Nou ik heb nu al spijt. Het is er 38 graden overdag, 30 's nachts en een UV-straling van 11 (das gewoon ongezond).quote:Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef PLAE@ het volgende:
Goed ik heb me om laten lullen. Ik ga 11 dagen naar Sharm El Sheikh in een all-in resort. Het is voor mij weer eens iets heel anders. Maar ik blijf niet op dat resort zitten begin ik me nu te bedenken. Cairo is een uurtje vliegen en het kost geen drol. 6 uur met de bus kan ook maarja...daar lijk je me wel erg brak van te worden.Misschien is een uitstapje naar Amman ook nog een mogelijkheid.
Wow 48..dat is wel erg weinig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.
Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:15 schreef PimD het volgende:
Net terug van een weekje Sharm el Sheikh. Bizar hoe rustig het er is nu. Nauwelijks toeristen (in ons hotel zaten welgeteld 48 gasten). Schijnbaar durven een hoop mensen nog niet naar Egypte na de rellen enzo in januari dit jaar.
Weer lekker gedoken, gezwommen etc. Hopelijk aan het eind van het jaar nog een keer een weekje.
Welk hotel zat je als ik vragen mag? Opzich is iets rustiger niet erg (lekker veel ruimte bij t zwembad en strand) maar helemaal leeg is ook niet echt gezellig haha.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef PimD het volgende:
Wat ik heb begrepen van diverse mensen is dat er zo'n 30/40% minder toerisme is op het moment. Andere jaren lagen de stranden helemaal vol en zaten er altijd zat mensen in zee, zag je overal boten op zee - maar nu niet. Vorig jaar zijn wij ook rond deze tijd gegaan en toen was het een stuk drukker. Dus ik gok dat het ook in het hoogseizoen over een paar weken goed te merken zal zijn.
Nou ik ben op beide plekken geweest (Canarische eilanden in mei, Egypte in januari) en ik vond Egypte veeeeeeeeeeeeel warmer. Op Tenerife/Gran Canaria krijg je altijd een lekker windje vanaf de Atlantische Oceaan maar in Egypte zit je echt in die verzengende Sahara-hitte.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:07 schreef Merkie het volgende:
Egypte ligt zo'n beetje op dezelfde breedtegraad als de Canarisch Eilanden, dus als je die overleefd hebt zou Egypte ook moeten lukken denk ik.
Een stuk of 5, 6 Nederlanders. Een paar Polen en voor de rest waren het eigenlijk allemaal Egyptenaren zelf.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:20 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Welke nationaliteiten waren dat zowel? Nederlanders? Duitsers? Russen?
Corendon is goedkoop, die biedt trouwens ook via vakantieveilingen reisjes aan.quote:Op woensdag 13 juli 2011 18:29 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog een goeie site voor een goedkope (all in?) reis naar Egypte rond september?
De nachttrein zelf was redelijk brak, we hebben ook nog ergens 3 uur midden in de rimboe stilgestaan. En veel kakkerlakken, vrij kut want ik durfde amper met m'n hoofd tegen de muur te slapen omdat ik bang was dat ze mijn haar in zouden lopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
Ik denk dat het een week met gebroken nachten gaat worden, ook met het vluchtschema. Jij hebt de nachttrein dus ook gedaan, hoe was het naast het gebrek aan slaap?
Precies die reis heb ik gedaan 2 jaar geleden, ook met Shoestring. Vermoeiend, soms niet al te beste hotels, maar toch was het fantastisch; je doet en ziet in korte tijd zoveel en dat vind ik altijd wel fijn en dan het snorkelen op het einde daar in Sharm el Naga was ook lekker als afsluiting. Toen ik daar was, was het daar een oase van rust, met alleen de hutjes waar wij in zaten, (met uitzicht op zee) hoop dat dat nog zo is, want ik zag in de verte wel complexen in aanbouw.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef douche-eendje het volgende:
Caïro, Luxor en Sharm el-Naga. Deze reis:
http://shoestring.nl/afri(...)-en-cultuur/reisinfo
Ik vond het anders behoorlijk benauwd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:39 schreef conleche het volgende:
Wij hadden geluk en een hele wagon voor onszelf trouwens, dat was wel koel.
Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo.quote:heb echt nog nooit zo iets gezien! Het water was kristalhelder (en warm!), en de kleuren van de duizenden vissen......echt wonderbaarlijk mooi.![]()
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:46 schreef Silenus het volgende:
Ja had ik ook, je hoort vantevoren die 'it's sooooooooo beautiful' verhalen en dan denk je 'zal allemaal wel meevallen, misschien zie je een haring'. Maar eenmaal onder water zit je meteen op de set van Finding Nemo.
Dat visumverhaal weet ik niet meer precies, maar volgens mij moet je gewoon wat euro's geven (15 geloof ik?) aan een balie op het vliegveld en dat is het. Niks bijzonders.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow god, dat rennen over straat gaat nog wat worden. Ik zie geen diepte en kan aankomend verkeer niet zo goed inschatten![]()
Conleche, leuk dat jij die reis ook hebt gemaakt, vooral de tips over de restaurantjes zijn erg handig. Dat van de hotels had ik al begrepen maar zal mij niet weerhouden van een reis, heb de afgelopen jaren al aardig wat aan "ranzigheid" meegemaakt en de vloek van de Farao heb ik in Barcelona en Ierland ook al gehad... Hoe was het visumverhaal en de aankomst op het vliegveld bij jou geregeld? Vind de informatie die ik tot nu toe heb gekregen nog niet echt duidelijk, maar ik ben dan ook soms iets te met alles willen weten.
Zijn jullie daar wezen duiken of snorkelen? Vraag mij af hoe ik dat moet gaan doen met mijn bril, hehe.
Ze hebben vast gerenoveerd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef douche-eendje het volgende:
Nu is het visum door shoestring al geregeld, verplicht. Maar moet nog maar zien hoe dat gaat lopen. Het is voor mij de eerste keer dat ik buiten Europa reis dus bepaalde dingen zijn nieuw voor mij.
Cairo geloof ik Indiana hotel? Ach, dat klinkt net zo slecht als het hotel in Barcelona waar ik 2 jaar geleden was. Ook vies, de meest enge lift die ik ooit mee heb gemaakt, onvriendelijk personeel, niet al te nette kamers (denk aan vlekken in het tapijt waarvan je de herkomst niet wilt weten) en een airco die snachts de kamer liet afkoelen tot vriespunt. Ach, hoort erbij
Hoe was het verder, om alleen te gaan, en wat vond je het leukste van je vakantie? Zijn toch veel stelletjes in het vliegtuig en ook op je bestemming. Maar je hebt er al vrienden schrijf jequote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:20 schreef Keios het volgende:
Ik ben net terug van de 5e keer Egypte. Och, wat hou ik van dat land! Altijd mooi weer, mooie zee, prachtige woestijn en leuke mensen.
Alleen... Ik was er dit keer op mn alleen. Ik wou weer gaan duiken, wat relaxen, vrienden bezoeken. Als vele van die Egyptenaren een vrouw alleen zien, denken ze onmiddellijk: aha, easy sex! Veel Duitse en Russische vrouwen gaan er namelijk alleen om te neuken. Maar niet alle vrouwen zijn zo.
Soms is het wel beu... Maar toch, ik blijf terug gaan en eigenlijk nog altijd liefst alleen.
In Hurghada was het natuurlijk schitterend weer, maar als het dan toch aardig waait (is normaal daar) houd ik het met nog warmer weer ook prima uit. In Luxor was het 35° en dat is wel warm in de zon, omdat er bijna geen wind staat en de lucht zeer transparant is.quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:
Eind september nog aangenamer als in nog warmer? Ik ben blij dat ik volgende week juist ga, warm maar niet te overdreven... haha.
Oh lekker, kan ik niet mee in je koffier?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,
Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.
We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Nou, niet gerenoveerd maar het was te merken dat de toeristensector echt een gigantische klap heeft gehad de laatste maanden; wat zijn we ontzettend verwend in dat hotel! Alles was ook redelijk schoon te noemen, ik had de eerste nachten daar een kamer waarvan de badkamer zo groot is als mijn huidige kamer (quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Ze hebben vast gerenoveerd.
Yup, dat is het.![]()
Wat ik boven omschreef bij luxor kan ik je zeker aanraden, vooral de ballontochtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 15:08 schreef TripleS het volgende:
Hallo allemaal ,
Volgende week vertrek ik voor 8 dagen richting Hurghada e.o., we hebben bij Skytours een 4* Bingoreis geboekt , dat houdt in dat we op het vliegveld pas weten in welk 4* hotel we terecht komen.
We gaan puur voor een luie strandvakantie maar ik wil toch nog ff wat van het land zien , heeft iemand nog tips voor leuke uitstapjes?
Tempel van Amon (Karnak), Luxor Tempel, Vallei der Koningen bedoel je? Even een brutale vraag aan de mensen die een all-in reisje doen, wat is daar nou leuk aan? Ik heb zo genoten van de cultuur en de lokale bevolking in Caïro en Luxor... 2 dagen Sharm el-Naga was voor even leuk, maar had liever nog meer tijd gehad in een stad als Caïro.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:39 schreef mar456 het volgende:
Zijn er toevallig ook mensen naar hurghada geweest en daar in het Titanic Palace/Beach hebben gezeten?
Wij wel en het was een fantastisch hotel. Dicht bij de zee en lekker eten. Ook naar luxor geweest en daar naar die tempels en graven geweest, is ook een aanrader om te doen.
Ziet er goed uit! Vanaf 820 euro inclusief excursies is niet duur! Misschien is het wat onlogisch om met het strand te beginnen. Meestal eerst het intensieve gedeelte (cultuur) en daarna uitrusten in een van de badplaatsen. In maart is het dankzij de hogere zonnestand meestal al heerlijk weer, zeker in het Nijldal.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:05 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.lidl-reizen.nl(...)vakantie_HRG328.html
In maart 2013?
Lijkt mij echt ontzettend tof....
Kenners, wat denken jullie?
Ik ben niet in Hurghada of Sharm geweest, maar naar wat ik erover gehoord heb zou ik persoonlijk beide mijden en naar Dahab gaan, daar ben ik wel geweest en dat is best tof. Wat kleinschaliger en gezelliger.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
En als je tof wilt duiken en snorkelen en geen behoefte hebt aan megaresorts, Sharm el Nagaquote:Op donderdag 13 september 2012 17:04 schreef BramKVO het volgende:
Thanks ! Zolang je in clubs en bars alcohol hebt, is het goed voor mij
Is het rondje cairo - Luxor - hurghada oke of raad je iets anders aan ? Sharm El sheikh ipv hurghada Bvb ?
Je kan in Dahab prima uitgaan maar verwacht geen megadisco's of wilde feesten tot het ochtendgloren. Het is allemaal vrij laid back en kleinschalig.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:08 schreef BramKVO het volgende:
Maar ik heb wel behoefte aan uitgaan. Kan dat in Dahab en sharm El naga ?
Vind het raar dat de vakanties dan zo duur blijven, 3 jaar geleden zat je voor net 400 euro een week in een 5 sterren, nu is het uitgestorven daar en zie je allemaal prijzen van 600+ als je goed zoekt....quote:Op zondag 23 september 2012 18:17 schreef revpolen het volgende:
nu net klein weekje teruggelukkig zit ik over 5 maanden er weer
wat me opviel... erg rustig momenteel! ( resort had net aan 20% bezetting )
NL mensen blijven veel in het resort ( denken dat het daar buiten gevaarlijk is... )
wel positief.. de excursies zijn daar door goedkoper geworden en de winkeltjes ook wel lijkt..
Is er geen veilig OV. Dan ?quote:Op zondag 23 september 2012 23:31 schreef revpolen het volgende:
persoonlijk verkies is sharm boven hurghada ( moderner en heb der vrienden wonen )
maar sowieso het echte egypte vind je enkel in Cairo
Sharm/hurghada is gewoon veilig! echter de weg van cairo naar sharm kan gevaarlijk zijn! ( daarom vliegen )
Natuurlijk is het openbaar vervoer veilig, er zijn alleen nogal wat incidenten geweest in Sinaï. De kans dat er iets ernstig met je gebeurd is nihil, dus ik zou gewoon de bus pakken tenzij je jezelf niet veilig voelt of het geld voor het vliegtuig kan missen. Houd er rekening mee dat bussen in Egypte niet altijd even comfortabel of snel zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Is er geen veilig OV. Dan ?
Dus je raadt me cairo - Luxor - hurghada aan ipv cairo-Luxor-sharm vanwege de veiligheid ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |