het blijven GLUTEN!! voor een kind wat nog geen 6 maanden is...quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:35 schreef DJMO het volgende:
en ach als hij die biscuitsmaak lekker vind? hij krijgt het niet elke dag he
Ik zou het niet weten maar het is in ieder geval lekkerder en knaagbestendigerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:21 schreef Kleurdoos het volgende:
ik las ook iets over zuurdesembrood..dat dat beter is?
Oh, als we hier toch weer verder gaan, dan doe ik mijne ook nog een keer. Hoevaak heb je wel niet gezegd dat ze het zelf moet weten? Laat dat mens met rust als ze het toch allemaal niet goed doet. Het is toch al te laat en nou weten we het welquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:01 schreef p_iglet het volgende:
even nog een keer mijn reactie
[..]
het blijven GLUTEN!! voor een kind wat nog geen 6 maanden is...
ik verbaas me zowieso al enorm over wat je JJ al geeft, maar gluten onder de 6 maanden is ook niet voor niets bij wet verboden!!!
flinke kans op darmbeschadigingen en verhoogde kans op coeliakie etc...
maar ja je moet het allemaal zelf weten
Hij mag alles hebben wat een "normaal" kind ook mag.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:23 schreef p_iglet het volgende:
ingrid, misschien kun je bij Tyler het nog even met het CB of de kinderarts overleggen?
Ik weet niet hoe het met gluten zit aangezien Tyler problemen met zijn darmen had.
psiesquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oh, als we hier toch weer verder gaan, dan doe ik mijne ook nog een keer. Hoevaak heb je wel niet gezegd dat ze het zelf moet weten? Laat dat mens met rust als ze het toch allemaal niet goed doet. Het is toch al te laat en nou weten we het wel.
Fijn dat je nergens rekening mee hoeft te houden.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij mag alles hebben wat een "normaal" kind ook mag.
Niet dat ik nu meteen broodkorsten ga geven. Maar handig om te weten dat het mag nu.
Groente wil nog niet best, fruit gaat goed. Leuk dat je vooruitgang kunt merken in het eten van de lepel.
Het slapen zonder bakerzak overdag gaat trouwens steeds beter!
Yes, fijn!quote:Op zondag 21 juni 2009 07:45 schreef Vicky het volgende:![]()
![]()
ff juichen hoor!!
![]()
![]()
Gister om 22.45 Tess wakker gemaakt voor een fles want ik wilde ook naar bed. Ging maar 50/60 cc uit. Geboerd, geknuffeld en naar bed in de Pucka. Ze ging zo goed als meteen slapen. Im 4.15 wakker, fles erin, die ging leeg. Boeren, knuffelen, doek aan en slapen. Om 7.30 werd ze wakker!!!
Nou hebben we ook de Maxo Cisi nagebootst door 3 handdoekrolletjes om haar hoofd te leggen. Maakt de wieg weer net iets minder groot.
Wat vervelend!!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef Vicky het volgende:
Tot de nacontrole mag je toch gewoon de vk bellen met vragen??
M. begint ook in te zien dat Tess toch wel veel huilt. Als ze niet slaspt of drinkt dan huilt ze. Als ze slaapt en je legt haar weg, is binnen no-time weer wakker en dan is het weer huilen.
Daarnaast heeft ze een vreselijke zuigbehoefte maar ze snapt nog niets van d'r speen en ik kan ook niet de hele dag maar pinken.
Iets beter, maar wel pieperig door tand a. vooral. Van b. heeft hij waarschijnlijk niet zoveel last meer nu.quote:
ochquote:Op zondag 21 juni 2009 19:38 schreef Vicky het volgende:
Welkom Mikoxx!
A gossie, mijn meisje heeft zo'n last van kramp...
quote:Op zondag 21 juni 2009 21:59 schreef Memmel het volgende:
Ja, wat kan ik zeggen over Morris...hij eet, slaapt, poept, slaapt, eet, slaapt, plast, slaapt.
Ik weet niet wat me gebeurt. Anna was zo vreselijk druk. En Morris...niet. Is dat jongens-eigen? Zonder de wet van fok over me af te roepen, maar hij slaapt al 3 nachten door....
hier ook, na het badje heeft ze overal krasjes.. maargoed t heelt opzich best snel. dat liever, dan nu nog krabwantjes..kan ze niets meer vastpakken of fatsoenlijk op haar handjes leunen.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:00 schreef Raissa het volgende:
Mijn kleine ukkepuk krabt zichzelf steedsZe heeft nu 4 (!!) open wondjes op haar neus, netjes op een rij waardoor het lijkt alsof ze een zebrapad op dr neus heeft.. Ik vind het zo zielig maar dr nageltjes zijn echt kort en niet eens scherp ofzo.. Heb dr nu maar even in een slaapzakje liggen met van die handjes eraan maar voor overdag helpt dat natuurlijk niet.. Iemand tips?
Ja zo voelt het wel Oeke, en hij gaat al zo hard de laatste weken. Hij is echt geen hulpeoos babytje meer. Nog een maand en we kunnen aan het vaste voedselquote:Op zondag 21 juni 2009 23:42 schreef oeke het volgende:
En Ruben, een Tand! Lijkt me bijzonder, een nieuwe fase weer!
geeft niet.quote:
volgens de KAN het met de voeding te makenquote:Op maandag 22 juni 2009 07:05 schreef seilram het volgende:
Waarom is groene poep niet goed?
Welcome to the world of sleepless nightsquote:Op maandag 22 juni 2009 07:40 schreef TheFrankey het volgende:
Gaaaaaaaaaaaaaap .... dat dan wel weer
Ah, kijk, dan kan je wel aan het diëten slaan tot je een ons weegt, maar dat gaat niet helpenquote:Op maandag 22 juni 2009 07:59 schreef Vicky het volgende:
Free, k geef geen bv
9.40 uur afspraak bij de ha
geeftniequote:Op maandag 22 juni 2009 08:13 schreef freecell het volgende:
[..]
Ah, kijk, dan kan je wel aan het diëten slaan tot je een ons weegt, maar dat gaat niet helpen
Sorry![]()
Ik hoop dat de HA een oplossing heeft! Hielp bij Amber hypo-allergene voeding?
Waar slaapt Fee dan (niet)? Eigen kamer? Bij jullie in de kamer? Bij jullie in bed?quote:Op maandag 22 juni 2009 08:15 schreef cattie het volgende:
Groene poep is bij bv kindjes toch niet erg? Ik vraag het vanmiddag wel bij het cb. Fee slaapt weer uitzonderlijk slecht.En voor zover ik weet helpt niets.
ja meteen vanaf dag 1 friso hypoallergeenquote:Op maandag 22 juni 2009 08:17 schreef cattie het volgende:
Vicky, ben je niet begonnen met hypoallergene voeding?
Fee slaapt (niet) bij ons op de kamer in haar eigen wieg. bij ons in bed is (helaas) geen optie, mijn man slaapt dan niet meer.
Dan is het inderdaad wel handig als ze slaapt, anders blijf je heen en weer lopen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:18 schreef cattie het volgende:
Maar Fee staat op het punt om naar haar eigen kamer te verhuizen, overdag slaapt ze er al. Ze wordt te groot voor haar wieg.
Tsja, bij ons is dat geen optie. Jair is bijna net zo groot als de binnenkant van het ledikantje, dus erg veel rek zit er niet in. En om zijn hele bed nou bij ons in de kamer te plaatsen vind ik ook zo overdreven. Dan maar een tijdje 'snachts heen en terug wandelen.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:34 schreef freecell het volgende:
L. heeft om die reden bij ons geslapen tot hij nog maximaal 1x per nacht wakker werd.
Je geeft bijvoeding bij borstvoeding? Waarom is dat? Ik lees dat er geen borstvoedig komt.. i'm confused.quote:Op maandag 22 juni 2009 07:40 schreef TheFrankey het volgende:
Nou wij hebben de eerste nacht thuis met Jesse gehad. Hij is zaterdag om 6:35 geboren en omdat mama nog een nachtje in het ziekenhuis moest blijven was hij vannacht voor het eerst thuis.
De voedingen waren om 12u 3u en 6u en dat ging redelijk. Borstvoeding komt niets waarschijnlijk dus rond 12u was hij al wel redelijk overstuur. Maar bijvoeding in de fles zorgde voor een volle luier en 3 uurtjes slaap.
Gaaaaaaaaaaaaaap .... dat dan wel weer
Elin slaapt ook nog steeds niet door.. gelukkig slaapt ze nu wel van 20:30 tot 24:00/ 00:30 eerst deed ze dat in kleine etappes. nu komt ze steevast om die tijd, daarna om 3:00quote:Op maandag 22 juni 2009 09:00 schreef cattie het volgende:
Onze slaapkamers liggen ook op verschillende verdiepingen en Fee´s ledikant past niet bij ons op de kamer. Dus binnenkort moet ik een paar keer per nacht trap op en af. Nou ja, nog een tijdje en dan slaapt ze wel door. Hoop ik.
Beterschap Lennon!
Ik denk dat ze flesvoeding erbij gaven omdat borstvoeding waarschijnlijk niet lukte en de kleine toch wel erge honger hadquote:Op maandag 22 juni 2009 09:04 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Je geeft bijvoeding bij borstvoeding? Waarom is dat? Ik lees dat er geen borstvoedig komt.. i'm confused.
ja maar hij is toch zaterdag pas geboren.. de eerste 3 dagen kwam er bij mij niet meer uit dan colostrum.. op de 4e dag kreeg ik stuwing. Ik mocht helemaal niet bijvoeden..omdat ik de natuur zijn beloop moest laten gaan volgens de khquote:Op maandag 22 juni 2009 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ik denk dat ze flesvoeding erbij gaven omdat borstvoeding waarschijnlijk niet lukte en de kleine toch wel erge honger had
Oeh dat is kut.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:08 schreef cattie het volgende:
Kleurdoos, fijn dat het wat beter gaat. Hopelijk slaapt Elin nu binnenkort echt door. Fee is de laatste nachten om de 1,5 uur wakker.
Ik had laatst hardop gezegd dat we zo'n geluk hebben met onze kleine slaapster, prompt ging ze die nacht om het uur huilen voor de speen. Had echt shit geslapen dus die nacht.. Heb best wel diep respect voor de mama's die er nog een paar keer per nacht uit moeten!quote:Op maandag 22 juni 2009 09:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin slaapt ook nog steeds niet door.. gelukkig slaapt ze nu wel van 20:30 tot 24:00/ 00:30 eerst deed ze dat in kleine etappes. nu komt ze steevast om die tijd, daarna om 3:00
dus ze begint iig iets concequenter te worden.
feest
hm, tja geen idee hoe zoiets werkt eerlijk gezegd. ik heb geen bv gegevenquote:Op maandag 22 juni 2009 09:11 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja maar hij is toch zaterdag pas geboren.. de eerste 3 dagen kwam er bij mij niet meer uit dan colostrum.. op de 4e dag kreeg ik stuwing. Ik mocht helemaal niet bijvoeden..omdat ik de natuur zijn beloop moest laten gaan volgens de kh
Als hij zo schreeuwend wakker wordt smorgens wil hij dat niet, als ik hem dan mee naar beneden neem en op de bank met hem ga zitten, is het goed. Nadat hij een fles heeft gehad of gewoon rustig wakker wordt, dan wil hij dat wel. Ik kan me herinneren dat Twan dat vroeger ook had.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Is me nog nooit opgevallen dat de plekjes waar een tandje uitkomt ruw word Diaan...maar het zou kunnen. En zo heeft ieder kindje zowiezo zijn eigen "tekenen" die ook nog eens per keer kunnen verschillen.
Maar wilt ie ook niet gewoon bij jullie in bed spelen of knuffelen dan? Jammer hoor..
mja colostrum was voldoende volgens de lact. al had ik ook wel t idee dat Elin wat voeding kon gebruiken.Ze was meer afgevallen dan mocht maar na de stuwing had ze er alweer 200 gram opgedronken.quote:Op maandag 22 juni 2009 09:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
hm, tja geen idee hoe zoiets werkt eerlijk gezegd. ik heb geen bv gegeven![]()
Maar... je kindje moet toch eten? Ik weet dat ze bij Dana echt hebben lopen klote met het flesje omdat ze niet goed dronk en dat was toch wel een vereistte om weg te mogen uit t ziekenhuis..
Succes!quote:Op maandag 22 juni 2009 09:22 schreef Vicky het volgende:
Jeetje Cattie, om de 1,5 uur wakker is ook pittig zeg!! Hopelijk gaat Fee snel weer beter slapen!
Raissa, wat een luxe zeg!!
Babietjes hebben een reserve waar ze in principe 3 dagen op kunnen teren...Wij zijn naar de huisarts!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat drinken was hier geen probleem.. ze lag er vanaf de minuut dat ze eruit plopte, constant aanquote:Op maandag 22 juni 2009 09:27 schreef texelonia het volgende:
colostrum is zelfs heel belangrijk heb ik begrepen...
Hannah is ook meer afgevallen dan mocht, maar gelukkig begon ze op tijd weer aan te komen waardoor ik niet afgekolfde melk hoefde bij te voeden. Afvallen in het begin is normaal, en als een baby geen honger heeft gaan ze toch ook minder moeite doen om die tepel te zoeken en te leren drinken...
Wij vieren het 4 juli samen met Sander's verjaardag. Nu nog even samen misschien volgend jaar wel weer anders maar het is anders zo druk. De 4e gaan we ook nog een "weekje weg" (we zitten een week in mijn moeders huis, dicht bij zee en strandquote:Op maandag 22 juni 2009 09:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Koen ook al bijna 1wanneer vieren jullie het LL
ah ja 1 juli en 4 juli is ook wel dicht op elkaarquote:Op maandag 22 juni 2009 10:38 schreef LovelyLady het volgende:
Wij vieren het 4 juli samen met Sander's verjaardag. Nu nog even samen misschien volgend jaar wel weer anders maar het is anders zo druk. De 4e gaan we ook nog een "weekje weg" (we zitten een week in mijn moeders huis, dicht bij zee en strand)
1 juli moet ik toch gewoon werken, J. ook maar die dag zal niet ongemerkt voorbijgaan hoor![]()
ghihi ja lekker he, dana geeft ook wel eens van dat soort kusjesquote:Die knuffeltjes geven zijn zo schattig. Koen doet dat nu sinds kort ook en dan kusjes erbij *dikke vette lebberzoen met een hoop kwijl*
Hoe kunnen ze eigenlijk controleren of een kindje echt een koemelk allergie heeft ofzo?quote:Op maandag 22 juni 2009 10:49 schreef Vicky het volgende:
We zijn weer thuis. De ha gaat bellen met de ka. Hij belt straks terug, hopelijk met een afspraak op korte termijn.
Hier op het CB zijn ze daar gelukkig niet zo star in. Dana is altijd net iets onder het onderste lijntje geweest qua lengte en gewicht...maar zolang ze dat eigen lijntje volgt vinden ze het hier primaquote:Op maandag 22 juni 2009 10:18 schreef iamredleader het volgende:
Ochjee, de drama's van de tegenstrijdige adviezen... ben ook nu al helemaal klaar met het CB, Jair wordt vanmiddag gewogen, maar als die mutsen nu weer beginnen over gemiddeldes en lijntjes niet precies volgen...
provoceren met voeding.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze eigenlijk controleren of een kindje echt een koemelk allergie heeft ofzo?
Daarom zijn wij dus al, samen, naar een borstvoedingscursus geweest, gegeven door een lactatiekundige.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:20 schreef Estrys het volgende:
NOu bij mij zijn dus 4 verloskundigen aan mijn bed geweest en alle vier hebben ze wat anders geroepen over bijvoeden en de borstvoeding. Ik kan me goed voorstellen als je onzeker bent dat je denkt ik kap met de borstvoeding. Het is dat ik een goede nogal zekere kraamhulp had anders weet ik niet wat ik had gedaan.
vind het zo lief dat je zo betrokken bent en moeite doet om dingen te snappenquote:Op maandag 22 juni 2009 12:10 schreef Pandora73 het volgende:
*springt hier even in*
Als zeg maar mee-mama van een pasgeboren frummel lees ik graag mee; hope you don't mind?
Zal hier waarschijnlijk een hoop kunnen opsteken, vandaar!
Het zal ook allemaal best moeiiljker blijken dan ik nu nog denk. Lang leve het onbekendequote:Op maandag 22 juni 2009 11:51 schreef Estrys het volgende:
Borstvoedingsvoorlichting check! Zijn wij ook geweest. Maar met verschillende adviezen en een echte baby en een hoop onzekerheid en hormonen in het kraambed kan ik je vertellen dat het geen garantie is voor wat dan ook.
En adviezen naast je neerleggen dat doe ik nu dus ook maar als alles nieuw is en je er nog weinig van weet dan is dat best moeilijk. Want weet jij veel. 1 adres waar je voor adviezen terecht kan is wel fijn. En let wel ik krijg vier verschillende adviezen uit 1 VK praktijk en in een tijdsbestek van 6 dagen... en daar zit je dan met je kraamtranen en gierende hormonen.
Lief dat je het lief vindt, maar ze is mijn partner, mijn lief... En ze maakt nu dingen mee waar ik in de verste verte geen kaas van gegeten heb, dus alles wat ik kan opsteken is meegenomen... Dan kan ik haar alleen maar beter steunen. Dat is toch wat lieven doen?quote:Op maandag 22 juni 2009 12:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
vind het zo lief dat je zo betrokken bent en moeite doet om dingen te snappen
Ja precies, manlief was een van de twee mannen die er waren op die avondquote:Op maandag 22 juni 2009 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal ook allemaal best moeiiljker blijken dan ik nu nog denk. Lang leve het onbekende
Ik ben echter wel blij dat schaap ook meegeweest is, en die is er dan ook om mee te denken en te handelen als ik dat niet meer kan. En ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat hij nog kan handelen als ik het niet meer kan.
Sander is 9 juli jarig maar dan zijn we nog "op vakantie"quote:Op maandag 22 juni 2009 10:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ah ja 1 juli en 4 juli is ook wel dicht op elkaar
een huis dicht bij het strand![]()
Sok of niet, tis tof dat je er alles aan doet om er wat van te makenquote:Op maandag 22 juni 2009 13:14 schreef Pandora73 het volgende:
* Pandora73 is romantische sentimentele sok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |