abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87445756
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:39 schreef Rave_NL het volgende:
Clan, jij was in WW2 actief?
Nee, maar mijn vader was Grenadier tijdens de meidagen, hier een paar 'kiekjes'vanaf zijn opleiding op Kamp Waalsdorp tot aan het 'begin'

Uploaded with ImageShack.us

pi_87445866
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.

Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
En als je de status hebt van veteraan, tenminste 20 jaar hebt gediend, en na je FLO geen baan in het burgerbestaan hebt aangenomen, blijft Defensie je als militair beschouwen, en krijg je een titulaire rang als aanspreektitel die één rang hoger is dan je effectieve, daarom ben ik sinds een paar jaar Titulair Sergeant-majoor.
pi_87479126
Noodbrug ( Ponton ) over de rivier Neretva, door de Fransen aangelegd. 1994/1995

pi_87479226

[ Bericht 100% gewijzigd door Clan op 12-10-2010 23:26:13 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:29:13 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_87508859
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Clan het volgende:
M114 155 mm houwitzer, Als de Opperwachtmeester er niet bijstond, ging het altijd mis. als je op de heide bij Ede ( wij zaten op de Essen ) stond te 'dreunen' dat was een geknal, onbeschrijflijk, en wij hadden toen nog geen 'oordoppen'.
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.

Maar geweldige foto's Clan! ^O^

Ik herken idd de van Essen kazerne. (In mijn tijd, veel later, kazernecomplex Ede-west/ Prins Maurits kazerne)

Btw, was je een Rako? (omdat ik het Piroc* voorbij zie komen)

*Voor de mensen die het niet kennen: "Pantserinfanterie Rij Opleidings Centrum" te Veldhoven.

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 13-10-2010 20:57:37 ]
pi_87519827
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.

Maar geweldige foto's Clan! ^O^

Ik herken idd de van Essen kazerne. (In mijn tijd, veel later, kazernecomplex Ede-west/ Prins Maurits kazerne)

Btw, was je een Rako? (omdat ik het Piroc* voorbij zie komen)

*Voor de mensen die het niet kennen: "Pantserinfanterie Rij Opleidings Centrum" te Veldhoven.
Ik ben idd Ranglijstkorporaal geweest op de PIROC Veldhoven, vlakbij PSV Herdgang, richting Oirsschot. Dat behaalde je via punten en leeftijd, ik was derde dus mocht les geven.

Streepje wieltje, dat was de 'Schaarkijker' oftewel de 'waarnemer' die zaten meestal in kerktorens, daarom vind je bij kerktorens een steen met de opdruk MP ( Meetpunt) zo kun je de artillerie richtten.Dat hkomt nog uit de tijd van Napoleon, die was ook Artillerist.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:54:05 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_87542431
echte mannen 8-)

[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_87556072
En ze zijn lid van de 'Leatherclub' want ze hebben leren schoenen! maar zonder gekheid, de linkertwee zijn gesneuveld tijdens de meidagen door beschietingen van Duitse vliegtuigen in hun 'mars' door België naar Zeeland.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:12:20 #109
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_87611080
Hele mooie foto's. _O_
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:22:24 #110
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_87611335
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:50 schreef Clan het volgende:
En ze zijn lid van de 'Leatherclub' want ze hebben leren schoenen! maar zonder gekheid, de linkertwee zijn gesneuveld tijdens de meidagen door beschietingen van Duitse vliegtuigen in hun 'mars' door België naar Zeeland.
Zijn het dan Fransen, of?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_87624547
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:22 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Zijn het dan Fransen, of?
Gedetacheerd bij de Kmar, die deden grenscontrole, met name bij de bruggen, stations en spoorwegen, daaarom droegen hun, en mijn vader' leren laarzen, ipv van 'kousenbanden', ook al waren ze Grenadiers.

Grenadiers waren, samen met de Regiment Jagers , het 'Keurkorps' van het leger, daarom werden ze bij de grenzen gedetacheert, omdat de Duitsers ze als een zwaar opgeleide eenheid zag, wat ze ookwel waren.
pi_87624569
Mooie foto's Clan. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_87931420
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
Even opgezocht, het is de weg van Mostar naar Jablanica, naar het noorden dus, de foto is van november 1994.
pi_87935617
Clan wauw wat een foto's meer graag! En van anderen ook natuurlijk ^O^
pi_87936240
Als onderzoeker van onderscheidingen zou ik heel graag jullie modeldecoraties zien .... :)
pi_87949731

[ Bericht 49% gewijzigd door Clan op 25-10-2010 20:10:02 ]
pi_87950223
Op oefening, in het midden met helm ben ik. 1962

Oefening op de heide bij Ede

Open dag PIROC, 1975

Op mijn kantoor op de KMS ( functie plaatsvervangend HID/MGD) rechtergebouw bij ingang, einde van de gang.

Bij mijn FLO, op Frederik Hendrik, in Venlo, de persoon naast mij was één van de laatste van de Brigade Prinses Irene, en een vriend van ZKH Prins Bernhard.

Difilé Wageningen 2005, foto uit krant, ik sta in het midden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Clan op 25-10-2010 20:12:21 ]
pi_87951890
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:33 schreef _The_General_ het volgende:
Als onderzoeker van onderscheidingen zou ik heel graag jullie modeldecoraties zien .... :)
Wat onderzoek je dan?

Je kunt hier mijn onderscheidingen zien, daarnaast heb ik MLV ( zonder zwemmen ) Schuttersembleem Pistool, Uitmuntend motorrijtuigbestuurder, Eenheidsdiploma EHBO, en draagspeld bij groepswaardering.

vlnr; Herinneringsmedaille Vredesmissies, Onderscheidingsteken voor langdurige, eerlijke en trouwe dienst in Brons en Zilver, en de United Nations Medal.
pi_87953712
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 01-11-2010 18:05:03 (op verzoek gewijzigd) ]
pi_87967557
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:28 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat onderzoek je dan?

Bedankt voor de foto's,

Nederlandse en buitenlandse onderscheidingen. Het is een interessante hobbie die je veel leert over de krijgsgeschiedenis van een land maar ook over de personen daarachter. Doormiddel van bepaalde combinaties van onderscheidingen kun je bijv. achterhalen van wie een set is geweest. Kijk maar eens op bijv. www.onderscheidingen.nl en www.onderscheidingenforum.nl
pi_87967570
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 21:02 schreef Clan het volgende:
Speciaal voor The General,

En nu mogen anderen ook wat foto's posten, heb wel genoeg gepost' voor nu.
Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.
pi_88027215
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.
Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.
pi_88055701
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:34 schreef Clan het volgende:

[..]

Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.
Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.

Ze zijn echter gestopt met het toekennen van de eerste omdat het uitzoeken van de juiste criteria te tijdrovend is.
pi_88068052
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.

Ze zijn echter gestopt met het toekennen van de eerste omdat het uitzoeken van de juiste criteria te tijdrovend is.
Ik zal hier even een nieuw topic over openen, zodat dit een fototopic bijft ;)
pi_91748518
Beste veteranen,

Ik ben Julian Schaap, student Geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar fotografie tijdens Nederlandse bijdrage aan de VN-vredesmissie UNPROFOR zoals deze plaatsvond tussen 1992 - 1995.

Hierbij is het mijn doel om het beeld dat de media heeft geschetst, dat veelal negatief was richting de participerende militairen, te vergelijken met het beeld zoals geschoten door de militairen zelf. Weinig van deze foto's belanden in de krant, het internet of in boeken terwijl deze beelden vaak een realistischere weergave geven van de missie dan het mediabeeld.

Tijdens een Google-zoektocht kwam ik terecht op dit topic. Hierbij wil ik diegenen die op uitzending geweest in het kader van UNPROFOR vragen om hun foto's met mij te delen zodat ik mijn stelling kan onderbouwen. Het onderzoek is niet bedoelt voor publicatie en zullen alleen door mij worden bekeken. Foto's kunnen aan mij doorgestuurd worden door fotosites (bv. imageshack of flickr) maar ik kan eventueel ook langskomen om de foto's in te zien. Ik ga ervanuit dat alle foto's nog met traditionele 'rolletjes-camera's' zijn gemaakt en dat het dus veel moeite kost om dat in te scannen.

Indien je wilt meewerken aan mijn onderzoek, neem contact op met mij door een e-mail te sturen naar: jschaap.unprofor@gmail.com

Ik stel jullie hulp ontzettend op prijs!

Ik hoop dat ik niemand hierbij in het harnas jaag. Als je niet wilt meewerken dan graag dit bericht als niet verzonden/geplaatst beschouwen.

M.v.g.,
Julian Schaap
  zondag 23 januari 2011 @ 20:26:02 #126
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_91765498
Beste Julian, volgens mij moet je toestemming hebben van de admins om een dergelijk verzoek hier te kunnen doen. Neem even contact op met forum@fok.nl, en je hebt heel snel antwoord. :)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_91780989
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:31 schreef UNPROFORondz het volgende:
Beste veteranen,

Ik ben Julian Schaap, student Geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar fotografie tijdens Nederlandse bijdrage aan de VN-vredesmissie UNPROFOR zoals deze plaatsvond tussen 1992 - 1995.

Hierbij is het mijn doel om het beeld dat de media heeft geschetst, dat veelal negatief was richting de participerende militairen, te vergelijken met het beeld zoals geschoten door de militairen zelf. Weinig van deze foto's belanden in de krant, het internet of in boeken terwijl deze beelden vaak een realistischere weergave geven van de missie dan het mediabeeld.

Tijdens een Google-zoektocht kwam ik terecht op dit topic. Hierbij wil ik diegenen die op uitzending geweest in het kader van UNPROFOR vragen om hun foto's met mij te delen zodat ik mijn stelling kan onderbouwen. Het onderzoek is niet bedoelt voor publicatie en zullen alleen door mij worden bekeken. Foto's kunnen aan mij doorgestuurd worden door fotosites (bv. imageshack of flickr) maar ik kan eventueel ook langskomen om de foto's in te zien. Ik ga ervanuit dat alle foto's nog met traditionele 'rolletjes-camera's' zijn gemaakt en dat het dus veel moeite kost om dat in te scannen.

Indien je wilt meewerken aan mijn onderzoek, neem contact op met mij door een e-mail te sturen naar: jschaap.unprofor@gmail.com

Ik stel jullie hulp ontzettend op prijs!

Ik hoop dat ik niemand hierbij in het harnas jaag. Als je niet wilt meewerken dan graag dit bericht als niet verzonden/geplaatst beschouwen.

M.v.g.,
Julian Schaap
Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;

http://www.veteranen.org/
  maandag 24 januari 2011 @ 01:30:39 #128
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_91783231
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:13 schreef Clan het volgende:

[..]

Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;

http://www.veteranen.org/
Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_91783584
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 01:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?
Die geven we zelf op, als je dat wilt, er zijn ook collega's die dat niet doorgeven, dus alles is vrijblijvend ;)
  dinsdag 26 april 2011 @ 00:37:09 #130
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_95979876
Als ik zo onbeleefd mag zijn deze te bumpen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2010 01:54 schreef Clan het volgende:
1939septemberhelpoortma.jpg
Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graag _O_
pi_95980708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 00:37 schreef Nibb-it het volgende:
Als ik zo onbeleefd mag zijn deze te bumpen...

[..]

Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graag _O_
Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.
pi_95983854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 01:06 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.
Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.html
pi_96026166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 08:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.html
Dat boek heb ik afgelopen jaar gekocht, erg mooi boek idd, Tegenover bij het klooster deden de Britse militairen oefenen alvorens naar het front te gaan.

Ik heb ook het boek 'van oever tot oever' dat heb ik daar ook gekocht.
  maandag 21 november 2011 @ 09:27:52 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_104619619
Nou, hier een mooie bijdrage uit libie jongens.

Op muur in Tripoli vlaggen van Tunesie, VS, UAE, Qatar en...NL! Nieuwe #Libie bedankt NL voor steun
  maandag 21 november 2011 @ 09:32:26 #135
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_104619714

hier zie je op elke muur de NL vlag zelfs

en een leuke tweet van Harald Doornbos

@HaraldDoornbos
Humor. Strijder hoort me over heli praten, zegt:"Voor 900 euro huur ik truck, haal heli van strand Sirt naar Misrata" Lol, beter niet zeg ik
pi_104644822
Ik denk dat ze de Franse vlag bedoelden ipv dat Nederlandse gestuntel.
¯ _(ツ)_/¯
  maandag 21 november 2011 @ 20:47:43 #137
168777 Rave_NL
pi_104648289
Ik mag hopen dat ze de Franse vlag bedoelen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 08:32:08 #138
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_104664858
nope, NL vlag.
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:56:48 #139
168777 Rave_NL
pi_104680523
Steek geen veer in onze reet.

Vooral niet bij de laatste foto:

Op de meest linker de Franse voor hun diplomatieke rol als initiatiefnemer voor een top in Parijs waardoor de No-Fly-Zone werd ingesteld, alsmede alle directe en indirecte (wapendrops) militaire steun.
Op de meest rechter de Luxemburgse voor de AWACS die onder hun vlag vliegen.
Op linksmidden zie ik toch echt rood/wit/groen.
Op rechtsmidden geef ik je de voordeel van de twijfel voor de F16's en de mijnenveger (die er toevallig in de buurt was).

Oja, en de helicopter.

Oja, en die hoer.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:48:14 #140
168777 Rave_NL
pi_104682579
- weg op verzoek van user -

[ Bericht 95% gewijzigd door Cobra4 op 29-12-2011 21:10:17 ]
pi_104694801
Mooi uitzicht :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 23 november 2011 @ 08:19:03 #142
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_104708157
quote:
Steek geen veer in onze reet.

Vooral niet bij de laatste foto:

Op de meest linker de Franse voor hun diplomatieke rol als initiatiefnemer voor een top in Parijs waardoor de No-Fly-Zone werd ingesteld, alsmede alle directe en indirecte (wapendrops) militaire steun.
Op de meest rechter de Luxemburgse voor de AWACS die onder hun vlag vliegen.
Op linksmidden zie ik toch echt rood/wit/groen.
Op rechtsmidden geef ik je de voordeel van de twijfel voor de F16's en de mijnenveger (die er toevallig in de buurt was).

Oja, en de helicopter.

Oja, en die hoer.
Doe ik niet, waar heb jij het nu over.
het is wel de Nederlandse vlag, fijn wat jij er in ziet... maar het zijn NL vlaggen.
Journalist daar ter plekke is nogal bekend en contact ermee bevestigd NL vlaggen.

Dat is niet mijn interpretatie, mijn beleving, het is gewoon een feit.
Heeft geen zak te maken met inzet van NL, maar met politieke steun van NL>
pi_104712130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:48 schreef Rave_NL het volgende:
Bergtraining, Schotland in mooi, en beter weer.. :')

Leuke foto's Rave. Ik krijg spontaan heimwee.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cobra4 op 04-02-2012 09:23:30 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 23:39:45 #144
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130115530
Kickje om nieuw leven in te blazen. Niet dat ik een bijzondere foto heb (alhoewel ik vind van wel :@)

Door mij geschoten op 30 april tijdens de kroningstocht.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_130115928
Frisian Flag 2013

Vliegbasis Eindhoven: mei

Volkel in de Wolken:

Eindhoven: juni

Mijn foto's worden gemaakt met een Nikon D3100 18-55 mm of 55-300 mm lens.
Meer foto's op mijn Fotografie Vink
pi_130116005
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 23:53:43 #149
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130116091
_O_ Stitch in actie _O_
De apaches blijven O+
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:05:12 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_130121282
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:05 schreef AchJa het volgende:
YPR Lesvoertuig
Bedankt zal het meteen gaan aanpassen
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:01:31 #152
168777 Rave_NL
pi_130122609
Ik zat ook al te kijken.
CV90 met een panoramadak ipv schietbuis. ^O^

Maar mooie fotos, en een mooi initiatief van Stichting Opkikker.
pi_130215246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:50 schreef Fotografie.vink het volgende:
vervolg

[ afbeelding ]

Weten we echt zeker dat die ZO niet in onze hangaars past.!
pi_130217031
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:43 schreef Conclusion het volgende:

[..]

Weten we echt zeker dat die ZO niet in onze hangaars past.!
Ga ergens anders off-topic doen, daar heb je je JSF draadje voor.
pi_131578966
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:53 schreef Fotografie.vink het volgende:
Onderlaatst weer wat wezen fotograferen:

[ afbeelding ]
Hé, de Castor! :D De voormalige A810.

Mooie foto's. ^O^
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 12:45:17 #157
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131583649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef jitzzzze het volgende:
Is die foto van die Apache die z'n flares afschiet ook in High Res te krijgen?
Helaas zit er dan wel wat ruis in.

International Sanicole Airshow by Fotografie Vink, on Flickr
  Moderator donderdag 26 september 2013 @ 13:08:11 #159
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131591652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:08 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Daar kijk ik wel omheen ;) , mijn dank is groot ^O^

Heb je ook nog mooi spul van de schepen? :@
Speciaal voor jou en de andere fans van de castor:

Moderator donderdag 26 september 2013 @ 17:59:58 #161
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131592822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:59 schreef jitzzzze het volgende:
Thank you :)
Heb er nog een paar van die dag die ik nog online moet gaan zetten
pi_131744873
Ha, lachen. Ik zie Paps langs komen ;) In die foto's van Vink.
pi_136105583
Weer eens een kleine aanvulling vandaag weer eens GLV-V bezocht.

Het resultaat:

Apache @ GLV-V by Fotografie Vink, on Flickr

Brownout Apache @ GLV-V by Fotografie Vink, on Flickr

Apache @ GLV-V by Fotografie Vink, on Flickr

Brownout Apache @ GLV-V by Fotografie Vink, on Flickr
  zaterdag 15 november 2014 @ 16:12:04 #165
168777 Rave_NL
pi_146682752
Kick.

Alles is beter dan een banner met Hennis.
  zaterdag 15 november 2014 @ 17:02:49 #166
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146684012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 16:12 schreef Rave_NL het volgende:
Kick.

Alles is beter dan een banner met Hennis.
Dank je Rave, kon deze niet meer terugvinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 16 november 2014 @ 20:21:02 #167
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146721380
D-Cie van 12 Infanterie Bataljon Regiment van Heutsz oefent in Tsjechië samen met de gemechaniseerde collega's. Foto's gemaak door commandant van het bataljon.

whehehe

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_146736133
Haha, bij de eerste foto verwachtte ik de tweede al _O-
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:47:20 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148449763
_O_ O+
pi_148501421
quote:
Bij welk onderdeel heb je gezeten als ik vragen mag 8-)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:57:12 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148507634
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

41 Afdva.
Ow okee,ik zat bij 12 Afdva,had leuk geweest als we dienstmakkers geweest waren O+
pi_148508879
Mooie foto's AJ! Fantastisch om te zien ^O^ Ik vraag me wel af, waar is dat statief voor dat op twee foto's op de voorgrond staat? En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:24:43 #175
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_148509159
Lijkt op een kijker oid
pi_148509351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
Mooie foto's AJ! Fantastisch om te zien ^O^ Ik vraag me wel af, waar is dat statief voor dat op twee foto's op de voorgrond staat? En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:24 schreef Eraser127 het volgende:
Lijkt op een kijker oid
Dat is de Collimator.
pi_148510162
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:29 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

[..]

Dat is de Collimator.
Dank u ^O^
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:04:22 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_148520662
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
Nee, was ook niet noodzakelijk maar is gewoon handig om al je rotzooi onder te gooien en de munitiewerkers konden daar hun ding doen. En je zit lekker uit het zicht.

Opzich was het ook niet zoveel werk, die netten liggen voorbereid (aanelkaar geknoopt) achterop de toren, eraf gooien haringen slaan en palen eronder. Is een paar minuten werk en je hebt er een hoop lol van.
pi_148658687
Patriot eenheid in Turkije :)

woensdag 14 januari 2015 @ 17:49:02 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148682048
Gewoon cavalerie , zware tanks en geen OTK gelul.

11 tankbataljon

oefening in Oberlausitz

Ik film een Tactische verplaatsing in groen
FILM

Zicht in tank vanaf m'n benen

Oh, you'r a sniper? oh,Wow..cool bro

Tank in snurkzak

Onderhoud.

egelen, beste manier van overnachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pumatje op 15-01-2015 12:34:11 ]
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:18:20 #181
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_148694884
Toffe foto's ^O^

Zou defensie weer grote aantallen willen aanschaffen als daar de budgeten voor zouden komen?
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:25:25 #182
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148722294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef jaren80 het volgende:
Toffe foto's ^O^

Zou defensie weer grote aantallen willen aanschaffen als daar de budgeten voor zouden komen?
Als er budget is wel ja.
Met 2% zou dat raar zijn als ze er niet waren. Dan heb je het ook over 14 miljard per jaar voor defensie.
  donderdag 15 januari 2015 @ 23:22:03 #183
376790 jaren80
PHPgeenstijl
pi_148733219
2% is wel erg ruim he. Bovendien meende ik dat de operationele kosten van die tanks destijds om en nabij de 100 miljoen bedroegen.
pi_148738238
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:22 schreef jaren80 het volgende:
2% is wel erg ruim he. Bovendien meende ik dat de operationele kosten van die tanks destijds om en nabij de 100 miljoen bedroegen.
Neehoor, gewoon de norm die is afgesproken binnen de navo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')