hitte erger. Een kop warme chocolade melk geeft juist weer energie (tip uit Egypte).
pi_71959900
Ben helemaal geen strandvakantietype, maar we hebben zin om met de kerst eens een week naar de zon te gaan en niets te doen. In verband met het weer kwam ik bij Egypte terecht. Omdat ik liever in een resort in the middle of nowhere zit dan in Hurghada of SES, zit ik over Marsa Alam te denken. Dat Tulip Resort wat PimD hierboven beschrijft klinkt goed. Kun je er wat meer over vertellen, kon je er goed eten, lekker relaxen, nog wat excursies of zo?
pi_71962558
Tulip Resort vond ik zelf geweldig omdat er een supergroot koraalrif bij lag waar je vanaf de pier zo tussen kon duiken. Dolfijnen gezien, roggen en nog veel meer vissen - erg gaaf. Het eten was ook prima in orde - het enige 'nadeel' aan dat resort was dat je echt in de middle of nowhere zat. In een straal van 10 kilometer ofzo helemaal niks van een dorpje/stadje - dus je moet niet iedere avond willen stappen o.i.d. - maar dat wil je dus ook niet begrijp ik Uiteraard was er op het hotel zelf genoeg te doen/boeken - tripjes naar Luxor, Hurghada, Sharm, quadracen door de woestijn etc. Wij hebben 2 uur door de woestijn geraced met een quad voor 25 euro (2 personen op 1 quad) - zeker een aanrader, ga het dit jaar zeker nog een keer doen!

Ik zou er iig zo naar terug gaan - jammer genoeg zijn de prijzen afgelopen jaar behoorlijk gestegen.... Vorig jaar waren wij 399 per persoon voor een week kwijt - nu zouden we bijna 650 moeten betalen in ongeveer dezelfde periode.
Bleuh.
pi_71966511
Nou, dat klinkt in ieder geval goed, bedankt voor de informatie. We willen echt eens een paar dagen niets doen als boeken lezen in de zon. Dan is het al gauw goed als de zee en het zwembad goed zijn. Wat mooie vissen e.d. is dan mooi meegenomen en alleen maar woestijn lijkt me juist wel leuk, heb nog nooit een woestijn gezien. En als we ons vervelen kunnen we altijd nog zo'n excursie doen of op een quad of een paard. We hebben nog nooit gedoken, maar wie weet!!
pi_71967466
Een paard is daar niet, kamelen vind je er wel
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71967675
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42:47 #91
163650 Greys
pi_71972753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:38 schreef conleche het volgende:
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:00:37 #92
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71973110
Zaterdag om 14.15 in het vliegtuig op weg naar Sharm voor 15 dagen
pi_71973581
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
Nope! Maar je kan daar introductieduiken doen of zoiets en dat ga ik doen! En als ik het dan leuk vind wil ik m'n brevet gaan halen (heet dat eigenlijk zo, brevet?? )

Er is nog plaats hè! Je kan nog mee!
pi_74717736
Hebben jullie het leuk gehad allemaal
Ik ga over 11 dagen.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_75288820
En weer thuis
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_75301690
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:02 schreef justmattie het volgende:
En weer thuis
Vertel
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_75302508
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:57 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Vertel
Lekker weer gehad, dagelijks 30 graden ongeveer. Het hotel was groot, te groot voor ons, eten was wel goed en gevarieerd. Zouden van alles doen, maar het lag zoooo lekker in de zon op het strand dus nergens heen geweest. Volgend jaar maar hoor
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_75314347
Ik wil misschien met de kerstvakantie ook naar Egypte. Iemand ervaringen met een last minute een week van de voren boeken? of 2 dagen ?

Als je nu kijkt ben je 900 euro kwijt...
pi_75427058
Ik ben nu al 2 x voor 99 Euro vanaf Dusseldorf naar Hurghada gevlogen, boek dan meestal 4 tot 5 dagen van te voren. Ik boek hotel en vlucht altijd los, ben ik voordeliger uit dan een paketreis.

Groetjes,
Pittie
  donderdag 10 december 2009 @ 14:07:50 #100
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_75481657
De keren dat ik in Egypte ben geweest (Dahab) ben ik altijd van Israel over land gekomen, heel relaxed.

Dan voor een tientje per nacht in een hotel en overdag quad rijden, woestijn in, duiken en 's avonds partyen met jongeren die daar zijn en blowtjes roken met de locals, top.
pi_75515943
Iemand bekend met de website www.weg.de? Zit je voor 250 euro in Hungara een week...
pi_77004915
Ik ga over 2 weken een weekje naar Hurghada. Nu ben ik er 1 keer eerder geweest maar dat was in het hoogseizoen, dus ik vroeg me af of er begin februari nog een beetje iets te doen is verder. Excursies naar Luxor en dergelijk, gaan die nog gewoon? En zijn er nog wel wat mensen of zijn die resorts allemaal uitgestorven?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_77011439
Er zullen vast wel excursies zijn, alleen zullen die minder vaak gaan dan in het hoogseizoen.
Bleuh.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:34:12 #104
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77014656
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:00 schreef LordLynx het volgende:
. Excursies naar Luxor en dergelijk, gaan die nog gewoon? En zijn er nog wel wat mensen of zijn die resorts allemaal uitgestorven?
Excursies gaan ALTIJD door. Zeker naar Luxor
  zondag 11 april 2010 @ 11:05:51 #105
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_80180001
Even een topickick:
Over 6 weken gaan we weer
Duiken in Sharm el Sheik!
Mount Sinai bezoeken, Sint Cahtherina klooster bekijken.Ik kan haast niet wachten
pi_80181728
Lekker, de temperaturen zullen weer heerlijk aangenaam zijn over 6 weken
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:40:43 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84345777
Ik vlieg waarschijnlijk in november met Egyptair richting Azië en kan dus een gratis een stopover maken in Caïro.

Ik wil er een week of twee te blijven en iig een paar dagen Caïro doen, de trein naar Luxor nemen, wellicht naar de rode zee. Verder geen idee, dus tips over zelfstandig in Egypte rondreizen zijn welkom!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:55:26 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84410600
Wordt er zo weinig gepraat over Egypte, ondanks al een 6e deel?
pi_84418097
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:55 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt er zo weinig gepraat over Egypte, ondanks al een 6e deel?


Wel bijzonder inderdaad. Ik heb overigens in februari een heerlijk weekje gehad, was nog best gezellig druk (heel veel russen ~O> ) en excursies waren ook geen probleem.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:37:11 #110
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_84547012
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk in november met Egyptair richting Azië en kan dus een gratis een stopover maken in Caïro.

Ik wil er een week of twee te blijven en iig een paar dagen Caïro doen, de trein naar Luxor nemen, wellicht naar de rode zee. Verder geen idee, dus tips over zelfstandig in Egypte rondreizen zijn welkom!
Zorg dat je goed geslapen hebt voor je die trein neemt. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_85954356
Mensen die naar Egypte gaan en dan alleen in Hurghada verblijven :') Als je naar Egypte gaat ga je toch naar plaatsen als Cairo, Luxor, Aswan, Edna, Edfu etc.. daar valt tenminste wat te zien.
pi_85954631
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:59 schreef Ace1 het volgende:
Mensen die naar Egypte gaan en dan alleen in Hurghada verblijven :') Als je naar Egypte gaat ga je toch naar plaatsen als Cairo, Luxor, Aswan, Edna, Edfu etc.. daar valt tenminste wat te zien.
Cairo is echt een belevenis. Echt een geweldige stad ^O^
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86613184
Wat is echt een beetje de plaatst om te zitten in egypte.
Beetje zon zee strand en savonds lekker uiteten en op een terrasje zitten
of door een gezellig plaatsje met winkeltjes lopen.

We willen volgend weekend nml al weggaan, waar boeken de meeste van jullie?
pi_86615362
Gewoon Sharm el Sheikh of Hurghada dan. Hurghada is vaak wat goedkoper, maar ook wat toeristischer en daardoor IMO niet zo leuk. Maar ja, als je een week ofzo aan zee wilt zitten is het prima te doen hoor :)
Bleuh.
pi_86615772
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:30 schreef PimD het volgende:
Gewoon Sharm el Sheikh of Hurghada dan. Hurghada is vaak wat goedkoper, maar ook wat toeristischer en daardoor IMO niet zo leuk. Maar ja, als je een week ofzo aan zee wilt zitten is het prima te doen hoor :)
Maar hoe toeristisch is het er nu nog?
Ben jij bij alle 2 de plaatsen geweest?
Sharm en Sheikh is dus leuker maar is daar savonds ook nog genoeg te doen?
Ligt het ver bij elkaar vandaan>?

Tnx voor je antwoorden
pi_86619854
Ik ben in beiden plaatsen 1x geweest. Hurghada in het hoogseizoen, Sharm el Sheikh net na het hoogseizoen. Het zijn de grote toeristische badplaatsen van Egypte, dus er is zat te doen. Sharm el Sheikh ligt op het schiereiland, terwijl Hurghada aan de andere kant ligt. Qua aantal kilometers is het ws. dus niet zo veel, maar er zit een zee tussen :)
Bleuh.
pi_86675719
Aankomende zaterdag vertrek ik naar Makadi Bay onder Hurghada, het wordt mijn eerste keer :)
Nu wil ik ook een dag naar Cairo, maar ik heb niet zo'n zin in een lange busreis.

Weet iemand of er binnenlandse vluchten zijn, die ik in de ochtend heen, en later op de dag weer terug kan nemen ?
Ik dacht er aan om het zo op te lossen, en met een taxi oid Cairo in te gaan/Pyramides te bezoeken.
pi_86715106
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:24 schreef Xlarge het volgende:
Aankomende zaterdag vertrek ik naar Makadi Bay onder Hurghada, het wordt mijn eerste keer :)
Nu wil ik ook een dag naar Cairo, maar ik heb niet zo'n zin in een lange busreis.

Weet iemand of er binnenlandse vluchten zijn, die ik in de ochtend heen, en later op de dag weer terug kan nemen ?
Ik dacht er aan om het zo op te lossen, en met een taxi oid Cairo in te gaan/Pyramides te bezoeken.
Egyptair heeft een lijndienst tussen Hurghada en Cario, tig keer per dag, dus dat is absoluut een optie.

Je hebt vanuit Hurghada ook excursies per vliegtuig naar Cairo en Aswan, maar de prijzen hiervan zijn natuurlijk wel een stuk hoger dan met een bus....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_86738576
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:23 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Egyptair heeft een lijndienst tussen Hurghada en Cario, tig keer per dag, dus dat is absoluut een optie.

Je hebt vanuit Hurghada ook excursies per vliegtuig naar Cairo en Aswan, maar de prijzen hiervan zijn natuurlijk wel een stuk hoger dan met een bus....
Dank je, voor je antwoord dan weet ik iig dat het mogelijk is.
Geld maakt niet zo gek veel uit, als het tenminste redelijk blijft.
Ik heb alleen geen zin om 2*6 uur in de bus te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xlarge op 23-09-2010 09:09:50 ]
pi_86756231
Nee, wij zijn vorig jaar vanuit Sharm el Sheikh naar Cairo geweest met de bus - maar dat was eens maar nooit weer. Eerst in een benauwd busje een uur door heel Sharm el Sheikh rijden om te verzamelen op een centraal punt, en daarna nog 7 uur ofzo in een nauwelijks verduisterde, benauwde bus naar Cairo. Nee, dan waren die 7 uur naar Luxor vanuit Hurghada veel beter te doen. Prima bus, airco, verduisterd. Koptelefoon op en slapen maar :)
Bleuh.
pi_86758093
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:49 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Dank je, voor je antwoord dan weet ik iig dat het mogelijk is.
Geld maakt niet zo gek veel uit, als het tenminste redelijk blijft.
Ik heb alleen geen zin om 2*6 uur in de bus te zitten.
Kan ik me voorstellen, ik heb het vorige keer wel gedaan omdat mijn vakanitedinnetje het niet zo op vliegen had, maar rond 1 uur 's nachts opgehaald worden en de nacht erna pas tegen 3en 's nachts terug is niet echt ideaal.......
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_87049756
Ik ben nu nog bij Hurghada in de buurt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig stappen heb ondernomen, om de vliegreis naar Cairo te boeken.
Het is nog goed heet hier, en ik kom niet verder dan een beetje op het strand te hangen, als een welleerde toerist :X
Wellicht in de aankomende dagen
pi_87136392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:59 schreef Ace1 het volgende:
Mensen die naar Egypte gaan en dan alleen in Hurghada verblijven :') Als je naar Egypte gaat ga je toch naar plaatsen als Cairo, Luxor, Aswan, Edna, Edfu etc.. daar valt tenminste wat te zien.
euh nee. Ik ga om te duiken... daar valt ook iets te zien. Binnen twee weekjes weer richting het prachtige land en zee! *O*
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_87525193
ik ga over 8 dagen die kant op.
en dan mee met een groepsreis:')
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_90284552
Ik ben nog op zoek naar een vakantiebestemming voor de tweede helft maart. Aangezien een van de eisen is dat het een beetje mooi weer is, valt het gros van Europa af. Egypte daarentegen is volgens mij wel een goede optie.

Het lijkt mij dan het leukste om eerst een nijltrippie te doen langs de piramides, en daarna nog ff te luiwammesen bij de rode zee. Ik lees veel over sharm al sheik en hoerghada; welke is het meest leuk om te verblijven? Er moet sowieso genoeg te doen te zijn in de stad/omgeving. Zijn er andere mooie plaatsen die ook een optie zijn?

Is een dagtrip naar Jordanie te doen? Ik neem aan dat vanuit hurgada te ver is, maar hoe lang ben je onderweg vanuit sharm el sheik?

En het lijkt erop dat ik echt alleen maar all-inclusive hotels kan vinden. Is dat een beetje te vreten? of zit je elke avond aan de zelfde slappe patat met wazige kroketten en zwarte sla?
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 22 december 2010 @ 13:15:40 #126
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90285145
quote:
1s.gif[b] Op woensdag 22 december 2010 13:02Er moet sowieso genoeg te doen te zijn in de stad/omgeving. Zijn er andere mooie plaatsen die ook een optie zijn?
Ik ben zelf in Dahab geweest, een leuk 'hippie'-plaatsje waar je fantastisch kunt duiken/snorkelen. Ligt ongeveer 60 km boven Sharm El Sheikh, waar ik niet geweest ben, maar dat lijken me met Hurghada wel ontzettende toeristenplaatsen die lijken op plaatsen waar ik wel geweest ben en die je ermee zou moeten kunnen vergelijken (Playa de las Americas en Playa de l'Ingles op de Canarische eilanden bijv).Dan vond ik het sfeertje in Dahab veel leuker.

Een tripje naar Jordanië is mogelijk, maar wel een hele ondernemen. Je moet dan geloof ik naar Nuweiba oid komen en dan met de boot naar Aqaba. Zit wel wat tijd in.
Gourmetten of steengrillen?
pi_90328835
Dank voor je reactie Silenus. Zijn er naast snorkelen/duiken nog andere dingen te doen in Dahab? Duiken heb ik nog nooit gedaan, dus geen idee of ik het leuk vind.

Hoe zit het trouwens met vaccinaties in Egypte? Verplicht of niet?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90349820
Hurghada en Sharm zijn beide echte toeristenplaatsen, meeste mensen komen daar hun resort niet af (hooguit met de excursiebus naar Luxor of Cairo. Ik zou het beide geen plaatsen noemen waar veel te beleven is, maar Sharm heeft wel mijn voorkeur als je erheen wilt en nog in het plaatsje wilt rondkijken. Nu zijn de badplaatsen in Egypte sowieso niet van die levendige plaatsen volgens mij, of ik moet er eentje over het hoofd zien.

Verder zijn die resorts gewoon prima om lekker een weekje bij het zwembad te liggen, of je het eten wat vind is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar zolang je een beetje goed hotel neemt (beetje reviews op Zoover bekijken) kun je het prima een weekje mee uit houden.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 17 januari 2011 @ 19:03:00 #129
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_91476198
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:02:10 #130
154052 RobertVH
I am your father
pi_91613458
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef PLAE@ het volgende:
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
Amman is totaal niet de moeite imho, het is geen mooie stad, geen leuk oud-gedeelte en bijzonder weinig te zien. Tijd kan je beter besteden aan Cairo. (Of Petra in Jordanië, maar dan moet je wel openstaan voor wat gereis)
pi_91710058
Egypte O+

Sharm was mijn eerste reis buiten Europa, iets te warm (ruim boven de 40 graden) maar heb me er prima vermaakt. Uiteraard de standaard uitstap naar Cairo gedaan. Maar ook het St Catherinaklooster en Coloured Canyon waren de moeite waard!

Tweede keer Egypte bestond uit het bezoeken van een vriendin die daar stage liep. Week Cairo en week Alexandrië. Ik vond het beide erg leuke steden, het hielp wel enorm dat die vriendin de weg wist, daar vrienden en familie heeft en Arabisch spreekt.

Hurghada was de derde en voorlopig laatste keer Egypte, uitstapje Luxor gedaan en verder vooral gezond en lekker niets gedaan.

Voor een zonvakantie vond ik Sharm leuker, maar ook Alexandrië kan prima als zonvakantie en is minder toeristisch. Het is net wat je wil.
pi_91739770
Mooi dat je eruit bent.

Ik kan je het duiken in Egypte ten zeerste aanraden. De rode zee is een van de mooiste duikstekken ter wereld. Een proefduik is zo gemaakt, kost niet veel en de meeste duikscholen bieden het aan. En in sharm el sjeik geen gebrek aan duikscholen.

Dus als je tijd over hebt, maak een proefduik. Je bent meteen verkocht :-)

[ Bericht 22% gewijzigd door Snakey op 24-01-2011 21:56:45 ]
pi_91763795
Ik heb in april lekker paar weekjes vrij en ik zit eens te oriënteren waar ik een leuk stedentripje naartoe kan maken en Caïro lijkt me wel wat :Y)

Wat zijn ervaringen hier wat je in 5 volle dagen kunt doen (za heen, vr terug)? Ik zat zelf te bedenken om dan 3 dagen Cairo en 2 dagen incl 1 overnachting in Alexandrie t doen.

Er zijn in Cairo best wat hotels die niet in het centrum liggen, maar meer in de buurt van Gizeh. Deze hotels zijn over het algemeen iets goedkoper, maar hoe makkelijk is het centrum te bereiken vanaf daar?

:*
  zondag 23 januari 2011 @ 22:54:34 #134
154052 RobertVH
I am your father
pi_91777238
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:57 schreef WooZ het volgende:
Ik heb in april lekker paar weekjes vrij en ik zit eens te oriënteren waar ik een leuk stedentripje naartoe kan maken en Caïro lijkt me wel wat :Y)

Wat zijn ervaringen hier wat je in 5 volle dagen kunt doen (za heen, vr terug)? Ik zat zelf te bedenken om dan 3 dagen Cairo en 2 dagen incl 1 overnachting in Alexandrie t doen.

Er zijn in Cairo best wat hotels die niet in het centrum liggen, maar meer in de buurt van Gizeh. Deze hotels zijn over het algemeen iets goedkoper, maar hoe makkelijk is het centrum te bereiken vanaf daar?

:*
Afhankelijk waar in Giza, maar de metro komt daar ook, als je niet te ver van een metro station zit ben je snel in het centrum. Een taxi zal ook geen bijzondere uitgave zijn terug naar je hotel, 20 a 40 LE, afhankelijk van je Arabisch & onderhandelingskunsten.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:33:20 #135
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96109450
Gaat er niemand meer richting Egypte? :P Komende zomer, ergens begin july, gaan we naar Alexandrië. :Y Zijn er nog mensen die binnenkort gaan? :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96404964
Deze zomer naar Sharm el Sheikh.
bier
pi_96441088
Eind van de maand een weekje Sharm el Sheikh, en hopelijk in het najaar dan nog een weekje naar Taba ofzo.
Bleuh.
pi_96519371
Ben benieuwd hoe t is daar.
Of er weer veel toeristen zijn etc.
bier
pi_96600246
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 september 2010 15:24 schreef Xlarge het volgende:
Aankomende zaterdag vertrek ik naar Makadi Bay onder Hurghada, het wordt mijn eerste keer :)
Nu wil ik ook een dag naar Cairo, maar ik heb niet zo'n zin in een lange busreis.

Weet iemand of er binnenlandse vluchten zijn, die ik in de ochtend heen, en later op de dag weer terug kan nemen ?
Ik dacht er aan om het zo op te lossen, en met een taxi oid Cairo in te gaan/Pyramides te bezoeken.
Wij hebben dit vanuit Luxor naar Cairo gedaan, idee was 7:30 heen en 22:30 ofzo terug. Helaas had de ochtend vlucht 6 uur vertraging :( Maar het is zeker mogelijk, en niet erg duur! Ik geloof dat de vlucht voor 2 personen omgerekend rond 100 euro was.

Je moet trouwens op de site van Egyptair "Egypt" als land van afkomst selecteren, dit maakt voor je ticket niet uit maar het is vaak wel goedkoper.
Klussen deel 1 en 2
pi_96767978
Ik ben net terug van de 5e keer Egypte. Och, wat hou ik van dat land! Altijd mooi weer, mooie zee, prachtige woestijn en leuke mensen.

Alleen... Ik was er dit keer op mn alleen. Ik wou weer gaan duiken, wat relaxen, vrienden bezoeken. Als vele van die Egyptenaren een vrouw alleen zien, denken ze onmiddellijk: aha, easy sex! Veel Duitse en Russische vrouwen gaan er namelijk alleen om te neuken. Maar niet alle vrouwen zijn zo.
Soms is het wel beu... Maar toch, ik blijf terug gaan en eigenlijk nog altijd liefst alleen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:31:45 #141
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_96768776
Vrouwen lastig vallen hoort bij de cultuur(!?), ook de lokale bevolking heeft daar last van.
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:42:56 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97620601
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef PLAE@ het volgende:
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
Nou ik heb nu al spijt. Het is er 38 graden overdag, 30 's nachts en een UV-straling van 11 (das gewoon ongezond).

Wat een idioot idee :{ .....had ik allemaal van tevoren kunnen weten natuurlijk. #fail.

[ Bericht 3% gewijzigd door PLAE@ op 02-06-2011 14:51:04 ]
pi_97881668
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.

Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Bleuh.
pi_97888289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.

Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Wow 48..dat is wel erg weinig.
Welk hotel zat je? En is het hoogseizoen ook zo? Ik ga naar Club Fanara.
bier
pi_97888617
Wat ik heb begrepen van diverse mensen is dat er zo'n 30/40% minder toerisme is op het moment. Andere jaren lagen de stranden helemaal vol en zaten er altijd zat mensen in zee, zag je overal boten op zee - maar nu niet. Vorig jaar zijn wij ook rond deze tijd gegaan en toen was het een stuk drukker. Dus ik gok dat het ook in het hoogseizoen over een paar weken goed te merken zal zijn.
Bleuh.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:29:06 #146
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97889174
Ik ben er over een maand, in Hurghada. Ben benieuwd :P .
2000 light years from home
pi_97891407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.

Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?
pi_97891606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef PimD het volgende:
Wat ik heb begrepen van diverse mensen is dat er zo'n 30/40% minder toerisme is op het moment. Andere jaren lagen de stranden helemaal vol en zaten er altijd zat mensen in zee, zag je overal boten op zee - maar nu niet. Vorig jaar zijn wij ook rond deze tijd gegaan en toen was het een stuk drukker. Dus ik gok dat het ook in het hoogseizoen over een paar weken goed te merken zal zijn.
Welk hotel zat je als ik vragen mag? Opzich is iets rustiger niet erg (lekker veel ruimte bij t zwembad en strand) maar helemaal leeg is ook niet echt gezellig haha.
bier
pi_97892079
Wij zaten in Verginia Sharm.
Bleuh.
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:38:44 #150
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97897527
Maar de hitte....en zon...ging dat een beetje? Kon je zonnen of is dat levend verbranden :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 01:07:09 #151
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97922059
Egypte ligt zo'n beetje op dezelfde breedtegraad als de Canarisch Eilanden, dus als je die overleefd hebt zou Egypte ook moeten lukken denk ik.
2000 light years from home
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:35:31 #152
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97926790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:07 schreef Merkie het volgende:
Egypte ligt zo'n beetje op dezelfde breedtegraad als de Canarisch Eilanden, dus als je die overleefd hebt zou Egypte ook moeten lukken denk ik.
Nou ik ben op beide plekken geweest (Canarische eilanden in mei, Egypte in januari) en ik vond Egypte veeeeeeeeeeeeel warmer. Op Tenerife/Gran Canaria krijg je altijd een lekker windje vanaf de Atlantische Oceaan maar in Egypte zit je echt in die verzengende Sahara-hitte.

Nu zal het bij het strand wel iets anders zijn maar in Luxor was het met de jaarwisseling al ruim 30 overdag. Nog net te doen, maar ik wil niet weten hoe warm het er is in juni. :')
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:29:17 #153
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97928203
Ik had het over de zonkracht :P .
2000 light years from home
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:30:59 #154
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97928263
Oh. :P

Nee, prima. :@
Gourmetten of steengrillen?
pi_97943643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:20 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?
Een stuk of 5, 6 Nederlanders. Een paar Polen en voor de rest waren het eigenlijk allemaal Egyptenaren zelf.
Bleuh.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:29:58 #156
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_99421521
Iemand nog een goeie site voor een goedkope (all in?) reis naar Egypte rond september?
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:54:07 #157
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99424663
Nou ik heb me best vermaakt in Sharm El Sheikh! Het was tegen de 40 graden...maar dat is daar best te doen!

Ben ook in m'n eentje naar Cairo geweest. Op het Tahirplein rondgelopen...daar was het op dat moment gewoon business as usual. Dag later begon het gekloot weer (en 2 dagen daarvoor waren er rellen tussen Mumbarak-aanhangers en tegenstanders). Maar ik heb nergens last van gehad. Bij de piramides van Giza komen nu zo'n 500 toeristen per dag. Voor de revolutie waren dat er zo'n 10.000. In Memphis was helemaal geen kip meer te bekennen. Ik vond de stad wel een bijzondere sfeer uitademen (inademen was wat moeilijker dankzij de uitlaatgassen daar.....dat kost je jaren van je leven als je er woont). Ik wil zeker nog een keer terug. Heb in Cairo een meisje ontmoet wat arabisch sprak. Zo kwam ik op plekken terecht waar je normaal niet zou komen (en ook niet moet willen komen waarschijnlijk....illegale hoerenketen/discotheken waar ze je normaal zwaar af zouden zetten). Anyway ik vond het zeer bijzonder! Cruise op de Nijl was ook leuk. Zat ik ineens op een Egyptische bruiloft :+

Egyptenaren vond ik overigens over het algemeen zeer vriendelijke mensen.

Over Sharm heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Ook rustiger dan normaal. Ook al was het mijn 1e keer in een all-in resort. Daar hoef ik jullie verder niks over te vertellen denk ik. Geef dat personeel wat fooi en je komt niks tekort. Prima voor mekaar allemaal. Verschil in prijsniveau tussen Sharm en Cairo is echt een wereld van verschil (ook voor de mensen die weten hoe ze moeten onderhandelen en wat de normale prijzen zijn enzo).
pi_99624633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:29 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog een goeie site voor een goedkope (all in?) reis naar Egypte rond september?
Corendon is goedkoop, die biedt trouwens ook via vakantieveilingen reisjes aan.
bier
pi_99626964
zeker waar.
een cruise op de Nijl is helemaal geweldig.
grappig dat mn ouders dan 3 jaar terug al hadden gedaan met dezelfde organisatie en dat "hun"reisleider er nu weer was.
al hadden we nu wel een andere hij herkende hun nog.
wel raar dat je zwemt terwijl je vaart
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_103219126
» Er is al 91 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Schopje :P
Ik ga eind deze maand met shoestring naar egypte nadat mijn vakantie met een andere organisatie werd afgelast wegens te weinig deelnemers. Waar ik normaal altijd redelijk voorbereid op reis ga moet ik nu binnen 2 weken nog even inlezen, zooi bij elkaar zoeken en natuurlijk hier gepost hebben :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:34:37 #161
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103225044
Waar in Egypte ga je heen? :)
Gourmetten of steengrillen?
pi_103226153
Caïro, Luxor en Sharm el-Naga :). Deze reis:
http://shoestring.nl/afri(...)-en-cultuur/reisinfo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:41:58 #163
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103227960
Ziet eruit als een gave reis!

Stel je niet teveel voor van de nachttrein trouwens, zorg maar dat je goed uitgerust bent want echt lekker slapen wordt het niet.
Gourmetten of steengrillen?
pi_103228406
Ik denk dat het een week met gebroken nachten gaat worden, ook met het vluchtschema :'). Jij hebt de nachttrein dus ook gedaan, hoe was het naast het gebrek aan slaap?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:03:52 #165
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103228717
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik denk dat het een week met gebroken nachten gaat worden, ook met het vluchtschema :'). Jij hebt de nachttrein dus ook gedaan, hoe was het naast het gebrek aan slaap?
De nachttrein zelf was redelijk brak, we hebben ook nog ergens 3 uur midden in de rimboe stilgestaan. En veel kakkerlakken, vrij kut want ik durfde amper met m'n hoofd tegen de muur te slapen omdat ik bang was dat ze mijn haar in zouden lopen. :')

Verder is Cairo een geweldige stad. Wel heel gevaarlijk qua verkeer, dus let op bij het oversteken. (lees: ren zo hard mogelijk naar de overkant en hopen dat je niet geraakt wordt door een doldwaze maniak)

Vond zelf Karnak in Luxor erg gaaf. :)
Gourmetten of steengrillen?
pi_103229999
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Caïro, Luxor en Sharm el-Naga :). Deze reis:
http://shoestring.nl/afri(...)-en-cultuur/reisinfo
Precies die reis heb ik gedaan 2 jaar geleden, ook met Shoestring. Vermoeiend, soms niet al te beste hotels, maar toch was het fantastisch; je doet en ziet in korte tijd zoveel en dat vind ik altijd wel fijn en dan het snorkelen op het einde daar in Sharm el Naga was ook lekker als afsluiting. Toen ik daar was, was het daar een oase van rust, met alleen de hutjes waar wij in zaten, (met uitzicht op zee) hoop dat dat nog zo is, want ik zag in de verte wel complexen in aanbouw.

Cairo is inderdaad een belevenis! Dat rennen over die grote straat kan ik me ook nog herinneren, dat was eigenlijk madness om dat te doen, alsof je de A2 tussen Amsterdam en Utrecht oversteekt. Adrenaline-rush! Verder zou ik zo min mogelijk gaan eten in de tentjes die de gids je aanraadt, dat zijn vaak toeristenfuikdingen. Als je iets verder loopt zie je veel leukere restaurantjes. Als je verlegen zit om huwelijksaanzoeken, moet je in Luxor de soek induiken met alleen vrouwen, dan is het om de 5 meter raak, vond ik echt vervelend trouwens, dat opdringerige, want vaak hadden ze mooie waren en ik wilde ook best iets kopen, maar dat gezeur aan je hoofd is even wennen zeg maar. :P (lees: daar werd ik zo kriegelig van, dat ze het tegenovergestelde bereikten van wat ze wilden.) In die trein heb ik ook nauwelijks geslapen. Maar je bereikt Luxor zo tegen het ochtendgloren en dan heb je echt prachtige uitzichten vanuit de trein. Wij hadden geluk en een hele wagon voor onszelf trouwens, dat was wel koel.

Hoogtepunten voor mij waren Karnak, de Koningenvallei, natuurlijk de piramides, die moet je gezien hebben in je leven vind ik, en toch ook het snorkelen. Ik was tegen die tijd grieperig van de airco en vermoeidheid, maar lag toch de héle dag in het water: heb echt nog nooit zo iets gezien! Het water was kristalhelder (en warm!), en de kleuren van de duizenden vissen......echt wonderbaarlijk mooi. O+

Veel plezier!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:46:37 #167
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103230238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:39 schreef conleche het volgende:
Wij hadden geluk en een hele wagon voor onszelf trouwens, dat was wel koel.
Ik vond het anders behoorlijk benauwd. :P

quote:
heb echt nog nooit zo iets gezien! Het water was kristalhelder (en warm!), en de kleuren van de duizenden vissen......echt wonderbaarlijk mooi. O+
Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo. :P
Gourmetten of steengrillen?
pi_103230728
Ow god, dat rennen over straat gaat nog wat worden. Ik zie geen diepte en kan aankomend verkeer niet zo goed inschatten _O-
Conleche, leuk dat jij die reis ook hebt gemaakt, vooral de tips over de restaurantjes zijn erg handig. Dat van de hotels had ik al begrepen maar zal mij niet weerhouden van een reis, heb de afgelopen jaren al aardig wat aan "ranzigheid" meegemaakt en de vloek van de Farao heb ik in Barcelona en Ierland ook al gehad... Hoe was het visumverhaal en de aankomst op het vliegveld bij jou geregeld? Vind de informatie die ik tot nu toe heb gekregen nog niet echt duidelijk, maar ik ben dan ook soms iets te met alles willen weten :+.
Zijn jullie daar wezen duiken of snorkelen? Vraag mij af hoe ik dat moet gaan doen met mijn bril, hehe.
pi_103230743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:46 schreef Silenus het volgende:

Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo. :P
:Y En Nemo en consorten waren ook helemaal niet bang, je zwom er echt tussen! En voor TS: als je iets verder zwemt, zo achter wat rotsen rechts, daar waren van die hele grote papegaaivissen. Ik zou je niet kunnen vertellen of ze daar nog steeds wonen, maar ik zou gaan kijken! :D

Oh en je kon ook echt over het koraal zwemmen, niet te veel bewegen, want dan haal je je knieën open, maar daar kon je echt van heel dichtbij alles zien.

Ik krijg zin om weer te gaan. Word enthousiast van m'n eigen verhaal. :')
pi_103230888
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow god, dat rennen over straat gaat nog wat worden. Ik zie geen diepte en kan aankomend verkeer niet zo goed inschatten _O-
Conleche, leuk dat jij die reis ook hebt gemaakt, vooral de tips over de restaurantjes zijn erg handig. Dat van de hotels had ik al begrepen maar zal mij niet weerhouden van een reis, heb de afgelopen jaren al aardig wat aan "ranzigheid" meegemaakt en de vloek van de Farao heb ik in Barcelona en Ierland ook al gehad... Hoe was het visumverhaal en de aankomst op het vliegveld bij jou geregeld? Vind de informatie die ik tot nu toe heb gekregen nog niet echt duidelijk, maar ik ben dan ook soms iets te met alles willen weten :+.
Zijn jullie daar wezen duiken of snorkelen? Vraag mij af hoe ik dat moet gaan doen met mijn bril, hehe.
Dat visumverhaal weet ik niet meer precies, maar volgens mij moet je gewoon wat euro's geven (15 geloof ik?) aan een balie op het vliegveld en dat is het. Niks bijzonders.

Je kon ook duiken! Maar het mooiste gedeelte was met snorkelen al te zien, dus dat heb ik niet gedaan uiteindelijk.

En als je je instelt op niet al te best, dan vallen de hotels ook wel mee, waar zit jij in Cairo? Want dat was wel hilarisch slecht. Met een airco die bungelde aan de muur en een TV uit de jaren 70 die alleen als tafeltje werd gebruikt. En ranzig en geen gordijnen en nou ja, ik weet dat ik om 3 uur in de nacht aankwam, die kamer zag en een zenuwachtige giechel niet kon onderdrukken. Maar uiteindelijk heb ik goed geslapen, dus vond ik het wel prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door conleche op 18-10-2011 13:13:18 ]
pi_103231001
Nu is het visum door shoestring al geregeld, verplicht. Maar moet nog maar zien hoe dat gaat lopen :P. Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa reis dus bepaalde dingen zijn nieuw voor mij.

Cairo geloof ik Indiana hotel? Ach, dat klinkt net zo slecht als het hotel in Barcelona waar ik 2 jaar geleden was. Ook vies, de meest enge lift die ik ooit mee heb gemaakt, onvriendelijk personeel, niet al te nette kamers (denk aan vlekken in het tapijt waarvan je de herkomst niet wilt weten :X) en een airco die snachts de kamer liet afkoelen tot vriespunt. Ach, hoort erbij :P
pi_103231077
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef douche-eendje het volgende:
Nu is het visum door shoestring al geregeld, verplicht. Maar moet nog maar zien hoe dat gaat lopen :P. Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa reis dus bepaalde dingen zijn nieuw voor mij.

Cairo geloof ik Indiana hotel? Ach, dat klinkt net zo slecht als het hotel in Barcelona waar ik 2 jaar geleden was. Ook vies, de meest enge lift die ik ooit mee heb gemaakt, onvriendelijk personeel, niet al te nette kamers (denk aan vlekken in het tapijt waarvan je de herkomst niet wilt weten :X) en een airco die snachts de kamer liet afkoelen tot vriespunt. Ach, hoort erbij :P
Ze hebben vast gerenoveerd. :+


Yup, dat is het. :D
pi_103231107
Ik onderga het met de hoop dat het mijn immuunsysteem een boost zal geven! ;) Zolang ik maar kan slapen vind ik het wel prima.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:26:51 #174
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103377711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Keios het volgende:
Ik ben net terug van de 5e keer Egypte. Och, wat hou ik van dat land! Altijd mooi weer, mooie zee, prachtige woestijn en leuke mensen.

Alleen... Ik was er dit keer op mn alleen. Ik wou weer gaan duiken, wat relaxen, vrienden bezoeken. Als vele van die Egyptenaren een vrouw alleen zien, denken ze onmiddellijk: aha, easy sex! Veel Duitse en Russische vrouwen gaan er namelijk alleen om te neuken. Maar niet alle vrouwen zijn zo.
Soms is het wel beu... Maar toch, ik blijf terug gaan en eigenlijk nog altijd liefst alleen.
Hoe was het verder, om alleen te gaan, en wat vond je het leukste van je vakantie? Zijn toch veel stelletjes in het vliegtuig en ook op je bestemming. Maar je hebt er al vrienden schrijf je :)

Sja... de Russen. Ze spreken geen woord Engels en velen mogen ook weleens wat minder eten :P

Zojuist dus terug van een weekje Hurghada. Alleen gereisd, maar wel nieuwe mensen leren kennen. Ik heb verder niet zoveel gedaan, een beetje uitgerust. Mijn manier van vakantie vieren is iets anders dan de meesten hier. Leuke winkelstraatjes (ik zat in Al-Dahar), maar ben er weer ingetrapt. Jammer van het geld, maar vervelender dat ik me heb laten manipuleren door zon mannetje terwijl ik toch niet echt dom ben. Het mooist vond ik de excursie naar Luxor. Leuk om daar weer eens geweest te zijn, na 8 jaar. Prachtig, die hyroglyphen in de tempels en graven, soms ook in kleur :)

Het weer kan ik nog het beste typeren met: gematigd warm (in de middag 29 à 30°C met windkracht 5). Prima weer, maar ik denk dat het in september nog aangenamer is.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_103458581
Eind september nog aangenamer als in nog warmer? Ik ben blij dat ik volgende week juist ga, warm maar niet te overdreven... haha.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:02:39 #176
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103466640
quote:
17s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:
Eind september nog aangenamer als in nog warmer? Ik ben blij dat ik volgende week juist ga, warm maar niet te overdreven... haha.
In Hurghada was het natuurlijk schitterend weer, maar als het dan toch aardig waait (is normaal daar) houd ik het met nog warmer weer ook prima uit. In Luxor was het 35° en dat is wel warm in de zon, omdat er bijna geen wind staat en de lucht zeer transparant is.

Ik zie het... de Shoestring-reis van 29 oktober tot 6 november :)
Luxor O+

De nachttrein, heb je een verstelbare stoel of een slaapcoupé bijgeboekt?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_103467474
Volgens de omschrijving is het een verstelbare stoel in de 1e klas... slapen doe ik waarschijnlijk toch wel, mezelf kennende :'). Koffertje is al bijna helemaal ingepakt, alleen wat laatste dingen nog. Moet komende week nog een paar dagen werken en dan zaterdag weg *O*
pi_103707493
Hallo allemaal ,

Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.

We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  zondag 30 oktober 2011 @ 06:50:59 #179
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_103732912
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,

Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.

We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Oh lekker, kan ik niet mee in je koffier? :P
Maar als je toch nog iets wilt meepikken, dan moet je met de bus naar Luxor gaan.
Excursie boeken niet bij de hostess, maar bij de verkopers die rondwandelen op het hotel. Niet vergeten wat af te dingen nog!
Het 1e gedeelte van de reis slaap je nog, rij je ook alleen maar door de woestijn, maar als het licht wordt, dan wordt het allemaal groener en valt er best veel te zien, al zit je dan maar in een bus. Neem extra drinken mee in de bus!
Heel veel plezier en geniet ervan!
pi_104036435
Ik ben weer terug uit Egypte, wat een ervaring was het!
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Ze hebben vast gerenoveerd. :+


Yup, dat is het. :D

Nou, niet gerenoveerd maar het was te merken dat de toeristensector echt een gigantische klap heeft gehad de laatste maanden; wat zijn we ontzettend verwend in dat hotel! Alles was ook redelijk schoon te noemen, ik had de eerste nachten daar een kamer waarvan de badkamer zo groot is als mijn huidige kamer ( :') ) en op de kamer zelf een gigantisch bed, een paar banken en stoelen en nog meer gigantische meubels. Het personeel was heel erg vriendelijk en deed ook erg zijn best om je overal mee bij te staan, soms tot het vervelende aan toe.

Even de bezoekjes in vogelvlucht:
De eerste dag in Cairo gestart bij dé piramides, daarna door naar de Sfinx. Ergens een lekkere lunch gehad, door naar Saqqara waar je een kleine piramide in kunt gaan. Afgesloten bij een authentieke parfummakerij.
De 2e dag in Cairo naar het Egyptisch museum, daarna stond een bezoek aan religieuze gebouwen op het programma: de hangende kerk, een oude synagoge en een moskee. Nog naar een papyrusmaker geweest en natuurlijk de bazaar, eten, gigantisch in de file gestaan en op het nippertje de nachttrein gehaald naar luxor voor een vreselijke nacht slaap.
In luxor eerst een bezoek gebracht aan de luxor tempel, daarna de karnak tempel om vervolgens met een faloeka te gaan zeilen op de nijl en een bezoek te brengen aan een boer om allerlei gewassen te bekijken (suikerriet, bananenbomen, mangobomen, auberigneplanten, peperplanten).

De 2e dag in Luxor was ontzettend vroeg opstaan om met zonsopkomst een ballontocht te kunnen maken boven de vallei der koningen en koninginnen en de tempel van Hatsjepsoet, om na de vaart ook een bezoek te brengen aan diezelfde vallei en tempel. Terug in luxor hadden we vrije tijd dus ben ik met 2 reisgenootjes lekker de oude markt op geweest, om daarna terug te gaan naar Karnak voor een light&soundshow. Gegeten voor het astronomisch hoge bedrag van 80 pond bij een heel leuk restaurantje (Al-Sahaby Lane) om de dag erna naar Sharm el Naga te gaan voor wat relaxen bij de zee tussen de vissen, wat een onwijs mooie en rustige plek is dat O+!

Ik heb ontzettend van de vakantie genoten, moest in het begin wel een beetje wennen aan het opdringerige van bepaalde Egyptenaren die je wat proberen aan te smeren. De cultuur, de tripjes, alles is een reis geworden om nooit te vergeten dankzij de leuke groep en ontzettend goede gids.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,

Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.

We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Wat ik boven omschreef bij luxor kan ik je zeker aanraden, vooral de ballontocht :Y. Daar betaal je zo'n 595 pond voor, dat is zo'n 65 euro. In Nederland betaal je al snel 150 euro voor een ballonvaart en is het uitzicht lang niet zo mooi! Dat kun je dan prima combineren met wat bezoekjes aan bijvoorbeeld de vallei en de tempels omdat je dan vroeg vertrekt en het nog lang niet zo warm is in de woestijn. En vergeet niet te genieten, het is voorbij voordat je er erg in hebt!

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 06-11-2011 16:06:48 ]
  zondag 6 november 2011 @ 16:05:25 #181
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_104036608
Ik was vanuit Hurghada een dag naar Cairo geweest met de bus. Het is wel slopend, maar zeker aan te raden. Ook niet erg duur. Je kan ook met het vliegtuig gaan.
2000 light years from home
pi_105744787
Wij gaan midden januari een weekje naar Egypte. Hebben een of andere pakketreis geboekt in een hotel dat waarschijnlijk vol zit met Russen, maar het was zo goedkoop dat alleen de vlucht al de helft duurder zou zijn ;)

We vliegen op Hurghada en gaan sowieso een aantal dagen naar Luxor. Overwegen om toch een paar dagen te gaan duiken in Hurghada - is dat een beetje de moeite waard in januari?
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:39:05 #183
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_109147882
Zijn er toevallig ook mensen naar hurghada geweest en daar in het Titanic Palace/Beach hebben gezeten?

Wij wel en het was een fantastisch hotel. Dicht bij de zee en lekker eten :P . Ook naar luxor geweest en daar naar die tempels en graven geweest, is ook een aanrader om te doen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_109151247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:39 schreef mar456 het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen naar hurghada geweest en daar in het Titanic Palace/Beach hebben gezeten?

Wij wel en het was een fantastisch hotel. Dicht bij de zee en lekker eten :P . Ook naar luxor geweest en daar naar die tempels en graven geweest, is ook een aanrader om te doen.
Tempel van Amon (Karnak), Luxor Tempel, Vallei der Koningen bedoel je? Even een brutale vraag aan de mensen die een all-in reisje doen, wat is daar nou leuk aan? Ik heb zo genoten van de cultuur en de lokale bevolking in Caïro en Luxor... 2 dagen Sharm el-Naga was voor even leuk, maar had liever nog meer tijd gehad in een stad als Caïro.
pi_109175273
Wij zijn daarom uiteindelijk 3 dagen in Hurghada gebleven en 4 in Luxor verbleven... geen moment verveeld en echt enorm genoten van de gastvrijheid van de lokale bevolking :)
pi_109343608
Cairo is alleen leuk als je iemand kent die je daar wegwijs kan maken en alles kan laten zien. Maar je kan natuurlijk altijd gewoon een ticket boeken naar Cairo verblijven in het president hotel in Zamelek en gewoon een week lang de stad verkennen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:00 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115869624
http://www.lidl-reizen.nl(...)vakantie_HRG328.html

In maart 2013?
Lijkt mij echt ontzettend tof....

Kenners, wat denken jullie?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115877951
ziet er goed uit.
ik heb een nijlcruise in 2010 gemaakt en dat was erg leuk.
was wel maar 5 dagen varen ofzo en nog een week in een resord maar was wel heel erg leuk.
leuke groep was het ook
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_115927491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.lidl-reizen.nl(...)vakantie_HRG328.html

In maart 2013?
Lijkt mij echt ontzettend tof....

Kenners, wat denken jullie?
Ziet er goed uit! Vanaf 820 euro inclusief excursies is niet duur! Misschien is het wat onlogisch om met het strand te beginnen. Meestal eerst het intensieve gedeelte (cultuur) en daarna uitrusten in een van de badplaatsen. In maart is het dankzij de hogere zonnestand meestal al heerlijk weer, zeker in het Nijldal.

Egypte blijft een van mijn favoriete landen. Een geweldige cultuur, het zonlicht van de Provence, en (bijvoorbeeld in mei) een temperatuur tussen 35 en 40 graden in het Nijldal.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:23:25 #190
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_115946907
Vlieg volgende week weer naar Sharm :)
lekker 2 weken duiken

en dan Feb weer terug naar sharm voor de 10e x egypte O+
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_116509612
Ik wil er in de eindejaarsperiode ( pakweg 21 december - 7 januari ) een tweetal weken tussen uit. Wat moet er aanwezig zijn : een ideale mix van zon, strand, zee, backpacken, snorkelen, cultuur, uitgaan en mensen leren kennen.
Eerste keuze viel op Thailand of Indonesië. Maar beide vallen zo goed als af wegens heel erg dure vluchten in de eindejaarsperiode ( meer dan 1000 euro ).
Dus ben ik het iets dichter ( en dus goedkoper) gaan zoeken en nu is mijn oog op Egypte gevallen. Voldoet het land aan mijn voorwaarden ? Dat er zon, strand, zee en cultuur aanwezig zijn, lijkt me evident. Maar kun je er ook makkelijk backpacken en dus mensen leren kennen ( in hostels Bvb) en kun je er goed gaan stappen 's nachts ?
Ik had een rondtrip Caïro - Luxor - Hurghada in gedachten. Is dat wat ? Of zijn er betere trips te doen ?
Bedankt alvast !
pi_116710108
UP ! Niemand die me kan helpen ? :(
pi_116733048
Backpacken is heel goed te doen in Egypte. Het OV is prima in het hele land en er zijn hostels genoeg. Qua stappen moet je er wel rekening mee houden dat alcohol lang niet overal beschikbaar is. In bars in touristenplekken zoals Hurghada meestal wel maar in restaurants vaak niet. Je hebt wel winkels waar je bier kan kopen maar dat is erg duur.
pi_116746377
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij :)
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
pi_116746774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij :)
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
Ik ben niet in Hurghada of Sharm geweest, maar naar wat ik erover gehoord heb zou ik persoonlijk beide mijden en naar Dahab gaan, daar ben ik wel geweest en dat is best tof. Wat kleinschaliger en gezelliger.
pi_116747158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij :)
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
En als je tof wilt duiken en snorkelen en geen behoefte hebt aan megaresorts, Sharm el Naga :Y
pi_116766138
Maar ik heb wel behoefte aan uitgaan. Kan dat in Dahab en sharm El naga ?
pi_116766537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:08 schreef BramKVO het volgende:
Maar ik heb wel behoefte aan uitgaan. Kan dat in Dahab en sharm El naga ?
Je kan in Dahab prima uitgaan maar verwacht geen megadisco's of wilde feesten tot het ochtendgloren. Het is allemaal vrij laid back en kleinschalig.
pi_116771249
Sharm el naga niet, dat is echt een klein resortje met de basic dingen, een duikschool en snorkelverhuur. En onwijs mooi koraal O+
  zondag 23 september 2012 @ 18:17:06 #200
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_117160084
nu net klein weekje terug :( gelukkig zit ik over 5 maanden er weer :)

wat me opviel... erg rustig momenteel! ( resort had net aan 20% bezetting )
NL mensen blijven veel in het resort ( denken dat het daar buiten gevaarlijk is... )

wel positief.. de excursies zijn daar door goedkoper geworden en de winkeltjes ook wel lijkt..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_117162090
Vind jij het een goed idee om een toer Caïro - Luxor - Hurghada of Sharm El sheikh te doen ? En dit in tweetal weken ( 21 december - 4 januari ) ? Qua weer zit het sowieso wel oke zeker ?
Kun je er in die periode wat goed uitgaan ( vooral aan de badplaatsen dan) ?
  zondag 23 september 2012 @ 22:34:59 #202
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_117175051
Ik zou de toch cairo -> sharm ff overslaan ( of je moet het per vliegtuig doen )
qua weer... reken op 20 graden
uitgaan in egypte is niet groots maar je zal je nooit vervelen!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_117177360
Bedoeling is dat ik of sharm of hurghada doe om uit te rusten, te snorkelen en te feesten. Of raad jij dat af dan ?
  zondag 23 september 2012 @ 23:31:28 #204
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_117177677
persoonlijk verkies is sharm boven hurghada ( moderner en heb der vrienden wonen )
maar sowieso het echte egypte vind je enkel in Cairo :)

Sharm/hurghada is gewoon veilig! echter de weg van cairo naar sharm kan gevaarlijk zijn! ( daarom vliegen )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_117191232
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef revpolen het volgende:
nu net klein weekje terug :( gelukkig zit ik over 5 maanden er weer :)

wat me opviel... erg rustig momenteel! ( resort had net aan 20% bezetting )
NL mensen blijven veel in het resort ( denken dat het daar buiten gevaarlijk is... )

wel positief.. de excursies zijn daar door goedkoper geworden en de winkeltjes ook wel lijkt..
Vind het raar dat de vakanties dan zo duur blijven, 3 jaar geleden zat je voor net 400 euro een week in een 5 sterren, nu is het uitgestorven daar en zie je allemaal prijzen van 600+ als je goed zoekt....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_117196418
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:31 schreef revpolen het volgende:
persoonlijk verkies is sharm boven hurghada ( moderner en heb der vrienden wonen )
maar sowieso het echte egypte vind je enkel in Cairo :)

Sharm/hurghada is gewoon veilig! echter de weg van cairo naar sharm kan gevaarlijk zijn! ( daarom vliegen )
Is er geen veilig OV. Dan ?
Dus je raadt me cairo - Luxor - hurghada aan ipv cairo-Luxor-sharm vanwege de veiligheid ?
  maandag 24 september 2012 @ 19:22:02 #207
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_117203290
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Is er geen veilig OV. Dan ?
Dus je raadt me cairo - Luxor - hurghada aan ipv cairo-Luxor-sharm vanwege de veiligheid ?
Natuurlijk is het openbaar vervoer veilig, er zijn alleen nogal wat incidenten geweest in Sinaï. De kans dat er iets ernstig met je gebeurd is nihil, dus ik zou gewoon de bus pakken tenzij je jezelf niet veilig voelt of het geld voor het vliegtuig kan missen. Houd er rekening mee dat bussen in Egypte niet altijd even comfortabel of snel zijn.
pi_117258584
Oke Caïro en Luxor zou ik dus sowieso doen. Blijft dan de keuze tussen Sharm (en/of Dahab) en Hurghada.
Ik heb begrepen dat Sharm een beter nachtleven heeft dan Hurghada of klopt dat niet ? Bedoeling in die plaatsen is toch vooral strand, zon, snorkelen en feesten.
pi_117259311
Het weer kan (relatief) tegenvallen in de kerstvakantie, met temperaturen die rond of iets onder de 20 graden blijven steken. Daar komt bij dat er meestal een stevig briesje waait; het voelt dan tamelijk fris aan. Voor wateractiviteiten zijn er al met al betere seizoenen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_117262235
I know, maar ja, het is nu zo vanwege verlof enzo :) en naar verluidt is het aan de rode zee wel rond de 22 graden dan en in cairo inderdaad wat frisser .
  woensdag 26 september 2012 @ 23:57:13 #211
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117298893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:23 schreef BramKVO het volgende:
I know, maar ja, het is nu zo vanwege verlof enzo :) en naar verluidt is het aan de rode zee wel rond de 22 graden dan en in cairo inderdaad wat frisser .
Sharm el Sheik is een graadje warmer dan Hurghada.
Wil je het nog wat warmer, dan moet je naar Marsa Alam gaan, daar wordt het niet kouder dan 25 graden in december. Maar volgens mij is daar niks te doen, naast duiken.

En het zeewater is sowieso warmer dan de lucht :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 27-09-2012 00:07:22 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 27 september 2012 @ 16:08:37 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_117315622
Ik vond Hurgada helemaal niks aan. Geen sfeer, een en al beton en behoorlijk waardeloos snorkelen.
Misschien is de stad inmiddels leuker geworden (ik was er in 1995)...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_117482041
Hoe zit het trouwens met de veiligheid in cairo ? Buitenlandse zaken raadt bezoek aan cairo precies nog altijd af ...
pi_117546006
Ik wil graag deze reis boeken voor a.s. dinsdag

Hotel Rehana Royal Resort

Maar het probleem is: Er staan geen vliegtijden bij. Sterker nog. Bij alle reizen die naar Egypte staan geen vliegtijden. Maar ik wil graag de vliegtijden weten. Iemand ervaringen met zulke dingen? Wat kan ik doen?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:32:34 #215
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117548784
Wie heeft er ervaring met duiken in Egypte en prijzen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121550527
Alweer een tijd geleden. Maar ik lees graag jullie ervaringen over egypte. Dus misschien ben je een maand geleden nog geweest of ga je dit jaar nog. Post het en schrijf je ervaringen, prijzen en suggesties.
  maandag 14 januari 2013 @ 16:58:11 #217
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_121552880
Heb een trip geboekt voor maart. Eerst een paar dagen naar Cairo, dan door naar Hurghada relaxen in een resort en wat snorkelen/duiken.
Heb het hotel los geregeld via een Duitse site (http://www.its.de)en de vluchten ook zelf geboekt (Austrian Air & Egyptair voor de binnenlandse vlucht. Prijzen ontlopen elkaar niet zo heel veel. Had ook volledig Egyptair kunnen zijn of zelfs KLM. Transavia was wel iets duurder). Scheelde ruim EUR 300pp.
Ga ik in de toekomst vaker zo doen!
  maandag 11 februari 2013 @ 02:03:22 #218
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_122740052
nog 1,5 week en ik zit er weer *; ( voor 2 weken )

Misschien dan ff paar maanden werken in sharm.. ( bij de duikschool )
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_122771866
Geboekt naar Arena Inn, ben benieuwd. Al iemand geweest?
pi_122772683
Over een maandje naar Tropicana Grand Azure in Sharm el Sheikh.
Iemand ervaringen met dit hotel? En wat mag ik vooral niet missen qua trips of bezigheden?
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 1 april 2013 @ 20:47:56 #221
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_124768512
Okee. Voor het eerst in mijn leven een relaxvakantie geboekt. All in ook nog eens. Sharm el Toeristisch.
Ik ben wat huiverig maar voor 10 dagen, waarvan 9 effectief, moeten we ons wel vermaken denk ik.
Batterij opladen, wat snorkelen, marktje bezoeken, man zal nog wel wat andere excursies doen en ik met e-reader aan het zwembad genieten van de warmte.
Ik ga even teruglezen, ben erg benieuwd. Normaal doen we roadtrips waar we zelden langer dan 2 nachten op 1 plek blijven :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_128911180
Net terug van Tenerife met vrienden, en we hebben het erover gehad om in November naar Egypte te gaan.

Totaal andere vakantie dus :D Een echt relexvakantie :P Ben benieuwd of dat wat voor mij is :) We willen 7/8 dagen, dus ben benieuwd :)
  maandag 7 november 2016 @ 03:04:11 #223
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_166469669
Ga binnenkort (begin december) naar egypte ( Hurghada ) maar vroeg me af of er iemand weet hoe het er nu is, wil onder andere naar giza om de piramides te zien. Is de trein een optie of is een binnenlandse vlucht een beetje te betalen.
There is only one religion
  donderdag 23 maart 2017 @ 15:20:36 #224
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_169723190
Alweer een tijdje terug uit egypte maar hier als nog mijn reisverslag.

Zaterdag 3 december vertrokken vanaf schiphol,( de reis geboekt via Corendon voor rond de 600 euro voor 2 weken, bestaande uit een nijlcruise (luxor) en een week strand (hurghada).)
naar Hurghada airport, daarna met de bus naar luxor.(Dat was een pittige busreis van zo'n 5 uur)
Avondeten op de boot, (boot /nijlcruise was volpension)
Verder weinig gedaan deze 1 eerste dag dan van het uitzicht genoten met de nodige drankjes op het bovendek van het cruiseschip.
Zondag 4 dec. 7;30 opstaan ,8:00u ontbijt en om 9:30 het programma /excursies doornemen en betalingen daarvoor.
Ik heb het uitgebreide excursiepakket genomen daar ik alles wilde zien.(275 ¤)
Na de lunch was het richting de Karnaktempel , bezoekje aan een papyrusshop,en de luxortempel.
dinner op de boot en 's avond dekhangen met een drankje. De temperaturen in dec zijn overdag heerlijk maar als de zon weg is dalen ze snel, trui en/of jas zijn dan wel nodig.
Op maandag 5dec was het vroeg opstaan 6:00u 6:30 ontbijten en om 7:30u op weg naar de westoever van luxor voor een bezoek aan de vallei der koningen , daar het graf van Ramses de IV
bekeken en nog 1 waarvan ik de naam vergeten ben.
Op dit terrein ligt ook het graf van toutanchamon .
Na de vallei der koningen nog een bezoekje aan een steenfabriek gebracht waar allerlei beeldjes van steen gemaakt worden.
Daarna door naar de tempel van Hatshepsuit en de Habu Tempel.
's middags afvaart van luxor naar Edfu met high tea aan boord van het cruise-schip.
dinner en 's avonds een cocktailparty.
De uitzichten vanaf de boot zijn schitterend.
Op dinsdag 6dec kwamen we s middags aan in Kom Ombo waar we een bezoek gebracht hebben aan de Kom Ombotempel en het krokodillen museum.
Op woensdag was het weer vroeg opstaan (6:00u)ontbijten en op weg naar de Philea tempel, deze ligt op een eilandje.
De boot ligt inmiddels in Aswan.
Na de philea-tempel een bezoekje aan een parfumerie.(voor een kopje thee en verkoop van parfum)
Egypte is erg trots op hun dam (aswan stuwdam) dus daar werd ook een bezoekje aan gebracht.
Na de lunch was het tijd voor een bezoekje van wat koloniaal verleden (engels) een botanische tuin per motorbootje en daarna door per faluka doorzeilen naar een nubisch dorpje.
Hier was ook de mogelijkheid om een uurtje op een kameel te rijden, maar dat heb ik overgeslagen.
Dinner op het cruiseschip en 'savonds uitrusten op het dek en vroeg naar bed.
Donderdag 8dec om 4:00u gewekt ,koffie gedronken snel broodje gegeten en met een ontbijtpakket de bus in voor een bezoekje aan de Abu Simbel tempel van Ramses de II en Nefertary tempel.
Schitterende zonsopgang in de woestijn :P
Op de terugreis (met de bus) van abu simbel naar Aswan nog een fata morgana mogen aanschouwen :s)
Terug op cruiseschip lunch genuttigd en weer terug naar luxor varen (dat ging een stuk sneller want stroom mee)
Na het avondeten nog een gezellige galabia party aan boord van het cruise-schip.
En zo waren we weer op vrijdag-middag in Luxor.
Ik had nog een koetstocht door de stad luxor met daaraan sluitend een sound en lichtshow in de Karnaktempel wat de geschiedenis van ancient egypte uitbeelde.
Zaterdag 10 dec was het weer erg vroeg uit de veren om een ballonvaart te maken over de westoever en de vallei der koningen.
Zonsopgang vanuit een luchtballon is prachtig :*
De ballonvaart was ook 1 van de hoogtepunten van deze nijlcruise, prachtig :Y
Weer terug op de boot was het de drankjes afrekenen kamer opleveren en einde cruise -O- vakantie.
Kamers werden goed schoongehouden, eten was goed aan boord, drankjes (met uitzondering van koffie en thee bij het ontbijt) niet inclusief maar wel betaalbaar.
De excursies zijn optioneel (niet verplicht)
Het was niet de goedkoopste vakantie maar was zeker leerzaam en de moeite en het geld waard naar mijn idee. Van de nijlcruise heb ik genoten.

En toen weer met de bus naar Hurghada naar het strand resort Tia Heights voor een weekje strand .(all incl)
Daar kwam ik om +/- om 18:00u aan.
Beetje hotel verkennen en verder relaxen.
Op zondag de excursies bekeken en ja enkele geboekt, zoals op dinsdag naar Cairo om de piramides te bekijken en het Egyptisch museum te bezoeken.(+/- 120 euro met de taxi 4pers.) Wat me ook prachtig leek was om met wilde dolfijnen te zwemmen, dus die excursie ook geboekt. :P
Zee fora en fauna zijn echt schitterend hier. Ook de temperatuur van het zeewater is echt heel aangenaam zelfs in december.
Wandelen kun je hier ook maar is wel een beetje saai, zand zand en nog meer zand :')
Vermaak 's avonds in het hotel is best goed, heb me wel vermaakt.

Over of het veilig is , ja heb me over het algemeen gewoon veilig gevoeld in Egypte.
Wel veel checkpoints (je rijdt van checkpoint naar checkpoint) en gewapende politie en militairen.
Enige minpunt vind ik de opdringerige verkopers en het gebedel om geld. Maar daar wordt je ook snel imuum voor. 8-)

Egypte? gewoon doen. Prachtig land veel te zien , aardige mensen (op die opdringerige verkopers na dan) :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Dance99Vv op 23-03-2017 16:40:15 ]
There is only one religion
  donderdag 22 juni 2017 @ 11:55:15 #225
286575 Roces18
Chef de party
pi_171855456
Zo de laatste reactie is al best oud.

Nu ben ik van plan om naar Egypte op vakantie te gaan, zeker in combinatie met de lage prijzen is het ideaal. Ik wil graag naar een duikresort (of all inclusive hotel + aparte duikschool) en daarna of daarvoor nog wat cultuur snuiven zoals de piramides in Cairo. Of zijn er andere must-see dingen. Ik hoef echt niet elke tempel te zien. Bedoel is een week of 2 er te blijven en het groote gedeelte aan het strand te vertoeven. Nu zag ik ook bijv. Aboe Simbel maar dat ligt helemaal in Zuid Egypte en zelf denk ik dat Cairo the most bang for your bucks is wat betreft cultuur. Klopt dit een beetje? Of mis ik dan echt hoogtepunten...

Ik dacht zelf aan Dahab + Cairo dan of zijn er betere opties?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171855484
27 oktober ga ik op reis door Egypte.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 22 juni 2017 @ 12:07:49 #227
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_171855678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:55 schreef Roces18 het volgende:
Zo de laatste reactie is al best oud.

Nu ben ik van plan om naar Egypte op vakantie te gaan, zeker in combinatie met de lage prijzen is het ideaal. Ik wil graag naar een duikresort (of all inclusive hotel + aparte duikschool) en daarna of daarvoor nog wat cultuur snuiven zoals de piramides in Cairo. Of zijn er andere must-see dingen. Ik hoef echt niet elke tempel te zien. Bedoel is een week of 2 er te blijven en het groote gedeelte aan het strand te vertoeven. Nu zag ik ook bijv. Aboe Simbel maar dat ligt helemaal in Zuid Egypte en zelf denk ik dat Cairo the most bang for your bucks is wat betreft cultuur. Klopt dit een beetje? Of mis ik dan echt hoogtepunten...

Ik dacht zelf aan Dahab + Cairo dan of zijn er betere opties?
De pyramides heb ik niet gezien, ben zelf in Hurghada geweest in 2010. Gewoon een al inclusive strandvakantie. Na een paar dagen wilden we echter ook wat cultuur zien, dus boekten we via een TUI medewerker op het resort een busreis naar Luxor (iets van 5 uur reizen in een hete bus). De karnak tempel en de vallei der koningen waren het reizen zeker waard. Duiken kan geloof ik ook wel in Hurghada.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_171855712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 11:55 schreef Roces18 het volgende:
Zo de laatste reactie is al best oud.

Nu ben ik van plan om naar Egypte op vakantie te gaan, zeker in combinatie met de lage prijzen is het ideaal. Ik wil graag naar een duikresort (of all inclusive hotel + aparte duikschool) en daarna of daarvoor nog wat cultuur snuiven zoals de piramides in Cairo. Of zijn er andere must-see dingen. Ik hoef echt niet elke tempel te zien. Bedoel is een week of 2 er te blijven en het groote gedeelte aan het strand te vertoeven. Nu zag ik ook bijv. Aboe Simbel maar dat ligt helemaal in Zuid Egypte en zelf denk ik dat Cairo the most bang for your bucks is wat betreft cultuur. Klopt dit een beetje? Of mis ik dan echt hoogtepunten...

Ik dacht zelf aan Dahab + Cairo dan of zijn er betere opties?
Ik vond zelf Luxor wel een hoogtepunt qua cultuur (Luxor tempel, Karnak tempel, vallei der koningen/koninginnen). De pyramides van Giza bij Cairo vond ik eigenlijk nogal tegenvallen. Wel een bucket list item, maar uiteindelijk vond ik het niet zo indrukwekkend. Het is er godsgruwelijk toeristisch en het wemelt er van de heel nare hustlers. In Luxor waren die (voor mijn gevoel) minder irritant aanwezig, en Luxor is leuker/mooier dan Cairo.

Dahab is tof, nog steeds, al is het er wel veel stiller dan vroeger. Het duiken is er nog steeds fantastisch, makkelijk (bijna allemaal shore dives) en vooral: spotgoedkoop. Hurghada of Sharm el Sheikh is grootschaliger en minder leuk imo.
pi_171855944
Luxor vond ik ook meer de moeite waard ja. Pyramides zijn indrukwekkend, maar dat ik het nou 8+ uur in een busje zitten waard vond... Daarna wordt je weer langs de papyruswinkeltjes geleidt etc. Vreselijk.

Duiken kan overal, hoewel er in Hurghada meestal maar amper iets te zien is. Alles is dood op de plekken waar veel wordt gedoken (logisch). In Sharm El Sheikh of Marsa Alam vond ik het een stuk mooier, maar geen idee hoe het daar inmiddels is.
Bleuh.
  donderdag 22 juni 2017 @ 12:52:21 #230
286575 Roces18
Chef de party
pi_171856521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef PimD het volgende:
Luxor vond ik ook meer de moeite waard ja. Pyramides zijn indrukwekkend, maar dat ik het nou 8+ uur in een busje zitten waard vond... Daarna wordt je weer langs de papyruswinkeltjes geleidt etc. Vreselijk.

Duiken kan overal, hoewel er in Hurghada meestal maar amper iets te zien is. Alles is dood op de plekken waar veel wordt gedoken (logisch). In Sharm El Sheikh of Marsa Alam vond ik het een stuk mooier, maar geen idee hoe het daar inmiddels is.
Klopt. Maar als je naar Egypte gaat is ene piramide wel een must-see , snap je.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:51 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171856544
Luxor/ Karnak is tof. Toen ik er was (1995 :') ) kon je voor weinig een fiets huren en dan zelf al die tempels en graven bezoeken (ligt vaak ver uit elkaar). Die koningsgraven zijn ook de moeite waard met de schilderingen binnenin. Indertijd had je een (dure) ticket waarmee je dan 3 graven naar keuze kon bezoeken. Er zaten 3 delen aan het kaartje die dan werden afgescheurd als je een graf bezocht. Maar je kon de guard omkopen (voor een kwartje ofzo) en dan scheurde hij je kaartje niet af en zo kon je op hetzelfde kaartje plus wat kwartjes voor de guards een hele zooi van die koningsgraven bezoeken.

Bij een keuze tussen de piramides en Luxor/ Karnak zou ik ook voor de tweede kiezen, zeker als je ook de graven in de Valley of the Kings bezoekt. Maar eigenlijk moet je beiden doen. Oude binnenstad van Cairo is ook enorm tof. In mijn geval was het nog extra tof omdat het toen ramadan was. Dan is het echt party-time daar! Ik deelde een kamer met een homo uit Irak en die had de tijd van zijn leven (ideaal voor mij want ik zag hem de hele nacht niet)

In 1995 maakte ik een toffe (solo) reis door Egypte van ongeveer 3 weken waarbij ik met de trein en later bussen geleidelijk aan afzakte naar Aswan en Aboe Simbel. Hurgada was echt het dieptepunt van die reis en eigenlijk de enige plek die tegenviel. Lelijke kutstad en zelfs het snorkelen was knap waardeloos (het meeste koraal is dood).

Een jaar later ben ik nog even terug geweest in Egypte: een uitstapje van een paar dagen naar Dahab vanuit Israel. Volgens mij ben ik niet echt in de stad zelf geweest want waar ik was was erg klein en low-key dus het zal wel ergens buiten de stad zijn geweest. Maar dat was wel mooi snorkelen daar en een hele toffe sfeer. Spotgoedkoop ook en lekker de hele avond vreten want dat kostte daar niks

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 22-06-2017 13:14:47 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_171856712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef PimD het volgende:
Luxor vond ik ook meer de moeite waard ja. Pyramides zijn indrukwekkend, maar dat ik het nou 8+ uur in een busje zitten waard vond... Daarna wordt je weer langs de papyruswinkeltjes geleidt etc. Vreselijk.

Duiken kan overal, hoewel er in Hurghada meestal maar amper iets te zien is. Alles is dood op de plekken waar veel wordt gedoken (logisch). In Sharm El Sheikh of Marsa Alam vond ik het een stuk mooier, maar geen idee hoe het daar inmiddels is.
Ik was twee jaar geleden in Dahab en het was daar onder water nog net zo prachtig en levend als 10 jaar geleden toen ik daar voor het eerst was. Het staat nog steeds in mijn top 3 en dat zegt veel, want ik heb echt op heel veel mooie plekken gedoken. Bij Sharm wordt er veel intensiever gedoken, ook veel lompe russen daar, dus daar zal de koraalschade groter zijn.
  donderdag 22 juni 2017 @ 13:10:02 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_171856796
Ik snap dat je eigenlijk beide moet doen, maar ik wil sowieso wel piramides checken (oke het is maar een berg stenen, maar dat is de chinese muur ook) Lastig..

Misschien is de beste optie -> Cairo -> Luxor -> Dahab (of een andere plek) en dan weer naar huis..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 13:19:51 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171856984
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:10 schreef Roces18 het volgende:
Ik snap dat je eigenlijk beide moet doen, maar ik wil sowieso wel piramides checken (oke het is maar een berg stenen, maar dat is de chinese muur ook) Lastig..

Misschien is de beste optie -> Cairo -> Luxor -> Dahab (of een andere plek) en dan weer naar huis..
Ja mooi rondje van 2 weken. Van Cairo naar Luxor is leuk om te doen met de trein. Ik vond die treinreis schitterend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_171856994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:10 schreef Roces18 het volgende:
Ik snap dat je eigenlijk beide moet doen, maar ik wil sowieso wel piramides checken (oke het is maar een berg stenen, maar dat is de chinese muur ook) Lastig..

Misschien is de beste optie -> Cairo -> Luxor -> Dahab (of een andere plek) en dan weer naar huis..
Als je geen bezwaar hebt tegen lange busreizen is dat goed te doen, voor weinig geld. 10 jaar geleden heb ik in een klein maandje vanaf Cairo een tocht gemaakt langs een paar oases, door de witte woestijn (die overigens ook adembenemend mooi is). Daarna taxi naar Luxor en vanaf daar met een lange nachtbus naar Dahab.
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:23:11 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_171859858
Wat duikspots betreft zijn de beste opties denk ik;

Marsa Alam
Safaga
Dahab
El Quseir

Maar welke.. tja, i dont know!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171863248
Luxor, Karnak en de vallei der Koningen is mij ook zeker bijgebleven. Ook de ballonvaart over de vallei, dat was zo gaaf O+
pi_171863565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:11 schreef douche-eendje het volgende:
Luxor, Karnak en de vallei der Koningen is mij ook zeker bijgebleven. Ook de ballonvaart over de vallei, dat was zo gaaf O+
Ja, heb ik ook gedaan, was tof! Weet nog dat wij geland zijn op het land van een boer, en die kwam toen met een hele meute inclusief hooivorken woedend op ons af gerend. Maar met wat smeergeld werd ie weer blij. :P
pi_171864395
quote:
14s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook gedaan, was tof! Weet nog dat wij geland zijn op het land van een boer, en die kwam toen met een hele meute inclusief hooivorken woedend op ons af gerend. Maar met wat smeergeld werd ie weer blij. :P
Hahaha. Soms zou je denken dat ze het erom doen ook :')
  zaterdag 24 juni 2017 @ 15:39:54 #240
286575 Roces18
Chef de party
pi_171915179
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Marsa Alam vanwege de nabijheid van Luxor en de kortere afstand naar Cairo.

Ik weet dat er dagtrips gaan naar Luxor vanuit Marsa Alam, is dat een beetje goed? Ik hoef niet alles te zien.

Omdat Cairo wat verder weg is denk ik dat een meerdaagse trip niet echt handig is omdat je alsnog je hotel in Marsa Alam betaald. Daarom misschien verstandiger om hier op de terugweg of heenweg naartoe te gaan om zo geld te besparen. Wat is handiger?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 2 juli 2017 @ 19:27:02 #241
286575 Roces18
Chef de party
pi_172121146
Vraag: Via geen enkele website kan ik een lange tussenstop in Cairo nemen bij een all inclusive. Sowieso zie ik zo goed als geen tussenstops. Het enige wat ik kan doen is een pakketvakantie boeken en op de terugweg zelf maar een vlucht boeken vanuit Marsa naar Cairo en AMS. Maar dit kost wel 300 euro p.p.! Dat gaat toch nergens over.

Dan kan ik net zo goed in mijn hotel blijven zitten en een of andere dure excursie boeken naar Cairo...

Zelfs een website met wat meer mogelijkheden zoals Expedia geeft niet thuis. Die heeft 0,0 resultaten voor alles naar Marsa Alam.

Wat moet ik nu doen?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 12 juli 2017 @ 20:58:59 #242
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_172372679
Ik ga dinsdag voor 8 dagen naar Marsa Alam, iemand nog leuke recente ervaringen? Normaal zou ik wat terugzoeken in de topics, waarmee ik fanatiek begonnen was, tot ik ontdekte dat ik posts uit 2009 zat te lezen :') en pas op de laatste pagina een gigantische kick kwam.

Ben vooral benieuwd wat er te doen is qua café's/discotheken. Nu ben ik het Lloret/Salou tijdperk wel volledig ontgroeid dus ik hoef zeker niet elke avond keihard te gaan stappen, maar ik wil me nu ook weer niet in dat all-in resort opsluiten de hele vakantie. (nu trekt me dat normaal gesproken sowieso al niet, maar budgettechnisch gezien komt het me dit jaar wel prima uit).

Verder zit ik te twijfelen of ik nog een dag besteed aan cultuur, Luxor moet vanuit daar wel te doen zijn volgens mij. Al is het natuurlijk maar een korte vakantie (en is het maar de vraag of mn reisgenoot hier op zit te wachten).

Piramides staan ook op mijn bucket list en ergens is het zonde dat als je dan toch naar Egypte gaat, maar dat is vanuit daar teveel van het goede obviously :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 12 juli 2017 @ 22:18:17 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_172375296
Toevallig heb ik een beetje hetzelfde plan. Ben benieuwd!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:09:36 #244
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_172407160
Ben in 2010 all-in naar Sharm el Sheikh geweest en in 2014 all-in naar Hurghada. Beide top, niks mis mee.
Sue Me
  zaterdag 15 juli 2017 @ 16:57:36 #245
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_172439669
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:27 schreef Roces18 het volgende:


Dan kan ik net zo goed in mijn hotel blijven zitten en een of andere dure excursie boeken naar Cairo...

Wat moet ik nu doen?
Ik ben eens gedurende een vakantie met vrienden middenin de vakantie vanuit Sharm voor 3 dagen naar Caïro gevlogen. Kon voor ¤100 business class :') en dan daar een hotel en zelf wat doen (kan voor heel weinig). Tijd van mijn leven gehad. En daarna weer terug naar de weinig avontuurlijke vrienden in het resort in Sharm.

Ook een keer accomodatie en vluchten los van elkaar geboekt (accomodatie los via its.de in NL vind ik daar weinig voor) en gestart met een paar dagen Caïro. Zie een paar posten hierboven uit 2013. Zo ingewikkeld is het niet.
  zondag 16 juli 2017 @ 10:32:58 #246
286575 Roces18
Chef de party
pi_172453005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:57 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ook een keer accomodatie en vluchten los van elkaar geboekt (accomodatie los via its.de in NL vind ik daar weinig voor) en gestart met een paar dagen Caïro. Zie een paar posten hierboven uit 2013. Zo ingewikkeld is het niet.
Heb al wat geregeld, thanks though
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')