Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:18 schreef DJMO het volgende:
mjah ik kreeg dat uitstrijkje in mijn zwangerschap diaan, misschien dat het toen gevoeliger was ofzo want volgens mijn gyn had het geen pijn mogen doen. maar wanneer krijg je zo'n oproep dan?? fijn dat lennen en maarten goed hebben (uit)geslapen!
Hollandse glorie.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 08:59 schreef fIoortje het volgende:
Ok,.
Mijn jochie is echt een vreetzak, net zn vader!
Nu zit 'ie lekker op een broodkorstje te sabbelen
de eerste weken kunnen er sowieso heel veel pukkeltjes of vlekjes, droge plekjes etc ontstaan hoor.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
Hebben nog niet het idee dat het iets verschil maakt.
Tess zit onder de kleine pukkeltjes in d'r gezicht. Kan dat van de warmte zijn of heeft dat een andere oorzaak?
Elin zit altijd in de draagdoek..dus ook geen jas aan. ze heeft er wel 1, een gebreide witte (katoen) mocht het erg winderig zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:51 schreef Jore het volgende:
Hebben jullie baby's überhaupt wel eens een jasje aan? Het is echt al weken geleden dat de mijne een jasje aan heeft gehad, tijdens een tuinfeestje. Maar verder: nooit. In de kinderwagenbak ligt hij onder zo'n dekje, eventueel doe ik nog een dekentje over maar meestal komt hij er dan warmer uit dan de bedoeling is. In de draagdoek hoeft hij echt geen jas aan, ook in de winter niet. In de maxicosi is een jas al helemaal een slecht plan want dat is al zo'n zweetunit. Kortom: we hébben niet eens een zomerjasje.
Leuk, kindjes die zo goed etenIk hoop dat L. dat ook gaat doen, nog een maandje wachten! Morgen is hij alweer vijf maanden.
Jeujquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:05 schreef cattie het volgende:
Fee heeft de laatste weken alleen een dun jasje aan in de draagdoek, aangezien ze graag met een armpje buitenboord hangt en het 's ochtends vroeg nog wel fris was.
Fee heeft de afgelopen nachten van 11 tot 5 en daarna tot 8 uur geslapen!![]()
Ik merkte dat Lieuwe wakker werd van ons als wij naar bed gingen, dat is ook de reden dat we hem op zijn eigen kamertje hebben gelegd. Ik vind het zelf na drie nachten nog steeds helemaal niks maar ik vind het wel belangrijk (voor hem!) dat hij zo goed mogelijk slaapt. Hier was het vannacht 20:30 - 04:00 - 07:15 en nu slaapt hij alweer ruim een uurquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:08 schreef cattie het volgende:
Ik had nooit gedacht dat het echt zou werken, maar bij Fee werkt het! Blijkbaar werd ze ook wakker door ons. Of rook ze mij en dacht hmmm, mama!
ik was, na een vrijpartij, bloed verloren, daarom wilde de gyn toen een uitstrijkje maken. en morgen is het een half jaar geleden dat bevallen ben, dus dan zal ik ook wel rap een oproep krijgen. krijg je zoiets bij je huisarts ofzo??quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....
Balen van de auto zeg...
oeh idd. Toen Elin net geboren was en opa en oma ons op kwamen halen vanuit het ziekenhuis.. deed opa de achterklep al openquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:52 schreef Fuente het volgende:
Merel is uit logeren geweest bij opa en oma
Ze heeft heerlijk geslapen. Was nog wel even een discussie daarnet. Ze zouden de meiden wandelend ophalen van het kdv gisteren, maar vanwege de hitte zijn ze met de auto gegaan. Dat is prima verder, behalve dan dat de cosi bij hun niet in de gordels past (en ik het ding dus mee naar huis genomen had) en toen hebben ze Merel in de wandelwagenbak op de achterbank meegenomen.
Ik was dus echt totaal niet blij. Ze snappen het ook echt niet wat dat betreft (ja maar: we kunnen toch goed autorijden? Er gebeurt niets hoor! Vroeger deden we dat ook zo etc).
B. gaat er nog met ze over praten, ik was gewoon te boos om er normaal over te kunnen praten.
Verder heeft Merel net haar eerste fruithap gehad, banaan Ze vond het heerlijk
Ik zou ook woedend zijn. Maar het is vaak ook wel dat ze inderdaad niet beter weten en vroeger de bak inderdaad gewoon achterin ging. Niet dat het goed te praten valt natuurlijk, en je weet nooit wat je tegenkomtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:52 schreef Fuente het volgende:
Dat is prima verder, behalve dan dat de cosi bij hun niet in de gordels past (en ik het ding dus mee naar huis genomen had) en toen hebben ze Merel in de wandelwagenbak op de achterbank meegenomen.
Ik was dus echt totaal niet blij. Ze snappen het ook echt niet wat dat betreft (ja maar: we kunnen toch goed autorijden? Er gebeurt niets hoor! Vroeger deden we dat ook zo etc).
B. gaat er nog met ze over praten, ik was gewoon te boos om er normaal over te kunnen praten.
Idd.. hier komt er weinig echt binnen..t is vooral sap eruit zuigenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:20 schreef cattie het volgende:
Fee heeft voor het eerst mango gesabbeld.Ze vond het wel bijzonder. Ze sabbelde wat, maar heeft nog niet echt gegeten. (Maar dat hoeft ook nog lang niet.)
Dat moet dan wel een hele gekke constructie zijn geweest.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:38 schreef tessie het volgende:
Die opa´s en oma´s ook! Hier ook, mijn moeder bracht ons na de bevalling vanaf het ziekenhuis haar huis, en zij had de maxicosi vastgemaakt op de achterbank (want dat hadden we speciaal vantevoren al een x samen geoefend), dus we rijden weg, zegt ze ineens dat ze haar eigen gordel vergeten is, daar trekt ze aan, schiet die hele maxicosi een stuk naar voren. Had ze dus met haar gordel de maxicosi op de achterbank vastgemaaktEn toen vond ze ook nog dat we best zo naar huis konden rijden, als ze maar voorzichtig deed
Dus na een uitbarsting van mij toch maar gestopt en de gordel goed gedaan, rijdt ze weer weg, gaat ze van de stress ook nog tegen het verkeer in rijden
Zo relaxed ritje naar huis hoor
Jair is meestal hartstikke lief als hij wakker is. Ik vraag me soms af of hij misschien te weinig slaapt. Aan de andere kant denk ik dan, als hij het echt nodig zou hebben, zou hij gewoon in slaap vallen waar hij ook was. Bewijs heeft hij al vaak genoeg geleverd. Hij slaapt bijna overal: in de maxicosi, wipper, box, bed en op de arm. Dus eigenlijk zou het dan vanzelf goed moeten komen. Heel soms denk ik dat hij moe is, maar wat krampjes heeft of hem iets dwars zit en dan moppert hij. Maar als wij hem dan neerleggen met een cosibag op de buik, dan valt hij toch wel in slaap.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:07 schreef Jelief het volgende:
[..]
Tinuviel, denk je dat Jair te weinig slaapt, of beter gezegd heb je het gevoel dat hij te weinig slaapt of is hij vervelend als hij wakker is? Zo niet dan slaapt Jair genoeg![]()
Ruben slaapt soms 11 uur op een nacht en soms 8 á 9 uur, hij is dan meestal 's avondsaan het rommelen of is gewoon gezellig wakker tot wat later op de avond. (zoals nu) Hoe lang hij overdag precies slaapt weet ik eigenlijk niet want ik hou het niet bijOp het kdv slaapt hij wel beduidend minder dan thuis, hij doet dan meer hazeslaapjes. Vandaag had hij eindelijk twee keer langer dan een uur geslapen en een keer bijna een uur maar dat was omdat we hem op kwamen halen.
Het algemene advies is pas met 6 maanden met bijvoeding te beginnen. Ik heb bij Emma en zal bij Ruben beginnen met stukjes(of hele) groente en daana met stukjes (of heel)fruit, kijk maar in dit topic
Ruben is mobiel! Hij beweegt zich in een rondje al liggend op zijn rug, hij gooit steedszijn billen omhoog en draait zo rond. Hij doet ookecht zijn best om iets te pakken dat net buiten zijn bereik ligt.
De zalf ,(Dermel, ik weet niet meer wie het vroeg) werkt erg goed, Ruben zijn huid is veel,veel beter dan het was, alleen zijn knieholtes en zijn nek zijn bij warm weer nog wat rood maar iig niet meer open.
Bovenstaande post is van Tinuviel, ik was nog ingelogd op de laptop en dat had zij niet in de gatenquote:Op zondag 28 juni 2009 08:37 schreef iamredleader het volgende:
Jair is meestal hartstikke lief als hij wakker is. Ik vraag me soms af of hij misschien te weinig slaapt. Aan de andere kant denk ik dan, als hij het echt nodig zou hebben, zou hij gewoon in slaap vallen waar hij ook was. Bewijs heeft hij al vaak genoeg geleverd. Hij slaapt bijna overal: in de maxicosi, wipper, box, bed en op de arm. Dus eigenlijk zou het dan vanzelf goed moeten komen. Heel soms denk ik dat hij moe is, maar wat krampjes heeft of hem iets dwars zit en dan moppert hij. Maar als wij hem dan neerleggen met een cosibag op de buik, dan valt hij toch wel in slaap.
Hoi schatquote:Op zondag 28 juni 2009 08:48 schreef Tinuviel het volgende:
Lotte en NIka gefeliciteerd!
Sorry de post net van Iamredleader had van mij, Tinuviel, moeten zijn. Stond nog onder de andere ingelogd, zonder dat ik dat wist.
De oproep krijg je inderdaad automatisch. Mijn huisarts zei mij wel dat het vroeger zo was, dat je het uitstrijkje pas minimaal 6 maanden na de bevalling mocht doen, maar dat is tegenwoordig niet meer zo. Dat zij ze tegen mij in ieder geval.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Je krijgt zo'n oproep vanzelf via de huisarts. Mag ook pas minimaal 6 maanden nadat je bevallen bent, volgens mij. Komt vanzelf dus... ik kreeg hem toen ik net zwanger was van Lennon, dus binnenkort krijg ik wel weer een oproep denk ik. Ik bedenk me nu, ik mocht helemaal geen uitstrijkje toen ik zwanger was....
Balen van de auto zeg...
Bedankt voor de opmerkingen over het slapen van andere 5 maanden oude babys. Toch ben ik me ook ervan bewust, dat er een aantal factoren zijn, die een rol daarin spelen. Ik denk, dat het een verschil zal uitmaken of een baby fles- of borstvoeding krijgt en zelf bij verschillende borstgevoedde kinderen kan het slaaprythme anders zijn. Jair heeft de afgelopen twee ochtenden tot half acht geslapen. Doordeweeks moet ik hem ook weleens om 6.15/ 6.30 uur wakker maken, wil ik hem voeden voordat ik naar werk ga. Misschien had hij nog best wel wat langer kunnen slapen. En last but not least is elke baby anders. Sommigen hebben misschien meer slaap nodig dan anderen. Bedankt voor de link DJMO.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:31 schreef DJMO het volgende:
voor de ouders van niet-doorslapende kindjes; ik kreeg net een mailtje van nutricia, en na wat rondsnuffelen op die website kwam ik een slaapschema tegen. http://www.clubvanwakkereouders.nl/pdf/slaapschema.pdf misschien hebben jullie er wat aan ...
ik heb er 1 van ongeveer 6 maanden (borstvoeding) en die komt nu om de 4 uur (tot voor kort om de 3) Elin lijkt gewoon ook nog echt honger te hebben.. t begint te smakken en zonder drinken gaat ze echt niet meer slapenquote:Op zondag 28 juni 2009 10:15 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Bedankt voor de opmerkingen over het slapen van andere 5 maanden oude babys. Toch ben ik me ook ervan bewust, dat er een aantal factoren zijn, die een rol daarin spelen. Ik denk, dat het een verschil zal uitmaken of een baby fles- of borstvoeding krijgt en zelf bij verschillende borstgevoedde kinderen kan het slaaprythme anders zijn. Jair heeft de afgelopen twee ochtenden tot half acht geslapen. Doordeweeks moet ik hem ook weleens om 6.15/ 6.30 uur wakker maken, wil ik hem voeden voordat ik naar werk ga. Misschien had hij nog best wel wat langer kunnen slapen. En last but not least is elke baby anders. Sommigen hebben misschien meer slaap nodig dan anderen. Bedankt voor de link DJMO.
oh...nja ik temperatuur haar zo wel even..misschien dat een thermometer up r bips wonderen doet..maargoed..nog geen last dus. Wel sneu voor Elodiequote:Op zondag 28 juni 2009 10:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier is het ook een stuk minder, Kleurdoos. En toen het dan kwam deed het echt pijn...![]()
Ik durf haar dus echt niet meer in een banaan laten bijten. Hopelijk lukt het nu wel.
gefeliciteerd en heeeeeeeel veel plezier vandaag nogquote:Op zondag 28 juni 2009 13:13 schreef mrien het volgende:
* mrien breekt in zonder volledig bijgelezen te zijn
We hebben een heerlijke vakantie gehad en Lotte heeft het super gedaan! Ook het vliegen is heel goed gegaan.
Vandaag is het dan zover, mijn kleine baby is geen baby meer..wat is het vreselijk snel gegaan dit afgelopen jaar
Feest vandaag!
Wij nemen afscheid van het babietjestopic, tot later!
Nounouquote:Op zondag 28 juni 2009 15:35 schreef oeke het volgende:
Lotte en Nika gefeliciteerd! En een hel fijne dag vandaag!
Ach ik trek me wat dat betreft niet zoveel van de gebruiksaanwijzing aan en het is zoveel leuker en gemakkelijker op de bankquote:Op zondag 28 juni 2009 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, op tafel of bank kan ook, zeker in het begin wel want dan liggen ze nog heel stil, maar volgens de gebruiksaanwijizing mag je dat nooit doen.Vandaar dat ik het braaf niet zei.
Eens hoor, zeker zo voor ons op tafel vond ik ook wel gezellig altijd.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ach ik trek me wat dat betreft niet zoveel van de gebruiksaanwijzing aan en het is zoveel leuker en gemakkelijker op de bank
We zeggen hier niet dat dat mag, maar dat dat ook kan...quote:Op zondag 28 juni 2009 22:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eens hoor, zeker zo voor ons op tafel vond ik ook wel gezellig altijd.![]()
Maar dat mag iemand van mij zelf bepalen, als ik ga zeggen dat dat mag heb ik kans op een stuk of wat posts met opgeheven vingertjes.
quote:
Leuk is dat he? Om weer te gaan..... vind ik het leukste van cb: wegen en lengte meten.quote:Het zal mij benieuwen donderdag wat hij weegt en hoe groot hij is. Hij lijkt ineens zo lang
Dus toch... dan is de osteopaat volgens mij inderdaad de juiste plek om te zijn.. anders evt. nog contact opnemen met kinderfysiotherapeut. Of is dat nog te vroeg? Voorkeurshouding kan heel veel spanningen geven en daardoor kan ze soms ook zo van slag zijn... het is dus wel enigszins verklaarbaar.quote:
temperaturen met zinkzalf of olijfolie op de thermometer wil nog wel eens helpen. ook een beetje roosvicee laxo door een flesje (afgekolfd of poeder maakt niet uit) helpt wel.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Hih Seb doet precies hetzelfde als Elin..dat hoge toontjealleen doet elin m wat harder (lees: loeihard)
en dat spartelen van enthousiasme.. t lijkt soms net alsof ze t gras maait
Ze heeft nog steeds niet gepoept maar ligt nu wel te slapen.. apart. Misschien toch gewoon moeheid en geen last van r buikie.. maar ze moet poepen..poepen..POEPEN
POEPEN ZAL ZE
Interessante oplossing. Waar had je dat vandaan met het druppeltje olie. Kan het geen kwaad voor het kind? Wat voor olie gebruik je dan: zonnebloemen olie, olijfolie of welke soort? Bedankt voor de tip. Wellicht de moeite waard om eens te proberen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:27 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin is ook zielig..ze huilt en dat doet ze eigenlijk nooit..denk dat ze nu wel erg last heeft van haar buikje. Dus heb haar een flesje afgekolfde melk met wat druppels slaolie gegeven in de hoop dat er dan iets loskomt.
Ja het is een charmeur hoor. Ik heb die lach alleen nog niet gezien vandaag. Er is geen land mee te bezeilen vandaagquote:
Mijn zoontje krijgt nu een week of drie rijstebloem en een maand of twee extra schepjes kunstvoeding in de bv. Maar op de weekenden geef ik alleen borstvoeding. Dit weekend wel twee avonden papje met rijstebloem gedaan. Alleen heeft hij helemaal niet gepoept. Ik denk eigenlijk dat hij toch wel genoeg bv zou moeten hebben gehad om het in ieder geval eruit te krijgen. Of denken jullie van niet? HIj was wat mopperiger en wij dachten dat het eraan lag dat hij een paar dagen niet had gepoept, maar misschien hebben wij het ook verkeerd geinterpreteerd.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:55 schreef owlet het volgende:
Als je BV geeft dan is de makkelijkste manier om te laxeren even stoppen met alle soorten bijvoeding en veel, véél aanleggen.
BV laxeert als een tierelier, veel beter dan olijfolie of wat dan ook en met deze warmte moeten ze natuurlijk wat meer drinken![]()
Veel kindjes die beginnen met bijvoeding krijgen zo af en toe moeite met poepen, da's meestal een teken dat je even terug moet naar alleen BV, het gaat dan gewoon even te snel voor ze
Maak je de kunstvoeding aan met borstvoeding of met water?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Mijn zoontje krijgt nu een week of drie rijstebloem en een maand of twee extra schepjes kunstvoeding in de bv. Maar op de weekenden geef ik alleen borstvoeding. Dit weekend wel twee avonden papje met rijstebloem gedaan. Alleen heeft hij helemaal niet gepoept. Ik denk eigenlijk dat hij toch wel genoeg bv zou moeten hebben gehad om het in ieder geval eruit te krijgen. Of denken jullie van niet? HIj was wat mopperiger en wij dachten dat het eraan lag dat hij een paar dagen niet had gepoept, maar misschien hebben wij het ook verkeerd geinterpreteerd.
Met waterquote:Op maandag 29 juni 2009 17:41 schreef owlet het volgende:
[..]
Maak je de kunstvoeding aan met borstvoeding of met water?
Nee wij moesten alleen van het cb schepjes kunstvoedingspoeder in mijn gekolfde en meegegeven borstvoeding doen bij het kdv en op de dagen dat hij thuis is met Papa/ Oma, omdat hij niet genoeg aankwam.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:19 schreef cattie het volgende:
Gelukkig, Tinuviel schreef: "extra schepjes kunstvoeding in de bv", het leek net alsof jullie kv aanmaken met bv. En dat is niet de bedoeling.
Mooi dat je zo gelukkig met hem bent!![]()
Ik geloof dat je ook na iedere voeding een bolletje gel op je vinger kunt doen en deze in het mondje van Morris verdelen. Zorg er wel voor dat je niet de maximum dagdosis overschrijdt. Annicka hier heeft ook spruw, maar het is hardnekkig (en ze doet haar mond niet open voor de nystatinespuitquote:Op maandag 29 juni 2009 20:23 schreef Memmel het volgende:
Hoi allemaal, even een egopost met een vraagje. Morris heeft spruw en nu moet ie 4 maal daags 2,5 ml Daktarin. dat is best veel van dat spul. Heeft iemand daar ervaring mee? Kan ik dat ook gewoon op zijn speentje smeren (in etappes, want in 1 keer past niet)?
Ik weet niet hoe het nog smaakt als het bruin is, maar het ziet er iig niet erg smakelijk meer uit. Ook niet als je het gekoeld bewaard vind ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:22 schreef Fuente het volgende:
Ik vraag het toch even nog een keer, want ik kan het hapjestopic voor baby's niet vinden. Ik wil Merel fruit meegeven naar het kdv, maar dat moet gepureerd/geprakt aangeleverd worden als je kind nog geen stukjes eet.
Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik bijv. een banaan prak dan wordt dat toch bruin? Of is dat niet erg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |