abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70682919
Je hebt een periode van eenkennisheid (zo rond 6 maanden) en dan hebben ze ook even verlatingsangst, want ze ontdekken dat mama weg kan gaan. Meestal is dat maar heel even, want ze hebben ook snel door dat mama wel weer terug komt.

En meestal krijgen ze dan nog wel een paar perioden van verlatingsangst (8 maand, anderhalf, peuterpuber). Mijn oppas-uk van 17 maanden zit er ook weer eens middenin.
pi_70683089
Volgens Djeez had Tyler er gisteren last van. Iig dat hij mij mistte en Kim ws ook.
(waren naar verjaardag 's avonds)
En overdag kan ik het wel merken soms als ik even uit zicht ben krijsen. Ben ik weer in het zicht is er niks aan de hand.
pi_70683491
Wij hebben nu de andersom versie Zoet spelen in de box, tót mama in het vizier komt. Dan brullen om er uit te mogen, haha
pi_70683598
ohja 26 wk sprong..daar zitten wij wel in Zeurelin.
  zondag 5 juli 2009 @ 23:55:04 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_70686827
Wij hebben hier ook weer wat..

Tessel probeert dus al vanaf haar geboorte dit (en boos worden dat het haar niet lukt!):

(ook erg handig met verschonen en badderen )

En dit doet ze dus al vanaf haar geboorte wanneer je haar op haar buik legt:

Ze is dan voornamelijk errrrg gefrustreerd dat het niet lukt omdat haar armpjes schijnbaar niet willen wat zij wil maar komt uiteindelijk toch echt wel íets voor uit.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_70689659
Tessel
Die eerste houding komt me trouwens wel erg bekend voor En dan niet als overstrekken, maar gewoon omdat er iets tofs achter was oid

Dat kruipen is echt te lief maar wel frustrerend voor haar inderdaad, arm ding!

Wat een mooi meiske trouwens
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juli 2009 @ 08:09:47 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70689853
ik heb volgens mij weinig gemerkt van de 26 weken sprong. ik had er meer van verwacht laat ik het zo zeggen

Achgos tessel

vreemd freecell dat het ineens zulke dikke paniek was, hopelijk was het iets eenmaligs.

wij gaan vandaag voor de driemaandelijkse controle naar het ziekenhuis. hij is goed gegroeid, doet alles (en meer) wat een baby van een half jaar moet doen, dus ik hoef me geen zorgen te maken, en toch is er een klein stemmetje in me wat zegt; de arts zal wel iets vinden waardoor ze een reden hebben om hem weg te halen. terwijl dat dus echt niet zo is... fijn die onzekerheid
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_70690791
Eenmalig, nope, vanmorgen weer raak om 6:00 al en net weer
pi_70690821
En veel succes straks in het ziekenhuis
  maandag 6 juli 2009 @ 09:33:37 #260
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70690910
DJMO, succes in het ziekenhuis

Freecell, wat vervelend voor die kleine man! En voor jou natuurlijk ook. Hopelijk is het een sprongetje en ook weer zo voorbij.

Joep moet dadelijk naar het CB, voor zijn eerste prikken. Mijn enkel is dik en rood, dus we kunnen niet gaan wandelen en ik heb een taxi besteld! Voor het eerst de MC uittesten en met de auto. Pff spannend zeg, zo in mijn upje met Joep.
Niet mieten! Door gieten!
pi_70690930
Wat vervelend Freecel
Succes in het ziekenhuis DJMO.

Graeme heeft volgens mij een ochtendhumeur ofzo. Hij wil alleen maar bij mij liggen, zodra ik hem ergens anders neerleg gaat hij echt heeeeel hard huilen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_70691041
Balen, Freecel
En succes, DJMO! Alles zal in orde zijn, zul je zien

Hier een spoker vannacht. Jair zit alweer 2 dagen zonder poepluier, en dat laat hij merken. Grom grom, strek, strek, grom, huil, huil

En dus ook 4 keer wakker geweest. Uiteindelijk maar op z'n verschoningskussentje tussen ons in gelegd, maar nu is mama naar werk, dus zul je straks zien: mag papa een ge-explodeerde poepluier verschonen
  maandag 6 juli 2009 @ 09:43:46 #263
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_70691119
Hahahaha succes iamredleader! op de een of andere manier heeft papa hier ook altijd die zeer extreme luiers te pakken.
Niet mieten! Door gieten!
pi_70691159
heel vaak, op m'n papa-dag (vandaag dus), vaak op dinsdag en woensdag, als ik Jair naar het KDV breng Gebeurt typisch zo rond 07:15, als mama goed en wel op weg is naar werk, en papa Jair net wil gaan verschonen en aankleden voor de dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juli 2009 @ 09:54:15 #265
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70691351
sterkte seilram & iamreadleader..

kan het geen mamahonger zijn tessie??

en nu een ritueel inbouwen freecell? zou dat helpen??

bedankt allemaal voor de sterkte wensen in het ziekenhuis, ik kan het gebruiken. mijn dag begint goed namelijk, ik ben zojuist op twee plaatsen uit mijn spijkerbroek gescheurd
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_70691451
Mamahonger? Is dat als hij gewoon alleen maar bij mij wil zijn? Want daar lijkt het wel op...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 6 juli 2009 @ 10:01:56 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_70691534
dat bedoel ik tessie

pi_70691645
We hebben allang een rituaal, maar normaal is het heel makkelijk.
- L. op aankleedkussen, luier verschonen, broekje uit, slaapzakje aan tenzij het heel warm is. Dan piept hij even
- L. in bed, speen, knuffeltje, aai over de bol, zwaaien (dan zwaait hij terug )
- Muziekje aan (tenzij echt bekaf, dan geen muziekje)
- trusten!

En nu is het dus dik drama...
pi_70691729
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Noli. het volgende:
Wij hebben hier ook weer wat..

Tessel probeert dus al vanaf haar geboorte dit (en boos worden dat het haar niet lukt!):
[ afbeelding ]
(ook erg handig met verschonen en badderen )

En dit doet ze dus al vanaf haar geboorte wanneer je haar op haar buik legt:

Ze is dan voornamelijk errrrg gefrustreerd dat het niet lukt omdat haar armpjes schijnbaar niet willen wat zij wil maar komt uiteindelijk toch echt wel íets voor uit.
superschattig *spartelspartel*

Succes DJMO..het zal wel loslopen..Jan ziet er gezond uit en groeit goed..kunnen ze weinig op aan te merken hebben denk ik zo. (is jan's pa trouwens ietwat buitenlands of heeft hij gewoon een donkere uitstraling?)

En Tessie idd.. Graeme wil vast mamaknufs als t niet zo warm is daar zou ik m lekker in de draagdoek hangen (die heb je toch?)
pi_70692002
Elin kan nu trouwens helemaal los zitten..eerst viel ze nog wel om maar nu zit ze sterk genoeg om ook nog een speeltje vast te kunnen pakken wel steunt ze dan met 1 handje op de grond.
pi_70692067
Hoppa Elin

Mijn mannetje heeft het één keer voor elkaar gekregen om bijna een halve minuut los te staan. Maar meestal dondert hij na een seconde of 5 om
  maandag 6 juli 2009 @ 10:31:40 #272
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_70692278
Noli, wat een mooie meid is Tessel en wat schattig dat willen kruipen. Die houding heeft Lennon ook weleens, ook idd als hij iets wil pakken.

Freecell, wat vervelend zeg... misschien is het een fase ....

DJMO veel succes in het ziekenhuis, het zal vast goedkomen....

Lennon zit af en toe ook los, zo schattig om te zien. Hij houdt het nog redelijk lang vol tot onze verbazing. Dus Elin
Make love, not war ☮
pi_70692354
Jair ligt al ruim 2 1/4 uur te slapen!

En een foto van onlangs in de wipper:

pi_70692854
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:09 schreef Kleurdoos het volgende:

En Tessie idd.. Graeme wil vast mamaknufs als t niet zo warm is daar zou ik m lekker in de draagdoek hangen (die heb je toch?)
Ja ik heb een draagdoek, maar die hadden we gister even gebruikt als hangmatje in de box, en toen lekte net zijn luier door Dus die zit nu in de was

Wat knap van Elin dat ze al los kan zitten

En die foto van Jair met die knuffel
  maandag 6 juli 2009 @ 12:59:30 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70697247
Wij mochten vanochtend weer langs het CB. Hannah is 36,5 cm en weegt 5950. In verhouding lang en licht. D'r gewicht boog in hun grafiek echt al af naar beneden, dus ze begon al dat we dat maar in de gaten moesten houden. En dan hebben we de 4 maanden dip nog te gaan dacht ik al. Maar volgens de borstvoedingscurve heeft ze een heel gemiddeld gewicht Ben benieuwd wat ze de volgende keer gaan zeggen dan

D'r hoofdomtrek was trouwens 41,5.
Verder deed ze het prima En ook weer 2 prikjes gehad 1e prikje beetje mopperen, 2e prikje brullen, maar wel minder hard en sneller getroost dan de vorige keer (maar toen had ze ook honger dus dat hielp ook niet natuurlijk).
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70697376
Voor het CB is het nooit goed

Inmiddels al een leuk lijstje aan "bijnamen" voor de term CB:

Consternatiebureau
Concentratiebureau

iemand nog meer?
pi_70697381
En dat ziet er uit als een prachtige curve, texelonia
  maandag 6 juli 2009 @ 13:10:44 #278
114177 Diaan73
pi_70697641
Tex, fijn dat alles goed was... ik denk dat je bedoelt 63,5 cm ipv 36,5 cm trouwens!! Mooie curves!!
Make love, not war ☮
pi_70697823
Oeh, mooie curve!

Het CB hier zeikt eigenlijk nooit de curve van L. buigt ook af (zelfs in de BV curve) en ze vragen wat hij allemaal eet. Leg ik dat uit, is het prima
  maandag 6 juli 2009 @ 13:29:22 #280
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70698205
Wat een mooie curves.

Hier ook nog geen gepiep gehoord van het CB. Kennelijk heb ik een goed CB te pakken. Sta ik dan met al mijn uitgeprinte bv-curves... Ik ben bijna teleurgesteld.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 6 juli 2009 @ 13:43:28 #281
114177 Diaan73
pi_70698687
Ons CB piept ook nooit. Ze geven grote lijnen aan, maar zeggen ook dat je als ouder het beste weet wat je kind wil/kan je dat moet aanhouden.
Make love, not war ☮
pi_70698914
Prachtige curves, Tex! En je hoeft niet per se last te krijgen van die viermaandendip hoor, ik heb er in ieder geval niets van gemerkt.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:54:02 #283
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70699113
Oh uitgeprinte bv-curves vind ik wel een goed idee! Ga ik de volgende keer ook doen, gewoon voor de zekerheid. Ze deed ook niet echt moeilijk hoor. Ze zei alleen dat we het in de gaten moesten houden. En ze zei ook al dat het kon komen door het weinige drinken op de opvang. En ook dat als je d'r benen en billen zag je niet zou denken dat ze aan de lichte kant was

En verder zie ik het wel. Zolang Hannah tevreden is ben ik het ook
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:13:05 #284
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70699805
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:54 schreef texelonia het volgende:
Oh uitgeprinte bv-curves vind ik wel een goed idee! Ga ik de volgende keer ook doen, gewoon voor de zekerheid. Ze deed ook niet echt moeilijk hoor. Ze zei alleen dat we het in de gaten moesten houden. En ze zei ook al dat het kon komen door het weinige drinken op de opvang. En ook dat als je d'r benen en billen zag je niet zou denken dat ze aan de lichte kant was

En verder zie ik het wel. Zolang Hannah tevreden is ben ik het ook
Ze is niet aan de lichte kant, ze is gewoon lekker slank. Heeft Annicka hier ook: bovengemiddelde lengte, ondergemiddeld gewicht. Net haar pa dus...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 6 juli 2009 @ 14:29:18 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70700418
Noah was/is ook altijd vrij licht, hebben ze nooit moeilijk over gedaan. Familietrekje dus, zullen we maar zeggen. Van mij hebben ze dat helaas niet
©Dumbo
pi_70706569
Netjes hoor die curve !

en AMBER MAE! gefeliciteerd

hier is net de poepbom weer afgegaan, allejeumig.. dikke gele drab
pi_70706640
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:04 schreef Kleurdoos het volgende:
hier is net de poepbom weer afgegaan, allejeumig.. dikke gele drab
Succes met de schoonmaak

Hier nog altijd niks dat betekent morgenochtend direct na het vertrek van mama dat ik mag opruimen, zul je net zien
pi_70706665
Hier is het niet eens geel meer. Ze eet echt goed.
Benieuwd of ze nu gaat vermageren, groenten en fruit lijkt me toch minder spekjes te geven dan vette melk.
pi_70706698
Wat een schattige filmpjes van Tessel!!

Hier gaat het ook allemaal weer goed met B.
Hij is vorige week bij de osteopaat geweest, en heeft daar volgens mama enorm van genoten, behalve toen osteodame met zijn buikje/darmpjes bezig was (kennelijk nogal veel lucht). Mama zelf heeft er ook een enorm goed gevoel aan overgehouden, omdat ze ten eerste dus zag hoe heerlijk B het vond, maar ook omdat osteodame allerlei dingetjes heeft uitgelegd en aangeleerd. Hoe en waar je nou precies het beste kan kloppen om het boertje te krijgen; een paar babymassagedingetjes, wat fysio-achtige oefeningen, wat wel of niet normaal is qua bewegingen (omdat hij nogal beweeglijk slaapt, waar ze zich dus zorgen over maakte dat er iets aan de hand zou zijn of zo) enzovoorts. Mama is dus een stuk geruster (goddank)
O en hij is geslaagd voor de gehoortest
En hij is nu 4 kilo 420. Da's dus een halve kilo meer dan vorige week

Mama is alleen nog steeds erg moe, maar gezien haar situatie (alles alleen doen en met een stikjaloerse oma moeten dealen, en dan loop ik ook nog eens de hele tijd zo akelig enthousiast te doen ) snap ik dat ook wel.
Maar het gaat voorzichtig allemaal weer beter.

(Sorry voor de spam, maar ik ben net weer thuis van 5 dagen vrijwilligeren op een festival, dus "moet" natuurlijk even updaten hier )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70707376
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier is het niet eens geel meer. Ze eet echt goed.
Benieuwd of ze nu gaat vermageren, groenten en fruit lijkt me toch minder spekjes te geven dan vette melk.
Ik ben dan ook vanaf gisteravond pas echt begonnen he.. hiervoor heeft ze 2 broccoliroosjes en een blokje courgette gehad in twee weken. gisteravond heeft ze flink wat broccoli naar binnen gewerkt en net mijn zelfgemaakte banaan/appel/meloenhap die gooi ik bij r oma in de vriezer..hoeft die niet te rapleyén..omdat het voor mij niet echt een must is.. en voor ons lekker snel af en toe dus ik heb gelijk een liter gemaakt..
nu ben ik warme hap voor r aan t fabriceren.. een soort van heel erg gezonde pasta
pi_70709523
Nou ben toch maar op het oude schema verder gegaan, vandaag sliep Seb van 12:30 tot 15:30. Daarna even een boodschap gedaan en toen bloemkool Hij vond het een groot succes. Nu ligt hij weer lekker te pitten. Ben benieuwd hoe het morgen gaat op het kdv met dit schema. Vrijdag was het niet echt een succes.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 6 juli 2009 @ 18:49:59 #292
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70710494
Goh dat lijkt me zo grappig om je kindje te laten wennen aan groente en fruit.... die gezichtjes die ze dan soms kunnen trekken... Eigenlijk zou je t moeten filmen!

Hier lijkt de rust een klein beetje wedergekeerd mbt het slapen (of eigenlijk niet slapen) s nachts. Het gaat al twee nachten goed! We zijn begonnen met inbakeren. Met een hydrofielluier om het lijfje, op schouderhoogte vast met een stukje tape en verder gewoon los. Heeft iemand ervaring met inbakeren? Werkt t op lange termijn? En baker je je kindje dan alleen 's nachts in of gebruik je t ook overdag? Mijn ervaring is dat ze veeeeel rustiger slapen (die armpjes maaien niet zo..), zowel overdag als 's nachts, maar ik vraag me af of er een maximum aantal uren per etmaal is dat je mag inbakeren.
pi_70711290
Dat ze rustiger slapen omdat ze niet maaien lijkt me logisch, maar slapen ze er ook echt beter door? Ik bedoel, wij bewegen toch ook veel 's nachts? Ik zou het denk ik niet fijn vinden om in mijn bewegingen beperkt te worden.
Ik snap wel dat het voor de mama's en papa's beter is, zeker als de kindjes in de kamer bij papa en mama slapen, dat je niet steeds allerlei geluiden hoort en je steeds wakker wordt en je misschien gaat afvragen of er iets mis is; maar is het niet meer een soort "noodmaatregel" voor erg onrustige kindjes die ook echt moe blijven, of is het echt beter, dus ook bedoeld voor meer dan een paar dagen/weken achter elkaar?
En hoe zit het met dit warme weer, ik kan me voorstellen dat het dan juist wel prettig is om door af en toe te bewegen ook even wat warmte kwijt te raken?
Of zit ik nu helemaal mis?
* Pandora73 weet het allemaal ook niet...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 6 juli 2009 @ 19:36:59 #294
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70712434
Onze jongens slapen gewoon in hun eigen kamertje en in hun eigen bedje, dus nee, dat is niet het grote voordeel. Volgens de wvk (en ook op internet is er veel over te vinden...) worden veel babietjes wakker omdat ze zich wakker 'slaan' met hun eigen armen. Ze hebben er nog niet goed controle over en schrikken van zichzelf. Door ze in te bakeren voorkom je deze onrustige bewegingen waardoor ze beter in slaap kunnen komen. Natuurlijk is het van tijdelijke aard, want na verloop van tijd bouw je t inbakeren weer af. Je hebt inbakerzakken maar wij bakeren in in een hydrofielluier, verder slapen ze in de romper en onder een dun dekentje. We temperaturen voor t slapen gaan en bij de nachtvoeding om te checken of ze niet te warm worden. Maar op zich is een hydrofielluier dun natuurlijk.
pi_70713101
zou je dan niet gewoon inbakeren met een verantwoord inbakerding? tape kan zo losschieten ? Niets mis met inbakeren verder. Ik heb het nooit gedaan bij Elin maar wel over nagedacht..die slaat zichzelf af en toe nog steeds wakker
  maandag 6 juli 2009 @ 19:53:47 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70713194
Het cb raadde dit aan om t eerst uit te proberen voor we een inbakerzak aanschaffen. Het zit vast met schilderstape op de rug. Klinkt wel een beetje zielig he? Ik moet zeggen dat ik t in t begin ook wel zielig vond lijken hoor, maar de mannen liggen er zo heerlijk tevreden door te slapen dat dat weer een fijn gevoel geeft.!
pi_70713519
Ik vind t zelf eng om in te bakeren..stel dat je baby wel snel draait of wil draaien zoals bijv Tessel al een beetje doet..*brr*
Maar dat hoeft natuurlijk niet
pi_70714065
Wij komen even gedag zeggen!

De laatste tijd hier al niet veel geweest, m'n kleine meisje is echt geen baby meer! Zo'n grote meid al!

1 jaar Amber, 1 jaar moederschap, 1 jaar borstvoeding, wat een geweldig jaar is het geweest!
Ik had nooit van te voren kunnen vermoeden dat het moederschap zo mooi is! Maar wat wil je met zo'n lekker droppie!?
Ze is aan het opgroeien tot een geweldige meid, lief, makkelijk, maar ze kan ook serieus van d'r laten horen en heeft een behoorlijk eigen willetje. Het is zo'n heerlijke meid!

Vandaag is een mooie dag geweest, ze heeft lekker gespeeld met d'r cadeautjes, geschommelt in d'r paardenschommel, lekker gespeelt in de zandbak en in de prinsessenballenbak.
Dat die kleine meid al serieus gewoon speelt, met andere kindjes, lekker rondbanjeren, dan voel ik me zo trots, en dat terwijl ik een jaar geleden nog compleet gevloerd lag met zo'n klein ukkie in me armen, wat gaat de tijd toch hard!

Dag dag, veel plezier hier verder gewenst met alle oudere en nieuwe babietjes!

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_70715014
Wat een prachtige meid heb je, Llewella!
Veel plezier in het dreumestopic (dat is het volgende toch?) en vooral heel veel geluk gewenst!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_70715319
gefeliciteerd Llewella en amber! dagdag, tot strakjes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: