quote:De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?
Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.
We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
* Pandora73 duwt Ingrid op de bank en zegt: "Slapen!"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Pandora, ik ga mijn best doen. Net wel heel de voortuin van onkruid ontdaan. Nu kapot.
He, duw niet zo hard!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:49 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
* Pandora73 duwt Ingrid op de bank en zegt: "Slapen!"
Sorry Ingrid... Knuffffffquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
He, duw niet zo hard!
Mochten beeb en peuter straks nog gaan slapen, kan ik het ook proberen.
hee ingrid dat moet je dan ook niet doen hè met een slijmbeursontsteking in de heup.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Pandora, ik ga mijn best doen. Net wel heel de voortuin van onkruid ontdaan. Nu kapot.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 07:52 schreef Asyniur het volgende:
Estrys, meld je anders aan bij maatschappelijk werk. Daar zijn de wachtlijsten niet zo lang, de hulp is gratis en het kan genoeg zijn om alleen daar te ventileren. En als het niet genoeg is, heb je dit ter overbrugging naar oktober...
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Vicky het volgende:
Hoort het hebben van opvliegers ook bij het ontzwangeren??
Ik heb af en toe van die opvliegers, niet normaal... het zweet breekt me dan echt aan alle kanten uit.
Ik heb 3 maanden opvliegers gehad en wist ook niet dat het erbij hoorde. Wel dus volgens de mensen om mij heenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Vicky het volgende:
Hoort het hebben van opvliegers ook bij het ontzwangeren??
Ik heb af en toe van die opvliegers, niet normaal... het zweet breekt me dan echt aan alle kanten uit.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:50 schreef tessie het volgende:
Kan je zo´n verslag ook krijgen als je in het ziekenhuis bevallen bent?
En Memmel, wat vervelend dat je nu nog steeds zo´n beurs gevoel hebt, wist niet dat dat zo lang kon duren. Hier voelt het ook nog steeds beurs, maar ik vond dat ook al zo lang... En nu bij mij alleen dat knoopje al weggeknipt is van die hechting, voelt het al een stuk beter. Hoop dat dat bij jou na dinsdag ook zo is..
Ik dacht trouwens ook dat na de geboorte van Graeme het heel lang zou duren (als het al zou komen) voordat ik misschien nog een kindje zou willen, maar ik heb dat ook nu al. Ik zou echt heel blij zijn als we al best wel snel nog een kindje zouden mogen krijgen....
Zo eentje ken ik er ook... Heel vervelend als het allemaal anders loopt dan je had gedacht! Ik hoop dat je snel een oplossing in zicht krijgt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:56 schreef Estrys het volgende:
Ik heb het allemaal wel weer erg onderschat denk ik, een kind op de wereld zetten, opvoeden en werken en huishouden. Ik had verwacht dat het allemaal wel zou gaan lopen denk ik, gewoon zomaar.
Het lijkt me voor je broer best moeilijk om tegen drie 'ouders' te moeten vechten in plaats van twee. Kunnen jullie hem niet een beetje rust geven? Als hij over 2 jaar in de herkansing gaat is het toch ook goed? Of zit hij dan met (on)geldigheid van zijn tentamens?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef simmu het volgende:
en voor iemand begint: mijn broertje is voor mijn net zo goed 'van mij' als selene. ik heb het nooit hier duidelijk gezegd. maar broertje is geboren toen ik nog net geen 16 was. ik ben bij de bevalling geweest, mijn ouders hebben mij altijd gezien als volwaardig opvoedpersoon. zelfs toen ik met veel problemen uit huis was, was ik betrokken bij hem en zijn opvoeding. het doet heel zeer dat het nu zo misgaat. hij is nu heel boos op mij omdat ik boos ben dat hij alles zo eraan gooit.
weet je wat, je hoeft het niet in kleine letters te tiepen hoor. wat nu gebeurt tast mij aan in mijn moeder zijn. voor mijn gevoel in ieder geval wel. en dan hoort dat hier zeker wel thuis. mijn twijfels over mijn moeder zijn horen hier thuis.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
Je moet vooral tikken wat je tikken wil, maar dit is ook weer zo'n voorbeeld van iets dat hier gewoon niet hoort.
Ja, het heeft invloed op wie je bent, maar bovenal is het gewoon geklaag over het gedrag van je broertje en je anderen familie en dus hoort dat in de SC of eigenlijk beter nog in R&P.
Het heeft weinig te maken hoe jij als kersverse (of iets minder verse) moeder worstelt met dingen van het ouderschap.
Ik lees alleen maar gezanik en nergens ook maar 1 woord over twijfels aan je moederschap dus voor mij ben je tot nog toe alleen maar off-topic aan het posten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef simmu het volgende:
[..]
weet je wat, je hoeft het niet in kleine letters te tiepen hoor. wat nu gebeurt tast mij aan in mijn moeder zijn. voor mijn gevoel in ieder geval wel. en dan hoort dat hier zeker wel thuis. mijn twijfels over mijn moeder zijn horen hier thuis.
kreng.
Dan zou je iig on-topic zijn. Dan zou ik snappen waarom je het per se hier kwijt wil.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:10 schreef simmu het volgende:
wat wil je horen be, dat ik vandaag heb staan vloeken tegen selene om dan in godsnaam niet meer te krijsen? nou fucking sorrie dat ik probeer dingen vol te houden, zoel tov selene als hier. fucking boehoe.
Simmu, ik ben het wel met Viefke eens. Sterkte.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:16 schreef Vivi het volgende:
je lijkt echt nogal labiel, zou je niet eens met je huisarts gaan praten?
Het halve dagje werken ging goed, we hebben twee taken vastgesteld die ik nog ga doen voor mijn vakantie volgende week. vandaag nog halve dag en volgende week twee hele proberen. Mijn leidinggevende maakt een afspraak bij de bedrijfsarts voor mij. Ik heb nog niet gezocht naar een alternatief om eerlijk te zijn. Woensdag halve dag gewerkt dus en gisteren de hele dag met mijn mams op stap. Het ging best goed, maar vanmorgen een aanvaring met mijn man gehad. Dus het is even wat minder vandaag. Nou ja bijna weekend en dan gaan we wat leuke dingen doen met zijn drieen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:56 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys hoe ging het halve dagje werken en heb je nog een gesprek gehad naar aanleiding van je mailtje?
Hoe gaat het het nu en heb je al een alternatief gevonden?
Fuente hopelijk keert de rust snel met Merel 'snachts en kan je zelf ook even bijtanken als je man weer thuis is
Voor Vicky ook nog even een
Koemelkallergiequote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:19 schreef Pandora73 het volgende:
Fuente, wat is een KMA?
* Pandora73 feels blonde
Nog een zwangerschapssymptoom!quote:Op zondag 19 juli 2009 15:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zal het meteen op het boodschappenlijstje zettenAnders vergeet ik het ook nog.
Ook dit valt onder de noemer ziek en zeer, en heeft niks met dit topic te maken he?quote:Op zondag 19 juli 2009 09:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iemand hier bekend met prikkelbare darm? Al dagen weer buikpijn.
Nu ook 's morgens misselijk en ongesteldheidsgevoel. Met opgeblazen buik lijk wel zwanger en nu voel ik me ook zo vanwege de klachten.
Op de grond spelen met Tyler en Kim is lastig zo, krijg ik meer last. Voel ik me schuldig. Yuk.
Je zegt niks meer?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zeg toch verder niks meer. Eerder mocht het wel, nu niet meer. In babietjestopic mag het blijkbaar wel, dus dan maar daar. Of sc.
Welk matje? Er is nu een aantal keren gezegd door een van de mods dat dit topic bedoelt is zoals in de OP en niet vervuild moet worden als een of andere algemene klachtenbaak. Ik zou het als ik jou was vooral niet persoonlijk nemen maar dit had je (als je wel eens mee leest wat anderen schrijven in dit topic) echt wel kunnen weten!)quote:Op zondag 19 juli 2009 19:59 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vind het flauw dat ik op het matje geroepen word. Maar laat maar verder.
quote:Op zondag 19 juli 2009 18:23 schreef Moonah het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn Sjak en Lishe al een poos niet meer gesignaleerd hier? Dames, hoe is het met jullie? Of zijn jullie lekker met vakantie?
Dat kan ik me zó goed voorstellen en ik vind het zo mooi dat hij dat ook gevoeld heeft en dat het dan gewoon weer glanzender wordt allemaal. Echt mooi.quote:Het is fijn dat lief me op het juiste moment ten huwelijk vroeg, ik heb me daar op gestort, het is geen vervanging maar wel iets anders heel leuks en groots voor ons.
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:45 schreef Memmel het volgende:
Ik heb vanmorgen een startpakket voor een dieet gehaald bij de dietiste, heb de nacontrole gehad bij de vk, ben naar de kapper geweest (korter...) en heb een vakantie geboekt: 2 weken Tunesie!
Kortom: ik voel me best OK!
Als je je zo voelt, is het toch gewoon goed!! Zo hoort het volgens mij ook te zijn. En wat betreft je vraag... hij is en blijft je zoon, nu hij nog zo klein is, maar ook over 5 jaar en als hij 18 jaar of ouder is. Die liefde is volgens mij gewoon oneindig. Natuurlijk is het soms fijn dat hij zo afhankelijk van je is, maar als ze wat ouder zijn en wat zelfstandiger zijn, blijft het aandoenlijk en soms ook wel weer handiger. Zo heeft elke leeftijd zn voor- en nadelen, zn leuke en minder leuke dingen. Ik vind Twans leeftijd 7 erg leuk, je kunt hele gesprekken met hem voeren en samen lezen enz. maar ook met Lennon vind ik het erg leuk, beetje vertroetelen. Soms ben ik met beide aan het knuffelen, Lennon op schoot en Twan in mn ene armquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Jore het volgende:
Sterkte tessie. Weet ze dat je haar stom vindt? Misschien, schrale troost, neemt ze wel een heul mooi cadeau mee.
Ik wil hier al een tijdje posten over hoe het met deze al niet meer zo nieuwe moeder gaat maar het is zo moeilijk in woorden te vatten. Goed, dat gaat het, wel moe maar echt goed. Sinds ik moeder ben (ik moet nog steeds een beetje lachen als ik mijzelf zoiets hoor of zie beweren, ik ben moeder, hihi) heb ik heel erg gevoel dat ik nu nu nu moet leven. Dat ik alles wat Lieuwe doet in me op moet zuigen zodat ik het niet meer kan vergeten. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik het liefst elke seconde van zijn leven zou willen filmen, bewaren, koesteren. Dit komt nooit meer terug, bedenk ik me zo vaak, het wordt nooit meer zoals nu. Soms word ik daar best een beetje verdrietig (of melancholisch) van, want ik vind het allemaal zo mooi maar het gaat zo snel en ik houd zoveel van hem en ik hoop dat ik dat ook nog doe als hij niet zo klein en hulpeloos meer is. Misschien kan een meer ervaren moeder hier een antwoord op geven?
Hij lijkt zoveel op mij, ik had niet gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden maar dat vind ik wel. Hij kijkt net als ik, met dezelfde blik. Wildvreemden die hem bekijken zien het ook en dan ben ik heel erg trots.
Verder had ik verwacht dat ik me moederder zou voelen maar ik voel me eigenlijk nog precies hetzelfde, maar dan met kind. Ik vind het zo makkelijk gaan, eigenlijk, hij past er heel leuk tussen. Lieuwe is lief.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:27 schreef Jore het volgende:
Ik wil hier al een tijdje posten over hoe het met deze al niet meer zo nieuwe moeder gaat maar het is zo moeilijk in woorden te vatten. Goed, dat gaat het, wel moe maar echt goed. Sinds ik moeder ben (ik moet nog steeds een beetje lachen als ik mijzelf zoiets hoor of zie beweren, ik ben moeder, hihi) heb ik heel erg gevoel dat ik nu nu nu moet leven. Dat ik alles wat Lieuwe doet in me op moet zuigen zodat ik het niet meer kan vergeten. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik het liefst elke seconde van zijn leven zou willen filmen, bewaren, koesteren. Dit komt nooit meer terug, bedenk ik me zo vaak, het wordt nooit meer zoals nu. Soms word ik daar best een beetje verdrietig (of melancholisch) van, want ik vind het allemaal zo mooi maar het gaat zo snel en ik houd zoveel van hem en ik hoop dat ik dat ook nog doe als hij niet zo klein en hulpeloos meer is. Misschien kan een meer ervaren moeder hier een antwoord op geven?
Hij lijkt zoveel op mij, ik had niet gedacht dat ik dat zo fijn zou vinden maar dat vind ik wel. Hij kijkt net als ik, met dezelfde blik. Wildvreemden die hem bekijken zien het ook en dan ben ik heel erg trots.
Verder had ik verwacht dat ik me moederder zou voelen maar ik voel me eigenlijk nog precies hetzelfde, maar dan met kind. Ik vind het zo makkelijk gaan, eigenlijk, hij past er heel leuk tussen. Lieuwe is lief.
Nou....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:50 schreef tessie het volgende:
.... Als ik een bevalling kan overleven, moet dit ook wel lukken
Precies!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:49 schreef bixister het volgende:
[..]Jore, wat heerlijk dat 't zo goed gaat met jou en je zoon!
je verhaal komt me zeer bekend voor, ik had dat destijds toen Piet er nog niet zo heel lang was precies zo kunnen opschrijven volgens mij. en, om je vraag te beantwoorden want ik val inmiddels (na bijna 6 jaar) onder de meer ervaren moeders geloof ik: ik ben nog steeds even stapelgek op 'm, hij lijkt nog steeds erg veel op me maar is ook heel duidelijk echt een eigen persoon die me vrijwel dagelijks verbaast / verrast met geweldig leuke eigen ideeën en vragen en dromen en plannen. kortom: dat genieten gaat steeds maar door!
maar het gaat ook inderdaad wel héél hard allemaal. en je kunt niet alles vastleggen, maar het is wel echt zeer waardevol om regelmatig wat filmpjes en foto's te maken want je vergeet toch ook veelteveel! (al voelt het op dat moment vaak alsof je dat noooooit zult vergeten.
).
Juist wel! Eten met volle mond is onbeschoft en wellicht verslikt ze zich in de muisjes en gaat ze daardoor eerder wegquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:06 schreef tessie het volgende:
Chacama, wat fijn dat het zo goed gaat! Maakt toch niks uit hoe makkelijk of hoe moeiljlijk het voor iemand anders zou zijn, het gaat om hoe het voor jou is.
Karin, ik ga haar ook geen beschuit met muisjes geven hoor
quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:42 schreef bixister het volgende:
die van jou ook al???!!!dat verkleint de kans op nóg meer leuke 6/7-jarigen natuurlijk wel danig he, ukkie-moeders.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 04:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist wel! Eten met volle mond is onbeschoft en wellicht verslikt ze zich in de muisjes en gaat ze daardoor eerder weg
Is voor ieder persoon anders. Ik was de 1e 10 weken ongesteld, toen heeft de dokter het draadje wat korter geknipt en toen was het na een dag over. Maar mijn libido was behoorlijk gedaald (lees: ik had geen libido)quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:52 schreef mikoxx het volgende:
Ik mag volgende week voor nacontrole. Ik wilde dan ook meteen een spiraaltje laten zetten, iemand ervaring?
miss!! Welkom hier als kersverse mama!quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog niet heel veel te vertellen als kersverse moeder, maar ik ben er dus wel een...een nieuwe moeder.
Wat een ongelofelijke ervaring is dat, moeder worden.
om je vraag uit eht babietjestopic te beantwoordenquote:Een (hormoonhoudend) spiraaltje kan het beste vanaf acht weken na de bevalling geplaatst worden. Voor die tijd is de baarmoeder eigenlijk nog te week.
De mirena, had ik hiervoor ook al 2x... en ik vond/vind het echt "prettige" anti-conceptie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:19 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, heb je de mirena? Of eentje zonder hormonen?
Wat die knip betreft, wij zijn er nog niet over uit of we evt. nog voor een 3e gaan, dus een knip is geen optie en condooms vinden we echtquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.
Ja, F. zegt dat hij voor een knip gaat, dus op zich hoef ik strak niks meer als het goed is, maar mijn libido is normaal echt al heel laag en de pil, en ook de nuvaring waren daarop van invloed dus ik ben er huiverig voor.
Dat is ook prima toch... fijn voor jou om geen anti-conceptie te hoeven nemen!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:29 schreef Brighteyes het volgende:
F. is tamelijk stellig over die knip, en dan met name over het niet willen van een derde, dus ik wacht dat wel af.
Tussen Sasha en deze in (en voor Sasha trouwens ook) gebruikten we condooms, maar dat is geen succes...
We waren er nog wel eens slordig mee.Vandaar die snelle zwangerschap.
![]()
Ach.... bij Sasha raakte ik ook niet zomaar zwanger, kan wel een keertje.
Tunesië is erg leuk ja. Kijk wel uit, na 8 dagen vakantie daar kwam ik zwanger thuisquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:45 schreef Memmel het volgende:
Tessie![]()
Gewoon maar 1 kopje koffie schenken of laten vallen dat je zo met de kleine naar het cb moet![]()
Ik heb vanmorgen een startpakket voor een dieet gehaald bij de dietiste, heb de nacontrole gehad bij de vk, ben naar de kapper geweest (korter...) en heb een vakantie geboekt: 2 weken Tunesie!
Kortom: ik voel me best OK!
Hier dus hetzelfde. Daarnaast wil ik nu niet meer het risico nemen op nog een zwangerschap. Gynaecoloog ziet toch echt het liefst een spiraaltje, maar dat wil ik dus pertinent niet. De aantekeningen zijn gemaakt, dus als ik straks daadwerkelijk de knoopjes wil, zitten er al enkele maanden bedenktijd voor gelukkigquote:Op donderdag 23 juli 2009 08:35 schreef freecell het volgende:
Ik stel nogal wat eisen aan anticonceptie en één daarvan is dat het hormoonvrij moet zijn, dus voor mij valt Mirena af. Koperspiraal ook, want die is nogal abortief...
Blijft over: condoomsen NFP, NFP werkte bij ons voordat we l. kregen als een tierelier, maar dan moet je wel een cyclus hebben, dus na L was het geen optie.
Ik vind het maar lastig
in [lif] lopen diverse topics over prikkelbare darm.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Klinkt goed Tessie!
Iemand hier bekend met prikkelbare darm? Al dagen weer buikpijn.
Nu ook 's morgens misselijk en ongesteldheidsgevoel. Met opgeblazen buik lijk wel zwanger en nu voel ik me ook zo vanwege de klachten.
Op de grond spelen met Tyler en Kim is lastig zo, krijg ik meer last. Voel ik me schuldig. Yuk.
Dat scheelt dan alweerquote:Op donderdag 23 juli 2009 08:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier dus hetzelfde. Daarnaast wil ik nu niet meer het risico nemen op nog een zwangerschap. Gynaecoloog ziet toch echt het liefst een spiraaltje, maar dat wil ik dus pertinent niet. De aantekeningen zijn gemaakt, dus als ik straks daadwerkelijk de knoopjes wil, zitten er al enkele maanden bedenktijd voor gelukkig
Dat kan wel, maar is zeker niet gegarandeerd dat de boel dan weer gaat werken. Het is niet bedoeld als tijdelijke anti-conceptiequote:Op donderdag 23 juli 2009 09:17 schreef Koningin het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat die knoopjes ook weer los gemaakt kunnen worden.
Dus niet echt definitief. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?
Da's ook al weer vlot! Kan me helemaal indenken dat je daar van baalt. Ik mis dat ook echt niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:07 schreef Vicky het volgende:
bah bah bah ik ben weer ongesteld geworden...![]()
dat heb ik echt niet gemist de afgelopen maanden
Ja en ik ben niet zwanger.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:00 schreef Vivi het volgende:
En Ingrid, heb je al getest?
En ben je daar blij om of niet?quote:
Miss, ik hoor niet eigenlijk nog niet, maar wil toch even van je weten hoe het gaat wat betreft je roze wolkje. Is die er? Ik hoop het voor jequote:Op donderdag 23 juli 2009 16:05 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het goed. Ik ben mama, en een gelukkige, blije mama ook nog!
Wel moe nog, uiteraard, dat zal iedere mama bekend voorkomen. Wat last van de hechtingen, beginnende stuwing, maar allemaal te handelen, dus niets te klagen.
Het is zwaar zoeken naar een nieuw evenwicht nu ik niet meer een onderdeel van de ketting ben maar het uiteinde van de schakel, zeg maar. Ik voel nu meer dan ooit de drang om iets goeds neer te zetten in mijn leven, de toekomst van mijn kind veilig te stellen als het ware. De ondergrond te zijn die ik nu zelf mis. En natuurlijk mis, mis MIS ik de "normale" dingen. Als ik moeders en dochters gezellig samen zie shoppen of een wijntje drinken op een terras dan voel ik een steek in mijn hart, een gat wat niet meer gedicht zal worden hoeveel jaren er ook overheen gaan. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn rouwproces als een "gezond" rouwproces ervaar. Ik druk niets weg om niet te voelen, ik heb verdriet maar ik verdrink er (meestal) niet in. Soms schiet ik wel zomaar vol hoor, of krijg ik weer een herinnering aan iets van die laatste hectische week, en dat hakt er wel in.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:53 schreef Mibos2 het volgende:
Hoi Viev, hoe gaat het? Kan je het allemaal nog een beetje handelen na het overlijden van je geliefde Mama Zagreb? Knuffels
quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:05 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het goed. Ik ben mama, en een gelukkige, blije mama ook nog!
Wel moe nog, uiteraard, dat zal iedere mama bekend voorkomen. Wat last van de hechtingen, beginnende stuwing, maar allemaal te handelen, dus niets te klagen.
Tess is 6 weken...quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:34 schreef Mibos2 het volgende:
Vicky zo oud is Tess nog niet. Ik kan me indenken dat je er nog niet op gerekend had. Hoe is het verder met de moeheid door het niet slapen van Tess?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Vivi
wat beschrijf je dat toch weer treffend, duidelijk en zonder overdreven emotioneel te doen heel gevoelig.
Het lijkt me zo moeilijk en vreselijk, zonder moeder verder moeten.
het liefst ff flink shoppen.. maar dat word lastig al je moet bezuinigen..quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:24 schreef LovelyLady het volgende:
Vivi,
Vicky dat doe je goed, eventjes lekker eruit.
Grote mond van de oudste ook herkenbaar. Nieuwe situatie en dus nieuwe grenzen verleggen.
Veel plezier vanavond (met wat je ook gaat doen)
Jawel. Het blijft erg kriebelen hoor. Maar helaas, het kan niet. Praktisch is wel een oplossing te vinden. Maar vooral financieel is het gewoon niet verstandig een 3e. Daarom gaat Djeez toch wel voor sterilisatie, ergens na de bouwvak. Kan ik uiteindelijk met de pil stoppen.quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:39 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Viefke, wat een prachtpost, ook al is hij verdrietig. Je omschrijft je gevoel zó treffend. Ik moet er van huilen. Je doet het goed, jij mooi mens.
En het wordt tijd dat ik je weer eens zie, om je écht te knuffelen.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is zwaar zoeken naar een nieuw evenwicht nu ik niet meer een onderdeel van de ketting ben maar het uiteinde van de schakel, zeg maar. Ik voel nu meer dan ooit de drang om iets goeds neer te zetten in mijn leven, de toekomst van mijn kind veilig te stellen als het ware. De ondergrond te zijn die ik nu zelf mis. En natuurlijk mis, mis MIS ik de "normale" dingen. Als ik moeders en dochters gezellig samen zie shoppen of een wijntje drinken op een terras dan voel ik een steek in mijn hart, een gat wat niet meer gedicht zal worden hoeveel jaren er ook overheen gaan. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn rouwproces als een "gezond" rouwproces ervaar. Ik druk niets weg om niet te voelen, ik heb verdriet maar ik verdrink er (meestal) niet in. Soms schiet ik wel zomaar vol hoor, of krijg ik weer een herinnering aan iets van die laatste hectische week, en dat hakt er wel in.
hier ook hetzelfde probleem...quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:35 schreef freecell het volgende:
Ik stel nogal wat eisen aan anticonceptie en één daarvan is dat het hormoonvrij moet zijn, dus voor mij valt Mirena af. Koperspiraal ook, want die is nogal abortief...
Blijft over: condoomsen NFP, NFP werkte bij ons voordat we l. kregen als een tierelier, maar dan moet je wel een cyclus hebben, dus na L was het geen optie.
Ik vind het maar lastig
Nou kijk hier maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiraaltjequote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:19 schreef Memmel het volgende:
Freecell, wat bedoel je met abortief met het koperspiraaltje?
Sorryquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:27 schreef Moonah het volgende:
Met alle respect dames, maar ik vind dat die uitgebreide bespreking van de voors en tegens van de diverse anticonceptiemiddelen hier net zo min thuis horen als het ziek en zeer...
Nou, dan zou er weer eens écht plaats zijn voor die overweldigende, verwarrende, onzekere nieuwe gevoelens omtrent het 'verse' moederschap.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:37 schreef freecell het volgende:
en anders wordt dit topic wel héél leeg.
Ik vind het primaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, dan zou er weer eens écht plaats zijn voor die overweldigende, verwarrende, onzekere nieuwe gevoelens omtrent het 'verse' moederschap.
En er is een hele lading verse moeders op komst en er zijn er net een paar gearriveerd!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, dan zou er weer eens écht plaats zijn voor die overweldigende, verwarrende, onzekere nieuwe gevoelens omtrent het 'verse' moederschap.
Hoera!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En er is een hele lading verse moeders op komst en er zijn er net een paar gearriveerd!
Nog even geduld aub, ik ben nog nét niet zo verquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoera!En welkom! (met wolk en al graag!
)
Ik wou het niet zeggenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:27 schreef Moonah het volgende:
Met alle respect dames, maar ik vind dat die uitgebreide bespreking van de voors en tegens van de diverse anticonceptiemiddelen hier net zo min thuis horen als het ziek en zeer...
Fijn! Ik kwam hier ook even juichen omdat ik zo gelukkig ben met mijn twee mannen! Ik wist niet dat het zo bijzonder is om samen een kindje te hebben!quote:Op zondag 26 juli 2009 20:59 schreef cattie het volgende:
Ik ben trouwens übergelukkig met mijn 2 liefjes!
Weet je waar ik jaloers op ben? Vrouwen met kinderen en energie. Het lijkt hier gewoon maar niet terug te komen. Ik vrees de dag dat ze niet meer naar bed gaat 's middagsquote:Op zondag 26 juli 2009 21:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, ik hoop zo na de bevalling ook weer een beetje vlot weer goed in mijn vel te zitten. Soms ben ik echt een beetje jaloers op vrouwen die in no time weer op gewicht zijn of nog minder dan voor ze zwanger werden...
Herkenbaarquote:Op maandag 27 juli 2009 09:33 schreef Koningin het volgende:
Ik heb wat problemen met het huishouden onder controle te krijgen: dat is net dweilen met de kraan open![]()
Ben echt de hele dag bezig met vanalles en ik heb het idee dat je er niets van merkt.
Net gestreken en dan trek je de droger weer open voor nieuw spul, ben al 5 weken de ramen aan het wassen....etc.
heb je wel eens bloed laten prikken? lijkt me toch ergens vanaf te moeten komen dat je weinig energie hebt dat je zelfs s'middags even een uurtje moet gaan liggen?quote:Op maandag 27 juli 2009 13:52 schreef k_i_m het volgende:
Dankje Moonah.
.
Ach, opbeurend of niet, ik kan me zo slecht voorstellen dat ik de rest van mijn leven tussen de middag naar bed moet omdat ik er anders geen kracht voor heb. En ik heb wel eens zitten nadenken over een deel 2, maar alleen al bij het idee dat ik dan NOG minder energie heb en voor twee kinderen moet zorgen slaat de paniek dusdanig toe dat ik denk dat ik het maar gewoon bij 1 kind moet houden en blij moet zijn dat ik nu nog redelijk ongeschonden uit de strijd ben gekomen.
Maargoed. Misschien gebeurt er ergens dit jaar wel een wonder en denk ik daar volgend jaar wel helemaal anders over, je weet het nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |