Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..quote:Op zondag 7 juni 2009 19:46 schreef RSie het volgende:
in sharm kan je ongeveer nederlandse prijzen verwachten.
maar het eten is daar bijna overal goed dus wat dat betreft zit je er prima.
Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Inderdaad. Ze zouden wat mij betreft een all-inclusive-drinks optie moeten hebben - drank zit dan bij de prijs in, maar voor de rest niks.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:46 schreef RSie het volgende:
Ik snap trouwens niet dat mensen dat Allinclusive voer wegkrijgen, ik heb het meerdere jaren geprobeerd en keer op keer bleef het bij een half bordje op de eerste avond en daarna gewoon weer lekker buiten de deur eten.
zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je het niet weg zou krijgen..? Het hotel waar wij in zaten (Mamlouk palace in Hurghada) had superdelux eten. Kwaliteit was super. Als je in een 3* gaat, kan ik begrijpen dat het minder is..
Aan wat voor prijzen moet ik denken dan voor een diner? Lang geleden dat ik hier in Nederland in een restaurant ben geweestquote:Op zondag 7 juni 2009 19:46 schreef RSie het volgende:
in sharm kan je ongeveer nederlandse prijzen verwachten.
maar het eten is daar bijna overal goed dus wat dat betreft zit je er prima.
Mamlouk palace is ook niet een simpel resort.. Dat was de #2 van Hurghada. De #1 vereist om in galakleding bij het eten te komen.. Eten was erg lekker!!quote:Op zondag 7 juni 2009 20:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het eten in het gemiddelde straattentje is vaak beter (en veel goedkoper) dan dat middelmatige westerse toeristenvoer wat je in de meeste resorts voorgeschoteld krijgt.
In dat resort (Mamlouk palace) kon je dus wél elke dag a'la carte eten. aziatisch, mexicaans en italiaans. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je in een all-in resort zit en buiten de deur gaat eten.. Een drankje doen kan ik wel begrijpen..quote:Op maandag 8 juni 2009 16:13 schreef RSie het volgende:
[..]
zodra ik een hotelvakantie doe ga ik voor luxe.
in Sharm zat ik in het Na'ama Bay hotel gelegen achter The Little Buddha en dan niet eens in het "gewone" gedeelte maar in het achterterrein in de villa's (om maar ff een voorbeeldje van luxe aan te geven),... heb 1 avondje het voer uit de warmhoudbakken geprobeerd en direct besloten dat dat voor het laatst was.
Ik wil eten waarvan ik duidelijk smaken kan onderscheiden, en niet een massa gaargekookte drab waarbij alle smaken vermengd zijn zodat je maar 1 (over het algemeen we'ige*) smaak overhoud.
nee, sorry ik heb zowel in Turkije, Griekenland, egypte en Spanje geen enkele goede ervaring overgehouden. Zodra er een buffet is is het eten NIET lekker.
a'la Carte daarentegen heb ik wel positieve ervaringen mee, maar dat doen ze niet in die all-inclusive hotels.
Overigens zijn de drankjes en de lunches best ok, en ontbijt kan meestal ook weinig mee mis gaan zolang ze maar croissants en pannenkoekjes hebben liggen. Maar het avondeten,....![]()
*excuseer de niet kloppende spelling
Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef athlonkmf het volgende:
Wij gaan binnenkort ook naar Egypte, Cairo. Nou lees ik al van verschillende bronnen dat voor zo'n beetje alles getipt moet worden.
Maar wat is een gangbaar bedrag hiervoor?
De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.quote:En is er nog wat tips over tours/excursies ter plekke? p tripadvisor lijkt een tourguide de standaard methode. Maar wat zijn de gemiddelde kosten?
Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:27 schreef Fastlady het volgende:
We willen misschien richting egypte gaan, ikzelf ben er al eens geweest. Maar vraag me af welke plaats leuker is hurgada of sharm el sheik??
Goh...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Minder dan de Egyptenaren zelf vragen, dat sowieso!
[..]
quote:De prijs is natuurlijk totaal afhankelijk van wat je wil doen en in hoeveel luxe.
Veel hotels bieden allerlei tours en excursies aan - ga rondshoppen en kies de aanbieding met het meeste waar voor je geld.
Ga *niet* in op "aanbiedingen" van gastjes die je op straat aanspreken, en een "oom"/"broer"/"neef" hebben die (naast een papyruswinkel / parfumwinkel / garnalenpelfabriek / whatever) ook een "toerismebureau" hebben.
Wat voor antwoorden had je dan verwacht?quote:
Simpele antwoorden onderverdeeld in categorien zoals gebruikelijk in andere landen..quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat voor antwoorden had je dan verwacht?
Dingen als fooi, kosten van excursies etc ZIJN gewoon enorm afhankelijk van 1. wat wil je 2. wat krijg je en 3. hoe goed kun je afdingen. Vooral dat laatste.
Wannabe gidsen krijgen niks tenzij ik ze zelf inhuur en ze een beetje hun best doen. Mensen die zich ongevraagd opdringen krijgen niks. Officiele bewakers krijgen gewoon salaris en krijgen dus ook niks. Oplichters die zich voordoen als bewakers krijgen zeker niks.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Djaser het volgende:
Maar om terug te komen op het fooi/baksheesh gebeuren. Hoe veel geven jullie de bewakers en andere soorten "gidsen" die op toeristische plekken rond lopen? Ik word zelf nogal moe van de personen die naar tien minuten al om 100 LE vragen. Wat is normaal?
Yes, Dahab is een paradijs in chaotisch Egypte..quote:Op donderdag 18 juni 2009 09:19 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij vonden beiden wel érg toeristisch, Dahab is toch wat relaxter..
Een goede eerlijke gids heeft zeker zijn nut en die mag je ook zeker wel een fooi geven.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:08 schreef Djaser het volgende:
Nou ja het heeft allemaal wel zijn voordelen als ze je dingen laten zien die je anders snel over het hoofd had gezien. Ik noem bijvoorbeeld de fundamenten van de tempel bij de Rode Piramide. Ze maken ook foto's van je wat handig is als je allen reist en eerlijk is eerlijk, ze sloven zich best voor je uit. Desalniettemin ga ik toch wat minderen want het werd op zo'n dagje piramides toeren wel erg veel.
Dat zou bijna een optie kunnen zijn. Afhankelijk van de vluchttijden, want die zijn echt heel erg kut met KLM.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Hoothoot het volgende:
En Jetair vliegt voor 200 euro retour, interessant voor als Zaventhem dichterbij ligt
Merendeel van de mensen die ik spreek zal nooit meer terugaan naar dat land. Toch jammer dat ze zo hun eigen ruiten ingooien.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:09 schreef athlonkmf het volgende:
We zijn ondertussen terug van egypte. Het is toch nodig om die stenen een keer te bekijken, maar ik denk dat wij niet nog een keer zullen gaan. De bevolking (en dan vooral de sjacheraars) daar heeft het flink verpest voor ons.
Wel blij dat we een goede gids hebben ingehuurd voor minder dan 30 dollar p.p.p.d. incl aircobus en chauffeur. Wel handig zo'n private tour, want dan kan je op eigen tempo de bezienswaardigheden doorlopen.
tja. zat mensen die de pyramides willen zien natuurlijk... zolang de toeristen niet wegblijven maakt het hun weinig uit. (hoewel onze gids wel zei dat het aantal toeristen de laatste tijd flink was gedaald. dat er schijnbaar mensen zijn die egypte hebben geboycot vanwege de varkensslachtingen weten ze dus niet)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Merendeel van de mensen die ik spreek zal nooit meer terugaan naar dat land. Toch jammer dat ze zo hun eigen ruiten ingooien.
Tja, noem het bekrompen, maar ik vermaakte me wel lekker in het resort. Direct op het vliegveld, als je een bagagekarretje wil, moet je gelijk betalen.. Wil je naar de plee, gelijk betalen. Ik had toen direct al een pesthekel aan die grappen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Merendeel van de mensen die ik spreek zal nooit meer terugaan naar dat land. Toch jammer dat ze zo hun eigen ruiten ingooien.
quote:Op zondag 7 juni 2009 19:50 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Wij zijn in veel landen geweest waar de bewoners leven van tips, maar deze gebeurt wel op een fatsoenlijke manier. Taxi, restaurants, valets, WCs.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:41 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Tja, noem het bekrompen, maar ik vermaakte me wel lekker in het resort. Direct op het vliegveld, als je een bagagekarretje wil, moet je gelijk betalen.. Wil je naar de plee, gelijk betalen. Ik had toen direct al een pesthekel aan die grappen.
Dat zegt misschien meer over de mensen die naar resorts gaan, dan over het land.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:44 schreef athlonkmf het volgende:
Nou gaan er in dit topic al veel mensen enkel voor de all-in resorts. Zeg wel wat over het land...
Waar in Egypte ben je geweest? Ik denk dat het van plek tot plek kan schelen. Cairo vond ik ook niet echt geweldig, maar Aswan en de woestijnoases vond ik een erg leuke sfeer hebben.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:44 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wij zijn in veel landen geweest waar de bewoners leven van tips, maar deze gebeurt wel op een fatsoenlijke manier. Taxi, restaurants, valets, WCs.
Maar de manier hoe Egypte het doet slaat echt alles. Werkelijk voor alles willen ze wat hebben. En dan nog zo aandringerig.
Zoals hierboven al gezegd zegt dat niet perse iets over het land. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die niet naar de resorts en het strand gaan. Maar die zullen dan ook niet twee weken in Cairo en omstreken verblijven.quote:Nou gaan er in dit topic al veel mensen enkel voor de all-in resorts. Zeg wel wat over het land...
Poeh, 60 cent i.p.v. 30 cent. Pas maar op dat je niet failliet gaatquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:19 schreef Djaser het volgende:
Dat inderdaad.
In Caïro kan ik op de toeristische sites na een fles water voor 2,5 pond halen. In Luxor vragen ze je waar je ook komt 5.
Zo lust ik er ook wel tien. Ik kan ook best tien euro voor een fles betalen zonder failliet te gaan. Punt is gewoon, dat als ik in een normale winkel kom ook een normale prijs wil betalen. Dat men twee keer zo veel of meer durft te vragen vind ik gewoon respectloos.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:28 schreef PimD het volgende:
[..]
Poeh, 60 cent i.p.v. 30 cent. Pas maar op dat je niet failliet gaat
8 pond voor een flesje cola betalen in Egypte.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:36 schreef PimD het volgende:
Ach, geef ze eens ongelijk. Voor de gemiddelde toerist is zowel 2.5 pond als 5 pond peanuts - terwijl het voor hen zelf natuurlijk een veel groter verschil is met een maandloon van (ik geloof) gemiddeld zo'n 100-150 euro. Mijn broer is toevallig vorige week terug gekomen uit Egypte en die vertelde ook dat ie bij het ene winkeltje 8 pond voor een flesje cola ofzo moest betalen en bij het andere 24 ofzo - dat scheelt bijna 2 euro - dat vind ik de moeite. Maar om over 2,5 pond/20 cent te gaan klagen
"al ben ik miljonair, dan nog wil ik niet bestolen worden"quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:36 schreef PimD het volgende:
Ach, geef ze eens ongelijk. Voor de gemiddelde toerist is zowel 2.5 pond als 5 pond peanuts - terwijl het voor hen zelf natuurlijk een veel groter verschil is met een maandloon van (ik geloof) gemiddeld zo'n 100-150 euro. Mijn broer is toevallig vorige week terug gekomen uit Egypte en die vertelde ook dat ie bij het ene winkeltje 8 pond voor een flesje cola ofzo moest betalen en bij het andere 24 ofzo - dat scheelt bijna 2 euro - dat vind ik de moeite. Maar om over 2,5 pond/20 cent te gaan klagen
Mja, misschien hangt het er van af waar ja heen gaat, maar ik heb dat soort prijsverschillen niet echt gezien. Aan de andere kant, Luxor ligt ook 900 kilometer landinwaarts van Caïro, misschien kost het simpelweg gewoon veel om spul daar te krijgen. In de oases in de woestijn was water ook wat duurder.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:19 schreef Djaser het volgende:
Dat inderdaad.
In Caïro kan ik op de toeristische sites na een fles water voor 2,5 pond halen. In Luxor vragen ze je waar je ook komt 5. Zelfde met de maaltijden waar ze gerust 40 of 50 voor een broodje vragen in stad zelf, dan eet ik liever in de Mc Donalds.
Jammer dat je daar zo veel last van had, wij hadden alleen wat mensen die ons een taxi wilde aansmeren, en meer niet. Blijkt maar weer dat het soms ook een kwestie van geluk of pech is wie je tegenkomtquote:Maar ook gewoon oplichters die je op elke hoek van de straat aanspreken met leugens om je naar een papyrus shop aan de andere kant van de stad te krijgen. Jammer gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |