En dat heb ik gedaan. End of storyquote:Op zondag 12 juli 2009 17:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is helemaal geen karr-1 bash topic![]()
Jij poneert met veel elan een stelling en als daar dan tegenargumenten op komen, voel jij je gebashed![]()
Ik vraag je alleen inhoudelijk in te gaan op hetgeen je nu zelf stelt en voorheen ooit gesteld hebt, vanwege de tegenstrijdigheid.
Uhuhquote:Op zondag 12 juli 2009 19:04 schreef karr-1 het volgende:
En dat heb ik gedaan.
Zwak, heel zwakquote:End of story
Mijn punt is duidelijk, dus ik hoef er niet meer aan toe te voegen. Als mij dat zwak maakt, het zij zo.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Uhuh
Waar dan? Je hebt slechts omtrekkende bewegingen gemaakt.
[..]
Zwak, heel zwak
Maar niet geheel onverwacht
Tsja aan mij zal het niet liggenquote:
Als jij louter omtrekkende bewegingen "duidelijk" vindt, tja ... dan zal een discussie met jou nooit een inhoudelijke discussie op argumenten worden maar een van het niveau "het is zo want de lucht is blauw".quote:Op zondag 12 juli 2009 20:02 schreef karr-1 het volgende:
Mijn punt is duidelijk, dus ik hoef er niet meer aan toe te voegen. Als mij dat zwak maakt, het zij zo.
Hier past alleen een volmondigquote:Op zondag 12 juli 2009 20:03 schreef karr-1 het volgende:
Tsja aan mij zal het niet liggen
Duidelijker kan ik mijn punt niet maken en ik ben te allen tijde bereid tot een inhoudelijke discussie. Als ik daar de kans voor krijg.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Als jij louter omtrekkende bewegingen "duidelijk" vindt, tja ... dan zal een discussie met jou nooit een inhoudelijke discussie op argumenten worden maar een van het niveau "het is zo want de lucht is blauw".
Nope, ik blijf gewoon waar ik ben, wachtend op een discussie.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Hier past alleen een volmondig![]()
karr-1, gaat gerust heen
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....quote:
Je poneert een stelling:quote:Op zondag 12 juli 2009 23:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Duidelijker kan ik mijn punt niet maken en ik ben te allen tijde bereid tot een inhoudelijke discussie. Als ik daar de kans voor krijg.
ik moet wel zeggen dat dat minimaal deels aan jezelf ligt.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....
Kloptquote:Je poneert een stelling:
"Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt."
Ik neem aan dat een ontvanger van een boete deze in principe nooit terecht zal vinden. Ook kan ik me voorstellen dat (een deel van) de samenleving sommige boetes niet terecht vind. Het gaat mij erom dat een boete volgens de letter van de wet vaak wel terecht is. Wat een individuele ontvanger of " de samenleving" er van vind zou in feite ondergeschikt moeten zijn aan de wet. Immers, we hebben de wet met zijn allen geaccepteerd als de maatstaf waarlangs we willen leven.quote:Er zijn legio voorbeelden te bedenken waarbij de "ontvanger" het niet terecht vind. Dit heb je zelf al gedaan in dat andere topic. Ook worden er boetes uitgedeeld waarbij een (overgroot) deel van de samenleving het niet terecht vind. De stelling is dus onjuist, en zou aangepast moeten worden.
Technisch gezien zijn ze niet hetzelfde, maar ze hebben wel grote overeenkomsten. Onchuldig zijn omdat het bewijs niet sterk genoeg is, is inderdaad wat anders dan echt onschuldig zijn. Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:10 schreef Feestkabouter het volgende:
benieuwd wat je hiervan denkt.......
en toen schreef jij (karr-1):quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
Als je het tegendeel niet kúnt bewijzen, blijft de boete 'terecht', per definitie?
En als je het wel kunt, pas als je het tegendeel bewezen hebt, vanaf dat moment pas is er sprake van een onzin-boete (en eerder niet, toen was de boete nog terecht, per definitie)?
maar bij nader inzien is dat dus niet zo volmondig?quote:
Iets minder volmondig, ik had de achtergrond van mijn antwoord moeten uitleggen.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:52 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en toen schreef jij (karr-1):
[..]
maar bij nader inzien is dat dus niet zo volmondig?
Dat moet je nog steeds.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets minder volmondig, ik had de achtergrond van mijn antwoord moeten uitleggen.
Aan mij zal het niet liggen, ik kap 'm niet meermaals af.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:09 schreef karr-1 het volgende:
Voor mij wel, aangezien een serieuze discussie er niet in zit....
Nee hoor, kijk maar hierquote:
quote:Ik neem aan dat een ontvanger van een boete deze in principe nooit terecht zal vinden. Ook kan ik me voorstellen dat (een deel van) de samenleving sommige boetes niet terecht vind. Het gaat mij erom dat een boete volgens de letter van de wet vaak wel terecht is. Wat een individuele ontvanger of " de samenleving" er van vind zou in feite ondergeschikt moeten zijn aan de wet. Immers, we hebben de wet met zijn allen geaccepteerd als de maatstaf waarlangs we willen leven.
Ik weerleg je argumenten met mijn argumenten, dat is toch een discussie?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Aan mij zal het niet liggen, ik kap 'm niet meermaals af.
Mijn argumenten zijn jou onwelgevallig, dát is het.
Maar noem ze dan niet "niet serieus" (of "bashen").
goed punt om het er eens over te hebben wat een goeie discussie inhoudt. let op!quote:Op maandag 13 juli 2009 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weerleg je argumenten met mijn argumenten, dat is toch een discussie?
Behalve dat ik het knap vind dat je veel over mij weet zonder me te kennen, heb ik niets meer toe te voegen. Ik voer een discussie op mijn eigen manier.quote:
noem het dan geen discussie, maar noem het dan gewoon het al generaliserend doordrammen van zwart-witte argumenten.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Behalve dat ik het knap vind dat je veel over mij weet zonder me te kennen, heb ik niets meer toe te voegen. Ik voer een discussie op mijn eigen manier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |