heh, Romeo Deltaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:10 schreef Rave_NL het volgende:
Speelde al langer met het idee
Zal eens gaan graven
+1 subtiel!quote:Op zondag 5 juli 2009 12:44 schreef nietzman het volgende:
Mogen ze misschien wat groter Rave_NL? Zo kan ik ze natuurlijk nooit op spandoeken van tíen verdiepingen hoog af laten drukken.
Hahahaha ja dat is idd lang geleden. Maar zie mijn foto collectie die ik net heb toegevoegd. Kwaliteit is om te huilenquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:49 schreef justusp het volgende:
Hehehe, Dutchbat 1 is ook alweer een tijdjge geleden "Erwin"
Tegenwoordig is het niet meer normaal watvoor fotoapparatuur er mee gaat tijdens een uitzending, en dat ook nog digitaal.
Ik ben idd van de oude garde rode baetten, eerste lichting 92-08quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef justusp het volgende:
Erwin, als ik zo jouw foto's zie dan ben je van de ouwe garde rode baretten.
Welke Comagnie zat je in, het voormalige stenencompagnie toevallig?
Oh en om toch even tegemoet te komen met de jongens die bij de marine/mariniers zitten en die sundown foto's hebben geplaatst hierbij een foto van een gemechaniseerde sundown.;)
[ afbeelding ]
Heh, toen was de SSV-cie en de B-cie nog wel Grenadierquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:39 schreef justusp het volgende:
Aha, dus ook een jager![]()
Geweldig!
Wel een beetje jammer dat je daarna bij de grenadiers ging, heheheh.
Zelf zat ik tijdens mijn uitzending Irak bij Charlie tijgers (voormalige stenen comagnie).
Een tamme tijger?quote:Heh, toen was de SSV-cie en de B-cie nog wel Grenadier
Grenediers en Jagers zijn in 1995 samen gegaan in 11 Infbat. Het 12de werd Van Heutsz, het 13de Soottroepen. En ten tijde van mijn tijd heette de C-Cie ook al de Tijger-cie. Met als mascotte een wel erg tamme tijger lol
Ach dat vind natuurlijk elk lid van een eenheid, zelfs bij de *kuch* (Kluchtmacht) *kuch*quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:10 schreef justusp het volgende:
[..]
Een tamme tijger?
hahaha Ach ja, "Karelkie" het pluche monster is dan ook puur symbolisch een tijger.
Maar ik moet toch wel zeggen na heel wat andere eenheden te hebben gezien binnen defensie dat de Tijger-cie als één van de weinige zijn tradities hoog houdt en waardoor de Compagnie als één grote hechte familie aanvoelt.
Leuke journalistieke foto. En succes met de sollicitatie!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:49 schreef Volcom45NL het volgende:
Vond dit toch wel een geslaagde foto tijdens de landmachtdagen 2009 of hij hier helemaal thuis hoort laat ik aan jullie overHelaas zelf nog steeds niet in de landmacht 1 week voor m`n (her) 2e keuring (was helemaal goed alleen te zwaar bij de 1e keer
) brak ik m`n sleutelbeen in belgie tijdens het mtb`n....
![]()
Maar dus wel mee kijken op de landmachtdagen en hoor genoeg verhalen van m`n 2 broertjes die allebij bij de landmacht zitten.
[ afbeelding ]
Wow, ik heb wel verhalen gehoord van kapitein Gool, maar dat is echt ver voor mijn tijd;)quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach dat vind natuurlijk elk lid van een eenheid, zelfs bij de *kuch* (Kluchtmacht) *kuch*![]()
Maar je hebt wel deels gelijk, onder Kapitein van Gool, die er een zeer strikte discipline op nahield is dat zo gegroeid. Weet nog dat een maatje die bij de Tijgers zat hem Matsoe-Matsoe noemde omdat hij nooit iemand matste
"ouwe poep" iddquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:33 schreef justusp het volgende:
[..]
Wow, ik heb wel verhalen gehoord van kapitein Gool, maar dat is echt ver voor mijn tijd;)
Erwin je bent gewoon "ouwe-poep"![]()
Maar de compagnie Grenadiers is trouwen ook inmiddels omgedoopt naar Para-compagnie, dus het is weer overduidelijk welke comagnie van het elfde verwend is;) hehehe
Ja inderdaad, ik geef je groot gelijk dat je trots moet zijn dat je oud-militair bent ongeacht de eenheid, alleen deze "oud-militair" (ik ben pas 25;-)) rolt weer terug de dienst in, na een jaar rond te hebben gekeken in "de burgermaatschappij" ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik er niet voor gemaakt ben.... ik denk dat ik een beetje te ruw langs de randen als communicatie medewerker.:-pquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
"ouwe poep" idd![]()
En daar ben ik behoorlijk trots op. (zoals elke oud militair zou moeten zijn, ongeacht welke eenheid hij/zij in heeft gedient).
Kap. v. G. was een oud-commando. En die heeft toendertijd de Tijgers onder stricte leiding op zich genomen.
Ik weet nog wel, dat toen onze CC ons na appél gewoon onze gang liet gaan, dat wil dus zeggen Arnhem ingaan, stonden de Tijgers nog wat extra oefeningen te doen. Respect daarvoor.
De Cie Grenadiers idd is nu Para, elk bataljon in LMB heeft nu een Para-Cie. Het lijkt erop dat men geheel LMB Para wilt maken als ik de verhalen zo eens hoor. Maar budget zal wel weer een probleem zijn helaas.
En ach, de Konings-cie verwend? Deels enigzins waar ja. Eerste lichting LMB, ook nog eens "onder het oog des Konings". Tel uit je winst. En De Prins van Oranje die daar zelfs zijn uniform aan verleend al heeft hij nooit de LMB opleiding gedaan
ahh je bent dus een herinstromer. Zou willen dat ik dat nog zou kunnen doen. Maar ik ben alweer 36 jaar en 1 long armer dus de kans is nihilquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:01 schreef justusp het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik geef je groot gelijk dat je trots moet zijn dat je oud-militair bent ongeacht de eenheid, alleen deze "oud-militair" (ik ben pas 25;-)) rolt weer terug de dienst in, na een jaar rond te hebben gekeken in "de burgermaatschappij" ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik er niet voor gemaakt ben.... ik denk dat ik een beetje te ruw langs de randen als communicatie medewerker.:-p
Het einddoel is inderdaad om heel Lumbl para te maken alleen in de praktijk gaat dat toch niet helemaal, gezien de druk van uitzendingen en de uitvloei van personeel is het vrijwel onmogelijk op dit moment om complete battalions para te maken.
Daar komt ook nog bij kijken dat de Luchtmacht gewoonweg de capaciteiten niet heeft om een hele battalion laat staan een complete Brigade para in te laten zetten.
Ja helaas, gaat de tijd nogal snel... althans dat heb ik gemerkt en dan ben ik nog niet eens 30.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ahh je bent dus een herinstromer. Zou willen dat ik dat nog zou kunnen doen. Maar ik ben alweer 36 jaar en 1 long armer dus de kans is nihil![]()
Als er 1 baan is waar ik me echt heb thuisgevoeld dan was het wel bij Luchtmobiel/KL.
Dat Para verhaal, welnu, het is zelfs zo dat de Britse Para's al lang niet meer para zijn ivm oa die capaciteit en het beschikbaar hebben van vliegtuigen. Eenzelfde is het geval met de Belgische Para-Commando's, ze springen niet veel meer.
De Britse Para Brigade is samen met de 24ste Air Mobile brigade overgegaan in de 16de Air Assault Brigade.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:29 schreef justusp het volgende:
[..]
Ja helaas, gaat de tijd nogal snel... althans dat heb ik gemerkt en dan ben ik nog niet eens 30.
Ik moet ook wel zeggen dat mijn tijd bij Lumbl echt fijne herinneringen opwekt, het is toch wel een brigade die echt uniek is binnen de KL.
Het verschil wat ik zelf heb ondervonden tussen 13Mechbrig en 11Lumbl is echt enorm, niet dat de één beter is dan de ander (gezien de verschillende taakstellingen van de birgades) maar alleen het doctrine verschil is al groot.
Het verhaal van de Britse Para's is nieuw voor mij, want is hun rode baret niet verbonden met hun para-inzet (anders dus dan NL eisen omtrent rode baret, airassault eis enz.), ik dacht dat het para gedeelte bij hun namelijk in hun vooropleiding werd gegeven.
Schiet je serieus met het stukje tussen je vingerkootjes in?quote:
Op korte afstand als reactieschot wel, maar bij rustig-trekkerdruk-opbouwen-en-dan-3-schoten-met-1-afplakkertje-proberen-schietsessies idd met je eerste vingerkootjequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Schiet je serieus met het stukje tussen je vingerkootjes in?
nope, noord-Engelandquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:56 schreef RonaldV het volgende:
Is dat Deelen (ben ik al 20 jaar niet meer geweest, vandaar de vraag)?
Bedankt AgLarrr voor de compliment.quote:
van de nederlandse luchtmacht dus neem aan NLquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:13 schreef justusp het volgende:
[..]
Bedankt AgLarrr voor de compliment.
Rave_nl, zijn die foto's van jou genomen uit een NL Chinook of een Britse? (vroeg het me even af;-))
Groeten
Oeps, heb even over "nederlands" heen gelezen;-)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
van de nederlandse luchtmacht dus neem aan NL
Vertel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:35 schreef vijfhonderd het volgende:
Leuk materiaal hebben 'we'.
Jammer dat het menselijke materiaal gebrekkig is als mens.
Ik kan deze vraag wel voor hem beantwoorden: Eens visstick, altijd visstickquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:40 schreef justusp het volgende:
[..]
Oeps, heb even over "nederlands" heen gelezen;-)
Nice picture by the way, nog steeds bij de vissticken:p?
Mooie foto's!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:08 schreef justusp het volgende:
Prima initatief dit topic!
Beetje aandacht voor de boys die hun werzaamheden in extreme omstandigheden moeten doen is niet verkeerd!
Hierbij mijn bijdrage.
Dit zijn foto's genomen tijdens uitzending Task Force Uruzgan 2.
Ik wil er specifiek bij zeggen dat ik deze foto´s zelf heb gemaakt en dus niet ergens van gejat heb.
[ afbeelding ]
Infanterie in hun nu nog standaard pantservoertuig, de YPR765.
Deze uitvoering is speciaal bedoeld voor de Waarnemers en heeft meerdere radio opties dan de YPR PRI.
Eenheid: 17Painfbat
[ afbeelding ]
Een voertuig pakket dient te wachten voor ze een strategisch locatie mogen oversteken.
Eenheid: 11Lumbl 12InfBat
[ afbeelding ]
Het toendertijd nieuwe verkennings voertuig de Fennek bezig met de kenmerkende "Dutch-approach", dit is weer een groot verschil van aanpak vergeleken hoe de Amerikanen hun operaties uitvoert.
Eenheid: 11Tankbat Verkennings peleton
[ afbeelding ]
Een `Schutter Lange Afstand` neemt samen met zijn `buddy` een positie in bij een strategisch punt.
Let op de desert camouflage die de schutter heeft aangebracht op zijn Artic Warfare Magnum .338 met behulp van tape.
Eenheid: 11 Lumbl 12 Infbat
Ik wil de jongens in deze eenheden nog bedanken voor de geweldige samenwerking tijdens deze missie.
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kan deze vraag wel voor hem beantwoorden: Eens visstick, altijd visstick![]()
Net als mijn geval, eens aardbei, altijd aardbei
De roze brigade is (was?) de ere-titel van de Luchtmacht Bewaking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.
Neem aan dat dit ook voor die roze brigade telt?
blijf dan lekker een roze baret op je klus dragenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De roze brigade is (was?) de ere-titel van de Luchtmacht Bewaking.
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.
Neem aan dat dit ook voor die roze brigade telt?
Ja, ik vind het nodig!quote:» Er is al 367 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Alleen jammer dat ze bij het KPU het herrinnerings speldje wel gewoon ex-luchtmobiel noemen. En dat er geen pinnetjes op zitten, nu zitten er zichtbare gaatjes in m'n DT (als het speldje eraf moet)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.
Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
Haha oke, ik was even bang dat je de strekking van het topic had gemist en met willekeurige oorlogsplaatjes kwam..quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Clan het volgende:
Nee, dat is een oefening op de heide bij Ede in 1963. Dat is idd een Sherman tank, daar hadden wij er veel van om op te oefenen.
Nee nee, allemaal 'uit de oude doos' heeft mijn zoon allemaal ingescand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Haha oke, ik was even bang dat je de strekking van het topic had gemist en met willekeurige oorlogsplaatjes kwam..
Dan zou je me een precies adres moeten aangeven, ik ben niet zo'n computerkenner, mijn zonen helpen mij vaak, anders zie ik door de bomen het bos niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:09 schreef Andyy het volgende:
Doen
Op http://www.militaryphotos(...)ch-military-pictures vinden ze foto's van dienstplichtigen ook altijd geweldig
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:25 schreef Clan het volgende:
Britse 'Warriors' onderweg 1994/1995
[ link | afbeelding
oefenen met Molotov cocktails??my god.. dat zou een gave amo zijnquote:
Waarschijnlijk hebben meneer en mevrouw arbo hier een stokje voor gestokenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oefenen met Molotov cocktails??my god.. dat zou een gave amo zijn
Nee, dat is om milieuredenen gedaan. Dergelijke oefeningen werden door heel Nederland gedaan, en leverden nogal wat bodem vervuiling op. Op het Beekhuizerzand (bij Harderwijk) stond vroeger een oude Centurion voor dit doel, en dat ding was echt bedolven onder de kapotte flessen en ollieresten. TOen de Centurion werd verwijderd hebben ze eronder een paar meter zand moeten afgraven om de bodem weer schoon te krijgen, want op een paar kilometer afstand staat een waterwin installatie.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:51 schreef hcwp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben meneer en mevrouw arbo hier een stokje voor gestoken
Je bedoelt Busovaca? Vitez ligt noorwestelijk van Busovaca, de route was meestal naar Mostar als we zuidelijk reden, Vitez pakten we mee als we naar Split reden, Tuzla in het noorden en natuurlijk Potocari, maar de laatste twee maanden van mijn uitzending werden we daar tegengehouden door Bosnische Serviers, Dutchbat III hebben we toen niet meer kunnen bevoorraden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
Over Diamond?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Je bedoelt Busovaca? Vitez ligt noorwestelijk van Busovaca, de route was meestal naar Mostar als we zuidelijk reden, Vitez pakten we mee als we naar Split reden, Tuzla in het noorden en natuurlijk Potocari, maar de laatste twee maanden van mijn uitzending werden we daar tegengehouden door Bosnische Serviers, Dutchbat III hebben we toen niet meer kunnen bevoorraden.
Ik zou eens achterop de foto moeten kijken, heb alles vermeld op de achterkant, sommige plekken herken ik zo, zoals de vuist van Tito, in het dal Maglaj, maar die berggebieden haal ik soms door elkaar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Over Diamond?Dacht even dat ik de bocht herkende in de foto
Nee, maar mijn vader was Grenadier tijdens de meidagen, hier een paar 'kiekjes'vanaf zijn opleiding op Kamp Waalsdorp tot aan het 'begin'quote:
En als je de status hebt van veteraan, tenminste 20 jaar hebt gediend, en na je FLO geen baan in het burgerbestaan hebt aangenomen, blijft Defensie je als militair beschouwen, en krijg je een titulaire rang als aanspreektitel die één rang hoger is dan je effectieve, daarom ben ik sinds een paar jaar Titulair Sergeant-majoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.
Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Clan het volgende:
M114 155 mm houwitzer, Als de Opperwachtmeester er niet bijstond, ging het altijd mis. als je op de heide bij Ede ( wij zaten op de Essen ) stond te 'dreunen' dat was een geknal, onbeschrijflijk, en wij hadden toen nog geen 'oordoppen'.
Ik ben idd Ranglijstkorporaal geweest op de PIROC Veldhoven, vlakbij PSV Herdgang, richting Oirsschot. Dat behaalde je via punten en leeftijd, ik was derde dus mocht les geven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.
Maar geweldige foto's Clan!![]()
Ik herken idd de van Essen kazerne. (In mijn tijd, veel later, kazernecomplex Ede-west/ Prins Maurits kazerne)
Btw, was je een Rako? (omdat ik het Piroc* voorbij zie komen)
*Voor de mensen die het niet kennen: "Pantserinfanterie Rij Opleidings Centrum" te Veldhoven.
Zijn het dan Fransen, of?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:50 schreef Clan het volgende:
En ze zijn lid van de 'Leatherclub' want ze hebben leren schoenen! maar zonder gekheid, de linkertwee zijn gesneuveld tijdens de meidagen door beschietingen van Duitse vliegtuigen in hun 'mars' door België naar Zeeland.
Gedetacheerd bij de Kmar, die deden grenscontrole, met name bij de bruggen, stations en spoorwegen, daaarom droegen hun, en mijn vader' leren laarzen, ipv van 'kousenbanden', ook al waren ze Grenadiers.quote:
quote:Even opgezocht, het is de weg van Mostar naar Jablanica, naar het noorden dus, de foto is van november 1994.Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
quote:Wat onderzoek je dan?Op maandag 25 oktober 2010 14:33 schreef _The_General_ het volgende:
Als onderzoeker van onderscheidingen zou ik heel graag jullie modeldecoraties zien ....
quote:Bedankt voor de foto's,
quote:Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.Op maandag 25 oktober 2010 21:02 schreef Clan het volgende:
Speciaal voor The General,
En nu mogen anderen ook wat foto's posten, heb wel genoeg gepost' voor nu.
quote:Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.
quote:Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.Op woensdag 27 oktober 2010 16:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.
quote:Ik zal hier even een nieuw topic over openen, zodat dit een fototopic bijftOp donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.
Ze zijn echter gestopt met het toekennen van de eerste omdat het uitzoeken van de juiste criteria te tijdrovend is.
Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;quote:Op zondag 23 januari 2011 14:31 schreef UNPROFORondz het volgende:
Beste veteranen,
Ik ben Julian Schaap, student Geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar fotografie tijdens Nederlandse bijdrage aan de VN-vredesmissie UNPROFOR zoals deze plaatsvond tussen 1992 - 1995.
Hierbij is het mijn doel om het beeld dat de media heeft geschetst, dat veelal negatief was richting de participerende militairen, te vergelijken met het beeld zoals geschoten door de militairen zelf. Weinig van deze foto's belanden in de krant, het internet of in boeken terwijl deze beelden vaak een realistischere weergave geven van de missie dan het mediabeeld.
Tijdens een Google-zoektocht kwam ik terecht op dit topic. Hierbij wil ik diegenen die op uitzending geweest in het kader van UNPROFOR vragen om hun foto's met mij te delen zodat ik mijn stelling kan onderbouwen. Het onderzoek is niet bedoelt voor publicatie en zullen alleen door mij worden bekeken. Foto's kunnen aan mij doorgestuurd worden door fotosites (bv. imageshack of flickr) maar ik kan eventueel ook langskomen om de foto's in te zien. Ik ga ervanuit dat alle foto's nog met traditionele 'rolletjes-camera's' zijn gemaakt en dat het dus veel moeite kost om dat in te scannen.
Indien je wilt meewerken aan mijn onderzoek, neem contact op met mij door een e-mail te sturen naar: jschaap.unprofor@gmail.com
Ik stel jullie hulp ontzettend op prijs!
Ik hoop dat ik niemand hierbij in het harnas jaag. Als je niet wilt meewerken dan graag dit bericht als niet verzonden/geplaatst beschouwen.
M.v.g.,
Julian Schaap
Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?quote:Op maandag 24 januari 2011 00:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;
http://www.veteranen.org/
Die geven we zelf op, als je dat wilt, er zijn ook collega's die dat niet doorgeven, dus alles is vrijblijvendquote:Op maandag 24 januari 2011 01:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?
Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graagquote:
Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:37 schreef Nibb-it het volgende:
Als ik zo onbeleefd mag zijn deze te bumpen...
[..]
Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graag
Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.htmlquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.
Dat boek heb ik afgelopen jaar gekocht, erg mooi boek idd, Tegenover bij het klooster deden de Britse militairen oefenen alvorens naar het front te gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.html
Doe ik niet, waar heb jij het nu over.quote:Steek geen veer in onze reet.
Vooral niet bij de laatste foto:
Op de meest linker de Franse voor hun diplomatieke rol als initiatiefnemer voor een top in Parijs waardoor de No-Fly-Zone werd ingesteld, alsmede alle directe en indirecte (wapendrops) militaire steun.
Op de meest rechter de Luxemburgse voor de AWACS die onder hun vlag vliegen.
Op linksmidden zie ik toch echt rood/wit/groen.
Op rechtsmidden geef ik je de voordeel van de twijfel voor de F16's en de mijnenveger (die er toevallig in de buurt was).
Oja, en de helicopter.
Oja, en die hoer.
Leuke foto's Rave. Ik krijg spontaan heimwee.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:48 schreef Rave_NL het volgende:
Bergtraining, Schotland in mooi, en beter weer..
YPR Lesvoertuig ipv CV90.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:51 schreef Fotografie.vink het volgende:
Oirschotse heide: augustus
[ afbeelding ]
Dat waren ze voor nu zal morgen nog even kijken voor wat leuke van het bevreidingsdefile in Wageningen
Bedankt zal het meteen gaan aanpassenquote:
Ga ergens anders off-topic doen, daar heb je je JSF draadje voor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:43 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Weten we echt zeker dat die ZO niet in onze hangaars past.!
Hé, de Castor!quote:Op donderdag 26 september 2013 09:53 schreef Fotografie.vink het volgende:
Onderlaatst weer wat wezen fotograferen:
[ afbeelding ]
Helaas zit er dan wel wat ruis in.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef jitzzzze het volgende:
Is die foto van die Apache die z'n flares afschiet ook in High Res te krijgen?
Daar kijk ik wel omheenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:06 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Helaas zit er dan wel wat ruis in.
[ link | afbeelding ]
International Sanicole Airshow by Fotografie Vink, on Flickr
Speciaal voor jou en de andere fans van de castor:quote:Op donderdag 26 september 2013 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar kijk ik wel omheen, mijn dank is groot
![]()
Heb je ook nog mooi spul van de schepen?![]()
Heb er nog een paar van die dag die ik nog online moet gaan zettenquote:
Dank je Rave, kon deze niet meer terugvinden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:12 schreef Rave_NL het volgende:
Kick.
Alles is beter dan een banner met Hennis.
Bij welk onderdeel heb je gezeten als ik vragen magquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:47 schreef AchJa het volgende:
Oldskool artillerie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
41 Afdva.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:27 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Bij welk onderdeel heb je gezeten als ik vragen mag
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
Mooie foto's AJ! Fantastisch om te zienIk vraag me wel af, waar is dat statief voor dat op twee foto's op de voorgrond staat? En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
Dat is de Collimator.quote:
Nee, was ook niet noodzakelijk maar is gewoon handig om al je rotzooi onder te gooien en de munitiewerkers konden daar hun ding doen. En je zit lekker uit het zicht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
Als er budget is wel ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef jaren80 het volgende:
Toffe foto's![]()
Zou defensie weer grote aantallen willen aanschaffen als daar de budgeten voor zouden komen?
Neehoor, gewoon de norm die is afgesproken binnen de navo.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:22 schreef jaren80 het volgende:
2% is wel erg ruim he. Bovendien meende ik dat de operationele kosten van die tanks destijds om en nabij de 100 miljoen bedroegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |