abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:31:45 #141
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_96768776
Vrouwen lastig vallen hoort bij de cultuur(!?), ook de lokale bevolking heeft daar last van.
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:42:56 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97620601
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef PLAE@ het volgende:
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
Nou ik heb nu al spijt. Het is er 38 graden overdag, 30 's nachts en een UV-straling van 11 (das gewoon ongezond).

Wat een idioot idee :{ .....had ik allemaal van tevoren kunnen weten natuurlijk. #fail.

[ Bericht 3% gewijzigd door PLAE@ op 02-06-2011 14:51:04 ]
pi_97881668
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.

Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Nee.
pi_97888289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.

Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Wow 48..dat is wel erg weinig.
Welk hotel zat je? En is het hoogseizoen ook zo? Ik ga naar Club Fanara.
bier
pi_97888617
Wat ik heb begrepen van diverse mensen is dat er zo'n 30/40% minder toerisme is op het moment. Andere jaren lagen de stranden helemaal vol en zaten er altijd zat mensen in zee, zag je overal boten op zee - maar nu niet. Vorig jaar zijn wij ook rond deze tijd gegaan en toen was het een stuk drukker. Dus ik gok dat het ook in het hoogseizoen over een paar weken goed te merken zal zijn.
Nee.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:29:06 #146
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97889174
Ik ben er over een maand, in Hurghada. Ben benieuwd :P .
2000 light years from home
pi_97891407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:

Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?
pi_97891606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef PimD het volgende:
Wat ik heb begrepen van diverse mensen is dat er zo'n 30/40% minder toerisme is op het moment. Andere jaren lagen de stranden helemaal vol en zaten er altijd zat mensen in zee, zag je overal boten op zee - maar nu niet. Vorig jaar zijn wij ook rond deze tijd gegaan en toen was het een stuk drukker. Dus ik gok dat het ook in het hoogseizoen over een paar weken goed te merken zal zijn.
Welk hotel zat je als ik vragen mag? Opzich is iets rustiger niet erg (lekker veel ruimte bij t zwembad en strand) maar helemaal leeg is ook niet echt gezellig haha.
bier
pi_97892079
Wij zaten in Verginia Sharm.
Nee.
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:38:44 #150
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97897527
Maar de hitte....en zon...ging dat een beetje? Kon je zonnen of is dat levend verbranden :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 01:07:09 #151
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97922059
Egypte ligt zo'n beetje op dezelfde breedtegraad als de Canarisch Eilanden, dus als je die overleefd hebt zou Egypte ook moeten lukken denk ik.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:35:31 #152
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97926790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:07 schreef Merkie het volgende:
Egypte ligt zo'n beetje op dezelfde breedtegraad als de Canarisch Eilanden, dus als je die overleefd hebt zou Egypte ook moeten lukken denk ik.
Nou ik ben op beide plekken geweest (Canarische eilanden in mei, Egypte in januari) en ik vond Egypte veeeeeeeeeeeeel warmer. Op Tenerife/Gran Canaria krijg je altijd een lekker windje vanaf de Atlantische Oceaan maar in Egypte zit je echt in die verzengende Sahara-hitte.

Nu zal het bij het strand wel iets anders zijn maar in Luxor was het met de jaarwisseling al ruim 30 overdag. Nog net te doen, maar ik wil niet weten hoe warm het er is in juni. :')
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:29:17 #153
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_97928203
Ik had het over de zonkracht :P .
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:30:59 #154
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97928263
Oh. :P

Nee, prima. :@
pi_97943643
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:20 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?
Een stuk of 5, 6 Nederlanders. Een paar Polen en voor de rest waren het eigenlijk allemaal Egyptenaren zelf.
Nee.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:29:58 #156
160492 Pielemuisje
Kiekeboe..?!
pi_99421521
Iemand nog een goeie site voor een goedkope (all in?) reis naar Egypte rond september?
  woensdag 13 juli 2011 @ 19:54:07 #157
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99424663
Nou ik heb me best vermaakt in Sharm El Sheikh! Het was tegen de 40 graden...maar dat is daar best te doen!

Ben ook in m'n eentje naar Cairo geweest. Op het Tahirplein rondgelopen...daar was het op dat moment gewoon business as usual. Dag later begon het gekloot weer (en 2 dagen daarvoor waren er rellen tussen Mumbarak-aanhangers en tegenstanders). Maar ik heb nergens last van gehad. Bij de piramides van Giza komen nu zo'n 500 toeristen per dag. Voor de revolutie waren dat er zo'n 10.000. In Memphis was helemaal geen kip meer te bekennen. Ik vond de stad wel een bijzondere sfeer uitademen (inademen was wat moeilijker dankzij de uitlaatgassen daar.....dat kost je jaren van je leven als je er woont). Ik wil zeker nog een keer terug. Heb in Cairo een meisje ontmoet wat arabisch sprak. Zo kwam ik op plekken terecht waar je normaal niet zou komen (en ook niet moet willen komen waarschijnlijk....illegale hoerenketen/discotheken waar ze je normaal zwaar af zouden zetten). Anyway ik vond het zeer bijzonder! Cruise op de Nijl was ook leuk. Zat ik ineens op een Egyptische bruiloft :+

Egyptenaren vond ik overigens over het algemeen zeer vriendelijke mensen.

Over Sharm heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Ook rustiger dan normaal. Ook al was het mijn 1e keer in een all-in resort. Daar hoef ik jullie verder niks over te vertellen denk ik. Geef dat personeel wat fooi en je komt niks tekort. Prima voor mekaar allemaal. Verschil in prijsniveau tussen Sharm en Cairo is echt een wereld van verschil (ook voor de mensen die weten hoe ze moeten onderhandelen en wat de normale prijzen zijn enzo).
pi_99624633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:29 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog een goeie site voor een goedkope (all in?) reis naar Egypte rond september?
Corendon is goedkoop, die biedt trouwens ook via vakantieveilingen reisjes aan.
bier
pi_99626964
zeker waar.
een cruise op de Nijl is helemaal geweldig.
grappig dat mn ouders dan 3 jaar terug al hadden gedaan met dezelfde organisatie en dat "hun"reisleider er nu weer was.
al hadden we nu wel een andere hij herkende hun nog.
wel raar dat je zwemt terwijl je vaart
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_103219126
» Er is al 91 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Schopje :P
Ik ga eind deze maand met shoestring naar egypte nadat mijn vakantie met een andere organisatie werd afgelast wegens te weinig deelnemers. Waar ik normaal altijd redelijk voorbereid op reis ga moet ik nu binnen 2 weken nog even inlezen, zooi bij elkaar zoeken en natuurlijk hier gepost hebben :P
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:34:37 #161
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103225044
Waar in Egypte ga je heen? :)
pi_103226153
Caïro, Luxor en Sharm el-Naga :). Deze reis:
http://shoestring.nl/afri(...)-en-cultuur/reisinfo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:41:58 #163
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103227960
Ziet eruit als een gave reis!

Stel je niet teveel voor van de nachttrein trouwens, zorg maar dat je goed uitgerust bent want echt lekker slapen wordt het niet.
pi_103228406
Ik denk dat het een week met gebroken nachten gaat worden, ook met het vluchtschema :'). Jij hebt de nachttrein dus ook gedaan, hoe was het naast het gebrek aan slaap?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:03:52 #165
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103228717
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik denk dat het een week met gebroken nachten gaat worden, ook met het vluchtschema :'). Jij hebt de nachttrein dus ook gedaan, hoe was het naast het gebrek aan slaap?
De nachttrein zelf was redelijk brak, we hebben ook nog ergens 3 uur midden in de rimboe stilgestaan. En veel kakkerlakken, vrij kut want ik durfde amper met m'n hoofd tegen de muur te slapen omdat ik bang was dat ze mijn haar in zouden lopen. :')

Verder is Cairo een geweldige stad. Wel heel gevaarlijk qua verkeer, dus let op bij het oversteken. (lees: ren zo hard mogelijk naar de overkant en hopen dat je niet geraakt wordt door een doldwaze maniak)

Vond zelf Karnak in Luxor erg gaaf. :)
pi_103229999
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Caïro, Luxor en Sharm el-Naga :). Deze reis:
http://shoestring.nl/afri(...)-en-cultuur/reisinfo
Precies die reis heb ik gedaan 2 jaar geleden, ook met Shoestring. Vermoeiend, soms niet al te beste hotels, maar toch was het fantastisch; je doet en ziet in korte tijd zoveel en dat vind ik altijd wel fijn en dan het snorkelen op het einde daar in Sharm el Naga was ook lekker als afsluiting. Toen ik daar was, was het daar een oase van rust, met alleen de hutjes waar wij in zaten, (met uitzicht op zee) hoop dat dat nog zo is, want ik zag in de verte wel complexen in aanbouw.

Cairo is inderdaad een belevenis! Dat rennen over die grote straat kan ik me ook nog herinneren, dat was eigenlijk madness om dat te doen, alsof je de A2 tussen Amsterdam en Utrecht oversteekt. Adrenaline-rush! Verder zou ik zo min mogelijk gaan eten in de tentjes die de gids je aanraadt, dat zijn vaak toeristenfuikdingen. Als je iets verder loopt zie je veel leukere restaurantjes. Als je verlegen zit om huwelijksaanzoeken, moet je in Luxor de soek induiken met alleen vrouwen, dan is het om de 5 meter raak, vond ik echt vervelend trouwens, dat opdringerige, want vaak hadden ze mooie waren en ik wilde ook best iets kopen, maar dat gezeur aan je hoofd is even wennen zeg maar. :P (lees: daar werd ik zo kriegelig van, dat ze het tegenovergestelde bereikten van wat ze wilden.) In die trein heb ik ook nauwelijks geslapen. Maar je bereikt Luxor zo tegen het ochtendgloren en dan heb je echt prachtige uitzichten vanuit de trein. Wij hadden geluk en een hele wagon voor onszelf trouwens, dat was wel koel.

Hoogtepunten voor mij waren Karnak, de Koningenvallei, natuurlijk de piramides, die moet je gezien hebben in je leven vind ik, en toch ook het snorkelen. Ik was tegen die tijd grieperig van de airco en vermoeidheid, maar lag toch de héle dag in het water: heb echt nog nooit zo iets gezien! Het water was kristalhelder (en warm!), en de kleuren van de duizenden vissen......echt wonderbaarlijk mooi. O+

Veel plezier!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:46:37 #167
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103230238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:39 schreef conleche het volgende:
Wij hadden geluk en een hele wagon voor onszelf trouwens, dat was wel koel.
Ik vond het anders behoorlijk benauwd. :P

quote:
heb echt nog nooit zo iets gezien! Het water was kristalhelder (en warm!), en de kleuren van de duizenden vissen......echt wonderbaarlijk mooi. O+
Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo. :P
pi_103230728
Ow god, dat rennen over straat gaat nog wat worden. Ik zie geen diepte en kan aankomend verkeer niet zo goed inschatten _O-
Conleche, leuk dat jij die reis ook hebt gemaakt, vooral de tips over de restaurantjes zijn erg handig. Dat van de hotels had ik al begrepen maar zal mij niet weerhouden van een reis, heb de afgelopen jaren al aardig wat aan "ranzigheid" meegemaakt en de vloek van de Farao heb ik in Barcelona en Ierland ook al gehad... Hoe was het visumverhaal en de aankomst op het vliegveld bij jou geregeld? Vind de informatie die ik tot nu toe heb gekregen nog niet echt duidelijk, maar ik ben dan ook soms iets te met alles willen weten :+.
Zijn jullie daar wezen duiken of snorkelen? Vraag mij af hoe ik dat moet gaan doen met mijn bril, hehe.
pi_103230743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:46 schreef Silenus het volgende:

Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo. :P
:Y En Nemo en consorten waren ook helemaal niet bang, je zwom er echt tussen! En voor TS: als je iets verder zwemt, zo achter wat rotsen rechts, daar waren van die hele grote papegaaivissen. Ik zou je niet kunnen vertellen of ze daar nog steeds wonen, maar ik zou gaan kijken! :D

Oh en je kon ook echt over het koraal zwemmen, niet te veel bewegen, want dan haal je je knieën open, maar daar kon je echt van heel dichtbij alles zien.

Ik krijg zin om weer te gaan. Word enthousiast van m'n eigen verhaal. :')
pi_103230888
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow god, dat rennen over straat gaat nog wat worden. Ik zie geen diepte en kan aankomend verkeer niet zo goed inschatten _O-
Conleche, leuk dat jij die reis ook hebt gemaakt, vooral de tips over de restaurantjes zijn erg handig. Dat van de hotels had ik al begrepen maar zal mij niet weerhouden van een reis, heb de afgelopen jaren al aardig wat aan "ranzigheid" meegemaakt en de vloek van de Farao heb ik in Barcelona en Ierland ook al gehad... Hoe was het visumverhaal en de aankomst op het vliegveld bij jou geregeld? Vind de informatie die ik tot nu toe heb gekregen nog niet echt duidelijk, maar ik ben dan ook soms iets te met alles willen weten :+.
Zijn jullie daar wezen duiken of snorkelen? Vraag mij af hoe ik dat moet gaan doen met mijn bril, hehe.
Dat visumverhaal weet ik niet meer precies, maar volgens mij moet je gewoon wat euro's geven (15 geloof ik?) aan een balie op het vliegveld en dat is het. Niks bijzonders.

Je kon ook duiken! Maar het mooiste gedeelte was met snorkelen al te zien, dus dat heb ik niet gedaan uiteindelijk.

En als je je instelt op niet al te best, dan vallen de hotels ook wel mee, waar zit jij in Cairo? Want dat was wel hilarisch slecht. Met een airco die bungelde aan de muur en een TV uit de jaren 70 die alleen als tafeltje werd gebruikt. En ranzig en geen gordijnen en nou ja, ik weet dat ik om 3 uur in de nacht aankwam, die kamer zag en een zenuwachtige giechel niet kon onderdrukken. Maar uiteindelijk heb ik goed geslapen, dus vond ik het wel prima.

[ Bericht 2% gewijzigd door conleche op 18-10-2011 13:13:18 ]
pi_103231001
Nu is het visum door shoestring al geregeld, verplicht. Maar moet nog maar zien hoe dat gaat lopen :P. Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa reis dus bepaalde dingen zijn nieuw voor mij.

Cairo geloof ik Indiana hotel? Ach, dat klinkt net zo slecht als het hotel in Barcelona waar ik 2 jaar geleden was. Ook vies, de meest enge lift die ik ooit mee heb gemaakt, onvriendelijk personeel, niet al te nette kamers (denk aan vlekken in het tapijt waarvan je de herkomst niet wilt weten :X) en een airco die snachts de kamer liet afkoelen tot vriespunt. Ach, hoort erbij :P
pi_103231077
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef douche-eendje het volgende:
Nu is het visum door shoestring al geregeld, verplicht. Maar moet nog maar zien hoe dat gaat lopen :P. Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa reis dus bepaalde dingen zijn nieuw voor mij.

Cairo geloof ik Indiana hotel? Ach, dat klinkt net zo slecht als het hotel in Barcelona waar ik 2 jaar geleden was. Ook vies, de meest enge lift die ik ooit mee heb gemaakt, onvriendelijk personeel, niet al te nette kamers (denk aan vlekken in het tapijt waarvan je de herkomst niet wilt weten :X) en een airco die snachts de kamer liet afkoelen tot vriespunt. Ach, hoort erbij :P
Ze hebben vast gerenoveerd. :+

Yup, dat is het. :D
pi_103231107
Ik onderga het met de hoop dat het mijn immuunsysteem een boost zal geven! ;) Zolang ik maar kan slapen vind ik het wel prima.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:26:51 #174
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103377711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Keios het volgende:
Ik ben net terug van de 5e keer Egypte. Och, wat hou ik van dat land! Altijd mooi weer, mooie zee, prachtige woestijn en leuke mensen.

Alleen... Ik was er dit keer op mn alleen. Ik wou weer gaan duiken, wat relaxen, vrienden bezoeken. Als vele van die Egyptenaren een vrouw alleen zien, denken ze onmiddellijk: aha, easy sex! Veel Duitse en Russische vrouwen gaan er namelijk alleen om te neuken. Maar niet alle vrouwen zijn zo.
Soms is het wel beu... Maar toch, ik blijf terug gaan en eigenlijk nog altijd liefst alleen.
Hoe was het verder, om alleen te gaan, en wat vond je het leukste van je vakantie? Zijn toch veel stelletjes in het vliegtuig en ook op je bestemming. Maar je hebt er al vrienden schrijf je :)

Sja... de Russen. Ze spreken geen woord Engels en velen mogen ook weleens wat minder eten :P

Zojuist dus terug van een weekje Hurghada. Alleen gereisd, maar wel nieuwe mensen leren kennen. Ik heb verder niet zoveel gedaan, een beetje uitgerust. Mijn manier van vakantie vieren is iets anders dan de meesten hier. Leuke winkelstraatjes (ik zat in Al-Dahar), maar ben er weer ingetrapt. Jammer van het geld, maar vervelender dat ik me heb laten manipuleren door zon mannetje terwijl ik toch niet echt dom ben. Het mooist vond ik de excursie naar Luxor. Leuk om daar weer eens geweest te zijn, na 8 jaar. Prachtig, die hyroglyphen in de tempels en graven, soms ook in kleur :)

Het weer kan ik nog het beste typeren met: gematigd warm (in de middag 29 à 30°C met windkracht 5). Prima weer, maar ik denk dat het in september nog aangenamer is.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_103458581
Eind september nog aangenamer als in nog warmer? Ik ben blij dat ik volgende week juist ga, warm maar niet te overdreven... haha.
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:02:39 #176
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103466640
quote:
17s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:
Eind september nog aangenamer als in nog warmer? Ik ben blij dat ik volgende week juist ga, warm maar niet te overdreven... haha.
In Hurghada was het natuurlijk schitterend weer, maar als het dan toch aardig waait (is normaal daar) houd ik het met nog warmer weer ook prima uit. In Luxor was het 35° en dat is wel warm in de zon, omdat er bijna geen wind staat en de lucht zeer transparant is.

Ik zie het... de Shoestring-reis van 29 oktober tot 6 november :)
Luxor O+

De nachttrein, heb je een verstelbare stoel of een slaapcoupé bijgeboekt?
pi_103467474
Volgens de omschrijving is het een verstelbare stoel in de 1e klas... slapen doe ik waarschijnlijk toch wel, mezelf kennende :'). Koffertje is al bijna helemaal ingepakt, alleen wat laatste dingen nog. Moet komende week nog een paar dagen werken en dan zaterdag weg *O*
pi_103707493
Hallo allemaal ,

Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.

We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  zondag 30 oktober 2011 @ 06:50:59 #179
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_103732912
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,

Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.

We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Oh lekker, kan ik niet mee in je koffier? :P
Maar als je toch nog iets wilt meepikken, dan moet je met de bus naar Luxor gaan.
Excursie boeken niet bij de hostess, maar bij de verkopers die rondwandelen op het hotel. Niet vergeten wat af te dingen nog!
Het 1e gedeelte van de reis slaap je nog, rij je ook alleen maar door de woestijn, maar als het licht wordt, dan wordt het allemaal groener en valt er best veel te zien, al zit je dan maar in een bus. Neem extra drinken mee in de bus!
Heel veel plezier en geniet ervan!
pi_104036435
Ik ben weer terug uit Egypte, wat een ervaring was het!
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Ze hebben vast gerenoveerd. :+

Yup, dat is het. :D

Nou, niet gerenoveerd maar het was te merken dat de toeristensector echt een gigantische klap heeft gehad de laatste maanden; wat zijn we ontzettend verwend in dat hotel! Alles was ook redelijk schoon te noemen, ik had de eerste nachten daar een kamer waarvan de badkamer zo groot is als mijn huidige kamer ( :') ) en op de kamer zelf een gigantisch bed, een paar banken en stoelen en nog meer gigantische meubels. Het personeel was heel erg vriendelijk en deed ook erg zijn best om je overal mee bij te staan, soms tot het vervelende aan toe.

Even de bezoekjes in vogelvlucht:
De eerste dag in Cairo gestart bij dé piramides, daarna door naar de Sfinx. Ergens een lekkere lunch gehad, door naar Saqqara waar je een kleine piramide in kunt gaan. Afgesloten bij een authentieke parfummakerij.
De 2e dag in Cairo naar het Egyptisch museum, daarna stond een bezoek aan religieuze gebouwen op het programma: de hangende kerk, een oude synagoge en een moskee. Nog naar een papyrusmaker geweest en natuurlijk de bazaar, eten, gigantisch in de file gestaan en op het nippertje de nachttrein gehaald naar luxor voor een vreselijke nacht slaap.
In luxor eerst een bezoek gebracht aan de luxor tempel, daarna de karnak tempel om vervolgens met een faloeka te gaan zeilen op de nijl en een bezoek te brengen aan een boer om allerlei gewassen te bekijken (suikerriet, bananenbomen, mangobomen, auberigneplanten, peperplanten).

De 2e dag in Luxor was ontzettend vroeg opstaan om met zonsopkomst een ballontocht te kunnen maken boven de vallei der koningen en koninginnen en de tempel van Hatsjepsoet, om na de vaart ook een bezoek te brengen aan diezelfde vallei en tempel. Terug in luxor hadden we vrije tijd dus ben ik met 2 reisgenootjes lekker de oude markt op geweest, om daarna terug te gaan naar Karnak voor een light&soundshow. Gegeten voor het astronomisch hoge bedrag van 80 pond bij een heel leuk restaurantje (Al-Sahaby Lane) om de dag erna naar Sharm el Naga te gaan voor wat relaxen bij de zee tussen de vissen, wat een onwijs mooie en rustige plek is dat O+!

Ik heb ontzettend van de vakantie genoten, moest in het begin wel een beetje wennen aan het opdringerige van bepaalde Egyptenaren die je wat proberen aan te smeren. De cultuur, de tripjes, alles is een reis geworden om nooit te vergeten dankzij de leuke groep en ontzettend goede gids.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,

Wat ik boven omschreef bij luxor kan ik je zeker aanraden, vooral de ballontocht :Y. Daar betaal je zo'n 595 pond voor, dat is zo'n 65 euro. In Nederland betaal je al snel 150 euro voor een ballonvaart en is het uitzicht lang niet zo mooi! Dat kun je dan prima combineren met wat bezoekjes aan bijvoorbeeld de vallei en de tempels omdat je dan vroeg vertrekt en het nog lang niet zo warm is in de woestijn. En vergeet niet te genieten, het is voorbij voordat je er erg in hebt!

[ Bericht 8% gewijzigd door douche-eendje op 06-11-2011 16:06:48 ]
  zondag 6 november 2011 @ 16:05:25 #181
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_104036608
Ik was vanuit Hurghada een dag naar Cairo geweest met de bus. Het is wel slopend, maar zeker aan te raden. Ook niet erg duur. Je kan ook met het vliegtuig gaan.
pi_105744787
Wij gaan midden januari een weekje naar Egypte. Hebben een of andere pakketreis geboekt in een hotel dat waarschijnlijk vol zit met Russen, maar het was zo goedkoop dat alleen de vlucht al de helft duurder zou zijn ;)

We vliegen op Hurghada en gaan sowieso een aantal dagen naar Luxor. Overwegen om toch een paar dagen te gaan duiken in Hurghada - is dat een beetje de moeite waard in januari?
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:39:05 #183
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_109147882
Zijn er toevallig ook mensen naar hurghada geweest en daar in het Titanic Palace/Beach hebben gezeten?

Wij wel en het was een fantastisch hotel. Dicht bij de zee en lekker eten :P . Ook naar luxor geweest en daar naar die tempels en graven geweest, is ook een aanrader om te doen.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_109151247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:39 schreef mar456 het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen naar hurghada geweest en daar in het Titanic Palace/Beach hebben gezeten?

Wij wel en het was een fantastisch hotel. Dicht bij de zee en lekker eten :P . Ook naar luxor geweest en daar naar die tempels en graven geweest, is ook een aanrader om te doen.
Tempel van Amon (Karnak), Luxor Tempel, Vallei der Koningen bedoel je? Even een brutale vraag aan de mensen die een all-in reisje doen, wat is daar nou leuk aan? Ik heb zo genoten van de cultuur en de lokale bevolking in Caïro en Luxor... 2 dagen Sharm el-Naga was voor even leuk, maar had liever nog meer tijd gehad in een stad als Caïro.
pi_109175273
Wij zijn daarom uiteindelijk 3 dagen in Hurghada gebleven en 4 in Luxor verbleven... geen moment verveeld en echt enorm genoten van de gastvrijheid van de lokale bevolking :)
pi_109343608
Cairo is alleen leuk als je iemand kent die je daar wegwijs kan maken en alles kan laten zien. Maar je kan natuurlijk altijd gewoon een ticket boeken naar Cairo verblijven in het president hotel in Zamelek en gewoon een week lang de stad verkennen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:00 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115869624
http://www.lidl-reizen.nl(...)vakantie_HRG328.html

In maart 2013?
Lijkt mij echt ontzettend tof....

Kenners, wat denken jullie?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115877951
ziet er goed uit.
ik heb een nijlcruise in 2010 gemaakt en dat was erg leuk.
was wel maar 5 dagen varen ofzo en nog een week in een resord maar was wel heel erg leuk.
leuke groep was het ook
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_115927491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.lidl-reizen.nl(...)vakantie_HRG328.html

In maart 2013?
Lijkt mij echt ontzettend tof....

Kenners, wat denken jullie?
Ziet er goed uit! Vanaf 820 euro inclusief excursies is niet duur! Misschien is het wat onlogisch om met het strand te beginnen. Meestal eerst het intensieve gedeelte (cultuur) en daarna uitrusten in een van de badplaatsen. In maart is het dankzij de hogere zonnestand meestal al heerlijk weer, zeker in het Nijldal.

Egypte blijft een van mijn favoriete landen. Een geweldige cultuur, het zonlicht van de Provence, en (bijvoorbeeld in mei) een temperatuur tussen 35 en 40 graden in het Nijldal.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:23:25 #190
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_115946907
Vlieg volgende week weer naar Sharm :)
lekker 2 weken duiken

en dan Feb weer terug naar sharm voor de 10e x egypte O+
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_116509612
Ik wil er in de eindejaarsperiode ( pakweg 21 december - 7 januari ) een tweetal weken tussen uit. Wat moet er aanwezig zijn : een ideale mix van zon, strand, zee, backpacken, snorkelen, cultuur, uitgaan en mensen leren kennen.
Eerste keuze viel op Thailand of Indonesië. Maar beide vallen zo goed als af wegens heel erg dure vluchten in de eindejaarsperiode ( meer dan 1000 euro ).
Dus ben ik het iets dichter ( en dus goedkoper) gaan zoeken en nu is mijn oog op Egypte gevallen. Voldoet het land aan mijn voorwaarden ? Dat er zon, strand, zee en cultuur aanwezig zijn, lijkt me evident. Maar kun je er ook makkelijk backpacken en dus mensen leren kennen ( in hostels Bvb) en kun je er goed gaan stappen 's nachts ?
Ik had een rondtrip Caïro - Luxor - Hurghada in gedachten. Is dat wat ? Of zijn er betere trips te doen ?
Bedankt alvast !
pi_116710108
UP ! Niemand die me kan helpen ? :(
pi_116733048
Backpacken is heel goed te doen in Egypte. Het OV is prima in het hele land en er zijn hostels genoeg. Qua stappen moet je er wel rekening mee houden dat alcohol lang niet overal beschikbaar is. In bars in touristenplekken zoals Hurghada meestal wel maar in restaurants vaak niet. Je hebt wel winkels waar je bier kan kopen maar dat is erg duur.
pi_116746377
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij :)
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
pi_116746774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
Ik ben niet in Hurghada of Sharm geweest, maar naar wat ik erover gehoord heb zou ik persoonlijk beide mijden en naar Dahab gaan, daar ben ik wel geweest en dat is best tof. Wat kleinschaliger en gezelliger.
pi_116747158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
En als je tof wilt duiken en snorkelen en geen behoefte hebt aan megaresorts, Sharm el Naga :Y
pi_116766138
Maar ik heb wel behoefte aan uitgaan. Kan dat in Dahab en sharm El naga ?
pi_116766537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:08 schreef BramKVO het volgende:
Maar ik heb wel behoefte aan uitgaan. Kan dat in Dahab en sharm El naga ?
Je kan in Dahab prima uitgaan maar verwacht geen megadisco's of wilde feesten tot het ochtendgloren. Het is allemaal vrij laid back en kleinschalig.
pi_116771249
Sharm el naga niet, dat is echt een klein resortje met de basic dingen, een duikschool en snorkelverhuur. En onwijs mooi koraal O+
  zondag 23 september 2012 @ 18:17:06 #200
226677 revpolen
pi_117160084
nu net klein weekje terug :( gelukkig zit ik over 5 maanden er weer :)

wat me opviel... erg rustig momenteel! ( resort had net aan 20% bezetting )
NL mensen blijven veel in het resort ( denken dat het daar buiten gevaarlijk is... )

wel positief.. de excursies zijn daar door goedkoper geworden en de winkeltjes ook wel lijkt..
pi_117162090
Vind jij het een goed idee om een toer Caïro - Luxor - Hurghada of Sharm El sheikh te doen ? En dit in tweetal weken ( 21 december - 4 januari ) ? Qua weer zit het sowieso wel oke zeker ?
Kun je er in die periode wat goed uitgaan ( vooral aan de badplaatsen dan) ?
  zondag 23 september 2012 @ 22:34:59 #202
226677 revpolen
pi_117175051
Ik zou de toch cairo -> sharm ff overslaan ( of je moet het per vliegtuig doen )
qua weer... reken op 20 graden
uitgaan in egypte is niet groots maar je zal je nooit vervelen!
pi_117177360
Bedoeling is dat ik of sharm of hurghada doe om uit te rusten, te snorkelen en te feesten. Of raad jij dat af dan ?
  zondag 23 september 2012 @ 23:31:28 #204
226677 revpolen
pi_117177677
persoonlijk verkies is sharm boven hurghada ( moderner en heb der vrienden wonen )
maar sowieso het echte egypte vind je enkel in Cairo :)

Sharm/hurghada is gewoon veilig! echter de weg van cairo naar sharm kan gevaarlijk zijn! ( daarom vliegen )
pi_117191232
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef revpolen het volgende:
nu net klein weekje terug :( gelukkig zit ik over 5 maanden er weer :)

wat me opviel... erg rustig momenteel! ( resort had net aan 20% bezetting )
NL mensen blijven veel in het resort ( denken dat het daar buiten gevaarlijk is... )

wel positief.. de excursies zijn daar door goedkoper geworden en de winkeltjes ook wel lijkt..
Vind het raar dat de vakanties dan zo duur blijven, 3 jaar geleden zat je voor net 400 euro een week in een 5 sterren, nu is het uitgestorven daar en zie je allemaal prijzen van 600+ als je goed zoekt....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_117196418
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:31 schreef revpolen het volgende:
persoonlijk verkies is sharm boven hurghada ( moderner en heb der vrienden wonen )
maar sowieso het echte egypte vind je enkel in Cairo :)

Sharm/hurghada is gewoon veilig! echter de weg van cairo naar sharm kan gevaarlijk zijn! ( daarom vliegen )
Is er geen veilig OV. Dan ?
Dus je raadt me cairo - Luxor - hurghada aan ipv cairo-Luxor-sharm vanwege de veiligheid ?
  maandag 24 september 2012 @ 19:22:02 #207
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_117203290
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Is er geen veilig OV. Dan ?
Dus je raadt me cairo - Luxor - hurghada aan ipv cairo-Luxor-sharm vanwege de veiligheid ?
Natuurlijk is het openbaar vervoer veilig, er zijn alleen nogal wat incidenten geweest in Sinaï. De kans dat er iets ernstig met je gebeurd is nihil, dus ik zou gewoon de bus pakken tenzij je jezelf niet veilig voelt of het geld voor het vliegtuig kan missen. Houd er rekening mee dat bussen in Egypte niet altijd even comfortabel of snel zijn.
pi_117258584
Oke Caïro en Luxor zou ik dus sowieso doen. Blijft dan de keuze tussen Sharm (en/of Dahab) en Hurghada.
Ik heb begrepen dat Sharm een beter nachtleven heeft dan Hurghada of klopt dat niet ? Bedoeling in die plaatsen is toch vooral strand, zon, snorkelen en feesten.
pi_117259311
Het weer kan (relatief) tegenvallen in de kerstvakantie, met temperaturen die rond of iets onder de 20 graden blijven steken. Daar komt bij dat er meestal een stevig briesje waait; het voelt dan tamelijk fris aan. Voor wateractiviteiten zijn er al met al betere seizoenen.
pi_117262235
I know, maar ja, het is nu zo vanwege verlof enzo :) en naar verluidt is het aan de rode zee wel rond de 22 graden dan en in cairo inderdaad wat frisser .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')