Nee, maar mijn vader was Grenadier tijdens de meidagen, hier een paar 'kiekjes'vanaf zijn opleiding op Kamp Waalsdorp tot aan het 'begin'quote:
En als je de status hebt van veteraan, tenminste 20 jaar hebt gediend, en na je FLO geen baan in het burgerbestaan hebt aangenomen, blijft Defensie je als militair beschouwen, en krijg je een titulaire rang als aanspreektitel die één rang hoger is dan je effectieve, daarom ben ik sinds een paar jaar Titulair Sergeant-majoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.
Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Clan het volgende:
M114 155 mm houwitzer, Als de Opperwachtmeester er niet bijstond, ging het altijd mis. als je op de heide bij Ede ( wij zaten op de Essen ) stond te 'dreunen' dat was een geknal, onbeschrijflijk, en wij hadden toen nog geen 'oordoppen'.
Ik ben idd Ranglijstkorporaal geweest op de PIROC Veldhoven, vlakbij PSV Herdgang, richting Oirsschot. Dat behaalde je via punten en leeftijd, ik was derde dus mocht les geven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.
Maar geweldige foto's Clan!![]()
Ik herken idd de van Essen kazerne. (In mijn tijd, veel later, kazernecomplex Ede-west/ Prins Maurits kazerne)
Btw, was je een Rako? (omdat ik het Piroc* voorbij zie komen)
*Voor de mensen die het niet kennen: "Pantserinfanterie Rij Opleidings Centrum" te Veldhoven.
Zijn het dan Fransen, of?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:50 schreef Clan het volgende:
En ze zijn lid van de 'Leatherclub' want ze hebben leren schoenen! maar zonder gekheid, de linkertwee zijn gesneuveld tijdens de meidagen door beschietingen van Duitse vliegtuigen in hun 'mars' door België naar Zeeland.
Gedetacheerd bij de Kmar, die deden grenscontrole, met name bij de bruggen, stations en spoorwegen, daaarom droegen hun, en mijn vader' leren laarzen, ipv van 'kousenbanden', ook al waren ze Grenadiers.quote:
quote:Even opgezocht, het is de weg van Mostar naar Jablanica, naar het noorden dus, de foto is van november 1994.Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
quote:Wat onderzoek je dan?Op maandag 25 oktober 2010 14:33 schreef _The_General_ het volgende:
Als onderzoeker van onderscheidingen zou ik heel graag jullie modeldecoraties zien ....
quote:Bedankt voor de foto's,
quote:Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.Op maandag 25 oktober 2010 21:02 schreef Clan het volgende:
Speciaal voor The General,
En nu mogen anderen ook wat foto's posten, heb wel genoeg gepost' voor nu.
quote:Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.
quote:Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.Op woensdag 27 oktober 2010 16:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.
quote:Ik zal hier even een nieuw topic over openen, zodat dit een fototopic bijftOp donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.
Ze zijn echter gestopt met het toekennen van de eerste omdat het uitzoeken van de juiste criteria te tijdrovend is.
Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;quote:Op zondag 23 januari 2011 14:31 schreef UNPROFORondz het volgende:
Beste veteranen,
Ik ben Julian Schaap, student Geschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en in het kader van mijn thesis doe ik onderzoek naar fotografie tijdens Nederlandse bijdrage aan de VN-vredesmissie UNPROFOR zoals deze plaatsvond tussen 1992 - 1995.
Hierbij is het mijn doel om het beeld dat de media heeft geschetst, dat veelal negatief was richting de participerende militairen, te vergelijken met het beeld zoals geschoten door de militairen zelf. Weinig van deze foto's belanden in de krant, het internet of in boeken terwijl deze beelden vaak een realistischere weergave geven van de missie dan het mediabeeld.
Tijdens een Google-zoektocht kwam ik terecht op dit topic. Hierbij wil ik diegenen die op uitzending geweest in het kader van UNPROFOR vragen om hun foto's met mij te delen zodat ik mijn stelling kan onderbouwen. Het onderzoek is niet bedoelt voor publicatie en zullen alleen door mij worden bekeken. Foto's kunnen aan mij doorgestuurd worden door fotosites (bv. imageshack of flickr) maar ik kan eventueel ook langskomen om de foto's in te zien. Ik ga ervanuit dat alle foto's nog met traditionele 'rolletjes-camera's' zijn gemaakt en dat het dus veel moeite kost om dat in te scannen.
Indien je wilt meewerken aan mijn onderzoek, neem contact op met mij door een e-mail te sturen naar: jschaap.unprofor@gmail.com
Ik stel jullie hulp ontzettend op prijs!
Ik hoop dat ik niemand hierbij in het harnas jaag. Als je niet wilt meewerken dan graag dit bericht als niet verzonden/geplaatst beschouwen.
M.v.g.,
Julian Schaap
Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?quote:Op maandag 24 januari 2011 00:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Probeer deze site eens, daar zijn mensen die je van dienst kunnen zijn, ik heb daar ook foto's van mij opstaan;
http://www.veteranen.org/
Die geven we zelf op, als je dat wilt, er zijn ook collega's die dat niet doorgeven, dus alles is vrijblijvendquote:Op maandag 24 januari 2011 01:30 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Even snel gekeken, maar volgens mij doet die site iets wat niet is toegestaan in het kader van de privacy wetgeving. Naam, rang, serienummer (en dus geboortedatum) is persoonlijk herleidbaar en mag je dus in het kader van de databanken niet zo maar openbaar on line zetten. Misschien verstandig als julie daar even naar kijken?
Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graagquote:
Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:37 schreef Nibb-it het volgende:
Als ik zo onbeleefd mag zijn deze te bumpen...
[..]
Fantastische foto's Clan, vooral deze. Als je er nog meer hebt zie ik ze graag
Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.htmlquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb in het topic Nederlandse leger in de Tweede Wereldoorlog een heel stel neergezet, maar ik kan er altijd nog meer plaatsten, maar ik moet dan even kijken wanneer ze genomen zijn en moet ik ze allemaal even opnieuw opslaan omdat er bij allen digitaal namen staan waaronder ook die van mijn vader, dus die moet ik dan even wissen.
Dat boek heb ik afgelopen jaar gekocht, erg mooi boek idd, Tegenover bij het klooster deden de Britse militairen oefenen alvorens naar het front te gaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:39 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Clan, aangezien je in het leudal woont vraag ik me af of je "mijn" boek hebt gezien? http://leudalmonument.nl/boek/introboek.html
Doe ik niet, waar heb jij het nu over.quote:Steek geen veer in onze reet.
Vooral niet bij de laatste foto:
Op de meest linker de Franse voor hun diplomatieke rol als initiatiefnemer voor een top in Parijs waardoor de No-Fly-Zone werd ingesteld, alsmede alle directe en indirecte (wapendrops) militaire steun.
Op de meest rechter de Luxemburgse voor de AWACS die onder hun vlag vliegen.
Op linksmidden zie ik toch echt rood/wit/groen.
Op rechtsmidden geef ik je de voordeel van de twijfel voor de F16's en de mijnenveger (die er toevallig in de buurt was).
Oja, en de helicopter.
Oja, en die hoer.
Leuke foto's Rave. Ik krijg spontaan heimwee.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:48 schreef Rave_NL het volgende:
Bergtraining, Schotland in mooi, en beter weer..
YPR Lesvoertuig ipv CV90.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:51 schreef Fotografie.vink het volgende:
Oirschotse heide: augustus
[ afbeelding ]
Dat waren ze voor nu zal morgen nog even kijken voor wat leuke van het bevreidingsdefile in Wageningen
Bedankt zal het meteen gaan aanpassenquote:
Ga ergens anders off-topic doen, daar heb je je JSF draadje voor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:43 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Weten we echt zeker dat die ZO niet in onze hangaars past.!
Hé, de Castor!quote:Op donderdag 26 september 2013 09:53 schreef Fotografie.vink het volgende:
Onderlaatst weer wat wezen fotograferen:
[ afbeelding ]
Helaas zit er dan wel wat ruis in.quote:Op donderdag 26 september 2013 12:45 schreef jitzzzze het volgende:
Is die foto van die Apache die z'n flares afschiet ook in High Res te krijgen?
Daar kijk ik wel omheenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:06 schreef Fotografie.vink het volgende:
[..]
Helaas zit er dan wel wat ruis in.
[ link | afbeelding ]
International Sanicole Airshow by Fotografie Vink, on Flickr
Speciaal voor jou en de andere fans van de castor:quote:Op donderdag 26 september 2013 13:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar kijk ik wel omheen, mijn dank is groot
![]()
Heb je ook nog mooi spul van de schepen?![]()
Heb er nog een paar van die dag die ik nog online moet gaan zettenquote:
Dank je Rave, kon deze niet meer terugvinden.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:12 schreef Rave_NL het volgende:
Kick.
Alles is beter dan een banner met Hennis.
Bij welk onderdeel heb je gezeten als ik vragen magquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:47 schreef AchJa het volgende:
Oldskool artillerie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
41 Afdva.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:27 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Bij welk onderdeel heb je gezeten als ik vragen mag
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
Mooie foto's AJ! Fantastisch om te zienIk vraag me wel af, waar is dat statief voor dat op twee foto's op de voorgrond staat? En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
Dat is de Collimator.quote:
Nee, was ook niet noodzakelijk maar is gewoon handig om al je rotzooi onder te gooien en de munitiewerkers konden daar hun ding doen. En je zit lekker uit het zicht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:18 schreef Aapsoldaat het volgende:
En hadden jullie altijd zoveel "uitbouw" met de camonetten wanneer er geschoten werd?
Als er budget is wel ja.quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef jaren80 het volgende:
Toffe foto's![]()
Zou defensie weer grote aantallen willen aanschaffen als daar de budgeten voor zouden komen?
Neehoor, gewoon de norm die is afgesproken binnen de navo.quote:Op donderdag 15 januari 2015 23:22 schreef jaren80 het volgende:
2% is wel erg ruim he. Bovendien meende ik dat de operationele kosten van die tanks destijds om en nabij de 100 miljoen bedroegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |