Bah dan ga ik vanmiddag wel pas weg.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:15 schreef jakkop het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag droog dus, maar dan kan ik juist niet. Het regent hier TE hard.
Werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch. Zie hierquote:Op zondag 12 juli 2009 10:36 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Bah dan ga ik vanmiddag wel pas weg.
Ik ga met de trein naar Hertogenbosch en dan terug naar Amsterdam fietsen.
Lijkt me lastig om steeds links te moeten fietsen in Engeland...quote:Op zondag 12 juli 2009 10:20 schreef ultra_ivo het volgende:
De komende weken veel fietsen. Eerst met de club toeren over de Spreeradweg en de Oder-Neisseradweg. Een week daarna naar Engeland voor London-Edinburgh-London.
Miezert nog wat nu..quote:Op zondag 12 juli 2009 11:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Regen? Wrkelijk????
Dat went snel. Het enige dat niet snel went is dat de verkanting van de weg andersom is.quote:Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Lijkt me lastig om steeds links te moeten fietsen in Engeland...
verkanting??quote:Op zondag 12 juli 2009 12:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat went snel. Het enige dat niet snel went is dat de verkanting van de weg andersom is.
Ach, met mijn fiets moet het goed komen zoals ik hem nu heb. Weet de verzetten bij deze fiets niet uit mijn hoofd maar merkte tijdens eerste km's dat hij licht zat kan. Heb ook een er ook 10 achter dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:18 schreef eentwee het volgende:
@jackson: http://rad-am-ring.de/
De Ring is trouwens een interessante opgave qua verzetkeuze. Had vorig jaar als lichtste verzet 30-23 en zwaarst 50-12. Nu zou ik denk ik 30/25 of zelfs 30/27 (stukje 18% en trap graag licht) en 53/11 (16% naar beneden) meenemen
nummer 5quote:Op zondag 12 juli 2009 19:21 schreef jakkop het volgende:
Woei, ik ben er achter gekomen dat er eigenlijk best aardige klimmetjes in mijn huidige omgeving (bij mijn ouders) zitten. Was vandaag in Amersfoort (vlakbij, was niet op de fiets overigens) en zag daar een aardige klim. Heb 'em even opgezocht, en het is de nummer vijf van de Utrechtse Heuvelrug. Nummer 10 en 11 liggen ook om de hoek. Ga er morgen heen
.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:54 schreef jakkop het volgende:
Haha, jawel, Galgenberg-Noord heetie. Maar ik zocht em even op in een ranglijst, en daar is hij de nummer vijf op volgorde van zwaarte.
Net ook, auto kwam van rechts, ik kwam eerder op het kruispunt, doe nog een extra trap, en wat doet die gast: geeft zelf ook extra gas, en begint voluit te toeterenquote:Op zondag 12 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Ik was bijna toeschouwer van een nogal dikke jongen van Turkse komaf versus een wielrenner die (~30 meter) voor mij reed. De renner was boos en aan het schreeuwen. Hij heeft wel gelijk, maar het benadrukt ook wel weer de vooroordelen over wielrenners.
Verkeer is echt lastig in te schatten, je moet overal rekening mee houden. Ik denk dat ik wat risico ga proberen te voorkomen door op een wat lagere versnelling te fietsen bij kruispunten / rotondes / ander verkeer.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:03 schreef jakkop het volgende:
[..]
Net ook, auto kwam van rechts, ik kwam eerder op het kruispunt, doe nog een extra trap, en wat doet die gast: geeft zelf ook extra gas, en begint voluit te toeteren
In gebied met kruispunten en veel verkeer e.d. ga ik altijd langzaam idd. Maar bedenk wel, dat als je "langzaam" rijdt je alsnog wel rond 25 km/u rijdt, wat voor een fietser nog steeds best hard is.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:20 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Verkeer is echt lastig in te schatten, je moet overal rekening mee houden. Ik denk dat ik wat risico ga proberen te voorkomen door op een wat lagere versnelling te fietsen bij kruispunten / rotondes / ander verkeer.
zaterdag? Toen heb ik mijn normale rondje Hilversum-Weesp-Loenen Vreeland_Hilversum gedaan...vorige week fietste ik inderdaad in de buurt van tienhovenquote:Op zondag 12 juli 2009 19:15 schreef Wombcat het volgende:
Captain_Fabulous, kan het zijn dat ik je gezien heb? Bij Nieuw-Loosdrecht en Tienhoven?
Nee, zondag.quote:Op maandag 13 juli 2009 06:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
zaterdag? Toen heb ik mijn normale rondje Hilversum-Weesp-Loenen Vreeland_Hilversum gedaan...vorige week fietste ik inderdaad in de buurt van tienhoven![]()
Hoe zag ik eruit? Zwart-wit-gele fiets met gele banden?
Gisteravond werd het erg mooi weer, maar toen had ik bij de schoonfamilie van m'n broertje al een paar warsteinertjes opquote:Op maandag 13 juli 2009 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zondag ben ik laf binnen gebleven...regen enzo
Vast wel. Als je maar wel als eerste die levensgevaarlijke toeclips eraf haaltquote:Op maandag 13 juli 2009 11:44 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit wat om wat rondjes te fietsen?
Humor. Ik woon in Amersfoort en die heuvel moet ik elke keer omhoog als iknaar mijn werk fiets. Pak hem dan van een andere kant. Maar hij is wel lekker. Mocht het trouwens fout gaan, het ziekenhuis is om de hoek. Criteriums worden daar ook vaak gereden.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:54 schreef jakkop het volgende:
Haha, jawel, Galgenberg-Noord heetie. Maar ik zocht em even op in een ranglijst, en daar is hij de nummer vijf op volgorde van zwaarte.
hehe. dat was ik ook wel van plan.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vast wel. Als je maar wel als eerste die levensgevaarlijke toeclips eraf haalt
Nooit gerookt, soms/zelden een jointje maar dan tijdens festivals. Maar af en toe laat ik mij wel verleiden tot het genieten van een sigaar. Heb er weer eentje thuis liggen maar moet het moment nog uitzoeken om deze te gaan ontvlammen. Foto's zijn trouwens oud. Moet nieuwe uploaden.quote:
Het is een klinkerweg. Je kunt een mooi rondje rijden, daar omhoog, daarna links nog een tikkie omhoog, dan laan 1914 naar beneden (tegen de 50), dan links Leusderweg en dan bij de rotonde weer links (wel rechts aanhouden). Zat vroeger daar op school. Goh, wat ging dat hard naar beneden op zo'n fietsje. En zonder helm. Wel een paar keer een schuiver gemaaktquote:Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die galgenberg ligt op een heel mooie afstand voor mij on naar toe te rijden, een aantal keer overheen te rammen en dan weer terug te fietsen...van de week eens kijke, anders zeker in het weekend!
Persoonlijk vind ik dat niet echt een geweldig richtlijn en zou ik me daar niet teveel aan ophangen...quote:Op maandag 13 juli 2009 16:06 schreef Ender_W het volgende:
ik ben niet zo supergroot, (slecht 1m90), maar ik merk dat ik voor het gevoel opgevouwen zit. Bij mijn fiets staat de zadelpen op maximaal en dan is het nog krap met knieruimte. (Relatief lange benen/armen)
Ik heb van iemand de "vuistregel" meegekregen dat je, je elleboog tegen je zadel moet doen en dan zouden je vingertoppen de stuurpen moeten raken. Als je zo kijkt zou het frame/bovenbuis ca 10 cm te kort zijn.
Maar de lengte van de bovenbuis is toch meestal in verhouding met de lengte van de zitbuis?
Ik ben altijd geïnteresseerd in klim filmpjesquote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef jakkop het volgende:
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van het rondje galgenberg, dus als iemand geinteresseerd is om daar te rijden dan kan ik 'em wel uploaden. Ik doe meestal het rondje Utrechtseweg-stichtse rotonde-genestetlaan-surinamelaan-hugo de grootlaan. Andersom is wel meer klimmen, maar dan is er echt geen afdaling meer over, en het grootste gedeelte van de afdaling is dan klinkers, ook niet echt relaxed.
Daarna richting het centrum over de Utrechtseweg knallen is ook erg leuk trouwens, alle auto's haal je zo in. Maar waar is die 15% dan? Ik ga woensdag/donderdag een wat langere tocht over de Heuvelrug doen, richting Amerongen ofzo.
Okee, ik zet ´em vanavond ofzo wel op youtube. Stel je er overigens niet te veel van voor: ik fietste natuurlijk met 1 hand, en heb ook de afdaling langzaam gedaan, was toch een beetje bang voor mijn telefoon.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:04 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik ben altijd geïnteresseerd in klim filmpjesKan ik mijn eigen geklungel een beetje vergelijken
Vind het maar raar ik heb een frame van 57 en ben 185cm en toch vind ik dat hij goed past, het zadel zit natuurlijk wel heel hoog.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:57 schreef dutch_cyclist het volgende:
je moet je niet blind staren op de lengte van de zitbuis, de lengte van de bovenbuis is belangrijker, die andere kan bijstellen met de zadelpen.
Ben je al eens opgemeten? Zo niet dan zou ik dat eerst even doen voordat je een andere fiets aanschaf. Dit is meestal gratis bij de FM waar je een fiets wilt kopen.
Maar 62+ is wel erg groot hoor. Hoe lang ben je?
Wat is deze fiets ongeveer waard?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:44 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit wat om wat rondjes te fietsen?
klinkt als een lekker rondje! mooie afstand ook 90 km!quote:Op maandag 13 juli 2009 22:09 schreef BraveDribbel het volgende:
Vandaag voor het eerst echt moeten klimmen. ik was met een paar man naar Zuid-Limburg gegaan om daar de bergen op te gaan. Ik haat t om zo langzaam naar boven te komen! Maar bergaf vind ik het tofste wat er is! Lekker vol naar beneden knallen en auto's inhalen
Toch weer 90 km gefietst bij elkaar en dat viel me niet tegen, fiets namelijk meestal maximaal 60 km in een rit en dan is het ook nog vlak!
Tis zeker voor herhaling vatbaar, maar die 22% op de Keutenberg was even afzien zeg...
Hoeveel zwaarder is het om in de Alpen te fietsen eigenlijk? Want wil volgend jaar met een paar man daar naar de Tour en zelf ook stukjes fietsen
Ik was ook pas om 16:00 vertrokken.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zondag ben ik laf binnen gebleven...regen enzo
Nog meer die in de provincie Utrecht wonen.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Humor. Ik woon in Amersfoort en die heuvel moet ik elke keer omhoog als iknaar mijn werk fiets. Pak hem dan van een andere kant. Maar hij is wel lekker. Mocht het trouwens fout gaan, het ziekenhuis is om de hoek. Criteriums worden daar ook vaak gereden.
Vandaag ga ik over de 7500km dit seizoen. Streven is boven de 10.000 uit te komen. Moet wel lukken. Enigszins ook een beetje teleurgesteld dacht dat ik al tegen de 8000 zat aan te hikken.
Kan wel een keer een rondje Amersfoort/Utrechtse Heuvelrug maken met allerlei klimmetjes. Er is ook nog een klimmetje van boven de 15%, moet je even een woonwijk in. Sommige wielertochten nemen deze wel eens. Je pakt zo een paar honderd hoogtemeters zonder ver weg te rijden. Wel veel achtjes die je maakt.
Totaal onvergelijkbaar. De heuvels in Limburg hebben niets met de Alpen te maken.In de Alpen ben je 1 tot 1½ uur met een klim bezig. Zit je dus continu met spanning op je benen. Even de benen stilhouden is er niet bij, want dan rol je terug. En het is continue 6-10%, wat ook nog behoorlijk steil is.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:09 schreef BraveDribbel het volgende:
Tis zeker voor herhaling vatbaar, maar die 22% op de Keutenberg was even afzien zeg...
Hoeveel zwaarder is het om in de Alpen te fietsen eigenlijk? Want wil volgend jaar met een paar man daar naar de Tour en zelf ook stukjes fietsen
1. net begonnen? je moet nog reet-eelt kwekenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:28 schreef jakkop het volgende:
Trouwens, ondanks mijn fietsbroek heb ik een klein schuurplekje in de omgeving van de edele delen...hoe kan dit komen, en nog belangrijker, hoe kom ik er vanaf?
Hoi Nick,quote:Op maandag 13 juli 2009 21:40 schreef N.i.c.k het volgende:
ik ben een zeer recreatieve fietser. Als een jochie van 8 ga ik o.i.v. de tour en het weer fietsen in de maanden juni, juli en augustus. Op een fiets van ik schat 20 jaar oud, versnelling op het frame en toe cips. Normale korte broek en t-shirt, gewoon omdat ik het fietsen leuk vind dus![]()
Echterrr, speelt ook wel eens in mijn achterhoofd een (studenten)wielerclub op te zoeken. Nu vroeg ik me af bij welk instapniveau dat zin heeft ? Ik heb totaal niet de ambitie iets serieus te bereiken, maar eens in teamverband fietsen of wellicht eens een koersje rijden lijkt me wat.
Zojuist een uur in het rond gereden met 26 km/h.
Tot waar zou ik moeten 'optrainen'?
Wat is die 26 km/h als je in teamverband zou fietsen ?
Zou een betere fiets daarin nog iets betekenen, of is dat pas van belang als je op een hoger niveau rijdt ?
Mijn conditie is vrij ok, wat is dan een daarbij te verwachte gemiddelde ?
Ik krijg over het algemeen eerder last van mijn benen (en rug) dan dat ik buiten adem raak. Dat betekent vermoedelijk dat ik te zwaar rijd, of is dat gewoon nu eenmaal zo ?
Als er sites zijn waar ik over dit soort dingen kan lezen hoor ik het graag.
quote:Op maandag 13 juli 2009 22:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
1. net begonnen? je moet nog reet-eelt kwekenRustig opbouwen dus
2. minder op je zadel schuiven
3. een goed fietsbroekje dragen
4. billencreme
5. je kont, naad, zak enz kaalscheren, en glad houden.
In die volgorde. Ik vind die kontcreme vreselijk, dus dat is echt een laatste redmiddel. Punt 5 kost wat veel tijd voor elk ritje
?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ik las ergens dat je nogal een keukenprins bent geworden![]()
Ja, jij kon punt 1 t/m 4 overslaan en meteen naar de eindoplossing?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef cyclechick het volgende:
[..]
wat heb ik het dan makkelijk als vrouw zeg, nergens last van
Ik stel voor om deze discussie ergens anders te houden. ik geloof niet dat ik dit van jullie wil wetenquote:Op maandag 13 juli 2009 23:10 schreef the_critic het volgende:
geloof dat de gemiddelde fokker tegenwoordig punt 5 prima in orde heeft hoor.. Ik wel, en dat heeft niet met fietsen te maken.. dat is de winter ook glad. In tegenstelling tot mijn benen, die zijn alleen in de zomer geschoren.
Gripper doet ook leuk met hamburgers...quote:
Heb je route gezien voor donderdag. Je laat best nog wat klimmetjes liggen. Geen Aart Jansen (dotterberg of zo? de weg naar Doorn, bij pannenkoekenhuis rechts), de Doornse zandafgraving, op de weg van Doorn naar Leersum eventjes omhoog bij het Asielzoekerscentrum, dan rechts en dan weer rechts op de weg naar Leersum, vlak voor Leersum links het bos, rechts bij het theehuisje, dan Leersumse bosbad, en dan naar de Amerongse berg. Pak je meteen de moeilijke kant.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:21 schreef jakkop het volgende:
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van het rondje galgenberg, dus als iemand geinteresseerd is om daar te rijden dan kan ik 'em wel uploaden. Ik doe meestal het rondje Utrechtseweg-stichtse rotonde-genestetlaan-surinamelaan-hugo de grootlaan. Andersom is wel meer klimmen, maar dan is er echt geen afdaling meer over, en het grootste gedeelte van de afdaling is dan klinkers, ook niet echt relaxed.
Daarna richting het centrum over de Utrechtseweg knallen is ook erg leuk trouwens, alle auto's haal je zo in. Maar waar is die 15% dan? Ik ga woensdag/donderdag een wat langere tocht over de Heuvelrug doen, richting Amerongen ofzo.
Keutenberg is een kwestie van goed geschakeld hebben en nog genoeg snelheid hebben om die eerste steile meters te pakken. Daarna zitten en rustig weer tempo opbouwen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar. De heuvels in Limburg hebben niets met de Alpen te maken.In de Alpen ben je 1 tot 1½ uur met een klim bezig. Zit je dus continu met spanning op je benen. Even de benen stilhouden is er niet bij, want dan rol je terug. En het is continue 6-10%, wat ook nog behoorlijk steil is.
Hmm, het is dus denk ik onverstandig om de Alpen in te gaan voordat ik wat meer 'bergen' in Limburg/Ardennen heb gedaan als voorbereiding/training?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:57 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Keutenberg is een kwestie van goed geschakeld hebben en nog genoeg snelheid hebben om die eerste steile meters te pakken. Daarna zitten en rustig weer tempo opbouwen.
Klimmen in de bergen is echt anders. Daar moet je een tempo zien te pakken welke je een uur of 2 kan volhouden, mooie cadans. Ook moet je blijven kunnen eten en drinken. Klimmen in de Alpen doe je niet in het rood of het moet de laatste klim zijn of je wilt een tijd neerzetten. Maar ga dan ervan uit dat het daarna niet meer gaat.
Nou, nee dus. Het is totaal niet te vergelijken. In Limburg kan je overal op de macht naar boven rammen, in de alpen niet (niet dat ik dat ooit gedaan heb).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:04 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Hmm, het is dus denk ik onverstandig om de Alpen in te gaan voordat ik wat meer 'bergen' in Limburg/Ardennen heb gedaan als voorbereiding/training?
ben je weleens in Limburg geweest?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:10 schreef koeii het volgende:
[..]
Nou, nee dus. Het is totaal niet te vergelijken. In Limburg kan je overal op de macht naar boven rammen, in de alpen niet (niet dat ik dat ooit gedaan heb).
Waar ligt dat klimmetje precies? Ik kom regelmatig in Amersfoort, straten die ik dan vaak rijd zijn Hugo de Grootlaan, Arubalaan/De Genestetlaan, Laan 1914, Aletta Jacobslaan, maar dan kom ik nergens 15% tegen. Meer tips welkomquote:Op maandag 13 juli 2009 11:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Kan wel een keer een rondje Amersfoort/Utrechtse Heuvelrug maken met allerlei klimmetjes. Er is ook nog een klimmetje van boven de 15%, moet je even een woonwijk in.
Jawel, twee weken geleden nog. Maar ik chargeerde inderdaad nogal, klopt. Neemt niet weg dat ik in Limburg nooit stuk heb gezeten op een klimmetje, terwijl ik me kan voorstellen dat in de Alpen je lichaam er gewoon mee wil ophouden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:21 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
ben je weleens in Limburg geweest?
Open jij maar lekker een Recreatief Wielrennen voor Vrouwen-topicquote:Op dinsdag 14 juli 2009 06:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik stel voor om deze discussie ergens anders te houden. ik geloof niet dat ik dit van jullie wil weten![]()
![]()
Ik heb de route niet zelf bedachtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:54 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Heb je route gezien voor donderdag. Je laat best nog wat klimmetjes liggen. Geen Aart Jansen (dotterberg of zo? de weg naar Doorn, bij pannenkoekenhuis rechts), de Doornse zandafgraving, op de weg van Doorn naar Leersum eventjes omhoog bij het Asielzoekerscentrum, dan rechts en dan weer rechts op de weg naar Leersum, vlak voor Leersum links het bos, rechts bij het theehuisje, dan Leersumse bosbad, en dan naar de Amerongse berg. Pak je meteen de moeilijke kant.
Hoe laat wou je donderdag gaan rijden? Als het in de avond is wil ik best wel voorrijden![]()
Die 15% is trouwens de prins Willem-Alexanderlaan. Gemeen kort stukje.
Dan krijg je heel veel dubbelpostsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:28 schreef jakkop het volgende:
[..]
Open jij maar lekker een Recreatief Wielrennen voor Vrouwen-topic
Daar was ik inmiddels achtergekomen, dat lukt dus. Nu zit ik nog met 1 probleemje: op het moment dat ik rem gaan ze niet goed terug. Dus ik knijp, wiel komt tot stilstand, maar vervolgens loopt het wiel aan tegen de blokjes. Als ik ze dan weer uit elkaar trek dan gaat het gewoon weer goed. Maar om nou naar iedere keer remmen af te stappen...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:47 schreef Tommeke het volgende:
Er zit een draaiknopje op, als je die naar beneden draait gaan ze open.
Bij Shimano zit aan de kabel, waar deze aan de rem vast zit een zwarte omhulsel. Hier kun je aandraaien. Hiermee kun je de rem dichter op de velg zetten, of juist verder.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:33 schreef jakkop het volgende:
Hoe kan ik de armen van mijn rem wijder zetten?
Naar de fietsenmaker. Klinkt alsof de kabel smerig/kapot is. Je moet de remkabels schoon houden en af een toe een druppeltje olie kan geen kwaad. Ik heb laatst ook mijn remkabel vervangen, nadat mijn achterrem niet echt meer "scherp" reageerde. Wereld van verschil, en ook erg handig als je in de bergen rijdtquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:00 schreef jakkop het volgende:
[..]
Daar was ik inmiddels achtergekomen, dat lukt dus. Nu zit ik nog met 1 probleemje: op het moment dat ik rem gaan ze niet goed terug. Dus ik knijp, wiel komt tot stilstand, maar vervolgens loopt het wiel aan tegen de blokjes. Als ik ze dan weer uit elkaar trek dan gaat het gewoon weer goed. Maar om nou naar iedere keer remmen af te stappen...Ze gaan dus wel een beetje weer uit elkaar, maar niet helemaal. De veer ziet er ook gewoon goed in. Het is btw dus zo'n ouderwetse rem.
Dan denk ik dat ze vies zijn. Heb ik ook wel eens last van gehad. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar even alles uitelkaar, schoonmaken, smeren en weer inelkaar doet wonderenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:00 schreef jakkop het volgende:
[..]
Daar was ik inmiddels achtergekomen, dat lukt dus. Nu zit ik nog met 1 probleemje: op het moment dat ik rem gaan ze niet goed terug. Dus ik knijp, wiel komt tot stilstand, maar vervolgens loopt het wiel aan tegen de blokjes. Als ik ze dan weer uit elkaar trek dan gaat het gewoon weer goed. Maar om nou naar iedere keer remmen af te stappen...Ze gaan dus wel een beetje weer uit elkaar, maar niet helemaal. De veer ziet er ook gewoon goed in. Het is btw dus zo'n ouderwetse rem.
Ik ben sinds ik ben begonnen met wielrennen op een oud barrel opeens heel technischquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ze vies zijn. Heb ik ook wel eens last van gehad. Ik weet niet hoe technisch je bent, maar even alles uitelkaar, schoonmaken, smeren en weer inelkaar doet wonderen
Mijn eerste echte klim was de Aspin. Licht fietsen en blijven trappen, dan kom je vanzelf boven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:22 schreef OProg het volgende:
Als je echt nog nooit een berg opgereden bent is het misschien een idee om eerst een naar bijvoorbeeld de Vogezen te gaan. Daar kan je ook stevig klimmen en stukzitten maar het is allemaal een stuk minder lang. Misschien beter dan als eerste klim meteen proberen de Joux Plane op te fietsen.
Wordt helemaal misselijk als ik kijk. Wel een leuk rondje, wordt pas zwaar als je dit meerdere keren achter elkaar doet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef jakkop het volgende:
Het beloofde filmpje, met de beschrijving die ik er op Youtube maar niet bij krijg.
Een rondje om de Galgenberg in Amersfoort. Disclaimer: Ik ging langzaam, ik fietste met 1 hand: het ging er dan ook niet om dat ik wilde laten zien hoe hard ik die heuvel op kan racen, maar alleen om de route te laten zien. Let niet op het geluid: mijn remmen piepten, dat heb ik die zelfde middag nog verholpen. Mijn zadel kraakt ook trouwens. Ongeveer de laatste 200 meter tot het eindpunt zijn er afgevallen, bij een trilling in de weg duwde ik per ongeluk de stopknop inEr kwam niks bijzonders meer, vals plat naar boven.
Als ik het zo terug kijk lijkt het wel plat, maar dat was in het echt minder zo
Ja gezellig! wordt vast een druk topicquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:28 schreef jakkop het volgende:
[..]
Open jij maar lekker een Recreatief Wielrennen voor Vrouwen-topic
Hoe is je ochtendpols?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja gezellig! wordt vast een druk topic![]()
Morgen maar weer eens met de training mee, ik heb het idee dat er iets niet goed is in mijn conditie ofzo, blijf traag herstellen van ritjes waar ik voorheen geen centje pijn aan overhieldmorgen maar even kijken of dat echt zo is..
Zou ook een teken kunnen zijn dat je te weinig rust tussen je trainingen neemt natuurlijk! Traag herstellen betekent over het algemeen dat je te weinig rust pakt...of een virus hebt waardoor je traag herstelt. ik denk dat jij meer kans hebt op het eerste.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
blijf traag herstellen van ritjes waar ik voorheen geen centje pijn aan overhieldmorgen maar even kijken of dat echt zo is..
Te weinig rust (slecht slapen), niet goed eten/drinken, stress, afweersysteem moet aan de bak - dit kan allemaal invloed hebben op je herstel. En dit uit zich allemaal in je rustpolsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zou ook een teken kunnen zijn dat je te weinig rust tussen je trainingen neemt natuurlijk! Traag herstellen betekent over het algemeen dat je te weinig rust pakt...of een virus hebt waardoor je traag herstelt. ik denk dat jij meer kans hebt op het eerste.
Wat wil je op dat zadel, wielrennen ? Dan zou ik de tweede nemen, nouja... ik zou een nieuwe nemen maargoedquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef jakkop het volgende:
Nog 1 vraagje (voorlopig dan) welk zadel lijkt zo op het zicht beter?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
De onderste is zoals je ziet een beetje kapot, maar wel een stuk harder. Dat lijkt me (op de langere termijn) beter zitten, of niet? De bovenste is geen gel-zadel, maar is wel een stuk zachter.
Nee, een potje dammenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:27 schreef jackson het volgende:
[..]
Wat wil je op dat zadel, wielrennen ?
Okee bedankt. En over dat laatste, ik ben flink aan het sparen voor een fiets waar ik wat mee kan, ter vervanging van mijn huidige barrel.quote:Dan zou ik de tweede nemen, nouja... ik zou een nieuwe nemen maargoed
Ja hallo, ik deed heel erg mn best om em stil te houden hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:26 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wordt helemaal misselijk als ik kijk.
goeie, geen idee ik meet m nooit op en fiets de laatste tijd ook weinig met metertje, zal dat weer eens gaan doen! en morgenochtend even rusthartslag meten..quote:
Ik heb eentje zonder knopjes. die zijn er vanaf gevallen nadat er 3 auto;s overheen zjin geredenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:52 schreef fetss het volgende:
wat voor kilometerteller hebben jullie?
zon futuristische? draadloos met allerlei functies?
of gewoon een "goedkope" ?
ikzelf heb een kerstpakket kilometerteller. ben van plan een betere te halen, misschien draadloos..
Ik heb nu best veel rust gehad!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zou ook een teken kunnen zijn dat je te weinig rust tussen je trainingen neemt natuurlijk! Traag herstellen betekent over het algemeen dat je te weinig rust pakt...of een virus hebt waardoor je traag herstelt. ik denk dat jij meer kans hebt op het eerste.
Ah, gewichtsbesparingquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb eentje zonder knopjes. die zijn er vanaf gevallen nadat er 3 auto;s overheen zjin gereden
Ah, dan moet je zo'n ding hebben:quote:
Heb een Cateye Micro Draadloos. Goed computertje met gewoon één grote knop, lekker makkelijk en functies genoeg.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:52 schreef fetss het volgende:
wat voor kilometerteller hebben jullie?
zon futuristische? draadloos met allerlei functies?
of gewoon een "goedkope" ?
ikzelf heb een kerstpakket kilometerteller. ben van plan een betere te halen, misschien draadloos..
Ik heb een futuristische, draadloze met allerlei functies, maar toch goedkope van de Lidl. Kostte me 30 euro incl hartslagband. Werkt compleet storingsvrij.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:52 schreef fetss het volgende:
wat voor kilometerteller hebben jullie?
zon futuristische? draadloos met allerlei functies?
of gewoon een "goedkope" ?
ikzelf heb een kerstpakket kilometerteller. ben van plan een betere te halen, misschien draadloos..
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb eentje zonder knopjes. die zijn er vanaf gevallen nadat er 3 auto;s overheen zjin gereden
Heb ik ook. Erg tevreden mee. Heb ook de mapsource Topo Nederland erop staan. Kan mijn routes via http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx maken en uploaden naar mijn Garmin. Vooral de batterij! Pas 1 keer gehad dat deze leeg was, en dat na 15 uur rijden (wel in 2 ritten hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:29 schreef dutch_cyclist het volgende:
Ik heb een Garmin 705, kost wel wat maar dan ben je gelijk klaar.
Die heb ik ook..quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een futuristische, draadloze met allerlei functies, maar toch goedkope van de Lidl. Kostte me 30 euro incl hartslagband. Werkt compleet storingsvrij.
[..]![]()
Wat kan je er nog op aflezen dan? Dat ding kan dus wel tegen een stootje! Hoe kreeg je dat voorelkaar?
Ja, dat zijn mooie klimmetjes. Leuk bezig geweest. trainen in het Utrechtse Heuvelrug is wel degelijk een voorbereiding op Limburg. Elke hoogtemeter is mooi meegenomen. Als je hier elke heuvel vlot opknalt en in Limburg doe je het rustiger aan dan kom je zeker boven. Amerongseberg is ideaal om te oefenen op cadans, hoog cadans, klein verzet, niet letten op de snelheid.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:13 schreef jakkop het volgende:
KNIP
En daar wastie dan. Nog weinig klimmetjes gedaan, en ookal istie natuurlijk niet te vergelijken met Limburg, voor een beginner zoals ik is hij best pittig. Toch was ik redelijk snel boven, waarna de afdaling begon. Die viel een beetje tegen, omdat je al snel in het dorp snelheid moet minderen. Ladida richting Leersum, en de eerstvolgende aanwijzing op het briefje is: -> Maarsbergseweg. Dus dat doe ik, en ik rijdt vrolijk richting Amersfoort. Ga linksaf bij de Maarnsegrindweg, volg de meest logische route, pak nog een klimmetje mee en kom weer op een doorgaande weg. Volgens mijn route boek moet dit dan de Amersfoortseweg zijn, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ik rijdt een beetje rond, kijk ergens op een kaart, en mijn richtingsgevoel blijkt mij compleet in de steek te hebben gelaten.
Naja, dan maar de kaart volgen, en ik kom al snel in Doorn, waar ik de Amersfoortseweg vind, en in 1 x door kan racen richting Amersfoort. Nog 1 klein klimmetje, en nog een stuk in het wiel van een paar anderen gereden, en al snel was ik in Amersfoort. De laatste 15 km naar huis vielen me nogal zwaar, en vooral de laatste 5 zat ik er doorheen. Maar ik was weer thuis! Op de kaart nog even opgezocht, en wat bleek: er zijn 2 Maarsbergsewegen.In een straal van minder dan 2 km
Naja, heb ik het klimmetje van de zware kant genomen
![]()
KNIP
[ afbeelding ]
Hij viel van mijn stuur af, en precies toen kwamen er wat auto's langs.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een futuristische, draadloze met allerlei functies, maar toch goedkope van de Lidl. Kostte me 30 euro incl hartslagband. Werkt compleet storingsvrij.
[..]![]()
Wat kan je er nog op aflezen dan? Dat ding kan dus wel tegen een stootje! Hoe kreeg je dat voorelkaar?
Ik moet ook maar eens die kant op rijden, zo ver woon ik er nou ook weer niet vanaf. Maar moet eerst mijn fiets eens aanpassen. Heb nog steeds snel last van mijn rug en dat komt omdat mijn stuur te ver naar voren staat. Zadel iets naar voren en kortere stuurpen kopen is denk ik de oplossing.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:26 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hij viel van mijn stuur af, en precies toen kwamen er wat auto's langs.
Als ik met een dun voorwerp (oorbel, pen of dunne inbus) in het gaatje duw waar voorheen een knopje zat, kan ik nog gewoon wisselen van functie, en anders kan ik aflezen waar ie op staat ingesteld. Meestal afstand die ik heb gereden, daarnaast geeft ie altijd aan hoe hard ik ga en kan ik met een pijltje zien of dat hoger of lager dan mijn gemiddelde is, dus dan heb je bijna alles
Misschien moet tommekke dit soort linkjes ook maar eens in de OP op gaan nemen..quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:40 schreef Gripper het volgende:
futurumshop.nl
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik moet ook maar eens die kant op rijden, zo ver woon ik er nou ook weer niet vanaf. Maar moet eerst mijn fiets eens aanpassen. Heb nog steeds snel last van mijn rug en dat komt omdat mijn stuur te ver naar voren staat. Zadel iets naar voren en kortere stuurpen kopen is denk ik de oplossing.
Staat die niet ergens in je browser geschiedenis??quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het was niet futurumshop...ook niet featherbikes...ze hadden ook opblaasbare kano's ed...ik weet het, echt duidelijk ben ik niet...volgens mij was jij het Gripper die hem plaatste als ik er nu over denk Ze hadden ook goedkope armstukken geloof ik.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
qoute op verkeerde post?
Welke kant wil je oprijden? Ik had nergens een locatie aangegeven, of wil je ook gewoon graag dat er een auto over je km-teller rijdt?
Spieren of je maag?quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:17 schreef jakkop het volgende:
Als ik een tijdje aan het fietsen ben komt mijn buik vaak een beetje in opstand, wat kramp enzo. Niet heel pijnlijk, wel irritant. Weet iemand hoe dit kan komen?
herkenbaar, bij mij is het linksquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:19 schreef Gripper het volgende:
Net in mn pauze even lekkere verse pedaalplaatjes gekocht. De oude waren een beetje ver heen geloof ik, trok gisteren mn rechtervoet compleet uit de pedaal toen ik voor een bruggetje even hard aan de pedalen trok.
Bij mij slijt altijd alleen het rechterplaatje, omdat ik 90 % van de tijd met rechts uitklik als ik ergens moet stilstaan.![]()
Ik woon er vlak bij. Als je in Schoorl ben zou ik ook een aantal keer de klimweg pakken, wel helemaal naar de top! Wel een leuk hobbeltje, max van 16%.quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:57 schreef marcodej het volgende:
Volgende week zondag is er het plan om met de club richting Schoorl te gaan en daar te gaan rijden. Iemand bekend met dat gebied? Leuk rijden daar?
Iemand?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:53 schreef Kadooosh het volgende:
Ik ga zo maar ff een nieuwe helm kopen, vind me ouwe niet mooi meer.
Weet iemand een goeie winkel in A'dam die veel keuze daarin heeft?
Wat vinden jullie van deze fiets:
http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=8&segmentid=60&id=5955875&FullSpecs=1
In tiagra uitvoering.
Waar?quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:12 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Iemand?
Kan hem misschien nieuw kopen voor rond de ¤600.
Is een Duits merk. Als ik de users hier mag geloven een behoorlijk goed merk, zeker voor dat geld. Ik denk er ook over om 'em te kopen, maar dan moet ik nog wel 2 maandjes doorsparen.quote:Of kan ik beter wat meer uitgeven voor bv deze ultegra:
http://www.morsinkfietsen.nl/index.htm
Voor ¤875 is dat geen geld toch?
Maar is Bulls een bekend merk?
Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Hmm jammer dat hij zo saai eruit zietquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:26 schreef jakkop het volgende:
[..]
Is een Duits merk. Als ik de users hier mag geloven een behoorlijk goed merk, zeker voor dat geld. Ik denk er ook over om 'em te kopen, maar dan moet ik nog wel 2 maandjes doorsparen.
Hoe rij je eigenlijk op hartslag?quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:36 schreef cyclechick het volgende:Slaap sinds deze week weer wat vroeger/meer en eet nu ook erg gezond, moet zeggen dat het geod voelt, dus als ik nu lekker op hartslag ga/bljif trainen moet het vanzelf weer allemaal goedkomen
ik hebhad een schemaatje in excel die dat voor me uitrekent op basis van mn rust hartslag die ik een tijdje geleden had gemeten en adhv max hartslag. Weet de waardes niet meer precies uit mijn hoofd, maar je kunt dat gewoon op internet opzoeken. Karvonen index is dat. Je krijgt dan waardes voor elke soort training (herstel, duur extensief, intensief etc)quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:51 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Hoe rij je eigenlijk op hartslag?
Ik heb gisteren een fietscomputer gekocht met hartslagmeter en die heeft dit berekend:
lower 136
upper 169
max 195
Moet ik dan gewoon tussen de 136 - 169 rijden?
Dus gemiddeld 153 ofzo..
Zoiets?quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:59 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik hebhad een schemaatje in excel die dat voor me uitrekent op basis van mn rust hartslag die ik een tijdje geleden had gemeten en adhv max hartslag. Weet de waardes niet meer precies uit mijn hoofd, maar je kunt dat gewoon op internet opzoeken. Karvonen index is dat. Je krijgt dan waardes voor elke soort training (herstel, duur extensief, intensief etc)
Ah oke als ik tussen de 150-160 blijf fietsen is het wel goed.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:59 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik hebhad een schemaatje in excel die dat voor me uitrekent op basis van mn rust hartslag die ik een tijdje geleden had gemeten en adhv max hartslag. Weet de waardes niet meer precies uit mijn hoofd, maar je kunt dat gewoon op internet opzoeken. Karvonen index is dat. Je krijgt dan waardes voor elke soort training (herstel, duur extensief, intensief etc)
Geen idee...maar volgens futurum is het geen probleem als je met iemand anders fietst die dezelfde heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:42 schreef cyclechick het volgende:
stoort die meter ook niet in een groep?
hij ziet er wel goed uit en ik wil toch wel graag een nieuwe... hartslagemeter heb ik al los, maar is misschien wel makkelijker aflezen zo.
wbt de fiets, ik ken target niet dus kan je er weinig zinnigs over vertellen!
Ik heb zonder hoogtemeter aangezien ik toch meestal in Groningen of Friesland fietsquote:Op woensdag 15 juli 2009 09:24 schreef ursel het volgende:
[..]
Die heb ik ook..
Alleen die hoogtemeter is nou niet echt bepaald betrouwbaar te noemen..![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:26 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hij viel van mijn stuur af, en precies toen kwamen er wat auto's langs.
Als ik met een dun voorwerp (oorbel, pen of dunne inbus) in het gaatje duw waar voorheen een knopje zat, kan ik nog gewoon wisselen van functie, en anders kan ik aflezen waar ie op staat ingesteld. Meestal afstand die ik heb gereden, daarnaast geeft ie altijd aan hoe hard ik ga en kan ik met een pijltje zien of dat hoger of lager dan mijn gemiddelde is, dus dan heb je bijna alles
Pieter Weening Classic in het oosten van Friesland!quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:22 schreef Mkoolster het volgende:
heey emsnen, ik zit nu heerlijk in Zweden te mountainbiken hier, maar mis het toeren en lekker kilometersmaken wel, weet iemand of er rond de eerste week van augustus ook ergens een leuke tour is ofzo liefst in de buurt van Groningen ?
hee!! goed dat je veilig over bent! balen van de wielen, ben je daarvoor verzekerd, mag je gewoon nieuwe uitzoeken?quote:Op donderdag 16 juli 2009 04:09 schreef Oksel het volgende:
Kort berichtje vanuit Australie..Prachtig winterweer, fiets is niet 100% goed overgekomen, wielen zijn niet recht meer..
Prachtig appartement aan het water, en leuk busje gekocht. Groetjes!
Dit merk staat niet drect bekend om zijn betrouwbaarheid. Verschilt natuurlijk per apparaat, zou eerst eens goed zoeken naar reviews enzo.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:47 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Geen idee...maar volgens futurum is het geen probleem als je met iemand anders fietst die dezelfde heeft.
Ik vind het een beetje maf, wil je als groep tiagra op je fiets maar wel een fietscomputer van 40 euries. Ik zou andere prioriteiten stellen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ah oke als ik tussen de 150-160 blijf fietsen is het wel goed.
Ik heb dit dingetje gekocht trouwens zeker een aanrader:
http://www.futurumshop.nl(...)agmeter-zilver.phtml
Geen problemen met slecht bereik ofzo.
In tegen stelling tot de Polar cs100 die ik eerst wou kopen.. tenminste volgens reviews had ie slecht bereik.
Is target nou prul ofzo?
http://link.marktplaats.nl/264434957
Kan hem kopen voor ¤425.
Maar wat een lelijk stuurlint.
Juist.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:50 schreef Sloggi het volgende:
Alsof een fietscomputer belangrijk is? Ik heb liever een goede versnellingsgroep en een slechte teller dan andersom.
ik heb de Polar CS100 gehad. Leuk dingetje en niet veel last van storing gehad. Veel functies heeft hij niet en voor dat geld is er beter te krijgen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:27 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ah oke als ik tussen de 150-160 blijf fietsen is het wel goed.
Ik heb dit dingetje gekocht trouwens zeker een aanrader:
http://www.futurumshop.nl(...)agmeter-zilver.phtml
Geen problemen met slecht bereik ofzo.
In tegen stelling tot de Polar cs100 die ik eerst wou kopen.. tenminste volgens reviews had ie slecht bereik.
Is target nou prul ofzo?
http://link.marktplaats.nl/264434957
Kan hem kopen voor ¤425.
Maar wat een lelijk stuurlint.
Ik heb gisteravond al gefietst, en dan moet ik voor vanavond toch prioriteiten stellen: in het weekend kan er niet ge-BBQ-d worden, dus dat moet dan vandaag maar gebeuren. Fietsen wordt daarna niks meerquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:28 schreef ursel het volgende:
Gezien het weer vanavond toch maar ff snel wat fietsen, voorlopig laat het weer het niet ff toe..![]()
Mja, was pas om half 10 thuis. En werd door de makelaar om 5 uur gebeld dat er vandaag kijkers voor het huis kwamen, dus had ff andere prioriteiten..quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond al gefietst, en dan moet ik voor vanavond toch prioriteiten stellen: in het weekend kan er niet ge-BBQ-d worden, dus dat moet dan vandaag maar gebeuren. Fietsen wordt daarna niks meer
Die fiets is ultegra hoor...quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:21 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje maf, wil je als groep tiagra op je fiets maar wel een fietscomputer van 40 euries. Ik zou andere prioriteiten stellen.
Maar voor ¤30 meer koop je niet een veel betere fiets.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:50 schreef Sloggi het volgende:
Alsof een fietscomputer belangrijk is? Ik heb liever een goede versnellingsgroep en een slechte teller dan andersom.
Die had ik eerstquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:14 schreef jakkop het volgende:
Overigens nog een budget-tip: bij de Action ligt een km-teller van 3,50. 8 functies. Zou wel niet ontzettend goed zijn, maar voor 3,50 kan je je moeilijk een buil vallen.
Ah, dus toch niet volledig alleenquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:24 schreef marcodej het volgende: Was wel blij dat ik dat stuk wind tegen twee renners voor me had (had ze een km of 10 eerder opgepikt en achtergelaten, maar na het klimmetje viel ik een beetje stil, waarna ze mij weer ineens bijhaalden. Waarschijnlijk hebben ze een koppeltijdritje gedaan om mij bij te halen.) waarbij ik een beetje uit de wind kon zitten. Heb ook nog een kopbeurtje gedaan, maar daarna trok er eentje zo hard door dat eerst ik en daarna zijn maat eraf waaiden... Toen heb ik weer mijn eigen tempo gepakt en kon ik ze vlak voordat ik thuis was toch weer oppikken.
quote:
Echt zonder obstakels is-ie niet.. eigenlijk vanuit beide richtingen heb je te maken met enkele gelijkwaardige kruisingen (voorrang verlenen aan verkeer van rechts) en de kruising met de Sterkerburgerlaan is nogal onoverzichtelijk.. 8 km zonder obstakels is best lastig te vindenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef FerreroNutella het volgende:
Voor de Utrechtenaren Utrechters onder ons: Rijnseweg / Langebroekerdijk is om en nabij 8km zonder verkeerslichten of andere verkeersobstakels. Oftewel, van Odijk naar Langbroek en vice versa.
Het bruggetje is inderdaad onoverzichtelijke situatie vanaf beide kanten, gelukkig moet je daar toch al remmen voor de haakse bocht. De andere kruisingen zijn, voorzover ik me ze herinner, overzichtelijk (behalve degene vlakbij Odijk als je vanuit Langbroek komt) dus kan je lekker doorfietsen. Ik heb vandaag dan ook alleen maar bij het bruggetje wat moeten inhouden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Echt zonder obstakels is-ie niet.. eigenlijk vanuit beide richtingen heb je te maken met enkele gelijkwaardige kruisingen (voorrang verlenen aan verkeer van rechts) en de kruising met de Sterkerburgerlaan is nogal onoverzichtelijk.. 8 km zonder obstakels is best lastig te vindenDe dijk tussen Wijk en Amerongen is wel geschikt voor dit soort trainingen.
Meestal heb ik wat vaste rondjes die ik fiets, of ik combineer ze. En ik probeer altijd wel rekening te houden met de wind ja, maar 9 van de 10 keer klopt het niet en zit ik de tweede helft altijd tegen de wind in stuk te gaan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
Overzichtelijkheid alleen is helaas niet genoeg, als er verkeer aankomt moet je alsnog stoppenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Het bruggetje is inderdaad onoverzichtelijke situatie vanaf beide kanten, gelukkig moet je daar toch al remmen voor de haakse bocht. De andere kruisingen zijn, voorzover ik me ze herinner, overzichtelijk (behalve degene vlakbij Odijk als je vanuit Langbroek komt) dus kan je lekker doorfietsen. Ik heb vandaag dan ook alleen maar bij het bruggetje wat moeten inhouden.
Is de dijk tussen Wijk en Amerongen niet een redelijk smalle weg?
Ligt er aan. Als ik denk, ik wil een klimmetje of 2 pakken dan kijk ik eerst op bikely voor een leuke route, aangezien ik de Utrechtse Heuvelrug niet heel goed ken, en niet kilometers wil dwalen voordat ik een helling vind. Als ik gewoon plat wil rijden dan kies ik bij wijze van spreken bij iedere kruising welke kant ik op ga.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
Ik fiets nog niet zo lang, dus ik ben nu nog vooral op de bordjes aan het kijken en nieuwe gebieden te ontdekken. Als ik met wind tegen begin, dan heb ik meestal na 30 km al een 'grens' (nieuw waterweg) waar ik niet overheen wil. Maar misschien ben ik ook wel van plan om dit keer vol wind mee te beginnen en dan lekker wind tegen trainen in de terugweg. Lange wegen wind mee zijn echt cool, heb van de week nieuw snelheidsrecord gehaald 60.1km.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Meestal heb ik wat vaste rondjes die ik fiets, of ik combineer ze. En ik probeer altijd wel rekening te houden met de wind ja, maar 9 van de 10 keer klopt het niet en zit ik de tweede helft altijd tegen de wind in stuk te gaan.Vandaag ging het wel goed en had ik het middenstuk met lange rechte wegen wind mee.
En met de club leer ik veel nieuwe routes kennen. Die probeer ik altijd te onthouden, maar als ik dan alleen rij, rij ik altijd wel ergens verkeerd...
Kijken wat voor routes Bikely geeft in mijn omgeving. Bedankt voor de site.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ligt er aan. Als ik denk, ik wil een klimmetje of 2 pakken dan kijk ik eerst op bikely voor een leuke route, aangezien ik de Utrechtse Heuvelrug niet heel goed ken, en niet kilometers wil dwalen voordat ik een helling vind. Als ik gewoon plat wil rijden dan kies ik bij wijze van spreken bij iedere kruising welke kant ik op ga.
Na mn hele leven niets noemenswaardig aan sport gedaan te hebben (heb 1 jaar gevoetbald en doe ook nog een beetje aan recreatief zaalvoetbal), ben ik vorig jaar juli begonnen met fietsen. Moest dus echt vanaf 0 beginnen kwa conditie. Heb de eerste maanden altijd alleen gereden. 's Winters heb ik niets gedaan, waardoor het beetje conditie wat ik opgedaan had meteen weer verdween.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:14 schreef FastFox91 het volgende:
Na hoeveel maanden begon je om bij een club te fietsen? Normaliter voetbal ik, maar als het voetbalseizoen is afgelopen is wielrennen een leuk alternatief. Maar ik weet nog niet of dit valt te combineren.
Ik ben altijd een soort semi wielrenner geweest naast het voetbal. Ik fietste altijd al omdat ik het gewoon ontzettend leuk vond. En nog altijd geniet ik van elk ritje, zelfs al sterf ik vijf keer in een rit. Ik ben eigenlijk noodgedwongen echt fanatiek gaan fietsen. Ik mag niet meer voetballen van mijn dokter. Mijn knie is al te vaak onder behandeling gegaan en inmiddels heb ik ook al een operatie erop zitten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:45 schreef FastFox91 het volgende:
Ok, bedankt voor de antwoorden.![]()
Iemand anders nog die voetbalt en daarbij wielrennen is gaan doen, die wat ervaringen erover kan vertellen?
Ik ben trouwens 17, en voetbal al sinds m'n 6de, heb een aardige conditie. Ik speel niet superhoog ofzo, maar ook niet laag qua niveau (in vergelijking met 't formaat van mijn (kleine) vereniging.)
Voor mij verschilt dat echt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
En vies worden is leuk!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik het weer zo zie, is het mischien beter dit weekend om de mountainbike te pakken en door het bos te gaan raggen, blijf je tenminste enigzins droog![]()
Modder, zeggen ze , is tenslotte goed voor de huid...
Alles kan kapot toch? Hoeveel vermogen trap je?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
omdat ik een heul goodkoop ATB'tje heb, komt er ook een spannend element bij....1 van de tandwielen van de deraileur is van plastic...als je te hatd trapt, zou het breken?![]()
Het is dit ding geloof ik, niet direct rommel, maar niet echt kwaliteit denk ik :
http://www.matrabike.nl/fietsen/Mountainbike/Sprinter_Stef.asp#
Afwisseling is idd ook wel leuk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Voor mij verschilt dat echt.
Soms wil ik mezelf eerst moe maken tegen de wind in om dat lekker terug te cruisen, maar soms heb ik gewoon zin in een bepaald rondje
Och, ik mag best gewoon een balletje trappen hoor, alleen geen wedstrijden van 90 minuten spelen. Daarbij wilde ik toch al stoppen. Kreeg ruzie met het bestuurquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:33 schreef FastFox91 het volgende:
@Littlecreep
Wel jammer dat je niet meer kan voetballen, maar wielrennen is een mooie sport die je kan uitoefenen zelfs als je geblesseerd bent.
Zit je nu wel op een wielrenclub?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:07 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Och, ik mag best gewoon een balletje trappen hoor, alleen geen wedstrijden van 90 minuten spelen. Daarbij wilde ik toch al stoppen. Kreeg ruzie met het bestuur
Over die rondjes, meestal zijn die van mij rond de 50 kilometer. Mijn routes kruisen elkaar bijna altijd minstens één keer en als ik me goed voel maak ik een extra rondje. Naar snelheid kijk ik niet echt. Ik probeer mijn snelheid op lange rechte stukken zo rond de 32 te houden en dat is het eigenlijk. Ik woon in het Groene Hart en dan is het vaak gewoon onmogelijk een goed tempo door te zetten. Dagjesmensen die in de weg zitten, de stedelijke gebieden en in die stedelijke gebieden de eindeloze stroom aan verkeerslichten.
Ik wil gewoon kilometers maken eigenlijk, om snelheid draait het me niet echt.
Dinsdag ook langs de duinen vol wind tegen gefietst.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:12 schreef ursel het volgende:
Hier doordeweeks eigenlijk std Den Haag - Hoek van Holland. totaal net geen 37, maarmooi om ff snel te doen door de duinen...
Eeuuhm.. ja..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:30 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zit je nu wel op een wielrenclub?
Ik zelf let wel iets meer om de snelheid, en wil nou ook meer dan 50km gaan fietsen. Die obstakels zijn wel herkenbaar. Maar groene hart lijkt mij wel een mooie omgeving om te fietsen.
[..]
Dinsdag ook langs de duinen vol wind tegen gefietst.Vervolgens door gegaan naar Maasdijk, Schipluiden, Het Woudt en Wateringen. Hoe maak jij Dh -> HvH af? Gewoon terug fietsen?
Hier heeft het sinds het eind van de ochtend niet meer geregend en nu schijnt de zon zelfs al een tijdje!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:18 schreef marcodej het volgende:
Het is hier gek genoeg tot nu toe droog gebleven, de lucht is zelfs grotendeels blauw. Dus ik heb nog hoop dat ik vanavond weer kan trainen.
Edit: het regent nu.
Ik heb er ervaring mee...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik zit er aan te denken om een soort van 'rollerbank' te gaan kopen, zodat ik in de winter binnen kan blijven trainen als het erg slecht weer is.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het aan te raden met een wielrenfiets? Of kan je beter spinning doen op de sportschool?
Ik was 5 minuten voor een enorme wolkbreuk binnen!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hier heeft het sinds het eind van de ochtend niet meer geregend en nu schijnt de zon zelfs al een tijdje!
Wind tegen is wel afzien, maar de terugweg vlieg je wel ja.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:34 schreef ursel het volgende:
[..]
Eeuuhm.. ja..![]()
ff 2 tellen op bankie zitten bij HvH, lekker bootjes kijken en dan weer terug..
Het voordeel dat je eerst met wind mee heb mag ik terug dus tegenwind doen dan.(of andersom uiteraard
)
Nee, ik ga volgend jaar denk ik wel bij een club rijden. Ik ben het alleen of in koppel (met mijn pa) rijden wel beetje zat. Beetje gezelligheid is nooit wegquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:30 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zit je nu wel op een wielrenclub?
Ik zelf let wel iets meer om de snelheid, en wil nou ook meer dan 50km gaan fietsen. Die obstakels zijn wel herkenbaar. Maar groene hart lijkt mij wel een mooie omgeving om te fietsen.
ziet er nice uit!, wat heeft ie gekost?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg![]()
Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Alles bij elkaar ongeveer 1350 euro. Dat is dan incl. kortingquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:17 schreef fetss het volgende:
[..]
ziet er nice uit!, wat heeft ie gekost?
Ik ga de Tacx Flow aanschaffen om in de winter door te trainen. Heb er dus nog geen ervaring mee. Wel met een echte rollerbank (ook van tacx) en deze zijn m.i. alleen geschikt om warm te draaien omdat je er alleen op kan fietsen (niets instellen, helling / weerstand)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik zit er aan te denken om een soort van 'rollerbank' te gaan kopen, zodat ik in de winter binnen kan blijven trainen als het erg slecht weer is.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het aan te raden met een wielrenfiets? Of kan je beter spinning doen op de sportschool?
Spinning heb ik geen ervaring mee, Tacx wel. Da's nogal saai. Voordeel is wel dat je tegelijkertijd veldrijden (of iets anders) kan kijken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:48 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik ga de Tacx Flow aanschaffen om in de winter door te trainen. Heb er dus nog geen ervaring mee. Wel met een echte rollerbank (ook van tacx) en deze zijn m.i. alleen geschikt om warm te draaien omdat je er alleen op kan fietsen (niets instellen, helling / weerstand)
mooie fiets hoor!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg![]()
Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ik heb wel een paar keer 2 uur gehaald. Mijn record staat op 2:20. Meestal houd 't met 40 minuten tot een uur wel op.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:59 schreef cyclechick het volgende:
Spinning heb ik genoeg ervaring mee, dat is wel maar voor een uur, hoewel ik eigenlijk ook betwijfel of je (qua saaiheid) veel langer op zo'n tacx zou gaan zitten.
Haha, chill!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:46 schreef fetss het volgende:
ik ga zo ook eventjes t stukje fiets, heb mn vader zo ver gekregen om met de scooter voor me uit te rijden !
het was niet echt een succes, ademde de hele tijd die vieze uitlaatgassen inquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, chill!
M'n broertje heeft nu zo'n Holleeder scootertje die ik helaas niet bijhoud. Z'n vorige brommertje hield ik redelijk makkelijk bij, was best wel gezellig soms om even met hem te toeren.
Uiteraard heb ik uitzicht op mijn televisiequote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer 2 uur gehaald. Mijn record staat op 2:20. Meestal houd 't met 40 minuten tot een uur wel op.
Dat heb ik ook.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:03 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik uitzicht op mijn televisie
Ik ga de tacx ook vooral voor krachttraining en souplesse gebruiken in mijn voorbereidingsperiode, ik hoop vooral stappen te maken mbt kracht. (Tja, triathlon = tijdrijden) Heb ook een hele reeks trainingsschema's liggen die niet langer dan 60/70min duren voor op de tacx.
Dat snap ikquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik ook.
En dat doe ik ook (maar dan niet voor triathlon).
Een goedkope, met magnetische weerstand met 7 standen. Heb 'm al een jaar of 10.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:10 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Dat snap ikWat voor tacx heb je?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:33 schreef FastFox91 het volgende:
100km fietsen doet pijn.
Maar ben wel trots op mijzelf.
Die frames vind ik inderdaad ook erg mooi.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef Tommeke het volgende:
Mooie fiets trouwens toma!
Specialized maakt altijd erg mooie frames vind ik. Wat voor afmontage zit erop?
Whehe.. die dingen zijn wel leip ja..quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een goedkope, met magnetische weerstand met 7 standen. Heb 'm al een jaar of 10.
Heb er wel eens over gedacht om zo'n virtual reality ding te kopen, maar hik een beetje tegen de prijs aan.
105 is altijd goedquote:Op zaterdag 18 juli 2009 07:31 schreef toma het volgende:
[..]
Die frames vind ik inderdaad ook erg mooi.
Ik weet niet precies wat er allemaal opzit maar volgens mij is ie 105 afgemonteerd.
Schijnt niet goed te zijn http://racefiets.startpag(...)benzine#msg-3990150.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:38 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik ontvet de ketting en de cassette ook met wasbenzine, even laten drogen en dan de ketting weer insmeren.
Het frame maak ik meestal schoon met een dikke spons met wat dreft. Droog maken met een doek en daarna insmeren met Turtlewax.
Je moet er een nieuwe shifter, crank en achterderailleur opzetten. Is opzich heel makkelijk te doen, maar niet gratisquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:12 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik een tweede hands fiets koop met double, is het dan mogelijk om hier een triple op te zetten? Of is het iets lastiger dan ik denk?
Mijn fietsenmaker (zelf amateurwielrenner) zegt dat je de tandwielen best met een tandenborstel met wasbenzine kunt schoonmaken. De ketting met een in wasbenzine gedrenkte doek schoonmaken (ketting er doorheen 'trappen'), maar tussen de schakels moet je niet schoonmaken. Dan ontvet je de ketting inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Schijnt niet goed te zijn http://racefiets.startpag(...)benzine#msg-3990150.
Ik heb mijn ketting en cassette eergisteren schoongemaakt met ontvetter van de decathlon.. ziet er weer zogoed als nieuw uit.
Zo'n "aflopend" frame vind ik persoonlijk niet zo mooi. Verder wel een aardige fietsquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg![]()
Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Nee, zowel zelf fietsen als het volgen van het fietsen vind ik erg leuk.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
Ik ken er wel een paar die het niet zoveel boeit maar het fietsen zelf wel leuk vinden.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van lerenquote:Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
En met Tour de fifi leer je ook nog eens wat van Frankrijk..quote:Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van lerenEn ik krijg dan altijd zelf zin om te gaan fietsen, en als ik het zwaar heb denk ik altijd " oh maar die tourrenners doen zoooveeel meer en hebben het nog veel zwaarder"
Diesel is inderdaad perfect voor het schoonmaken van ketting en cassette. Wasbenzine zou ik niet aan beginnen want het is lastig om de smerende werking weer te waarborgen. Daarbij tast het ook alle niet metalen delen aan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:26 schreef the_critic het volgende:
je kunt je ketting ed ook schoonmaken met een beetje diesel. Dit is namelijk zowel ontvettend als smerend tegelijk. (vroeger werd het zelfs uitgekookt, maar das nie perse nodig).
en ja, voor een hele winter met de fiets op de tacx, ben je wel een band kwijt die helemaal plat word. Je rijd alleen maar op een recht vlak en dus plat het je band af. Maarja, een bandje kost ook de hele wereld niet. Hoeft geen hele dure te zijn, want lekrijden doe je op een tacx niet
klinkt niet goed. Misschien moet je derailleur opnieuw afgesteld worden.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er op gewaagd en een uurtje of twee wezen fietsen...1 keer een hagelbui, vijf minuten schuilen onder een boom en kon weer verder. Maar m'n deraileur maakt een vreselijk geluid, ratelen, knarsen.. lijkt wel of de ketting nooit helemaal goed komt te liggen...moet even naar de fietsendokter geloof ik.
Toen ik op een viaduct even staand zo hard mogelik naar boven ging, trapte hij zelfs door! Vraag me f of de schakelkabels mischien vuil kunnen zijn of zo?
Hier kan ik me op zich wel iets in vinden. Ik kijk ook wel hoe ze fietsen, maar wat je zelf zegt, als ik hun zie fietsen wil ik zelf ook gaan fietsen, dus dan zet ik dus ook meestal de tv uit en stap ik zelf op de fiets, is veel leuker!quote:Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van lerenEn ik krijg dan altijd zelf zin om te gaan fietsen,
Ketting/derailleur alleen afstellen als alles schoon is. Hoe kan je ketting achter eraf vliegen? Je bedoelt dat hij telkens van kransje verwisseld?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij was opnieuw afgesteld na de JJC omdat m'n ketting er toen telkens afvloog...maar elke rit die ik nu maak lijkt het erger te worden. Mischien was die afstelbeurt wel niet zo geweldig. Het is een sora group, ik weet dat het geen top is, dus ik wil volgend jaar of 105 op dezelfde fiets laten leggen...of een andere fiets. Nieuwe fiets is natuurlijk de duurste optie, dus eens zien wat het budget wordt komend voorjaar.
Ik zou Nijmegen/Lent vermijden deze week ivm de Vierdaagse feestenquote:Op zondag 19 juli 2009 22:42 schreef ursel het volgende:
Niels, ik gooi morgen toch de fiets in de auto hoor..
Weer is nog wisselvallig, maar goed ik zie wel wat ut wordt..
aahhh, ok. Duidelijk..quote:Op maandag 20 juli 2009 08:10 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Ik zou Nijmegen/Lent vermijden deze week ivm de Vierdaagse feesten
je kan het proberen, maar de kans op een grote en lange file is zeker aanwezig. Anders vanmiddag de files in de gaten houden via het internet.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:17 schreef ursel het volgende:
[..]
aahhh, ok. Duidelijk..
Dan neem ik die pukkel bij Amerongen wel..
Moet ik trouwens ook nog een andere afspraak verzetten. Zou nog wat ophalen in Nijmegen. Gelukkig verteld die dat dan niet ff..
Ze beginnen morgen pas..quote:Op maandag 20 juli 2009 09:28 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
je kan het proberen, maar de kans op een grote en lange file is zeker aanwezig. Anders vanmiddag de files in de gaten houden via het internet.
http://www.vierdaagsefeesten.nl/ Kijk maar bij het programmaquote:Op maandag 20 juli 2009 09:34 schreef ursel het volgende:
[..]
Ze beginnen morgen pas..
Maar goed, ze zullen wel vandaag arriveren.
En de zomerfeesten zijn al sinds vrijdag.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:34 schreef ursel het volgende:
[..]
Ze beginnen morgen pas..
Maar goed, ze zullen wel vandaag arriveren.
Ik heb er anders al 2 gezienquote:Op maandag 20 juli 2009 05:02 schreef Oksel het volgende:
Dit is trouwens het uitzicht van uit het appartement wat we voor 5 maanden huren..Zit nu lekker in de zon op mijn terras.. vanochtend mijn achterwiel naar de FM gebracht, vanavond tennis, woensdagochtend fiets ik met een groepje mee. Zal wel koud zijn, 's ochtends is het hier rond de 10 graden. Overdag 25, nog geen wolkje gezien de week dat ik hier ben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben niet dun en meet 1m81 bij 68kgquote:Op maandag 20 juli 2009 00:25 schreef jakkop het volgende:
[..]
Wow! Ik dacht dat ik aan de dunne kant was, met mijn 1m78 bij 67 kilo.
Ontzettend knap wat hij heeft laten zien zegquote:
Ik had dat op een gegeven moment ook met mijn Sora derailleur.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij was opnieuw afgesteld na de JJC omdat m'n ketting er toen telkens afvloog...maar elke rit die ik nu maak lijkt het erger te worden. Mischien was die afstelbeurt wel niet zo geweldig. Het is een sora group, ik weet dat het geen top is, dus ik wil volgend jaar of 105 op dezelfde fiets laten leggen...of een andere fiets. Nieuwe fiets is natuurlijk de duurste optie, dus eens zien wat het budget wordt komend voorjaar.
Ik ben 1m86 met 77 kg.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:27 schreef toma het volgende:
ik zie dat ik een dikkertje ben vergeleken met jullie.
1m85, 76kg
GrossGlokner!! In Juni nog beklommen. Vanaf Bruck an die GrosGlocknerstrasse. 25km omhoog. Er lag nog sneeuw, flink hoog ook. Was wel afzien. En als je toch boven bent doe dan meteen even de Edelweisspsitse erbij. Hopelijk heb je beter uitzicht dan ik. Vanwege het slechte weer was er bijna niets te zien.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef toma het volgende:
Volgende week ga ik naar de Weissensee en neem uiteraard m'n fietsje mee. Als het goed gaat ga ik misschien een poging wagen om de Grossglockner te beklimmen. Maar dat zal wel zwaar zijn aangezien ik nog niet heel lang wielren. Mountainbiken doe ik daarentegen wel wat langer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |