abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:14:20 #226
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71254062
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:05 schreef miss_sly het volgende:
Hier gaat het goed. Ik ben mama, en een gelukkige, blije mama ook nog!

Wel moe nog, uiteraard, dat zal iedere mama bekend voorkomen. Wat last van de hechtingen, beginnende stuwing, maar allemaal te handelen, dus niets te klagen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 16:16:00 #227
5428 crew  miss_sly
pi_71254107
Vivi
wat beschrijf je dat toch weer treffend, duidelijk en zonder overdreven emotioneel te doen heel gevoelig.
Het lijkt me zo moeilijk en vreselijk, zonder moeder verder moeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71254281
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:34 schreef Mibos2 het volgende:
Vicky zo oud is Tess nog niet. Ik kan me indenken dat je er nog niet op gerekend had. Hoe is het verder met de moeheid door het niet slapen van Tess?
Tess is 6 weken...

En met de vermoeidheid gaat het op zich wel. Ik pak minimaal 6 uur slaap op een nacht en dat is al beter dan 4.. maar die nachtfles vind ik best pittig soms..
Daarnaast word ik doodmoe van Amber. Di eheeft een grote bek waar je u tegen zegt. Ze luistert af en toe voor geen meter. vanmorgen was ik er ff klaar mee, had haar op de gng gezet en toen kreeg ik een knal van d'r. Toen was het linea recta naar haar kamer..

Ik heb M. al voorbereid dat ik vanavond even in mijn eentje, zonder kinderen, de deur uit ga..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:22:50 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71254343
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Vivi
wat beschrijf je dat toch weer treffend, duidelijk en zonder overdreven emotioneel te doen heel gevoelig.
Het lijkt me zo moeilijk en vreselijk, zonder moeder verder moeten.

*wacht op Senna fotospam*
pi_71254389
Vivi,
Vicky dat doe je goed, eventjes lekker eruit.
Grote mond van de oudste ook herkenbaar. Nieuwe situatie en dus nieuwe grenzen verleggen.
Veel plezier vanavond (met wat je ook gaat doen )
pi_71254509
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:24 schreef LovelyLady het volgende:
Vivi,
Vicky dat doe je goed, eventjes lekker eruit.
Grote mond van de oudste ook herkenbaar. Nieuwe situatie en dus nieuwe grenzen verleggen.
Veel plezier vanavond (met wat je ook gaat doen )
het liefst ff flink shoppen.. maar dat word lastig al je moet bezuinigen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 23 juli 2009 @ 16:44:28 #232
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71255039
Vicky, slaapt Tess 6 uur achter elkaar 's nachts? Da's toch best een jompel waard vind ik hoor!
Veel plezier vanavond met shoppen! Lekker doen
pi_71255412
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:22 schreef freecell het volgende:

[..]

En ben je daar blij om of niet?
Jawel. Het blijft erg kriebelen hoor. Maar helaas, het kan niet. Praktisch is wel een oplossing te vinden. Maar vooral financieel is het gewoon niet verstandig een 3e. Daarom gaat Djeez toch wel voor sterilisatie, ergens na de bouwvak. Kan ik uiteindelijk met de pil stoppen.

Vivi

En ik wilde nog ergens op reageren, maar weet het niet meer. Ben ook moe na bijna een week amper slapen.
En ik hoor Kim, dus
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:39:24 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71258712
Oh lieve Viefke, wat een prachtpost, ook al is hij verdrietig. Je omschrijft je gevoel zó treffend. Ik moet er van huilen. Je doet het goed, jij mooi mens.
En het wordt tijd dat ik je weer eens zie, om je écht te knuffelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:38:23 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71281842
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:39 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Viefke, wat een prachtpost, ook al is hij verdrietig. Je omschrijft je gevoel zó treffend. Ik moet er van huilen. Je doet het goed, jij mooi mens.
En het wordt tijd dat ik je weer eens zie, om je écht te knuffelen.
Wat lief!

Wat in het vat zit..
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:14:59 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71283276
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het is zwaar zoeken naar een nieuw evenwicht nu ik niet meer een onderdeel van de ketting ben maar het uiteinde van de schakel, zeg maar. Ik voel nu meer dan ooit de drang om iets goeds neer te zetten in mijn leven, de toekomst van mijn kind veilig te stellen als het ware. De ondergrond te zijn die ik nu zelf mis. En natuurlijk mis, mis MIS ik de "normale" dingen. Als ik moeders en dochters gezellig samen zie shoppen of een wijntje drinken op een terras dan voel ik een steek in mijn hart, een gat wat niet meer gedicht zal worden hoeveel jaren er ook overheen gaan. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn rouwproces als een "gezond" rouwproces ervaar. Ik druk niets weg om niet te voelen, ik heb verdriet maar ik verdrink er (meestal) niet in. Soms schiet ik wel zomaar vol hoor, of krijg ik weer een herinnering aan iets van die laatste hectische week, en dat hakt er wel in.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:19:12 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71283465
Vivi

Koningin, ik ben al 2 keer zwanger teruggekomen uit Tunesie! Vruchtbare grond daar, he!

Freecell, wat bedoel je met abortief met het koperspiraaltje?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71283679
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:35 schreef freecell het volgende:
Ik stel nogal wat eisen aan anticonceptie en één daarvan is dat het hormoonvrij moet zijn, dus voor mij valt Mirena af. Koperspiraal ook, want die is nogal abortief...

Blijft over: condooms en NFP, NFP werkte bij ons voordat we l. kregen als een tierelier, maar dan moet je wel een cyclus hebben, dus na L was het geen optie.

Ik vind het maar lastig
hier ook hetzelfde probleem...
Mijn implanon heeft gigantisch kuren op het moment door mijn anti-histaminica icm met borstvoeding en af en toe prednison gebruik.

Ben niet volledig anti hormonale anticonceptie, maar Pepijn kwam dwars door de pil heen. En het moet ook nog samen kunnen met borstvoeding. Maar cerazette vind ik niet veilig genoeg.

En ik wil ook pertinent geen mogelijk abortieve anticonceptie, koperspiraal valt dus acuut af en mirena eigenlijk ook omdat dat niet gegarandeerd niet abortief is.

Memmel abortief wil zeggen dat je wel zwanger wordt, maar de vrucht niet behoud. Spiraaltjes zorgen ervoor dat het baarmoederslijmvlies zo verstoord wordt dat het vruchtje niet in kan nestelen. Innestelen gebeurd een dag of 10 na de bevruchting. Dat houd in dat je in principe zeker met een koperspiraal en in beperkte mate met mirena iedere maand zwanger zo kunnen zijn, maar alleen het kindje dus niet blijft zitten, omdat het niet in kan nestelen.

Ik ben zeer tegen abortus in 99% van de gevallen, dus voor mij is dit absoluut gene opite.
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 10:54:17 #239
5428 crew  miss_sly
pi_71309563
Anti-conceptie is hier nog niet aan de orde. Voorlopig lijkt onthouding me een prima idee

Hier gaat het goed met de moeder. Geen kraamtranen so far, geen naweeen gehad, mijn wereldje is heerlijk roze en m'n kind doet het goed. Schaap is een prima verzorger, ik vind het alleen zo sneu voor hem dat hij zoveel moet zorgen en er zo weinig voor hem gezorgd wordt. Onze kraamzorg is maar 3 uur per dag, waarin alle controles worden gedaan, dingen besproken mbt verzorging etc en Senna in bad gedaan, en dan blijft er voor andere dingen weinig over. Weinig mogelijkheid dus voor schaap om ook even bij te komen of uit te rusten, integendeel.

En ik blijf wat last hebben van de hechtingen. De kraamzorg zegt dat het er heel netjes uitziet, en dat geloof ik best, maar lopen blijft toch pijnlijk, helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:00:33 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71309670
Dat is wel normaal hoor, nu nog Miss! Fijn dat het zo goed gaat!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:26:03 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71310112
Nou, héél fijn!
Wég met die zwangerschapshormonsters.
pi_71310114
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:19 schreef Memmel het volgende:

Freecell, wat bedoel je met abortief met het koperspiraaltje?
Nou kijk hier maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiraaltje

Wat een koperspiraaltje doet is een ontstekingsreactie veroorzaken in je baarmoederslijmvlies. Er komt dus wel een eicel vrij, er komen wel zaadcellen langs, er vind wel bevruchting plaats en je bent dus wel zwanger.

Alleen dan kan het niet innestelen omdat je baarmoederslijmvlies niet geschikt is en krijg en een hele vroege 'spontane' abortus.

Dat vind ik dus écht geen acceptabele optie
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:27:55 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71310150
Met alle respect dames, maar ik vind dat die uitgebreide bespreking van de voors en tegens van de diverse anticonceptiemiddelen hier net zo min thuis horen als het ziek en zeer...
pi_71310266
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:27 schreef Moonah het volgende:
Met alle respect dames, maar ik vind dat die uitgebreide bespreking van de voors en tegens van de diverse anticonceptiemiddelen hier net zo min thuis horen als het ziek en zeer...
Sorry
Waar zouden ze dan wel moeten? In SEX? of wel ergens hier?
pi_71310308
Ik zou trouwens niet weten waarom het niet ontopic is bedenk ik net

Anti-conceptie als je net (weer) mama bent is wel heel anders dan als je 18 bent toch? en anders wordt dit topic wel héél leeg.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:38:01 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71310325
Ehm, waar heb je anticonceptie voor nodig?
Maar ik ben natuurlijk geen modje, dus als anderen het niet 'storend'vinden, hoef je je natuurlijk niets van mijn opmerking aan te trekken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:39:26 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_71310342
Ik vind het off topic. Want anders is alles wel aan het moederschap te relateren. En daarnaast zie ik weinig verschil tussen anticonceptie voor en na het hebben van kinderen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:39:40 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71310349
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:37 schreef freecell het volgende:
en anders wordt dit topic wel héél leeg.
Nou, dan zou er weer eens écht plaats zijn voor die overweldigende, verwarrende, onzekere nieuwe gevoelens omtrent het 'verse' moederschap.
pi_71310375
Nu even niet inderdaad

Maar over een half jaartje wel weer hè? Anders heb ik straks een elftal voor ik sinaasappelsap kan zeggen
pi_71310400
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dan zou er weer eens écht plaats zijn voor die overweldigende, verwarrende, onzekere nieuwe gevoelens omtrent het 'verse' moederschap.
Ik vind het prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')