abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:22:32 #1
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70806636

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:23:21 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70806669
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:15 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Als je met 30 miljoen niemand weet te halen, zou ik maar eens wat geld in je scouting stoppen
Ja, mijn scouting is ruk, hoe kan ik die verbeteren? (behalve door betere scouts aan te trekken..)
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:23:57 #3
174540 getl0st
rot op en raak kwijt.
pi_70806685
tvp
I've got more game than Monopoly.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:24:44 #4
51286 w00h00
Digital man!
pi_70806707
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:25:17 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70806724
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:24 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is die Alex van Internacional toch
pi_70806770
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:23 schreef donroyco het volgende:

Ja, mijn scouting is ruk, hoe kan ik die verbeteren? (behalve door betere scouts aan te trekken..)
Dat is de enige manier zover ik weet. Gewoon je huidige scouts ontslaan en wereldklasse scouts aantrekken, met zoveel mogelijk kennis over zoveel mogelijk landen.

Ik weet natuurlijk niet welke club je bent, maar gezien het budget dat je hebt en de spelers die er rondlopen, willen goede scouts vast wel komen.

Ik vind het scouten en groot brengen van telenten één van de leukste aspecten van het spel. Toch mooi als je een onbekend jochie van 17 jaar voor weinig geld in je club stalt, die op z'n 23ste voor miljoenen vertrekt. Ik speel alleen nu met York, dus de echte grote talenten komen niet naar mij.
pi_70806785
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Buitenlandse feederclubs.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:29:05 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70806837
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:26 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Dat is de enige manier zover ik weet. Gewoon je huidige scouts ontslaan en wereldklasse scouts aantrekken, met zoveel mogelijk kennis over zoveel mogelijk landen.

Ik weet natuurlijk niet welke club je bent, maar gezien het budget dat je hebt en de spelers die er rondlopen, willen goede scouts vast wel komen.
Fiorentina Ik heb nu Fabio Cannavaro als assistent aangesteld, even wat scouts ontslaan dan
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Buitenlandse feederclubs.
Ik heb een Japanse club, maar zal eens bij het bestuur aankloppen
pi_70806851
tvp
pi_70806917

TVP (met een oude screen van mijn MU game)
It Never Hurts To Help!
pi_70806958
En je computer is nog intact?

Ik kijk trouwens steeds vaker naar m'n statistieken. Had ik normaal nooit zoveel geduld voor, maar je kan er veel informatie uithalen. Zoals het feit dat ik 11 dwergen heb rondlopen die niet kunnen koppen

Daardoor krijg ik ook veel tegengoals, omdat de keeper van de tegenstander uittrapt en de bal direct bij de spits terecht komt (eventueel via doorkoppen, maar soms niet eens).
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:35:00 #12
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_70807014
Ga aan mijn derde seizoen met Ajax beginnen, na twee keer derde te zijn geëindigd. Als ik nu geen kampioen wordt, vertrek ik. Mijn opstelling is namelijk prima, maar de resultaten niet.

Huidige basiself (reserves): Stekelenburg (Vermeer); Van der Wiel (Wielaert), Onyewu (Adeleye); Vermaelen (Vertonghen); Emanuelson (Obradovic); Witsel (Enoh), Defour (Aissati), Krancjar (Lindgren); Jankovic (Beerens), Sulejmani (Suarez); Keirrison (Cvitanich).
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_70807207
Ik ga nu pas beginnen.. Het spel eens even verkennen
pi_70807403
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:24 schreef w00h00 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo heb ik met PSV ooit eens van Ajax gewonnen.. 6-0: 6x Ola Toivonen
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:49:55 #15
51286 w00h00
Digital man!
pi_70807482
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:25 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat is die Alex van Internacional toch
Ja volgens mij wel.

Ik durf nu niet te kijken, zit middenin een tentamen periode.

Hier nog eentje uit mijn archief:

Volgende week zal ik weer eens een goede update geven.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:52:33 #16
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_70807588
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:49 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Ja volgens mij wel.

Ik durf nu niet te kijken, zit middenin een tentamen periode.

Hier nog eentje uit mijn archief:

[ afbeelding ]

Volgende week zal ik weer eens een goede update geven.
Welke opstelling gebruik je met Ajax?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:56:33 #17
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_70807735
Omdat ik al zo lang bij Fiorentina zit, mag ik van het bestuur mijn voorkeur geven bij het zoeken naar een nieuwe satellietclub. De opties zijn:

• Willekeurig
  • Verhuur nationaal / Eerste optie
  • Commerciële overeenkomst
  • Verhuur internationaal / Eerste optie « gekozen

Daarnaast heb ik mijn scouts eruit geflikkerd en een aantal nieuwe aangetrokken. Van het bestuur mag ik twaalf (!) scouts hebben
  • Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
      donderdag 9 juli 2009 @ 12:01:10 #18
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_70807930
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 11:52 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Welke opstelling gebruik je met Ajax?

Die gasten voorin koppen of schieten er alles wel in, wat van de flanken komt.

Daarnaast neemt die Alex ook alle vrije trappen, waar hij 20 op is beoordeeld, dus bijna elke wedstrijd schiet hij er ook wel een vrije trap in.
    pi_70810124
    In mijn game speel ik dus met Feyenoord, en Ajax heeft Marquinhos en Alex al gekocht

Na 33 wedstrijden stond ik nog 1 punt achter op Ajax. Moest nog 1 wedstrijd, en dat was een inhaalwedstrijd tegen Ajax. . Thuis dus een kampioenswedstrijd, stond ook lange tijd voor met 2-1. Helaas, Luis Suarez in de 84ste minuut maakt de 2-2. . Weer geen kampioen. .
    Hoi.
    pi_70810498
    Marquinhos en Alax zijn super.

Ik zal vanavond mijn seizoen proberen af te sluiten en dan update geven over mijn talentjes enzo.
      donderdag 9 juli 2009 @ 13:37:52 #21
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70811255
    Zo, de nieuwe selectie voor het seizoen 2010/2011 van La Viola is compleet! Het hele scoutingsapparaat is op de schop gegaan, net als een aantal trainers die hun koffers konden pakken. Daarnaast heb ik Fabio Cannavaro aangetrokken als assistent-trainer, hij zei volmondig 'ja'. Op de transfermarkt heb ik me vrij rustig gehouden. Hieronder is een overzicht te zien van de in- en uitgaande transfers.

In
    Voorin miste ik een echte afmaker, het afgelopen seizoen werden er wel genoeg kansen gecreëerd, maar niet verzilverd. Daarom heb ik Artem Milevskyi aangetrokken. De week daarop kwam de voorzitter van Real Madrid bij mij op kantoor op bezoek. Hij kwam Van the Man aanbieden voor slechts 2,7 miljoen euro. Ik dacht even dat hij een geintje maakte, maar zijn gezicht bleef stijf. Natuurlijk wilde ik hem hebben! Ruud van Nistelrooy was ook blij met zijn arbeidersloontje (in vergelijking tot wat hij in Madrid kreeg), en dus heb ik nu een geheel nieuwe voorhoede.

Om achterin nog wat gaten te dichten heb ik De Kannibaal weten te binden. Khalid Boulahrouz was goed ziek van zijn huidige club VfB Stuttgart, waardoor hij graag zijn kunsten wilde vertonen in het Stadio Artemio Franchi. De supporters waren opgewonden van het gerucht dat Fernando Gago van Atlético Madrid (gekocht van stadsgenoot Real) mijn team zou versterken. Ik wist nergens van, maar had nog wel een (verdedigende) middenvelder nodig, dus dat één-tweetje was snel gemaakt. De fans waren enthousiast tijdens de perspresentatie van Gago, ze kunnen niet wachten om hem in actie te zien. Daarnaast was ik de gevierde persoon omdat ik hem vast heb weten te leggen.

Out
    'Amai, amai!' zouden de Belgen zeggen, Jefferson schoot er werkelijk geen pepernoot in, daarom maar snel verkocht aan Catania. Daar mag hij verder gaan met waar hij goed in was, moppen vertellen op de reservebank. Arturo Lupoli kwam altijd met een lang gezicht naar de trainingen toe. Ja, vind je het gek als je geen bal kunt raken en alleen maar partijtje wil doen, hij was een soort Bogarde-lemming, dus maar zijn contract ontbonden. Marco Donadel was niet zo gediend van de moppen en al helemaal niet van mijn opstellingskwaliteiten. Hij kwam gewoon weinig aan spelen toe, maar wanneer hij in het veld stond, hield hij de ballen wel tegen als verdedigende middenvelder. Rafael van der Vaart was een ander verhaal, gratis vanuit Madrid gekomen, maar kon geen potten breken, vooral niet omdat zijn ideale positie (net achter de spitsen) niet voorkwam. Toen Real Madrid met een bod van 11 miljoen euro op de proppen kwam, heb ik meteen een postzegel gekocht op het plaatselijke postkantoor en op Rafael's voorhoofd geplakt. De andere spelers zijn allemaal talentjes die niet in aanmerking komen voor een contract. Vanwege hun salaris heb ik ze gratis afgestaan.

Selectie 2010-2011

Met de eerste wedstrijd in de benen werd meteen de stempel op de competitie gedrukt. Fiorentina trad thuis aan tegen Lecce met het (toekomstige) koningskoppel Milevskyi en Van Nistelrooy voorin. Beide spelers hadden geen zenuwen en maakten bij hun officiële debuut een doelpunt Ook Simon Vukcevic, een klasse aanvallende middenvelder wist zich op het scorebord te werken; einduitslag: 3-1. Daardoor sta ik meteen eerste in de Serie A na één competitieduel. In de Champions League zit in een poule met Barcelona, Panathinaikos en Sparta Praag. Eens kijken wat het nieuwe seizoen voor moois brengt!

Screens op aanvraag
      donderdag 9 juli 2009 @ 13:44:34 #22
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70811478
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 13:37 schreef donroyco het volgende:

Rafael van der Vaart was een ander verhaal, gratis vanuit Madrid gekomen, maar kon geen potten breken, vooral niet omdat zijn ideale positie (net achter de spitsen) niet voorkwam. Toen Real Madrid met een bod van 11 miljoen euro op de proppen kwam, heb ik meteen een postzegel gekocht op het plaatselijke postkantoor en op Rafael's voorhoofd geplakt.
    pi_70812593
    tvp
    Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
      donderdag 9 juli 2009 @ 14:15:19 #24
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70812619
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 13:44 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

pi_70813637
    Met mijn Carlisle game gaat het nu top! Vorig seizoen op 1 punt degradatie ontlopen, daarna alle spelers met aflopend contract de deur uitgebonjourd. Hierdoor kwam er veel ruimte in het salarisbudget en kon ik me op de transfermarkt begeven, alleen transfervrije spelers dat wel. Vooral mijn nieuwe 2 spitsen (samen goed voor 14 goals in 9 wedstrijden) zijn geweldig!

Lafon + Clarke

Nu na 7 wedstrijden al 15 punten vorig jaar over heel seizoen 42 punten.
    It Never Hurts To Help!
    pi_70815693
    tvp
    Ja, schrok je toch even he!
    pi_70816593
    tvp
    pi_70819054
    Zit inmiddels in 2014 met Manchester City.
    Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
      donderdag 9 juli 2009 @ 17:17:45 #29
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70819383
    Feyenoord is bij mij overgenomen en heeft weer geld, het resulteerde in een bod van 20 miljoen Euro op mijn linksback die pas een seizoen aan de weg timmerde bij Cambuur. Ook is er een bod van 13 miljoen uitgebracht op de Leeuwarder spits Frans van Kesteren. Met 21 doelpunten in 20 jeugdinterlands en 1 op 2 lopend bij Heracles waar hij 2 seizoenen op huurbasis speelde heeft hij al laten zien wel te kunnen scoren... het bestuur vind het bod goed genoeg, ik vind het jammer dat een echte jeugdspeler uit eigen stad weggaat maar goed.
    het lijkt niet wat het is
      donderdag 9 juli 2009 @ 17:19:23 #30
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70819461
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 17:10 schreef Hofpleinfontein het volgende:
    Zit inmiddels in 2014 met Manchester City.
    Resultaten? Tactiek? Transfers?
      donderdag 9 juli 2009 @ 17:45:47 #31
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70820445
    Pff, m'n bestuur heeft besloten dat ik nu een sattelietclub van Real Madrid ben geworden. Prima maar die kutspelers van ze heb ik niet nodig
    Hersi die voor 0 Euro mocht vertrekken maar wat iedereen te duur vond heeft in samenwerking met de club besloten het contract per direct te stoppen. Hij hoefde zelfs geen afkoopsom want deze dekselse dekselaar heeft zo een nieuwe club.
    pi_70820724
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 17:17 schreef neen het volgende:
    Feyenoord is bij mij overgenomen en heeft weer geld, het resulteerde in een bod van 20 miljoen Euro op mijn linksback die pas een seizoen aan de weg timmerde bij Cambuur. Ook is er een bod van 13 miljoen uitgebracht op de Leeuwarder spits Frans van Kesteren. Met 21 doelpunten in 20 jeugdinterlands en 1 op 2 lopend bij Heracles waar hij 2 seizoenen op huurbasis speelde heeft hij al laten zien wel te kunnen scoren... het bestuur vind het bod goed genoeg, ik vind het jammer dat een echte jeugdspeler uit eigen stad weggaat maar goed.
    Speelt of speelde Mikhail Rosheuvel bij jou? Ik heb hem weggeplukt bij Cambuur, maar weet niet zeker of hij daar ook vanaf het eerste seizoen speelt in FM. Kan me ook iets herinneren dat zij hem weer van AZ hadden.

Mocht je hem in je team hebben/gehad hebben, ben ik benieuwd naar je ervaringen.

Het is een zeer getalenteerde speler, maar er zit volgens mij echt geen goede kop op. Hij zit nooit lekker in z'n vel en heeft vaak slechte periodes. Terwijl ik hem toch blijf opstellen en m'n vertrouwen uitspreek. De rest van m'n team is ook hartstikke bliede.
    pi_70820849
    Wat een duo!

De stand: (check ff het aantal tegendoelpunten )

Gelukkig scoor ik veel
    It Never Hurts To Help!
    pi_70821073
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 17:58 schreef -Willempie- het volgende:
    Wat een duo!

[ afbeelding ]

De stand: (check ff het aantal tegendoelpunten )

[ afbeelding ]

Gelukkig scoor ik veel
    Wat een bazen. Met wat voor opstelling speel je?

En in waar speelt York in jouw spel? Ben wel benieuwd hoe ik het doe
      donderdag 9 juli 2009 @ 18:06:57 #35
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70821130
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 17:54 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Speelt of speelde Mikhail Rosheuvel bij jou? Ik heb hem weggeplukt bij Cambuur, maar weet niet zeker of hij daar ook vanaf het eerste seizoen speelt in FM. Kan me ook iets herinneren dat zij hem weer van AZ hadden.

Mocht je hem in je team hebben/gehad hebben, ben ik benieuwd naar je ervaringen.

Het is een zeer getalenteerde speler, maar er zit volgens mij echt geen goede kop op. Hij zit nooit lekker in z'n vel en heeft vaak slechte periodes. Terwijl ik hem toch blijf opstellen en m'n vertrouwen uitspreek. De rest van m'n team is ook hartstikke bliede.
    Rosheuvel speelt in het echt inderdaad in de jeugd van AZ, Frans van Kesteren was trouwens een regen bij mij.

Net even Bocundji Ca gekocht voor 11 miljoen, meteen grootste transfer van Cambuur aller tijden die hiervoor was het Agouda voor 400k. Financieenlijst duikelede ik flink van 73 miljoen naar 8? Nou ja, het zal wel
    pi_70821320
    Mijn laatste verkoop-record was 700k (toen greep m'n voorzitter in), maar er ging geen cent naar m'n transferbudget

Op die manier is het vrijwel onmogelijk om goede vervangers te halen. Af en toe een transfervrij diamantje, maar dan moet je net geluk hebben.

Dit in combinatie dat mijn spelers al 6 jaar lang zonder enig morren bijtekenen, maakt het niet zo aantrekkelijk om spelers te verkopen. Ik wil graag geld maken, maar dan moet ik het ook weer kunnen gebruiken.
    pi_70821811
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 18:05 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Wat een bazen. Met wat voor opstelling speel je?

En in waar speelt York in jouw spel? Ben wel benieuwd hoe ik het doe
    Gewoon 4-4-2, meestal extreem aanvallend (heb ook gebalanceerd en counter). Was degradatiekandidaat nummero 1 dus heb niks te verliezen! Heb die pdf over tacktieken gebruikt om er een paar te maken.

York zit in een niet speelbare league, speel op een oude laptop en anders gaat het me te traag als ik te veel competities selecteer.
    It Never Hurts To Help!
    pi_70821989
    Het seizoen is begonnen, de transferwindow gesloten. Twee toptransfers hebben er plaatsgevonden: de komst van Victor Irineu en het behoud van Mascio.
    Er was echt enorm veel belangstelling voor Mascio, maar ik laat hem natuurlijk niet voor een appel en een ei gaan. Voor minder dan 15 miljoen wilde ik hem niet verkopen. Valencia was bereid om 9.75 miljoen euro te betalen, maar dan wel over 24 maanden. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.
    Dus ik heb godzijdank Mascio voor de club weten te behouden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al wel een vervanger voor hem in huis had gehaald, maar goed, een beetje concurrentie kan ook geen kwaad.
    Een overzicht:

Belangrijkste inkomende transfers:
    Victor Irineu: Voor een monsterlijk bedrag overgenomen, maar volgens mij is hij dat geld wel waard. Een echte topspits, die in voorgaande jaren bij Flamengo wel heeft laten zien een neusje voor de goal te hebben. Verwacht enorm veel van hem.

Francesco Montuori: Een zeer groot Italiaans talent, die samen met Irineu voor de doelpunten moet gaan zorgen. Heb hem al op zeer jonge leeftijd gescout, maar ik heb hem nooit eerder kunnen aantrekken. Aangezien hij pas 2x voor Napoli was uitgekomen, wilde hij maar al te graag voor een basisplek naar Figline komen. Supertalent, veel beter nog dan de vertrokken Sourek

Fausto Rossi: Gratis gekomen van Juventus. Een klassieke linksbuiten: snel, goede dribbel, goede cross, technisch: een topspeler voor Figline. Heeft alleen in zijn gehele carrière pas 24 wedstrijden gespeeld, én hij is pas net hersteld van een beenbreuk, dus ik kan hem niet gelijk opstellen...moet eerst helemaal fit worden.

Remy Riou:Ook een echte topkeeper ontbrak nog in mijn selectie. Met Riou heb ik die nu wél. Hij speelde de afgelopen jaren bij Lyon, maar kwam daar niet veel aan spelen toe. Is ook 3e keeper van Frankrijk, dus dat zegt genoeg.

Gaby Mudingayi:Een bikkelharde middenvelder, die eigenlijk is aangetrokken als vervanger van Mascio. Op het moment dat er aan alle kanten aan Mascio werd getrokken, dacht ik slim te zijn en alvast een vervanger te halen. Of eigenlijk iemand die naast Davide Marzola, de echte opvolger van Mascio, zou komen te spelen. Maar Mascio bleef, waardoor ik nu met drie topspelers voor 2 posities zit. Dat wordt rouleren.

Cedric Mongongu: Dario Dainelli is inmiddels 34 jaar, dus die heeft niet zo lang meer. Mongongu gaat zijn vervanger worden. Een geweldige verdediger, die dit seizoen echter vooral zal fungeren als back-up.
    Daarnaast heb ik voornamelijk talenten(Mauro!) of spelers voor de breedte(o.a. Carvalho) gekocht.

Verder heb ik veel spelers verkocht. De belangrijkste uitgaande transfers:

Daniel Sourek:AC Milan had een First Option op hem, helaas een vrij laag bedrag. Maar ondanks dat het echt een supertalent is, ben ik niet zo rouwig om zijn vertrek. Ik heb immers een paar fantastische opvolgers weten aan te trekken.

Alessandro Bortolotti: Ooit gekocht als opvolger voor Ekani, want ik dacht dat Ekani wel vrij snel weer zou vertrekken. Maar Ekani zal waarschijnlijk nog wel wat jaren bij Figline blijven, en Bortolotti is inmiddels 22 jaar, en daarmee te oud om nog als talent te boek te staan. Dus: verkopen dan maar.

Bence Barna: Eigenlijk een ontzettend goede spits, maar hij zou bij mij simpelweg niet aan spelen toe komen. Dan geef ik liever supertalent Ryan Janssen uit de jeugdopleiding de kans als invaller.

Marco Martina Rini: Echt een fantastische middenvelder(geen regen, dus ik zou zeggen: opzoeken ), maar eigenlijk hetzelfde verhaal als met Barna: de concurrentie is te groot. En dan kan ik beter de jeugd de kans geven, en wat geld voor zo'n goede speler vangen...

Eljero Elia: Tja, goede speler hoor, maar hij scoorde niet en gaf maar 5 assists in één jaar tijd. Bovendien sprak hij nog geen woord Italiaans en had ik Fausto Rossi al vastgelegd. Dan verkoop ik Elia maar al te graag weer.

Ik wordt overigens niet langer gezien als degradatiekandidaat. Het bestuur verwacht een mid-table plek, terwijl de bookmakers verwachten dat ik zal meestrijden om Europees Voetbal. Tja, zo snel kan een club dus groeien Zelf is mijn doelstelling om bij de eerste 8 te eindigen, en dus mee te spelen om Europees voetbal.
    Als iemand ergens een screenshot van wil zien dan hoor ik dat graag
    pi_70824208

Vagner Love is een absolute held
    Feghouli is over de jaren mijn beste aankoop geweest.Helaas valt Bojan erg tegen.
    Ben ook bondscoach van Brazilie.Werd bondscoach tijdens de groepsronde van het WK en won gelijk het WK.
    Als ik de CL dit seizoen win vind ik het wel mooi geweest en ga ik ergens anders aan de slag. Ik hoop op een topclub in Italie of Spanje.
    Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
    pi_70824600
    Bizarre bedragen qua transfers, dat red ik met Heerenveen dus echt niet
      donderdag 9 juli 2009 @ 20:48:30 #41
    185115 Juk
    Misschien
    pi_70826577
    Ik heb me ondertussen geplaatst voor de volgende ronde EuroLeague. De tegenstander is Fiorentina. Ik heb alleen geen idee hoe goed die zijn, dus ik zie het wel.
    The only thing I fear is my MoM
    pi_70827299
    Fio vind ik echt irritant om tegen te spelen. Had er in mijn AC Milan game -altijd - problemen mee
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:24:22 #43
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70828065
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 20:48 schreef Juk het volgende:
    Ik heb me ondertussen geplaatst voor de volgende ronde EuroLeague. De tegenstander is Fiorentina. Ik heb alleen geen idee hoe goed die zijn, dus ik zie het wel.
    Goed, kijk maar naar mijn team
    pi_70828135
    Ben ook SC Heerenveen, in het seizoen 2013/2014

Stand

Laatste twee aankopen:

David Green

Paulo
    Met heel mijn hart.
      donderdag 9 juli 2009 @ 21:57:59 #45
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_70829328
    Het seizoen 2008/2009 is ten einde en ik ben met mijn ploeg Blyth Spartans geëindigd op een, voor de club haar doen, een mooie 10de plaats. Iets waar ik zelf niet zo tevreden mee ben gezien het verloop van het seizoen, maar ach. Doelstelling van het bestuur (degradatie ontlopen) behaald.

Tot aan de winter stond ik in de top 3 van de competitie, daarna ging het echter hard berg afwaarts. Toch nog voor elkaar gekregen om me daarna op te werken naar een 5de (en dus play-offs) plaats, om in de laatste drie wedstrijden te verliezen en 10de te eindigen. Zo groot zijn die verschillen in de onderste regionen.

Qua spelers is het redelijk, al denk ik er meer uit te kunnen halen. Poog een jong team te hebben met op enkele sleutelposities ervaren krachten. Mijn DMC (Williams) is echt een steunpilaar gebleken en ook de beste van dit seizoen. Verder vallen Shaun Reay (ST) en Graig Connell (AM/FC) op. Die laatste speelt in Schotland onder 19 en staat al bijna het hele seizoen in de belangstelling van een enkele ploeg uit de Coca Cola League 2.

Hieronder enkele screens:

Tactiek

Selectie

Eindstand 2008/2009

Transfer 2008/2009

Doelstelling voor volgend seizoen is om promotie te bewerkstelligen. Ik zou ook graag de financiën wat verbeteren, maar dat lijkt haast onmogelijk. Zit dik in de plus wat betreft salarissen, de schulden blijven echter oplopen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      donderdag 9 juli 2009 @ 22:00:58 #46
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70829438
    @ Happel, heb je geen moederclub?
      donderdag 9 juli 2009 @ 22:17:51 #47
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_70830083
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 22:00 schreef donroyco het volgende:
    @ Happel, heb je geen moederclub?
    Jawel, Portsmouth. Alleen geen geluk gehad met het huren van spelers. Dus maar wat wedstrijdjes van ze meegepikt.
    Elite
    Tegen TTIP
      donderdag 9 juli 2009 @ 22:28:00 #48
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70830498
    quote:
    Op donderdag 9 juli 2009 22:17 schreef Happel het volgende:

[..]

Jawel, Portsmouth. Alleen geen geluk gehad met het huren van spelers. Dus maar wat wedstrijdjes van ze meegepikt.
    Je kunt toch gewoon zeggen dat je die wil?
    pi_70833362
    Goed, mijn seizoen 09/10 zit erop!

Even een screenie van de transfers:

Eigenlijk vooral geinvesteerd in de jeugd, met een paar hele grote beloftes die ik dit jaar nog niet in wil zetten.
    Verder heb ik 1 hele grote uitgave gedaan, en dat was Marquinhos. Waarom hij? Ik miste vooral voorin een hoop scorend vermogen, al de goals in mijn vorig seizoen werden gemaakt door de middenvelders/verdedigers. Met Marquinhos ging ik proberen dit te veranderen. Verderop meer over Marquinhos en zijn doldwaze avonturen in Heerenveen.

Dan de opstelling. Ik speel 4-3-2-1 met 2 vleugelspitsen die de voorzetjes moeten geven op de scorende spits.

[img] [url=http://www.imperium-studios.nl/opstelling.jpg[/img]]http://www.imperium-studios.nl/opstelling.jpg[/img][/url]

Op links speel ik met Rossi, die we allemaal wel kennen. Erg getalenteerde dribbelaar die de voorzetten panklaar legt voor de spits om ze in te prikken. Op rechts heb ik de spits van vorig jaar gezet, Laurento Acosta. Laurento was ongelukkig bij Sevilla en kwam niet tot spelen toe, en hoopte via een omweg bij Heerenveen weer plezier te krijgen in het spelletje. Hardwerkend, niet te lui om een tackle in te zetten, kortom, een alleskunner op rechts.

Als backup voor de beide flanken had ik Pranjic en Grenier staan. Pranjic is mijn nummer 1 speler, professioneel als altijd, pikt zijn doelpuntjes mee en is niet voor niets vice-aanvoerder. Grenier is een speler die ik geleend heb van Olympique Lyon, en was voornamelijk bedoeld voor de breedte. Door blessures speelde hij echter behoorlijk wat wedstrijden en deed dat naar tevredenheid.

Op het middenveld heb ik een luxeprobleem met een aantal klasbakken en aanstormend talent, waarvan ik verwacht dat volgend jaar toch een aantal spelers weggekocht gaan worden.
    De basisspelers Pranjic, Elm en Vayrynen konden elkaar goed vinden en zorgden voor een mooi evenwicht in zowel aanvallend als verdedigend opzicht. Als 1 van deze heren onverhoopt geblesseerd raakte kon ik terugvallen op Michal Svec, die niet moppert met zijn rol als invaller en laat zien dat ook hij niet onderdoet voor de basisklanten. Rodney Sneijder is de volgende backup, waarvan ik verwacht dat hij volgend jaar toch echt definitief gaat doorbreken, samen met Zuculini en Clemens Rutten.

Die Clemens Rutten is trouwens een heel grappig verhaal. Deze regen heeft een 7 sterren potentie, maar weigerde in 1e instantie om over te komen. Toen ik uiteindelijk zover was dat ik een deal had bleek de deal teveel te kosten (aan het begin van het seizoen) waardoor het afketste. Ik was bang dat ik hem nooit meer zou kunnen betalen, totdat zijn oude club RKC hem aanbood voor het luttele bedrag van 575.000. Een koopje, vooral omdat zijn salariseisen opeens een stuk omlaag waren gegaan! Ik voorspel deze jongen een gouden toekomst mocht hij volgend jaar genoeg minuten in het 1e pakken.

Achterin was de spoeling vrij dun, met Dingsdag en de mentaal labiele Bak Nielsen als voornamelijke steunpilaren. Door de verkoop van Janmaat moest ik een extra verdediger erbij halen die er gelijk zou staan.
    De keuze was snel gemaakt; N`Koulou van AS Monaco stond op de transferlijst, en deed qua kwaliteit en vorm niet onder voor Bak Nielsen, met dien verstande dat de jongen pas 20 jaar was!
    Ook hij pakte door blessures en schorsingen zijn minuutjes mee, al betwijfel ik het dat hij uit zal groeien tot een topper in spe. Eeuwig Talent zou hem beter staan.

Op de vleugels wilde ik in 1e instantie 2 verdedigers halen, maar doordat Marquinhos gehaald werd, heb ik het risico genomen om deze posities wat onderbezet te houden. De gok is goed uitgepakt, maar voor aankomend seizoen zijn dat de eerste versterkingen die op het lijstje staan.

In de spits: Marquinhos. Deze behoeft geen introductie.

Over naar de Talentjes die ik gestrikt heb voor de Toekomst:

Mark John. Een keeper die gauw begint te morren als hij niet in de basis staat. Is even goed als Brian Vandenbussche maar wel 6 jaar jonger en meer potentie, waardoor hij aankomend seizoen Brian zal opvolgen als eerste keeper.

Xabier Jiminez: Een regen met een klein prijsje; 250.000 euro kostte deze 17 jarige verdediger mij. Heeft nog niet veel kunnen laten zien aangezien hij in de winterstop overkwam. Zal volgend jaar wat minuten gaan pakken.

Mark Lopez: zie Xabier Jiminez

Luis Miquel Ortega Momparlet: Deze jongen voetbalt net zo mooi als dat zijn naam klinkt: met sierlijke bewegingen laat hij op het middenveld de tegenstander ver achter zich. Al is hij jong en werd hij in het begin van de competitie in het diepe gegooid, hij heeft laten zien dat hij over behoorlijk wat talent beschikt.

Adrian Rodriquez Fernandez: Deze spaanse jonge aanvallende middenvelder moet de opvolger van Pranjic worden. Met zijn onmetelijke techniek en zijn prachtige voorzetten zal hij met een beetje geluk de assist-machine worden van mijn elftal over niet al te korte tijd. Overgekomen van Albacete.

En dan het Marquinhos verhaal:

Marquinhos kwam in de zomerstop over van Palmeiras waar hij behoorlijk indruk had gemaakt. Door zijn hoge vraagprijs werden de meeste clubs afgeschrikt, maar ik besloot de kleine gok te wagen en hem over te halen zich in het barre Friesland in de schijnwerpers te spelen bij de echte topclubs. Hij ging akkoord onder de voorwaarde dat hij een behoorlijk salaris kreeg, wat na veel wikken en wegen gebeurde.

De eerste wedstrijd dat hij opgesteld werd liet Marquinhos gelijk zien wat hij waard was. Tegen Dinamo Kiev (de heenwedstrijd werd met 2-0 kansloos verloren, beide doelpunten gemaakt door ene Milevskyi) scoorde hij 2x, waardoor er penalties moesten worden genomen. Deze reeks won Heerenveen, waardoor Marquinhos gelijk verantwoordelijk was voor het doorgaan in de CL. Een mooie binnenkomer!

Tot aan de winterstop ging het goed met Heerenveen. Er werd weliswaar een aantal keer verloren, maar de tendens was vooral winnen, winnen, winnen. Met Marquinhos voorop werd het ene mooie doelpunt na het andere gemaakt. Tot aan de winterstop was Marquinhos mijn topscoorder en heeft hij in 28 optredens in totaal 25 keer gescoord, 8 assists gegeven, 7 keer tot MoM uitgeroepen, en was zijn average rating een 7.6.

De transferperiode in de winterstop was aangebroken, en Marquinhos kunsten waren niet onopgemerkt gebleven. Het grote Barcelona kwam langs, en bood 25 miljoen, schoon in het handje. Na lang wikken en wegen toch maar besloten het bod aan te nemen, met een 10% doorverkoop clausule. Marquinhos bedankte mij voor de prachtige 4 maanden, waarna ik op zoek moest naar een andere spits.

Ik herinnerde mij dat ik tegen Dinamo Kiev speelde in de voorrondes, en dat daar een verdomd goeie spits rondliep. Met een gevulde buidel op zak zou hij misschien wel te halen zijn naar het pittoreske Friesland.
    Ik stuurde mijn scouts op hem af, en zij bevestigden wat ik vermoedde; dit was de vervanger voor Marquinhos, ze wisten het zeker!

Na een week onderhandelen werd overeenstemming bereikt: 13 miljoen kostte de vervanger van Marquinhos.
    Een grote gok, maar het bleek het waard; tot aan de zomerstop speelde Milevskyi 19 wedstrijden, scoorde daarin 17 keer, gaf 5 assists en werd 5 keer tot MoM uitgeroepen met een avg rating van 7.55!

Het duo Marquinhos/Milevskyi heeft Heerenveen tot kampioen geschopt, ook al speelden ze nooit samen.
    Voor het volgend jaar ligt de focus op overwintering in de CL, en het verbeteren van de verdediging met een paar goede gerichte aankopen. Verder moet ik (natuurlijk) meedoen om het kampioenschap.

Screens op aanvraag

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 23:39:05 ]
    pi_70834823
    Sinds m'n spits Mikhail Rosheuvel eindelijk is gaan scoren, wint York de ene na de andere wedstrijd. We zijn nu al opgeklommen tot de 13e plaats na 30 wedstrijden. Het bestuur neemt het me niet eens kwalijk als ik degradeer, maar met 16 punten afstand op de bovenste degradant gaat dat niet meer gebeuren

Verder voor komend seizoen al een paar zeer goede free transfers gemaakt.

Sjors Verdellen:
    ervaren Belgische centrale verdediger van Club Brugge. Eindelijk iemand die een beetje kan koppen.

Jules Reimerink van FC Twente. Talentvolle aanvallende middenvelder. De opvolger van Anco Jansen, die aan het eind van het seizoen wel weggeplukt zal worden (al valt me dat tot nu toe erg tegen. Kan vrijwel iedereen ondanks grote interesse tot het bejaardenhuis aan toe behouden)

Plus nog een tweetal Spaanse spitsen: Barreirro van Cadiz. En die ander is een regen, maar wel erg goede stats

[ Bericht 2% gewijzigd door BertMaalderink op 10-07-2009 00:42:39 ]
    pi_70835117
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 00:36mend seizoen al een paar zeer goede free transfers gemaakt.
    [b]
    Sjors Verdellen:
    ervaren Belgische centrale verdediger van Club Brugge. Eindelijk iemand die een beetje kan koppen.
    Sjors Verdellen is een Nederlandse centrale verdediger van Club Brugge.
    Met heel mijn hart.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 00:58:27 #52
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70835217
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 00:53 schreef Brord_ het volgende:

[..]

Misschien genaturaliseerd
    pi_70837806
    Nee, was een vergissing

Maar wel tof dat een speler van Club Brugge de stap naar York wil maken. Een jaar geleden hoefde ik nergens in de hogere leagues aan te kloppen.
    pi_70838983
    Ik ga vanavond een duel spelen wat een superspeelronde kan worden! Ik moet zelf(sta 3e) nog spelen.. terwijl de nummer 1 Internacional gelijk speelde tegen nummer 4 Sao Paulo. Nummer 2 Cruzeiro heeft verloren. Als ik win kom ik op plaats 2, 8 punten achter nummer 1. En dan zijn er nog 19 duels te spelen.
    8 duels geleden zei ik nog dat ik toch geen kampioen meer zou worden, maar het kan nog steeds. In de laatste 8 duels heb ik 8x gewonnen en Internacional heeft 2x verloren en 1x gelijk...

Keirrison scoort niet meer zo idioot veel maar hij scoort wel bijna iedere wedstrijd. Is inmiddels de 40 officiele goals gepasseerd!
    pi_70843489
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 00:53 schreef Brord_ het volgende:

[..]

Och, 8 seizoenen VVV. Komt op hetzelfde neer

York is in 10 wedstrijden tijd van de 17e naar de 10e plaats gestegen Nog maar een paar punten verwijderd van de play-offs. Al zal dat wel niet gaan lukken. In ieder geval niet gedegradeerd

Kan misschien ook beter een jaartje groeien in de League 1, dan als nummer 5 naar de championship promoveren en er direct weer uitvliegen.
    pi_70843751
    Ja, ik bedoelde natuurlijk VVV

Woei, wat een schande.
    Met heel mijn hart.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 12:17:45 #57
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70844251
    Het seizoen ben ik zeer voortvarend begonnen, winst tegen onder andere Olympiakos (CL), Heerenveen en Twente en gelijke spelen tegen Arsenal (CL) en Ajax. Hoewel de fans vooraf Bocunji Ca als te dure aankoop beschouwden heeft hij inmiddels wat meer vertrouwen gekregen, hij is dan ook een ware baas... iedereen die bij hem in de buurt komt schopt hij neer, iedere wedstrijd geel en al 1x rood wat een beest.

Verder willen nogal wat spelers naar een grotere club verhuizen, op Anus Mravac na heeft iedereen nog een doorlopend contract dus die zullen of geld op moeten leveren of blijven.
    Ook heeft Heerenveen nog de "Sneker Cruijff" geleend van mij, die maakte in het eerste seizoen z'n debuut bij mij in de eerste divisie en scoorde 3x in 4 wedstrijden. Nu hij topscorer is geweest bij onder andere Spakenburg ( ) en Telstar moet hij nog een seizoen op huurbasis verkassen en daarna zal hij plaatsnemen in mijn eerste selectie, althans dat is het plan.
    pi_70845798

Met heel mijn hart.
    pi_70845857
    38 schoten, de tering. Waarom zo veel?
    pi_70846068
    Ik weet het niet, en nog niet winnen.
    Met heel mijn hart.
    pi_70846286
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 13:13 schreef Brord_ het volgende:
    Ik weet het niet, en nog niet winnen.
    Ze moeten minder van afstand schieten. Je team heeft maar drie echt grote kansen gehad, waarschijnlijk omdat je middenvelders alles op goal peren, in plaats van steekpassjes geven op de spitsen.
    pi_70846436
    Klopt, maar met 18 schoten op doal mag er ook wel meer als één in.
    Met heel mijn hart.
    pi_70846595
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 13:22 schreef Brord_ het volgende:
    Klopt, maar met 18 schoten op doal mag er ook wel meer als één in.
    Depends. Hoe goed zijn je middenvelders in schieten? Pak een goeie training voor het schieten, misschien helpt dat.
    pi_70846882
    Ik word genoemd als nieuwe trainer van MVV

Zou voor het eerst zijn dat een club me wil hebben.
    pi_70847577
    Kutzooi, m'n savegame crashed nu zodra ik op Team Selection druk. Ook al laad ik hem hierna opnieuw, is er iets wat ik kan doen
    pi_70847712
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 13:35 schreef BertMaalderink het volgende:
    Ik word genoemd als nieuwe trainer van MVV

Zou voor het eerst zijn dat een club me wil hebben.
    Ik werd in het eerste jaar zo gevraagd als coach voor Ghana. Die coach ik nu maar ernaast.
    pi_70847731
    Zijn er geen oudere savegames? Ik crashte laatst ook, waarna m'n spel niet meer wilde laden. Toen bleek ik een backup te hebben van vlak daarvoor.
    pi_70847861
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik werd in het eerste jaar zo gevraagd als coach voor Ghana. Die coach ik nu maar ernaast.
    Ja, ik zit nu pas een beetje in de picture. Ik denk niet dat de bondscoach van Ghana in de Blue Square Premier komt kijken.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 14:09:48 #69
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70848092
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 14:02 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ja, ik zit nu pas een beetje in de picture. Ik denk niet dat de bondscoach van Ghana in de Blue Square Premier komt kijken.
    Ik heb ook nog geen aanbiedingen of geruchten over mij gehad.. Ik zit nu in december 2010..
    pi_70850963
    Oude glorie herstellen, ik ben met Leeds begonnen!

Ben gelijk aan het free-transfer shoppen gegaan. Edgar Davids wilde helaas niet, wel een stel andere weten te halen (screenie zal ik posten als ik thuis ben)

Rodney Sneijder on loan gekregen & een nieuwe parent club geregeld -> Arsenal! Meteen een stel jeugdige talenten gratis gestald bij mij. Misschien voegen ze wat toe, blijken ze niet goed genoeg te zijn -> ach, ze kosten me niks.

Eerste wedstrijden gingen goed. De friendly's zeer overtuigend gewonnen, behalve een friendly tegen Liverpool. Deze wist ik echter maar op 1-2 te houden, wat ik niet onverdienstelijk vond.

In de Coca Cola League 1 zelf tot nu toe alle 3 mn wedstrijden gewonnen, wel al de league cup uitgegooid dankzij een ongunstige loting tege Middlesbrough.
    pi_70851320
    13e geindigd met York. Kreeg op het laatst nog een grote dip te verduren, waardoor ik niet verder de top-10 in kwam. Maar toch; ben bij lange na niet gedegradeerd

Heb voor komend seizoen alleen nog een defensieve en centrale middenvelder nodig. De rest is allemaal al geregeld
    pi_70851589
    Carlisle updateje:

De stand op de helft van het seizoen:

Scoor er nog steeds lustig op los, krijg er ook een sloot tegen. Maar ik klaag niet, door het hoogst aantrekkelijk spel zijn er gemiddeld per thuis wedstrijd ook nog eens 2500 toeschouwers meer als het jaar er voor.

De selectie met bijbehorende getalletjes:

De gespeelde wedstrijden tot nu toe:

Alle wedstrijden gescoord , slechts 1x de nul
    It Never Hurts To Help!
      vrijdag 10 juli 2009 @ 16:02:29 #73
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70851914
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 15:36 schreef Dein_Gesicht het volgende:
    Oude glorie herstellen, ik ben met Leeds begonnen!

Ben gelijk aan het free-transfer shoppen gegaan. Edgar Davids wilde helaas niet, wel een stel andere weten te halen (screenie zal ik posten als ik thuis ben)

Rodney Sneijder on loan gekregen & een nieuwe parent club geregeld -> Arsenal! Meteen een stel jeugdige talenten gratis gestald bij mij. Misschien voegen ze wat toe, blijken ze niet goed genoeg te zijn -> ach, ze kosten me niks.

Eerste wedstrijden gingen goed. De friendly's zeer overtuigend gewonnen, behalve een friendly tegen Liverpool. Deze wist ik echter maar op 1-2 te houden, wat ik niet onverdienstelijk vond.

In de Coca Cola League 1 zelf tot nu toe alle 3 mn wedstrijden gewonnen, wel al de league cup uitgegooid dankzij een ongunstige loting tege Middlesbrough.
    Leuke club he? Wat is je opstelling?

Willempie, misschien eens op zoek gaan naar een goede verdediger?
    pi_70852373
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 16:02 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Leuke club he? Wat is je opstelling?

Willempie, misschien eens op zoek gaan naar een goede verdediger?
    Momenteel nog een simpele 4-4-2, de 2 buitenste middenvelders ingesteld als winger, 1 als AMF, 1 als DMF.

Pas na de transferperiode ga ik een definitieve opstelling bekokstoven.
      vrijdag 10 juli 2009 @ 16:23:40 #75
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70852631
    Oke, ik ben benieuwd wie je van de huidige selectie gaat gebruiken.
    pi_70852842
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 16:23 schreef BruggiKeane het volgende:
    Oke, ik ben benieuwd wie je van de huidige selectie gaat gebruiken.
    Ben nu op mn werk, ik maak wel screenies als ik thuis ben
      vrijdag 10 juli 2009 @ 16:50:05 #77
    168255 J.Herrer
    pi_70853495

Wtf
    Als ik hierdoor ontslagen zou worden zou ik het wel erg matig vinden
    One hundred percent independent, I'm the fucking boss
      vrijdag 10 juli 2009 @ 16:55:15 #78
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70853664
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 16:50 schreef J.Herrer het volgende:
    [ afbeelding ]

Wtf
    Als ik hierdoor ontslagen zou worden zou ik het wel erg matig vinden
    Welke club? Geen bug?
    pi_70854052
    Da's genaaid

Ik kreeg een keer alle lof van het bestuur voor mijn voortreffelijke prestaties in de FA Cup. Ik werd in de eerste wedstrijd met 5-0 weggepoetst door Middlesbrough en was klaar
    pi_70854590
    quote:
    Op vrijdag 10 juli 2009 17:07 schreef BertMaalderink het volgende:
    Da's genaaid

Ik kreeg een keer alle lof van het bestuur voor mijn voortreffelijke prestaties in de FA Cup. Ik werd in de eerste wedstrijd met 5-0 weggepoetst door Middlesbrough en was klaar
    Komt me bekend voor, al was t bij mij 6-1
      vrijdag 10 juli 2009 @ 18:29:29 #81
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70856648
    De Sneker Cruijff heeft in 9 potjes bij Heerenveen al 7x het net weten te vinden wat een dekselse dekselaar! Misschien moet ik hem maar terugroepen

Edit: na 10 potjes zijn de nummers 1 en 2 in het topscoreklassement huurlingen die van mijn club komen
    en geen een speler van mij in de top

[ Bericht 34% gewijzigd door neen op 10-07-2009 18:50:01 ]
    pi_70858374
    quote:
    Da's genaaid

Of ze zijn erg tevreden met je deelname aan de CL terwijl ik rechtstreeks geplaatst was en maar 1 punt haalde

Heb het duel achterstand gewonnen en het verschil naar 8 teruggebracht..
    Inmiddels staat Internacional weer een duel voor.. wat ze gelijk speelden
    pi_70860804
    Ik heb een nieuwe mid mid genaamd Stephen Gerrard
    pi_70861890
    Ze zeggen wel eens dat als de overtreding op een speler gemaakt is dat hij de penalty dan niet zelf moet nemen.. 2x een penalty door Atletico Paraneiense veroorzaakt door een overtreding op Keirrison, beide keren scoorde Keirrison de penalty!

Heb nu in totaal 15 penaltys gehad, bijna allemaal door Keirrison genomen en (bijna) allemaal erin volgens mij

Keirrison heeft inmiddels al 47 officiële goals in 42 duels dit seizoen. In de competitie(eerste divisie en staatskampioenschap bij elkaar) 34 goals in 30 duels.
    Hij heeft nu echter al zijn 10e kleine blessure(tussen de 5 en 14 dagen)..
    pi_70869948
    Net een zinderende Madrileense derby gespeeld en met wat kunst en vliegwerk vanwege blessures de wedstrijd weten te winnen .

Simao is helaas wel 2 maanden out met een beenblessure
    k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
    pi_70871072
    Dutch Super Cup, gaat altijd tussen Ajax en Heerenveen. Meestal win ik met 1-0, of verlies ik met 1-0.

pi_70872808
    Huppa, de 'Grote Broer' even te kijk gezet in eigen huis:

pi_70873753
    0-0 gelijkgespeeld tegen laagvlieger Barueri.. miste middenvelder Daniel Parejo(interland) en mijn 1e 2 spitsen(Marquinhos en Keirrison) en de 1e reserve Lenny door blessures...
    Nog 12 duels te gaan.. 7 punten achter Internacional, 1 punt achter Sao Paulo. 4 punten voor Cruzeiro.

Het eerst volgende doelpunt van Keirrison is zijn 50e officiële treffer van het seizoen
    pi_70875024
    Ik sta aan het begin van het nieuwe seizoen. Doelstelling is middenmoot League 1. Vorig jaar werd ik verrassend 13e, maar ik ga m'n doelen niet al te explosief verhogen, Daarvoor is het vorig seizoen ook een te lange tijd niet goed gegaan.

Er werd getrokken aan topscorer Mikhail Rosheuvel, maar voor 400k laat ik hem niet gaan. Nu is hij boos en wil hij niet verlengen. Gelukkig staat hij nog 3 jaar onder contract. Komen ze volgend jaar maar terug
    pi_70875119
    Oja, ik ben erg kwetsbaar voor voorzetten vanaf de flank. Ik heb het idee dat mijn backs niet optimaal staan ingesteld, want ze hebben prima stats. Moet ik ze extreem hoge pressie geven? Misschien dat de opkomende middenvelders van de tegenstander dan wat minder ruimte krijgen.

Iemand hier goede tips voor?

Oja, ik speel met een 4 mans verdediging op een lijn. Mijn buitenste middenvelders zijn aanvallend ingesteld, dus komen niet altijd mee terug.
    pi_70877965
    Doomswitch met Carlisle is aan
    It Never Hurts To Help!
      zaterdag 11 juli 2009 @ 18:16:26 #92
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70881570
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 12:16 schreef Winski05 het volgende:
    Huppa, de 'Grote Broer' even te kijk gezet in eigen huis:

[ afbeelding ]

Dainelli komt toch van La Viola? Vanavond verder met mijn game, ik denk in de zomerstop maar eens een aantal ervaren spelers halen, Milevskyi is mijn held tot nu toe, scoort altijd en overal Ruudje is goede tweede bij mijn Fiorentina
    pi_70882213
    Met een serie mindere resultaten de kansen op de titel definitief verkeken.. Sta momenteel 3e met nog 3 duels te gaan. En ga mijn stinkende best doen nog 3e te blijven.

Keirrison heeft nog maar 3 goals meer dan dat hij wedstrijden heeft.. 53 goals, 50 duels.

Net met 3-1 van Gremio verloren.. had 19 schoten maar er gingen maar 2 van op doel..
      zaterdag 11 juli 2009 @ 19:05:16 #94
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_70882678
    Het is maar League Cup, maar zo vaak win je niet met 11-0 van een ander Premier League-team .

Het is ook gelijk een nieuw record
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
      zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:30 #95
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70882848
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 19:05 schreef PirE het volgende:
    Het is maar League Cup, maar zo vaak win je niet met 11-0 van een ander Premier League-team .
    [ afbeelding ]
    Het is ook gelijk een nieuw record
    Nicely done, ik wil graag een screen van Giannou en Biabiany
    pi_70883136
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 18:16 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dainelli komt toch van La Viola? Vanavond verder met mijn game, ik denk in de zomerstop maar eens een aantal ervaren spelers halen, Milevskyi is mijn held tot nu toe, scoort altijd en overal Ruudje is goede tweede bij mijn Fiorentina
    Hij komt inderdaad van La Viola Hij is inmiddels bijna 35, maar als aanvoerder is hij met al zijn ervaring echt ongelooflijk belangrijk voor mijn team.
    Irineu scoort ook aan de lopende band, trouwens. Super aankoop
      zaterdag 11 juli 2009 @ 19:37:34 #97
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70883644
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 13:53 schreef BertMaalderink het volgende:
    Oja, ik ben erg kwetsbaar voor voorzetten vanaf de flank. Ik heb het idee dat mijn backs niet optimaal staan ingesteld, want ze hebben prima stats. Moet ik ze extreem hoge pressie geven? Misschien dat de opkomende middenvelders van de tegenstander dan wat minder ruimte krijgen.

Iemand hier goede tips voor?

Oja, ik speel met een 4 mans verdediging op een lijn. Mijn buitenste middenvelders zijn aanvallend ingesteld, dus komen niet altijd mee terug.
    Je kan proberen met de instructie`s voor tegenstanders wat te doen? Druk op de bal zetten bij bepaalde spelers, zwakke been etc.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 19:49:37 #98
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_70883989
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 19:11 schreef donroyco het volgende:

[..]

Nicely done, ik wil graag een screen van Giannou en Biabiany

“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_70884126
    Biabiany heb ik een paar jaar geleden eens op proef gehad bij Figline, maar ik heb hem toen afgetest...niet zozeer omdat 'ie niet goed genoeg was, maar ik had net Ekani gehaald. Hij is bij jou vooral mentaal ook beter dan bij mij.
      zaterdag 11 juli 2009 @ 20:29:01 #100
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70885170
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 19:49 schreef PirE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Niet echt dat je zegt dat ze eruit springen, maar toch goede spelers
      zaterdag 11 juli 2009 @ 20:32:02 #101
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_70885259
    Ik heb de 2008 versie helemaal stuk gespeeld. Deze versie heb ik nog niet, maar die gaat er wel komen als ik wat meer tijd heb. Even gewoon een vraagje voor de leuk: wie speelt er met Ajax? En wat voor een selectie heb je nu?
    live as if you'll die today
    dream as if you'll live forever
    - james 'jimmy' dean
    pi_70885277
    Zo seizoen is afgelopen.. 3e geworden..
    Op de laatste speeldag won kampioen Internacional nog met 5-0 van runner up Sao Paulo
    Verder ook een paar awards in de wacht gesleept..
    Rechtsback van het seizoen: Fabinho Capixaba
    2e in Spits van het seizoen: Keirrison(Nilmar(Int) werd 1e..)
    2e in Goal van het jaar: Keirrison tegen Gremio
    Fabinho Capixaba en Keirrison in Team van het Jaar
    2e in Manager van het jaar: Ik
    Speler van het jaar: Nilmar(Internacional)
    Speler van het jaar(naar een telling van punten ofzo..): Keirrison
    Talent van het jaar: Marquinhos
    Topscorer Eerste divisie: Keirrison(21 goals)
    Gouden Schoen(topscorer van eredivisie en staatskampioenschap bij elkaar): Keirrison(57 goals)

Toetje van het seizoen was de strijd om het WK voor clubs..

Als Zuid Amerikaans land mag je in de halve finale inschuiven. Keirrison was niet meer zo op dreef dus de vraag was hoe het zou lopen..
    Halve finale:
    Atlante(Mex) - Palmeiras 1-5(1x Daniel Parejo, 4x Keirrison)
    Finale:
    Palmeiras - Manchester United 1-1(Keirrison)
    Keirrison startte de penaltyserie met een misser. Berbatov ook. Vervolgens scoorde Nicao en miste Tevez(beide gestopt door mijn keeper Marcos). Verder scoorden Daniel Parejo, Danillo en Pierre. Voor Manchester scoorden Fletcher en Scholes maar hun 5e penalty was overbodig en werd dus niet meer genomen

http://screenshot.xfire.c(...)52de7489748e5df6.png
    pi_70885319
    Mijn Stephen Gerrard wordt volgens mij net zo'n goede als Steven. 19 jaar en nu al één van mijn belangrijkste spelers op het middenveld

Verder moet FM eens stoppen om me meteen direct tegen een PL-club te loten Net weer met 1-0 verloren van Portsmouth van Louis van Gaal. Prima resultaat, maar ik gok voor een deel op bekerinkomsten, dus dit kan ik niet te veel gebuiken
      zaterdag 11 juli 2009 @ 21:04:04 #104
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_70886064
    quote:
    Netjes . Ik heb ook weleens in brazilie gezeten, het is op zich wel leuk, alleen duurt een seizoen zo lang met al die kampioenschappen. Je speelt zo 80 wedstrijden per jaar .
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 20:29 schreef donroyco het volgende:

[..]

Niet echt dat je zegt dat ze eruit springen, maar toch goede spelers
    Klopt, zijn normaalgesproken ook geen basisspelers. Giannou is eigenlijk overbodig omdat ik dacht dat ik wel een middenvelder zou kwijtraken, maar iedereen bleef en nu heb ik eigenlijk geen ruimte meer voor hem. Ik wil hem wel houden, het is een nuttige speler die er altijd staat als het moet. Biabany is 2e keus als rechtsbuiten, hij speelt nu wat vaker omdat de 1e keus geblesseerd is.
    pi_70886219
    Eindelijk een parentclub uit de PL Het is Bolton geworden.

Nu nog even een nieuwe feederploeg, want ik bleek m'n spelers al jarenlang naar een niveau te sturen wat in FM niet eens bekend is Had er eigenlijk nooit naar gekeken. Nu maar snel een club uit de League 2 als het aan mij ligt.
    pi_70886259
    Zo, ik ben maar eens gestopt met mijn fm2008 savegame na heel lange tijd. Vond het wel mooi na 30 seizoenen.

Aantal spelers gekocht: 253 (¤514 miljoen)
    Aantal spelers verkocht: 423 - (¤1143 miljoen)
    Totaal career earnings: ¤35,5 miljoen
    Kampioenschappen: 13
    Bekers: 25
    Aantal wedstrijden: 1470 waarvan 798 gewonnen, 330 gelijk en 342 verloren.
    Doelpunten: 3033 voor, 1884 tegen.

pi_70886598
    WTF! Twintig van mijn spelers bleken onder het trainingsschema van de doelman te staan

Echt geen idee hoe dit kan gebeuren Ik heb ze allemaal netjes hun eigen schema per positie gegeven.

Ben benieuwd hoe lang dit al was Zou een boel achteruitgaande spelers verklaren
    pi_70888084
    Heb het spel weer eens geinstalleerd... Maar nu bestaat mijn tactiekscherm uit alleen maar pijltjes (de spelersaanduiding ontbreekt). Enig idee wat ik daaraan kan doen?
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_70890346
    Na een een lange game met QPR ben ik begonnen met FC Groningen.

Prognose was 8ste, daar kan ik wel dik overheen.

Een hele smalle selectie, Cristian Benitez gehaald voor de spits vacature.
    En nog een paar hele goedkope talenten van 17.

Eerst wedstrijd gelijk 6-1 gewonnen van Nac Breda.
    Begint dus goed !!!
    En toen werd het huilen
    Xbox360 gamertag : Buffeljezus
      zaterdag 11 juli 2009 @ 23:51:18 #110
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70890403
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 22:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Heb het spel weer eens geinstalleerd... Maar nu bestaat mijn tactiekscherm uit alleen maar pijltjes (de spelersaanduiding ontbreekt). Enig idee wat ik daaraan kan doen?
    Screenshot?
    pi_70890699
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 23:51 schreef donroyco het volgende:

[..]

Screenshot?
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
      zondag 12 juli 2009 @ 00:21:52 #112
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70891190
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Gedownload of gekocht?
    pi_70892596
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Weird. Anders even opnieuw installeren of contact op nemen met Sega . Wellicht een probleem met je videokaart ?
    k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
    pi_70893047
    Heb je de nieuwste patch wel?

Want ik had eerst ook dubbele spelers e.d. op dat scherm staan
    pi_70896164
    York draait het meest waardeloze seizoen sinds tijden, maar ik heb gelukkig een aantal wedstrijden volledig onterecht gewonnen. Daardoor sta ik na twintig wedstrijden nog steeds middenmoot.

Het spelbeeld is al het hele seizoen echt dramatisch. Laatst tegen een degradatiekandidaat 20 schoten op doel tegen gehad en iets van 3 voor mij

Ik ga nu m'n tactiek omgooien en in de winterstop een grote schoonmaak houden. Om te beginnen ga ik die janksmoel van een Mikhail Rosheuvel verpatsen. Die heeft het al anderhalf seizoen drukker met huilen dan met scoren. Hij staat nu op 5 goals uit 20 wedstrijden. En het is zo'n groot talent. Vorig jaar schoot hij er in het slot van de competitie nog 15 in.

Hij is trouwens boos omdat ik hem na één seizoen niet voor 400k liet vertrekken Inmiddels heb ik al een bod van 3 miljoen ontvangen. Dat lijkt er meer op.
    pi_70897099
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 00:21 schreef donroyco het volgende:

[..]

Gedownload of gekocht?
    Gekocht, had m ooit gedeïnstalleerd (toen deed ie het normaal) en nu weer opnieuw geïnstalleerd...
    pi_70897114
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 02:31 schreef Boe-man het volgende:
    Heb je de nieuwste patch wel?

Want ik had eerst ook dubbele spelers e.d. op dat scherm staan
    7.3 oid
    pi_70898003
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 21:04 schreef PirE het volgende:

[..]

Netjes . Ik heb ook weleens in brazilie gezeten, het is op zich wel leuk, alleen duurt een seizoen zo lang met al die kampioenschappen. Je speelt zo 80 wedstrijden per jaar .
    [..]
    Ben tot 79 duels gekomen.. Dan heb ik het volgende gespeeld:
    Staatskampioenschap: Alle groepsduels + 2x halve finale + 2x finale
    Eerste divisie: 38 duels
    WK Voor Clubs: 2 duels
    Copa Libertadores: volledig toernooi, van voorronde tot finale

Dan heb ik nog geen eens mee gedaan aan de Braziliaanse Beker.
    Komend seizoen hoef ik iig geen voorronde Copa Libertadores te spelen, maar speel ik wel Beker.
    pi_70899395
    Ik ben gevraagd om bondscoach te worden van Oostenrijk. Niet echt een land waar je veel mee kunt bereiken, maar mijn reputatie zal er in ieder geval wel door stijgen. Dus nu heb ik een duo-baan
    Ik zit een beetje de (jeugd-)selecties door te kijken, kom ik opeens dit talent tegen:

Een Braziliaanse Oostenrijker. Die gaan we dus maar eens héél snel naar Figline halen
      zondag 12 juli 2009 @ 17:34:27 #120
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_70906888
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 20:32 schreef Lyzio het volgende:
    Ik heb de 2008 versie helemaal stuk gespeeld. Deze versie heb ik nog niet, maar die gaat er wel komen als ik wat meer tijd heb. Even gewoon een vraagje voor de leuk: wie speelt er met Ajax? En wat voor een selectie heb je nu?
    - james 'jimmy' dean
      zondag 12 juli 2009 @ 17:36:07 #121
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70906942
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef Lyzio het volgende:

[..]
    Ajax wordt meestal alleen in het begin gekozen om het spel te verkennen
      zondag 12 juli 2009 @ 17:42:33 #122
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_70907145
    I know. Maar dan nog vind ik het interessant om te weten wat mensen ervan gemaakt hebben
    - james 'jimmy' dean
      zondag 12 juli 2009 @ 17:51:25 #123
    168255 J.Herrer
    pi_70907446
    Aquino is echt een baas in de spits
    Ik gebruikte hem altijd als winger, tot ik hem een keer noodgedwongen in de spits moest zetten, en zie nu:

Ik heb zijn transfersom maar meteen op 40 miljoen gezet, anders komt half Europa met aanboden waar ze nog niet eens zijn schoenveter voor krijgen
      zondag 12 juli 2009 @ 18:12:45 #124
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_70908108
    De twijfel slaat toe als ze met dit soort bedragen komen

Humood Al-Jamman

Heb een week om er over na te denken
      zondag 12 juli 2009 @ 18:43:14 #125
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_70908959
    Ik weet van Everton dat ze vaak FM gebruiken als 'extra scoutingsapparaat', maar is er ook van andere clubs bekend dat ze af en toe eens een beetje spelen met FM?
    - james 'jimmy' dean
      zondag 12 juli 2009 @ 18:45:48 #126
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70909016
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 17:51 schreef J.Herrer het volgende:
    Aquino is echt een baas in de spits
    Ik gebruikte hem altijd als winger, tot ik hem een keer noodgedwongen in de spits moest zetten, en zie nu:

[ afbeelding ]

Ik heb zijn transfersom maar meteen op 40 miljoen gezet, anders komt half Europa met aanboden waar ze nog niet eens zijn schoenveter voor krijgen
    Mag ik een screenshot?
    pi_70909144
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 12:25 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Gekocht, had m ooit gedeïnstalleerd (toen deed ie het normaal) en nu weer opnieuw geïnstalleerd...
    Gefixd na tweemaal opnieuw geïnstalleerd te hebben
      zondag 12 juli 2009 @ 18:54:21 #128
    168255 J.Herrer
    pi_70909273
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 18:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Mag ik een screenshot?
    Van wat?
    pi_70910818
    M'n tactische ingrepen hebben geholpen. York is van de 17e tot de 9e plaats opgeklommen En we moeten nog even, dus hopelijk houden ze het vol.
      zondag 12 juli 2009 @ 19:48:38 #130
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70910882
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 18:54 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Van wat?
    Aquino natuurlijk
      zondag 12 juli 2009 @ 19:52:09 #131
    168255 J.Herrer
    pi_70911001
      zondag 12 juli 2009 @ 20:01:12 #132
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70911300
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 19:52 schreef J.Herrer het volgende:
    [ afbeelding ]
    En hij zit gewoon in het begin in het spel?
      zondag 12 juli 2009 @ 20:04:56 #133
    168255 J.Herrer
    pi_70911427
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 20:01 schreef donroyco het volgende:

[..]

En hij zit gewoon in het begin in het spel?
    Jazeker, meestal voor minder dan 1 miljoen af te halen bij Murcia
    In FM09 heet hij Daniel Aquino
      zondag 12 juli 2009 @ 20:15:59 #134
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70911748
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 20:04 schreef J.Herrer het volgende:

Meestal voor 300/400 K af te halen in het begin van het spel
      zondag 12 juli 2009 @ 20:23:09 #135
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70911966
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 20:04 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Hmm, ik zit al in 2011, zal eens kijken hoe hij nu is
    pi_70913221
    Het is me in FM haast nog nooit gelukt om van een degradatiekandidaat te winnen Van de kampioenskandidaten win ik dan meestal weer wél. Gek genoeg maakt de FM-analist ook dezelfde voorspellingen. Speel ik gelijk tegen de koploper, is het teleurstellend. Verlies ik van de nummer laatst, is het wat hij verwachtte
      zondag 12 juli 2009 @ 21:23:29 #137
    236335 neen
    schone schijn
    pi_70913878
    Terugkoopprijzen komen goed van pas zojuist een verdediger voor 20 Miljoen verkocht aan Olympique Lyon, bij Ajax liep nog een oud verdediger rond die er wel wilde vertrekken omdat hij in 2.5 seizoen "slechts" 44 wedstrijden speelde. Heb hem destijds verkocht voor 375k aan Ajax en kon hem nu terughalen voor 650 + 50% van de verkoop oftewel 375
      zondag 12 juli 2009 @ 22:27:35 #138
    176629 smulder1991
    smulder1991
    pi_70916134
    nu in 2019 met shrewsbury town, speel inmiddels in de Campionship, gaa goed voor de promotie plaatsen, sta 7e.
    net de 1e halfe finale van de league cup gehad tegen man utd. 1-1, nu hopen dat ik het thuis kan afmaken!
      zondag 12 juli 2009 @ 22:46:31 #139
    168255 J.Herrer
    pi_70916856
    Voor de 2e keer dit seizoen tegen ADO, en voor de 2e keer dit seizoen raakt Aquino geblesseerd... toeval? I don't think so

ASO Den Haag
    pi_70916899
    Wat kan het toch een ontzettendd frustrerend kutspel zijn

Dat wou ik even kwijt.
    pi_70917309
    Hoe zet je de transfersom van een speler eigenlijk?
      zondag 12 juli 2009 @ 22:59:00 #142
    168255 J.Herrer
    pi_70917374
    Lekker dan.. Aquino's seizoen voorbij
    Ik heb die aso manager dan ook helemaal verrot gescholden
      zondag 12 juli 2009 @ 23:00:48 #143
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70917446
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 22:57 schreef Scorpie het volgende:
    Hoe zet je de transfersom van een speler eigenlijk?
    Ga naar de speler toe, transferstatus, en dan linksboven
    pi_70920124
    Mijn keeper peert er zojuist vanuit z'n eigen goal een bal in

Maar wel 10 tegengoals per seizoen weggeven, omdat je niet kan uittrappen
      maandag 13 juli 2009 @ 00:10:34 #145
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70920179
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 00:08 schreef BertMaalderink het volgende:
    Mijn keeper peert er zojuist vanuit z'n eigen goal een bal in

Maar wel 10 tegengoals per seizoen weggeven, omdat je niet kan uittrappen
    Geluk bij een ongeluk
    pi_70927382
    In het 2e seizoen wederom het Staatskampioenschap van Sao Paulo weten te winnen. Voor Palmeiras is dit al de 3e titel op rij

Copa Libertadores inmiddels in de kwart finale beland. 2e rond 2-1 verloren van Atlante om het thuis met 6-0(Keirrison 5 goals en 2 rode kaarten op slag van rust voor Atlante) af te maken. 1e duel kwart finale uit met 3-2 van Cruzeiro gewonnen. Als ik thuis met 1-0 win betekent dat verlenging omdat ze niet aan uitgescoorde doelpunten doen..

Competitie niet zo sterk begonnen met 2 gelijke spelen :S
      maandag 13 juli 2009 @ 11:17:11 #147
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_70927961
    Aangezien mijn Toulouse-game na 4,5 jaar een beetje begint te vervellen met steeds dezelfde wedstrijden en spelers(bijna een geheel Frans elftal) wil ik het liefst weer gaan llmen. Iemand ideeën?
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    pi_70930958
    quote:
    Da's genaaid

Hier waren ze blij met mijn voortreffelijke Europese prestaties. Met PSV in de poulefase van CL (want kampioen), vervolgens 0 0 6 (dus 0 punten) en -12 qua doelsaldo

(was btw eerste seizoen, toen heb ik geen aandacht aan CL geschonken wegens te zware poule (Juve, Shaktar en Lyon)
    pi_70931259
    quote:
    Nu is Keirrison inderdaad een klasbak, maar hoe heb je hem ingesteld staan dat hij ook zoveel scoort?
      maandag 13 juli 2009 @ 13:38:42 #150
    168255 J.Herrer
    pi_70932240
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 11:17 schreef Prik0 het volgende:
    Aangezien mijn Toulouse-game na 4,5 jaar een beetje begint te vervellen met steeds dezelfde wedstrijden en spelers(bijna een geheel Frans elftal) wil ik het liefst weer gaan llmen. Iemand ideeën?
    Atletico CP uit Portugal
    Daar moet ik eigenlijk ook nog mee verder gaan, maar ik wil eerst nog een CL of uefa cup winnen met Heerenveen
      maandag 13 juli 2009 @ 14:40:37 #151
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_70933903
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Atletico CP uit Portugal
    Daar moet ik eigenlijk ook nog mee verder gaan, maar ik wil eerst nog een CL of uefa cup winnen met Heerenveen
    Als er een competitie is die me niet trekt is het Portugal wel. Ben nu begonnen met SV Sandhausen uit Duitsland.

Dat liedje ook als ze scoren.
    Wat een club.
    pi_70934156
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:06 schreef PatrickD het volgende:

[..]

Nu is Keirrison inderdaad een klasbak, maar hoe heb je hem ingesteld staan dat hij ook zoveel scoort?
    Zal vanavond ff kijken.. Maar dit seizoen scoort hij niet zo veel als vorig seizoen.. hij wil weg, dus kan zijn dat het daar aan ligt..
    Enige nadeel, om de haverklap een kleine blessure..
      maandag 13 juli 2009 @ 14:53:34 #153
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70934282
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 14:40 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Als er een competitie is die me niet trekt is het Portugal wel. Ben nu begonnen met SV Sandhausen uit Duitsland.

Dat liedje ook als ze scoren.
    Wat een club.
    Nippon als sponsor
      maandag 13 juli 2009 @ 15:14:22 #154
    168255 J.Herrer
    pi_70934928
    Heerenveen voor de 2e keer, en 2e keer onder mijn leiding kampioen
    In Eindhoven nog wel, op z'n psvees de overwinning gepakt
    pi_70935959
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 14:48 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Zal vanavond ff kijken.. Maar dit seizoen scoort hij niet zo veel als vorig seizoen.. hij wil weg, dus kan zijn dat het daar aan ligt..
    Enige nadeel, om de haverklap een kleine blessure..
    Dat had ik met Affelay ook. Scoorde 7x in 10 wedstrijden, besloot dat hij weg wilde en scoorde vervolgens 15 wedstrijden niet meer De etter. Na een hoop getouwtrek wilde hij toch blijven en maakte er nog 5 in de laatste paar comp. wedstrijden
      maandag 13 juli 2009 @ 15:50:53 #156
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_70936129
    Ben met QPR hard op weg naar promotie in het eerste jaar. Sta tweede met vier punten achterstand op Reading en negen punten voorsporng op Birmingham City, heb nog acht wedstrijden te gaan. Baal alleen een beetje van mijn bestuur: kreeg ik het op miraculeuze wijze voor elkaar om Alex (Internacional) te halen, accepteert hij in de winterstop een bod van veertien miljoen euro.
    pi_70938502
    Het seizoen met Carlisle is ten einde met een uitstekende 5e plaats als resultaat! Er had eventueel directe promotie ingezeten maar wat wisselvallige uitslagen aan het eind van het seizoen gooide roet in het eten. Eigenlijk maar goed ook want mijn team is absoluut niet klaar voor de PL. Mijn verdediging schuttert elke wedstrijd minstens een aantal keren wat dan ook (heel) veel tegentreffers betekend.
    In de play-offs won ik nog wel de 1e wedstrijd van Birmingham ( 2-1) maar in de uitwedstrijd was ik volstrekt kansloos en werd ik van de mat geveegd met 3-0.

De 5e plek heb ik eigenlijk alleen maar te danken aan mijn geweldige spitsenduo die samen 80 doelpunten hebben gemaakt dit seizoen.

De transferperiode ga ik sowieso gebruiken om 2 nieuwe centrale verdedigers te halen, want met de gasten die er nu staan wordt het nooit wat.
    It Never Hurts To Help!
      maandag 13 juli 2009 @ 17:08:34 #158
    168255 J.Herrer
    pi_70938684
    Ik kan echt nooit van interessante transfervrije spelers afblijven

Zo heb ik Hazard en Dalle Valle voor volgend seizoen transfervrij vast kunnen leggen terwijl ik ze eigenlijk niet eens echt nodig heb
    pi_70940536
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 13:06 schreef PatrickD het volgende:

[..]

Klik op de link voor de instellingen van Keirrison(link!)

Verder is hij niet meer ontevreden en ben ik zelfs bezig zijn contract te verlengen

Kwart finale Copa Libertadores overleefd op uitdoelpunten(dacht dat die niet gelden, maar die gelden schijnbaar alleen in de finale niet:')). Verloor uit met 3-2 en won thuis met 1-0 Halve finale tegen Sao Paulo, terwijl Independiente tegen de verliezend finalis van vorig jaar(River) moet!
      maandag 13 juli 2009 @ 18:41:35 #160
    182949 inZanity
    Feyenoord Rotterdam
    pi_70940992
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 17:08 schreef J.Herrer het volgende:
    Ik kan echt nooit van interessante transfervrije spelers afblijven

Zo heb ik Hazard en Dalle Valle voor volgend seizoen transfervrij vast kunnen leggen terwijl ik ze eigenlijk niet eens echt nodig heb
    komt me heel bekend voor..:p
    heb vaak een veel te grote selectie mede door de vele transfervrije spelers.
    pi_70941450
    Dat doe ik ook altijd. Gewoon omdat ik weet dat ze toch wel geld gaan opleveren. Opzich is er ook niets mis mee, maar mijn spelers worden nooit spontaan door andere clubs gekocht. Ik moet ze er echt voor een habbekrats uit trappen. En aangezien ik ze dan liever hou wordt het een beetje druk
      maandag 13 juli 2009 @ 18:58:50 #162
    182949 inZanity
    Feyenoord Rotterdam
    pi_70941546
    njah ze kosten ook allemaal salaris natuurlijk en als ze niet spelen kunnen ze moeilijk gaan doen..
    pi_70943324
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 18:58 schreef inZanity het volgende:
    njah ze kosten ook allemaal salaris natuurlijk en als ze niet spelen kunnen ze moeilijk gaan doen..
    Ja, daarom ben ik er ook mee gestopt. Als je uitgaat van een natuurlijk verkoopproces, komen er altijd wel plekken vrij. Dus dan moet zo'n nieuweling even een jaartje wachten. Maar het probleem is dat er bij mij eigenlijk nooit plekken vrij komen

Aan de vooravond van het nieuwe seizoen heb ik mooie uitgebalanceerde selectie. Ga zo maar eens aftrappen
      maandag 13 juli 2009 @ 20:38:27 #164
    168255 J.Herrer
    pi_70944899
    Ik word altijd een beetje moe van die clubs die elke keer navraag naar een speler doen
    Als ze het de eerste keer afwijzen, waarom moeten ze het een dag later dan weer navragen? Alsof ik dan ineens minder vraag ofzo
    pi_70944944
    Echt een topaankoop weten te strikken in de winterstop met Leeds United

Zuculini
      maandag 13 juli 2009 @ 20:53:32 #166
    185115 Juk
    Misschien
    pi_70945470
    Nadat ik aan het einde van vorig seizoen eigenlijk al weg wilde bij Bristol City, maar ben gebleven om Europa in te gaan, heb ik nu dan toch ontslag genomen.

Ik heb gelukkig wel afscheid kunnen nemen met een prijs, namelijk de EURO LEAGUE!
    Terwijl het in de competitie voor geen meter liep de laatste 10 wedstrijden (Mijn überspits miste veel vaker dan normaal) ging het in de voormalige Uefa Cup een stuk beter.

Na de groepsfase met Dinamo Kiev, Cadiz en Timisoara kwam ik Fiorentina tegen. Het is moeilijk in te schatten hoe goed die clubs allemaal zijn geworden ondertussen, dus elke wedstrijd was weer een verassing. Gelukkig was Fiorentina een eitje: 2-3 en 3-1
    Daarna volgde Hoffenheim, die boden iets meer weerstand: 2-3 en 1-1
    Next up, Hertha BSC. Ook hun moesten eraan geloven: 2-0 en 1-1
    Om nog even verder te gaan met het Duitser bashen lootte ik Wolfsburg. In de eerste wedstrijd kwam ik goed weg met een 0-0. In de thuiswedstrijd stond ik met rust al 4-0 voor en ik besloot wat talentjes te laten spelen. Die waren duidelijk het niveau niet gewend dus eindigde de wedstrijd in 4-2.

Toen kwam de finale. Ik had de andere halve finale gezien en dat was Panathinaikos - Werder Bremen. Ik dacht dat ik weer tegen de Duitsers moest, maar verrassend genoeg wonnen de Grieken na penalty's.
    Helaas waren voor de finale mijn 2 spitsen geblesseerd dus kwam zelfs de "funaankoop" Lewandowski aan zijn eerste basisplaats toe. Hij werd me aangeboden voor 110k en dat kon ik eigenlijk niet weigeren, had ik toch nog een lijstjes-speler gekocht.
    In een enorm saaie wedstrijd kwam het enige hoogtepunt in de 30ste minuut, toen ik een vrije trap weergaloos binnen zag vliegen. Voor mijn gevoel 2 seconde later was het rust en nog 4 seconde daarna had ik ineens de beker gewonnen.

Uiteraard gingen alle kurken van de fles. Helaas voor Bristol nam ik 1 competitiewedstrijd later mijn ontslag. Iedereen in mineur natuurlijk, 7 trainers volgden mijn voorbeeld.

Nu zit ik al 3 weken zonder club. De enige clubs die beschikbaar zijn kunnen mijn interesse niet wekken. Feyenoord staat onder review, dat wacht ik nog even af en als dat niks word ga ik maar eens solliciteren bij wat laag spelende clubs. Ik vind het wel jammer dat ik nog geen aanbiedingen heb gehad, ik heb tenslotte net de EuroLeague gewonnen.
    pi_70945606
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef Dein_Gesicht het volgende:

Zuculini
    Heb ik ook bij Heerenveen. Toch maar eens laten spelen
    pi_70945728
    Rosheuvel is los 2 hattricks in 2 wedstrijden

M'n hele team loopt als een trein. Echt wel top-5 materiaal. Ben alleen bang dat ik zoals ieder jaar weer een dip van 15 wedstrijden krijg, waarin ze allemaal als een stel debielen staan te voetballen
    pi_70946428
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 20:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb ik ook bij Heerenveen. Toch maar eens laten spelen
    Bij mij is hij een held. Beste DM.
      maandag 13 juli 2009 @ 21:50:36 #170
    168255 J.Herrer
    pi_70947644
    Aquino weg
    Ik heb er wel een mooi bedrag voor kunnen vragen, maar nu is het nog maar de vraag of ik een vervanger kan vinden die 40+ goals maakt en ook nog naar Hveen wilt komen
    pi_70947651
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef Dein_Gesicht het volgende:

Zuculini
    Hoeveel kostte je dat?

Niet dat ik hem nu nog kan betalen. Zit al in 2015.

[ Bericht 17% gewijzigd door BertMaalderink op 13-07-2009 22:03:16 ]
    pi_70949320
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 21:50 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Hoeveel kostte je dat?

Niet dat ik hem nu nog kan betalen. Zit al in 2015.
    425k.
    pi_70954795
    Wat voor logica zit er in de Champions Cup kwalificatie? Ik heb de triple gepakt met Feyenoord (1e Eredivisie, winnaar KNVB Beker en EURO Cup) en moet dit jaar gewoon weer EURO Cup spelen. Terwijl PSV, dat vorig seizoen 9e is geworden en verder ook niets heeft gepresteerd, wel Champions Cup mag spelen...
      dinsdag 14 juli 2009 @ 02:24:19 #174
    185115 Juk
    Misschien
    pi_70955600
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 01:12 schreef OmeCorn het volgende:
    Wat voor logica zit er in de Champions Cup kwalificatie? Ik heb de triple gepakt met Feyenoord (1e Eredivisie, winnaar KNVB Beker en EURO Cup) en moet dit jaar gewoon weer EURO Cup spelen. Terwijl PSV, dat vorig seizoen 9e is geworden en verder ook niets heeft gepresteerd, wel Champions Cup mag spelen...
    Dat heet een bug

Overigens ben ik, na een half jaar werkloos te zijn geweest, inmiddels begonnen bij RKC.
    Ze wonnen in 2019 nog de eerste divisie maar faalden keihard door gewoon laatste te worden in de Eredivisie. Inmiddels in 2024 staan ze kansloos laatste in de eerste divisie.

Nog een mooie footnote: Ik kreeg een aanbieding van PSV maar wilde dat niet omdat ik opzoek was naar een laag spelende club of Feyenoord. Zie ik net ineens dat PSV 14de staat in de eerste divisie
    pi_70955899
    quote:
    Op maandag 13 juli 2009 22:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

425k.
    Yup, iets in die regio ja.
    pi_70959125
    Ik kom door mijn ietwat risicovolle financiele beleid zwaar in de shit nu

Dit jaar kan ik de aflopende contracten al niet verlengen, omdat het bestuur m'n wage budet met 75% heeft ingekrimpt. Er zijn dus een aantal spelers transfervrij.

Groter probleem zijn de contracten die komend seizoen af gaan lopen, want dat is zowat m'n hele selectie Ik mag dus wel eens heel gauw dikke centen gaan verdienen, anders kan ik straks een heel nieuw elftal gaan bouwen met mindere spelers.

In de winterstop heb ik mijn investering Mikhail Rosheuvel geprobeerd te verkopen (er wordt wekelijks melding gemaakt van grote interesse), maar naar de goede FM/BertMaalderink-traditie wil niemand hem opeens hebben
    pi_70961384
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef Juk het volgende:
    Zie ik net ineens dat PSV 14de staat in de eerste divisie
      dinsdag 14 juli 2009 @ 14:43:09 #178
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_70967284
    Ik maak met Sandhausen ongeveer 50.000 euro verlies per week.
    Heb voor ongeveer 600-700k loon per jaar in de B wat ik niet kan lozen dus hoop dat het volgend jaar als de contracten zijn afgelopen de flinke schuld die gaat ontstaan dan kan wegwerken.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 16:06:19 #179
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_70970528
    Yay, met Manchester City een droomseizoen achter de rug, met 2 bekers, het kampioenschap en kampioen in de Europa League!

Nu hopen dat ik wat spelers kan verkopen want dan kan ik een aantal spelers weer aantrekken.
    Meeste van mijn spelers zijn ongelukkig of licht ongelukkig ivm gebrek aan speeltijd.

Nu wilde Arsenal me als trainer hebben maar na 1,5 jaar Manchester City wil ik alleen nog ergens bondscoach worden of naar een club als Barcelona of Real Madrid.

Manchester United zou ook leuk zijn maar die Fergusson wilt maar niet dood
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      dinsdag 14 juli 2009 @ 16:16:33 #180
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_70970907
    Eerste jaar met QPR in de Premier League gaat best moeizaam: drie keer winst (Wigan, Man City en Man Utd) en zeven keer verlies (Portsmouth, Arsenal, Liverpool, Chelsea, West Ham United, Middlesbrough en Aston Villa). Komt nu een relatief eenvoudig programma aan, waar ik punten wil pakken en stijgen op de ranglijst. Prognose is de twintigste plaats, ik hoop op de zeventiende plaats of hoger.
    pi_70973925
    Soms wil ik een speler gewoon kopen vanwege z'n naam.

Zag zojuist Daniel Drinkwater voorbij komen
    pi_70974412
    Zo, eerste seizoen met Leeds klaar

Met deze manschappen:

Championship, here I come.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 18:43:54 #183
    168255 J.Herrer
    pi_70975662
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 17:46 schreef BertMaalderink het volgende:
    Soms wil ik een speler gewoon kopen vanwege z'n naam.

Zag zojuist Daniel Drinkwater voorbij komen
    In 1 van mijn games is er een regen die Chitavanich heet
    Zal kijken of ik hem nog kan vinden
      dinsdag 14 juli 2009 @ 19:32:07 #184
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70977276
    Kan transfervrij Klose, Schaars en Sahar aantrekken in 2011.. Doen?
    pi_70978537
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 19:32 schreef donroyco het volgende:
    Kan transfervrij Klose, Schaars en Sahar aantrekken in 2011.. Doen?
    Zijn ze goed genoeg voor je team en heb je mensen op die positie nodig?
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:11:01 #186
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70978693
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:07 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Zijn ze goed genoeg voor je team en heb je mensen op die positie nodig?
    Spitsen als pinchhitters bij Fiorentina zijn altijd welkom. Schaars kan ook nog het middenveld zijn mannetje staan, indien er mensen weggaan..
    pi_70978736
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:11 schreef donroyco het volgende:

[..]

Spitsen als pinchhitters bij Fiorentina zijn altijd welkom. Schaars kan ook nog het middenveld zijn mannetje staan, indien er mensen weggaan..
    Maar bedenk dat als je teveel spelers hebt, en ze dus te weinig spelen, zit je met een jankende selectie.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:13:05 #188
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70978772
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:12 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Maar bedenk dat als je teveel spelers hebt, en ze dus te weinig spelen, zit je met een jankende selectie.
    Niet als ik ze aantrek als reserve/rotatiesysteemspeler
    pi_70978831
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:13 schreef donroyco het volgende:

[..]

Niet als ik ze aantrek als reserve/rotatiesysteemspeler
    Ook die willen spelen

Free Transfers zijn leuk, maar ze moeten wel een doel hebben.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:20:16 #190
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70979121
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:14 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ook die willen spelen

Klopt
      dinsdag 14 juli 2009 @ 20:27:39 #191
    100648 kevin33
    Trotse vader!
    pi_70979417
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:14 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ook die willen spelen

Voor de handel/ toekomst, aan het einde van elk seizoen kijk ik bij de topclubs welke jeugdspelers voor nop zijn vertrokken, zijn ze goed genoeg dan biedt ik ze een contract aan ( talent, fulltime ¤ 150,- p/w ), vervolgens mogen ze in de voorbereiding laten zien wat ze kunnen, spelen ze goed, dan krijgen ze een kans, voldoen ze nog niet aan de verwachtingen dan leen ik ze uit aan mijn sattelietclub ( AGOVV ), op die manier blijft je team voorzien van vers bloed, bovendien breken de spelers snel door bij AGOVV.
    Na een seizoen bij AGOVV probeer ik ze weer in de voorbereiding, wil het niet dan is het gaan, voor de meeste talenten krijg ik meer dan een miljoen.
    Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
    Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
    Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
    Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
    pi_70979624
    Met York als 6e geeindigd en tot de play-off finale gekomen tegen mijn grote nachtmerrie. En toen...

Ik had m'n doelpuntenmachine Rosheuvel er de laatste wedstrijden voor straf naast gezet (zelfs eventjes naar het tweede elftal) en daar was opeens Cordero

Championship, here I am
    pi_70983548
    tvp
    pi_70983933
    En toen kreeg ik een error

Heb nog een backup van vijf wedstrijden voor de play-offs, maar daar heb ik even geen zin in nu
    Feit is wel dat ik net zo lang overnieuw speel tot ik weer gepromoveerd ben, mocht het niet meteen lukken.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 22:59:54 #195
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_70984507
    Pfff, krijg mijn team niet op gang in het tweede seizoen. Van tactiek gewijzigd (4-4-2 naar een 4-3-1-2), maar weet mijn aanvallers niet aan de praat te krijgen. AMC en spitsen scoren nooit hoger dan een 6.0. Alles daarachter loopt wel aardig, al vallen er regelmatig tegendoelpunten uit dode spelmomenten.

Wordt er een beetje moedeloos van, maar zal blijven proberen er iets van te maken. Je zou denken dat het moet kunnen...
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_70985164
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 20:27 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Voor de handel/ toekomst, aan het einde van elk seizoen kijk ik bij de topclubs welke jeugdspelers voor nop zijn vertrokken, zijn ze goed genoeg dan biedt ik ze een contract aan ( talent, fulltime ¤ 150,- p/w ), vervolgens mogen ze in de voorbereiding laten zien wat ze kunnen, spelen ze goed, dan krijgen ze een kans, voldoen ze nog niet aan de verwachtingen dan leen ik ze uit aan mijn sattelietclub ( AGOVV ), op die manier blijft je team voorzien van vers bloed, bovendien breken de spelers snel door bij AGOVV.
    Na een seizoen bij AGOVV probeer ik ze weer in de voorbereiding, wil het niet dan is het gaan, voor de meeste talenten krijg ik meer dan een miljoen.
    Voor miljoentjes ga ik niet rapen. Ik scout gewoon talenten, zet ze op de shortlist, krijg je vanzelf alles over ze te weten. Toptalenten trek ik aan, die laat ik in mijn 7 sterren-youth-training facility rijpen, kom je een stuk verder mee qua geld.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:24:26 #197
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70985362
    Lol, ik word genoemd als nieuwe manager van Sevilla
    pi_70985948
    Ik zou Sahar niet halen donroyco, wordt niet zo heel goed, niveau van Fiorentina sowieso niet. Klose en Schaars heb ik ook mijn twijfels bij, vooral Schaars maar het is toch gratis.
    Met heel mijn hart.
      dinsdag 14 juli 2009 @ 23:39:27 #199
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_70986008
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 23:37 schreef Brord_ het volgende:
    Ik zou Sahar niet halen donroyco, wordt niet zo heel goed, niveau van Fiorentina sowieso niet. Klose en Schaars heb ik ook mijn twijfels bij, vooral Schaars maar het is toch gratis.
    Klopt, Fatic wel aangetrokken, was ook transfervrij. Schaars een aanbieding gedaan. Ik zoek wel een kopsterke spits voor komend seizoen; Klose is wel kopsterk, maar ook oud
    pi_70992731
    Ik draai echt een seizoen van uitersten...
    Win voor de 2e keer op rij de Staatskampioenschap van Sao Paulo, door wederom Sao Paulo in de finale te verslaan. Overleef vrij makkelijk de poule voor de Copa Libertadores.

Vervolgens zouden de Copa Libertadores en de eerste divisie samen gaan lopen.. na 9 duels competitie sta ik op 9 punten, in de Copa Libertadores schakel ik Atlante, Cruzeiro en Sao Paulo uit zodat ik net als vorig jaar de finale tegen River mag aantreden.

En als het goed is kan ik weer beschikken over Keirrison en Marquinhos. Die had ik met Brazilië opgeroepen voor het WK waarmee ik in de halve finale 4-4 speelde tegen Spanje, na verlenging stond het 5-5 en Diego miste de beslissende penalty. 3e plaats gehaald door een overwinning op Italië.
      woensdag 15 juli 2009 @ 10:45:52 #201
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_70994058
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 18:00 schreef Dein_Gesicht het volgende:
    Zo, eerste seizoen met Leeds klaar
    [ afbeelding ]
    Met deze manschappen:
    [ afbeelding ]

Championship, here I come.
    Nice

Howson verkocht dus? Hij en Delph waren mijn middenvelders. Delph ging na het 3e seizoen naar Chelsea.
    pi_70994209
    Lol, de negerts van Ghana zijn blij aangezien ik de African Cup gewonnen heb
    pi_70994774
    quote:
    Op dinsdag 14 juli 2009 22:59 schreef Happel het volgende:
    Pfff, krijg mijn team niet op gang in het tweede seizoen. Van tactiek gewijzigd (4-4-2 naar een 4-3-1-2), maar weet mijn aanvallers niet aan de praat te krijgen. AMC en spitsen scoren nooit hoger dan een 6.0. Alles daarachter loopt wel aardig, al vallen er regelmatig tegendoelpunten uit dode spelmomenten.

Wordt er een beetje moedeloos van, maar zal blijven proberen er iets van te maken. Je zou denken dat het moet kunnen...
    Wat voor spitsen heb je? En hoe is hun moraal?

Ik heb zelf nog een behoorlijke klasbak voorin lopen (moet wel van hem af nu) die 5 wedstrijden lang van alle hoeken doelpunten maakt, om er daarna 10 geen pepernoot te raken. Is ook nog geen dag gelukkig geweest, omdat hij verkocht wil worden. Heel frustrerend rotventje.

Wat bij mij erg hielp was om hem zo nu en dan openlijk te bekritiseren in de media, of hem zelfs een waarschuwing of boete te geven voor z'n wanprestaties. Hij accepteerde dat meestal wel en ging dan weer meer gemotiveerd spelen.

Maar dat kan dus alleen als je spitsen hebt waarvan je weet dat ze niet het maximale eruit halen.
    pi_70995790
    Ai, ik heb ontslag moeten nemen bij Figline... Er kwam een baan vrij bij Lazio Roma, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel toe ben aan een nieuwe uitdaging. Ik heb Figline van de Serie C2/B naar de Serie A gebracht, waar het is uitgegroeid tot een goede middenmotor. Maar het was niet de bedoeling dat ik op zo een manier weg zou gaan.
    Die baan bij Lazio kwam vrij, en ik besloot te solliciteren. Maar mijn voorzitter kreeg daar lucht van en gaf mij de optie om zelf ontslag te nemen, waarbij ik mijn reputatie behoud, of hij stuurt me de laan uit, met alle gevolgen van dien. Tja, dan zelf maar ontslag nemen...

En nee, ik ben het niet geworden bij Lazio...dus nu is het wachten op een nieuwe club. Ik ben nog wel bondscoach van Oostenrijk, misschien ga ik me daar ook wel voor een tijdje op richten.
    pi_71000426
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 10:45 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Nice

Howson verkocht dus? Hij en Delph waren mijn middenvelders. Delph ging na het 3e seizoen naar Chelsea.
    Ja, Wolves kwam langs met een bod, waardoor hij meteen begon te janken dat ie weg wilde. Toen er een hoog genoeg bod kwam heb ik m laten gaan. Ik hou niet van jankende spelers.

En Delph is een held ja. Mn begin in de Championship is tot nu toe bemoedigend. Na 10 wedstrijden sta ik 5e.

*edit* Ik heb Howson goed vervangen echter: Enoh van Ajax lag overhoop met zn trainer en die heb ik goedkoop binnen kunnen hengelen

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2009 14:33:31 ]
    pi_71007373
    Topaankoop nummer 2: Laurito
    pi_71009545
    Waar een donderpreek al niet tot kan leiden.

Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_71009568
    Iemand nog een goed trainingsschema voor mij? Zag er een staan in de vorige topics maar die download link is deaud.
    pi_71009688
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 18:45 schreef LudoSanders het volgende:
    Waar een donderpreek al niet tot kan leiden.

[ afbeelding ]
    Laurito!
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 18:46 schreef Paupertje het volgende:
    Iemand nog een goed trainingsschema voor mij? Zag er een staan in de vorige topics maar die download link is deaud.
    Kijk eens even op manutd.nl, daar vind je vast iets leuks.
    Al is alles zelf doen natuurlijk het -allerleukste-
    pi_71009704
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 18:46 schreef Paupertje het volgende:
    http://sortitoutsi.net/forum/index.php?showtopic=34860

Die gebruik ik
    pi_71012473
    quote:
    ik ook en dan maak ik hem nog wat zwaarder
    Dat er net geen zwaar staat
      woensdag 15 juli 2009 @ 20:54:35 #212
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_71013365
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 11:13 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Wat voor spitsen heb je? En hoe is hun moraal?
    Moraal is bijna altijd very good of superb.

Wat bedoel je met de eerste vraag? Het soort spitsen?
    quote:
    Ik heb zelf nog een behoorlijke klasbak voorin lopen (moet wel van hem af nu) die 5 wedstrijden lang van alle hoeken doelpunten maakt, om er daarna 10 geen pepernoot te raken. Is ook nog geen dag gelukkig geweest, omdat hij verkocht wil worden. Heel frustrerend rotventje.

Wat bij mij erg hielp was om hem zo nu en dan openlijk te bekritiseren in de media, of hem zelfs een waarschuwing of boete te geven voor z'n wanprestaties. Hij accepteerde dat meestal wel en ging dan weer meer gemotiveerd spelen.

Maar dat kan dus alleen als je spitsen hebt waarvan je weet dat ze niet het maximale eruit halen.
    Tactiek

AMC

Linkerspits

rechterspits
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_71014331
    Moest de finale van de Copa Libertadores wederom aantreden tegen River. Begon thuis met een 2-0 nederlaag. aangezien in de finale uitdoelpunten tellen moest ik in de finale dus minimaal 2x meer scoren dan River.

In Buenos Aires stond het na 8 minuten al 1-0 door een penalty. Fabinho Capabaixa was de dader en kreeg geel. In de 20e en 22e minuut kopte Mauricio Ramos de 1-1 en 1-2 binnen. Vlak voor rust pakte Fabinho Capabaixa zijn 2e gele kaart en kon douchen. Het duel leek hiermee naar River toe te kantelen. In het eerste kwartier van de 2e helft was het echter Keirrison die scoorde, zijn 12e van het toernooi, 25e van het seizoen. In de 73e minuut raakte diezelfde Keirrison voor 3 tot 4 weken geblesseerd. Het leek af te stevenen op een verlenging(net zoals vorig jaar!) totdat in de 4e minuut blessure tijd Mauricio Ramos een vrije trap binnenknalde. De Copa Libertadores bleef in het bezit van Palmeiras!!!
    pi_71014493
    quote:
    Op woensdag 15 juli 2009 20:54 schreef Happel het volgende:

[..]

Moraal is bijna altijd very good of superb.

Wat bedoel je met de eerste vraag? Het soort spitsen?
    [..]

Tactiek

AMC

Linkerspits

rechterspits
    Waarom dat pijltje naar achteren bij die spits? Ik merk zelf dat als je meer een type 'schaduwspits' zoekt (wat ik denk dat je probeert te bereiken zo), dat je dan gewoon beter de slider van attacking meer naar links kunt duwen. Pijltje naar achteren werkt volgens mij averechts.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2009 21:31:23 ]
      woensdag 15 juli 2009 @ 23:48:43 #215
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_71019799
    Het seizoen met SV Sandhausen zit erop en ik ben uiteindelijk 3e geworden in een bloedstollende eindstrijd waardoor ik in een rechtstreekse confrontatie met Osnabruck mag uitmaken wie er gaat promoveren. Helaas heb ik de 1ste match verloren en dat is voor FM al genoeg om de conclusies te trekken.

pi_71024276
    Haha zo heb ik ooit een bekerfinale met penalties verloren, terwijl ik er toch echt twee strafschoppen meer scoorde dan m'n tegenstander
    pi_71025773
    Heb uit frustratie mijn Palmeiras game afgesloten en voorlopig even in de ijskast gezet.. Nadat ik in de competitie weer knullig puntverlies had geleden startte de eerste wedstrijd van de finale Recopa. Nadat ik met 1-0 achter kwam, kreeg Keirrison een penalty. Uitgerekend nu miste hij en raakte 5 minuten later geblesseerd.. terwijl hij net terug was van een blessure...

Heb nu een nieuwe game gestart waarin ik (zoals gewoonlijk) met 1 manager heb ik als een van de doelen om NAC Breda kampioen van Nederland te maken, met de 2e manager is mijn doel om Hartlepool United(Engelse League One) naar de Premier League te lijden.

Vervolg doelen zijn dan Europese bekers(NAC Breda) en de Premier League titel(Hartlepool)..

Maarja dat is voor later want zit nog in de voorbereiding van seizoen 1, en heb zaterdag pas weer de tijd goed te fm-en
      donderdag 16 juli 2009 @ 11:39:46 #218
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_71028491
    Net een nieuwe tactiek geprobeerd met Man City

Eerste helft kwam ik daardoor al vrij snel ( na 13 minuten ) achter tegen Arsenal om de Charity Shield ( 0-2 ).

Vlak voor rust maakt Aquino de aansluitingstreffer.

Tijdens de rust mijn 2 verdedigers ( die beide een 5.7 scoorden ) boos toegesproken, tegen de rest heb ik gezegd dat ze veel beter kunnen.

Resultaat: 4 - 2 winst

Mijn opstelling is:

3-1-2-2-2

3 centrale verdedigers
    1 verdedigende middenvelder die opkomt
    2 vleugelspelers
    2 aanvallende middenvelders
    2 spitsen
    PieAir
      donderdag 16 juli 2009 @ 12:48:26 #219
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71030501
    Kampioen geworden met Fiorentina in het derde seizoen (2010/2011) Ik word nu op handen gedragen door de supporters en de club, het was voor het eerst sinds 1969 dat La Viola landskampioen werd. Meteen een aanbieding van Griekenland als bondscoach gekregen, maar afgeslagen. Ik stond met nog 3 wedstrijden te spelen 1 punt voor op Inter, maar moest nog tegen Inter spelen. Tegen de Milanezen heb ik met 1-0 gewonnen, een eigen doelpunt van Chivu deed ze de das om (dat zal ze leren!).

Nu bezig voor het komende seizoen, net voor de belangrijke wedstrijd is Sebastien Frey geblesseerd (6-8 maanden vanwege virusinfectie) geraakt, resterende wedstrijden met een talent uit de jeugd gekeept, Seculin, hij wordt 3e doelman. Ik heb al een vervanger voor Frey, Igor Akinfeev wilde wel ballen stoppen in Florence, en ook nog gratis overkomen van CSKA Moskou (alleen een clausule van 8,25 miljoen euro). Verder had ik al eerder Stijn Schaars en Ivan Fatic transfervrij aangetrokken. Nu nog op zoek naar een robuuste verdediger en een degelijk koppende spits. Ik hoop dat ik nog een aantal spelers kan slijten, dat scheelt een hoop gezeur voor een basisplek.

Stay tuned!
      donderdag 16 juli 2009 @ 13:08:19 #220
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_71031097
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 12:48 schreef donroyco het volgende:
    Kampioen geworden met Fiorentina in het derde seizoen (2010/2011) Ik word nu op handen gedragen door de supporters en de club, het was voor het eerst sinds 1969 dat La Viola landskampioen werd. Meteen een aanbieding van Griekenland als bondscoach gekregen, maar afgeslagen. Ik stond met nog 3 wedstrijden te spelen 1 punt voor op Inter, maar moest nog tegen Inter spelen. Tegen de Milanezen heb ik met 1-0 gewonnen, een eigen doelpunt van Chivu deed ze de das om (dat zal ze leren!).

Nu bezig voor het komende seizoen, net voor de belangrijke wedstrijd is Sebastien Frey geblesseerd (6-8 maanden vanwege virusinfectie) geraakt, resterende wedstrijden met een talent uit de jeugd gekeept, Seculin, hij wordt 3e doelman. Ik heb al een vervanger voor Frey, Igor Akinfeev wilde wel ballen stoppen in Florence, en ook nog gratis overkomen van CSKA Moskou (alleen een clausule van 8,25 miljoen euro). Verder had ik al eerder Stijn Schaars en Ivan Fatic transfervrij aangetrokken. Nu nog op zoek naar een robuuste verdediger en een degelijk koppende spits. Ik hoop dat ik nog een aantal spelers kan slijten, dat scheelt een hoop gezeur voor een basisplek.

Stay tuned!
    Dat probleem heb ik dus ook, ik moet ook een groot aantal spelers zien te slijten
    PieAir
    pi_71037916
    Na de uiteindelijk succesvolle herinstallatie besloot ik een game te beginnen met Bari. Verwachting: middenmoot Serie B. De financiële situatie was niet negatief, maar ruimte voor (veel) nieuwe aankopen was er niet met zo'n 350k transferbudget. De selectie bestond voor een groot deel uit gehuurde spelers van Serie A clubs. Prima spelers op zich, helaas dus niet van mij. Bij gebrek aan andere serieuze opties, besloot ik het hiermee te doen, op één gekochte verdediger na. De tactiek werd een 4-1-4-1 waarbij de spits een snelle targetman (run) is en de wingers een vrije rol hebben. En met die tactiek begon het eigenlijk al meteen zeer behoorlijk. In de voorbereiding waren de resultaten meteen behoorlijk, er werden enkele grote ploegen bedwongen, en in de competitie werd die lijn doorgetrokken. Alleen de beker was geen succes, ik werd in de kwalificatie al onterecht uigeschakeld door Ascoli.

Maar in de competitie ging het goed. Zo goed zelfs, dat ik van het nieuwe bestuur (een consortium nam de club over en verbeterde de trainings- en jeugdfaciliteiten tot State of the Art) in het zadel mocht blijven, ondanks eerdere plannen om een andere coach neer te zetten. En dat vertrouwen heb ik uitbetaald. De verwachte plek in de middenmoot werd ver overtroffen en nu - 3 wedstrijden voor het einde - ben ik kampioen! Met een selectie die voor een derde bestaat uit huurlingen mag ik de stap hogerop wagen. Ik hoop dat ik tijd en middelen krijg om een stabiele Serie A-ploeg te bouwen, want ik vermoed dat me dat met deze selectie niet gaat lukken.

Screens komen als het seizoen écht is afgelopen, verzoekjes zijn natuurlijk welkom
      donderdag 16 juli 2009 @ 16:41:05 #222
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_71038339
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 16:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Na de uiteindelijk succesvolle herinstallatie besloot ik een game te beginnen met Bari. Verwachting: middenmoot Serie B.
    Mooi dat je meteen kampioen wordt en nu hopen dat je volgend jaar kan overleven.

Ik ben zelf na 1 jaar gestopt met het managen van SV Sandhausen. Dit jaar wilde ik voor de titel gaan maar opeens kwam ik het bericht tegen dat mijn favoriete FM-club een paar weken geleden failliet is verklaard en is opgeheven. Er is een nieuwe club opgericht op de overblijfsele die het komende jaar op het 9de niveau in Engeland gaat spelen. Fisher Athletic(Fisher FC nu) speelt nu nog in de Conference South waardoor ik nu voor de laatste keer met ze ga én kan FMen. Het is hopen dat ik betere resultaten dan de 16 nederlagen op rij in het echt.

In het echt is het zelfs zo ver gekomen er een veiling werd uitgeschreven om manager voor een dag te zijn. Één vrouw verzamelde 500(250 andere bron) pond en mocht zo voor een dag manager zijn waarmee ze ook nog eens de eerste vrouwelijke manager ooit werd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Prik0 op 16-07-2009 17:02:56 ]
      donderdag 16 juli 2009 @ 17:05:54 #223
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71039125
    Ik wil je team wel zien, EnGCatjuh
    pi_71039245
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 17:05 schreef donroyco het volgende:
    Ik wil je team wel zien, EnGCatjuh
    Selectie of tactiek?
      donderdag 16 juli 2009 @ 17:15:31 #225
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71039454
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Selectie of tactiek?
    Selectie
    pi_71050763

donderdag 16 juli 2009 @ 23:53:46 #227
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71050927
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 23:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Degelijk
    pi_71051176
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 23:53 schreef donroyco het volgende:

[..]

Degelijk
    Geen wereldschokkende dingen inderdaad. Alleen Guberti heeft zich qua prestaties echt ontwikkeld als een held
    pi_71051458
    Hoppa, mn parent club Arsenal stalt Bendtner ff bij me
      vrijdag 17 juli 2009 @ 00:12:50 #230
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_71051478
    quote:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Mag ik een screentje van Pit.
    pi_71051624
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 00:12 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Mag ik een screentje van Pit.
    Tuurlijk. Stond lang op linksmid, maar verloor die plek aan Lanzafamme toen die terugkwam van een blessure en minder goed dan Barreto bleek in de spits.

pi_71051750
    Mooi. Ik moest tegen West Ham in de FA Cup, en vanaf t moment dat de loting was geweest zat de manager van West Ham mij belachelijk te maken in de pers. Ik was een slechte manager, zou Leeds nooit de Premier League inkrijgen etc etc. Ik ga daar nooit op in, maar vond het toch irritant.

Mn teampje zo goed mogelijk proberen neer te zetten:

Bendtner meteen belangrijk voor me, en ik mag met een gerust hart zeggen dat de West Ham manager mn harige witte Championship-reet kan kussen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 14:14:15 ]
      vrijdag 17 juli 2009 @ 00:39:58 #233
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_71052040
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 00:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tuurlijk. Stond lang op linksmid, maar verloor die plek aan Lanzafamme toen die terugkwam van een blessure en minder goed dan Barreto bleek in de spits.

[ afbeelding ]
    Hij is wat minder goed dan de voorgaande FM's maar nog steeds een goede speler voor jouw niveau.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 01:01:04 #234
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_71052445
    4e seizoen nu met Leeds. Begon aardig, daarna beetje op en af en een slechte periode. Nu weer de stijgende lijn te pakken. na 30 wedstrijden te spelen in het 2e jaar van de PL sta ik nu op een 9e plek.
    5 punten achterstand op de nummer 7 voor europees voetbal. Doel is nog steeds om degradatie te voorkomen.

Net wel uit bij Manchester United gewonnen, onverdiend overigens maar toch leuk.
    Oja, en ik ben gevraagd door Portsmouth om daar manager te worden. Kan het dubbele aan salaris verdienen, maar ik ben nog niet klaar met Leeds.

Als de competitie is afgelopen wel even wat spelers de deur uitwijzen, doorselecteren dus....

[ Bericht 10% gewijzigd door BruggiKeane op 17-07-2009 01:12:42 ]
      vrijdag 17 juli 2009 @ 12:04:22 #235
    168804 Buitendam
    Commissaris.
    pi_71061555
    Ik zit met PSV in mijn eerste seizoen, 21 wedstrijden onderweg.
    Ongelofelijk hoeveel titelkandidaten er nog zijn. 7 clubs doen nog volop mee, retespannend.
    Dit, dus.
    pi_71065475
    Hoppa, Bendtner draait meteen goed mee. Ik speel momenteen een hyper-offensief 4-4-2///4-2-4 (ligt eraan hoe je het bekijkt)...en mn gouden koppel Bendtner//Laurito schoppen dr asociaal veel ballen in.

Jammer dat ik Bendtner volgend seizoen weer terug moet inleveren bij Arsenal
      vrijdag 17 juli 2009 @ 13:54:45 #237
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71065784
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 13:46 schreef Dein_Gesicht het volgende:
    Hoppa, Bendtner draait meteen goed mee. Ik speel momenteen een hyper-offensief 4-4-2///4-2-4 (ligt eraan hoe je het bekijkt)...en mn gouden koppel Bendtner//Laurito schoppen dr asociaal veel ballen in.

Jammer dat ik Bendtner volgend seizoen weer terug moet inleveren bij Arsenal
    Welk team speel je? Bij mij is Bendtner transfervrij , maar ik heb al goede spitsen
    pi_71065867
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 13:54 schreef donroyco het volgende:

[..]

Welk team speel je? Bij mij is Bendtner transfervrij , maar ik heb al goede spitsen
    Leeds, Arsenal is mijn parent club en ze stuurde me Bendtner (ik betaal zn loon niet eens, geniaal) ff gratis op de bus.

Zie screenie hierboven:

Meteen van een Premier League team gewonnen met m in mn team

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 14:15:00 ]
    pi_71074720
    Vraagje. Bij mijn Ajax game zitten steeds meer spelers te zeuren dat ze ongelukkig zijn met het gebrek aan eensgezindheid binnen de club.
    Wat kan ik hier aan doen??
    No bitch to me
    pi_71075515
    Met NAC Breda in ieder geval de Zomerbeker al overleefd. Uit 1-3 winst op Hibernian, thuis 1-0 gewonnen. Het wachten is nu op de loting van de 2e voorronde UEFA Cup!
    pi_71076591
    Nou, na mijn gedwongen vertrek bij Figline in december 2013 heb ik nog altijd geen nieuwe club gevonden. Ik ben nog wel bondscoach van Oostenrijk, en heb één oefenwedstrijd gespeeld die ik vrij simpel met 3-0 won van Nieuw Zeeland. Maar goed, ik wil weer ergens aan de slag. Het is nu alweer maart 2014 en er is nog geen enkele club geweest die het in me ziet zitten. Zelfs Excelsior en dat soort kleine clubs uit de Jupiler League durven het niet aan. In de media wordt ik overigens wel vaak genoemd bij verschillende clubs.

Ik sta open voor iedere competitie(heb Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Portugal, Schotland en Spanje als competities geselecteerd), mits het maar een acceptabel niveau is. Ik wil niet meer met een club als Figline vanuit een lagere divisie opklimmen. Nee, een Ere- of Eerste Divisie club, in welk land dan ook. Ik solliciteer er op los, maar vooralsnog zonder succes. Ik ben benieuwd waar ik terecht kom. Een nieuwe game zie ik voorlopig niet zitten, dat vind ik zonde na wat ik met Figline heb bereikt

Edit: enkele minuten na het posten van dit bericht krijg ik zowaar een aanbod van een mooie club: Sparta Rotterdam. De ploeg is 2 jaar geleden gedegradeerd uit de Eredivisie, vervolgens 9e geworden in de Jupiler League en staat nu op een 6e plaats met al een periodetitel op zak.
    Er is één dag voor mijn aantreden een nieuwe voorzitter aangesteld. Zijn eerste daad was vervolgens het aanstellen van mij als manager en de miljoenenschuld wegwerken. Da's beide gelukt

Zo op het eerste gezicht heeft Sparta een matig elftal, dat nog niet eens om het kampioenschap in de JL kan meestrijden. Maar goed, daar ga ik verandering in aanbrengen

[ Bericht 25% gewijzigd door Winski05 op 17-07-2009 20:07:24 ]
    pi_71078097
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 19:55 schreef Winski05 het volgende:
    Nou, na mijn gedwongen vertrek bij Figline in december 2013 heb ik nog altijd geen nieuwe club gevonden. Ik ben nog wel bondscoach van Oostenrijk, en heb één oefenwedstrijd gespeeld die ik vrij simpel met 3-0 won van Nieuw Zeeland. Maar goed, ik wil weer ergens aan de slag. Het is nu alweer maart 2014 en er is nog geen enkele club geweest die het in me ziet zitten. Zelfs Excelsior en dat soort kleine clubs uit de Jupiler League durven het niet aan. In de media wordt ik overigens wel vaak genoemd bij verschillende clubs.

Ik sta open voor iedere competitie(heb Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië, Portugal, Schotland en Spanje als competities geselecteerd), mits het maar een acceptabel niveau is. Ik wil niet meer met een club als Figline vanuit een lagere divisie opklimmen. Nee, een Ere- of Eerste Divisie club, in welk land dan ook. Ik solliciteer er op los, maar vooralsnog zonder succes. Ik ben benieuwd waar ik terecht kom. Een nieuwe game zie ik voorlopig niet zitten, dat vind ik zonde na wat ik met Figline heb bereikt

Edit: enkele minuten na het posten van dit bericht krijg ik zowaar een aanbod van een mooie club: Sparta Rotterdam. De ploeg is 2 jaar geleden gedegradeerd uit de Eredivisie, vervolgens 9e geworden in de Jupiler League en staat nu op een 6e plaats met al een periodetitel op zak.
    Er is één dag voor mijn aantreden een nieuwe voorzitter aangesteld. Zijn eerste daad was vervolgens het aanstellen van mij als manager en de miljoenenschuld wegwerken. Da's beide gelukt

Zo op het eerste gezicht heeft Sparta een matig elftal, dat nog niet eens om het kampioenschap in de JL kan meestrijden. Maar goed, daar ga ik verandering in aanbrengen
    Probeer een parent club te vinden, is altijd handig
    pi_71079106
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 20:55 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Probeer een parent club te vinden, is altijd handig
    Sparta heeft Werder Bremen als parent club
    Dus ik zal eens kijken of ik wat spelers van Werder kan huren, volgend seizoen.
    pi_71079299
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 21:31 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Sparta heeft Werder Bremen als parent club
    Dus ik zal eens kijken of ik wat spelers van Werder kan huren, volgend seizoen.
    Dat is wel handig ja.
    pi_71079574
    Zo, mijn seizoen 2011/2012 zit erop. Ik ben wederom kampioen geworden met Heerenveen, en heb voor het eerst ook de beker gepakt tegen het altijd lastige Ajax. Europees gezien vloog ik eruit met de 1e knockout-ronde tegen Arsenal, wat overigens niet onverdienstelijk was.

Milevskyi is mijn beste man, topscoorder + meeste assists + meeste MoM
    Voor volgend jaar wil ik een hoop nieuw talent de kans geven zich te ontwikkelen, met de oudere garde als backup.
    pi_71079962
    Speel nu met 9.03, man man man het lijkt wel of FM 100 x zwaarder draait dan 9.02
    pi_71080000
    quote:
    [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Met welke skin speel jij?
    pi_71080203
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 22:06 schreef Radegast het volgende:

[..]

Met welke skin speel jij?
    Xenon 2008 for FM09.
    pi_71087321
    Wat een heerlijk spel toch! Gewoon Man Utd uit de FA cup geknikkerd met Swansea Uit met veel geluk gelijk gespeeld en thuis gewoon winnen In de ronde erna er door Man City uitgeknikkerd met acceptabele cijfers.

Bodde vertrekt helaas met een vrije transfer. Heeft iemand een goed, goedkoop alternatief?

zaterdag 18 juli 2009 @ 13:04:18 #250
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71091750
    Eerste hoogtepuntje bij mijn Santa Clara is behaald, Liga Sagres-club Rio Ave uitgeschakeld voor de beker .
    ><(({°>
      zaterdag 18 juli 2009 @ 13:16:11 #251
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_71092003
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 18:42 schreef TornadoDK het volgende:
    Vraagje. Bij mijn Ajax game zitten steeds meer spelers te zeuren dat ze ongelukkig zijn met het gebrek aan eensgezindheid binnen de club.
    Wat kan ik hier aan doen??
    Zijn je resultaten wel goed?
    Volgens mij zijn er dan een paar rotte appels in je selectie.
    Probeer uit te zoeken wie het zijn en of het de moeite waard is ze nog te behouden.
    Kijk als je een goede assistent trainer hebt naar zijn trainersverslagen.

[ Bericht 16% gewijzigd door BruggiKeane op 18-07-2009 14:35:37 ]
    pi_71092823
    Grmbl.

Na Liverpool in de kwartfinale van de FA Cup thuis op een respectabele 1-1 te houden, mocht ik mijn 100e wedstrijd voor Leeds als manager spelen in het altijd sfeervolle Anfield

1 ding is me duidelijk gemaakt. Als ik promoveer, heb ik nog veel werk te doen. Verloren met 2-0, maar zelfs met een 4-3-3 opstelling is het me maar gelukt om -1- schot op doel te krijgen
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:08:36 #253
    168255 J.Herrer
    pi_71093107
    Le Tallec is ook een beest
    Hij heeft Aquino al bijna doen vergeten

Omdat ik in de competitie met name in de beginfase veel punten morstte kan ik het kampioenschap dit seizoen wel vergeten, maar dan richt ik me wel op de 2e plek (CL).

Europees gaat het goed, in de CL 3e geworden waardoor ik overwinterde in de UC. Vervolgens AEK uitgeschakeld (uit in Athene met 7-0 gewonnen ) en sta met 1 been in de kwartfinale omdat ik Werder Bremen thuis 4-1 klop gaf. Volgende wedstrijd is de return in Bremen
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:17:00 #254
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71093302
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:08 schreef J.Herrer het volgende:
    Le Tallec is ook een beest
    Hij heeft Aquino al bijna doen vergeten

Omdat ik in de competitie met name in de beginfase veel punten morstte kan ik het kampioenschap dit seizoen wel vergeten, maar dan richt ik me wel op de 2e plek (CL).

Europees gaat het goed, in de CL 3e geworden waardoor ik overwinterde in de UC. Vervolgens AEK uitgeschakeld (uit in Athene met 7-0 gewonnen ) en sta met 1 been in de kwartfinale omdat ik Werder Bremen thuis 4-1 klop gaf. Volgende wedstrijd is de return in Bremen
    En met je Atletico CP? Waar ben je daar? .
    ><(({°>
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:24:04 #255
    168255 J.Herrer
    pi_71093464
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:17 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

En met je Atletico CP? Waar ben je daar? .
    Nog steeds in de Liga Vitalis (1e divisie) maar die game staat in de wachtkamer
    Daar ga ik nog wel een keer mee verder als ik weer zin heb... ooit
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:37:40 #256
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71093794
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 14:24 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Nog steeds in de Liga Vitalis (1e divisie) maar die game staat in de wachtkamer
    Daar ga ik nog wel een keer mee verder als ik weer zin heb... ooit
    Tsk.
    ><(({°>
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:45:03 #257
    168255 J.Herrer
    pi_71093981
    In Bremen weten ze nu ook wie Le Tallec is

Kwartfinale tegen AZ
      zaterdag 18 juli 2009 @ 14:45:29 #258
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71093994
    De inmiddels 30 jarige Diego is transfervrij naar Cambuur gekomen, in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax voor de JC Schaal gaf hij 1 assist en maakte hij zelf 3 goals in een wedstrijd die in 5-0 eindigde. Dekselse dekselaar!
    pi_71094065
    Ik zal ook maar eens mijn eerste verhaaltje over FM neerplempen.

Ben, om carriere te maken, met het laagste team wat ik kon vinden begonnen, Vauxhall Motors. Ze stonden er, met een verwachte eindpositie van 24e in de Blue Square North, niet goed voor. Dat bleek ook uit het feit dat, wanneer ik een beetje spelers zat te scouten, mijn assistent-coach vond dat ik een centrale middenvelder met een passing van 2, en slechte mentale stats, direct moest aantrekken als versterking. Pure armoede dus.

Het eerste seizoen heb ik geprobeerd om wat overbodige spelers te lossen, maar dat wilde niet lukken, want niemand wilde ze hebben. Vervolgens heb ik de volledige selectie aangeboden een contract tot het einde van het jaar te tekenen, voor 20 euro onder hun normale salaris. Doordat een flink aantal hier positief op reageerde, had ik zowaar wekelijks een euro of 700 over om transfervrije spelers mee aan te trekken. Mijn keuzes vielen op een huurspeler, Matthew Flynn, een grote back met goede fysieke stats. Handig voor dode spelmomenten en de tegenstander kon nu niet mijn volledige laatste linie eruit lopen. Daarnaast kwamen er twee Nederlanders, Danny van Engeland, een linker vleugel speler met een aardige voorzet, en stond fysiek ook zijn mannetje. De tweede was Edgar van der Roer, een 37-jarige spits, met een snelheid en acceleratie van 18, en finishing en positioning was ook >12. Dat moest afdoende zijn voor handhaving, dacht ik zo.

Dat was het ook. Edgar en Danny scoorden als debielen, en aan het einde van het jaar kon ik geld vrijmaken voor nog een Nederlander, Harry Zwarthoed. Bovendien bleken een paar Vauxhall spelers in staat te zijn om mee te gaan met het niveau van de aankopen.

De promotie was een feit, en een spannend jaar (want volgens de media weer 24e plek ) zou gaan beginnen. Ik wist Ramon Luijten te strikken, met een pass van 16 en behoorlijke mentale stats dacht ik een spelmaker van formaat te hebben, en wilde ik mijn team om hem heen bouwen. Ramon wist in mijn tweede jaar ook menig wedstrijd voor me te winnen, vooral door een verwoestend afstandsschot. Helaas is Ramon van glas, en om de 4 weken ben je hem 2 weken kwijt. Bovendien stoort dat gewoon zijn vooruitgang. Door de aankoop van een spits in de winterstop, Rob van Poppel, die 12 keer in 15 duels scoorde, wist ik definitief de weg naar boven in te zetten, en de play offs te halen:

Dat vond mijn team echter een goed moment om de grootste thuisnederlaag van het seizoen te ondergaan, dus nog een jaar BSP.

Inmiddels ben ik wat leuke aankopen verder, maar het team is nog erg wisselvallig, misschien haal ik de playoffs weer:

Helaas moet ik nog tegen York, Kettering, Rotherham, Ebbsfleet, Cambridge en Southport. De Conference Cup heb ik wel gewonnen, dus mijn board is blij met me! Volgend jaar gaat Marcel Pronk naar het centrum, dat is geloof ik wel de klasbak die ik in Ramon Luijten ook zag.
    My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
    pi_71094413
    Ben nu FM 09 aan het kopen. 2008 nu pas gehad, dus vandaar ook nu pas de overstap naar 09

[ Bericht 1% gewijzigd door Philip10 op 18-07-2009 15:10:01 ]
      zaterdag 18 juli 2009 @ 15:15:47 #261
    168255 J.Herrer
    pi_71094626
    Ik zet jankwijf Velthuizen een keer op goal omdat ie altijd aan m'n kop zeurt om een basisplek, en hoppa.. meteen een 4-1 pak slaag
    Die gast kan het wel vergeten en mag wat mij betreft op zoek naar een andere club
      zaterdag 18 juli 2009 @ 15:19:43 #262
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71094700
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 15:15 schreef J.Herrer het volgende:
    Ik zet jankwijf Velthuizen een keer op goal omdat ie altijd aan m'n kop zeurt om een basisplek, en hoppa.. meteen een 4-1 pak slaag
    Die gast kan het wel vergeten en mag wat mij betreft op zoek naar een andere club
    Bij mij deed hij het wel goed altijd, bij FC Omniworld . Hij was toen wel al 27 of 28 ofzo.

PS: Ik sta nu met Santa Clara met 13 punten uit 5 wedstrijden fier aan kop in de Liga Vitalis .
    ><(({°>
      zaterdag 18 juli 2009 @ 16:36:35 #263
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71096407
    @ Akwableet

Je team lijkt wel Oranje Motors te heten, leuk je verhalen te horen?
    pi_71096474
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 16:36 schreef donroyco het volgende:
    @ Akwableet

Je team lijkt wel Oranje Motors te heten, leuk je verhalen te horen?
    Ja ik weet het, mijn Club Loyalty is ook gewoon erg laag (7). Maar de beste transfervrije spelers zijn gewoon echt bijna allemaal Nederlands. Er zitten meer teams in de competitie met 3 a 4 Nederlanders in de basis. Beetje een stukje scheefheid in het spel denk ik.
    My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
      zaterdag 18 juli 2009 @ 16:44:30 #265
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71096563
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 16:39 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Ja ik weet het, mijn Club Loyalty is ook gewoon erg laag (7). Maar de beste transfervrije spelers zijn gewoon echt bijna allemaal Nederlands. Er zitten meer teams in de competitie met 3 a 4 Nederlanders in de basis. Beetje een stukje scheefheid in het spel denk ik.
    Nederlanders willen gewoon graag naar Engeland
      zaterdag 18 juli 2009 @ 16:46:54 #266
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71096610
    Nog steeds verloopt het voorspoedig. Bijna winterstop en ik sta nog steeds bovenaan met 7 keer winst en 2 keer gelijk.

Edit: Nouja, bijna winterstop valt wel mee, het is half november .
    ><(({°>
      zaterdag 18 juli 2009 @ 16:51:22 #267
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_71096689
    Tweede seizoen in PL opnieuw zestiende met QPR. Marquinhos en Keirrison moeten verkopen, want die wilden hogerop. Als vervangers opnieuw twee Brazilianen gehaald: Roni en Dentinho. Afgelopen seizoen waren er maar vier clubs die meer scoorden, maar ik kreeg helaas veel tegen. Terwijl mijn achterhoede in mijn optiek best aardig is. Joe Hart is de doelman, Rafinha rechtsback, Antunes linksback, Henrique en Loïc Nestor centraal. Verder heb ik op de bank nog Chris Gunter, Paul Robinson, Sergei Ignashevich en Dalton.
      zaterdag 18 juli 2009 @ 16:53:13 #268
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_71096725
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 16:51 schreef M0NTANA het volgende:
    Tweede seizoen in PL opnieuw zestiende met QPR. Marquinhos en Keirrison moeten verkopen, want die wilden hogerop. Als vervangers opnieuw twee Brazilianen gehaald: Roni en Dentinho. Afgelopen seizoen waren er maar vier clubs die meer scoorden, maar ik kreeg helaas veel tegen. Terwijl mijn achterhoede in mijn optiek best aardig is. Joe Hart is de doelman, Rafinha rechtsback, Antunes linksback, Henrique en Loïc Nestor centraal. Verder heb ik op de bank nog Chris Gunter, Paul Robinson, Sergei Ignashevich en Dalton.
    Vier clubs die meer scoorden, maar toch zestiende? Wow. Met zo'n verdediging lijkt me dat inderdaad niet nodig.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ><(({°>
    pi_71097181
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 16:39 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Zit ook bij een BSS-club, en bijna al mijn aankopen zijn Nederlanders.Ik geloof dat ik inmiddels 7 Nederlanders in m'n selectie heb, waarvan 6 een basisplek hebben
      zaterdag 18 juli 2009 @ 18:52:57 #270
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_71099865
    Zo, het 4e seizoen met Leeds United zojuist afgerond en met succes! Ik ben uiteindelijk op een 7e plek geeindigt, die in dit geval recht geeft op europees voetbal.
    De strijd ging op het laatst nog tussen Everton, Chelsea en Leeds. Uiteindelijk bijna alles gewonnen, en Everton en Leeds verspeelden allebei nog wat punten. De laatste wedstrijd was op Elland Road tegen Chelsea:

Ik kon zelfs nog 6e eindigen, alleen had Tottenham een beter doelsaldo. Nu dus 7e en omdat Arsenal en Manchester City de cups wonnen en hoger geplaatst zijn dan mij, is die laatste europese plek voor mij

Veruit mijn langste en leukste game ooit, meestal heb ik het na 2 seizoen wel gezien.

Oja, Nederland staat op een 25e plek op de wereldranglijst en doet niet mee aan het EK 2012

[ Bericht 4% gewijzigd door BruggiKeane op 18-07-2009 19:16:47 ]
    pi_71100664
    Zo, wie de man?

Vooral te danken aan:

Verdedigingsleider:

Midden(v)(h)eld:

en doelpuntenmaker:

Nu mag ik mijn kunstjes laten zien in de Premier League

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2009 20:28:25 ]
    pi_71101265
    Hoe krijg je Laurito naar de Championship?
    pi_71101365
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 19:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Hoe krijg je Laurito naar de Championship?
    Nou, gewoon. Bod maken en geaccepteerd krijgen, en m een contract aanbieden.

*edit* hij lag overhoop met zn manager, had dat seizoen geen enkele wedstrijd gespeeld. Heb wat zitten stoken in de pers en toen wilde ie wel komen (wel met een release clausule voor als we niet promoveerde)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2009 20:29:06 ]
    pi_71104750
    wtf, ik ben bondscoach van Ivoorkust, en t WK begint nu.

En ik kan geen -enkele- keeper uit Ivoorkust vinden?
    pi_71105608
    4x scoren, maar winnen ho maar

pi_71107976
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 23:05 schreef Boe-man het volgende:
    4x scoren, maar winnen ho maar

[ link | afbeelding ]
    Ehm das lullig...

Over Nederlanders naar Engeland halen.. Heb Dion Dickoff, Koen Verhoef en Jan Smit naar Hartlepool gehaald
    Jan Smit scoorde al 5x in 6 duels. Sta na 8 duels 19e met 8 punten.. dat krijg je er van als Jan Smit 3x scoort, maar de tegenstander ook
      zondag 19 juli 2009 @ 00:53:25 #277
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_71108031
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 00:51 schreef MMUFC het volgende:

[..]

dat krijg je er van als Jan Smit 3x scoor
    1= Yolanthe
    2= Liza
    3=???
      zondag 19 juli 2009 @ 00:55:05 #278
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71108078
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 00:53 schreef PirE het volgende:

[..]

1= Yolanthe
    2= Liza
    3=???
    pi_71108079
    Waar kan je zien of een speler met pensioen gaat? Heb een speler van 29 die z'n aflopende contract niet wil verlengen. Als ik dan het bericht krijg dat hij het weigert zegt de media dat het komt omdat hij retired aan het einde van het seizoen. Maar 1. zie ik dat nergens staan, 2. heb ik daar geen melding van gehad, 3. kan ik hem ook niet vragen die beslissing te heroverwegen en 4. is hij basisspeler en dus 29 .

Valt er iets aan te doen? Desnoods met een editor ?
    pi_71108567
    Worden hier door andere mensen gekookte trainingen gebruikt? Ik heb zelf nu de Tug-training ergens vandaan gehaald, maar heb niet echt het idee dat deze goed werkt. Ik speel met Liverpool en heb uiteraard 7 sterren voor elke trainer.

Ik vraag me af of er betere schema's zijn.
      zondag 19 juli 2009 @ 01:31:45 #281
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_71108810
    Ik speel net als een enkeling hier in de onderste regionen van de Engelse competitie en heb mijn elftal tot nu toe volledig Engels weten te houden. Net als de andere ploegen in mijn competitie. Misschien toch maar eens een kijkje overzees nemen.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_71109557
    Ik speel met York met doorgaans iets van drie Nederlandse spelers in m'n selectie. In het begin via vrije transfers uit het amateurvoetbal, maar inmiddels ben ik ook in staat om spelers uit de eerste divisie en lagere eredivisie te halen. Zeker in de eerste divisie zit veel talent voor weinig geld.

Voor de rest is m'n team volledig Engels (of Iers, Schots, Welsh) en dat wil ik graag zo houden.
    pi_71109581
    Speel nu met America, Real en Cruzeiro
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71110746
    Met 3 teams?
    Met heel mijn hart.
    pi_71111885
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 03:58 schreef Brord_ het volgende:
    Met 3 teams?
    Zo raar is dat niet hoor.. ik speel meestal ook meet meerdere managers.. Maar ik zorg over het algemeen wel dat die clubs niet in de zelfde divisie, of zelfs zelfde land zitten..

EDIT: Met NAC Breda de groepsfase UEFA Cup gehaald! Verloor ik uit nog met 2-0 van Braga, stond ik thuis bij rust 1-0 voor door een goal van Fouad Ibabdelhey. Na rust profiteerde Gert-Jan Tamerus van een fout van de keeper. Zes minuten voor tijd maakte Martijn Reuser de 3-0. Het was nog even billenknijpen, want 1 goal van Braga en zijn waren door, maar het bleef 3-0

EDIT2: De groep bestaat uit CSKA, Rapid Boekarest, Dynamo Kiev, Aston Villa en NAC Breda. Niet de zwaarste groep(AC Milan ipv CSKA en At. Madrid ipv Rapid had het nog zwaarder gemaakt..), maar desondanks maak ik me geen illusies

[ Bericht 20% gewijzigd door MMUFC op 19-07-2009 11:17:49 ]
    pi_71112751
    In welke map moet je een nieuwe patch zetten? Vooralsnog werkt het bij mij niet.
      zondag 19 juli 2009 @ 11:22:35 #287
    153387 BruggiKeane
    Da zeede gij jeh!
    pi_71112847
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 01:18 schreef xTomer het volgende:
    Worden hier door andere mensen gekookte trainingen gebruikt? Ik heb zelf nu de Tug-training ergens vandaan gehaald, maar heb niet echt het idee dat deze goed werkt. Ik speel met Liverpool en heb uiteraard 7 sterren voor elke trainer.

Ik vraag me af of er betere schema's zijn.
    Ik maak gewoon een eigen training aan voor centrale verdedigers, backs, middenvelders, aanvallende middenvelders, buitenspelers en spitsen. Ik stel dan alles zo in dat ze goed trainen voor die positie`s. Dus backs en buitenspelers veel op vrije trappen trainen maar niet op afwerken. Spitsen veel op afwerken, maar niet op verdedigen etc etc. Werkt prima
    pi_71112951
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 11:18 schreef Philip10 het volgende:
    In welke map moet je een nieuwe patch zetten? Vooralsnog werkt het bij mij niet.
    De patch is een .exe bestand wat je uit moet voeren.. oftewel dubbelklik op patch
      zondag 19 juli 2009 @ 12:48:02 #289
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_71114879

En nu op zoek naar een andere club .
    pi_71115468
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef PirE het volgende:
    [ afbeelding ]

En nu op zoek naar een andere club .
    Heb je alles al gewonnen met ze?
      zondag 19 juli 2009 @ 13:17:12 #291
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_71115709
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 13:08 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Heb je alles al gewonnen met ze?

Mis alleen nog het Charity Shield (2x van Arsenal verloren) en die wereldbeker voor clubteams. Mijn huidige contract loopt nog 2 jaar door, ik blijf komend seizoen zeker nog en daarna kijk ik wel of er een keer een baan bij een leuke club vrijkomt.
    pi_71116050

Hoppa, door de groepsfase heen. En dat met een centrale verdediger op doel he

Ik heb echt n uur gezocht, maar ik vond -geen- keeper van Ivoorkust in mijn game. Ik heb nu Brazilie geloot, dat zal me de das om gaan doen
    pi_71116099
    Knap hoor Alleen het Championship niet direct gewonnen? 4 directe promoties via kampioenschap op rij
      zondag 19 juli 2009 @ 13:41:34 #294
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_71116497
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Knap hoor Alleen het Championship niet direct gewonnen? 4 directe promoties via kampioenschap op rij
    Ben 6e geeindigd in het Championship en uiteindelijk via de play-offs gepromoveerd.

edit: De kwartfinale op het EK is bereikt. Ik begon met een 1-0 verlies tegen gastland Schotland, daarna 2-2 tegen Slovenie (slovenen hadden 2 schoten op doel ). Gelukkig deed Schotland zijn plicht en wonnen ze met 1-0 van de Slovenen (met een salonremise hadden ze allebei 5 punten gehaald) waardoor mijn 5-1 (4x Bendtner) overwinning op Zweden genoeg was om op doelsaldo als 2e te eindigen .

Kwartfinale tegen Engeland

[ Bericht 18% gewijzigd door PirE op 19-07-2009 13:59:17 ]
    pi_71116745
    wtf!
    pi_71116826
    Godver Save game gecrashed
    pi_71116918
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 13:16 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Zijn je resultaten wel goed?
    Volgens mij zijn er dan een paar rotte appels in je selectie.
    Probeer uit te zoeken wie het zijn en of het de moeite waard is ze nog te behouden.
    Kijk als je een goede assistent trainer hebt naar zijn trainersverslagen.
    Resultaten waren uitstekend. Maar een hoop spelers hadden een hekel aan elkaar. vooral de topspelers. Huntelaar, Sakho, Hernanes, van der Vaart en Aissati. Deze allemaal in de winterstop verkocht en voor dat geld goede speler plus wat talenten terug gehaald. Eerst waren een aantal overgebleven toppers als Bojan, Saivet en Carioca niet blij dat ik mijn toppers verkocht.
    Maar nadat ik een aantal spelers heb gekocht (vooral regens + Wijnaldum) waren ze weer tevereden. Uiteindelijk nog de dubbel gehaald, plus finale Champions League (helaas verloren van Barca)
    No bitch to me
    pi_71119455
    Het sprookje heeft niet mogen doorgaan. Het niet-hebben van een keeper gaat je toch opbreken

Argentinie heeft 2 schoten op doel gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2009 15:11:36 ]
    pi_71120523

Er zijn van die dagen dat alles tegen zit, gelukkig niet voor mij in dit geval, maar voor ADO Die zullen deze dag liever zo snel mogelijk vergeten
      zondag 19 juli 2009 @ 17:18:47 #300
    168255 J.Herrer
    pi_71123602
    Nieuwe pc, FM geinstalleerd en nu kijken hoeveel sneller ie gaat draaien
    Gelukkig heb ik m'n oude savegames en alles nog bewaard

Edit: ik kan hem iig niet meer in windowed mode spelen
      zondag 19 juli 2009 @ 17:35:39 #301
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_71124287
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 17:18 schreef J.Herrer het volgende:
    Nieuwe pc, FM geinstalleerd en nu kijken hoeveel sneller ie gaat draaien
    Gelukkig heb ik m'n oude savegames en alles nog bewaard

Edit: ik kan hem iig niet meer in windowed mode spelen
    Waarom niet?

Football Manager #30 Met scouts op de tribune
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')