quote:Op maandag 29 juni 2009 20:22 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag het toch even nog een keer, want ik kan het hapjestopic voor baby's niet vinden. Ik wil Merel fruit meegeven naar het kdv, maar dat moet gepureerd/geprakt aangeleverd worden als je kind nog geen stukjes eet.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik bijv. een banaan prak dan wordt dat toch bruin? Of is dat niet erg?
quote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef Memmel het volgende:
Hoi allemaal, even een egopost met een vraagje. Morris heeft spruw en nu moet ie 4 maal daags 2,5 ml Daktarin. dat is best veel van dat spul. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik dat ook gewoon op zijn speentje smeren (in etappes, want in 1 keer past niet)?
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:07 schreef Vicky het volgende:
Memmel, Amber kreeg dat ook en we hebben het bij haar in een spuitje gedaan en dan langzaam in haar mondje laten druppelen, dat ging heel goed.
Vandag weer naar de osteo geweest. Hij weet niet hoeveel behandelingen Tess nog nodig heeft.. We zien het wel.
Tess was vandaag echt nIET te genieten zeg. Alleen maar janken janken janken.. werd er helemaal gek van. Nu ligt ze lekker te slapen
Ze heeft behoorlijk moeite met poepen maar met af en toe een beetje olijfolie door d'r fles gaat het een heel stuk beter.
Ook maar ff hier vragen, hoe gevaarlijk/besmettelijk is een luchtweginfectie. Ik krijg morgen visite van een vriendinnetje en die is ziek geweest en heeft waarschijnlijk een lichte luchtweginf.
En hiermee mikte ik hem dicht:quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik geloof dat je ook na iedere voeding een bolletje gel op je vinger kunt doen en deze in het mondje van Morris verdelen. Zorg er wel voor dat je niet de maximum dagdosis overschrijdt. Annicka hier heeft ook spruw, maar het is hardnekkig (en ze doet haar mond niet open voor de nystatinespuit), dus ik stap over op gentiaan violet. Dat hoef je maar één maal per etmaal te geven. Ik behandel eerst flink mijn borsten en daarna laat ik Annicka direct drinken. Zijn we beiden wel paars, maar dat boeit verder niet...
Waarom gooi ik een topic dicht waar ik nog niks heb te zoekenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nog smaakt als het bruin is, maar het ziet er iig niet erg smakelijk meer uit. Ook niet als je het gekoeld bewaard vind ik.
Maar wat vreemd dat ze het daar niet pureren zeg! Belachelijk gewoon.
Anders potje fruit meegeven?
Volgens wiens curve? Want als Jair volledig borstgevoed is, kun je beter de curve voor borstvoedingkindjes invullen, in plaats van de curve die ze bij het CB gebruiken. Die curve is namelijk 'vervuild' met flesvoedingskindjes, die een heel ander groeipatroon hebben. Zo rond de vier maanden worden niet goed geinformeerde CB's soms nerveus van de groei(snelheid)afname (ofzoquote:Op maandag 29 juni 2009 21:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nee wij moesten alleen van het cb schepjes kunstvoedingspoeder in mijn gekolfde en meegegeven borstvoeding doen bij het kdv en op de dagen dat hij thuis is met Papa/ Oma, omdat hij niet genoeg aankwam.
Wat lekker zweefvliegje! Hoe vond Lianne het?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef Zweefvliegje het volgende:
Even een ordinaire TVP.. net (ongeplanned) een maandje op vakantie geweest en ik moet een hoop toics teruglezen, wow!![]()
M'n vriend moest namelijk voor z'n werk naar Roemenië en ik ben samen met Lianne meegevlogen. We hebben daar 2 weken in een hotel gezeten en zijn toen teruggevaren naar Nederland.
Lianne moest op 19 juni naar het CB maar die moest ik afbellen omdat we nog niet terug waren, aankomende donderdag, 2 juli gaan we alsnog.
Morgen kom ik na het bijlezen weer meeposten.
Edit: Ik zie dat ik in de OP ZweeGvliegje heet, kan iemand dat veranderen?
Je gaat echt niet op m liggen..daar 'slaap'je veel te alert voorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
LL! Wat goed!Wat een feest Koen! Goed bezig menneke!
Mijn Joepje doet zijn eerste slaapje in zijn eigen kamer. Wel de kinderwagenbak in zijn ledikant gezet... maar toch
![]()
DJMO, dat is wel een idee, maar ben je niet bang dat je op hem rolt? Of leg je hem op een groot kussen tussen jullie in?
Heerlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Je gaat echt niet op m liggen..daar 'slaap'je veel te alert voorElin ligt ook regelmatig nog een uurtje met mij te snurken.. wel aan mijn kant dus niet aan vaders kant..die is niet zo alert
Koen! \o/ way to go..
en de rest allemaal bedankt voor de vakantiewensen (wij gaan richting de wadden)
Ja, dat dus...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:47 schreef LovelyLady het volgende:
Arme Tess
(kan ook niets zinnigs zeggen eigenlijk, vind het gewoon echt zielig.)
Dat van die reclames waarin gewaarschuwd wordt voor dat soort gevallen is meestal bangmakerij op niets af. Die risico's gelden alleen in afwijkende gevallen. Maar omdat wij Nederlanders te dom worden geacht dat te begrijpen, worden we allemáál maar bang gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
Mijn Joepje doet zijn eerste slaapje in zijn eigen kamer. Wel de kinderwagenbak in zijn ledikant gezet... maar toch
![]()
DJMO, dat is wel een idee, maar ben je niet bang dat je op hem rolt? Of leg je hem op een groot kussen tussen jullie in?
niet nodig hoor, hij ligt op hoofdhoogte zeg maar, mijn wang tegen zijn wang aan. en wat KD zegt; je reageeret instinctief op je baby; ook als je slaapt. je bent heus alert genoeg om niet bovenop hem te gaan liggen ook al slaap je.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:30 schreef seilram het volgende:
![]()
Ik leg Mila dan nog even op het aankleedkussen tussen het hoofdkussen van mij en mijn partner, dan vallen we vaak samen nog even in slaapquote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:50 schreef seilram het volgende:
Meurning!
Seb, vervelend met dit warme weer jeuk hebben![]()
Kleurdoos, fijne vakantie!
Joep werd om 03.00 wakker.. wat gegeten. Toen om 04.45 klaar wakker... vogeltjes aan het fluiten, al licht in de kamer. Ik weet niet wat Joep heeft, maar er is maar 1 ding fijn en dat is bij mij hangen. De box is niet meer leuk. De kinderwagen ook niet.
Wat doen jullie als je kindje om 05.00 klaar wakker is? Ik was aan het twijfelen of ik eruit moest gaan... nu heb bijna 1 uur met mijn hand in zijn wieg gehangen om zijn fopspeen vast te houden. Zonder speen vergaat de wereld.
Yayquote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:48 schreef Vicky het volgende:
kleine jompel!!
Tess ligt te slapen in haar eigen bedje!!
juhp..daar is hun luchtje ook voor gemaakt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:56 schreef seilram het volgende:
Goed zo Tess!
Joep heeft maar een uurtje geslapen op zijn eigen kamer. En wat denk je... tis kei heet en wat wil Joep? In de draakdoekIk ben zeiknat en hij ook, maar hij ligt heerlijk te liggen... gek ding
![]()
![]()
En als ie morgen weer zo vroeg wakker is, dan komt ie lekker even bij mij. Kan ik hem lekker besnuffelenhouden jullie daar ook zo van? van aan je kindje snuffelen?
dat is nog lief.. mijn haren worden er uitgetrokken of ik krijg nagels in mijn oog of wang gedrukt, of ik wordt op mijn oor of wang gepetst ... nee echt lief knuffelen in bed is er even niet meer bij tot hij doorheeft hoe hij zijn handjes moet gebruiken om 'lief' te doen tegen mij of papa (die krijgt er ook regelmatig van langsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
juhp..daar is hun luchtje ook voor gemaakt.
En kusjes geven..O+ ..alleen doet ze nu steeds 'HAAAAAAB' in mijn neus of kin.
Jair vanochtend ookquote:
juh dat is hier ook zo..maar ik hou r handjes tegenwoordig vast als ik PFFRRRRT op haar buik doe (lachen geblazen)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat is nog lief.. mijn haren worden er uitgetrokken of ik krijg nagels in mijn oog of wang gedrukt, of ik wordt op mijn oor of wang gepetst ... nee echt lief knuffelen in bed is er even niet meer bij tot hij doorheeft hoe hij zijn handjes moet gebruiken om 'lief' te doen tegen mij of papa (die krijgt er ook regelmatig van langs) als hij moe is en dan naast me ligt doet hij het niet, daarom geniet ik er ook van als hij smorgens te vroeg wakker wordt
Hier dus ook, hij draait wel naar links... als daar licht is of geluid, maar uit zichzelf draait ie naar rechts. Ik vraag het maandag wel even bij het CB. Gisteren zijn mijn schoonmaakster trouwens dat hij een navelbreuk heeft... daar heeft het CB noch de kinderarts iets van gezegd!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:28 schreef Vicky het volgende:
hihi lekker toch Kleurdoos!
Seilram, ik probeer Tess d'r hoofd ook steeds te draaien, maar dat gaat met een hoop gepiep gepaard.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef seilram het volgende:
[..]
Hier dus ook, hij draait wel naar links... als daar licht is of geluid, maar uit zichzelf draait ie naar rechts. Ik vraag het maandag wel even bij het CB. Gisteren zijn mijn schoonmaakster trouwens dat hij een navelbreuk heeft... daar heeft het CB noch de kinderarts iets van gezegd!
dat hebben ze me vroeger ook wel eens verteld.. als je een muntje op je navel plakt/legt krijg je een diepe navelquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je kan er trouwens 50 cent opplakkenze zeggen dat t werkt
Lianne heeft van het vliegen weinig meegekregen (ze heeft 2,5 van de 3 uren geslapen) en dat andere halfuurtje heeft aan de borst gelegen dus dat ging prima! Het varen vond ze erg leuk, de boot schommelde haar heerlijk in slaap, dus ze sliep daar lekkerder dan thuis!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:20 schreef Raissa het volgende:
Wat lekker zweefvliegje! Hoe vond Lianne het?
Misschien moet je haar smerenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:28 schreef Vicky het volgende:
Seilram, ik probeer Tess d'r hoofd ook steeds te draaien, maar dat gaat met een hoop gepiep gepaard.
zal vanavond de WD40 ff zoekenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien moet je haar smeren
ik mag zo mijn krentenbolletje weer ophalen![]()
dat lukt me wel. We hebben naruurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:39 schreef Jelief het volgende:
Ennuh hou je poot stijf dat je snel een afspraak wilt hè! Goed aangeven dat je er doorheen zit! Een beetje kinderarts luistert naar de intuitie van een moeder.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:47 schreef freecell het volgende:
LL gefeliciteerd, tof verhaal
Wat zijn ze al weer groot hè?![]()
Dat is wel normaal denk ik hoor, het moet allemaal ook een beetje op gang komen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:53 schreef tessie het volgende:
Wat lief Estrys![]()
En even een poepvraagje, Graeme lijkt echt wel veel moeite te hebben met poepen, hij is dan echt heel erg aan het persen en hij doet er ook echt wel lang over (een kwartier ofzo), met kreunen en zelfs een beetje huilierig. Is dat normaal voor baby´s, of heeft hij er echt last van? (ben echt een n00b
)
niet vergeten de luier er een beetje voor te houden... anders kun je de muren opnieuw wittenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:01 schreef RockabeIIa het volgende:
tessie, als het echt niet lukt wil een klein beetje poeren met een thermometer wel es helpen om het op gang te brengen (don't ask...)
net gemaaktquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
heb je een foto van zijn navel?
Elin had heel even een breukje toen hebben ze m aangestipt..maar dat stelde weinig voor.. je kan er trouwens 50 cent opplakkenze zeggen dat t werkt
Ik was gister een beetje emo. vandaag valt het wel mee eigenlijk, misschien vanavond als de dag bijna voorbij isquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:03 schreef peterfan het volgende:
Wat een leuke foto's LL! Ben je emo? Wij zijn volgende week aan de beurt en ik hou het nu al bijna niet droog..![]()
dus ik kán met een maand ellende zitten? hij heeft van deze hobbels namelijk wel last volgens mij. nou hielp dentinox smeren vanavond heel goed, hij was eigenlijk meteen stil daarna, maar ik vind het zo zieligquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:37 schreef freecell het volgende:
Ja hoor, hier zit er tussen onder en boven ongeveer een maandje, maar de bobbels zaten er toen al wel
Ja?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:24 schreef Marie79 het volgende:
Maarten was vandaag iets te enthousiast geknuffeld door een ander kindje, hij heeft nu wat plekjes / krasjes op zijn gezichtjeIk weet het wel, het kan gebeuren en zo erg vind ik het nu ook weer niet, maar toch wel een klein beetje stiekempjes...
Die sub van je verklaart het juist hoorquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:53 schreef Marie79 het volgende:
Waarom ik het toch wel een beetje zielig vind? Omdat hij er toch wel een beetje gehavend uitziet en het misschien wel wat pijn heeft gedaan enzo... hij heeft nog niet zo heel veel gehad qua wondjes/bulten etc. en ik moet daar ws. nog een beetje in groeien denk ik![]()
Ja blijkbaar wel en hij huilde maar heel even nog toen Djeez heen ging. Ik heb het dus niet gezien.quote:Op donderdag 2 juli 2009 14:48 schreef LovelyLady het volgende:
Dan heeft hij flink vast gezeten Ingrid![]()
Jari had dit ook, en mij is zelfs verteld door het CB dat het ook een paar maanden kan duren voor het weg is. Maar inmiddels is het bij Jari nu aardig weggetrokken en gelukkig heeft hij er geen last van gehad.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:42 schreef TheFrankey het volgende:
ik denk ook eerder dat het een flinke bloeduitstorting is dan een vervorming door persen. Een cefaal hematoom....gaat binnen een aantal weken vanzelf weg... Maar het is wel pijnlijk, wat het licht huilerige kan verklaren
Gisteravond lag hij ook al met zijn beentjes door de spijlen, maar toen waren het alleen zijn onderbeentjes en kon ik hem zo weer terug leggen. Nu tot bovenaan zijn bovenbenen. 2 flinke rode spijlvormige plekken op zijn bovenbenen en terugduwen was lastig, vooral de knietjes even voorbijquote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:41 schreef LovelyLady het volgende:
Arme kindjes die vastzitten tussen spijltjes![]()
Gelukkig is dat bij ons nog niet gebeurt. Wij hebben een heel dun slaapzakje en ik vind dat, nu ik jou zo hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:43 schreef freecell het volgende:
Gisteravond lag hij ook al met zijn beentjes door de spijlen, maar toen waren het alleen zijn onderbeentjes en kon ik hem zo weer terug leggen. Nu tot bovenaan zijn bovenbenen. 2 flinke rode spijlvormige plekken op zijn bovenbenen en terugduwen was lastig, vooral de knietjes even voorbij![]()
Gelukkig kwam TARA meteen aanrennen toen ik: 'kind vast, help!' in de babyfoon toeterde
Hij zag dat er een aantal zaken vast zaten. Link beentje en zo rond zijn maagje enzo was hij minder flexibel. Maar omdat hij dus een flinke bult op zijn hoofd heeft, heeft hij nog even niets gedaan omdat hij denkt dat als die weggetrokken is hij dan al een stuk beter word.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:38 schreef Vicky het volgende:
TheFrankey, hoe was het eigenlij kbij de osteo? Heb ik gemist geloof ik.
Mijn grietje is verkouden.. neusje verstopt en ze hoest een beetje..
dat doe ik idd wel, maar dan tussen half zes en zes uur (hij wordt er vanzelf wakker voor). en dan om een uur of 8 zijn laatste fles voor hij naar bed gaat en die fles van half twaalf is bij mij half een, maar wij starten de dag ook een uur laterquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef Estrys het volgende:
Nou klinken die schema's voor 6 maanden zo mooi op papier he...
7 uur fles
10 uur fruit
tussen de middag fles
rond 17 uur groenten en een halve fles na in het begin als hij niet zoveel groente eet nog
voor het slapen fles met rijstebloem...
In praktijk op het kdv:
7 uur fles (so far so good)
10:30 fruit (banaan en wat water)
11:30 fles (60 cc over)
15:45 fles (op)
en nou?? gewoon groenten geven om 17/17:30? en dan geen fles er achteraan?
En of ze hem op het KDV wakker moeten maken voor het fruithapje. Geeeeeen idee, lijkt mij van niet. Hoe gaan we ooit een ritme krijgen
géén fles erachter geven. alleen groente. ik neem aan dat hij nog wel een fles krijgt voor hij gaat slapen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:10 schreef Estrys het volgende:
ja maar wat moet ik doen nu hij om 15:45 200 cc op heeft?
Lennon heeft vandaag voor het eerst fruit gehad en dat heeft hij rond kwart over 10 gehad. Hij gaat smorgens na de fles weer naar bed en wordt dan vaak rond 10 uur/half 11 weer wakker... dan krijgt hij zn fruit en dan een uurtje later een fles. Al zal dit over een maandje ook wel weer anders zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:23 schreef Estrys het volgende:
Ik vond zelf die middag ook wel lang inderdaad, maar nu heb ik Lennons schema maar de groente en de fles dus omgedraaid. Wanneer krijgt Lennon dan straks zijn fruit? Seb at zijn groente best aardig driekwart op. En daarna kreeg hij de slappe lachNu heeft hij een fles met een beetje water die hij zelf aan het drinken is
Vervelendquote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:51 schreef Vicky het volgende:
Tess heeft beginnende spruw. Gelijk de hap gebeld en er ligt een recept klaar bij de weekendapotheek
Ok, als de vlekjes weg zijn, kan je in ieder geval wel goed testen inderdaadquote:Op zondag 5 juli 2009 08:36 schreef Fuente het volgende:
Waar zijn jullie geweest Kleurdoos? En Elin ook alweer 6 maanden! Wat zielig van d'r buikje
Freecell, Merel heeft de zonnebrandcreme al veel vaker opgehad en daar helemaal geen last van gehad.
De vlekjes zijn nu weer weg, alleen het eczeem zit er nog, dus vandaag maar even kijken of we kunnen vinden wat het was.
richting Waddenquote:Op zondag 5 juli 2009 08:36 schreef Fuente het volgende:
Waar zijn jullie geweest Kleurdoos? En Elin ook alweer 6 maanden! Wat zielig van d'r buikje
Freecell, Merel heeft de zonnebrandcreme al veel vaker opgehad en daar helemaal geen last van gehad.
De vlekjes zijn nu weer weg, alleen het eczeem zit er nog, dus vandaag maar even kijken of we kunnen vinden wat het was.
Trouwens over liga gesproken. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? Ik had net iets gelezen over liga eerste stap vanaf vier maanden. En ook dat je dat in de fruithap kan mengen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me wel af of het de fry=uithap niet een stuk dikker maakt. Misschien niet geschikt voor aan het begin. Meneer is nog niet begonnen met fruithap. Wellicht dat wij over twee weken beginnen. Welke maaltijd deden jullie dan de fruit/groentehap? Begonnen jullie met fruit of met groente? Ook had ik een keertje iets gelezen over bv in de fruit/ groentehap mengen. Dat is denk ik voor de smaak die ze al gewend zijn als ook om het luchtig, vleoibaarder te houde. Hebben jullie daar ervaring mee?Hier nog een handige link trouwens voor vast voedsel:quote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:00 schreef Fuente het volgende:
He Vicky, wat naar zeg..
Merel heeft vandaag haar eerste liga gehad, ze vond het heerlijk. Vanmorgen had ze abrikoos in haar fruithap. Of het van de liga of de abrikoos kwam weet ik niet, maar haar koppie zit weer onder de eczeem en rode vlekjes. Morgen maar fruithap zonder abrikoos geven en wel een liga, kijken wat er dan gebeurt. Ze heeft er gelukkig geen last van, maar het ziet er zo naar uit..
Om muggenbultjes voor te buigen willen wij vandaag een klamboe voor boven het bed kopen. Weet iemand of je de muggendingen, die je in de stopcontact plugt in een babykamer mag doen. Daarvan zijn er verschillende soorte, eentje die een hoge toon produceert waar de muggen niet tegen kunnen. De andere geeft een citrus olie in de lucht af, wat de muggen ook weg drijft. Mag er een of allebei doen?quote:Op zondag 5 juli 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
richting Wadden
En wat sneu voor merel dat ze weer eczeem heeftMisschien is het vit. E? Daar krijg ik namelijk ontzettende uitslag van (cremes, lotions enzo
)
ik zie net dat mini 2 keer gestoken is .. Ik stormde gisteren op een mug af die ik levend aan de tap zag, op Elin dus en dacht dat ik r had kunnen redden..helaas
Hier weer een klotenacht..ze wordt echt 5 a 6 keer wakker sinds 5 dagen *gaap*
Elin heeft liga eerste stap 4-6 mnd.. en die meng ik door bv zodat het een papje wordt.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:19 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Trouwens over liga gesproken. Wanneer zijn jullie daarmee begonnen? Ik had net iets gelezen over liga eerste stap vanaf vier maanden. En ook dat je dat in de fruithap kan mengen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me wel af of het de fry=uithap niet een stuk dikker maakt. Misschien niet geschikt voor aan het begin. Meneer is nog niet begonnen met fruithap. Wellicht dat wij over twee weken beginnen. Welke maaltijd deden jullie dan de fruit/groentehap? Begonnen jullie met fruit of met groente? Ook had ik een keertje iets gelezen over bv in de fruit/ groentehap mengen. Dat is denk ik voor de smaak die ze al gewend zijn als ook om het luchtig, vleoibaarder te houde. Hebben jullie daar ervaring mee?Hier nog een handige link trouwens voor vast voedsel:
http://www.borstvoeding.com/files/voedselintroductieschema.5.pdf
Beterschap voor Merel Fuente. Hoop dat je kunt vinden waardoor Merel het ekzeem kreeg.
Sterkte Vicky met Tess.
en glucosestroopquote:Op zondag 5 juli 2009 12:40 schreef Marie79 het volgende:
De arts van het cb heeft ons gewaarschuwd om niet elke dag liga te geven. Het is nl. gewoon KOEK met suikers erin enzo... Je kan dan beter een rijstewafeltje of een stukje korst geven om te sabbelen.
hier net zo..elin is voorlopig nog gewoon een sapzuiger want alles wat groter is spuugt ze uit, lachendquote:Op zondag 5 juli 2009 14:16 schreef cattie het volgende:
Ze knaagt onder toezicht. Eten is een te groot woord.
haha Elins eerste broccolihap ging ook zo.. alles kwam eruit..incl. melk.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:27 schreef cattie het volgende:
Zo lang ze lacht bevalt het haar in ieder geval wel! Broccoli was ook grappig trouwens. Die bolletje kwamen in haar mond en daar moest ze aan wennen natuurlijk. Ze begon wat te kokhalzen en opeens spuugde ze haar hele maaginhoud eruit. Maar blijven lachen!De volgende dag had ze wel broccoli poep, dus ze krijgt wel wat binnen.
![]()
Ik hoop ook dat iedereen zijn baby onder toezicht laat eten, maar als ze appel eet, kijk ik geen seconde de andere kant op.
Mja, zou kunnen, maar dan wel behoorlijk explosiefquote:Op zondag 5 juli 2009 20:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Misschien dat de verlatingsangstperiode begonnen is?
Jee freecell, het lijkt wel alsof hij hetzelfde had als Maarten... Ik had hem een voeding gegeven, leg hem op bed (want heel erg moe) en alles prima. Ineens begon hij heel hard te huilen (ik was al beneden) en toen lag hij dus op zijn buik. Ik hem op zijn rug gelegd (ja, als hij in bed ligt, kan hij opeens niet meer draaien, op alle andere plekken wel). Hij héél hard huilen en ik pak hem op, stil, ik leg hem weg, weer huilen. Uiteindelijk nog wat melk bijgemaakt en dat gegeven want het bleef gewoon zo. Daarna was het beter, nog niet helemaal stil, tot hij toch wel in slaap viel.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:58 schreef freecell het volgende:
Hier ineens paniek bij het op bed gaan? Ik mocht NIET weg, dan was het echt krijsen en dikke paniek, dus ik even blijven en knuffelen en dergelijke. Komt TARA binnen, vraagt wat, loopt weer weg, ook dikke paniekDus we moesten allebei blijven. Dat gaan we dus niet doen!
L. er uit (niet uit zijn kamertje) , even geknuffeld met z'n drieën, samen TARA uitgezwaaid en weer in bed gelegd.
Als ik wat ging zitten lezen naast hem ook paniek. UIteindelijk na minuutje of 5 over wangetje aaien al snikkend diep in slaap gevallen. Wat dat nu ineens was?
Zou dat niet erg laat zijn voor de verlatingsangstperiode. Ik dacht dat deze zo rond week 30 was? Misschien vergis ik me.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Misschien dat de verlatingsangstperiode begonnen is?
naar mijn weten juist pas na 8 maandenquote:Op zondag 5 juli 2009 21:58 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Zou dat niet erg laat zijn voor de verlatingsangstperiode. Ik dacht dat deze zo rond week 30 was? Misschien vergis ik me.
of bedoel je meer dit:quote:Rond 26 (soms 25-27) weken krijgt je baby zijn vijfde groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar dagen (soms weken) op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Hij kan nu voor het eerst relaties waarnemen en uitvoeren. Het ene heeft altijd te maken met het andere. Je baby beseft nu ook dat dingen en mensen zich altijd op een bepaalde afstand van elkaar bevinden. Wordt de afstand met zijn mama/papa te groot, zal hij daarom makkelijker beginnen te huilen.
quote:Ik heb last van scheidingsangst. Ik kan erg beginnen huilen als vertrouwde mensen uit mijn zicht verdwijnen. Ook een vreemde omgeving kan me angstig maken
quote:Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Noli. het volgende:
Wij hebben hier ook weer wat..
Tessel probeert dus al vanaf haar geboorte dit (en boos worden dat het haar niet lukt!):
[ afbeelding ]
(ook erg handig met verschonen en badderen)
En dit doet ze dus al vanaf haar geboorte wanneer je haar op haar buik legt:
Ze is dan voornamelijk errrrg gefrustreerd dat het niet lukt omdat haar armpjes schijnbaar niet willen wat zij wil maar komt uiteindelijk toch echt wel íets voor uit.
Ja ik heb een draagdoek, maar die hadden we gister even gebruikt als hangmatje in de box, en toen lekte net zijn luier doorquote:Op maandag 6 juli 2009 10:09 schreef Kleurdoos het volgende:
En Tessie idd.. Graeme wil vast mamaknufs als t niet zo warm is daar zou ik m lekker in de draagdoek hangen (die heb je toch?)
Ze is niet aan de lichte kant, ze is gewoon lekker slank.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:54 schreef texelonia het volgende:
Oh uitgeprinte bv-curves vind ik wel een goed idee! Ga ik de volgende keer ook doen, gewoon voor de zekerheid. Ze deed ook niet echt moeilijk hoor. Ze zei alleen dat we het in de gaten moesten houden. En ze zei ook al dat het kon komen door het weinige drinken op de opvang. En ook dat als je d'r benen en billen zag je niet zou denken dat ze aan de lichte kant was
En verder zie ik het wel. Zolang Hannah tevreden is ben ik het ook
Succes met de schoonmaakquote:Op maandag 6 juli 2009 17:04 schreef Kleurdoos het volgende:
hier is net de poepbom weer afgegaan, allejeumig.. dikke gele drab
Ik ben dan ook vanaf gisteravond pas echt begonnen he.. hiervoor heeft ze 2 broccoliroosjes en een blokje courgette gehad in twee weken. gisteravond heeft ze flink wat broccoli naar binnen gewerkt en net mijn zelfgemaakte banaan/appel/meloenhap die gooi ik bij r oma in de vriezer..hoeft die niet te rapleyén..omdat het voor mij niet echt een must is.. en voor ons lekker snel af en toe dus ik heb gelijk een liter gemaakt..quote:Op maandag 6 juli 2009 17:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier is het niet eens geel meer. Ze eet echt goed.
Benieuwd of ze nu gaat vermageren, groenten en fruit lijkt me toch minder spekjes te geven dan vette melk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |