Nee, maar mijn vader was Grenadier tijdens de meidagen, hier een paar 'kiekjes'vanaf zijn opleiding op Kamp Waalsdorp tot aan het 'begin'quote:
En als je de status hebt van veteraan, tenminste 20 jaar hebt gediend, en na je FLO geen baan in het burgerbestaan hebt aangenomen, blijft Defensie je als militair beschouwen, en krijg je een titulaire rang als aanspreektitel die één rang hoger is dan je effectieve, daarom ben ik sinds een paar jaar Titulair Sergeant-majoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.
Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:44 schreef Clan het volgende:
M114 155 mm houwitzer, Als de Opperwachtmeester er niet bijstond, ging het altijd mis. als je op de heide bij Ede ( wij zaten op de Essen ) stond te 'dreunen' dat was een geknal, onbeschrijflijk, en wij hadden toen nog geen 'oordoppen'.
Ik ben idd Ranglijstkorporaal geweest op de PIROC Veldhoven, vlakbij PSV Herdgang, richting Oirsschot. Dat behaalde je via punten en leeftijd, ik was derde dus mocht les geven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook alweer met dat ding? "Streepje wieltje, nulletje wieltje"...? Heb ergens in een grijs verleden wel eens iets met die opzetkijker gedaan, maar was meer van de M109.
Maar geweldige foto's Clan!![]()
Ik herken idd de van Essen kazerne. (In mijn tijd, veel later, kazernecomplex Ede-west/ Prins Maurits kazerne)
Btw, was je een Rako? (omdat ik het Piroc* voorbij zie komen)
*Voor de mensen die het niet kennen: "Pantserinfanterie Rij Opleidings Centrum" te Veldhoven.
Zijn het dan Fransen, of?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:50 schreef Clan het volgende:
En ze zijn lid van de 'Leatherclub' want ze hebben leren schoenen! maar zonder gekheid, de linkertwee zijn gesneuveld tijdens de meidagen door beschietingen van Duitse vliegtuigen in hun 'mars' door België naar Zeeland.
Gedetacheerd bij de Kmar, die deden grenscontrole, met name bij de bruggen, stations en spoorwegen, daaarom droegen hun, en mijn vader' leren laarzen, ipv van 'kousenbanden', ook al waren ze Grenadiers.quote:
quote:Even opgezocht, het is de weg van Mostar naar Jablanica, naar het noorden dus, de foto is van november 1994.Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
quote:Wat onderzoek je dan?Op maandag 25 oktober 2010 14:33 schreef _The_General_ het volgende:
Als onderzoeker van onderscheidingen zou ik heel graag jullie modeldecoraties zien ....
quote:Bedankt voor de foto's,
quote:Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.Op maandag 25 oktober 2010 21:02 schreef Clan het volgende:
Speciaal voor The General,
En nu mogen anderen ook wat foto's posten, heb wel genoeg gepost' voor nu.
quote:Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:26 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Thanks, kwam hij eigenlijk in aanmerking voor het Oorlogherinneringskruis? Tegenwoordig zijn ze gestopt met het uitgeven van deze onderscheiding en krijgt men voor Mei 1940 alleen nog het Mobilisatie oorlogskruis.
quote:Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.Op woensdag 27 oktober 2010 16:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Oorlogsherinneringskruis is voor diegene die na mei 1940 nog gevochten hebben tegen de nazi's, denk daarbij aan de koopvaardij en de brigade prinses Irene in 1944, als je het oorlogsherinneringskruis hebt krijg je geen M.O. meer, die vervalt dan.
quote:Ik zal hier even een nieuw topic over openen, zodat dit een fototopic bijftOp donderdag 28 oktober 2010 08:23 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou, het verschil zit hem toch echt in het wel of niet betrokken zijn bij Krijgshandelingen. Op mei 1940 betrokken bij gevechten; Oorlogherinneringskruis met gesp Mei 1940. Niet betrokken bij gevechten: Mobilisatieoorlogskruis.
Ze zijn echter gestopt met het toekennen van de eerste omdat het uitzoeken van de juiste criteria te tijdrovend is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |