Bedankt AgLarrr voor de compliment.quote:
van de nederlandse luchtmacht dus neem aan NLquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:13 schreef justusp het volgende:
[..]
Bedankt AgLarrr voor de compliment.
Rave_nl, zijn die foto's van jou genomen uit een NL Chinook of een Britse? (vroeg het me even af;-))
Groeten
Oeps, heb even over "nederlands" heen gelezen;-)quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
van de nederlandse luchtmacht dus neem aan NL
Vertel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:35 schreef vijfhonderd het volgende:
Leuk materiaal hebben 'we'.
Jammer dat het menselijke materiaal gebrekkig is als mens.
Ik kan deze vraag wel voor hem beantwoorden: Eens visstick, altijd visstickquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:40 schreef justusp het volgende:
[..]
Oeps, heb even over "nederlands" heen gelezen;-)
Nice picture by the way, nog steeds bij de vissticken:p?
Mooie foto's!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:08 schreef justusp het volgende:
Prima initatief dit topic!
Beetje aandacht voor de boys die hun werzaamheden in extreme omstandigheden moeten doen is niet verkeerd!
Hierbij mijn bijdrage.
Dit zijn foto's genomen tijdens uitzending Task Force Uruzgan 2.
Ik wil er specifiek bij zeggen dat ik deze foto´s zelf heb gemaakt en dus niet ergens van gejat heb.
[ afbeelding ]
Infanterie in hun nu nog standaard pantservoertuig, de YPR765.
Deze uitvoering is speciaal bedoeld voor de Waarnemers en heeft meerdere radio opties dan de YPR PRI.
Eenheid: 17Painfbat
[ afbeelding ]
Een voertuig pakket dient te wachten voor ze een strategisch locatie mogen oversteken.
Eenheid: 11Lumbl 12InfBat
[ afbeelding ]
Het toendertijd nieuwe verkennings voertuig de Fennek bezig met de kenmerkende "Dutch-approach", dit is weer een groot verschil van aanpak vergeleken hoe de Amerikanen hun operaties uitvoert.
Eenheid: 11Tankbat Verkennings peleton
[ afbeelding ]
Een `Schutter Lange Afstand` neemt samen met zijn `buddy` een positie in bij een strategisch punt.
Let op de desert camouflage die de schutter heeft aangebracht op zijn Artic Warfare Magnum .338 met behulp van tape.
Eenheid: 11 Lumbl 12 Infbat
Ik wil de jongens in deze eenheden nog bedanken voor de geweldige samenwerking tijdens deze missie.
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kan deze vraag wel voor hem beantwoorden: Eens visstick, altijd visstick![]()
Net als mijn geval, eens aardbei, altijd aardbei
De roze brigade is (was?) de ere-titel van de Luchtmacht Bewaking.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.
Neem aan dat dit ook voor die roze brigade telt?
blijf dan lekker een roze baret op je klus dragenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:20 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De roze brigade is (was?) de ere-titel van de Luchtmacht Bewaking.
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:17 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
en daarnaast kun je nooit ex-Marinier zijn, hoogstens oud-marinier, want die titel heb je voor het leven.
Neem aan dat dit ook voor die roze brigade telt?
Ja, ik vind het nodig!quote:» Er is al 367 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Alleen jammer dat ze bij het KPU het herrinnerings speldje wel gewoon ex-luchtmobiel noemen. En dat er geen pinnetjes op zitten, nu zitten er zichtbare gaatjes in m'n DT (als het speldje eraf moet)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, ook in onze mooie Brigade is dat zo, geen "ex", maar "oud".
Eens luchtmobiel altijd luchtmobiel, eens Grenadier, altijd Grenadier.
Groeten van een oud-Luchtmobiele Grenadier (Garde Regiment jawohl!!!!!!!)
Haha oke, ik was even bang dat je de strekking van het topic had gemist en met willekeurige oorlogsplaatjes kwam..quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Clan het volgende:
Nee, dat is een oefening op de heide bij Ede in 1963. Dat is idd een Sherman tank, daar hadden wij er veel van om op te oefenen.
Nee nee, allemaal 'uit de oude doos' heeft mijn zoon allemaal ingescand.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Haha oke, ik was even bang dat je de strekking van het topic had gemist en met willekeurige oorlogsplaatjes kwam..
Dan zou je me een precies adres moeten aangeven, ik ben niet zo'n computerkenner, mijn zonen helpen mij vaak, anders zie ik door de bomen het bos niet.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:09 schreef Andyy het volgende:
Doen
Op http://www.militaryphotos(...)ch-military-pictures vinden ze foto's van dienstplichtigen ook altijd geweldig
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:25 schreef Clan het volgende:
Britse 'Warriors' onderweg 1994/1995
[ link | afbeelding
oefenen met Molotov cocktails??my god.. dat zou een gave amo zijnquote:
Waarschijnlijk hebben meneer en mevrouw arbo hier een stokje voor gestokenquote:Op maandag 11 oktober 2010 12:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
oefenen met Molotov cocktails??my god.. dat zou een gave amo zijn
Nee, dat is om milieuredenen gedaan. Dergelijke oefeningen werden door heel Nederland gedaan, en leverden nogal wat bodem vervuiling op. Op het Beekhuizerzand (bij Harderwijk) stond vroeger een oude Centurion voor dit doel, en dat ding was echt bedolven onder de kapotte flessen en ollieresten. TOen de Centurion werd verwijderd hebben ze eronder een paar meter zand moeten afgraven om de bodem weer schoon te krijgen, want op een paar kilometer afstand staat een waterwin installatie.quote:Op maandag 11 oktober 2010 13:51 schreef hcwp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben meneer en mevrouw arbo hier een stokje voor gestoken
Je bedoelt Busovaca? Vitez ligt noorwestelijk van Busovaca, de route was meestal naar Mostar als we zuidelijk reden, Vitez pakten we mee als we naar Split reden, Tuzla in het noorden en natuurlijk Potocari, maar de laatste twee maanden van mijn uitzending werden we daar tegengehouden door Bosnische Serviers, Dutchbat III hebben we toen niet meer kunnen bevoorraden.quote:Op maandag 11 oktober 2010 08:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mooie foto's, is dit niet de weg tussen Sarajevo en Vitez?
Over Diamond?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Je bedoelt Busovaca? Vitez ligt noorwestelijk van Busovaca, de route was meestal naar Mostar als we zuidelijk reden, Vitez pakten we mee als we naar Split reden, Tuzla in het noorden en natuurlijk Potocari, maar de laatste twee maanden van mijn uitzending werden we daar tegengehouden door Bosnische Serviers, Dutchbat III hebben we toen niet meer kunnen bevoorraden.
Ik zou eens achterop de foto moeten kijken, heb alles vermeld op de achterkant, sommige plekken herken ik zo, zoals de vuist van Tito, in het dal Maglaj, maar die berggebieden haal ik soms door elkaar.quote:Op maandag 11 oktober 2010 20:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Over Diamond?Dacht even dat ik de bocht herkende in de foto
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |