abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71339307
Thomas Cook is altijd goed. Wij zijn vorig jaar via TC naar Marsa Alam geweest. Perfecte vakantie gehad - heeeeerlijk rustig. Hotel lag in de middle of nowhere, aan een gigantisch koraalrif waar nog gewoon roggen rondzwommen en allerlei soorten vissen - heel wat anders dan het gemiddelde strand in Hurghada dus

Sowieso moet je gewoon een 4 of 5 sterrenhotel boeken als je op een 'relax-vakantie' gaat in Egypte of een ander ver land. Wij hebben een keer een 3 sterrenhotel gehad, maar dat was eens maar nooit meer - voor een weekje was het nog wel te doen, maar we hadden er echt geen dag langer moeten zitten
Nee.
pi_71339482
Wij hebben ook zitten kijken naar 2 hotels in Marsha Alam. Akassia Hotel, en Three Corners Fayrouz. 1 van deze 2 lag ook in bumble fuck nowhere, Akassia was dat dacht ik. Het hotel waar we nu heen gaan heeft nog intacte koraalriffen bij het strand (gelezen in reacties) dus we zijn benieuwd
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_71340500
Wij zaten vorig jaar in het Tulip Resort. Geweldig, zou er zo terug heen willen - jammer genoeg waren de prijzen nogal wat gestegen het afgelopen jaar.
Nee.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:50:05 #74
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71386037
Vraagje...wij willen in oktober een weekje naar Egypte...nou ben ik ff aan het kijken welke plaats het leukst is voor een stelletje...tips ??
pi_71388054
Hangt er wel vanaf wat je wilt gaan doen in de vakantie
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:44:06 #76
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71388186
zon zee strand...zit te denken aan all inclusive...of bij een leuk dorpje/stadje zodat we sávonds een wandeling kunnen maken...winkelstraat etc.

Misschien een enkele excursie maar geen echte voorkeur voornamelijk RELAX !!
pi_71388223
Hoe het zit met de hotels in ''downtown'' weet ik niet. Maar de leuke plaatsen zijn Hurghada, Sharm El Sheik. Marsha Alam. Liggen allemaal aan zee, sommige hebben koraalriffen bij het strand, en er worden dagelijks tripjes georganiseerd.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:29:19 #78
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71626485
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:21:53 #79
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71753567
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:29 schreef TMoose het volgende:
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
Goed omschreven!
Nog 12 dagen dan zijn we weg hier
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:13:13 #80
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71758269
Nog 3 weken, en dan ga ik voor optie nummer 4:

Fantastisch duiken, en verder helemaal geen fuck te doen: Marsa Alam (of nog zuidelijker)
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_71829027
Nog 3 weken en wij gaan 22 daagjes We doen een rondreis en we komen eigenlijk overal waar ik heen zou willen (Pyramides, Oases, Aswan, Abu simbel, luxor, Boottocht, catharinaklooster.

Alleen als ik die temperaturen nu check wordt ik minder vrolijk... Daar hadden we natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden... Wat is het algemene gevoel over de temperatuur daar? Waait het een beetje? (zodat we toch iets van verkoeling hebben)
pi_71829240
Je moet gewoon wel er aan denken dat die hitte daar heeeel anders aanvoelt als hier. Hier is het meteen benauwd en klef, terwijl dat daar stukken minder is. Natuurlijk blijft het warm, maar het is naar mijn mening niet zo'n vies warm weer als hier.
Nee.
pi_71829511
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
pi_71829775
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:48 schreef justmattie het volgende:
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
Hopen dat die wind er ook in de woestijn is .. maarja, ook weer geen zandstorm anders wordt het zandhappen
pi_71837568
Mijn ervaring is dat het verkoelende briesje aan zee het net iets aangenamer maakt.

Zover je vrij bent in reisschema neem de eerste dagen tijd om aan klimaat te wennen. Probeer gewoon wat rond te hangen buiten de airco zones van vakantie land. In de schaduw net als lokale bevolking.

Kijk de kunst van leven in 40C af bij lokale bevolking; S ochtends vroeg (7 uur of eerder) een stevig ontbijt. Smiddags fruit, vruchtensap, thee en nog meer fruit en heel veel water. S'avonds een lichte avondmaal, afgerond met alweer fruit.
IJs, zoete limodade, alcohol maakt de hitte erger. Een kop warme chocolade melk geeft juist weer energie (tip uit Egypte).
pi_71959900
Ben helemaal geen strandvakantietype, maar we hebben zin om met de kerst eens een week naar de zon te gaan en niets te doen. In verband met het weer kwam ik bij Egypte terecht. Omdat ik liever in een resort in the middle of nowhere zit dan in Hurghada of SES, zit ik over Marsa Alam te denken. Dat Tulip Resort wat PimD hierboven beschrijft klinkt goed. Kun je er wat meer over vertellen, kon je er goed eten, lekker relaxen, nog wat excursies of zo?
pi_71962558
Tulip Resort vond ik zelf geweldig omdat er een supergroot koraalrif bij lag waar je vanaf de pier zo tussen kon duiken. Dolfijnen gezien, roggen en nog veel meer vissen - erg gaaf. Het eten was ook prima in orde - het enige 'nadeel' aan dat resort was dat je echt in de middle of nowhere zat. In een straal van 10 kilometer ofzo helemaal niks van een dorpje/stadje - dus je moet niet iedere avond willen stappen o.i.d. - maar dat wil je dus ook niet begrijp ik Uiteraard was er op het hotel zelf genoeg te doen/boeken - tripjes naar Luxor, Hurghada, Sharm, quadracen door de woestijn etc. Wij hebben 2 uur door de woestijn geraced met een quad voor 25 euro (2 personen op 1 quad) - zeker een aanrader, ga het dit jaar zeker nog een keer doen!

Ik zou er iig zo naar terug gaan - jammer genoeg zijn de prijzen afgelopen jaar behoorlijk gestegen.... Vorig jaar waren wij 399 per persoon voor een week kwijt - nu zouden we bijna 650 moeten betalen in ongeveer dezelfde periode.
Nee.
pi_71966511
Nou, dat klinkt in ieder geval goed, bedankt voor de informatie. We willen echt eens een paar dagen niets doen als boeken lezen in de zon. Dan is het al gauw goed als de zee en het zwembad goed zijn. Wat mooie vissen e.d. is dan mooi meegenomen en alleen maar woestijn lijkt me juist wel leuk, heb nog nooit een woestijn gezien. En als we ons vervelen kunnen we altijd nog zo'n excursie doen of op een quad of een paard. We hebben nog nooit gedoken, maar wie weet!!
pi_71967466
Een paard is daar niet, kamelen vind je er wel
pi_71967675
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42:47 #91
163650 Greys
pi_71972753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:38 schreef conleche het volgende:
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:00:37 #92
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71973110
Zaterdag om 14.15 in het vliegtuig op weg naar Sharm voor 15 dagen
pi_71973581
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
Nope! Maar je kan daar introductieduiken doen of zoiets en dat ga ik doen! En als ik het dan leuk vind wil ik m'n brevet gaan halen (heet dat eigenlijk zo, brevet?? )

Er is nog plaats hè! Je kan nog mee!
pi_74717736
Hebben jullie het leuk gehad allemaal
Ik ga over 11 dagen.
pi_75288820
En weer thuis
pi_75301690
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:02 schreef justmattie het volgende:
En weer thuis
Vertel
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_75302508
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:57 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Vertel
Lekker weer gehad, dagelijks 30 graden ongeveer. Het hotel was groot, te groot voor ons, eten was wel goed en gevarieerd. Zouden van alles doen, maar het lag zoooo lekker in de zon op het strand dus nergens heen geweest. Volgend jaar maar hoor
pi_75314347
Ik wil misschien met de kerstvakantie ook naar Egypte. Iemand ervaringen met een last minute een week van de voren boeken? of 2 dagen ?

Als je nu kijkt ben je 900 euro kwijt...
pi_75427058
Ik ben nu al 2 x voor 99 Euro vanaf Dusseldorf naar Hurghada gevlogen, boek dan meestal 4 tot 5 dagen van te voren. Ik boek hotel en vlucht altijd los, ben ik voordeliger uit dan een paketreis.

Groetjes,
Pittie
  donderdag 10 december 2009 @ 14:07:50 #100
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_75481657
De keren dat ik in Egypte ben geweest (Dahab) ben ik altijd van Israel over land gekomen, heel relaxed.

Dan voor een tientje per nacht in een hotel en overdag quad rijden, woestijn in, duiken en 's avonds partyen met jongeren die daar zijn en blowtjes roken met de locals, top.
pi_75515943
Iemand bekend met de website www.weg.de? Zit je voor 250 euro in Hungara een week...
pi_77004915
Ik ga over 2 weken een weekje naar Hurghada. Nu ben ik er 1 keer eerder geweest maar dat was in het hoogseizoen, dus ik vroeg me af of er begin februari nog een beetje iets te doen is verder. Excursies naar Luxor en dergelijk, gaan die nog gewoon? En zijn er nog wel wat mensen of zijn die resorts allemaal uitgestorven?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_77011439
Er zullen vast wel excursies zijn, alleen zullen die minder vaak gaan dan in het hoogseizoen.
Nee.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:34:12 #104
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77014656
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:00 schreef LordLynx het volgende:
. Excursies naar Luxor en dergelijk, gaan die nog gewoon? En zijn er nog wel wat mensen of zijn die resorts allemaal uitgestorven?
Excursies gaan ALTIJD door. Zeker naar Luxor
  zondag 11 april 2010 @ 11:05:51 #105
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_80180001
Even een topickick:
Over 6 weken gaan we weer
Duiken in Sharm el Sheik!
Mount Sinai bezoeken, Sint Cahtherina klooster bekijken.Ik kan haast niet wachten
pi_80181728
Lekker, de temperaturen zullen weer heerlijk aangenaam zijn over 6 weken
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:40:43 #107
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84345777
Ik vlieg waarschijnlijk in november met Egyptair richting Azië en kan dus een gratis een stopover maken in Caïro.

Ik wil er een week of twee te blijven en iig een paar dagen Caïro doen, de trein naar Luxor nemen, wellicht naar de rode zee. Verder geen idee, dus tips over zelfstandig in Egypte rondreizen zijn welkom!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:55:26 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_84410600
Wordt er zo weinig gepraat over Egypte, ondanks al een 6e deel?
pi_84418097
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:55 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt er zo weinig gepraat over Egypte, ondanks al een 6e deel?

Wel bijzonder inderdaad. Ik heb overigens in februari een heerlijk weekje gehad, was nog best gezellig druk (heel veel russen ~O> ) en excursies waren ook geen probleem.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:37:11 #110
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_84547012
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik vlieg waarschijnlijk in november met Egyptair richting Azië en kan dus een gratis een stopover maken in Caïro.

Ik wil er een week of twee te blijven en iig een paar dagen Caïro doen, de trein naar Luxor nemen, wellicht naar de rode zee. Verder geen idee, dus tips over zelfstandig in Egypte rondreizen zijn welkom!
Zorg dat je goed geslapen hebt voor je die trein neemt. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_85954356
Mensen die naar Egypte gaan en dan alleen in Hurghada verblijven :') Als je naar Egypte gaat ga je toch naar plaatsen als Cairo, Luxor, Aswan, Edna, Edfu etc.. daar valt tenminste wat te zien.
pi_85954631
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:59 schreef Ace1 het volgende:
Mensen die naar Egypte gaan en dan alleen in Hurghada verblijven :') Als je naar Egypte gaat ga je toch naar plaatsen als Cairo, Luxor, Aswan, Edna, Edfu etc.. daar valt tenminste wat te zien.
Cairo is echt een belevenis. Echt een geweldige stad ^O^
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86613184
Wat is echt een beetje de plaatst om te zitten in egypte.
Beetje zon zee strand en savonds lekker uiteten en op een terrasje zitten
of door een gezellig plaatsje met winkeltjes lopen.

We willen volgend weekend nml al weggaan, waar boeken de meeste van jullie?
pi_86615362
Gewoon Sharm el Sheikh of Hurghada dan. Hurghada is vaak wat goedkoper, maar ook wat toeristischer en daardoor IMO niet zo leuk. Maar ja, als je een week ofzo aan zee wilt zitten is het prima te doen hoor :)
Nee.
pi_86615772
quote:
Op zondag 19 september 2010 21:30 schreef PimD het volgende:
Gewoon Sharm el Sheikh of Hurghada dan. Hurghada is vaak wat goedkoper, maar ook wat toeristischer en daardoor IMO niet zo leuk. Maar ja, als je een week ofzo aan zee wilt zitten is het prima te doen hoor :)
Maar hoe toeristisch is het er nu nog?
Ben jij bij alle 2 de plaatsen geweest?
Sharm en Sheikh is dus leuker maar is daar savonds ook nog genoeg te doen?
Ligt het ver bij elkaar vandaan>?

Tnx voor je antwoorden
pi_86619854
Ik ben in beiden plaatsen 1x geweest. Hurghada in het hoogseizoen, Sharm el Sheikh net na het hoogseizoen. Het zijn de grote toeristische badplaatsen van Egypte, dus er is zat te doen. Sharm el Sheikh ligt op het schiereiland, terwijl Hurghada aan de andere kant ligt. Qua aantal kilometers is het ws. dus niet zo veel, maar er zit een zee tussen :)
Nee.
pi_86675719
Aankomende zaterdag vertrek ik naar Makadi Bay onder Hurghada, het wordt mijn eerste keer :)
Nu wil ik ook een dag naar Cairo, maar ik heb niet zo'n zin in een lange busreis.

Weet iemand of er binnenlandse vluchten zijn, die ik in de ochtend heen, en later op de dag weer terug kan nemen ?
Ik dacht er aan om het zo op te lossen, en met een taxi oid Cairo in te gaan/Pyramides te bezoeken.
pi_86715106
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:24 schreef Xlarge het volgende:
Aankomende zaterdag vertrek ik naar Makadi Bay onder Hurghada, het wordt mijn eerste keer :)
Nu wil ik ook een dag naar Cairo, maar ik heb niet zo'n zin in een lange busreis.

Weet iemand of er binnenlandse vluchten zijn, die ik in de ochtend heen, en later op de dag weer terug kan nemen ?
Ik dacht er aan om het zo op te lossen, en met een taxi oid Cairo in te gaan/Pyramides te bezoeken.
Egyptair heeft een lijndienst tussen Hurghada en Cario, tig keer per dag, dus dat is absoluut een optie.

Je hebt vanuit Hurghada ook excursies per vliegtuig naar Cairo en Aswan, maar de prijzen hiervan zijn natuurlijk wel een stuk hoger dan met een bus....
pi_86738576
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:23 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Egyptair heeft een lijndienst tussen Hurghada en Cario, tig keer per dag, dus dat is absoluut een optie.

Je hebt vanuit Hurghada ook excursies per vliegtuig naar Cairo en Aswan, maar de prijzen hiervan zijn natuurlijk wel een stuk hoger dan met een bus....
Dank je, voor je antwoord dan weet ik iig dat het mogelijk is.
Geld maakt niet zo gek veel uit, als het tenminste redelijk blijft.
Ik heb alleen geen zin om 2*6 uur in de bus te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xlarge op 23-09-2010 09:09:50 ]
pi_86756231
Nee, wij zijn vorig jaar vanuit Sharm el Sheikh naar Cairo geweest met de bus - maar dat was eens maar nooit weer. Eerst in een benauwd busje een uur door heel Sharm el Sheikh rijden om te verzamelen op een centraal punt, en daarna nog 7 uur ofzo in een nauwelijks verduisterde, benauwde bus naar Cairo. Nee, dan waren die 7 uur naar Luxor vanuit Hurghada veel beter te doen. Prima bus, airco, verduisterd. Koptelefoon op en slapen maar :)
Nee.
pi_86758093
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:49 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Dank je, voor je antwoord dan weet ik iig dat het mogelijk is.
Geld maakt niet zo gek veel uit, als het tenminste redelijk blijft.
Ik heb alleen geen zin om 2*6 uur in de bus te zitten.
Kan ik me voorstellen, ik heb het vorige keer wel gedaan omdat mijn vakanitedinnetje het niet zo op vliegen had, maar rond 1 uur 's nachts opgehaald worden en de nacht erna pas tegen 3en 's nachts terug is niet echt ideaal.......
pi_87049756
Ik ben nu nog bij Hurghada in de buurt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig stappen heb ondernomen, om de vliegreis naar Cairo te boeken.
Het is nog goed heet hier, en ik kom niet verder dan een beetje op het strand te hangen, als een welleerde toerist :X
Wellicht in de aankomende dagen
pi_87136392
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:59 schreef Ace1 het volgende:
euh nee. Ik ga om te duiken... daar valt ook iets te zien. Binnen twee weekjes weer richting het prachtige land en zee! *O*
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_87525193
ik ga over 8 dagen die kant op.
en dan mee met een groepsreis:')
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_90284552
Ik ben nog op zoek naar een vakantiebestemming voor de tweede helft maart. Aangezien een van de eisen is dat het een beetje mooi weer is, valt het gros van Europa af. Egypte daarentegen is volgens mij wel een goede optie.

Het lijkt mij dan het leukste om eerst een nijltrippie te doen langs de piramides, en daarna nog ff te luiwammesen bij de rode zee. Ik lees veel over sharm al sheik en hoerghada; welke is het meest leuk om te verblijven? Er moet sowieso genoeg te doen te zijn in de stad/omgeving. Zijn er andere mooie plaatsen die ook een optie zijn?

Is een dagtrip naar Jordanie te doen? Ik neem aan dat vanuit hurgada te ver is, maar hoe lang ben je onderweg vanuit sharm el sheik?

En het lijkt erop dat ik echt alleen maar all-inclusive hotels kan vinden. Is dat een beetje te vreten? of zit je elke avond aan de zelfde slappe patat met wazige kroketten en zwarte sla?
Voor wat foto's, kijk hier
  woensdag 22 december 2010 @ 13:15:40 #126
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_90285145
quote:
1s.gif[b] Op woensdag 22 december 2010 13:02Er moet sowieso genoeg te doen te zijn in de stad/omgeving. Zijn er andere mooie plaatsen die ook een optie zijn?
Ik ben zelf in Dahab geweest, een leuk 'hippie'-plaatsje waar je fantastisch kunt duiken/snorkelen. Ligt ongeveer 60 km boven Sharm El Sheikh, waar ik niet geweest ben, maar dat lijken me met Hurghada wel ontzettende toeristenplaatsen die lijken op plaatsen waar ik wel geweest ben en die je ermee zou moeten kunnen vergelijken (Playa de las Americas en Playa de l'Ingles op de Canarische eilanden bijv).Dan vond ik het sfeertje in Dahab veel leuker.

Een tripje naar Jordanië is mogelijk, maar wel een hele ondernemen. Je moet dan geloof ik naar Nuweiba oid komen en dan met de boot naar Aqaba. Zit wel wat tijd in.
Gourmetten of steengrillen?
pi_90328835
Dank voor je reactie Silenus. Zijn er naast snorkelen/duiken nog andere dingen te doen in Dahab? Duiken heb ik nog nooit gedaan, dus geen idee of ik het leuk vind.

Hoe zit het trouwens met vaccinaties in Egypte? Verplicht of niet?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_90349820
Hurghada en Sharm zijn beide echte toeristenplaatsen, meeste mensen komen daar hun resort niet af (hooguit met de excursiebus naar Luxor of Cairo. Ik zou het beide geen plaatsen noemen waar veel te beleven is, maar Sharm heeft wel mijn voorkeur als je erheen wilt en nog in het plaatsje wilt rondkijken. Nu zijn de badplaatsen in Egypte sowieso niet van die levendige plaatsen volgens mij, of ik moet er eentje over het hoofd zien.

Verder zijn die resorts gewoon prima om lekker een weekje bij het zwembad te liggen, of je het eten wat vind is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar zolang je een beetje goed hotel neemt (beetje reviews op Zoover bekijken) kun je het prima een weekje mee uit houden.
  maandag 17 januari 2011 @ 19:03:00 #129
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_91476198
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:02:10 #130
154052 RobertVH
I am your father
pi_91613458
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef PLAE@ het volgende:
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
Amman is totaal niet de moeite imho, het is geen mooie stad, geen leuk oud-gedeelte en bijzonder weinig te zien. Tijd kan je beter besteden aan Cairo. (Of Petra in Jordanië, maar dan moet je wel openstaan voor wat gereis)
pi_91710058
Egypte O+

Sharm was mijn eerste reis buiten Europa, iets te warm (ruim boven de 40 graden) maar heb me er prima vermaakt. Uiteraard de standaard uitstap naar Cairo gedaan. Maar ook het St Catherinaklooster en Coloured Canyon waren de moeite waard!

Tweede keer Egypte bestond uit het bezoeken van een vriendin die daar stage liep. Week Cairo en week Alexandrië. Ik vond het beide erg leuke steden, het hielp wel enorm dat die vriendin de weg wist, daar vrienden en familie heeft en Arabisch spreekt.

Hurghada was de derde en voorlopig laatste keer Egypte, uitstapje Luxor gedaan en verder vooral gezond en lekker niets gedaan.

Voor een zonvakantie vond ik Sharm leuker, maar ook Alexandrië kan prima als zonvakantie en is minder toeristisch. Het is net wat je wil.
pi_91739770
Mooi dat je eruit bent.

Ik kan je het duiken in Egypte ten zeerste aanraden. De rode zee is een van de mooiste duikstekken ter wereld. Een proefduik is zo gemaakt, kost niet veel en de meeste duikscholen bieden het aan. En in sharm el sjeik geen gebrek aan duikscholen.

Dus als je tijd over hebt, maak een proefduik. Je bent meteen verkocht :-)

[ Bericht 22% gewijzigd door Snakey op 24-01-2011 21:56:45 ]
pi_91763795
Ik heb in april lekker paar weekjes vrij en ik zit eens te oriënteren waar ik een leuk stedentripje naartoe kan maken en Caïro lijkt me wel wat :Y)

Wat zijn ervaringen hier wat je in 5 volle dagen kunt doen (za heen, vr terug)? Ik zat zelf te bedenken om dan 3 dagen Cairo en 2 dagen incl 1 overnachting in Alexandrie t doen.

Er zijn in Cairo best wat hotels die niet in het centrum liggen, maar meer in de buurt van Gizeh. Deze hotels zijn over het algemeen iets goedkoper, maar hoe makkelijk is het centrum te bereiken vanaf daar?

:*
  zondag 23 januari 2011 @ 22:54:34 #134
154052 RobertVH
I am your father
pi_91777238
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:57 schreef WooZ het volgende:
Ik heb in april lekker paar weekjes vrij en ik zit eens te oriënteren waar ik een leuk stedentripje naartoe kan maken en Caïro lijkt me wel wat :Y)

Wat zijn ervaringen hier wat je in 5 volle dagen kunt doen (za heen, vr terug)? Ik zat zelf te bedenken om dan 3 dagen Cairo en 2 dagen incl 1 overnachting in Alexandrie t doen.

Er zijn in Cairo best wat hotels die niet in het centrum liggen, maar meer in de buurt van Gizeh. Deze hotels zijn over het algemeen iets goedkoper, maar hoe makkelijk is het centrum te bereiken vanaf daar?

:*
Afhankelijk waar in Giza, maar de metro komt daar ook, als je niet te ver van een metro station zit ben je snel in het centrum. Een taxi zal ook geen bijzondere uitgave zijn terug naar je hotel, 20 a 40 LE, afhankelijk van je Arabisch & onderhandelingskunsten.
  donderdag 28 april 2011 @ 21:33:20 #135
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_96109450
Gaat er niemand meer richting Egypte? :P Komende zomer, ergens begin july, gaan we naar Alexandrië. :Y Zijn er nog mensen die binnenkort gaan? :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_96404964
Deze zomer naar Sharm el Sheikh.
bier
pi_96441088
Eind van de maand een weekje Sharm el Sheikh, en hopelijk in het najaar dan nog een weekje naar Taba ofzo.
Nee.
pi_96519371
Ben benieuwd hoe t is daar.
Of er weer veel toeristen zijn etc.
bier
pi_96600246
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 september 2010 15:24 schreef Xlarge het volgende:

Wij hebben dit vanuit Luxor naar Cairo gedaan, idee was 7:30 heen en 22:30 ofzo terug. Helaas had de ochtend vlucht 6 uur vertraging :( Maar het is zeker mogelijk, en niet erg duur! Ik geloof dat de vlucht voor 2 personen omgerekend rond 100 euro was.

Je moet trouwens op de site van Egyptair "Egypt" als land van afkomst selecteren, dit maakt voor je ticket niet uit maar het is vaak wel goedkoper.
Klussen deel 1 en 2
pi_96767978
Ik ben net terug van de 5e keer Egypte. Och, wat hou ik van dat land! Altijd mooi weer, mooie zee, prachtige woestijn en leuke mensen.

Alleen... Ik was er dit keer op mn alleen. Ik wou weer gaan duiken, wat relaxen, vrienden bezoeken. Als vele van die Egyptenaren een vrouw alleen zien, denken ze onmiddellijk: aha, easy sex! Veel Duitse en Russische vrouwen gaan er namelijk alleen om te neuken. Maar niet alle vrouwen zijn zo.
Soms is het wel beu... Maar toch, ik blijf terug gaan en eigenlijk nog altijd liefst alleen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')