Ame_thyst | donderdag 2 juli 2009 @ 13:03 |
Hier alweer deel 171 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met �HiSpeed� gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - M�nster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
#ANONIEM | donderdag 2 juli 2009 @ 13:04 |
haha die TT ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2009 13:04:11 ] | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2009 @ 13:09 |
Als het nu een echte Milf is | |
Ame_thyst | donderdag 2 juli 2009 @ 13:12 |
Die van de berichten van de Thalys ![]() | |
greavy | donderdag 2 juli 2009 @ 13:13 |
Een aantal afbeeldingen in de OP werken niet meer.. | |
Sj0rSz | donderdag 2 juli 2009 @ 13:15 |
Die TT ![]() | |
TommyGun | donderdag 2 juli 2009 @ 13:22 |
quote: ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2009 @ 13:29 |
Die kerel van die standaard omroepberichten. ![]() Fijne avond. ![]() | |
knars | donderdag 2 juli 2009 @ 13:30 |
Gister weer een mooie aansluiting gescoord op utc, een +25 naar Gd nadat ik al met +12 was aangekomen. Tot zover het fijne gevoel van "jongens, ik ga een half uurtje eerder naar huis vandaag". Vandaag in de herkansing ![]() | |
bork | donderdag 2 juli 2009 @ 13:54 |
Welkom bij alweer deeltje 5 van RHS (tevens TVP) waar waren bork en jr in augustus 2008 ![]() ![]() | |
Guppy | donderdag 2 juli 2009 @ 13:56 |
Ja zeg, die mannelijke stem, daar hoef ik geen date mee hoor ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2009 @ 14:05 |
quote:Ik zie het al voor me, die stem, en dan romantiek. Faal. ![]() | |
KapiteinT | donderdag 2 juli 2009 @ 14:07 |
quote:In Roermond, want dat staat op het bordje. ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2009 @ 14:08 |
quote:Is dit een puzzel voor groep 3? ![]() | |
bork | donderdag 2 juli 2009 @ 14:08 |
quote:niet gezien ![]() | |
KapiteinT | donderdag 2 juli 2009 @ 14:14 |
En daarnaast zie je op de CTA dat er een Intercity naar Sittard en Maastricht/Heerlen gaat. Dat kan ook alleen maar in Roermond. | |
De_Hertog | donderdag 2 juli 2009 @ 15:06 |
Hadden we deze ook al allemaal gezien: 'Populariteit trein neemt weer toe' | |
KapiteinT | donderdag 2 juli 2009 @ 15:22 |
Lekkere discussie daar. ![]() De één is anti-auto en de ander anti-trein... ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 2 juli 2009 @ 15:27 |
ik wil heulemaal geen date met de omroepstem ![]() OT: volgens onbevestigde berichten is de albatros nu toegelaten op het NS/HSL net ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2009 @ 15:30 |
quote: ![]() | |
Guppy | donderdag 2 juli 2009 @ 15:40 |
quote:Ja, als we het toch over afknappers hebben ![]() Trouwens, de stem van de mevrouw die in Utrecht omroept: 'ICE rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde / runs in a different formation today / fahrt heute in umgekehrte reienfolge', die is wel leuk. Maar ook daar hoef ik dan geen date mee ![]() | |
Socios | donderdag 2 juli 2009 @ 15:49 |
De Arrivastem. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2009 @ 15:51 |
quote:Ze zetten meerdere vrouwen in bij de omroep van dingen. Ze zijn bijgenaamd Loes ![]() | |
Duvel | donderdag 2 juli 2009 @ 16:15 |
http://www.loesvanderschaft.nl/ | |
ReisT | donderdag 2 juli 2009 @ 16:16 |
http://www.tuffievos.nl/ | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2009 @ 16:18 |
quote:Die doet het geloof ik niet voor Arriva. Ik kan het mis hebben natuurlijk ![]() | |
ReisT | donderdag 2 juli 2009 @ 16:19 |
Loes is van de Sprinters en Tuffie van de omroep op de stations. | |
Dr_Flash | donderdag 2 juli 2009 @ 16:22 |
quote:Boeiend. Wie heeft de grootste TETTEN, dat telt ![]() | |
Ame_thyst | donderdag 2 juli 2009 @ 16:23 |
En wie is van de Thalys ![]() | |
Wadloper | donderdag 2 juli 2009 @ 16:55 |
quote:Was dat niet ene Bea uit Zwolle? Die naam staat mij bij. Ze stond in een Arriva magazine (al een hele tijd geleden). | |
Fred2 | donderdag 2 juli 2009 @ 16:57 |
quote:http://www.loesvanderscha(...)haft-NS_sprinter.wmv | |
Peterselieman | donderdag 2 juli 2009 @ 17:00 |
quote:Kan ook wel | |
Ireyon | donderdag 2 juli 2009 @ 17:27 |
quote:"Binnenkort in alle NS-treinen"? Pardon? Willen ze echt die klassieke, soms geniale HC omroepen schrappen? ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 2 juli 2009 @ 18:44 |
Er stond hier net een VIRM voor me die enorm piepte en bromde, niet normaal... klonk als een overactieve airco ofzo... | |
Novus | donderdag 2 juli 2009 @ 18:57 |
Sein+wisselstoring Leeuwarden Van en naar Leeuwarden moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Leeuwarden geen treinen. Sein+wisselstoring Groningen-Roodeschool/Delfzijl Tussen Groningen en Delfzijl en tussen Groningen en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door een sein- en wisselstoring rijden er tussen Groningen en Delfzijl en tussen Groningen en Roodeschool geen treinen. Sein+wisselstoring Schiphol Tussen Hoofddorp en Amsterdam Zuid en tussen Hoofddorp en Amsterdam Lelylaan moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door beperkingen op last van de brandweer rijden er tussen Hoofddorp en Amsterdam Zuid en tussen Hoofddorp en Amsterdam Lelylaan geen treinen. * Reizigers tussen Hoofddorp en Amsterdam Sloterdijk kunnen omreizen via Haarlem. --- ...ja hoor, het loopt tegen de 30... godjezus zeg. PauperRail. | |
thats-me | donderdag 2 juli 2009 @ 19:06 |
Schiphol is wel meer aan de hand, staat blank van de rook aldus dit nieuws bericht Perrons Schiphol ontruimd De treinperrons op Schiphol zijn ontruimd vanwege rookontwikkeling in de Schipholtunnel. Brandweermensen zijn ter plaatse. Er rijden geen treinen meer van en naar Schiphol. Diverse treinen zouden vaststaan in de tunnel. Hele perrons zouden blauw hebben gestaan van de rook. Medewerkers van het vliegveld weten niet wat er aan de hand is, maar vertellen reizigers dat ze niet hoeven verwachten binnenkort in hun trein te zitten. Het sein brandmeester zou inmiddels zijn gegeven. Vermoed wordt dat de brand werd veroorzaakt door kortsluiting. http://www.spitsnieuws.nl(...)hiphol_ontruimd.html | |
ghizzer | donderdag 2 juli 2009 @ 19:27 |
tvp | |
Fixers | donderdag 2 juli 2009 @ 19:58 |
quote:Da's nu wat ik nog het meest mis aan dagelijks treinen. Maar ik heb het idee dat er de afgelopen jaren toch een versobering en standardisering heeft plaastgevonden. Ik hoorde steeds minder grappen en steeds meer hetzelfde eentonige riedeltje. Den Haag - 's-Gravenhagegrappen deden het op de vroege ochtend altijd goed. Omroepen dat een deel van de trein naar 't ene station gaat en een deel naar het andere. Waren er altijd bij die naar het andere treinstel liepen via de doorloopkop. HC's die hun omroepen op in het plat haags deden. Die alle stations van de laatste stoptrein van Utrecht CS tot Eindhoven omriepen. Of a la een piloot even een weersituatie en toeristische info aan toevoegde. | |
KapiteinT | donderdag 2 juli 2009 @ 20:48 |
Kwam gister dit filmpje tegen. Wel toepasselijk. | |
Thetallguy | donderdag 2 juli 2009 @ 20:56 |
quote:Op het moment dat de perrons ontruimd waren was er iig weinig rook te zien, je rook het wel ![]() Toen maar even een biertje gedaan en via Haarlem met de Zuidtangent naar Den Haag, wilde 17:43 de trein hebben, was 20:45 thuis ![]() | |
Wadloper | donderdag 2 juli 2009 @ 21:15 |
Afgelopen maandag stond er een dieseltank dop open van een GTW:![]() En zo te zien heeft ie al een tijdje zitten lekken tijdens een slagje ![]() ![]() | |
Fixers | donderdag 2 juli 2009 @ 21:20 |
quote:"Mijn ex-man heeft ook bij de NS gewerkt..." Ja en? ![]() | |
KapiteinT | donderdag 2 juli 2009 @ 21:23 |
quote:Mocht je eigenlijk gratis met de Zuidtangent? Want Schiphol - Haarlem kost anders heel wat strippen. [ Bericht 15% gewijzigd door KapiteinT op 02-07-2009 21:30:24 ] | |
Ame_thyst | donderdag 2 juli 2009 @ 21:23 |
quote:Vreselijk wat een zeikstralen zeg, hoe verziekt ben je als je daar boos om wordt ![]() Schoonmoeders in de ballenbak, Geniaal! ![]() | |
TommyGun | donderdag 2 juli 2009 @ 22:03 |
Hoeveelste in Brabant deze week? 02-07 20:49 Helmond Deurneseweg Persoon onder de trein 821 870 ovd en lifeliner 20:51 - ll3/mmt onderweg 20:57 - NS: Tussen Helmond en Deurne voorlopig geen treinen, later meer informatie. | |
Jeroen_L | donderdag 2 juli 2009 @ 22:13 |
4e in 3 dagen? | |
Thetallguy | donderdag 2 juli 2009 @ 22:34 |
quote:Het werd geadviseerd door de NS-mannetjes op Schiphol Plaza. Maar ik heb toch een OV kaart. | |
Horloge | vrijdag 3 juli 2009 @ 02:08 |
quote:Is er eigenlijk iemand die betaalt voor de Zuidtangent? Je wordt toch nooit gecontroleerd... Altijd fijn die communicatie bij de NS. Op het bord op het instapstation staat alleen maar dat er geen treinen rijden rond Schiphol (geen NS-personeel te bekennen), en pas bij Amsterdam Zuid wordt even in de trein geroepen dat dit toch écht het laatste station is voor deze trein. En oh ja, er gaan extra bussen vanaf Centraal. De ballen he! ![]() | |
Bolkesteijn | vrijdag 3 juli 2009 @ 02:12 |
quote:Haha, die Marokkanen die er 'serieus' op in gaan op het einde. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 02:40 |
quote:Arie Leenman bedoel je? Vandaag +5 gehad op het traject Amsterdam-Nijmegen en nogmaals +5 op het traject Geldermalsen-Utrecht. | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 03:02 |
quote:Tussen 21 en 5 wel, dat doet de bussjoof. | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2009 @ 08:32 |
Vanmorgen in de TC Tubantia: gedeputeerde Overijssel wil Almelo-Zwolle verdubbelen en elektrificeren. Ook zouden er vier treinen per uur moeten gaan rijden. Kosten: tientallen miljoenen, en hij heeft er al 25. | |
Duvel | vrijdag 3 juli 2009 @ 08:38 |
quote:Met een vrije kruising in Wierden zeker? | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2009 @ 08:49 |
Dat nog net niet ![]() | |
Sj0rSz | vrijdag 3 juli 2009 @ 09:00 |
quote:4e in drie dagen inderdaad. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 09:44 |
quote:En een InterCity-stop ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:00 |
quote:Allemaal springers? ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:17 |
quote:Hoezo raar verhaal? Jij denkt aan een complot of zo? Kredietcrisis, zomermoeheid, toeval... Vier is nu ook weer niet zo'n enorm hoog getal, helaas.. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:22 |
Dat niet, meer iets als "men brengt elkaar op ideeën" | |
Duvel | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:31 |
quote:Oh tering nee hè. Ik heb even problemen om onder woorden te brengen wat ik er van vindt dat de Tweede Kamer zich uitlaat over dit soort zaken, maar jullie zullen begrijpen dat ik niet overloop van enthousiasme. | |
Duvel | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:32 |
quote:Het zijn terroristen, het is een complot, etc. | |
Horloge | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:32 |
quote:Dacht ik ook, maar ik ga vaak na negen uur 's avonds nog met de 300/310 en ze hebben mij nog nooit gevraagd om een vervoersbewijs. Op internet staat ook dat dat rolluik naar het laatste deel dichtgaat na 21, maar in de praktijk kun je nog gewoon achterin instappen. Misschien dat ze pas echt controleren als het nachttarief ingaat...? | |
thats-me | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:42 |
quote:Dat komt er zowiezo al ![]() ![]() ![]() Hier bij wordt het perron ook verlengt, het moet dan in elk geval 10 bakken aan kunnen, ipv de nu maximale 7. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:46 |
Zoveel veranderd er dus niet, perron word verlengd en dat was het ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:48 |
quote:Klopt, alleen bij de nachtbus moet je betalen (6 euro!) bij de chauffeur. En over dat controleren: er wordt best wel eens gecontroleerd hoor. Altijd leuk: in Schalkwijk stappen allemaal ![]() Maar genoeg over bussen... | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2009 @ 10:54 |
Leuk dat plan van Wierden, ze maken alleen een grote fout:![]() Lekker snugger een overweg in het midden van het perron ![]() | |
bork | vrijdag 3 juli 2009 @ 11:00 |
quote:Je bent verder gekomen dan ik, na 2.12 minuten had ik het al wel gehad met het 3d vehikel. | |
dennistd | vrijdag 3 juli 2009 @ 11:01 |
Ik viel wel bijna in slaap van de achtergrondmuziek.... | |
Fred2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 11:13 |
Wat een amateurs daar in Wierden. Lijkt meer een persoonlijk prestigeplan van een wethouder dan een doordacht verkeersplan. Een doorgaande weg behoudt zijn overweg, terwijl een lokale weg een tunnel krijgt (waarschijnlijk ligt die straat bij de wethoude voor de deur en heeft hij last van auto's die voor de dichte overweg staan). Zo'n overweg midden op het sation is niet alleen lastig met in/uitstappen, maar ook ideaal voor springers. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 12:27 |
![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 3 juli 2009 @ 13:15 |
Intercitystop te Hoogeveen? ![]() | |
Brembo | vrijdag 3 juli 2009 @ 13:51 |
quote:Zometeen hebben we een treinsoort in Nederland, de sprinter ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 13:53 |
overal is wat overdreven, maar op wat meer plaatsen verdubbeling van het spoor en overal ERTMS aanleggen, dan kom je een heel eind | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 13:55 |
quote:Toch wel ![]() quote:Geweldig gedaan, Mastwijk. Chapeau. Maak je vrienden mee ![]() quote:Dat betekent dus nog steeds die ontoereikende 3 treinen per uur, en niet (wat veel logischer en verstandiger geweest was) 2 stoppers en 2 IC's per uur. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:00 |
jammer dat ze de motie niet naast zich neer hebben gelegd. Klote Hoogeveners zeg. Bedankt ![]() ![]() ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:10 |
En wat schieten ze er mee op? Eén stop minder naar Zwolle, en wel 2 naar Groningen... Woehoe? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:18 |
quote:Een overstap minder op Zwolle en enkele minuten later van huis ![]() | |
Wadloper | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:22 |
Triest inderdaad ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:26 |
Maarja, nu hebben ze een scheve verdeling van de treinen en slechts een uurdienst met de Randstad. Dat is wel handig..? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 3 juli 2009 @ 14:36 |
Volgens hoogeveen wel... | |
Mkr | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:02 |
quote:Iemand een idee wat er aan de hand is ![]() | |
Novus | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:10 |
Schijnt om spoorspatting te gaan nu tussen Harderwijk en Putten. IC's rijden niet. | |
Brembo | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:27 |
Laten we is even naar de biografie van Jan Mastwijk kijken, deze woont namelijk in - u raadt het al - Hoogeveen! Wat zou natuurlijk ideaal zijn als Jan met de trein naar Den Haag zou kunnen uit Hoogeveen. Totaal verkeerd belang dus. | |
Guppy | vrijdag 3 juli 2009 @ 15:57 |
quote: ![]() | |
Novus | vrijdag 3 juli 2009 @ 16:00 |
Overwegstoring Zutphen-Winterswijk Tussen Zutphen en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van ongeveer 30 minuten. Oorzaak: een overwegstoring. En dat is 2! | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 16:26 |
quote:Of er is gewoon op station Winterswijk wat mis ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 16:46 |
quote: ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 3 juli 2009 @ 16:46 |
quote:Denk het niet, want nu rijden er tussen Zutphen en Winterswijk helemaal geen treinen meer. Of zijn er geen keervoorzieningen daartussen? | |
Duvel | vrijdag 3 juli 2009 @ 17:13 |
Stel: je bent treindienstleider in Utrecht en je ziet twee treinen op je scherm die richting Woerden moeten: de ic naar Den Haag of die goederentrein met lege kolen- of ertsbakken. Wie geef je voorrang? De goederentrein natuurlijk, inderdaad, volkomen logisch. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 17:14 |
quote:Wat een faalhazen. ![]() Zo blijf je maar met 70-80 achter een cargotrein sjokken. | |
Guppy | vrijdag 3 juli 2009 @ 17:22 |
quote:Satan... ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 17:28 |
Ben ik blij dat ik gisteren dat traject verreden in plaats van gisteren. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:09 |
quote:Whut? ![]() quote:Ja, natuurlijk! Wou je anders een perronspoor bezet houden met een lege kolentrein? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:11 |
quote:Gisteren een rondje Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam gemaakt. Meteen moeten rennen voor mijn eerste IC, want die vertrok van een ander spoor. | |
Brembo | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:13 |
quote:Reizigertje pesten, favoriete hobby van prutsrail ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:14 |
quote:En NOG ziet-ie het niet ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:15 |
quote:Ik vergat een werkwoord. Nu zie ik het wel. ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:52 |
quote:Dan moet ie alsnog overstappen, want juist die trein stopt nu niet in dat gat genaamd Hoogeveen. | |
Brembo | vrijdag 3 juli 2009 @ 19:55 |
quote:Oke maar in zijn gewenste situatie zou die dus kunnen overstappen in Amersfoort ipv Zwolle. | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 20:00 |
quote:Dan moet hij de schipholtrein nemen. Dan kan dat. Anders is het al Zwolle, dus hij moet niet miepen, zeker niet als hij in de spitsuren naar Rotterdam wil en in de Schipholtrein zit. Dan is het nu al twee overstappen, terwijl in de nieuwe situatie dat 1 wordt. Dus of het nadeel nu zo groot wordt ... | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 20:03 |
quote:Weer niet. [..]gisteren, [..] in plaats van gisteren ![]() | |
Guppy | vrijdag 3 juli 2009 @ 21:23 |
uiteindelijk was ik om half negen thuis. niet door de trein, maar door overwerk ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 3 juli 2009 @ 21:26 |
quote:Was dat hem? ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:32 |
quote:Ja. Het resultaat was een nette +10 op Gouda. Want tja, je ongelijk toegeven en de ic de goederentrein laten inhalen in Woerden (prima gelegenheid) of Oudewater (beetje laat, maar ok) kan natuurlijk niet. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:39 |
ik heb wel een keer gehad dat er een goederentrein in Oudewater aan de kant werd gezet. Toen mijn trein in Utrecht binnenkwam, werd net op dat moment een defecte goederentrein weggesleept die in Utrecht precies het spoor op de fly-over richting Woerden blokkeerde. Resulteerde uiteindelijk in +5 in Rotterdam, maar omdat de trein naar Vlissingen ook +5 had, was de overstap toch nog haalbaar ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2009 @ 22:55 |
Wie kan me vertellen wat deze blokjes inhouden? Deze liggen bij Almelo de riet (richting Hengelo)![]() | |
KapiteinT | vrijdag 3 juli 2009 @ 23:01 |
Dat zijn toch gewoon geluidsdempers? | |
TrainGV | vrijdag 3 juli 2009 @ 23:01 |
Dat zijn raildempers ![]() http://www.volkerrail.nl/bin/ibp.jsp?ibpDispWhat=zone&ibpPage=S5_FocusPage&ibpZone=S5_TunedRaildemper&ibpDisplay=view& Ze dempen het geluid van de rails als er een trein overheen rijdt. Dat is prettig voor omwonenden en voor ProRail, want een geluidsscherm is vele malen duurder... | |
Fixers | vrijdag 3 juli 2009 @ 23:01 |
Geluidsdempers. Verminderen rolgeluid voor de omgeving. Minder noodzaak aan lelijke hoge geluidschermen. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 juli 2009 @ 23:06 |
Goed idee voor Roelofarendsveen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 juli 2009 @ 23:07 |
Bedankt ![]() Er liggen inderdaad huizen aan het perron, dus niet zo gek ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2009 @ 00:34 |
Hadden ze die dingen niet ook in België kunnen gebruiken? Dat was mooier geweest dan die foeilijke Peerdsbostunnel:![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 4 juli 2009 @ 01:41 |
quote:Belgen kunnen niet nadenken, sorry. ![]() | |
Fixers | zaterdag 4 juli 2009 @ 07:48 |
quote:WTF! IK dacht dat het alleen een muur was. Om luchtstromen te beperken zodat het autoverkeer erg geen last van zou hebben. Maar ze zijn bij het bouwen van die tunnel gewoon vergeten een gat te graven. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2009 @ 10:23 |
quote:Wat hij zegt dus ![]() Gaaf wel. Een tunnel onder niks door ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:00 |
Het is bedoeld om de geluidsoverlast in het nabijgelegen Peerdsbos te beperken... vandaar ook al die gaten, zodat het geluid maar één kant opkan. Foto van binnen: ![]() http://www.stoomcentrum.be/NL/Reportages/TPHSTLijn42006.html voor wat meer foto's over hoe zo'n oud museumstel als één van de eersten op de HSL-4 ging... | |
Duvel | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:42 |
Dat ding is zo zeldzaam lelijk. In Nederland hadden ze tenminste nog tegeltjes tegen dat ding aangekwakt, maar dit grijze beton, mên, hoe krijgen ze het voor elkaar! | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:45 |
quote:Hopen dat hij snel volgegrafittiseerd wordt ![]() | |
Duvel | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:48 |
quote:Wel een ideaal oppervlak daar voor. | |
James1988 | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:56 |
Op sommige plekken zit al graffiti. In Nederland zou men overigens eerder geluidsschermen bouwen... het Nederlandse stuk van de hele HSL vind ik ook een stuk mooier dan het Belgische. In NL heb je allerlei geluidsschermen en viaducten enzo waar ze in België gewoon betonnen muren hebben weggezet. Je ziet vanuit de trein straks dus ook gewoon helemaal niets meer zodra je België binnenkomt. Of je kunt iig niet naar auto's in de file kijken en hen uitlachen. Toffe loc! | |
Ofyles2 | zaterdag 4 juli 2009 @ 15:59 |
quote:Misschien zijn de Belgen bang c.q. laf om de autorijder op de tenen te trappen c.q. onder de gordel te schoppen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:11 |
Goederentrein vs. tornado. U mag de uitslag raden ![]() | |
Duvel | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:15 |
Whow... | |
#ANONIEM | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:26 |
Ik had nog wel een BOEM verwacht, toen die ketelwagon omkantelde ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:28 |
quote:Ja ik ook ![]() ![]() | |
Nightshadow | zaterdag 4 juli 2009 @ 22:40 |
quote:Waar gaat het toch heen? ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 4 juli 2009 @ 23:53 |
quote:anarchie ? | |
KapiteinT | zondag 5 juli 2009 @ 01:23 |
quote:En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg... ![]() Wij zijn dus deels schuldig aan dat... ding... ![]() | |
Bolkesteijn | zondag 5 juli 2009 @ 01:40 |
quote:Slim geregeld toch van de Belgen, we betalen mee aan hun HSL, we baggeren de Wester-Schelde voor hen uit, en de Scheldetunnel leggen we helemaal zelf aan zonder Belgische bijdrage. ![]() | |
James1988 | zondag 5 juli 2009 @ 03:43 |
quote:Tsja, de Belgen wilden niet meer betalen om er een mooier ding te hebben... hun schuld dus. Dat NL bijbetaalde voor de extra constructiekosten is al absurd te noemen, maar nog enigszins begrijpelijk. Maar dan ook nog verwachten dat we het net zo mooi als in NL aanleggen? ![]() | |
KapiteinT | zondag 5 juli 2009 @ 11:30 |
Ach, aan de andere kant: België is ver weg, dus we hoeven er niet dagelijks naar te kijken. De Belgen zelf wel... ![]() | |
Duvel | zondag 5 juli 2009 @ 12:37 |
België is van zichzelf al zo lelijk dat het de Belgen niet meer opvalt. ![]() | |
James1988 | zondag 5 juli 2009 @ 15:55 |
Aan de andere kant, van Antwerpen Centraal hebben ze dan weer wel iets moois gemaakt. | |
RubenK | zondag 5 juli 2009 @ 23:43 |
trouwens ik merkte vandaag dat retourtjes weer duurder zijn geworden en enkeltjes goedkoper ![]() | |
dennistd | zondag 5 juli 2009 @ 23:44 |
te koop: kruidvatkaartje, komend weekend nog geldig. prijs: 12.50 incl. verzenden | |
Dr_Flash | zondag 5 juli 2009 @ 23:46 |
Ploaties van vanmiddag ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 juli 2009 @ 23:46 |
quote:Sorry, ik zit al in tempodwang ![]() | |
dennistd | zondag 5 juli 2009 @ 23:59 |
quote:was van plan hem komend weekend op te maken, maarja, toen kwam er een goed Formule 1-aanbod dat ik niet kon laten schieten ![]() | |
Socios | maandag 6 juli 2009 @ 02:01 |
quote:Mat ´64 ![]() | |
Guppy | maandag 6 juli 2009 @ 09:16 |
De omroepstem, Tuffie Vos, staat vandaag met een interview in de Metro ![]() | |
dennistd | maandag 6 juli 2009 @ 09:25 |
Lekker werken met je stem Voice-over Tuffie Vos, dame die treinvertraging meldt Als treinreizigers vertraging heb- ben, vertelt zij hoe lang het nog duurt. Verder prijst ze in reclame- spotjes haarlak, boter, auto’s en wasmiddelen aan en is ze geregeld als radiopresentator te horen. Voice-over Tuffie Vos is een van de weinigen in haar vak die er van kan leven. Hoe word je voice-over? Ik heb me 25 jaar geleden gewoon aangemeld bij een stemmenbu- reau en was destijds de enige kin- derstem in het bestand. Nu is de vijver veel groter en is het moei- lijk om aan de bak te komen met je stem. Hoe val je op in die vijver? Weet wat je kan en waar je voor geschikt bent. Neem jezelf op en luister er kritisch naar of laat het horen aan iemand die er verstand van heeft. Veel voice-overs heb- ben scholing als acteur, omdat je op van alles moet kunnen letten. Intonatie, dynamiek: het is echt een ambacht. Herkennen mensen je stem als je in de supermarkt wat vraagt? Nee, niemand herkent me. Dat komt omdat ik een kameleon- stem heb, ik waai met alle win- den mee. Je hebt ook karakter- stemmen, die zijn veel herken- baarder. Leuk, maar moeilijk in dit vak om dan veel klussen te krijgen. Je bent ook de stem die op het stati- on vertelt op welk perron je moet zijn. Moet je dat nou vaak voordoen op een verjaardag? Ja. Vervelend? Nee hoor. Dat doe je dan braaf en dan is het weer klaar. Ik snap het wel, ik zou dat ook wel willen horen. Ik heb eens gewerkt met een van de stemmen van de Tele- tubbies, eigenlijk wilde ik het toen ook wel vragen... Niet gedaan overigens! Wat was je leukste klus tot nu toe? Vooral de combinatie tussen radio en voice-over-werk is leuk. Radio is weer een hele andere tak van sport. Het lijkt me nog wel eens leuk om een nagesynchroniseer- de film te doen, in Nederland vaak een tekenfilm. Erg leuk werk, waar ik graag mijn tarief voor bijstel. En welke klus heb je geweigerd? Ze hebben me wel eens gevraagd voor zo’n sekslijn, maar dat vond ik niet nodig... | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 09:33 |
Hoi dennistd, wat leuk dat je een interview met Tuffie Vos post hier maar wat is de toegevoegde waarde en waarom die fijne lay-out? Groetjes Duvel | |
Guppy | maandag 6 juli 2009 @ 09:34 |
copy+paste ![]() een linkje was ook leuk geweest... op een metro halen op het station, heb je er ook nog een kekke foto bij ![]() | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 09:53 |
Wie zit er trouwens te wachten op Tuffie-seks? "Ding dong, mijn orgasme komt over ongeveer vijf minuten binnen." Of varianten. | |
dennistd | maandag 6 juli 2009 @ 09:58 |
quote:voor de metro online moet je inloggen, daarom c/p'de ik het even quote:omdat ik geen zin had om ze enters eruit te halen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 6 juli 2009 @ 10:54 |
THE VOICE ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 6 juli 2009 @ 12:29 |
TVP | |
Sj0rSz | maandag 6 juli 2009 @ 12:29 |
quote:Wat heeft Frank Sinatra er mee te maken? | |
#ANONIEM | maandag 6 juli 2009 @ 12:34 |
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen | |
dennistd | maandag 6 juli 2009 @ 12:39 |
Volgens mij rijdt daar elke dag wel een SGMm niet ofzo ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 juli 2009 @ 12:47 |
normaal gesproken wel, en heel af en toe nog een plan v. | |
knars | maandag 6 juli 2009 @ 15:59 |
Wat was er eigenlijk vanochtend aan de hand op Rotterdam Alexander? "Treindienst gesperd ivm de inzet van hulpdiensten", liep er iemand op het spoor? | |
dennistd | maandag 6 juli 2009 @ 16:01 |
Ik weet wel dat er een kettingsbotsing was ofzo, misschien treinen stilgelegd zodat ambulances sneller over de overwegen konden? | |
knars | maandag 6 juli 2009 @ 16:24 |
Er zijn alleen geen overwegen in de buurt van R'dam Alexander te vinden, dichtstbijzijnde is tussen Nieuwerkerk en Moordrecht. | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 17:17 |
Op de P2000 monitor las ik iets met persoon onwel, reanimatie in de trein denk ik. | |
Dr_Flash | maandag 6 juli 2009 @ 19:04 |
quote:Dat gebeurt nooit ![]() | |
TommyGun | maandag 6 juli 2009 @ 20:48 |
Proef met trein zonder spoorboekje EINDHOVEN - In de eerste week van september gaat er elke dag om de tien minuten een trein rijden van Eindhoven naar Amsterdam. Eindhoven krijgt daarmee de NS-primeur van het zogenoemde treinen zonder spoorboekje. Dat is vrijdag bekendgemaakt tijdens een werkbezoek van de provinciale Commissie Economie, Mobiliteit en Grote stedenbeleid aan Eindhoven. De commissie was ook op Eindhoven Airport en Vliegbasis Eindhoven. Daar bleek onder meer dat de geplande komst van het European Air Transport Command naar de vliegbasis 150 banen oplevert. Dat commandocentrum gaat een groot deel van het vliegverkeer boven West-Europa controleren. http://www.omroepbrabant.(...)der+spoorboekje.aspx | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 20:55 |
er wordt niet bij genoemd dat de mensen uit het zuiden van het land acht minuten later in Amsterdam zijn en dat die treinen niet doorrijden naar Alkmaar ![]() Verder is er nog wat geschoven met de tijden van treinen om het mogelijk te maken. | |
Dr_Flash | maandag 6 juli 2009 @ 21:04 |
quote:amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar? ![]() en ja, misschien. 8 minuten. En "verder" is er nog wat geschoven met tijden. Dat is hetzelfde argument natuurlijk. | |
Peterselieman | maandag 6 juli 2009 @ 21:16 |
voor de een is het een voordeel, voor anderen een nadeel | |
HaverMoutKoekje | maandag 6 juli 2009 @ 21:22 |
ik zat vanochtend in de trein op weg naar Den Helder, vlak na Castricum opeens een enorm lawaai. 'Aanrijding met een persoon' hoorden we lange tijd later. Het heeft tot na 11 uur geduurt voordat we weer zijn gaan rijden. Brandweer, politie, verschillende soorten NS personeel en de forensische opsporingsdienst allemaal langs de trein zien lopen. Wij (de passagiers) dachten eigenlijk dat het een ongeluk zou moeten zijn gezien het lawaai (iemand met fiets of brommer of zo). Maar dat soort ongelukken worden meestal wel gemeld op teletext, dus toch zelfmoord? Heb in ieder geval nieuw respect voor de ns-ers die dit soort ongelukken moeten opvangen. | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 21:27 |
quote:Ook als het alleen een mens is die onder de trein komt, maakt het een hels kabaal. Ga maar na: ca. 75kg, skelet van hard materiaal, dat hoor je wel. Ik spreek helaas ook uit ervaring. ![]() | |
HaverMoutKoekje | maandag 6 juli 2009 @ 21:32 |
oh echt? ![]() ![]() Dacht eerst dat we over stenen, takken of een ijzeren hek reden of zo....je weet wel tijdje terug was een hoos van ettertjes die van alles op het spoor gooiden. zo'n beetje de hele trein was op weg naar Texel, en je hoorde mensen later op de boot er nog steeds over praten. | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 21:34 |
quote:Tja, helaas, botten maken ook zo'n geluid. Plus opspattende ballast. Maar bij Castricum, da's een berucht punt, helaas. | |
Ame_thyst | maandag 6 juli 2009 @ 21:49 |
Je zal de stukje maar moeten opvegen ![]() Als je dan zo nodig zelfmoord pleegt, doe het dan zonder dat andere er last van hebben en nog wel zin in het leven zien. | |
Duvel | maandag 6 juli 2009 @ 22:02 |
quote:Da's een heel andere discussie hè. | |
YoshiBignose | maandag 6 juli 2009 @ 22:58 |
quote:Als het al zover komt dat je het leven niet meer ziet zitten, denk je dan echt dat je je nog druk gaat maken om de mensen in de trein, die door jou een vertraging oplopen, of de ns-medewerkers die wat organen moeten oppakken? | |
Brembo | dinsdag 7 juli 2009 @ 00:34 |
quote:Deze week al gezien Plan T, Virm, Plan V en SGMm. | |
sander89 | dinsdag 7 juli 2009 @ 02:11 |
Vandaag word trouwens het monster gepresenteerd op Watergraafsmeer. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 02:20 |
quote:Kun je direct foto's schieten of moet je een brief sturen? | |
Socios | dinsdag 7 juli 2009 @ 02:40 |
Spoorboekloos rijden ![]() ![]() Er zijn wel meer trajecten waar 6 treinen per uur rijden, die WEL in het spoorboekje staan. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 02:46 |
quote:Dat klinkt als een Londens tafereel. Je zit op een dubbeldekker te wachten die elke 5 minuten verschijnt, maar dan verschijnt er de eerste 14 minuten niets en het minuut daarna komen er drie bussen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 03:36 |
Het monster wordt gepresenteerd, en ook de naam waaronder de treindienst geëxploiteerd gaat worden. Ik heb op OHIH iets gelezen over diamanten: als je daar een rode lichtstraal instuurt krijg je een rode, een roze en een witte terug. Dat verklaart de zuurstokkleuren aan de buitenkant. Ook het interieur lijkt wel wat op diamanten... | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 7 juli 2009 @ 07:13 |
quote: ![]() ![]() Ik heb een poos geleden op tv een documentaire gezien over een depressieve vrouw die zelfmoord heeft gepleegd door voor de trein te springen, een reconstructie adv haar dagboeken geloof ik. Plus het verhaal van haar omgeving/familie. Daarbij zag je als laatste de opruimingswerkzaamheden op het spoor. Dat heeft veel indruk op me gemaakt. Ik kan me ook best voorstellen dat je voor de trein springt, er is natuurlijk een 100% slagingspercentage want er blijft volgens mij weinig van je over. Wel echt vreselijk voor het personeel. | |
Guppy | dinsdag 7 juli 2009 @ 09:27 |
quote:Again...!? | |
Fixers | dinsdag 7 juli 2009 @ 09:38 |
quote:Bij de HTM kunnen ze dat ook goed, vooral de lijn 9 van CS naar scheveningen. (waarschijnlijk bij iedere stadservoerder hetzelfde). Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen. | |
Dichterbijer | dinsdag 7 juli 2009 @ 09:46 |
Op naar Engeland... foto's over een week hier te vinden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 09:47 |
quote:Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk? ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:02 |
quote:Dat zegt hij toch, dat staat er niet bij ![]() Het zal zeker niet voor iedereen erg zijn, maar in het kader 'objectieve berichtgeving' was het wel netjes geweest als ook de negatieve veranderingen vermeld werden. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:19 |
quote:Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:22 |
quote:zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:24 |
quote:De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden. | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:25 |
quote:Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet. | |
Guppy | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:33 |
quote:De dag is nog jong ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 10:34 |
quote:Moet er wel de spoorcapaciteit voor zijn natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:33 |
quote:Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:39 |
quote:Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren. | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:57 |
quote:Boven het Noordzeekanaal met de tijden schuiven levert je dan ook grote problemen op denk ik: neem de sneltrein Hoorn - Den Haag met z'n aansluitingen in Alkmaar, Haarlem, Leiden. En de verwevenheid van de stoptrein Rotterdam - Amsterdam binnendoor, doorgaand als IC naar Enkhuizen. Al met al nogal lastig om daar, met vooral de drukte op de Zaanse lijn, iets moois van te maken. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:00 |
okee, ik snap het ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:04 |
quote:Dat gebeurd nog best wel vaak, ik schat toch minstens één maal per dag.. Wat anders, wat bijna nooit gebeurd, de 3655 (Zwolle-Roosendaal) reed gisteren met DD-AR. | |
dennistd | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:46 |
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed... | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:51 |
Fyra? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:55 |
![]() Mooi hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:58 |
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer? Fyra, een niets zeggende naam voor een gedrocht van NS Snailspeed | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 13:25 |
Fyra, is dat niet Zweeds voor vier? | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 13:29 |
quote:Nee. Ik bedoelde, het HAD zo'n mooi logo KUNNEN zijn, in combinatie met RailJets + Taurus. Daar lijkt het echt op gericht ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 13:37 |
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:09 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:11 |
quote:Klopt. *alvast een cursus Zweeds bestelt. | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:12 |
quote:Dat is ook weer een obligatoire Darwin Award voor die domme automobilist als blijkt dat hij de slagbomen negeerde. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:37 |
Rare naam. | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:40 |
Misschien dat Veolia de exploitatie overneemt. En aangezien dat een Zweeds-Frans bedrijf is, klinkt het niet meer dan logisch. Oh nee, wacht, die concessie duurt nog even. | |
Sj0rSz | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:41 |
quote:Wat een naam ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 14:53 |
Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)... quote:bron | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:11 |
Netwerk ![]() ![]() maar ja, de beginletters ARAB kon ook niet echt natuurlijk ![]() | |
Gutz | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:14 |
quote:Doet me denken aan de Franse namen: Corail, Ter, Teoz, Lunea enzovoort, met name het design iig | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:23 |
quote:Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fuura) of dat het gewoon "fiera" wordt. | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:24 |
De NOS spreekt het iig uit als Fiera: http://www.nos.nl/nosjour(...)ein_presentatie.html | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:33 |
quote: en inderdaad: quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:36 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 15:39 |
Nu nog een brandende V250 ![]() | |
Socios | dinsdag 7 juli 2009 @ 16:31 |
Allemaal weer even heel stoer afzeiken. ![]() Welkom Fyra, mooie presentatie. ![]() | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 16:46 |
Vroeger waren de treinnamen gewoon veel toffer: Rheingold, Rheinpfeil, dat soort dingen. Nu moet er een of andere flitsende naam gekozen worden die bij de meeste mensen geen klik geeft. Of het duurt gewoon even, Thalys was in het begin ook zo suf (met als uitleg dat het de verbinding vormde tussen het Griekse thalassa (zee) en de Franse lys (lelie)). | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 16:48 |
Fyra moet zich nog bewijzen, maar gezien alle ellende totnutoe vind ik een sceptische/kritische blik wel gerechtvaardigd... het kan nog alle kanten op tenslotte, meer dan een naampje hebben we nog niet. Trouwens: in het filmpje staat wel doodleuk een streep van Breda naar Rotterdam, maar niet naar Antwerpen. Betekent dat, dat er geen treindiensten Bd - Antwerpen gaan komen ook? Dat zou een flinke domper zijn qua reistijd, want als de huidige Benelux vervalt moet je dus eerst naar Rotterdam reizen om aldaar over te stappen op een trein naar Antwerpen. Dat kan onmogelijk sneller zijn dan de huidige verbinding Breda - Antwerpen. Ik hoop dat dit dus gewoon een tekortkoming is in het filmpje, en niet in de uiteindelijke dienstregeling. [ Bericht 58% gewijzigd door James1988 op 07-07-2009 16:55:21 ] | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 16:58 |
Op zich wel een geinig filmpje trouwens, maar ik moet de treinen het eerst nog waar zien maken. | |
dennistd | dinsdag 7 juli 2009 @ 17:27 |
[spam] te koop: kruidvatkaartje, komend weekend nog geldig. ¤10 incl. verzenden! [/spam] | |
RubenK | dinsdag 7 juli 2009 @ 17:53 |
dennis ik zal vanavond even kijken hoeveel ik nog op mn rekening heb staan ![]() | |
ReisT | dinsdag 7 juli 2009 @ 18:16 |
quote:1 x in de twee uur Den Haag-Rotterdam-Breda-Brecht-Antwerpen-Mechelen-Brussel (want daar moeten we het straks waarschijnlijk mee doen) lijkt me niet bepaald interessant genoeg om in zo'n filmpje te stoppen dat snelle verbindingen moet promoten. | |
Fixers | dinsdag 7 juli 2009 @ 19:26 |
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats. Overigens zie ik bij het checken van de tijd dat er tussen Breda en R'daal een aanrijding persoon is. ![]() | |
James1988 | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:25 |
quote:1x gedaan, doe ik nooit meer ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:39 |
De Multipla onder de treinen ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:46 |
DirkH zal m mooivinden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:47 |
Zo. Dus Veolia rijdt in de schoolvakanties nog maar 2 keer per uur in plaats van 4. Hmm. Kom ik even met precies de "verkeerde" trein (want WEL kwartierdienst) aan in Ede-Wageningen. Mja. En dan KUN je natuurlijk gewoon 20 minuten op het busstation gaan staan te wachten. Maar er is wel meer te beleven daar ![]() Allereerst een VIRMpje achterop de IC naar Nijmegen van 7:50, waarmee ik zojuist aangekomen ben in Ede-Wageningen. ![]() Vervolgens komt er een Kippensmurf binnen vanuit Amersfoort. ![]() Dan komt de IC van 7:57 naar Utrecht en Schiphol binnenrijden, naast de al gereedstaande Stoptrein van 8:05 naar Arnhem. ![]() En tussendoor kon ik ook nog twee Internationale treinen op de film zetten ![]() En dat alles in 20 minuten tijd. ![]() 's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze ![]() ![]() ![]() Just another day at the office ![]() ![]() | |
Guppy | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:06 |
Die VIRM naar Schiphol! Daar zat ik in ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:08 |
quote:Oeh! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:20 |
Eigenlijk is deze toch behoorlijk vet vind ik ![]() ![]() Twee treinen, twee seinen ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:38 |
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:39 |
Kut foto's. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:41 |
quote:Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:42 |
quote:Hadden we al een treindate? Zo ja, dan klinkt het als een LAT-relatie. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50 |
quote:Hoe breedbeeldiger, hoe hipper. Het liefst zouden ze een filmpje maken van 12 pixels hoog en 38.000 pixels breed. Alleen ECHT hippe mensen hebben een TV waar dat op te zien is. Wauw. Vooruitstrevend, dat NS HiSpeed. Extreem hard falend okee, maar vooruit STREVEND toch. Zonder de WIL kom je er niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50 |
quote:We? ![]() Jij niet hoor ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:54 |
quote:Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik.. | |
KapiteinT | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:18 |
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:28 |
quote:De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt? ![]() | |
MetalMike | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:35 |
Rond 9 uur vanmorgen was er wat onweer rond Zandvoort. Op station Zandvoort aan Zee besloten alle stationsklokken - inclusief de klok in de reizigerskiosk - er tijdens de bui ermee op te houden om exact 8:54 uur.![]() Erg grappig hoe snel mensen in de war raken, doordat ze blindelings op de klok vertrouwen, lichtelijk in paniek raken (en alleen naar de minuten kijken) en vervolgens beseffen dat de tijd niet klopt ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:39 |
quote:Het lijkt mij ook sterk hoor, maar ik leg gewoon de opmerking van Fixers uit. | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:45 |
quote:[nerd-alert] Ik heb 't ff nagekeken en het is zo'n 1560 meter. ![]() [/nerd-alert] | |
Fixers | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:55 |
quote:De huidige reistijd tussen Breda en Antwerpen bedraagt 1uur en 8 minuten. Dat is met een gewone IC naar Roosendaal en daar overstappen op de internationale richting Antwerpen en Brussel. De overstaptijd die je op Roosendaal hebt is volgens de dienstregeling 23 minuten. Volgens dat filmpje is de HSL tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten. Er ligt vanuit Breda een directe spoorverbinding over de HSL naar België. Via die spoorbinding (die niet omrijdt via Roosendaal maar de A16/E19 volgt) is de tijdwinst slechts 20 minuten? Dat vind ik slecht. Met de huidige treindienst zou dezelfde tijdswinst te behalen zijn (vermits de treinen op tijd zouden rijden). Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen. | |
dennistd | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:00 |
Volgens een melding op de duitse site loks-aus-kiel zou Railion 24 6400-locs aan de kant zetten. Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=238 [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 07-07-2009 23:09:22 ] | |
Duvel | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:02 |
Zo, da's niet zo mooi! | |
KapiteinT | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:20 |
quote:Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger. | |
De_Hertog | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:24 |
quote:Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk. | |
Fixers | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:42 |
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling. | |
bork | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:43 |
quote:Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:55 |
quote:Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed... ![]() | |
Eix | woensdag 8 juli 2009 @ 00:52 |
quote:Wat komt daar onder die trein door waaien? ![]() | |
thats-me | woensdag 8 juli 2009 @ 03:31 |
Volgens mij wel ja | |
De_Hertog | woensdag 8 juli 2009 @ 10:43 |
http://www.nuvideo.nl/alg(...)hterbij-brengen.html Meteen de eerste regel al: 'Isn't she lovely'. Well indeed she isn't. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 10:43 |
quote:TEERING dat ziet er vet uit ![]() Wanneer ga je weer naar het spoorwegmuseum? Mag ik ook eens oefenen? ![]() | |
De_Hertog | woensdag 8 juli 2009 @ 10:49 |
Overigens heeft de DSB een deal gesloten met AnsaldoBoerengat, waarbij ze bijna de helft van het aankoopbedrag terugkrijgen, een deel van het afwerken zelf doen en alle treinen in 2012 hopen te krijgen. Dat is bijna 9 jaar later dan de oorspronkelijke leverdatum.. http://www.railwaygazette(...)th_ansaldobreda.html | |
Guppy | woensdag 8 juli 2009 @ 10:51 |
Date gemist! Ik had vandaag een trein later ![]() | |
Fred2 | woensdag 8 juli 2009 @ 10:54 |
![]() Zoek de verschillen... En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren: ![]() Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben. | |
dennistd | woensdag 8 juli 2009 @ 10:58 |
Goh, koppeling is weggehaald? | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 11:03 |
quote:Ik was ook een half uur later vandaag ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 juli 2009 @ 11:04 |
quote:ingetrokken ![]() | |
De_Hertog | woensdag 8 juli 2009 @ 11:27 |
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:quote:http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'. | |
Guppy | woensdag 8 juli 2009 @ 11:30 |
quote:Normaal passeer ik om 08:10 uur Ede-Wageningen ![]() Mijn conducteur faalde ook vandaag: Conducteur: Abo gaat pas morgen in ![]() Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan ![]() Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers ![]() Ik: ![]() ![]() ![]() Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer ![]() Conducteur: Oh jaa ![]() Ik: ![]() ![]() | |
Ame_thyst | woensdag 8 juli 2009 @ 11:37 |
quote:Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen ![]() | |
De_Hertog | woensdag 8 juli 2009 @ 11:41 |
quote:En dat hebben we geweten ook.. De Denen hadden tenminste nog een excuus. Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen ![]() | |
j00han | woensdag 8 juli 2009 @ 12:00 |
Vraagje, Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein, Personen: 2 Student-OV week: 2 heen vrijdag - terug zondag kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven. of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie? gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen). grt Johan | |
dennistd | woensdag 8 juli 2009 @ 12:16 |
Je kunt volgens mij zelfs een weekendretourje Roosendaal Grens-Brussel kopen (als die bestaan in België) | |
bork | woensdag 8 juli 2009 @ 12:44 |
quote:Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig) of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig) tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/ | |
#ANONIEM | woensdag 8 juli 2009 @ 12:55 |
Gister de conductrice, die wou even de achterkant van me OV zien, tot wanneer me OV geldig was ![]() Lekker bezig ben je dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 13:04 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geerd | woensdag 8 juli 2009 @ 13:30 |
quote:Vooral als je paar dagen vrij hebt gehad altijd weer even wennen aan de datum ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 8 juli 2009 @ 13:38 |
quote:Trouw Maar even de meest belangrijke dingen vetgedrukt gemaakt. Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste. | |
dennistd | woensdag 8 juli 2009 @ 13:51 |
Een quote van het spoortechniek.nl-forum:quote: | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 14:03 |
quote:Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar op ![]() | |
j00han | woensdag 8 juli 2009 @ 14:11 |
quote:Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd? en mag ik met dat weekend retour wel voor 19:01 vertrekken de ene site zegt wel en de andere niet? | |
James1988 | woensdag 8 juli 2009 @ 14:32 |
quote:Ik meen me te herinneren dat AnsaldoBreda daarom aan de zuidkant zou gaan testen, op het vak Rotterdam - Breda... | |
dennistd | woensdag 8 juli 2009 @ 14:44 |
quote:met de dingen van nshispeed moet je perse die trein nemen ja | |
dennistd | woensdag 8 juli 2009 @ 16:47 |
Daar is ie weer: Seinstoring Zevenaar-Doetinchem Tussen Zevenaar en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem minder treinen. Prognose: * einde tussen 17.00 en 18.00 uur. | |
Duvel | woensdag 8 juli 2009 @ 17:29 |
Op Leiden - Alphen is het ook weer raak... | |
patatmetfriet | woensdag 8 juli 2009 @ 18:11 |
Te lang in Frankrijk gezeten, dus bij deze nog even een oude grap in een nieuw jasje:![]() | |
ReisT | woensdag 8 juli 2009 @ 19:38 |
De voorziening van actuele reisinformatie in Salzbergen is ook lekker beperkt, geen CTA's daar dus dan komt het op omroepen aan. Paar minuten voor er een trein aankwam brulde er even iemand "Richting Emden!" in een microfoon en daar mochten we het mee doen.quote:Hadden die dingen niet ergens in 2008 al in dienst moeten zijn? | |
Fixers | woensdag 8 juli 2009 @ 19:44 |
quote:Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz? Al die verhalen: iedereen roept maar wat. NS zegt dit, Ansaldo dat en Eurlings wil ook nog even belangrijk doen. | |
Duvel | woensdag 8 juli 2009 @ 21:57 |
En uiteindelijk is het iemand bij IVW die het laatste woord heeft, of zo. Hoewel natuurlijk eigenlijk de ingenieurs het voor het zeggen zouden moeten hebben. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 22:54 |
quote:Oh vet ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 22:55 |
quote:Je moet sowieso Camorra Eurlings niet meer vertrouwen. | |
Dr_Flash | woensdag 8 juli 2009 @ 23:27 |
Bekijk deze YouTube-video ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2009 23:35:10 ] | |
James1988 | donderdag 9 juli 2009 @ 04:52 |
Hoe breng je een metrostel wat je in Duitsland bouwt naar India? Nou, zo dus: | |
JDude | donderdag 9 juli 2009 @ 07:44 |
quote:Nokia 5210? Die had ik 8 jaar geleden ![]() | |
Duvel | donderdag 9 juli 2009 @ 07:58 |
quote:Nog niet! ![]() | |
Mkr | donderdag 9 juli 2009 @ 09:10 |
quote van spitsnieuws:quote: | |
thatsme | donderdag 9 juli 2009 @ 09:11 |
quote:Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2009 @ 09:18 |
Veolia: kladblok voor veiligheid ![]() | |
De_Hertog | donderdag 9 juli 2009 @ 09:25 |
quote:Zie de knipoog ![]() | |
knars | donderdag 9 juli 2009 @ 09:57 |
Ik zie de SLT al een paar weken elke avond testritjes maken. | |
De_Hertog | donderdag 9 juli 2009 @ 10:01 |
quote:Ja, maar ze hadden al in reguliere dienst moeten zijn.. | |
Duvel | donderdag 9 juli 2009 @ 10:12 |
Zijn ze ook al geweest, tenminste, een tijdje. Nu rijdt er tenminste weer lekker Mat '64, veel fijner en leuker om mee te reizen. Als ik soms tijd over heb, neem ik de stopper van Gouda naar Utrecht om nog even te kunnen genieten van techniek uit de vorige eeuw. | |
#ANONIEM | donderdag 9 juli 2009 @ 10:15 |
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 10:17:57 ] | |
De_Hertog | donderdag 9 juli 2009 @ 10:25 |
quote:Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'.. Sterker nog, bij de SLTs heeft NS in 2007 een vervolgorder geplaatst terwijl het eerste stel pas in 2008 werd geleverd. | |
Duvel | donderdag 9 juli 2009 @ 10:26 |
quote:Ik denk niet dat de fabrikant jou één trein levert, ook al heeft ie daarna zicht op een grotere opdracht: het kan financieel niet. Wat gebruikelijk is, is dat je een paar treinstellen laat voorbouwen, dan gaat testen en dan de serie bouwt, maar dat je dus wel al het contract voor de gehele levering getekend hebt. Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is. ![]() | |
De_Hertog | donderdag 9 juli 2009 @ 10:26 |
quote:Ja, dat bedoelde ik, ze waren in dienst maar zijn nu wegens te veel problemen alsnog in een testrittenserie geplaatst. | |
Duvel | donderdag 9 juli 2009 @ 10:27 |
quote:Bij Plan V hadden ze eerder al Plan T gebouwd, en treinstel TT had toen al een paar jaar prototyperondjes over het hele net gemaakt. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2009 @ 11:24 |
quote:Nee dat snap ik ook niet. En zulke dingen komen vaker voor. Kijk bijvoorbeeld naar het gesloten afvalwatersysteem in de VIRM4. Vrijwel altijd kapot. In Duitsland rijden ze er al jaaaaren mee rond, en werkt het wel gewoon. ![]() | |
RubenK | donderdag 9 juli 2009 @ 12:28 |
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen | |
Duvel | donderdag 9 juli 2009 @ 12:36 |
quote:Het zijn bioreactoren toch, die je niet zo vaak hoeft te legen of zo? Of is dat min of meer gereinigd water. | |
Dr_Flash | donderdag 9 juli 2009 @ 12:37 |
quote:Als dat zo is dan denk ik dat dat komt omdat er weer verrekte kut falend niet over nagedacht is ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2009 @ 12:41 |
quote:Niet alleen dat hoor. Die dingen schijnen erg snel verstopt te zitten. En ja ze moeten in Onnen allemaal geleegd worden ![]() Kan iemand anders even een topic openen. Ik heb er nu even geen tijd voor om dat te doen ![]() |