Nietquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef karr-1 het volgende:
Dat quota gelul geloven we toch allang niet meer?
Ja, natuurlijk. Maar voor elke agent die zou liegen, zijn er 1000 burgers die staan te liegen om onder hun bekeuring uit te komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:14 schreef detulp050 het volgende:
Alleen als de andere partij kan bewijzen dat het 'het woord van de agent' niet klopt.
Ik zou niet ontkennen dat die quota er zijn. Ik zou wel dit soort dingen ontkennen:quote:En die quota zijn er echt wel, al is het ene korps het andere niet wat dat betreft. Ik ken in ieder geval een agent die er wel mee moet werken, al is zo'n quotum nooit op individuele basis, maar op korpsbasis.
Dit is gewoon onzinnig borrelpraat en als het uberhaupt al waar is, is het extreem uit z'n verband getrokken:quote:en die quota is er wel degelijk. een kennis van me is er een keer op aangesproken tijdens functioneringsgesprek dat hij maar 2 bekeuringen had uitgeschreven terwijl hij er 150 had moeten hebben.
dat de functie van de man het begeleiden van de aspirant agenten was en hij weinig op straat was werd even niet meegenomen in dit verhaal.
Het is zo ongeloofwaardig omdat het als smoes gebruikt wordt om onder allerlei boetes uit te komen. Bij elke boete wordt geroepen dat het een boete is om het quotum vol te krijgen, terwijl er gewoon te hard gereden werd, door rood gereden werd etc.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet![]()
Sinds wanneer geloven we dat dan niet meer? En wat is er zo ONgeloofwaardig aan dan?
Hoe triest.....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
3 tips:
- Vraag het ijkingsrapport van het apparaat op.
- Vraag de beediging van de agent in kwestie op, badge nummer dient op de bekeuring te staan.
- Check de bekeuring op juistheid van gegevens, 1 foutje (je naam o.i.d.) en de bon kan ongeldig verklaard worden
Betaal uiteraard wel eerst de bekeuring voor je bexwaar aantekent om verhoging te voorkomen, die info staat op de achterkant van je bon.
Voor het overleggen van de rapporten staat volgens mij 6 weken, vaak word dat niet gehaald aangezien het bij de Politie een grote zooi is en dus verzuimen zij dit te overleggen en kan je bekeuring kwijtgescholden worden.
Voor meer info..... Google ff. Waarschijnlijk staat er genoeg info op flitsservice.nl
Hoe weet ik dit, mijn wederhelft staat ook regelmatig langs de weg met zo'n apparaatVrienden bellen ook altijd haar hoe ze eronderuit kunnen komen.
Klopt.... maar het scheelt me wel een hoop centen en gedoequote:
Moet iedereen voor zich weten, maar als ik de reacties hier op Fok! lees verbaas ik mij dat er uberhaupt nog criminelen zijn in Nederland. Iedereen is Roomser dan de Paus hierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt.... maar het scheelt me wel een hoop centen en gedoe
Ach, het is je recht toch? Geheel volgens de regels.quote:
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar om het aan te vechten lijkt het me niet nodig om een smoes te verzinnen, de feiten zouden voor zich moeten spreken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:47 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ach, het is je recht toch? Geheel volgens de regels.
Zelf rij ik amper te hard (1x een boete gehad voor 104 na correctie waar ik 100 mocht en die heb ik natuurlijk gewoon betaald), maar een boete krijgen en een boete aanvechten zijn allebei volstrekt legitiem
je geeft niet echt de juiste informatie. Beter raadpleeg je flitsservice Tsquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
3 tips:
- Vraag het ijkingsrapport van het apparaat op.
- Vraag de beediging van de agent in kwestie op, badge nummer dient op de bekeuring te staan.
- Check de bekeuring op juistheid van gegevens, 1 foutje (je naam o.i.d.) en de bon kan ongeldig verklaard worden
Betaal uiteraard wel eerst de bekeuring voor je bexwaar aantekent om verhoging te voorkomen, die info staat op de achterkant van je bon.
Voor het overleggen van de rapporten staat volgens mij 6 weken, vaak word dat niet gehaald aangezien het bij de Politie een grote zooi is en dus verzuimen zij dit te overleggen en kan je bekeuring kwijtgescholden worden.
Voor meer info..... Google ff. Waarschijnlijk staat er genoeg info op flitsservice.nl
Hoe weet ik dit, mijn wederhelft staat ook regelmatig langs de weg met zo'n apparaatVrienden bellen ook altijd haar hoe ze eronderuit kunnen komen.
meldt!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Moet iedereen voor zich weten, maar als ik de reacties hier op Fok! lees verbaas ik mij dat er uberhaupt nog criminelen zijn in Nederland.
check dat nog eens bij je wederhelft.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:24 schreef Mert het volgende:
Misschien even lezen: Er staat KANquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:28 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
check dat nog eens bij je wederhelft.
dit is al heeeeeeeeeeeeeeeel lang NIET meer zo.
wat je nu zegt gaat over 2 fouten. dat is alweer een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:11 schreef Mert het volgende:
[..]
Misschien even lezen: Er staat KAN
Er zijn regels voor, zo had de beste ambtenaar bij mij een keer en het kenteken fout en het adres, wat op een hele andere bestaande straat uit komt. Dat was voor mij de redding, en dat was 4 maanden terug.
Maar ik verwijs ook naar de site van Flitsservice, daar staat alles redelijk uitgelegd. Ik kom er zelf nooit.
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:19 schreef karr-1 het volgende:
Het is zo ongeloofwaardig omdat het als smoes gebruikt wordt om onder allerlei boetes uit te komen. Bij elke boete wordt geroepen dat het een boete is om het quotum vol te krijgen, terwijl er gewoon te hard gereden werd, door rood gereden werd etc.
Prima dat mag, dan verschillen we daarover van mening.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.
Dat er targets gehaald moeten worden, is een feit. Dat jij dat als ongeloofwaardig typeert, vind ik onrealistisch.
Foutje als naam / adres / etc valt onder vormfout en mag later gewoon aangepast worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:28 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat je nu zegt gaat over 2 fouten. dat is alweer een ander verhaal.
je schreef eerder: '1 foutje' en je noemde als voorbeeld 'je naam'.
dat laatste is een superslecht voorbeeld, want een foutje in de naam is al heel lang geen mogelijkheid meer om onder een boete uit te komen.
1 foutje maar dan in het kenteken zou ik een beter voorbeeld vinden, daarvan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je er iets mee kunt (maar dat weet ik niet zeker).
als je dan toch zo dicht bij een expert zit, zou je dan eens een concreet voorbeeld kunnen noemen van een situatie waarbij 1 foutje echt een reden is om de bekeuring te schrappen?
Klopt, maar die targets zijn zo achterlijk laag, dat als een agent eens in de week een boete uitschrijft hij al ruimschoots aan zijn target zit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Net zoals "ga boeven vangen" wordt óók dit als "credo" gebruikt ja. Maar dat betekent niet dat je het kunt omdraaien, dat het uitsluitend en alleen maar geroepen wordt om een terechte boete af te wenden.
Dat er targets gehaald moeten worden, is een feit. Dat jij dat als ongeloofwaardig typeert, vind ik onrealistisch.
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef karr-1 het volgende:
Prima dat mag, dan verschillen we daarover van mening.
sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Vroeger werden er tegen t eind van t jaar altijd superveel onzin boetes uitgedeeld om de quotas te halen,was altijd een verschrikkelijke tijd..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:55 schreef Sakura het volgende:
[..]
Klopt, maar die targets zijn zo achterlijk laag, dat als een agent eens in de week een boete uitschrijft hij al ruimschoots aan zijn target zit.
Target is ook al heel erg lang totaal geen issue meer.
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Vroeger werden er tegen t eind van t jaar altijd superveel onzin boetes uitgedeeld om de quotas te halen,was altijd een verschrikkelijke tijd..
Toch wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:36 schreef karr-1 het volgende:
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |