abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:44:06 #76
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71388186
zon zee strand...zit te denken aan all inclusive...of bij een leuk dorpje/stadje zodat we sávonds een wandeling kunnen maken...winkelstraat etc.

Misschien een enkele excursie maar geen echte voorkeur voornamelijk RELAX !!
pi_71388223
Hoe het zit met de hotels in ''downtown'' weet ik niet. Maar de leuke plaatsen zijn Hurghada, Sharm El Sheik. Marsha Alam. Liggen allemaal aan zee, sommige hebben koraalriffen bij het strand, en er worden dagelijks tripjes georganiseerd.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 5 augustus 2009 @ 16:29:19 #78
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71626485
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:21:53 #79
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71753567
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:29 schreef TMoose het volgende:
Lekker relaxen met leuk dorpje = Dahab
Zo goedkoop mogelijk tussen alle andere resorts = Hurgada
Stappen/clubben = Sharm el sheikh (of beter gezegd, Na'ama bay)

Als je toch je resort niet uitkomt, dan maakt het niet uit waar je heengaat.
Goed omschreven!
Nog 12 dagen dan zijn we weg hier
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:13:13 #80
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_71758269
Nog 3 weken, en dan ga ik voor optie nummer 4:

Fantastisch duiken, en verder helemaal geen fuck te doen: Marsa Alam (of nog zuidelijker)
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
pi_71829027
Nog 3 weken en wij gaan 22 daagjes We doen een rondreis en we komen eigenlijk overal waar ik heen zou willen (Pyramides, Oases, Aswan, Abu simbel, luxor, Boottocht, catharinaklooster.

Alleen als ik die temperaturen nu check wordt ik minder vrolijk... Daar hadden we natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden... Wat is het algemene gevoel over de temperatuur daar? Waait het een beetje? (zodat we toch iets van verkoeling hebben)
pi_71829240
Je moet gewoon wel er aan denken dat die hitte daar heeeel anders aanvoelt als hier. Hier is het meteen benauwd en klef, terwijl dat daar stukken minder is. Natuurlijk blijft het warm, maar het is naar mijn mening niet zo'n vies warm weer als hier.
Nee.
pi_71829511
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
pi_71829775
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:48 schreef justmattie het volgende:
Wij hadden aan het strand 42 graden. Maar met een briesje erbij merk je dr niks van. Je moet alleen niet door het fijne zand lopen op blote voeten
Hopen dat die wind er ook in de woestijn is .. maarja, ook weer geen zandstorm anders wordt het zandhappen
pi_71837568
Mijn ervaring is dat het verkoelende briesje aan zee het net iets aangenamer maakt.

Zover je vrij bent in reisschema neem de eerste dagen tijd om aan klimaat te wennen. Probeer gewoon wat rond te hangen buiten de airco zones van vakantie land. In de schaduw net als lokale bevolking.

Kijk de kunst van leven in 40C af bij lokale bevolking; S ochtends vroeg (7 uur of eerder) een stevig ontbijt. Smiddags fruit, vruchtensap, thee en nog meer fruit en heel veel water. S'avonds een lichte avondmaal, afgerond met alweer fruit.
IJs, zoete limodade, alcohol maakt de hitte erger. Een kop warme chocolade melk geeft juist weer energie (tip uit Egypte).
pi_71959900
Ben helemaal geen strandvakantietype, maar we hebben zin om met de kerst eens een week naar de zon te gaan en niets te doen. In verband met het weer kwam ik bij Egypte terecht. Omdat ik liever in een resort in the middle of nowhere zit dan in Hurghada of SES, zit ik over Marsa Alam te denken. Dat Tulip Resort wat PimD hierboven beschrijft klinkt goed. Kun je er wat meer over vertellen, kon je er goed eten, lekker relaxen, nog wat excursies of zo?
pi_71962558
Tulip Resort vond ik zelf geweldig omdat er een supergroot koraalrif bij lag waar je vanaf de pier zo tussen kon duiken. Dolfijnen gezien, roggen en nog veel meer vissen - erg gaaf. Het eten was ook prima in orde - het enige 'nadeel' aan dat resort was dat je echt in de middle of nowhere zat. In een straal van 10 kilometer ofzo helemaal niks van een dorpje/stadje - dus je moet niet iedere avond willen stappen o.i.d. - maar dat wil je dus ook niet begrijp ik Uiteraard was er op het hotel zelf genoeg te doen/boeken - tripjes naar Luxor, Hurghada, Sharm, quadracen door de woestijn etc. Wij hebben 2 uur door de woestijn geraced met een quad voor 25 euro (2 personen op 1 quad) - zeker een aanrader, ga het dit jaar zeker nog een keer doen!

Ik zou er iig zo naar terug gaan - jammer genoeg zijn de prijzen afgelopen jaar behoorlijk gestegen.... Vorig jaar waren wij 399 per persoon voor een week kwijt - nu zouden we bijna 650 moeten betalen in ongeveer dezelfde periode.
Nee.
pi_71966511
Nou, dat klinkt in ieder geval goed, bedankt voor de informatie. We willen echt eens een paar dagen niets doen als boeken lezen in de zon. Dan is het al gauw goed als de zee en het zwembad goed zijn. Wat mooie vissen e.d. is dan mooi meegenomen en alleen maar woestijn lijkt me juist wel leuk, heb nog nooit een woestijn gezien. En als we ons vervelen kunnen we altijd nog zo'n excursie doen of op een quad of een paard. We hebben nog nooit gedoken, maar wie weet!!
pi_71967466
Een paard is daar niet, kamelen vind je er wel
pi_71967675
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:42:47 #91
163650 Greys
pi_71972753
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:38 schreef conleche het volgende:
Even een TVP. Ik ga in oktober 9 dagen. 1e dag reis. Dan 2 dagen Cairo, met de nachtrein naar Luxor. Daar 2 dagen en dan nog 2 dagen duiken in Sharm el-Naga en nog 1 dag in Cairo. Best veel in die week, maar heb er erg veel zin in!!
Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:00:37 #92
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_71973110
Zaterdag om 14.15 in het vliegtuig op weg naar Sharm voor 15 dagen
pi_71973581
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Co, heb je je duikbrevet dan eigenlijk? Wist ik helemaal niet!
Nope! Maar je kan daar introductieduiken doen of zoiets en dat ga ik doen! En als ik het dan leuk vind wil ik m'n brevet gaan halen (heet dat eigenlijk zo, brevet?? )

Er is nog plaats hč! Je kan nog mee!
pi_74717736
Hebben jullie het leuk gehad allemaal
Ik ga over 11 dagen.
pi_75288820
En weer thuis
pi_75301690
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:02 schreef justmattie het volgende:
En weer thuis
Vertel
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_75302508
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:57 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Vertel
Lekker weer gehad, dagelijks 30 graden ongeveer. Het hotel was groot, te groot voor ons, eten was wel goed en gevarieerd. Zouden van alles doen, maar het lag zoooo lekker in de zon op het strand dus nergens heen geweest. Volgend jaar maar hoor
pi_75314347
Ik wil misschien met de kerstvakantie ook naar Egypte. Iemand ervaringen met een last minute een week van de voren boeken? of 2 dagen ?

Als je nu kijkt ben je 900 euro kwijt...
pi_75427058
Ik ben nu al 2 x voor 99 Euro vanaf Dusseldorf naar Hurghada gevlogen, boek dan meestal 4 tot 5 dagen van te voren. Ik boek hotel en vlucht altijd los, ben ik voordeliger uit dan een paketreis.

Groetjes,
Pittie
  donderdag 10 december 2009 @ 14:07:50 #100
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_75481657
De keren dat ik in Egypte ben geweest (Dahab) ben ik altijd van Israel over land gekomen, heel relaxed.

Dan voor een tientje per nacht in een hotel en overdag quad rijden, woestijn in, duiken en 's avonds partyen met jongeren die daar zijn en blowtjes roken met de locals, top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')