Juridisch heb je gelijk, ethisch ongelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we voorop stellen dat zoiets als een onzin boete per definitie niet bestaat....
Dit is de enige juiste reactie. Bezwaar aantekenen dus zoals eerder beschreven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef Casos het volgende:
Wat ik begrijp is de laser gericht geweest op de voorste auto en niet die van hem. Dan hebben ze dus ook niet zijn snelheid vast kunnen stellen en zonder dat, is de boete onterecht.
En dat is dus verkeerd, in een beschaafd land hoor je onschuldig te zijn tot het tegendeel is bewezen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.
ligt eraan hoe je het ziet in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En dat is dus verkeerd, in een beschaafd land hoor je onschuldig te zijn tot het tegendeel is bewezen.
ik ook. het is gewoon zo. en het gebeurt ook echt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben ik inderdaad ook al eens achtergekomen. Prutsers
Totdat het jezelf betreft (iets met huisvuil enzoquote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
Op grond van welke argumenten? Elke boete die uitgeschreven wordt is in principe terecht tot het tegendeel bewezen wordt.
klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
Als je het tegendeel niet kúnt bewijzen, blijft de boete 'terecht', per definitie?
En als je het wel kunt, pas als je het tegendeel bewezen hebt, vanaf dat moment pas is er sprake van een onzin-boete (en eerder niet, toen was de boete nog terecht, per definitie)?
Je quote de verkeerdequote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:45 schreef Feestkabouter het volgende:
klopt niet helemaal.
je hoeft niet zozeer het tegendeel te bewijzen, het is al voldoende om het bestaande 'bewijs' aan het wankelen te brengen. dan is het namelijk geen bewijs meer maar slechts een vermoeden. en met een vermoeden ben je weer niet schuldig.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
ik snap wat je bedoelt. inhoudelijk hebben jij en ik dezelfde mening, en zou ik discussie-technisch gezien mijn post aan karr-1 moeten richten.quote:
klopt niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het ontzenuwen van bewijs.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt niet helemaal.
je hoeft niet zozeer het tegendeel te bewijzen, het is al voldoende om het bestaande 'bewijs' aan het wankelen te brengen. dan is het namelijk geen bewijs meer maar slechts een vermoeden. en met een vermoeden ben je weer niet schuldig.
Hier past alleen een volmondigquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:27 schreef r_one het volgende:
Oftewel:
Als je het tegendeel niet kúnt bewijzen, blijft de boete 'terecht', per definitie?
En als je het wel kunt, pas als je het tegendeel bewezen hebt, vanaf dat moment pas is er sprake van een onzin-boete (en eerder niet, toen was de boete nog terecht, per definitie)?
Ik heb gelijk op beide fronten. Dat iemand vind dat een boete onzin is, wil niet zeggen dat het zo is.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 08:29 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Juridisch heb je gelijk, ethisch ongelijk
en reageer dan aub ook eens inhoudelijk op de posts van mij en Dr Hilfiger over het ontzenuwen van bewijs.quote:
Hoe rijm je dat "volmondigequote:
Wat wil je horen dan? Als je een boete hebt gekregen en je bent in staat om te bewijzen dat het jou auto niet was, dat je ergens anders was etc dan heb je mijn zegen om het aan te vechten. Maar de standaardsmoes van "een lege snelweg om 4 uur in de nacht" die kennen we nou wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 14:53 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en reageer dan aub ook eens inhoudelijk op de posts van mij en Dr Hilfiger over het ontzenuwen van bewijs.
benieuwd wat je daarover te zeggen hebt.
Nee. De boete was onterecht, maar aangezien ik niet kon bewijzen dat het onterecht was heb ik uiteindelijk betaald.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat "volmondige" dan met Boete wegens verkeerd aanleveren huisvuil
![]()
Dat is overigens slechts één quote, in het gehele topic typeer je de boete die karr-1 van de Gemeente Zwijdrecht kreeg voor het verkeerd aanleveren van huisvuil categorisch als een onzinboete, een onterechte boete.
Dan spreek je jezelf toch falikant tegen?
Je draait om de vraagstelling heen: het gaat er niet of je uiteindelijk wel of niet betaald hebt, het gaat er om of de boete (on)terecht was. Nog maar eens, de vraag was dus:quote:Op zondag 12 juli 2009 15:05 schreef karr-1 het volgende:
Nee. De boete was onterecht, maar aangezien ik niet kon bewijzen dat het onterecht was heb ik uiteindelijk betaald.
Vanwaar deze plotse terugtrekkingquote:Maar goed, mijn mening is hier en in diverse topics bekend, laten we er nu niet weer een een tegen veel topic van maken.
jij stelt dat je pas onschuldig bent als je dat bewijst.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? Als je een boete hebt gekregen en je bent in staat om te bewijzen dat het jou auto niet was, dat je ergens anders was etc dan heb je mijn zegen om het aan te vechten. Maar de standaardsmoes van "een lege snelweg om 4 uur in de nacht" die kennen we nou wel.
Als ik ongelijk heb zal ik niet bang zijn om het te ontkennen. Maar ik heb geen zin in het zoveelse karr-1 bash onderwerp.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Je draait om de vraagstelling heen: het gaat er niet of je uiteindelijk wel of niet betaald hebt, het gaat er om of de boete (on)terecht was. Nog maar eens, de vraag was dus:
De boete was onterecht, maar aangezien je niet kon bewijzen dat het onterecht was, was ie dus (volgens je eigen gedachtengang) dus "volmondig terecht" ?!
En was geen onzin dus?!
[..]
Vanwaar deze plotse terugtrekking
Bang om je ongelijk te moeten erkennen?
Het zijn 2 dezelfde dingen iets anders geformuleerd. Het ontzenuwen van bewijs toont automatisch aan dat je onschuldig bent.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
jij stelt dat je pas onschuldig bent als je dat bewijst.
ik zeg dat het voldoende is om het bewijs dat de politie heeft te ontzenuwen.
dat zijn 2 verschillende dingen.
vind jij dat ook 2 verschillende dingen?
of hoe zou jij het ontzenuwen van bewijs noemen?
quote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zijn 2 dezelfde dingen iets anders geformuleerd. Het ontzenuwen van bewijs toont automatisch aan dat je onschuldig bent.
Het is helemaal geen karr-1 bash topicquote:Op zondag 12 juli 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik ongelijk heb zal ik niet bang zijn om het te ontkennen. Maar ik heb geen zin in het zoveelse karr-1 bash onderwerp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |