abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 19:46:32 #251
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_69804048
in sharm kan je ongeveer nederlandse prijzen verwachten.
maar het eten is daar bijna overal goed dus wat dat betreft zit je er prima.

Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:50:20 #252
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69804195
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:46 schreef RSie het volgende:

Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_69805956
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.
pi_69807403
quote:
Inderdaad. Ze zouden wat mij betreft een all-inclusive-drinks optie moeten hebben - drank zit dan bij de prijs in, maar voor de rest niks.
Nee.
  maandag 8 juni 2009 @ 16:13:57 #255
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_69828850
quote:

[..]

zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.
in Sharm zat ik in het Na'ama Bay hotel gelegen achter The Little Buddha en dan niet eens in het "gewone" gedeelte maar in het achterterrein in de villa's (om maar ff een voorbeeldje van luxe aan te geven),... heb 1 avondje het voer uit de warmhoudbakken geprobeerd en direct besloten dat dat voor het laatst was.

Ik wil eten waarvan ik duidelijk smaken kan onderscheiden, en niet een massa gaargekookte drab waarbij alle smaken vermengd zijn zodat je maar 1 (over het algemeen we'ige*) smaak overhoud.

nee, sorry ik heb zowel in Turkije, Griekenland, egypte en Spanje geen enkele goede ervaring overgehouden. Zodra er een buffet is is het eten NIET lekker.
a'la Carte daarentegen heb ik wel positieve ervaringen mee, maar dat doen ze niet in die all-inclusive hotels.

Overigens zijn de drankjes en de lunches best ok, en ontbijt kan meestal ook weinig mee mis gaan zolang ze maar croissants en pannenkoekjes hebben liggen. Maar het avondeten,....

*excuseer de niet kloppende spelling
pi_69842771
quote:
Aan wat voor prijzen moet ik denken dan voor een diner? Lang geleden dat ik hier in Nederland in een restaurant ben geweest Wat kost een glas cola bijvoorbeeld in een gemiddeld hotel?
Nee.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:37:25 #257
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69844579
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.
Mamlouk palace is ook niet een simpel resort.. Dat was de #2 van Hurghada. De #1 vereist om in galakleding bij het eten te komen.. Eten was erg lekker!!
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:13 schreef RSie het volgende:

[..]

zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.
in Sharm zat ik in het Na'ama Bay hotel gelegen achter The Little Buddha en dan niet eens in het "gewone" gedeelte maar in het achterterrein in de villa's (om maar ff een voorbeeldje van luxe aan te geven),... heb 1 avondje het voer uit de warmhoudbakken geprobeerd en direct besloten dat dat voor het laatst was.

Ik wil eten waarvan ik duidelijk smaken kan onderscheiden, en niet een massa gaargekookte drab waarbij alle smaken vermengd zijn zodat je maar 1 (over het algemeen we'ige*) smaak overhoud.

nee, sorry ik heb zowel in Turkije, Griekenland, egypte en Spanje geen enkele goede ervaring overgehouden. Zodra er een buffet is is het eten NIET lekker.
a'la Carte daarentegen heb ik wel positieve ervaringen mee, maar dat doen ze niet in die all-inclusive hotels.

Overigens zijn de drankjes en de lunches best ok, en ontbijt kan meestal ook weinig mee mis gaan zolang ze maar croissants en pannenkoekjes hebben liggen. Maar het avondeten,....

*excuseer de niet kloppende spelling
In dat resort (Mamlouk palace) kon je dus wél elke dag a'la carte eten. aziatisch, mexicaans en italiaans. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je in een all-in resort zit en buiten de deur gaat eten.. Een drankje doen kan ik wel begrijpen..
Leer spaties gebruiken!
pi_69945458
Ik ga samen met mijn vriend 2 weken rondtrekken in Egypte, komen aan in Cairo en gaan vandaar uit rondtrekken.
In ieder geval, Alexandrie, de Nijl af naar Luxor en dan richting de Rode zee.
Mijn vriend en ik hechten geen waarde aan luxe dus slapen wij zo goed koop mogelijk in hostels.
We zien ter plekke wel waar we gaan eten, meestal gaan we af op de aanraders van de Lonely Planet.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69946498
Aanraders in de lonely planet zijn meestal juist de plekken die ik liever mijd. In veel gevallen kom je dan nl van een koude kermis thuis - door het massale bezoek nav een lovend stukje in de LP worden heel veel restaurant-/hoteleigenaars lui als varkens en keldert de service en kwaliteit heel snel. Het publiek blijft toch wel komen want "wat in de LP staat is waar", moeite doen hoeft niet meer.
pi_69947811
Tvp
pi_70062914
Wij gaan binnenkort ook naar Egypte, Cairo. Nou lees ik al van verschillende bronnen dat voor zo'n beetje alles getipt moet worden.

Maar wat is een gangbaar bedrag hiervoor?

En is er nog wat tips over tours/excursies ter plekke? p tripadvisor lijkt een tourguide de standaard methode. Maar wat zijn de gemiddelde kosten?
pi_70063590
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef athlonkmf het volgende:
Wij gaan binnenkort ook naar Egypte, Cairo. Nou lees ik al van verschillende bronnen dat voor zo'n beetje alles getipt moet worden.

Maar wat is een gangbaar bedrag hiervoor?
Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!
quote:
En is er nog wat tips over tours/excursies ter plekke? p tripadvisor lijkt een tourguide de standaard methode. Maar wat zijn de gemiddelde kosten?
De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.
Veel hotels bieden allerlei tours en excursies aan - ga rondshoppen en kies de aanbieding met het meeste waar voor je geld.
Ga *niet* in op "aanbiedingen" van gastjes die je op straat aanspreken, en een "oom"/"broer"/"neef" hebben die (naast een papyruswinkel / parfumwinkel / garnalenpelfabriek / whatever) ook een "toerismebureau" hebben.
pi_70108933
We willen misschien richting egypte gaan, ikzelf ben er al eens geweest. Maar vraag me af welke plaats leuker is hurgada of sharm el sheik??
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:37:59 #264
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70111901
Over twee weken al!!!
pi_70121198
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:27 schreef Fastlady het volgende:
We willen misschien richting egypte gaan, ikzelf ben er al eens geweest. Maar vraag me af welke plaats leuker is hurgada of sharm el sheik??
Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_70122329
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!
[..]
Goh...
quote:
De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.
Veel hotels bieden allerlei tours en excursies aan - ga rondshoppen en kies de aanbieding met het meeste waar voor je geld.
Ga *niet* in op "aanbiedingen" van gastjes die je op straat aanspreken, en een "oom"/"broer"/"neef" hebben die (naast een papyruswinkel / parfumwinkel / garnalenpelfabriek / whatever) ook een "toerismebureau" hebben.

Goh...
pi_70124390
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 10:07 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Goh...
[..]

Goh...
Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Dingen als fooi, kosten van excursies etc ZIJN gewoon enorm afhankelijk van 1. wat wil je 2. wat krijg je en 3. hoe goed kun je afdingen. Vooral dat laatste.
pi_70125683
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Dingen als fooi, kosten van excursies etc ZIJN gewoon enorm afhankelijk van 1. wat wil je 2. wat krijg je en 3. hoe goed kun je afdingen. Vooral dat laatste.
Simpele antwoorden onderverdeeld in categorien zoals gebruikelijk in andere landen..

Fooi:
WC gebruik: 1LE
Eten: 10% van nota
Taxi: 5% extra.
Portier: 1 dollar.

Tours: dagtour <beroemde tourist trap> rond de 50 dollar excl entree. +20% als je via hotel boekt

Maar antwoorden als "Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso! ".
Nee, goh... De egyptenaren vragen het liefst je hele fortuin + die van je grootouders.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:39:22 #269
62512 Smurfin
Curiositá
pi_70318059
tvp
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:29:03 #270
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70614827
Maar om terug te komen op het fooi/baksheesh gebeuren. Hoe veel geven jullie de bewakers en andere soorten "gidsen" die op toeristische plekken rond lopen? Ik word zelf nogal moe van de personen die naar tien minuten al om 100 LE vragen. Wat is normaal?
pi_70615660
ik ben net terug uit egypte en met de bakshees valt het wel mee.
de bewakers bij de trekpleisters kan je een pond per gemaakte foto geven. wij hebben bijna overal een 'guide' afgewezen en veel al op ons eigen houtje gedaan. kan je veel meer genieten.
de fake ticket inspectors kwamen we overal tegen... guides in disguise

de kamelen jongen in Dahab (ras abu galum) trok zijn neus op voor een paar pond.. hij had minimaal (bij latere navraag in ons hostel) meer dan 15 pond willen hebben.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_70616559
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Djaser het volgende:
Maar om terug te komen op het fooi/baksheesh gebeuren. Hoe veel geven jullie de bewakers en andere soorten "gidsen" die op toeristische plekken rond lopen? Ik word zelf nogal moe van de personen die naar tien minuten al om 100 LE vragen. Wat is normaal?
Wannabe gidsen krijgen niks tenzij ik ze zelf inhuur en ze een beetje hun best doen. Mensen die zich ongevraagd opdringen krijgen niks. Officiele bewakers krijgen gewoon salaris en krijgen dus ook niks. Oplichters die zich voordoen als bewakers krijgen zeker niks.
Fooi moet je verdienen, het is imo nooit een verplichting.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:08:52 #273
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70618405
Nou ja het heeft allemaal wel zijn voordelen als ze je dingen laten zien die je anders snel over het hoofd had gezien. Ik noem bijvoorbeeld de fundamenten van de tempel bij de Rode Piramide. Ze maken ook foto's van je wat handig is als je allen reist en eerlijk is eerlijk, ze sloven zich best voor je uit. Desalniettemin ga ik toch wat minderen want het werd op zo'n dagje piramides toeren wel erg veel.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:25:44 #274
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_70618969
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..
Yes, Dahab is een paradijs in chaotisch Egypte..

Na een week Cairo moet je daar maar eens heen gaan, haha.
pi_70630971
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:08 schreef Djaser het volgende:
Nou ja het heeft allemaal wel zijn voordelen als ze je dingen laten zien die je anders snel over het hoofd had gezien. Ik noem bijvoorbeeld de fundamenten van de tempel bij de Rode Piramide. Ze maken ook foto's van je wat handig is als je allen reist en eerlijk is eerlijk, ze sloven zich best voor je uit. Desalniettemin ga ik toch wat minderen want het werd op zo'n dagje piramides toeren wel erg veel.
Een goede eerlijke gids heeft zeker zijn nut en die mag je ook zeker wel een fooi geven.

Maar er zijn heel erg veel kansloze rukkertjes die zich voordoen als gids, ongevraagd zich aan je opdringen en je blijven volgen. Ondanks dat je ze meer dan duidelijk maakt dat ze eigenlijk wel mogen optiefen. Maarf ze blijven je volgen. En dan komen ze als gids niet verder dan "pyramids very old. Pyramids made of stone. Very high. And old.". En aan het eind ook nog om geld durven vragen. Die gasten kun je missen als nierstenen, laat staan dat ze fooi verdienen.
pi_70631480
We zijn ondertussen terug van egypte. Het is toch nodig om die stenen een keer te bekijken, maar ik denk dat wij niet nog een keer zullen gaan. De bevolking (en dan vooral de sjacheraars) daar heeft het flink verpest voor ons.

Wel blij dat we een goede gids hebben ingehuurd voor minder dan 30 dollar p.p.p.d. incl aircobus en chauffeur. Wel handig zo'n private tour, want dan kan je op eigen tempo de bezienswaardigheden doorlopen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:21:28 #277
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70730984
KLM heeft tickets naar Egypte voor 252 euro.
Het zou zomaar eens Egypte kunnen worden dit najaar.

Dikke vette TVP dus.
pi_70731152
En Jetair vliegt voor 200 euro retour, interessant voor als Zaventhem dichterbij ligt
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:37:35 #279
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70731424
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Hoothoot het volgende:
En Jetair vliegt voor 200 euro retour, interessant voor als Zaventhem dichterbij ligt
Dat zou bijna een optie kunnen zijn. Afhankelijk van de vluchttijden, want die zijn echt heel erg kut met KLM.
pi_70750225
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:09 schreef athlonkmf het volgende:
We zijn ondertussen terug van egypte. Het is toch nodig om die stenen een keer te bekijken, maar ik denk dat wij niet nog een keer zullen gaan. De bevolking (en dan vooral de sjacheraars) daar heeft het flink verpest voor ons.

Wel blij dat we een goede gids hebben ingehuurd voor minder dan 30 dollar p.p.p.d. incl aircobus en chauffeur. Wel handig zo'n private tour, want dan kan je op eigen tempo de bezienswaardigheden doorlopen.
Merendeel van de mensen die ik spreek zal nooit meer terugaan naar dat land. Toch jammer dat ze zo hun eigen ruiten ingooien.
pi_70750770
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Merendeel van de mensen die ik spreek zal nooit meer terugaan naar dat land. Toch jammer dat ze zo hun eigen ruiten ingooien.
tja. zat mensen die de pyramides willen zien natuurlijk... zolang de toeristen niet wegblijven maakt het hun weinig uit. (hoewel onze gids wel zei dat het aantal toeristen de laatste tijd flink was gedaald. dat er schijnbaar mensen zijn die egypte hebben geboycot vanwege de varkensslachtingen weten ze dus niet)
  dinsdag 7 juli 2009 @ 19:41:20 #282
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70752193
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Tja, noem het bekrompen, maar ik vermaakte me wel lekker in het resort. Direct op het vliegveld, als je een bagagekarretje wil, moet je gelijk betalen.. Wil je naar de plee, gelijk betalen. Ik had toen direct al een pesthekel aan die grappen.

Ik ga op vakantie om te genieten en niet om voor elk wissewassie te moeten betalen aan mensen die blijkbaar geen échte baan kunnen vinden. De schoonmaker in het resort was een toffe gast. Nooit sacho, werkte hard en lang, en vroeg niet om een fooitje. Toch heeft hij van mij een aantal keer een fooi gehad. In totaal een euro of 10-15. Je moet een fooitje verdienen en niet verwachten. Iemand die op een stoel zit te wachten tot er weer een dom schaap (een onwetende toerist) komt om een karretje te pakken om hem geld af te troggelen krijgt van mij geen respect.

Als ze dat in hun oren knopen, kan het nog wat worden. Misbruiken ze toeristen om snel geld te cashen, dan blijft het een arm land..
Leer spaties gebruiken!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:48:34 #283
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_70870813
We hebben geboekt!! Jippieeee!!
22 augustus pas,nog zo lang wachten!
Tirana Sunrise in Nabq op Sharm :-D
Nou hopen dat het in de tussentijd hier nog een beetje lekker weer wordt....
pi_70927356
quote:

[..]

Mn vriendin en ik zaten daar ook vorig jaar. Het eten was allemaal erg goed te doen inderdaad !

Zoals het nu staat gaan we in het najaar. Maar dan in Garden Beach Resort, die er naast ligt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70930533
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Tja, noem het bekrompen, maar ik vermaakte me wel lekker in het resort. Direct op het vliegveld, als je een bagagekarretje wil, moet je gelijk betalen.. Wil je naar de plee, gelijk betalen. Ik had toen direct al een pesthekel aan die grappen.
Wij zijn in veel landen geweest waar de bewoners leven van tips, maar deze gebeurt wel op een fatsoenlijke manier. Taxi, restaurants, valets, WCs.
Maar de manier hoe Egypte het doet slaat echt alles. Werkelijk voor alles willen ze wat hebben. En dan nog zo aandringerig.

Ik begrijp ook niet dat ze de stad er wat beter uit laat zien. De troep en gehavende huizen en wegen in cairo is wel schrijnend voor de hoofdstad van het land. Als een toerist de pyramides en zo al een keer heeft gezien, zal ie toch geen andere reden meer hebben om terug te keren? Nou gaan er in dit topic al veel mensen enkel voor de all-in resorts. Zeg wel wat over het land...
  maandag 13 juli 2009 @ 13:00:19 #286
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_70931053
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:44 schreef athlonkmf het volgende:
Nou gaan er in dit topic al veel mensen enkel voor de all-in resorts. Zeg wel wat over het land...
Dat zegt misschien meer over de mensen die naar resorts gaan, dan over het land.

Ben je wel eens in India geweest? Zoals jij het beschrijft, klinkt het wel een beetje als India. En daar moet je net tegen kunnen.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:48:37 #287
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70932526
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wij zijn in veel landen geweest waar de bewoners leven van tips, maar deze gebeurt wel op een fatsoenlijke manier. Taxi, restaurants, valets, WCs.
Maar de manier hoe Egypte het doet slaat echt alles. Werkelijk voor alles willen ze wat hebben. En dan nog zo aandringerig.
Waar in Egypte ben je geweest? Ik denk dat het van plek tot plek kan schelen. Cairo vond ik ook niet echt geweldig, maar Aswan en de woestijnoases vond ik een erg leuke sfeer hebben.
quote:
Nou gaan er in dit topic al veel mensen enkel voor de all-in resorts. Zeg wel wat over het land...
Zoals hierboven al gezegd zegt dat niet perse iets over het land. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die niet naar de resorts en het strand gaan. Maar die zullen dan ook niet twee weken in Cairo en omstreken verblijven.

Wij hebben in die twee weken in ieder geval geen resort en geen strand gezien
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70932842
Mijn negatieve ervaringen concentreren zich ook vooral op Cairo. Daar ben ik een aantal vervelende etters tegengekomen. Mensen die echt samenzweren om je flink te tillen. Ik werd daar heel wantrouwend van. Buiten Cairo is het minder, je hebt natuurlijk de gebruikelijke verkopertjes en gidsen die wat aan je willen verdienen maar daar is goed mee te leven, zelfs in Luxor.
pi_71059524
Mn vriendin wou weer naar Hurghada. En ik heb op sommige site's gelezen (ook hier ) dat Sharm El Sheik toch qua omgeving en stadje mooier en netter is. Dus mn schoonzus heeft wat prijzen berekend (makkelijk als ze bij Thomas Cook werkt ) Dus nu wordt het iets moois uitzoeken.

Heeft iemand nog tips qua hotels
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:17:49 #290
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71059905
Ik vond Luxor nog wel het absolute dieptepunt qua afzetterij en opdringerigheid, daar zal ik niet snel meer heen gaan. Maar goed, Caïro is natuurlijk groter en dus is het makkelijker om oplichters uit de weg te gaan.
pi_71060582
In welke vorm van afzetterij moet ik nu denken, qua prijzen van spullen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:19:04 #292
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71062066
Dat inderdaad.
In Caïro kan ik op de toeristische sites na een fles water voor 2,5 pond halen. In Luxor vragen ze je waar je ook komt 5. Zelfde met de maaltijden waar ze gerust 40 of 50 voor een broodje vragen in stad zelf, dan eet ik liever in de Mc Donalds.
Maar ook gewoon oplichters die je op elke hoek van de straat aanspreken met leugens om je naar een papyrus shop aan de andere kant van de stad te krijgen. Jammer gewoon.
pi_71062990
Tsja dat heb ik in alle landen wel een beetje. Mijn mening is daarom ook dat ik in Egypte in een resort wil. Geen gezeik met het eten etc. Excursies gaan vanuit het hotel. Maar op het vliegveld vond ik die lui die de koffers in de bus gooiden ook erg opdringerig. Ze vroegen geld ervoor toevallig had ik 50 cent in mn broekzak dus ik gaf dat. Maar meneer was niet erg tevreden en bleef gewoon het handje ophouden
pi_71064700
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:19 schreef Djaser het volgende:
Dat inderdaad.
In Caïro kan ik op de toeristische sites na een fles water voor 2,5 pond halen. In Luxor vragen ze je waar je ook komt 5.
Poeh, 60 cent i.p.v. 30 cent. Pas maar op dat je niet failliet gaat
Nee.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:12:39 #295
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71075384
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:28 schreef PimD het volgende:

[..]

Poeh, 60 cent i.p.v. 30 cent. Pas maar op dat je niet failliet gaat
Zo lust ik er ook wel tien. Ik kan ook best tien euro voor een fles betalen zonder failliet te gaan. Punt is gewoon, dat als ik in een normale winkel kom ook een normale prijs wil betalen. Dat men twee keer zo veel of meer durft te vragen vind ik gewoon respectloos.
pi_71076005
Ach, geef ze eens ongelijk. Voor de gemiddelde toerist is zowel 2.5 pond als 5 pond peanuts - terwijl het voor hen zelf natuurlijk een veel groter verschil is met een maandloon van (ik geloof) gemiddeld zo'n 100-150 euro. Mijn broer is toevallig vorige week terug gekomen uit Egypte en die vertelde ook dat ie bij het ene winkeltje 8 pond voor een flesje cola ofzo moest betalen en bij het andere 24 ofzo - dat scheelt bijna 2 euro - dat vind ik de moeite. Maar om over 2,5 pond/20 cent te gaan klagen
Nee.
pi_71076332
dat is wel sad ja, die 20 cent
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:07:28 #298
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_71076901
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:36 schreef PimD het volgende:
Ach, geef ze eens ongelijk. Voor de gemiddelde toerist is zowel 2.5 pond als 5 pond peanuts - terwijl het voor hen zelf natuurlijk een veel groter verschil is met een maandloon van (ik geloof) gemiddeld zo'n 100-150 euro. Mijn broer is toevallig vorige week terug gekomen uit Egypte en die vertelde ook dat ie bij het ene winkeltje 8 pond voor een flesje cola ofzo moest betalen en bij het andere 24 ofzo - dat scheelt bijna 2 euro - dat vind ik de moeite. Maar om over 2,5 pond/20 cent te gaan klagen
8 pond voor een flesje cola betalen in Egypte.
Het zou dan nog lonend zijn om een hele tree cola mee te nemen uit Nederland. Maar je moet doen wat je zelf prettig vind en kennelijk voel je je er prettig bij om af gezet te worden bij elke gelegenheid dat je je portemonnee moet trekken. Ik denk daar anders over en als ze bij een kraampje 5 pond voor een blikje cola willen hebben loop ik lekker naar het volgende waar ze wel gewoon 2,5 vragen.
pi_71077116
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:36 schreef PimD het volgende:
"al ben ik miljonair, dan nog wil ik niet bestolen worden"

Als het vrijwillig is, dan is het geen probleem om iets extra te geven. Maar als ik het gevoel krijg dat ik genept wordt, dan is het jammer.
Ik leg bv elke dag wat geld neer in de kamer voor de kamermeisje (1e x minder, als de kamer goed is opgeruimd volgende dag extra), en geef flinke tips in een restaurant. Maar ik ga geen cent extra geven voor oplichters.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:20:33 #300
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71077216
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:19 schreef Djaser het volgende:
Dat inderdaad.
In Caïro kan ik op de toeristische sites na een fles water voor 2,5 pond halen. In Luxor vragen ze je waar je ook komt 5. Zelfde met de maaltijden waar ze gerust 40 of 50 voor een broodje vragen in stad zelf, dan eet ik liever in de Mc Donalds.
Mja, misschien hangt het er van af waar ja heen gaat, maar ik heb dat soort prijsverschillen niet echt gezien. Aan de andere kant, Luxor ligt ook 900 kilometer landinwaarts van Caïro, misschien kost het simpelweg gewoon veel om spul daar te krijgen. In de oases in de woestijn was water ook wat duurder.

Op de erg toeristische plekken moet je gewoon afdingen op alles, zelfs op het water, overigens
quote:
Maar ook gewoon oplichters die je op elke hoek van de straat aanspreken met leugens om je naar een papyrus shop aan de andere kant van de stad te krijgen. Jammer gewoon.
Jammer dat je daar zo veel last van had, wij hadden alleen wat mensen die ons een taxi wilde aansmeren, en meer niet. Blijkt maar weer dat het soms ook een kwestie van geluk of pech is wie je tegenkomt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')