quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:33 schreef Estrys het volgende:
Ik weet niet of dat lekker ligt hoor als ze op haar rug ligt op zo'n rits.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef simmu het volgende:
we knutselen gewoon verder![]()
ik ben aan het peinzen over een veiligheidsspeld aan de binnenkantik ga er vanmiddag in de sauna over nadenken, dag dames! veel plezier vandaar & tot morgen
Woei bedankt.quote:
Estrys, wij mogen beginnen met 's middags een groente(hapje) (zo rond 3 uur) en dan de fles erachteraan, tzt wordt die fles vervangen door een toetje. Als dat goed gaat, dan mag 's morgens een fruit(hapje)tussen 2 flessen in.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:39 schreef Estrys het volgende:
Ik wil Seb graag wat vast voedsel gaan geven maar ik weet niet waar te beginnen en hoe en ik vind het maar eng
Ja, dat werkt! Mila slaapt nu ook nog steeds in de houding: "Handen omhoog of ik schiet"quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Pandora73 het volgende:
Dames, over die Pucka's: werkt dat ook al beeb de gewoonte heeft om altijd met zijn handjes omhoog te slapen? Mama denkt dat ie dan juist extra onrustig wordt als ie zijn handjes niet meer omhoog kan doen. En daar had ik inderdaad niet aan gedacht toen ik aan haar over de Pucka vertelde. (Domme Pandora...)
nope gekooktquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:46 schreef mikoxx het volgende:
Kleurdoos, mooi foto's! Geef jij broccoli rauw trouwens? Ze zit er wel lekker van te smullen...
Hoe snel na de bevalling reden jullie weer in de auto? Ik twijfel of ik dat weer zal gaan doen (natuurlijk eerst een klein stukje...) of dat ik dan overmoedig ben.
Ik heb gewoon heel veel zin om mn wereld weer een beetje groter te maken, nadat ik vanaf 31 weken niet veel meer heb gezien dan een ziekenhuiskamer en een slaapkamer.
Hier gaat alles nog steeds naar wens, bv loopt als een trein en de mannen zijn tevreden. Hoewel ze vannacht en de nacht ervoor zich vaker meldden dan de dagen daarvoor, maar dat kunnen regeldagen zijn dachten wij al (vandaag zijn ze nl 11 dagen oud) Hopen dat ze komende nacht beter door gaan slapen (en tegelijk wakker graag!!) dan kunnen papa en mama ook een paar uurtjes lekker achter elkaar door maffen. Het gekke is dat ze overdag heel regelmatig slapen/eten en 's nachts dus niet zo... helaas! Maar: ik klaag niet hoor, die koppies maken alles weer goed![]()
lijken ze erg op elkaar?quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:46 schreef mikoxx het volgende:
Kleurdoos, mooi foto's! Geef jij broccoli rauw trouwens? Ze zit er wel lekker van te smullen...
Hoe snel na de bevalling reden jullie weer in de auto? Ik twijfel of ik dat weer zal gaan doen (natuurlijk eerst een klein stukje...) of dat ik dan overmoedig ben.
Ik heb gewoon heel veel zin om mn wereld weer een beetje groter te maken, nadat ik vanaf 31 weken niet veel meer heb gezien dan een ziekenhuiskamer en een slaapkamer.
Hier gaat alles nog steeds naar wens, bv loopt als een trein en de mannen zijn tevreden. Hoewel ze vannacht en de nacht ervoor zich vaker meldden dan de dagen daarvoor, maar dat kunnen regeldagen zijn dachten wij al (vandaag zijn ze nl 11 dagen oud) Hopen dat ze komende nacht beter door gaan slapen (en tegelijk wakker graag!!) dan kunnen papa en mama ook een paar uurtjes lekker achter elkaar door maffen. Het gekke is dat ze overdag heel regelmatig slapen/eten en 's nachts dus niet zo... helaas! Maar: ik klaag niet hoor, die koppies maken alles weer goed![]()
Maar in de Pucka zitten de handen toch ook in de zak? Hoe kunnen ze die dan naast hun hoofd leggen? Dan smoren ze zichzelf toch?quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:13 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ja, dat werkt! Mila slaapt nu ook nog steeds in de houding: "Handen omhoog of ik schiet"
Die eerste twee foto's kijkt ze volgens mij nog een beetje "Was da nou?" maar die derde maakt alles weer goed... Wat een heerlijk koppie!quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:58 schreef Kleurdoos het volgende:
Of je geeft Seb ook een stronkje broccoli of een stukje peer, meloen of banaan oid. eten doet elin het nog niet echt, t vocht eruit zuigen wel.
gisteravond heeft ze bijv aan een stronkje broccoli zitten kluiven en net op een stukje meloen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:28 schreef DJMO het volgende:
fijnligt jan lekker te slapen, gaan er een paar rotkinderen uit de buurt staan belletje trekken hier.. en me gewoon vanachter de schuur (ik hoorde ze
) keihard uitlachen toen ik riep dat er hier een baby lag te slapen ... het is jammer dat ik niet weet wie het zijn of waar ze wonen ...
ik zal jan toch wel anders opvoeden ...
mjah, ergens heb je gelijk, want ik heb het ook wel eens gedaan, maar nooit bij bv oudere mensen of mensen waarvan ik wist dat er een een baby in huis was. en ik zal toch echt wel proberen jan bij te brengen dat hij respect moet hebben voor oudere mensen maar ook kleine baby's moet laten slapenquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]En jij denkt dat hij jou dan braaf gaat vertellen 'mam, we gaan zo belletje trekken hoor!'
Nobele bedoelingen, maar echt... er zijn volgens mij echt bijzonder weinig kinderen die dit nooit gedaan hebben.
Hier gebeurt het ook, en ik reageer er meestal maar gewoon niet op, dan is de lol er heel snel vanaf.
Een paar avonden achter elkaar de bel onklaar maken wil ook helpen.
Misschien verstopt oortje?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:46 schreef tessie het volgende:
Vandaag kwam er hier iemand voor de hielprik en de gehoortest. Graeme moest helemaal huilen na het prikje, omdat die mevrouw zijn voetje zo stevig vast hield. Van het prikje zelf had hij geen last.
De gehoortest lukte alleen niet, kwam geen reactie terug. Nu komt ze dinsdag nog een keer. Werd er toch wel erg zenuwachtig van... Al weet ik wel zeker dat ie niet doof is ofzo, want hij schrikt elke keer van harde geluiden... maar toch.....
Ik heb de hielprikfoto ook nog.. ik zit er echt helemaal aan gort te zijn , kind vast..quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:20 schreef Estrys het volgende:
hier kwamen ze ook aan huis al na 4 dagen of zo, tegelijkertijd met de huisarts en de verloskundige... maar dat was toevallig. Gezellige drukte in de slaapkamerEn manlief was net even een boodschap doen dus heb ik er een foto van gemaakt voor hem. Je kan mama's in het kraambed met kraamtranen beter geen foto laten maken, dan krijg je zoiets:
Euhm schat ik zie niet echt iets hoor
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:43 schreef Estrys het volgende:
ah Lennon weer terug op het lijntje met zijn lengte
Ja inderdaadquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:52 schreef p_iglet het volgende:
Een gemiddelde borstvoedings baby qua lengte
Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Autorijden mag volgens mij vrij snel weer, ik mocht 2 weken niet maar dat was omdat ik een keizersnede had gehad en dan kan je geen noodstop maken zeggen ze vanwege de pijn in je buik.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:46 schreef mikoxx het volgende:
pff idd.. ik mag dan niet klagen met mijn 'om de 3 uur' ..ben benieuwd of het goed gaatquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef cattie het volgende:
Vannacht slaapt Fee voor het eerst 's nachts op haar eigen kamertje. Hopelijk gaat dat beter. Afgelopen nacht was ze elk uur wakker en dat is wel slopend.
Ze zeggen rond 6 weken, maar Hannah lachte ook al eerder en volgens de CB arts kon dat wel, zeker als je over je uitgerekende datum bent gegaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:29 schreef Vicky het volgende:
wanneer gaan babies gericht lachen?
Vanmiddag lag Tess bij mijn moeder, ze was klaarwakker en ik had echt het idee dat ze gericht aanhet lachen was...
maar dan nog 6 weken na uitgerekende datum, minimaal 5. Gericht that is.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:19 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ze zeggen rond 6 weken, maar Hannah lachte ook al eerder en volgens de CB arts kon dat wel, zeker als je over je uitgerekende datum bent gegaan.
Heerlijk filmpje Fuente! En wat een poepie is Merel zeg...quote:
bah, zo naar voor jullie dat het niet gewoon een duidelijke oorzaak (+oplossing) heeftquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:33 schreef Vicky het volgende:
Zijn niet verder gegaan met de kma voeding, gibg helemaal mis van de week.
Tess is onwijs winderig, niet notmaal en ze heeft weer veel kramp vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen we vanmiddag Koen gingen ophalen deed hij zijn handjes omhoog, zo van: hee til me op joh ik heb je gemist, even vastgehouden en toen grepen zijn handjes naar papa![]()
Hoe lief is dat ?!![]()
![]()
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2009 19:13:58 ]
kan je anders morgen (of zelfs vanavond) niet het cb bellen? als het jou niet lekker zit en je hebt de indruk dat ze pijn heeft, dan schaadt (d? dt?) het iig niet om erachteraan te gaan en het zal iig jou helpen. en een mama die zich wat beter voelt omdat ze iig iets doet helpt je kindjes! ik wil heus geen paniek maken hoor! kan best dat het 'gewoon' krampjes is tenslotte, maar het zou wel fijn zijn als jullie wat hulp krijgen denk ik, dat dingen uitgezocht worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:23 schreef Vicky het volgende:
Ze is gewoon ontroostbaar. En bij elke scheet die ze laat zit er een beetje poep in haar luier.
Hier precies hetzelfde.. de mevrouw is vandaag voor de 2e keer geweest en nu zijn ze allebei geslaagd. Het hielprikje vond ik ook zo zielig.. vooral omdat ze Tygo drie keer moest prikken voor ze genoeg bloed had verzameld voor haar kaartje....quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:46 schreef tessie het volgende:
Gefeliciteerd met Dana, BlaBla!
Wat een lieve foto´s van Elin met die broccoli![]()
Vandaag kwam er hier iemand voor de hielprik en de gehoortest. Graeme moest helemaal huilen na het prikje, omdat die mevrouw zijn voetje zo stevig vast hield. Van het prikje zelf had hij geen last.
De gehoortest lukte alleen niet, kwam geen reactie terug. Nu komt ze dinsdag nog een keer. Werd er toch wel erg zenuwachtig van... Al weet ik wel zeker dat ie niet doof is ofzo, want hij schrikt elke keer van harde geluiden... maar toch.....
wat naar dat ze alleen overdag bereikbaar zijn. en idd; tis maar net waar je zit of je er wat aan hebtquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:19 schreef Vicky het volgende:
Simmu, het cb is alleen overdag bereikbaar en ik heb totaal geen hoge pet van ze op dus adviezen haal ik liever niet daar vandaan. Denk dat Tess gewoon een mindere dag heeft vandaag. Hoelijk gaat het morgen beter. misschien heeft ze ook wel last van de warmte.
M. is haar nu een fles aan het geven. Hoop dat ze zo in haar eigrn bed gaat slapen want dat heeft ze vandaag nog niet gedaan.
We kijken het gewoon ff aan, masr vind het wel zielig dat ze zo huilt. Misschien ook maar eens een osteopaat bellen.
wat goed!quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:19 schreef cattie het volgende:
Vicky, wat rot! Sterkte voor jullie.
Fee werd afgelopen nacht om 12 uur wakker en toen om 1.15 uur. Ze huilde heel hard en wilde niet zonder drinken weer verder slapen. Ik ging er toen van uit dat ik de rest van de nacht ook elk uur naar beneden zou moeten, maar daarna sliep ze door tot half 7!Geweldig! En nu slaapt ze weer in haar eigen bedje.
![]()
![]()
Hier ook een meisje die makkelijk alles wegwerkt. Zo raar, bij Fons waren we blij als er iets in ging en bij haar stop ik gewoon na twee stukjes omdat het me meteen zo veel lijkt en ze alles wegwerkt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:23 schreef Kleurdoos het volgende:
ze heeft weer een stukje meloen gehad trouwens.. vindt ze echt heerlijk
Hebben jullie hier ervarnig mee? Positief of negatief?quote:Tijdens de zwangerschap of bij de geboorte kan er een bewegingsverlies ontstaan in de schedel of kunnen er blokkades ontstaan in de nek of de rug. Dit zie je ook bij baby's met een voorkeursligging of een vervorming van de schedel. Door de blokkades kan een baby onrustig worden. De baby zit niet lekker in zijn vel en zal daardoor veel huilen. Ook kan het darmstelsel over- of onderprikkeld raken, doordat een zenuw, die o.a. de darmen aanstuurt, geïrriteerd kan raken door een blokkade in de schedelbasis. Hierdoor ontstaan er darmkrampjes, winderigheid, obstipatie en reflux. Door lichte mobilisaties van de schedelbasis wordt de irritatie van de zenuw weggenomen en functioneert deze beter. Vanuit de schedelbasis loopt ook een zenuw naar het halsgebied. Deze zenuw is verantwoordelijk voor de coördinatie van het slikken, ook hier kunnen problemen ontstaan.
Waarom zou hij dat moeten? Als 135 cc teveel is dan kan je het er moeilijk in gaan proppen. Als hij genoeg heeft aan iets minder dan is dat prima. Wellicht kan je wel steeds 135 aanbieden. Hij drinkt het op een gegeven moment vanzelf wel opquote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:39 schreef seilram het volgende:
Vicky en Tess![]()
HIer ook een ventje wat wat last heeft van krampjes. Gelukkig is de draagdoek dan een uitkomst, dat vindt ie heerlijk!
Hij kwam gisteren en eergister ook wat eerder om te eten dan normaal, zal wel aan de warmte liggen denk ik, maar heeft dus ook wat meer gegeten... en dan heeft ie buikpijn.
Hij weegt nu 3500 gram! volgens het pak nutricia zou hij nu 5 x 135 cc moeten eten. Maar hij vindt dat toch nog moeilijk... vaak komt ie om de 4 uur om te eten en dan is 135 cc gewoon teveel voor hem.
Kan ik daar ook het CB voor bellen?
hij heeft eigenlijk vanaf het begin al doorgeslapen, behalve rond de periode van zn prikjes, dus we houden het daar maar op.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:36 schreef LovelyLady het volgende:
Diaan ik hoop voor jullie dat het door de prikjes komt, en dat Lennon straks weer lekker doorslaapt. En ja best raar dat je zo snel gewend bent aan hele nachten doorslapen
Exact waar wij ook mee zitten.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:24 schreef Vicky het volgende:
ik ben ook aan het beleln geslagen voor een afspraak. Ik word moedeloos van dat gehuil. Als ze niet slaapt huilt ze. Ze overstrekt zich en heeft nog steeds kramp en dan isset gillen..
die in Rijswijk was niet te bereiken en 1 in Delft had pas ergens volgende week plek. Moet 60 euro betalen straks, lrijg 29 terug van de verz.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:18 schreef MamsX het volgende:
Ik heb ook geweldige ervaringen met de osteopaat (niet die hier in voorburg die was allejezus duur)
En na 3 behandelingen waren alle pijntjes weg
Als het werkt, is het zeker ook dubbel en dwars het geld waard toch??quote:Op vrijdag 26 juni 2009 15:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
die in Rijswijk was niet te bereiken en 1 in Delft had pas ergens volgende week plek. Moet 60 euro betalen straks, lrijg 29 terug van de verz.
aha, en heb je het idee dat het al helpt? Heeft hij ook nog het eea rechtgezet of dat niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:35 schreef Vicky het volgende:
we zijn weer thuis.
osteopaat heeft Tess meteen behandeld. Hij moest wel een pink in haar mondje doen omdat ie o.a. van uit de mond werk. Een volwassenen heeft 4 schedelbases, een baby heeft er 13. Ws is er, vanwege de snelle bevalling is er ws. iets niet goed geschoten in een van de 4 schedelbases onderin d'r nek, heeft met spildraai ofzo te maken.
Tijdens de hele behandeling heeft ze liggen slapen. Je zag dr ontspannen. De osteo voelde wel dat haar darmen aan 1 kant wat opgezetter waren, ws. toch de voeding. Moet nu ook iet toevoeging aan haar flesje, uhh ortiflor heet het.
Maandag nog een behandeling.
Orthiflor ken ik wel, dat heb ik zelf gebruikt bij een anti-candida dieet. Van het merk Orthica ook?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef Vicky het volgende:
Ze huilt nog niet minder maar dat is ook wel heel snel. Ben benieuwd wanneer we echt iets merken
jwel maar soms weet ik gewoon even niet wat ik moet doen om Tess te troosten. Vanmorgrn had ik ff gehad. Huilene Tess, zeurende Amber, kom me kont niet keren of het was huilen, zeuren, piepen, dreinen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:37 schreef TheFrankey het volgende:
Trek je het nog wel Vicky?
Jair had ook veel last van windjes en krampen. De draagdoek hielp inderdaad goed. Wat verder goed hielp was een warm kruikje op de buik. En je hebt ook wat middeltjes die helpen de lucht in de buik/darm grotere blazen te maken. Dan komen er wel meer boertjes/windjes maar wordt het beter met de krampen. Hoop dat sommige van de tips helpen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:33 schreef Vicky het volgende:
Zijn niet verder gegaan met de kma voeding, gibg helemaal mis van de week.
Tess is onwijs winderig, niet notmaal en ze heeft weer veel kramp vandaag
Tinuviel, denk je dat Jair te weinig slaapt, of beter gezegd heb je het gevoel dat hij te weinig slaapt of is hij vervelend als hij wakker is? Zo niet dan slaapt Jair genoegquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:54 schreef Tinuviel het volgende:
Sterkte Vicky en Frankey.
Gefeliciteerd DJMO.
Hoe lang slaapt/ sliep jullie baby met rond de 5 maanden overdag en s'nachts. Bij ons is het s'nachts zo'n acht a negen uur. Overdag verschilt het. Op het kinderdagverblijf is het 3 a maximaal 4 uur. Thuis heb ik het idee dat het soms toch nog wat meer is, maar ook niet altijd. Laatst had ik gelezen, dat een kind van 4 maanden zo'n 16 uur per dag zou moeten slapen. Dat is natuurlijk wel gemiddeld. S'avonds tussen de twee laatste voedingen half acht/ acht uur en tien uur/ half elf slaapt hij haast nooit. S'nachts slaapt die dan wel vrij goed. Soms wordt die s'nachts wakker en vraagt om de speen. Grappig: overdag neemt hij dan gewoon zijn duim maar s'nachts niet altijd.
Met welke leeftijd zijn jullie begonnen met groente/fruithap. Hebben jullie eerst geprakte/ gepureerd gedaan en later pas stukken fruit? Met welke leeftijd was dat dan of hangt dat af van het soort fruit?
Maar als je door te gaan, de ziekte eerder ontdekt, en je toch laat behandelen, hebben je kinderen wellicht hun moeder langer bij zich... En nee, dit is geen sneer, dit is een overdenking. Maar dat weet je wel he?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef DJMO het volgende:
ik weet nog niet wat ik verkies linda .. ik heb mijn vader zien 'aftakelen' na bestralingen, en dat is uiteindelijk zijn dood geworden. ik ben altijd van het principe uitgegaan dat als het mijn tijd is, ik toch wel ga. of dat nou aan k. is, of door een auto-ongeluk, of gewoon vredig in mijn slaap .. ik ben denk ik banger voor bestralingen en opereren, dan voor de ziekte zelf.. raar he?
Nog van harte gefeliciteerd! Het was heerlijk weer om buiten te zitten inderdaad! Leuk feestje gehad dus?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 08:43 schreef DJMO het volgende:
weet ik wel floortjeen ik denk er ook echt nog wel over na hoor
maar nu niet; ik ben schor, heb keelpijn en dat terwijl ik niets bijzonders heb gedaan gisteren. hooguit dat we tot 1 uur vannacht buiten hebben gezeten. ik heb iig een geweldige dag gehad
en nu moet ik boodschappen doen. vanmiddag ook weer weg...
Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:18 schreef DJMO het volgende:
mjah ik kreeg dat uitstrijkje in mijn zwangerschap diaan, misschien dat het toen gevoeliger was ofzo want volgens mijn gyn had het geen pijn mogen doen. maar wanneer krijg je zo'n oproep dan?? fijn dat lennen en maarten goed hebben (uit)geslapen!
Hollandse glorie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 08:59 schreef fIoortje het volgende:
Ok,.
Mijn jochie is echt een vreetzak, net zn vader!
Nu zit 'ie lekker op een broodkorstje te sabbelen
de eerste weken kunnen er sowieso heel veel pukkeltjes of vlekjes, droge plekjes etc ontstaan hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
Hebben nog niet het idee dat het iets verschil maakt.
Tess zit onder de kleine pukkeltjes in d'r gezicht. Kan dat van de warmte zijn of heeft dat een andere oorzaak?
Elin zit altijd in de draagdoek..dus ook geen jas aan. ze heeft er wel 1, een gebreide witte (katoen) mocht het erg winderig zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:51 schreef Jore het volgende:
Hebben jullie baby's überhaupt wel eens een jasje aan? Het is echt al weken geleden dat de mijne een jasje aan heeft gehad, tijdens een tuinfeestje. Maar verder: nooit. In de kinderwagenbak ligt hij onder zo'n dekje, eventueel doe ik nog een dekentje over maar meestal komt hij er dan warmer uit dan de bedoeling is. In de draagdoek hoeft hij echt geen jas aan, ook in de winter niet. In de maxicosi is een jas al helemaal een slecht plan want dat is al zo'n zweetunit. Kortom: we hébben niet eens een zomerjasje.
Leuk, kindjes die zo goed etenIk hoop dat L. dat ook gaat doen, nog een maandje wachten! Morgen is hij alweer vijf maanden.
Jeujquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:05 schreef cattie het volgende:
Fee heeft de laatste weken alleen een dun jasje aan in de draagdoek, aangezien ze graag met een armpje buitenboord hangt en het 's ochtends vroeg nog wel fris was.
Fee heeft de afgelopen nachten van 11 tot 5 en daarna tot 8 uur geslapen!![]()
Ik merkte dat Lieuwe wakker werd van ons als wij naar bed gingen, dat is ook de reden dat we hem op zijn eigen kamertje hebben gelegd. Ik vind het zelf na drie nachten nog steeds helemaal niks maar ik vind het wel belangrijk (voor hem!) dat hij zo goed mogelijk slaapt. Hier was het vannacht 20:30 - 04:00 - 07:15 en nu slaapt hij alweer ruim een uurquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:08 schreef cattie het volgende:
Ik had nooit gedacht dat het echt zou werken, maar bij Fee werkt het! Blijkbaar werd ze ook wakker door ons. Of rook ze mij en dacht hmmm, mama!
ik was, na een vrijpartij, bloed verloren, daarom wilde de gyn toen een uitstrijkje maken. en morgen is het een half jaar geleden dat bevallen ben, dus dan zal ik ook wel rap een oproep krijgen. krijg je zoiets bij je huisarts ofzo??quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....
Balen van de auto zeg...
oeh idd. Toen Elin net geboren was en opa en oma ons op kwamen halen vanuit het ziekenhuis.. deed opa de achterklep al openquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:52 schreef Fuente het volgende:
Merel is uit logeren geweest bij opa en oma
Ze heeft heerlijk geslapen. Was nog wel even een discussie daarnet. Ze zouden de meiden wandelend ophalen van het kdv gisteren, maar vanwege de hitte zijn ze met de auto gegaan. Dat is prima verder, behalve dan dat de cosi bij hun niet in de gordels past (en ik het ding dus mee naar huis genomen had) en toen hebben ze Merel in de wandelwagenbak op de achterbank meegenomen.
Ik was dus echt totaal niet blij. Ze snappen het ook echt niet wat dat betreft (ja maar: we kunnen toch goed autorijden? Er gebeurt niets hoor! Vroeger deden we dat ook zo etc).
B. gaat er nog met ze over praten, ik was gewoon te boos om er normaal over te kunnen praten.
Verder heeft Merel net haar eerste fruithap gehad, banaan Ze vond het heerlijk
Ik zou ook woedend zijn. Maar het is vaak ook wel dat ze inderdaad niet beter weten en vroeger de bak inderdaad gewoon achterin ging. Niet dat het goed te praten valt natuurlijk, en je weet nooit wat je tegenkomtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:52 schreef Fuente het volgende:
Dat is prima verder, behalve dan dat de cosi bij hun niet in de gordels past (en ik het ding dus mee naar huis genomen had) en toen hebben ze Merel in de wandelwagenbak op de achterbank meegenomen.
Ik was dus echt totaal niet blij. Ze snappen het ook echt niet wat dat betreft (ja maar: we kunnen toch goed autorijden? Er gebeurt niets hoor! Vroeger deden we dat ook zo etc).
B. gaat er nog met ze over praten, ik was gewoon te boos om er normaal over te kunnen praten.
Idd.. hier komt er weinig echt binnen..t is vooral sap eruit zuigenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:20 schreef cattie het volgende:
Fee heeft voor het eerst mango gesabbeld.Ze vond het wel bijzonder. Ze sabbelde wat, maar heeft nog niet echt gegeten. (Maar dat hoeft ook nog lang niet.)
Dat moet dan wel een hele gekke constructie zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:38 schreef tessie het volgende:
Die opa´s en oma´s ook! Hier ook, mijn moeder bracht ons na de bevalling vanaf het ziekenhuis haar huis, en zij had de maxicosi vastgemaakt op de achterbank (want dat hadden we speciaal vantevoren al een x samen geoefend), dus we rijden weg, zegt ze ineens dat ze haar eigen gordel vergeten is, daar trekt ze aan, schiet die hele maxicosi een stuk naar voren. Had ze dus met haar gordel de maxicosi op de achterbank vastgemaaktEn toen vond ze ook nog dat we best zo naar huis konden rijden, als ze maar voorzichtig deed
Dus na een uitbarsting van mij toch maar gestopt en de gordel goed gedaan, rijdt ze weer weg, gaat ze van de stress ook nog tegen het verkeer in rijden
Zo relaxed ritje naar huis hoor
Jair is meestal hartstikke lief als hij wakker is. Ik vraag me soms af of hij misschien te weinig slaapt. Aan de andere kant denk ik dan, als hij het echt nodig zou hebben, zou hij gewoon in slaap vallen waar hij ook was. Bewijs heeft hij al vaak genoeg geleverd. Hij slaapt bijna overal: in de maxicosi, wipper, box, bed en op de arm. Dus eigenlijk zou het dan vanzelf goed moeten komen. Heel soms denk ik dat hij moe is, maar wat krampjes heeft of hem iets dwars zit en dan moppert hij. Maar als wij hem dan neerleggen met een cosibag op de buik, dan valt hij toch wel in slaap.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:07 schreef Jelief het volgende:
[..]
Tinuviel, denk je dat Jair te weinig slaapt, of beter gezegd heb je het gevoel dat hij te weinig slaapt of is hij vervelend als hij wakker is? Zo niet dan slaapt Jair genoeg![]()
Ruben slaapt soms 11 uur op een nacht en soms 8 á 9 uur, hij is dan meestal 's avondsaan het rommelen of is gewoon gezellig wakker tot wat later op de avond. (zoals nu) Hoe lang hij overdag precies slaapt weet ik eigenlijk niet want ik hou het niet bijOp het kdv slaapt hij wel beduidend minder dan thuis, hij doet dan meer hazeslaapjes. Vandaag had hij eindelijk twee keer langer dan een uur geslapen en een keer bijna een uur maar dat was omdat we hem op kwamen halen.
Het algemene advies is pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen. Ik heb bij Emma en zal bij Ruben beginnen met stukjes(of hele) groente en daana met stukjes (of heel)fruit, kijk maar in dit topic
Ruben is mobiel! Hij beweegt zich in een rondje al liggend op zijn rug, hij gooit steedszijn billen omhoog en draait zo rond. Hij doet ookecht zijn best om iets te pakken dat net buiten zijn bereik ligt.
De zalf ,(Dermel, ik weet niet meer wie het vroeg) werkt erg goed, Ruben zijn huid is veel,veel beter dan het was, alleen zijn knieholtes en zijn nek zijn bij warm weer nog wat rood maar iig niet meer open.
Bovenstaande post is van Tinuviel, ik was nog ingelogd op de laptop en dat had zij niet in de gatenquote:Op zondag 28 juni 2009 08:37 schreef iamredleader het volgende:
Jair is meestal hartstikke lief als hij wakker is. Ik vraag me soms af of hij misschien te weinig slaapt. Aan de andere kant denk ik dan, als hij het echt nodig zou hebben, zou hij gewoon in slaap vallen waar hij ook was. Bewijs heeft hij al vaak genoeg geleverd. Hij slaapt bijna overal: in de maxicosi, wipper, box, bed en op de arm. Dus eigenlijk zou het dan vanzelf goed moeten komen. Heel soms denk ik dat hij moe is, maar wat krampjes heeft of hem iets dwars zit en dan moppert hij. Maar als wij hem dan neerleggen met een cosibag op de buik, dan valt hij toch wel in slaap.
Hoi schatquote:Op zondag 28 juni 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Lotte en NIka gefeliciteerd!
Sorry de post net van Iamredleader had van mij, Tinuviel, moeten zijn. Stond nog onder de andere ingelogd, zonder dat ik dat wist.
De oproep krijg je inderdaad automatisch. Mijn huisarts zei mij wel dat het vroeger zo was, dat je het uitstrijkje pas minimaal 6 maanden na de bevalling mocht doen, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Dat zij ze tegen mij in ieder geval.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....
Balen van de auto zeg...
Bedankt voor de opmerkingen over het slapen van andere 5 maanden oude babys. Toch ben ik me ook ervan bewust, dat er een aantal factoren zijn, die een rol daarin spelen. Ik denk, dat het een verschil zal uitmaken of een baby fles- of borstvoeding krijgt en zelf bij verschillende borstgevoedde kinderen kan het slaaprythme anders zijn. Jair heeft de afgelopen twee ochtenden tot half acht geslapen. Doordeweeks moet ik hem ook weleens om 6.15/ 6.30 uur wakker maken, wil ik hem voeden voordat ik naar werk ga. Misschien had hij nog best wel wat langer kunnen slapen. En last but not least is elke baby anders. Sommigen hebben misschien meer slaap nodig dan anderen. Bedankt voor de link DJMO.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:31 schreef DJMO het volgende:
voor de ouders van niet-doorslapende kindjes; ik kreeg net een mailtje van nutricia, en na wat rondsnuffelen op die website kwam ik een slaapschema tegen. http://www.clubvanwakkereouders.nl/pdf/slaapschema.pdf misschien hebben jullie er wat aan ...
ik heb er 1 van ongeveer 6 maanden (borstvoeding) en die komt nu om de 4 uur (tot voor kort om de 3) Elin lijkt gewoon ook nog echt honger te hebben.. t begint te smakken en zonder drinken gaat ze echt niet meer slapenquote:Op zondag 28 juni 2009 10:15 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bedankt voor de opmerkingen over het slapen van andere 5 maanden oude babys. Toch ben ik me ook ervan bewust, dat er een aantal factoren zijn, die een rol daarin spelen. Ik denk, dat het een verschil zal uitmaken of een baby fles- of borstvoeding krijgt en zelf bij verschillende borstgevoedde kinderen kan het slaaprythme anders zijn. Jair heeft de afgelopen twee ochtenden tot half acht geslapen. Doordeweeks moet ik hem ook weleens om 6.15/ 6.30 uur wakker maken, wil ik hem voeden voordat ik naar werk ga. Misschien had hij nog best wel wat langer kunnen slapen. En last but not least is elke baby anders. Sommigen hebben misschien meer slaap nodig dan anderen. Bedankt voor de link DJMO.
oh...nja ik temperatuur haar zo wel even..misschien dat een thermometer up r bips wonderen doet..maargoed..nog geen last dus. Wel sneu voor Elodiequote:Op zondag 28 juni 2009 10:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier is het ook een stuk minder, Kleurdoos. En toen het dan kwam deed het echt pijn...![]()
Ik durf haar dus echt niet meer in een banaan laten bijten. Hopelijk lukt het nu wel.
gefeliciteerd en heeeeeeeel veel plezier vandaag nogquote:Op zondag 28 juni 2009 13:13 schreef mrien het volgende:
* mrien breekt in zonder volledig bijgelezen te zijn
We hebben een heerlijke vakantie gehad en Lotte heeft het super gedaan! Ook het vliegen is heel goed gegaan.
Vandaag is het dan zover, mijn kleine baby is geen baby meer..wat is het vreselijk snel gegaan dit afgelopen jaar
Feest vandaag!
Wij nemen afscheid van het babietjestopic, tot later!
Nounouquote:Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef oeke het volgende:
Lotte en Nika gefeliciteerd! En een hel fijne dag vandaag!
Ach ik trek me wat dat betreft niet zoveel van de gebruiksaanwijzing aan en het is zoveel leuker en gemakkelijker op de bankquote:Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, op tafel of bank kan ook, zeker in het begin wel want dan liggen ze nog heel stil, maar volgens de gebruiksaanwijizing mag je dat nooit doen.Vandaar dat ik het braaf niet zei.
Eens hoor, zeker zo voor ons op tafel vond ik ook wel gezellig altijd.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach ik trek me wat dat betreft niet zoveel van de gebruiksaanwijzing aan en het is zoveel leuker en gemakkelijker op de bank
We zeggen hier niet dat dat mag, maar dat dat ook kan...quote:Op zondag 28 juni 2009 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eens hoor, zeker zo voor ons op tafel vond ik ook wel gezellig altijd.![]()
Maar dat mag iemand van mij zelf bepalen, als ik ga zeggen dat dat mag heb ik kans op een stuk of wat posts met opgeheven vingertjes.
quote:
Leuk is dat he? Om weer te gaan..... vind ik het leukste van cb: wegen en lengte meten.quote:Het zal mij benieuwen donderdag wat hij weegt en hoe groot hij is. Hij lijkt ineens zo lang
Dus toch... dan is de osteopaat volgens mij inderdaad de juiste plek om te zijn.. anders evt. nog contact opnemen met kinderfysiotherapeut. Of is dat nog te vroeg? Voorkeurshouding kan heel veel spanningen geven en daardoor kan ze soms ook zo van slag zijn... het is dus wel enigszins verklaarbaar.quote:
temperaturen met zinkzalf of olijfolie op de thermometer wil nog wel eens helpen. ook een beetje roosvicee laxo door een flesje (afgekolfd of poeder maakt niet uit) helpt wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Hih Seb doet precies hetzelfde als Elin..dat hoge toontjealleen doet elin m wat harder (lees: loeihard)
en dat spartelen van enthousiasme.. t lijkt soms net alsof ze t gras maait
Ze heeft nog steeds niet gepoept maar ligt nu wel te slapen.. apart. Misschien toch gewoon moeheid en geen last van r buikie.. maar ze moet poepen..poepen..POEPEN
POEPEN ZAL ZE
Interessante oplossing. Waar had je dat vandaan met het druppeltje olie. Kan het geen kwaad voor het kind? Wat voor olie gebruik je dan: zonnebloemen olie, olijfolie of welke soort? Bedankt voor de tip. Wellicht de moeite waard om eens te proberen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:27 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin is ook zielig..ze huilt en dat doet ze eigenlijk nooit..denk dat ze nu wel erg last heeft van haar buikje. Dus heb haar een flesje afgekolfde melk met wat druppels slaolie gegeven in de hoop dat er dan iets loskomt.
Ja het is een charmeur hoor. Ik heb die lach alleen nog niet gezien vandaag. Er is geen land mee te bezeilen vandaagquote:
Mijn zoontje krijgt nu een week of drie rijstebloem en een maand of twee extra schepjes kunstvoeding in de bv. Maar op de weekenden geef ik alleen borstvoeding. Dit weekend wel twee avonden papje met rijstebloem gedaan. Alleen heeft hij helemaal niet gepoept. Ik denk eigenlijk dat hij toch wel genoeg bv zou moeten hebben gehad om het in ieder geval eruit te krijgen. Of denken jullie van niet? HIj was wat mopperiger en wij dachten dat het eraan lag dat hij een paar dagen niet had gepoept, maar misschien hebben wij het ook verkeerd geinterpreteerd.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:55 schreef owlet het volgende:
Als je BV geeft dan is de makkelijkste manier om te laxeren even stoppen met alle soorten bijvoeding en veel, véél aanleggen.
BV laxeert als een tierelier, veel beter dan olijfolie of wat dan ook en met deze warmte moeten ze natuurlijk wat meer drinken![]()
Veel kindjes die beginnen met bijvoeding krijgen zo af en toe moeite met poepen, da's meestal een teken dat je even terug moet naar alleen BV, het gaat dan gewoon even te snel voor ze
Maak je de kunstvoeding aan met borstvoeding of met water?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Mijn zoontje krijgt nu een week of drie rijstebloem en een maand of twee extra schepjes kunstvoeding in de bv. Maar op de weekenden geef ik alleen borstvoeding. Dit weekend wel twee avonden papje met rijstebloem gedaan. Alleen heeft hij helemaal niet gepoept. Ik denk eigenlijk dat hij toch wel genoeg bv zou moeten hebben gehad om het in ieder geval eruit te krijgen. Of denken jullie van niet? HIj was wat mopperiger en wij dachten dat het eraan lag dat hij een paar dagen niet had gepoept, maar misschien hebben wij het ook verkeerd geinterpreteerd.
Met waterquote:Op maandag 29 juni 2009 17:41 schreef owlet het volgende:
[..]
Maak je de kunstvoeding aan met borstvoeding of met water?
Nee wij moesten alleen van het cb schepjes kunstvoedingspoeder in mijn gekolfde en meegegeven borstvoeding doen bij het kdv en op de dagen dat hij thuis is met Papa/ Oma, omdat hij niet genoeg aankwam.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:19 schreef cattie het volgende:
Gelukkig, Tinuviel schreef: "extra schepjes kunstvoeding in de bv", het leek net alsof jullie kv aanmaken met bv. En dat is niet de bedoeling.
Mooi dat je zo gelukkig met hem bent!![]()
Ik geloof dat je ook na iedere voeding een bolletje gel op je vinger kunt doen en deze in het mondje van Morris verdelen. Zorg er wel voor dat je niet de maximum dagdosis overschrijdt. Annicka hier heeft ook spruw, maar het is hardnekkig (en ze doet haar mond niet open voor de nystatinespuitquote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef Memmel het volgende:
Hoi allemaal, even een egopost met een vraagje. Morris heeft spruw en nu moet ie 4 maal daags 2,5 ml Daktarin. dat is best veel van dat spul. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik dat ook gewoon op zijn speentje smeren (in etappes, want in 1 keer past niet)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |