Wat ik altijd een beetje tricky vindt om dit in wedstrijdvorm op te nemen bij een quintathlon of adventure race. gehaast knoopjes leggen en klimgordels aantrekken, in de haast je karabiners vergeten dicht te schroeven is een recept voor ongelukken...quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:20 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt tegenwoordig wel van die adventure/challenge achtige events waarbij een team een bepaalde afstand moet afleggen, waarbij gebruik gemaakt wordt van :
- kano's, ofwel kayak (dubbelbladige peddel), ofwel canadees (enkelbladige peddel)
- vlotten
- lopen
- MTB
- abseilen/klimmen
De hele afstand? 3800m zwemmen / 180km fietsen / 42.2km lopen - De echt rappe amateurs doen er minder dan 10h over - al is 11h ook al snel. De wedstrijd sluit als er 17 uur verstreken is. Dus gemiddeld 14h denk ik.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, die tristar is 'gewoon' een gehusselde triatlon..en dat zwitserse...het moet wel iets zijn dat in 1 dag te doen is denk ik....dus een complete triatlon afstand is niet ideaal denk ik. Hoelang doet een getrained mens (amateur) eigenlijk gemiddeld over een triatlon?
En dan breekt de grote dag van de multi-athlon aan, en is het compleet windstil...quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lopend naar m'n lunch kreeg ik nog een idee om het sadisme wat op te hogen:
schieten eruit, maar wel zeilen en mountainbiken erbij.
Dan krijg je natuurlijk dat spiergroepen op meerdere manieren belast worden, maar als je dingen gaat toevoegen aan triathlon zal dat per definitie zo worden denk ik...
Al kun je dan ook overwegen om toch in teams te werken, het zeilen en roeien bijvoorbeeld door 1 persoon, en de rest door een ander. Of zelfs het mountainbiken bij de zeiler/roeier neer te leggen.
Het is maar een brainwave van me, ik stel julie commentaar erg op prijs!
Dat ben ik niet met je eens, ligt heel erg aan het parcours of het wielrennen een gelijkmatige inspanning is. Er bestaan dan ook triathlons waarbij het fiets-gedeelte uit racefiets + mtb bestaat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:02 schreef mvdejong het volgende:
Ik zou niet gewoon fietsen en MTBen in hetzelfde evenement doen.
Een normale triathlon bevat 3 sporten die een redelijk gelijkmatige duurinspanning vergen, een MTB-etappe vergt daarentegen snel wisselende variaties in soort inspanning. Als je gaat varieren, laat dan het vlakke fietsen eruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |