Neequote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Iemand enig id of het zinvol is om in beroep te gaan?
Dit nietquote:en wat valt er eigenlijk onder een vormfout?
Jaquote:Of blijft het zijn woord tegen het mijne en hij als nep leugenaar ambtenaar in functie krijgt gelijk?
Neequote:En moet een agent niet altijd met 2 zijn om dit soort gevallen te voorkomen?
Dus je reed te hard en wil onder de bekeuring uitkomen met de smoes "jamaar hullie deden het ook!"quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Zojuist gebeurt.
Ik rij op een weg waar je 30 mag en voor mij rijden 2 auto's.
Ik weet dat je er maar 30 mag en laat bewust het gas al los. kom van een 60kmph weg.
Ik zie de agent die in zijn 1tje is met een lasergun en hij probeert degene voor mij aan te houden maar die "ziet" het niet en rijdt door vervolgens houdt hij mij staande en ik zie het wel en maak in de auto nog bewegingen van wat hou je mij aan dit gaat nergens over kon hem dus lange tijd aankijken.
Ik ben dus ronduit genaaid de 2 auto's voor mij rijden een stuk harder en zitten heel kort achter elkaar. En ik zeg dus waarom hou je mij aan en hij zegt jah dan krijg je een kettingbotsing als ik de voorste aan houdt. Daar zit wat in ware het niet dat die agent gewoon vol in mijn gezicht liegt dat hij mij heeft gelaserd! Volgens mij had hij het ook nog niet vaak gedaan want hij werd helemaal ongemakkelijk. Nu ben ik dus 120 euro lichter aangezien ik volgens hem 50 reed wat totaal niet waar is! ik reed hooguit 40 en de auto's voor mij reden wel 60.
Iemand enig id of het zinvol is om in beroep te gaan en wat valt er eigenlijk onder een vormfout?
Of blijft het zijn woord tegen het mijne en hij als nep leugenaar ambtenaar krijgt gelijk?
En moet een agent niet altijd met 2 zijn om dit soort gevallen te voorkomen?
Donder toch eens op met dit soort zwakzinnige onzin. Je kan toch zelf ook wel lezen dat de TS te hard reed?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:02 schreef Salatrel het volgende:
leugen + ambtseed = feit
Dat HOEVEN ze ook niet. TS is immers staande gehouden door de politie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Moest je meteen dokken ofzo? Ik zou bezwaarschrift indienen en bewijs dat jouw auto is gelaserd en bewijs van de gereden snelheid. Kunnen ze niet.
Als je kort na de overgang van 60 naar 30 bent gelaserd, dan heb je wellicht een mogelijkheid, maar dan moet hij kort op de grens gestaan hebben:quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik rij op een weg waar je 30 mag en voor mij rijden 2 auto's.
Ik weet dat je er maar 30 mag en laat bewust het gas al los. kom van een 60kmph weg.
......
Bronquote:Als je het strikt bekijkt is het natuurlijk zo dat automobilisten en motorrijders bij het passeren van het bord “bebouwde kom”, tenzij anders aangegeven, niet sneller dan 50 kilometer per uur mogen rijden. Om bestuurders rustig de gelegenheid te geven hun snelheid aan te passen en om discussies te voorkomen heeft het College van procureurs generaal van het Openbaar Ministerie bepaald dat er een minimum afstand moet zijn tussen de plaats waar geflitst wordt en de plaats waar de maximum snelheid feitelijk geldt. Onderstaande tabel geeft de afstanden aan.
speed m/s afstand
30 km/u 8 80 m
50 km/u 14 140 m
60 km/u 17 170 m
70 km/u 19 190 m
80 km/u 22 220 m
90 km/u 25 250 m
100 km/u 28 280 m
120 km/u 33 330 m
De afstanden gelden uiteraard ook tussen de plaats waar gemeten wordt en de plaats waar het gebod eindigt. Als het, om wat voor reden dan ook, toch noodzakelijk is om snelheidsmetingen uit te voeren binnen de voorgeschreven minimale tussenafstanden, dan moet de reden in het proces verbaal gemotiveerd worden.
Nee. het heen en terug gaan van de laser straal geschiedt met 300000km/s Met di snelheid kan de agent zijn hand niet eens verplaatsen om de meting te verpesten al WIL hij het.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:32 schreef Mubio het volgende:
Moet een lasersnelheidmeting niet altijd verplicht vanaf een statief genomen worden om betrouwbaar te zijn? Ik lees niet terug hoe dat gedaan is, maar misschien kan je hier iets mee?
Het gaat toch helemaal niet om de snelheid van de laserstraal, maar om het faseverschil. Indien de waarnemer zich met 5 km/h voorwaarts beweegd zal dat toch ook een verschil geven van 5km/h? Misschien zit ik er compleet naast hoor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Nee. het heen en terug gaan van de laser straal geschiedt met 300000km/s Met di snelheid kan de agent zijn hand niet eens verplaatsen om de meting te verpesten al WIL hij het.
Jah ik was nummer 3 en reed aanzienlijk langzamer dan mijn voorgangers en ik kon overal nog makkelijk voor remmen. Het is gewoon een bullshit verhaal van hem.. Ok misschien heb ik 10km per uur te hard gereden maar dat geeft een politieman nog niet het recht om gewoon te gaan liegen. Ik heb hem ook gezegd dat ik juist meer afstand nam. Maar ach een bezwaar of iets dergelijks zal ik toch niet gaan winnen dus laat hem er lekker in stikken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:18 schreef Feestkabouter het volgende:
als je met 3 auto's vlak achter elkaar rijdt en hij lasert de voorste dan kun je moeilijk zeggen dat je langzamer reed als jij 1 van die 2 achterste bent.
echter: het lijkt me wel dat als je een bekeuring krijgt dat daarbij de eis is dat JOUW auto de auto is die hij heeft gelaserd.
als hij zegt: ja anders hadden we een kettingbotsing gehad, dan impliceert dat dat jullie vlak achter elkaar reden, en dan kan jouw 40 km/uur niet kloppen.
of jij had moeten reageren: we hielden gewoon afstand, dus dat is een slecht argument. je hebt HEM gelaserd, geef hem maar ZIJN bekeuring en geef mij pas een bekeuring als je MIJ gelaserd hebt.
het feit dat de agent het over een kettingbotsing had is voor jou een sterk punt in jouw verweer, als je wil zeggen dat hij jouw auto niet gelaserd heeft.
al met al een lastige situatie waarin jij in dit topic strijdige dingen noemt (of vanwege de strijdigheden op zijn minst een onwaarschijnlijk plaatje schetst).
Mr Feestkabouter, 200 euro per uur.
Waarom zou ie, het zou wel heel gemeen van die agent zijn om hem te laseren !quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:05 schreef Jack. het volgende:
Wat ik niet snap is dat je weet dat je een zone 30 binnen rijdt, dat je de agent met laser ziet staan, maar dat je alsnog niet de reflex hebt om dan de maximum snelheid te gaan rijden...
Krijg jij even een ziekte ofzo. Pennenlikkerquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:35 schreef DoctorB het volgende:
Je reed al op de 30km weg en toen liet je je gas pas los.
Je kwam van een 60km weg waar je ongetwijfeld OOK te hard hebt gereden.
Je zit gewoon FOUT. Moet de de snor met de pet niet de schuld gaan geven. Je reed zelf te hard!
Misschien 10km te hard gereden? Dus het kan ook 20km zijn? Wie loopt er nou te liegen, je weet zelf niet eens wat je hebt gereden. 10 of 20km kan je je makkelijk in vergissen. Dus wat ik al zei:quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:47 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Jah ik was nummer 3 en reed aanzienlijk langzamer dan mijn voorgangers en ik kon overal nog makkelijk voor remmen. Het is gewoon een bullshit verhaal van hem.. Ok misschien heb ik 10km per uur te hard gereden maar dat geeft een politieman nog niet het recht om gewoon te gaan liegen. Ik heb hem ook gezegd dat ik juist meer afstand nam. Maar ach een bezwaar of iets dergelijks zal ik toch niet gaan winnen dus laat hem er lekker in stikken.
Natuurlijk is dat niet zo, natuurlijk heeft hij TS' auto gemeten anders heeft hij geen grond om hem aan te houden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef Casos het volgende:
Wat ik begrijp is de laser gericht geweest op de voorste auto en niet die van hem. Dan hebben ze dus ook niet zijn snelheid vast kunnen stellen en zonder dat, is de boete onterecht.
Dus eigenlijk vind je dat je er ook nog een bekeuring bij moet hebben voor bumperkleven, je geeft immers zelf toe dat je niet voldoende afstand hield om op tijd stil te staan op het moment dat de voorste aangehouden zou worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:53 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik ben dus ronduit genaaid de 2 auto's voor mij rijden een stuk harder en zitten heel kort achter elkaar. En ik zeg dus waarom hou je mij aan en hij zegt jah dan krijg je een kettingbotsing als ik de voorste aan houdt. Daar zit wat in ware het niet dat die agent gewoon vol in mijn gezicht liegt dat hij mij heeft gelaserd!
even los daarvan werkt het wel gewoon zo. als het het woord van de agent tegen het woord van de burger is verlies je het altijd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:24 schreef The_End het volgende:
[..]
Donder toch eens op met dit soort zwakzinnige onzin. Je kan toch zelf ook wel lezen dat de TS te hard reed?
en terecht. Burgers verzinnen aldoor lulverhalen om onder terechte straf ende boetes uit te komen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
even los daarvan werkt het wel gewoon zo. als het het woord van de agent tegen het woord van de burger is verlies je het altijd.
Precies, die vent kan opschrijven wat ie wil, zo lang je geen degelijke getuigen hebt kan je er niks tegen doen..quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
even los daarvan werkt het wel gewoon zo. als het het woord van de agent tegen het woord van de burger is verlies je het altijd.
En terecht, de burger heeft een reden om lulverhalen op te hangen, de agent niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En terecht, de burger heeft een reden om lulverhalen op te hangen, de agent niet.
Nee, de 'burger' is degene die vaak liegt. De agent kan het ook fout hebben, maar meestal zit de 'burger' te liegen om onder de boete uit te komen. uit 99% van de 'onterechte bekeuring' topics blijkt dat wel...quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Hoe dan ook, als de agent het fout heeft zou je je daar als burger gewoon tegen moeten kunnen verdedigen zonder allerlei capriolen uit te moeten halen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, de 'burger' is degene die vaak liegt. De agent kan het ook fout hebben, maar meestal zit de 'burger' te liegen om onder de boete uit te komen. uit 99% van de 'onterechte bekeuring' topics blijkt dat wel...
Dat kan toch ook? Je kunt de boete toch voor laten komen en je relaas bij de rechter doen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:20 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hoe dan ook, als de agent het fout heeft zou je je daar als burger gewoon tegen moeten kunnen verdedigen zonder allerlei capriolen uit te moeten halen.
Ja, maar de bewijslast ligt bij jou. Die agent zegt gewoon "ooh, ik zag dit en dat en nog meerquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Dat kan toch ook? Je kunt de boete toch voor laten komen en je relaas bij de rechter doen.
Ik denk dat TS bij de rechter weinig kans maakt met zijn "ik reed wel te hard maar niet zo hard als bromsnor zegt, en trouwens die anderen reden nog harder..."
Volkomen terecht ook. Een agent is niet aangenomen om smoesjes te verzinnen, een burger heeft er wel belang bij om een smoes te verzinnen. Het woord van een agent zou dus altijd boven dat van een burger moeten gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Hij is er niet om aangenomen (lees: het staat idd niet in zijn functieomschrijving) maar dat houdt niet in dat een agent zich er nooit aan zal bezondigen als het in het belang is van ..... (het korps, zijn meerderen, targets, vul maar in). Laten we wel wezen: corruptie komt in elke beroepsgroep voor, ook bij de politie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:39 schreef karr-1 het volgende:
Volkomen terecht ook. Een agent is niet aangenomen om smoesjes te verzinnen,
Hij heeft anders wel gelijk. Een leugen + ambtseed = feitquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:24 schreef The_End het volgende:
[..]
Donder toch eens op met dit soort zwakzinnige onzin. Je kan toch zelf ook wel lezen dat de TS te hard reed?
Agenten zijn anders niets beter dan burgers. Ze hebben er alle belang bij om boetes uit te schrijven om bepaalde doelstellingen te behalen. In principe zou een agent altijd gelijk moeten hebben, maar de sommigen verdienen het helaas niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:39 schreef karr-1 het volgende:
Volkomen terecht ook. Een agent is niet aangenomen om smoesjes te verzinnen, een burger heeft er wel belang bij om een smoes te verzinnen. Het woord van een agent zou dus altijd boven dat van een burger moeten gaan.
Dit is gewoon niet waar. Het komt vaak genoeg voor dat het 'woord' van de agent door de rechter aan de kant geschoven wordt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:06 schreef detulp050 het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk. Een leugen + ambtseed = feit
Een agent kan van alles beweren, al is het volstrekt uit de duim gezogen, en toch ben je als burger de sjaak.
Dat hij te hard heeft gereden, dat klopt. Dus is 'een' boete wel terecht.
Ik durf het wel zo zwart wit te stellen, al ben ik het met je eens dat het best wel eens niet helemaal volgens de regels zal gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij is er niet om aangenomen (lees: het staat idd niet in zijn functieomschrijving) maar dat houdt niet in dat een agent zich er nooit aan zal bezondigen als het in het belang is van ..... (het korps, zijn meerderen, targets, vul maar in). Laten we wel wezen: corruptie komt in elke beroepsgroep voor, ook bij de politie.
Ik zou dus niet zo stellig en overtuigd zijn en zeker niet dat "volkomen terecht" zo zwart-wit stellen.
*kuch quota *kuch*quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En terecht, de burger heeft een reden om lulverhalen op te hangen, de agent niet.
Dat quota gelul geloven we toch allang niet meer? In ieder geval niet het deel dat er even allerlei bekeuringen uitgedeeld worden om maar een quota te halen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
*kuch quota *kuch*
en die quota is er wel degelijk. een kennis van me is er een keer op aangesproken tijdens functioneringsgesprek dat hij maar 2 bekeuringen had uitgeschreven terwijl hij er 150 had moeten hebben.
dat de functie van de man het begeleiden van de aspirant agenten was en hij weinig op straat was werd even niet meegenomen in dit verhaal.
Een vriend van een kennis heeft een oom en die hoorde op een feestje van de man van een vriendin die schoonmaker was bij de politie dat hij bij een functioneringsgesprek te horen kreeg dat hij geen enkele bekeuring had uitgeschreven en dat terwijl hij schoonmaker is bij de politie!!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:14 schreef Salatrel het volgende:
*kuch quota *kuch*
en die quota is er wel degelijk. een kennis van me is er een keer op aangesproken tijdens functioneringsgesprek dat hij maar 2 bekeuringen had uitgeschreven terwijl hij er 150 had moeten hebben.
dat de functie van de man het begeleiden van de aspirant agenten was en hij weinig op straat was werd even niet meegenomen in dit verhaal.
Alleen als de andere partij kan bewijzen dat het 'het woord van de agent' niet klopt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Het komt vaak genoeg voor dat het 'woord' van de agent door de rechter aan de kant geschoven wordt.
Nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef karr-1 het volgende:
Dat quota gelul geloven we toch allang niet meer?
Ja, natuurlijk. Maar voor elke agent die zou liegen, zijn er 1000 burgers die staan te liegen om onder hun bekeuring uit te komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:14 schreef detulp050 het volgende:
Alleen als de andere partij kan bewijzen dat het 'het woord van de agent' niet klopt.
Ik zou niet ontkennen dat die quota er zijn. Ik zou wel dit soort dingen ontkennen:quote:En die quota zijn er echt wel, al is het ene korps het andere niet wat dat betreft. Ik ken in ieder geval een agent die er wel mee moet werken, al is zo'n quotum nooit op individuele basis, maar op korpsbasis.
Dit is gewoon onzinnig borrelpraat en als het uberhaupt al waar is, is het extreem uit z'n verband getrokken:quote:en die quota is er wel degelijk. een kennis van me is er een keer op aangesproken tijdens functioneringsgesprek dat hij maar 2 bekeuringen had uitgeschreven terwijl hij er 150 had moeten hebben.
Het is zo ongeloofwaardig omdat het als smoes gebruikt wordt om onder allerlei boetes uit te komen. Bij elke boete wordt geroepen dat het een boete is om het quotum vol te krijgen, terwijl er gewoon te hard gereden werd, door rood gereden werd etc.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet![]()
Sinds wanneer geloven we dat dan niet meer? En wat is er zo ONgeloofwaardig aan dan?
Hoe triest.....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
3 tips:
- Vraag het ijkingsrapport van het apparaat op.
- Vraag de beediging van de agent in kwestie op, badge nummer dient op de bekeuring te staan.
- Check de bekeuring op juistheid van gegevens, 1 foutje (je naam o.i.d.) en de bon kan ongeldig verklaard worden
Betaal uiteraard wel eerst de bekeuring voor je bexwaar aantekent om verhoging te voorkomen, die info staat op de achterkant van je bon.
Voor het overleggen van de rapporten staat volgens mij 6 weken, vaak word dat niet gehaald aangezien het bij de Politie een grote zooi is en dus verzuimen zij dit te overleggen en kan je bekeuring kwijtgescholden worden.
Voor meer info..... Google ff. Waarschijnlijk staat er genoeg info op flitsservice.nl
Hoe weet ik dit, mijn wederhelft staat ook regelmatig langs de weg met zo'n apparaatVrienden bellen ook altijd haar hoe ze eronderuit kunnen komen.
Klopt.... maar het scheelt me wel een hoop centen en gedoequote:
Moet iedereen voor zich weten, maar als ik de reacties hier op Fok! lees verbaas ik mij dat er uberhaupt nog criminelen zijn in Nederland. Iedereen is Roomser dan de Paus hierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt.... maar het scheelt me wel een hoop centen en gedoe
Ach, het is je recht toch? Geheel volgens de regels.quote:
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar om het aan te vechten lijkt het me niet nodig om een smoes te verzinnen, de feiten zouden voor zich moeten spreken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:47 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ach, het is je recht toch? Geheel volgens de regels.
Zelf rij ik amper te hard (1x een boete gehad voor 104 na correctie waar ik 100 mocht en die heb ik natuurlijk gewoon betaald), maar een boete krijgen en een boete aanvechten zijn allebei volstrekt legitiem
je geeft niet echt de juiste informatie. Beter raadpleeg je flitsservice Tsquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
3 tips:
- Vraag het ijkingsrapport van het apparaat op.
- Vraag de beediging van de agent in kwestie op, badge nummer dient op de bekeuring te staan.
- Check de bekeuring op juistheid van gegevens, 1 foutje (je naam o.i.d.) en de bon kan ongeldig verklaard worden
Betaal uiteraard wel eerst de bekeuring voor je bexwaar aantekent om verhoging te voorkomen, die info staat op de achterkant van je bon.
Voor het overleggen van de rapporten staat volgens mij 6 weken, vaak word dat niet gehaald aangezien het bij de Politie een grote zooi is en dus verzuimen zij dit te overleggen en kan je bekeuring kwijtgescholden worden.
Voor meer info..... Google ff. Waarschijnlijk staat er genoeg info op flitsservice.nl
Hoe weet ik dit, mijn wederhelft staat ook regelmatig langs de weg met zo'n apparaatVrienden bellen ook altijd haar hoe ze eronderuit kunnen komen.
meldt!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Moet iedereen voor zich weten, maar als ik de reacties hier op Fok! lees verbaas ik mij dat er uberhaupt nog criminelen zijn in Nederland.
check dat nog eens bij je wederhelft.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
Misschien even lezen: Er staat KANquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:28 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
check dat nog eens bij je wederhelft.
dit is al heeeeeeeeeeeeeeeel lang NIET meer zo.
wat je nu zegt gaat over 2 fouten. dat is alweer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:11 schreef Mert het volgende:
[..]
Misschien even lezen: Er staat KAN
Er zijn regels voor, zo had de beste ambtenaar bij mij een keer en het kenteken fout en het adres, wat op een hele andere bestaande straat uit komt. Dat was voor mij de redding, en dat was 4 maanden terug.
Maar ik verwijs ook naar de site van Flitsservice, daar staat alles redelijk uitgelegd. Ik kom er zelf nooit.
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:19 schreef karr-1 het volgende:
Het is zo ongeloofwaardig omdat het als smoes gebruikt wordt om onder allerlei boetes uit te komen. Bij elke boete wordt geroepen dat het een boete is om het quotum vol te krijgen, terwijl er gewoon te hard gereden werd, door rood gereden werd etc.
Prima dat mag, dan verschillen we daarover van mening.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.
Dat er targets gehaald moeten worden, is een feit. Dat jij dat als ongeloofwaardig typeert, vind ik onrealistisch.
Foutje als naam / adres / etc valt onder vormfout en mag later gewoon aangepast worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:28 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat je nu zegt gaat over 2 fouten. dat is alweer een ander verhaal.
je schreef eerder: '1 foutje' en je noemde als voorbeeld 'je naam'.
dat laatste is een superslecht voorbeeld, want een foutje in de naam is al heel lang geen mogelijkheid meer om onder een boete uit te komen.
1 foutje maar dan in het kenteken zou ik een beter voorbeeld vinden, daarvan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je er iets mee kunt (maar dat weet ik niet zeker).
als je dan toch zo dicht bij een expert zit, zou je dan eens een concreet voorbeeld kunnen noemen van een situatie waarbij 1 foutje echt een reden is om de bekeuring te schrappen?
Klopt, maar die targets zijn zo achterlijk laag, dat als een agent eens in de week een boete uitschrijft hij al ruimschoots aan zijn target zit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.
Dat er targets gehaald moeten worden, is een feit. Dat jij dat als ongeloofwaardig typeert, vind ik onrealistisch.
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef karr-1 het volgende:
Prima dat mag, dan verschillen we daarover van mening.
sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Vroeger werden er tegen t eind van t jaar altijd superveel onzin boetes uitgedeeld om de quotas te halen,was altijd een verschrikkelijke tijd..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Klopt, maar die targets zijn zo achterlijk laag, dat als een agent eens in de week een boete uitschrijft hij al ruimschoots aan zijn target zit.
Target is ook al heel erg lang totaal geen issue meer.
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Vroeger werden er tegen t eind van t jaar altijd superveel onzin boetes uitgedeeld om de quotas te halen,was altijd een verschrikkelijke tijd..
Toch wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:36 schreef karr-1 het volgende:
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.quote:
Juridisch heb je gelijk, ethisch ongelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....
Dit is de enige juiste reactie. Bezwaar aantekenen dus zoals eerder beschreven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef Casos het volgende:
Wat ik begrijp is de laser gericht geweest op de voorste auto en niet die van hem. Dan hebben ze dus ook niet zijn snelheid vast kunnen stellen en zonder dat, is de boete onterecht.
En dat is dus verkeerd, in een beschaafd land hoor je onschuldig te zijn tot het tegendeel is bewezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.
ligt eraan hoe je het ziet in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En dat is dus verkeerd, in een beschaafd land hoor je onschuldig te zijn tot het tegendeel is bewezen.
ik ook. het is gewoon zo. en het gebeurt ook echt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben ik inderdaad ook al eens achtergekomen. Prutsers
Totdat het jezelf betreft (iets met huisvuil enzoquote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.
klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
Als je het tegendeel niet kúnt bewijzen, blijft de boete 'terecht', per definitie?
En als je het wel kunt, pas als je het tegendeel bewezen hebt, vanaf dat moment pas is er sprake van een onzin-boete (en eerder niet, toen was de boete nog terecht, per definitie)?
Je quote de verkeerdequote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:45 schreef Feestkabouter het volgende:
klopt niet helemaal.
je hoeft niet zozeer het tegendeel te bewijzen, het is al voldoende om het bestaande 'bewijs' aan het wankelen te brengen. dan is het namelijk geen bewijs meer maar slechts een vermoeden. en met een vermoeden ben je weer niet schuldig.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
ik snap wat je bedoelt. inhoudelijk hebben jij en ik dezelfde mening, en zou ik discussie-technisch gezien mijn post aan karr-1 moeten richten.quote:
klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ontzenuwen van bewijs.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt niet helemaal.
je hoeft niet zozeer het tegendeel te bewijzen, het is al voldoende om het bestaande 'bewijs' aan het wankelen te brengen. dan is het namelijk geen bewijs meer maar slechts een vermoeden. en met een vermoeden ben je weer niet schuldig.
Hier past alleen een volmondigquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
Als je het tegendeel niet kúnt bewijzen, blijft de boete 'terecht', per definitie?
En als je het wel kunt, pas als je het tegendeel bewezen hebt, vanaf dat moment pas is er sprake van een onzin-boete (en eerder niet, toen was de boete nog terecht, per definitie)?
Ik heb gelijk op beide fronten. Dat iemand vind dat een boete onzin is, wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:29 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Juridisch heb je gelijk, ethisch ongelijk
en reageer dan aub ook eens inhoudelijk op de posts van mij en Dr Hilfiger over het ontzenuwen van bewijs.quote:
Hoe rijm je dat "volmondigequote:
Wat wil je horen dan? Als je een boete hebt gekregen en je bent in staat om te bewijzen dat het jou auto niet was, dat je ergens anders was etc dan heb je mijn zegen om het aan te vechten. Maar de standaardsmoes van "een lege snelweg om 4 uur in de nacht" die kennen we nou wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:53 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en reageer dan aub ook eens inhoudelijk op de posts van mij en Dr Hilfiger over het ontzenuwen van bewijs.
benieuwd wat je daarover te zeggen hebt.
Nee. De boete was onterecht, maar aangezien ik niet kon bewijzen dat het onterecht was heb ik uiteindelijk betaald.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat "volmondige" dan met Boete wegens verkeerd aanleveren huisvuil
![]()
Dat is overigens slechts één quote, in het gehele topic typeer je de boete die karr-1 van de Gemeente Zwijdrecht kreeg voor het verkeerd aanleveren van huisvuil categorisch als een onzinboete, een onterechte boete.
Dan spreek je jezelf toch falikant tegen?
Je draait om de vraagstelling heen: het gaat er niet of je uiteindelijk wel of niet betaald hebt, het gaat er om of de boete (on)terecht was. Nog maar eens, de vraag was dus:quote:Op zondag 12 juli 2009 15:05 schreef karr-1 het volgende:
Nee. De boete was onterecht, maar aangezien ik niet kon bewijzen dat het onterecht was heb ik uiteindelijk betaald.
Vanwaar deze plotse terugtrekkingquote:Maar goed, mijn mening is hier en in diverse topics bekend, laten we er nu niet weer een een tegen veel topic van maken.
jij stelt dat je pas onschuldig bent als je dat bewijst.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? Als je een boete hebt gekregen en je bent in staat om te bewijzen dat het jou auto niet was, dat je ergens anders was etc dan heb je mijn zegen om het aan te vechten. Maar de standaardsmoes van "een lege snelweg om 4 uur in de nacht" die kennen we nou wel.
Als ik ongelijk heb zal ik niet bang zijn om het te ontkennen. Maar ik heb geen zin in het zoveelse karr-1 bash onderwerp.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Je draait om de vraagstelling heen: het gaat er niet of je uiteindelijk wel of niet betaald hebt, het gaat er om of de boete (on)terecht was. Nog maar eens, de vraag was dus:
De boete was onterecht, maar aangezien je niet kon bewijzen dat het onterecht was, was ie dus (volgens je eigen gedachtengang) dus "volmondig terecht" ?!
En was geen onzin dus?!
[..]
Vanwaar deze plotse terugtrekking
Bang om je ongelijk te moeten erkennen?
Het zijn 2 dezelfde dingen iets anders geformuleerd. Het ontzenuwen van bewijs toont automatisch aan dat je onschuldig bent.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jij stelt dat je pas onschuldig bent als je dat bewijst.
ik zeg dat het voldoende is om het bewijs dat de politie heeft te ontzenuwen.
dat zijn 2 verschillende dingen.
vind jij dat ook 2 verschillende dingen?
of hoe zou jij het ontzenuwen van bewijs noemen?
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zijn 2 dezelfde dingen iets anders geformuleerd. Het ontzenuwen van bewijs toont automatisch aan dat je onschuldig bent.
Het is helemaal geen karr-1 bash topicquote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik ongelijk heb zal ik niet bang zijn om het te ontkennen. Maar ik heb geen zin in het zoveelse karr-1 bash onderwerp.
En dat heb ik gedaan. End of storyquote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is helemaal geen karr-1 bash topic![]()
Jij poneert met veel elan een stelling en als daar dan tegenargumenten op komen, voel jij je gebashed![]()
Ik vraag je alleen inhoudelijk in te gaan op hetgeen je nu zelf stelt en voorheen ooit gesteld hebt, vanwege de tegenstrijdigheid.
Uhuhquote:Op zondag 12 juli 2009 19:04 schreef karr-1 het volgende:
En dat heb ik gedaan.
Zwak, heel zwakquote:End of story
Mijn punt is duidelijk, dus ik hoef er niet meer aan toe te voegen. Als mij dat zwak maakt, het zij zo.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Uhuh
Waar dan? Je hebt slechts omtrekkende bewegingen gemaakt.
[..]
Zwak, heel zwak
Maar niet geheel onverwacht
Tsja aan mij zal het niet liggenquote:
Als jij louter omtrekkende bewegingen "duidelijk" vindt, tja ... dan zal een discussie met jou nooit een inhoudelijke discussie op argumenten worden maar een van het niveau "het is zo want de lucht is blauw".quote:Op zondag 12 juli 2009 20:02 schreef karr-1 het volgende:
Mijn punt is duidelijk, dus ik hoef er niet meer aan toe te voegen. Als mij dat zwak maakt, het zij zo.
Hier past alleen een volmondigquote:Op zondag 12 juli 2009 20:03 schreef karr-1 het volgende:
Tsja aan mij zal het niet liggen
Duidelijker kan ik mijn punt niet maken en ik ben te allen tijde bereid tot een inhoudelijke discussie. Als ik daar de kans voor krijg.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Als jij louter omtrekkende bewegingen "duidelijk" vindt, tja ... dan zal een discussie met jou nooit een inhoudelijke discussie op argumenten worden maar een van het niveau "het is zo want de lucht is blauw".
Nope, ik blijf gewoon waar ik ben, wachtend op een discussie.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Hier past alleen een volmondig![]()
karr-1, gaat gerust heen
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....quote:
Je poneert een stelling:quote:Op zondag 12 juli 2009 23:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Duidelijker kan ik mijn punt niet maken en ik ben te allen tijde bereid tot een inhoudelijke discussie. Als ik daar de kans voor krijg.
ik moet wel zeggen dat dat minimaal deels aan jezelf ligt.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....
Kloptquote:Je poneert een stelling:
"Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt."
Ik neem aan dat een ontvanger van een boete deze in principe nooit terecht zal vinden. Ook kan ik me voorstellen dat (een deel van) de samenleving sommige boetes niet terecht vind. Het gaat mij erom dat een boete volgens de letter van de wet vaak wel terecht is. Wat een individuele ontvanger of " de samenleving" er van vind zou in feite ondergeschikt moeten zijn aan de wet. Immers, we hebben de wet met zijn allen geaccepteerd als de maatstaf waarlangs we willen leven.quote:Er zijn legio voorbeelden te bedenken waarbij de "ontvanger" het niet terecht vind. Dit heb je zelf al gedaan in dat andere topic. Ook worden er boetes uitgedeeld waarbij een (overgroot) deel van de samenleving het niet terecht vind. De stelling is dus onjuist, en zou aangepast moeten worden.
Technisch gezien zijn ze niet hetzelfde, maar ze hebben wel grote overeenkomsten. Onchuldig zijn omdat het bewijs niet sterk genoeg is, is inderdaad wat anders dan echt onschuldig zijn. Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:10 schreef Feestkabouter het volgende:
benieuwd wat je hiervan denkt.......
en toen schreef jij (karr-1):quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
maar bij nader inzien is dat dus niet zo volmondig?quote:
Iets minder volmondig, ik had de achtergrond van mijn antwoord moeten uitleggen.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:52 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en toen schreef jij (karr-1):
[..]
maar bij nader inzien is dat dus niet zo volmondig?
Dat moet je nog steeds.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets minder volmondig, ik had de achtergrond van mijn antwoord moeten uitleggen.
Aan mij zal het niet liggen, ik kap 'm niet meermaals af.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:09 schreef karr-1 het volgende:
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....
Nee hoor, kijk maar hierquote:
quote:Ik neem aan dat een ontvanger van een boete deze in principe nooit terecht zal vinden. Ook kan ik me voorstellen dat (een deel van) de samenleving sommige boetes niet terecht vind. Het gaat mij erom dat een boete volgens de letter van de wet vaak wel terecht is. Wat een individuele ontvanger of " de samenleving" er van vind zou in feite ondergeschikt moeten zijn aan de wet. Immers, we hebben de wet met zijn allen geaccepteerd als de maatstaf waarlangs we willen leven.
Ik weerleg je argumenten met mijn argumenten, dat is toch een discussie?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Aan mij zal het niet liggen, ik kap 'm niet meermaals af.
Mijn argumenten zijn jou onwelgevallig, dát is het.
Maar noem ze dan niet "niet serieus" (of "bashen").
goed punt om het er eens over te hebben wat een goeie discussie inhoudt. let op!quote:Op maandag 13 juli 2009 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weerleg je argumenten met mijn argumenten, dat is toch een discussie?
Behalve dat ik het knap vind dat je veel over mij weet zonder me te kennen, heb ik niets meer toe te voegen. Ik voer een discussie op mijn eigen manier.quote:
noem het dan geen discussie, maar noem het dan gewoon het al generaliserend doordrammen van zwart-witte argumenten.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Behalve dat ik het knap vind dat je veel over mij weet zonder me te kennen, heb ik niets meer toe te voegen. Ik voer een discussie op mijn eigen manier.
Nee het is een discussie op basis van meningen die ik misschien verantwoord als argumenten. Wat ik zeg is mijn eigen persoonlijke mening, daar mag iedereen van vinden wat hij of zij wil. Ik ben altijd bereid mijn mening aan te passen als daar valide argumenten voor zijn, maar zolang ik die niet hoor of lees heb ik geen reden om mijn eigen persoonlijke mening aan te passen.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:08 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
noem het dan geen discussie, maar noem het dan gewoon het al generaliserend doordrammen van zwart-witte argumenten.
dan weet de rest tenminste waar ze aan toe is.
Hoe moet ik het dan noemen? Uitwisselen van meningen? Als ik mijn mening geef en ik reken op mensen die argumenten hebben om mij van mening te doen veranderen dan noem ik het een discussie.quote:
Ik had het inderdaad beter een debat kunnen noemen zie ik.quote:Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.
was niet helemaal een juiste post van mij, ik was hem al aan het aanpassen, ik wilde er zoiets van maken:quote:Op maandag 13 juli 2009 16:17 schreef karr-1 het volgende:
Hoe moet ik het dan noemen? Uitwisselen van meningen? Als ik mijn mening geef en ik reken op mensen die argumenten hebben om mij van mening te doen veranderen dan noem ik het een discussie.
debat en discussie kun je niet echt met elkaar vergelijken, ze staan niet tegenover elkaar.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:17 schreef karr-1 het volgende:
Ik had het inderdaad beter een debat kunnen noemen zie ik.
quote:Op maandag 13 juli 2009 15:42 schreef Feestkabouter het volgende:
en dan nog dit voorbeeld:
"Ik neem aan dat een ontvanger van een boete deze in principe nooit terecht zal vinden."
ik vind dat dat een erg generaliserende aanname is, en ik ben ervan overtuigd dat ie ook absoluut fout is.
meer inhoudelijk nog dan net:quote:Op maandag 13 juli 2009 16:11 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben altijd bereid mijn mening aan te passen als daar valide argumenten voor zijn
ik kreeg er 1 voor rijden zonder gordel.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:33 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik heb net post van het CJIB gekregen dat ik 6 kilometer te hard
heb gereden op de snelweg en ik mag een donatie doen van 24 euro. Dat vind ik helemaal terecht, fout is fout, dan had ik me maar aan de regels moeten houden. Blijft zonde van het geld, maar de boete is wel terecht.
Ik baseer mijn mening op de wettelijke regels zoals die gelden in dit land. Als er dus ergens een snelheid van 100 geld en iemand rijd 104 en krijgt dan een boete dan vind ik dat volkomen terecht, ongeacht het tijdstip, de weg etc.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:34 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
meer inhoudelijk nog dan net:
2 mogelijkheden daarvoor:
-men komt met andere argumenten die je beter vindt (zwaarder wegen) dan je eigen argumenten
-men noemt redenen om jouw argument te ontzenuwen/ontkrachten.
in beide gevallen helpt het als je uitlegt wat JOUW basis (argumentatie) is voor jouw mening/overtuiging.
anders heeft het niet echt veel zin om 'bereid te zijn je mening aan te passen'.
(en dan komt het ook niet over alsof je bereid bent je mening aan te passen, en dan kom je dus koppig/eigenwijs over)
ok, dus jij gaat uit van het juridische terecht of onterecht. prima, duidelijk, en niks mis mee.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn mening op de wettelijke regels zoals die gelden in dit land. Als er dus ergens een snelheid van 100 geld en iemand rijd 104 en krijgt dan een boete dan vind ik dat volkomen terecht, ongeacht het tijdstip, de weg etc.
Ben ik op zich met je eens, maar ik vind het vrij lastig om te bepalen wat dan " de geest van de wet" is. Hoever ga je daarin en waar trek je de grens?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:18 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ok, dus jij gaat uit van het juridische terecht of onterecht. prima, duidelijk, en niks mis mee.
en als je nou een bekeuring krijgt omdat je je technisch gezien niet aan de regels gehouden hebt, maar de geest van de wet eigenlijk niet bedoeld is om dat wat jij doet te bestraffen........ wat is dan je standpunt?
(gewoon even benieuwd waar precies je grens ligt)
dan zou mijn vraag zijn of je van tevoren had kunnen weten dat er een samenscholingsverbod was in dat gebied. Zo ja, dan had je kunnen verwachten dat er problemen zouden komen. Zo nee, dan geef ik je gelijk dat er over gesproken zou kunnen worden en voor deze keer het laten gaan. Leeftijd zou in dit verband niet relevant zijn.quote:ik had eens afgesproken met een paar vrienden in Rotterdam. op de plek waar we elkaar ontmoetten bleek een samenscholingsverbod geldig te zijn. we waren met 6 man, allemaal fatsoenlijke kerels van tegen de 30, aan het wachten op de 7e. we stonden wat bij te babbelen, gewoon overdag ook zonder extreme geluidsproductie, dus niemand die er last van had. en toen kwam oom agent, en die begon te schrijven!!
zijn collega was redelijker....... over gehad waarom er dat verbod was en voor wie het bedoeld was. wij waren duidelijk niet de doelgroep van de geest van de regel. de schrijvende agent was maar met moeite te overtuigen om te stoppen met schrijven, die had zoiets van: meer dan 3 bij elkaar = samenscholing, al ben je 80.
had je zo'n boete terecht gevonden?
zo ja: wat als we alle 6 de 50 al gepasseerd waren?
je komt een beetje totalitair over.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ben ik op zich met je eens, maar ik vind het vrij lastig om te bepalen wat dan " de geest van de wet" is. Hoever ga je daarin en waar trek je de grens?
[..]
dan zou mijn vraag zijn of je van tevoren had kunnen weten dat er een samenscholingsverbod was in dat gebied. Zo ja, dan had je kunnen verwachten dat er problemen zouden komen. Zo nee, dan geef ik je gelijk dat er over gesproken zou kunnen worden en voor deze keer het laten gaan. Leeftijd zou in dit verband niet relevant zijn.
Niet een beetje, daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat we alleen verschillen in de striktheid waarmee de regels toegepast worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:00 schreef Feestkabouter het volgende:
ben je het er een beetje mee eens dat dit belangrijk is, dat het hierom draait, en dat de regels slechts zijn opgesteld om dit te bewerkstelligen?
bedoel je niet: dat we verschillen qua mening over de striktheid waarmee de regels toegepast MOETEN worden?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet een beetje, daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk dat we alleen verschillen in de striktheid waarmee de regels toegepast worden.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:23 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
bedoel je niet: dat we verschillen qua mening over de striktheid waarmee de regels toegepast MOETEN worden?
quote:en daarnaast: dit wat je nu aangeeft (wat me heel normaal en redelijk lijkt) geeft echt een heel ander beeld dan je eerdere posten.
Laserguns zijn ook niet foutloos. en hij kan de verkeerde auto gelaserd hebben. Gewoon bezwaar maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:13 schreef Unabombertje het volgende:
Als hij zegt dat jij 50 reed en hij heeft je gelaserd dan houdt dat in dat je op dat moment ook 50 reed. Laserguns werken preciezer als jouw ogen die naar je analoge kilometerteller kijken.
Verder ben je alsnog evengoed schuldig als je 40 reed waar je 30 mag. In de bebouwde kom ben je ook zwaarder de lul als buiten de bebouwde kom.
Je hebt, afhankelijk van het snelheidsverschil tussen wat je eerst mocht en nu een afstand van 100 meter of meer (dacht op de snelweg zelfs 300 meter) om op de juiste snelheid te komen. Dit om te verkomen dan mensen hard gaan remmen bij de snelheidsborden. Lees de procedures van de politie er maar eens op na.quote:Verder houdt het verkeer in dat zo GAUW je het bordje met de 30 erop gepasseerd bent je vanaf DAT punt maximaal 30 mag, daarom moet je ook afremmen voordat je het bord voorbij bent, om situaties als deze te voorkomen. Eigen schuld dikke bult.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |