Met waterpokken mag je dus niet naar het CB ook niet wanneer ze zo goed als ingedroogd zijn
Ik heb er ook niet aan gedacht om tevoren even te bellen. Dus zat ik daar al 20 minuten met een blote baby te wachten en toen ik aan de beurt was werd de assistente helemaal panisch, de wvk moest komen en kijken of het ingedroogd was, die zag nog 1 blaasje waarbij dat niet zo was, toen werd Seb even snel op de weegschaal gegooid, gemeten (hij was wat gekrompen, gek he als je meet met zijn benen opgetrokken) en we moesten in een apart kantoortje even wachten, mijn moeder werd geroepen om het aankleedkussen en alle spullen te pakken waar Seb op had gelegen (die gaan ze straks verbranden zei ik

) In dat kantoortje zat iemand met een wat-ben-je-nou-voor-moeder-dat je-met-waterpokken-naar-het cb-komt-gezicht en die ging een hele preek afsteken. Ik trok mijn ja-mij-is-niks-gezegd-en-ik-doe-dit-voor-het-eerst hoofd

Het ging met name om de zwangere vrouwen die aanwezig zouden kunnen zijn en de hele kleine baby's (die er heel duidelijk niet waren deze ochtend) Het is overigens al minimaal tien dagen voor je de blaasjes ziet besmettelijk, alleen dan zie je het niet, maar daar hoor je niemand over op het cb. We mochten toch bij de arts, die was stukken minder opgefokt over de waterpokken.
afijn: 7250 gram en hij heeft zijn eerste groentehapje (worteltjes) al gretig binnen geschrokt
Overigens zei mijn huisarts vanmiddag dat het eigenlijk alleen gevaarlijk is voor vrouwen die op het punt van bevallen staan