quote:Op maandag 6 juli 2009 20:15 schreef Llewella het volgende:
Wij komen even gedag zeggen!
De laatste tijd hier al niet veel geweest, m'n kleine meisje is echt geen baby meer! Zo'n grote meid al!
1 jaar Amber, 1 jaar moederschap, 1 jaar borstvoeding, wat een geweldig jaar is het geweest!
Ik had nooit van te voren kunnen vermoeden dat het moederschap zo mooi is! Maar wat wil je met zo'n lekker droppie!?
Ze is aan het opgroeien tot een geweldige meid, lief, makkelijk, maar ze kan ook serieus van d'r laten horen en heeft een behoorlijk eigen willetje. Het is zo'n heerlijke meid!
Vandaag is een mooie dag geweest, ze heeft lekker gespeeld met d'r cadeautjes, geschommelt in d'r paardenschommel, lekker gespeelt in de zandbak en in de prinsessenballenbak.
Dat die kleine meid al serieus gewoon speelt, met andere kindjes, lekker rondbanjeren, dan voel ik me zo trots, en dat terwijl ik een jaar geleden nog compleet gevloerd lag met zo'n klein ukkie in me armen, wat gaat de tijd toch hard!
Dag dag, veel plezier hier verder gewenst met alle oudere en nieuwe babietjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat idee heb ik ook Freecell. hij groeit goed, eet goed, slaapt goed, ontwikkelt zich prima etc etc. Is nergens allergisch voor behalve dat hij heftig reageert op muggen. Dan moest ik maar een klamboe ophangen zei ze. ja best, maar die trekt dat kind zo van het plafond af. ik heb weinig zin in een dood kind door verstikking. ik heb nu een blauwe lamp en lavendel op de slaapkamer. sinds dat laatste geen mug meer gezien, maar toch moest ik nog meer doen volgens haar. nou weet ik overigens wel dat dat soort mensen je (onbewust) een negatief gevoel geven maar het is niet echt prettigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:17 schreef freecell het volgende:
Arme tex(ik kan ook arme Hannah zeggen, maar wrs was het voor jou vervelender)
DJ, ik weet het ook niet... maar eens even kijken wat de fysio er van zegt? En vierde maand hè? Dan zit ze wrs nog steeds een beetje met FAS in haar hoofd. Daarom kan ze zo moeilijk doen over die spierspanning.
Nou, laat ze jeugdzorg maar bellen, het gaat toch goed nu?
hoe dan? want als hij over het bedje hangt; kan hij er via de spijltjes bij. en onze slaapkamer is niet zo groot dat hij bv in het midden van de kamer kan staan zodat ik de klamboe een halve meter buiten het ledikantje kan laten hangen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:39 schreef freecell het volgende:
Je hebt ook baby-klamboes waar ze niet bij kunnen volgens mij
ah morgen eens kijken dan, want ik kom er pal langs als ik naar mijn dochter ga morgen. thnxquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:02 schreef freecell het volgende:
Ja, wel via de spijltjes, maar hij zit er strak omheen zeg maar, dus JJ kan er niks meePrenatal heeft ze wel
Is dat tegen krampjes en ucht in de darmen als ik het zo lees op hun website? hoe kom je er zo bij om dit te gaan gebruikenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:42 schreef seilram het volgende:
Het spul uit duitsland is binnen! Echt supersnel zeg, kreeg gister een mail dat ze het hadden verstuurd! Dadelijk dus zijn eerste fles met Lefax erin... ik ben benieuwd!
wat een kleintjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef Vicky het volgende:
Tess weegt 3900 gram en is 52 cm.
850 gram aangekomen totaal en 3 cm gegroeid.
Let je wel op dat JJ niet verstrikt kan raken in de klamboe? ik vind dat altijd zo'n eng idee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:09 schreef DJMO het volgende:
wat de muggen betreft: ik ben nu echt een offensief begonnen: ik heb een klamboe gehaald, citronella stickers voor boven zijn hoofdeinde, bye bite gifspuitje, afterbite voor kids (speciaal geschikt voor baby's freecell) en een raamhor die ik op maat moet knippen en met klittenband moet vastmaken.. voor hij gaat slapen gaan we nog even met de vliegenmepper rond vanaf vandaag (blauwe lamp blijft ook gewoon staan btw) en dan eens kijken of er nog een mug in onze slaapkamer durft te komen
ik vind het ook best wel eng, maar ik slaap er gelukkig pal naast, en ik maak hem vast zoals freecell hierboven ook opperdequote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:18 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Let je wel op dat JJ niet verstrikt kan raken in de klamboe? ik vind dat altijd zo'n eng idee.
Bij ons helpt inbakeren goed! Het proberen waard ...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:33 schreef TheFrankey het volgende:
hier is het weer oeverloos huilen huilen huilen. Alleen als hij bij je zit word hij enigzins iets rustiger. Slapen wil hij niet, eten kleine beetje. Pfff.... leuk hoor. Ik hoop dat dit snel beter word
Ja klopt. Een vriendin van mij heeft dit gebruikt bij haar kindje. Ik heb het met het CB overlegt en zeiden dat het mag en zeker geen kwaad kan. Tot nu toe: 2 voedingen en geen windjes.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:46 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Is dat tegen krampjes en ucht in de darmen als ik het zo lees op hun website? hoe kom je er zo bij om dit te gaan gebruiken
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurvequote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:58 schreef mikoxx het volgende:
Waar haal je die curves vandaan DJMO? Ziet er goed uit zeg!
Nou de hele dag wakker en zeuren /huilen . Van 19 tot 21:30 geslapen. Flesje en ligt nu weer sinds kwat voor 10. Vrijdag weer Osteo. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef Vicky het volgende:
fijn fuente!!
hoe isset nu TheFrankey?
Tess is al 2ur aan het zeuren/piepen/mekkeren... word er gek van. Morgen eindelijk ka.
Danique ook geroldquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef Fruppel het volgende:
Danique heeft omgeroldvan haar buik naar haar rug!
Lief was gisteren met haar thuis toen ik aan het werk was en toen heeft ze het blijkbaar gedaan, hij heeft het niet gezien maar ze lag ineens andersom!
Dankjewel... ik ben natuurlijk ook (deels) gevallen op de kleurtjesquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:45 schreef Fruppel het volgende:
Wat Hannah doet dat als ze op haar zij ligt hoofd verder doen doet Danique ook al een hele tijd haha, grappige meisjes!
Wat goed dat Hannah het nog een keer deed! Alleen wel jammer dat je het niet zag!
Diaan wat een gave kinderstoel!
volgens mij wel ja. arm dingquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:52 schreef seilram het volgende:
Kan Joep nu pas huilerig zijn van prikken die hij maandag ochtend heeft gehad?
Tis idd dubbel. Je bent heel blij dat ze neits ernstigs heeft, maar het is niet makkelijK!quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:43 schreef Fuente het volgende:
Wat moeilijk Vicky. Enerzijds natuurlijk fijn dat ze niets ernstigs heeft, maar dit is ook absoluut niet makkelijk.
Als je er ooit via PM over wilt praten, roep vooral. Merel is ook een prikkelbare baby, inmiddels gaat het een stuk beter, maar we moeten nog steeds heel erg oppassen met bezoek en op bezoek gaan bijvoorbeeld.
Succes!
t ziet er echt heel maf uitquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:22 schreef Memmel het volgende:
Oh Fuente, dat is wel balen zeg.
Boinking Elin...dat vraagt om een fillempie!
Kan! Heus!quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
t ziet er echt heel maf uit
kijk wel even of ik t morgen kan filmen!
Volgens mij is dat wel normaal, het is mij ook nog niet gelukt. Seb vond het niet te eten in ieder gevalquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fuente wat een gedoe zeg! Gelukkig dat het alsnog via een omweg geregeld is.
Bij Tyler ging het juist in1x goed met de voeding. Alleen moet ik het ruim van tevoren bestellen. Want het is niet standaard op voorraad bj de leverancier.
Ik hoop maar dat het er morgen is, anders ga ik voor niks door de regen!
Tyler heeft vandaag broccoli gekluifd. Vond hij maar vreemd.
Als ik dat pureer, krijg ik het niet superglad, ook niet met wat vocht erbij. Is dat normaal, of doe ik wat fout?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18-11-2008 Maarten Alexander
Theorie en Praktijk van de Rapley methode #3quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef MaleDuck het volgende:
Hier nog mensen ervaring met de Rapley methode?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rapley-methode
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:24 schreef texelonia het volgende:
Hannah heeft de smaak de pakken. Ze rolt nu continu op haar zijEn dan als een vis op het drogen liggen spartelen natuurlijk en uiteindelijk huilen omdat het toch niet zo leuk is
Psss, hier ook nog alleen potjes hoor... erg gemakkelijk en helemaal nu ik zelf niet zoveel kan. Lennon krijgt ook een half potje per keer, is ook meer dan genoeg. Hij drinkt echter nu wel minder, herkennen jullie dat ook?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel normaal, het is mij ook nog niet gelukt. Seb vond het niet te eten in ieder gevalIk geef voornamelijk potjes, om het mezelf ook allemaal wat gemakkelijker te maken
Maar hij smult er van.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:31 schreef Pandora73 het volgende:
Euhm, ikke blont, maar euh, is Daryl in dit geval een meisjesnaam?
Nou, Daryl is wel meer een jongensnaam. Maar in dit geval heet mijn dochter idd zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:31 schreef Pandora73 het volgende:
Euhm, ikke blont, maar euh, is Daryl in dit geval een meisjesnaam?
Okay, dan weet ik dat het niet raar is... ik herken het nl. niet. Twan bleef al zn flessen gewoon door drinken, maar die dronk zoiezo veel meer/beter. Ik doe nu dan maar de 1e 3 flessen 180/6 en de laatste 210/7 met rijstebloem. Die laatste drinkt hij vaak wel grotendeels op en van het restantje maken we nog wat dikkere pap en geven dat met een lepeltje, dat wil hij dan nog wel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:43 schreef DJMO het volgende:
diaan; in het begin dronk jan ook minder, sterker nog, hij weigerde zijn melkflessen waardoor ik ben begonnen met bijvoeden, en na verloop van tijd, is hij toch weer meer gaan drinken. mooie buggy trouwens! heb je je kinderstoel al binnen?
oeh dan schrik je wel even igraine! wel een rappe zeg
ermm ingrid wat is een koelstra buggy? ja een buggy, maar ik heb nog nooit van het merk gehoord
jan lijkt nu trouwens naar drie flessen melk per dag te gaan. even kijken hoe het gaat, anders krijgt hij toch mooi nog een vierde fles, ongeacht of het op gaat of niet.
ik heb het idee dat lennon nu nog steeds meer drinkt dan jan hoor, die drinkt smorgens en savonds 200, blijft vaak een laagje van 10 tot 20 staan, en overdag 250, max 300 ofzo vandaar dat ik nu ga kijken of ik de vier uur fles kan laten vallen, en in ruil daarvoor een beetje thee oid ga geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, dan weet ik dat het niet raar is... ik herken het nl. niet. Twan bleef al zn flessen gewoon door drinken, maar die dronk zoiezo veel meer/beter. Ik doe nu dan maar de 1e 3 flessen 180/6 en de laatste 210/7 met rijstebloem. Die laatste drinkt hij vaak wel grotendeels op en van het restantje maken we nog wat dikkere pap en geven dat met een lepeltje, dat wil hij dan nog wel.
Als het goed is, komt de stoel vandaag of morgen, hij is in ieder geval gisteren verstuurd en ligt nu bij de chauffeur in de bus volgens T&T van TNT.
Koelstra is van oudsher een heel goed Nederlands merk voor kinderwagens e.d. Het is deze buggy die Ingrid heeft gekocht, denk ik.
Okay, mag nu ook toch? Over naar 3 flessen?? Lennon krijgt inderdaad over de dag wat meer nog.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb het idee dat lennon nu nog steeds meer drinkt dan jan hoor, die drinkt smorgens en savonds 200, blijft vaak een laagje van 10 tot 20 staan, en overdag 250, max 300 ofzo vandaar dat ik nu ga kijken of ik de vier uur fles kan laten vallen, en in ruil daarvoor een beetje thee oid ga geven.
ik had nog nooit van koelstra gehoord, en de kleur is wel mooi, maar ik ben niet zo weg van dit soort buggy's, kweet nie waarom. lijken mij gewoon niet stevig genoeg denk ik
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Yup dat is hem. Juist heel stevig. En we hebben de duo nog, daar blijft hij voorlopig in, in zn nestje. Waar je de bovenkant vanaf kunt ritsen.
DJMO, heb jij een buggy? Of gewone wandelwagen?
zo dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe weet je ook alweer of er een tandje door zit te komen? tyler knaagt op mijn vingers en volgens mij voel ik een klein stukje scherps uitsteken.
een metalen lepeltje doet wonderen idd als je een tikje hoort heeft ie een tandje doorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja maar ik mag niet kijken uiteraard. Veel kwijlen en bijten check. Was het niet iets met een theelepel bedenk ik me ineens?
die keuze moet je dan natuurlijk wel hebben diaan, ik heb geen rijbewijs en mijn man ook niet. daarom hebben wij voor dit gekozen. met deze wagen kun je ook nog eens (in ons geval) de rhoonse grienden in, dat zie ik me met een lichtgewicht buggy nog niet doenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:48 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind die wandelwagens op een gegeven moment zó onhandig.... wij kunnen van de kinderwagen ook nog een wandelwagen gebruiken, ik denk niet dat ik die vaak ga gebruiken.Ik vind het zoiezo al niet zo leuk om te lopen/wandelen.. met of zonder baby. Pak tzt veel liever de auto èn buggy dan.
De kinderstoel is erKan hem alleen nog niet zelf naar de kamer brengen, moet wachten totdat Peace thuis is. en die is natuurlijk laat... eerst naar de garage
Komt vanzelf wel Fuente, als een kindje met 9 maanden al loopt is het ook niet goedquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:58 schreef Fuente het volgende:
Merel doet eigenlijk nog vrij weinigZe is vandaag pcies 7 maanden oud, rolt op haar buik en rug, maar schuift niet ofzo.
gefeliciteerd met de vermaanddag van je ukquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:58 schreef Fuente het volgende:
Merel doet eigenlijk nog vrij weinigZe is vandaag pcies 7 maanden oud, rolt op haar buik en rug, maar schuift niet ofzo.
Dat snap ik helemaal.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:25 schreef DJMO het volgende:
[..]
die keuze moet je dan natuurlijk wel hebben diaan, ik heb geen rijbewijs en mijn man ook niet. daarom hebben wij voor dit gekozen. met deze wagen kun je ook nog eens (in ons geval) de rhoonse grienden in, dat zie ik me met een lichtgewicht buggy nog niet doendaarnaast is wandelen gezond
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
In een grote kinderstoel al weer! Wat gaat het hard he!
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fuente Tyler rolt nog niet van rug naar buik.
Soms ben ik wel een soort van jaloers als ik hier lees wat even oude of jongere kindjes al kunnen. Slaat nergens op dat weet ik wel. Maarja, de fysio helpt iig, want hij kan al veel meer.
Aaah, bedenk met net dat Tyler dan ook al 7 maanden (en 2 dagen) is.
Enne tandje is vrijwel zeker. Djeez voelde ook en klein scherp puntje.
We gaan het morgen zelfs 'vieren'quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:05 schreef Vicky het volgende:
Hoera, feli met Mila's halfjaardag! Heb je nog taart gehaald?
Hier ook hoor! Komt allemaal goedquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:31 schreef Vicky het volgende:
Tess was net weer helemaal over de zeik, weer huilen met tranen. Ze ligt nu bij me, na te snikken...
Ja ik denk het wel Noli. offtopic. Nog over nagedacht over Ice Age?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:14 schreef Noli. het volgende:Merel!
Kan Tyler niet last hebben van zijn tandje Ingrid? Dat die nog net niet helemáál door is?
Krimpt jouw kind ofzo? En in dat bedje leek hij zo'n lang endquote:Op zondag 12 juli 2009 07:58 schreef freecell het volgende:
Merel !Goedzo meid!
Hier ook nog steeds maat 68![]()
Lang, dun en nu 70 CMquote:Op zondag 12 juli 2009 09:23 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Krimpt jouw kind ofzo? En in dat bedje leek hij zo'n lang end
Ik zal ook eens kijken voor je voor broekjes
heb ik ookquote:Op zondag 12 juli 2009 09:45 schreef tessie het volgende:
Hier paste eergister zo´n heel schattig pyamaatje in maatje 50 nog maar netIk vond het echt erg... Nahja, zullen die hormonen (nog steeds) wel zijn ofzo...
Ter compensatie gisteren maar even wat hippe kleertjes alvast in maat 62 geshopt.
jr is nu 69 cm, en sommige broekjes/shirtjes passen nog wel in 68, maar rompertjes heb ik wel in 74. daarvan zitten de 62/68 echt te strak. (of het moet een ruimvallende 68 zijn)quote:Op zondag 12 juli 2009 09:25 schreef freecell het volgende:
[..]
Lang, dun en nu 70 CMWat dus nog net te kort is voor maat 74.
nee niet echtquote:
hehe, ja tuurlijk wel, maar ik bedoel meer, dat als ze ook maar een centimeter langer zijn dan de maat van het pakje ze het al niet meer passen. dat het niet meer meerekt. en bij sommige pakjes vind ik dat jammerquote:Op zondag 12 juli 2009 19:15 schreef Noli. het volgende:
En DJMO, een maatje groter aandoen is ook op de groei toch?
ze slaapt overdat ook regelmatig op haar buik in de box, maar idd alleen als ik erbij ben.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:03 schreef DJMO het volgende:
vicky, als tess zo wel (goed) slaapt, kan dat toch geen als je haar overdag zo laat slapen als je er zelf bij bent? zoals nu in de box dus bv?
Goed dat je het zegt.... zal zo eens de kast doorspitten en alles bekijkenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind het heel verschillend wat betreft de kleertjes. Het ene merk is groter dan het andere, er is niet echt een lijn in te vinden. Lennon draagt tegenwoordig 68 en af en toe nog 62, maar vooral de broekjes worden hem dan wel te kort. Hij heeft een setje van Noppies en dat is maat 74, dat is nu al te klein, gelukkig heb ik het al vrij snel aangedaan....
Joanne is van 4 Februari, dus ruim 5 maanden.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:13 schreef Noli. het volgende:
Ohja, MaleDuck hoe oud is Joanne? Die laatste foto van je eerste reeks hierboven is trouwens echt te cute!
http://webwinkel.etos.nl/process?search_parameter=dentinox&catalog=ET&action=albert_noscript.modules.buildquote:Op maandag 13 juli 2009 08:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kan niks bedenken. Chamodent helpt niet, para ook niet. Misschien verschilt de vloeibare met zetpil?
Enig idee wat denitox kost? 5,- hoop ik, want dat heb ik. Weekgeld is er anders woensdag.
Als je kind pijn heeft en nachten wakker ligt, ga je toch niet tot woensdag wachtenquote:Op maandag 13 juli 2009 08:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kan niks bedenken. Chamodent helpt niet, para ook niet. Misschien verschilt de vloeibare met zetpil?
Enig idee wat denitox kost? 5,- hoop ik, want dat heb ik. Weekgeld is er anders woensdag.
Alsjeblieft zegquote:Op maandag 13 juli 2009 09:01 schreef Pyttpytt het volgende:
Als je kind pijn heeft en nachten wakker ligt, ga je toch niet tot woensdag wachten
ga ergens anders gallen als je niets van de omstandigheden afweetquote:Op maandag 13 juli 2009 09:01 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Als je kind pijn heeft en nachten wakker ligt, ga je toch niet tot woensdag wachten
wat ik al zei: je weet niets van de omstandigheden. en kritiek is pas terecht of op zijn plaats als je die omstandigheden kent!quote:Op maandag 13 juli 2009 09:36 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik ben juist wél meelevend: met het kind..! Als het op 5 euro aankomt, is het toch het proberen waard?
Ben helemaal niet bevooroordeeld. Ik zou de kans juist aangrijpen om mijn kind van de pijn te verlossen, hoe klein de kans ook is. Lijkt mij juist in het voordeel van het kind, en niet bevooroordeeld.
En kritisch? Ben ik zeker, in mijn eigen situaties, en ook in die van anderen. Kritisch zijn is niet slecht, maar door kritisch te zijn kijk je of er ook plek is voor verbetering...
(waarmee ik niet wil zeggen dat Ingid hier een slechte moeder is )
Joh ik gal helemaal niet, ik spreek mijn verbijstering uit. En wat je hier zegt, was de achterliggende gedachte van mijn opmerking: linksom of rechtsom is er altijd wel aan een paar euro voor je zieke kind (!!) te komen...quote:Op maandag 13 juli 2009 09:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
ga ergens anders gallen als je niets van de omstandigheden afweet![]()
ingrid, is er anders niemand die je even kan helpen? ouders, zus, buren oid? of desnoods je budgetbeheerder mailen dat je _NU_ iets nodig hebt. als je hem/haar de situatie uitlegt krijg je het wel (ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een vriend van me heeft ook in de sanering en budgetbeheer gezeten)
tja, sommige mensen hebben het geld nou eenmaal niet op hun rug groeien. Dat vinden ze zelf vast al erg genoeg.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:36 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik ben juist wél meelevend: met het kind..! Als het op 5 euro aankomt, is het toch het proberen waard?
Ben helemaal niet bevooroordeeld. Ik zou de kans juist aangrijpen om mijn kind van de pijn te verlossen, hoe klein de kans ook is. Lijkt mij juist in het voordeel van het kind, en niet bevooroordeeld.
En kritisch? Ben ik zeker, in mijn eigen situaties, en ook in die van anderen. Kritisch zijn is niet slecht, maar door kritisch te zijn kijk je of er ook plek is voor verbetering...
(waarmee ik niet wil zeggen dat Ingid hier een slechte moeder is )
Voor 5 euro hoeft het geld natuurlijk niet op je rug te groeien... er zal altijd wel ergens een potje 'onvoorzien' zijn gok ik. Maargoed, je kan niet in een ander zijn portemonnee kijken. Ik trap niemand op zijn hart, en als dat onverhoopt toch gebeurt, sorry daarvoor, niet de bedoeling. Maar je moet van een buitenstaander ook de verbijstering voorstellen om niet 5 euro te investeren in het welzijn van je kind. En ze had 5 euro geloof ik, nou daar zal best wel 5,25 van te maken zijn....quote:Op maandag 13 juli 2009 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
tja, sommige mensen hebben het geld nou eenmaal niet op hun rug groeien. Dat vinden ze zelf vast al erg genoeg.
Dus kritisch zijn is niet altijd erg, maar soms krijg ik het idee dat mensen maar overal een oordeel over menen te moeten vellen en daar mensen mee op hun hart trappen.
als je dan even _GOED_ gelezen had, ze is juist bereid om haar laatste geld in haar kind te investeren. ze hoopt alleen dat het niet duurder is omdat het misschien moeilijk geld lenen is ergens? bij ingrid is dat potje onvoorzien waar jij het over hebt, niet voor handen, dat zal ze eerst moeten krijgen van haar budgetbeheerder. en ja, als het 5,25 is, dan is het zo opgelost met een lege statiegeldfles, maar als dat spul tien euro of duurder was geweest had het lastiger geworden. nogmaals leer lezen voor je gaat oordelen!quote:Op maandag 13 juli 2009 09:53 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Voor 5 euro hoeft het geld natuurlijk niet op je rug te groeien... er zal altijd wel ergens een potje 'onvoorzien' zijn gok ik. Maargoed, je kan niet in een ander zijn portemonnee kijken. Ik trap niemand op zijn hart, en als dat onverhoopt toch gebeurt, sorry daarvoor, niet de bedoeling. Maar je moet van een buitenstaander ook de verbijstering voorstellen om niet 5 euro te investeren in het welzijn van je kind. En ze had 5 euro geloof ik, nou daar zal best wel 5,25 van te maken zijn....
Iig, sorry voor deze oproer, het was heus niet naar bedoeld, ik was gewoon even verbijsterd.
Volgens mij is het helemaal nergens voor nodig om zo tekeer te gaan... Jammer! Ze zei dat ze 5 euro had, en ik zei dat daar dan vast wel 5,25 van te maken valt, omwille van je zieke kind. Ik snap niet wat ik dan niet goed lees...? Maar deze discussie gaat inmiddels nergens meer over, en komt de sfeer hier niet ten goede. Dus, zoals ik al eerder schreef, sorry voor de oproer (en dus klaar).quote:Op maandag 13 juli 2009 09:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
als je dan even _GOED_ gelezen had, ze is juist bereid om haar laatste geld in haar kind te investeren. ze hoopt alleen dat het niet duurder is omdat het misschien moeilijk geld lenen is ergens? bij ingrid is dat potje onvoorzien waar jij het over hebt, niet voor handen, dat zal ze eerst moeten krijgen van haar budgetbeheerder. en ja, als het 5,25 is, dan is het zo opgelost met een lege statiegeldfles, maar als dat spul tien euro of duurder was geweest had het lastiger geworden. nogmaals leer lezen voor je gaat oordelen!
Ik wil je de nieuwsbrief evt. wel doorsturen...quote:In, op, achter, voor en hoe ver?
Als je baby bijna een half jaar is gaat hij de wereld van ‘relaties’ in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal. Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!
Ingrid, ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan... kun je in ieder geval wat dingen uitsluiten. Elke nacht zo ontroostbaar huilen, is niet normaal als hij normaal wel gewoon goed slaapt, lijkt me.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
's Nachts huilt hij dan wel vaak ontroostbaar. Heeft geen koorts.
Fijn fat het met Lennon goed gaat nu op kdv.
Cattie ik d8 het wel met 26 weken. Sterkte ermee!
Dat klinkt heel bekend! Ik pm je even.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:43 schreef Diaan73 het volgende:
Simmu, Seleentje doet gewoon waar ze zin in heeft.. nu al!!
Cattie, ik kreeg een nieuwsbrief van Oei, ik groei dat ze idd rond 26 weken weer een sprongetje hebben, dit staat er o.a. in:
[..]
Ik wil je de nieuwsbrief evt. wel doorsturen...
nee hoor, geeft niks. mij hoor je niet klagen over een extra kopje koffiequote:Op maandag 13 juli 2009 12:32 schreef cattie het volgende:
Als ze lekker aan het spelen is geeft het toch niet?
Is er rond de 26 weken een sprongetje? Fee slaapt overdag weing en wil constant aandacht hebben. Als ik allen al de andere kant op kijkt, gaat ze mekkeren.![]()
![]()
Eten vindt ze geweldig!
Ik kan morgen terecht om 8.40quote:Op maandag 13 juli 2009 12:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ingrid, ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan... kun je in ieder geval wat dingen uitsluiten. Elke nacht zo ontroostbaar huilen, is niet normaal als hij normaal wel gewoon goed slaapt, lijkt me.
uhuhquote:Op maandag 13 juli 2009 12:32 schreef cattie het volgende:
Als ze lekker aan het spelen is geeft het toch niet?
Is er rond de 26 weken een sprongetje? Fee slaapt overdag weing en wil constant aandacht hebben. Als ik allen al de andere kant op kijkt, gaat ze mekkeren.![]()
![]()
Eten vindt ze geweldig!
Elin trekt aan haar oortje als ze moe isquote:Op maandag 13 juli 2009 12:49 schreef cattie het volgende:
[..]
Dat klinkt heel bekend! Ik pm je even.
Ingrid, wat naar!
Fee grijpt nu regelmatig naar haar oortjes. Volgens mij heeft ze ontdekt dat die er ook zijn.![]()
Fijn dat je dan al terecht kunt. Je kunt zo'n kleintje nooit vaak genoeg laten onderzoeken!!quote:
De stoel kan iets achterover, maar hij kan er redelijk goed in zitten. We hebben nog maar 1x gebruikt hoor, het was nog even wat handiger in de wipstoel op de bank ivm mijn voet....quote:Op maandag 13 juli 2009 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Noliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Morgen naar de ha.
Kleurdoos, dat sprongetje heeft hij volgens mij al gehad. Vanaf de "gewone" datum. Maar je weet het nooit. Heb ik toen hier nog naar gevraagd, weet ik nog.
En hij lijkt wel last/pijn te hebben. Dus niet alleen aandacht zeg maar.
Diaan, leuk filmpje! En mooie stoel. Blijft hij er al goed zelf in zitten? Ik twijfel wanneer we de stoel van zolder halen.
Owwwww zielig!quote:Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
... als hij alleen maar auw auw roept en zijn hand zo ongeveer volledig in zijn mond propt.
Overdag valt er genoeg te bekijken, naar te luisteren en gaan ze op in de dagelijkse gang van zaken. 's nachts wordt je wakker van de pijn en heb je geen afleiding.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Auw! 5 kiezen tegelijk.
De bijtring is onvindbaar. En ik had nog wel een schattige kikker. Vanavond maar op zolder zoeken.
Lepels en speen liggen in de koelkast.
Ik vind het wel raar dat hij er 's nachts meer last van lijkt te hebben. Of het is wel wat anders 's nachts. Maar goed, morgen dus (pas) ha. Ik had al eerder geprobeerd voor vandaag. Nu gaat hij morgen met mij mee, dubbele afspraak. Kim ook natuurlijk.
Maar hij zegt vast dat je er niks aan kunt doen. Muuuuh, ik wil mn eigen ha terug.
Ik zat nog te denken dat een zetpil misschien sneller in het lichaam wordt opgenomen, dan de vloeibare variant. Maar misschien is dat helemaal niet zo.
dat komt omdat jij ingelogd bent daar , jij hebt wel het recht die curve te zien. wij niet, want ze is niet ons kindquote:Op maandag 13 juli 2009 19:04 schreef Fruppel het volgende:
Ow ik zie ze wel :S naja nu even geen tijd want ukkie is wakker!
Ga het vanavond even aanpassen!
die kan je wel opvragen toch in het ziekenhuis?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Leuk die curves. Jammer dat wij van de 1e tijd geen gegevens hebben. Rare curve krijg je dan.
We hebben wel veel gegevens en een dagboekje, maar niet veel qua gewicht en lengte.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
die kan je wel opvragen toch in het ziekenhuis?
je hebt speciale neussprauy, zonder chemishe toevoegingen, die kun je ook gewoon bij de drogist halen (is gewone zoutoplossing) net als bexedyl neusdruppels. beterschap voor mereltjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:47 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Merel is nu 3 nachten flink aan het spoken, afgelopen nacht ook weer. Nu is ze erg verkouden sinds gisteravond, wat mag ik ook allemaal weer gebruiken bij een baby van 7 maanden? Mag ze al neusspray enzo?
Fijn, hihi! Nu maar hopen dat het werktquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:22 schreef _Ingrid_ het volgende:
Detinox oid opgehaald. Had nog exact 5,25 in de portemonnee
Ui doet inderdaad wonderen en zoutoplossing kan je zelf ook maken, 7,4 gram zout oplossen in 1 liter kokend water.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 05:47 schreef Fuente het volgende:
Even een vraagje. Merel is nu 3 nachten flink aan het spoken, afgelopen nacht ook weer. Nu is ze erg verkouden sinds gisteravond, wat mag ik ook allemaal weer gebruiken bij een baby van 7 maanden? Mag ze al neusspray enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |